Heinäkuun mammat 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipähei!
Täällä on sitte tää päivä itketty silmät päästä, kuin paska äiti oon ja onkohan mulla edes oikeutta tähän tulevaan lapseen. Naapuri(t) on useasti ottaneet yhteyttä sossuun ja sieltä sitte soitettu neuvolaan. Nyt ollaan kamalan huolissaan mun käyttäytymisestä, mutta ketään ei kiinnosta mun puolustuksen sanat tai muutkaan. Neuvolan perhetyöntekijä rupee ramppaamaan meillä, että voidaan yhdessä selvittää mitä niissä tilanteissa pitää tehä, ku tekee mieli korottaa ääntään, saatika huutaa lapselle! Tää on vieläpä niin akuutti juttu, että ekan kerran aikaa ois ollu 10.5. sellasella perhetyöntekijällä. Neuvolantäti oli kuitenki sitä mieltä, että ois hyvä saada alkuun se homma jo ennen vappua. Eli vitun hyvää vappua vaan kaikille!!! Oon oikeesti ihan totaalisen rikki...

Tänään aamulla kävin alakerran naapurin luona kyselemässä, onko meiltä oikeesti kuulunu hirvee melu. Ei oo sen mielestä, eikä oo koskaan mun möykkäämisen takia joutunu kämpästään poistumaan. Seinänaapuri oli sille yhtenä päivänä valittanu, kuinka meiltä kuuluu jatkuvasti meteliä, toiselta naapurilta kuuluu sitä tappelua, joku soittaa musiikkia tosi lujaa (en oo kuullu kertaakaan meille 1½ vuoden aikana), käytäväki on koko ajan likanen ja naapurin auto pitää hirveetä meteliä pihalla. Eli siis kysymys on jostain tosi sairaasta kyttääjästä. Ja kun koitin näistä asioista puhuu neuvolassa, niin ei kiinnosta, ku musta tässä nyt ollaan huolissaan!!!

Jotenkin vaan tuntuu, että mun varpaille vanhempana on astuttu ja pahasti. Kai sen perkeleen päämäärä on se, että masennun loppuraskauden ajaks ja itken sängynpohjalla. Väkisinki se asia pyörimällä pyörii päässä ja alan itekki uskoo, et oon ihan paska. Jos se mun huutaminen jotenki vaikuttais tohon lapseen, kai se näkyis jossain. On kuitenki tosi tasapainonen, hyvin kasvanu, puhelias ja ilonen 2-vuotias. Tänään mun vanhemmillaki herätessään huus heti äitin syliin. Ei kai se äitin syliin tahtois, jos tuntis mut jotenki uhkana. Tollanen sekopää saa toimia ihan miten tahtoo ja mun pitää vaan niellä se. Hysteerisenä itkin neuvolassa, ku ajattelin, että tarpeeks monta tollasta valitusta ja multa viedään mun lapsi!! Siihen tosin neuvolantäti sano, ettei kukaan oo mun lasta viemässä, mut se tuntuu kaikkein pahimmalta. Varsinki ku tiedän, etten nyt NIIN epäonnistunu voi olla tässä vanhemmuudessa.

Mutta siis lapselle ei saa korottaa ääntään, eikä huutaa. Ei vaikka mikä olis. Oon kuitenki muutenki aika temperamenttinen ihminen ja jos joku asiaa vaivaa tai menee pieleen saatan sen huutamalla ilmasta. Ja mä myönnän sen. Myönnän, että mun tapana on huutamalla purkaa paineet ja niin varmasti tuun tekemään jatkossaki. Musta saa olla huolissaan, jos mulla pinna palaa ja oon hiljaa tai itkemättä. Mutta näin ei saa toimia, pitää varmaan hyräillä jotain mukavaa laulua sillon ku on menossa hermot. Neuvolassaki sanoin, et voin mä sinne röökille painella sillon, ku pinna meinaa palaa, mutten nyt viittis ku oon raskaana. Ja mikä on normaali reaktio ihmisellä, jos vaikka lapsi vetäsee jonkun maljakon hajalle lattialle? Kuinka moni hyssyttelee, että "voi hitsi, menikö kulta meijän aalto-maljakko rikki. Ei se mitään, äiti siivoo!" Kyllä mä veikkaan että OIKEESTI monella lipsahtaa huuto vähintäänkin, että "voi perkele!"

No mutta, jotain mukavaakin tässä päivässä. Kaveri sai eilen pitkään haudotut kasoset(39+5)! Toinen oli tyttö (49cm, 3256g) ja toinen oli poika (49cm, 2956g). Siellä on siis ollu melkein metri tavaraa mahassa!! Ihan hullua :)

heinis 30+4 silmät turvonneena :(

Voi Heinis, oisko naapuri tosiaan mennyt noin pitkalle asiassa, ikava tyyppi kerrassaan! Toisaalta parempi niin, kun etta jotain muuta tulis ilmi eli vauvalla jotain yms. Toivottavasti pian selviaa, tsemppia. Muistan miksi inhosin asua kerrostalossa, hankalaa, kun ei tosiaan viittis sotaakaan lyoda pystyyn, ihan tarpeeksi on omassakin elamassa varsinkin nain raskausaikana setvimista!

Mekin paadytaan Ikean pinnasankyyn. Meilta on sielta jo aikasemmilta ajoilta samaa puusavya pari vaatekaappia ja hoitopoyta. Joten samaan syssyyn menee. Mitaan ei oo viela ostettu. Remppa pahasti levallaan, toivon, etta makkarit ja kylppari tulee kuntoon kuukauden sisalla. Ja viela enemman toivon, etta vauva pysyy sisalla mahd. pitkaan sinne laskettuun aikaan, muuten tulee tosissaan kiire. Pitaa kuitenkin varalta kayda ainakin turvakaukalo ostamassa, jos tulee sairaalaan lahto aikasemmin. Eilen oli laakari ja kaikki oli hyvin. Sokerirasituksen toisen kokeen tuloksetkin olivat tulleet ja olivat ok, eli ei diabetesta, mutta arvot olivat siella rajoilla, eli suklaan syontia rajoitettava!!! Painoa on tullut lahtopainosta 10kg, joten pitaa muutenkin alkaa rajottaan syomista ja lisaamaan liikuntaa. Uimapuku on ostettuna, kun sais itsensa raahattua hallille. Onneksi oma taloyhtion allas aukeaa ens kuussa, sit voi polskutella joka paiva:-0
Nyt hammaslaakariin. Hyvia vointeja kaikille:-) Mia tasan 30vk

No voihan perkele sentään mitä naapureita sulla Heinis on!!! Saakeli, että pistää vihaks tollaset saatanaan kyttääjät! Anteeks vaan tää kielenkäyttö, mutta ottaa päähän kun tollaset ihmiset muuttavat kerrostaloon, ketkä eivät ilmeisesti kestä arjen ääniä. Kun asuin sinkkuna yksiössä ja tein yöduunia, eli päivät piti nukkua, viereisessä kämpässä asui perhe jolla kolme alle kouluikäistä lasta. VAikka oma uni oli monesti katkolla, kun perheen lapsukaiset kiukkusivat rappukäytävässä niin eipä olisi pienee mieleen tullut mennä valittamaan asiasta! Herranjestas sehän on vaan elämää!

Mä enemmän ihmettelen niitä äitejä, jotka eivät koskaan tunnu korottavan ääntään lapselle kun tekee pahojaan tai kiukuttelee. Mä en varmasti pystyis elää kuin viilipytty, kun toinen koettelee hermoja.

Hitto, että kyllä sieppaa toi sun tilanne. Raskaana ollessa, kun tuntuu, ettei kestä mitään negatiivista, niin osaan todellakin kuvitella, kuinka raskasta sulla nyt on. Ja mitä tähän osais sanoa, mikä piristäis.... Tsemppiä kuitenkin ja yritä elää mahdollisimman positiivisesti kuitenkin. Ääliöitä tuntuu tässä maailmassa riittävän ja aina on niitä, jolle ei riitä, että tekee vain omasta elämästään vaikeen, vaan pitää tehdä se myös muille.

Aamu73, 28+5 tai 29+2

Heinis, ihan siis uskomatonta, voin vain kuvitella milta susta tuntuu...onko sun naapurit olleet koskaan tekemisissa lasten kaa, tietaako ne mistaan mitaan...voimia hirmusti, en osaa muuta sanoa...toivottavasti kaikki selvii parhain pain, ja muista etta tarkeinta on etta olet terve ja vauva on terve...jos ei muuta niin alkakaa katteleen toista asuntoa...kylla kaikki jarjestyy, vaikka nyt tuntuu kamalalta!

Olen ihan sanaton heinis tosta jutusta!! En tiedä mitä sanoisin kuulostaa niin hullulta! Kun on lapsia jotka tosiaan elää kauheaa lapsuutta ja sossuntätit ei tee mitään ja sitten tällaisessa tapauksessa heti uskotaan mitä yksi vauhko naapuri sanoo! Uskomatonta, suomessa, tässä muka sivistysvaltiossa!!! Voimia sulle!

Ei voi olla heinis totta! Koita jaksaa! Varmaan kamalaa kohdata nyt niitä naapureita kun tekis ehkä mieli vaan heittää niitä jollain! Huolehtisivat omista asioistaan! Ja "useasti soittaneet sossuun" jos nyt kerran noin huolissaan muka ovat niin miksei nätisti tullu sulta kysymään, että onko kaikki hyvin! Jotkut OIKEASTI huonot vanhemmat lyö lapsiaan ja saavat ne silti aina takaisin luokseen kunnes taas kännipäissään satuttavat ja lapset joutuvat pelkäämään kotonaan ja sitten tällaisessa tapauksessa kyllä toimitaan muttei silloin kun on tosi kyseessä! Koita jaksaa ja pura täällä ihan niin paljon kuin tarvii, jos edes vähän helpottais oloa!

Ite olin tänään neuvolassa lääkärin tarkastuksessa. Kaikki kunnossa, lääkäri tekee normaalisti vain perhesuunnittelu neuvolaa ei äitejä mutta sain ajan jotenkin nyt hänelle ja hän oli selvästi jännittynyt ja selitteli koko ajan kun ei heti esim saanut sydänääniä kuuluviin jne. Heh, mutta mukava lääkäri ja suoritui hyvin. Käytiin ostamassa vaunut tänään, päädyttiin kolmipyöräisiin Happy Baby-merkkisiin tuolta Suomen lastenvaunutukusta. Onko kellään kokemuksia?? Koiran kanssa ulkoillessa kolmipyöräiset kääntyy ihanan helposti, nelipyöräisissä tarvii enemmän kahta kättä, tuntuivat raskaammilta ja kun me asutaan kaupungissa niin maastot ei ole vaikeasti kuljettavia. Valikoimaa kyllä riitti joten kaikille varmaan onneks löytyy tarpeisiin vastaavat!

Nyt saunaan, siis mun vanhemmille, meillä edelleen remontti jatkuu, huh! WC:n sisustus käytiin samalla vaunujen haku reissulla tilaamassa, ihanaa kun asiat etenee!

Voimia ja jaksamista kaikille!

Karvakuono 26+6

Hei !
Tarkoitus ei ollut enää tänään kirjoitella, mutta tuo Heiniksen juttu ottaa muakin tosissaan aivoon. Minäkin lukeudun huutajiin, eli korotan helposti ääneni kun siltä tuntuu. Meillä kotona huudettiin kanssa, joten pitkälti se kai on opittuakin. Mulla on ystävä , joka huutaa myös lapsilleen tyyliin "nyt kakarat turpa kiinni, s..tana "
Juku, Heinis, kun olisit osannut kunnolla varautua. Mutta miten tuollaiseenkaan sitten osaa? Ja onpas ihmeellistä, että tunteitaan ei saa näyttää. Ei kai tarkoitus ole, että niitä sitten peitellään. Mä en siis ymmärrä, enkä hyväksy tuollaista paskaa.
Minä ainakin olen hengessä mukana, ja kun tätä palstaa luen , niin meitä on aika monta jo tälläkin hetkellä , vaikkeivät varmaan kaikki edes kommentoi.
Siis, nokka pystyyn! Ja paskapuheet voit jättää omaan arvoonsa.

T.Wera 30+

Hei
Voi sinua Heinis. Täällä ollaan hengessä mukana harmittaa kovasti tuo sinun tilanne. Et kuitenkaan ole yksin. Kyllä asioilla on tapana järjestyä ja niin myös sulle. Toivottavasti pian saatte uuden asunnon niin, kuin olette haaveilleet. Ja pienet taistelut vain vahvistaa joten eiköhän asiat tästä ala paraneen.
Ehkä naapurillasi ei ole kokemusta pienistä lapsista ja minusta on kyllä ihan yleistä, että kun vanhempi kiukustuu niin ääntä korotetaan. Voihan se olla niinkin, että äänethän voi korottua ilostakin. En oikein ossaa lohutella, mutta voimia sulle. Älä ihan kokonaan sure vaan käännä katse tulevaan kyllä asiat järkkääntyy.

Kiitos teille kaikille myötätunnosta! Täällä itkee tihrustan, ku luin teijän tsemppauksia. Jotenki nyt nousee kaikki muutki tunteet pintaan. Kuitenki hoidin täysin yksin rakasta lastani puol vuotta ja karjuin sillon pahaa oloani sille. Ero oli rankka, mutta yksin sain kuitenki tosta lapsesta noinki tasapainosen. Kävin vissii kerran koko eron aikana baarissa, ku en kuitenkaan halunnu erossa lapsestani olla. Vähemmän se huutaminen satuttaa, ku hakkaaminen. Lyömistä en suvaitse, ite oon selkääni lapsena ottanu huolella.

Tää valittaja naapuri on n. 30-vuotias nainen, jolla on mies ja KOIRA. Luultavasti ei siis lapsen kanssa elämisestä minkäänlaista kokemusta. Ajattelin kysästä siltä, jos rappukäytävässä tavataan, et eikö sillä itellä oo mahdollisuutta saada lapsia. Jos vastaa, ettei kuulu mulle, kysyn mistä lähtien mun asiat on kuulunu sille. Tää on lähinnä pienkerrostalo. Tässä on yhteensä 6 kämppää. Meijän vastapäätä asuvia naapureita ja mun alakerrassa asuvaa ei siis oo häirinny mun meteli. Joten ihmettelen, että on kolmen kämpän asukkaat vaihtoehtona valittajiks. Luulenpa, että toi seinänaapuri on valittanu nimellä ja nimettömänä äijänsä kanssa. Sillonhan tulee jo 4 eri valitusta. No, käydään miehen kanssa kyselemässä laina-asioita, jos vaikka päästäs muuttaa johki ihan omaan. Homma vähän paisuu, ku se sunnuntaina mulle sano että meiltä kuuluu meteliä. Maanantaina löyty lappu postilaatikosta ja nyt huohotetaan sossusta ja neuvolasta niskaan. Voihan siitä perhetyöntekijästä saada jotain "apuaki", en vaan myönnä apua tarvitsevani. Onhan tässä tietty kahteen vuoteen mahtunu paljo: esikoisen syntymä, ero, yhteenpaluu, uus raskaus, esikoisen astma, nyt ei maha kasva... Niin joo ja poju on taas tulossa kipeeks. Mutta eiköhän tää tästä. Ei kai niillä perhetyöntekijöilläkään resurssit riitä turhaan perheissä juoksemiseen. Luotan siihen, et ennenpitkää kaikki kääntyy mun eduks. Ikuinen leimahan siitä vaan jää ja jokapaikassa katotaan suurennuslasin avulla, miten reagoin mihinki.

Ois mukavaa löytää sellanen iso tarra, jossa lukee: HANKI ELÄMÄ! Liimaisin sen heti ton oveen ;D

Hei vielä !

Heinis; kyllä se sitten varmaankin helpottaa, kun se perhetyöntekijä on käynyt.
Näkee, että teillä on ihan normaalia. Ei ne tosiaan kauaa jaksa. Jokapaikassa kun säästetään , niin koska he ovat kuitenkin ammattilaisia, osaavat nopeasti nähdä mikä on homman nimi. Ja, jokatapauksessa, vaikka otatkin sen henkilökohtaisesti, niin ne tekee sen viran puolesta.Eli jos ne ei tarkistele juttuja, käy se oman työpaikan päälle.
Usko pois, sä olet ihan hyvä äiti lapsellesi, ja teet parhaasi.

Hyvää yötä kaikille, ja Heinikselle erityisesti !

T.Wera

En ole pitkään aikaan käynyt täällä, ja nyt huomaan että paljon on tapahtunut. Heinis, ei voi olla totta miten idiootteja ihmisiä maailmassa on! Wera on ihan oikeassa, kyllä asiantuntijat eli neuvolan perhetyöntekijät hyvin äkkiä huomaavat, että kaikki on teillä ok ja vika on jossain ihan muualla kuin teidän perheessä. Jotkut ihmiset on vaan kerta kaikkiaan yhteiskuntakelvottomia mielisairaita, joilla ei ole elämässään muuta tekemistä kuin kytätä muita ihmisiä ja valittaa joka asiasta ja yrittää saada kaikille muille yhtä paska fiilis kuin niillä itsellään kaikesta päätellen koko ajan on. Koita jaksaa, kyllä ihan varmasti selviää myös neuvolan väelle, että sä olet hyvä äiti etkä ole tehnyt mitään väärää. Täältä iso voimahali sulle! Mä olisin varmaan jo käynyt avautumassa sille naapurille sun tilanteessa!

Mä jouduin tiistai-iltana sairaalaan ja pääsin pois vasta eilen illalla. Onneksi pääsin, jos en olisi päässyt eilen, niin olisin joutunut jäämään viikonlopuksi sinne. Jouduin olemaan totaalisessa vuodelevossa, vessassa sain käydä. Menin sairaalaan siksi, että supistuksia alkoi tiistaina tulla 5 minuutin välein ja selkä oli kipeä. Olin ollut jo monta tuntia ihan lepoasennossa rentoutumassa, joten suppareille ei ollut mitään "selitystä". Kun menin äitipolille, kohdunsuu oli kiinni ja kaikki ok, mutta halusivat pitää yön yli. Antoivat piikin jotain astmalääkettä, joka hillitsee supistuksia ja vie selkä- ja vatsakivut pois. Aamulla selvis, että en pääsekään pois vielä, vaan joudun olemaan vuodelevossa vielä ainakin yhden yön. Suppareita tuli tosi usein ja sain koko aikana yhteensä kai kymmenisen piikkiä. Lääkäri tutki ultralla sekä vauvan että kohdunsuun torstaina, ja kaikki oli ok ja vauva "täydellisen mittainen ja erittäin hienosti kehittynyt" (suora lainaus lääkärin sanoista:-)). Supparit kuitenkin huolestutti lähinnä suurinta osaa kätilöistä niin paljon, että jouduin jäämään perjantaihin asti vuoteeseen. Perjantaina aamuvuorossa oli sellainen kätilö, jonka mielestä mä en olis saanut nostaa sänkyä edes istuma-asentoon vaan oli spitänyt maata vaan kyljellään koko ajan. Sitten iltavuoroon tuli onneksi sellainen kätilö, joka oli sitä mieltä, että ihan hyvin voin mennä kotiin kun otan vähän rauhallisemmin. Saunaa ei suositella, seksi on ok. Se aamuvuoron kätilö oli sitä mieltä, että jos pääsen kotiin, mun pitää olla totaalivuodelevossa ja saan käydä kotonakin vain vessassa ja suihkussa. Näin ne mielipiteet vaihtelee. Tuli kuitenkin tuon vierailun aikana henkilökunta ja paikat tutuiksi ja aionkin tosiaan mennä Lohjalle synnyttämään - varsinkin, kun Lohjan sairaala yrittää saada vauvamyönteistä sertifikaattia. Koko sairaala-aikana olin muuten sikiön sydänäänikäyrässä kiinni yhteensä varmaan 4 tuntia, kokemus sekin. No, onneksi kaikki oli ok ja vauva ei syntynyt vielä. Nyt yritän ottaa rauhallisemmin, jotta päästäisiin vauvan kanssa yhdessä koossa heinäkuuhun saakka. Sairasloma jatkuu ä-lomaan saakka.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja Heinikselle vielä kerran voimia!

t. Assari 28+2

Voi hitsi heinis... aika kurjaa:( Mutta toisaalta niiden ihmisten on pakko toimia kun niille valitus tehdään. Yritä, vaikka vaikeaa varmasti onkin, kestää!
Toivotaan hyviä ja ammatillisesti päteviä perhetyöntekijöitä niin ne kyllä katoaa teiltä nopeasti kun huomaavat tilanteen olevan ok.

Mulla olo vaihtelee. Välillä pistää koko mahaan ja välillä on ihan kuin ei oliskaan raskaana. En vielä oikein jaksa uskoa että työt on ohi nyt seuraavaksi vuodeksi:) Siis töitä toki, mutta toisenlaista:)

Äitiyspakkaus tuli, ja on viime vuoen malli. Mutta ihan sama se mulle, on kuitenkin niin hieno juttu toi laatikko täällä Suomenmaassa, että kiitän kauniisti:)

Mun kanssa pitäis vissiin alkaa hankkiin tavaraa? Yhä vain ihmettelen, enkä saa mitään aikaiseksi. Todellakin toivon että lapsi syntyy ihan täysiaikaisena:) Hyvä jos kerkiän siihenkään mennessä saada kotia kuntoon:)

Kiitos Assari sullekki! Hui kauhistus mitä oot kokenu. Nyt tosiaan iisisti, ettei supistuksia enää tuu! Jaksamisia myös sulle ja koita nyt ihan yhtenä kappaleena pysytellä.

Upeeta että Heinis osaat ajatella npin, että perhetyöntekijästä voi samalla olla ehkä apuakin, ite varmaan vaan kihisisin raivosta enkä näkis asioita noin upean laajasti! Itse oon kans lapsuudenkodista saanut huutamisen mallia, ihana ja rakastava koti mulla siis on ollu ja edelleen on välit vanhempiin tosi läheiset mut meillä on aina huudettu kun on riidelty. Miehen perheessä asiat taas on käsitelty ehkä hienommin mutta välillä taas tuntuu sitten että miehen perheessä on jääny paljon tunteita näyttämättä. Toisaalta on myös rikkaus et on huudettu ja itketty yhdessä, sit osataan myös iloita yhdessä. Miehen perheessä ei yhtäkkiä vaan kapsahdeta kaulaan ja halata että voi vitsi kun tykkään susta, meillä taas voidaan tehdä myös niin. Jokaisella perheellä siis oma tapansa, aika paljon varmaan vanhempien luonteesta kiinni... Muttei tosiaan mikään lastensuojelullinen asia jos perheessä riidellään, huh!

Assarille tsemppiä ettei nyt supistelis. Mulla nvla lääkäri kysy eilen että onko supistuksia ollu ja kun sanoin et ei oo niin alko puhuun kuinka täytyy nyt seurata että niitä kuulema pitäis kohta tulla jo jonkinmoisia harjotus suppareita että jos ei loppu raskauteen mennessä oo tullu ollenkaan niin täytyy sit miettiä ettei vain puutu joku hormoni joka niitä aiheuttaa tai kohtulihaksen kyky supistua... Sai mut hetkeks ihan kauhun valtaan mut kun tutuilta eilen kyselin niin ei tässä vaiheessa vielä useallakaan ole ollu suppareita. Hyväähän se lekuri kai tarkoitti puheillaan mutku se oli muutenkin kokematon äitiysneuvolatyöstä niin olis ollu hiljaa vaan eikä järisyttäny mun mielenrauhaa, heh :0) No, päivä kerrallaan eteenpäin. Ihan just on jo Toukokuu, iik!

Karvakuono ja asukki, tasan 27 viikkoa

Heippa!

Meillä on ollut nyt kaks päivää nyt tosi aktiivista toimintaa tuolla vatsassa. Tuntuu ettei "Onni" nuku koskaan vaan on koko ajan liikenteessä. Aamulla tuli herätys taas kuudelta aamulla. Nyt voi jo tuntea jalkapohjan tai nyrkin ihon läpi, kun on oikein jumppa menossa. Aika häijy tunne välillä,kun selkeesti näkee, että nyt tulee jalkapohja kohta ihon läpi :). Mieskin meni taas aamusta sängyssä kauemmas, kun selään tunsi "Onnin" kovat potkut.
Mulle järjestetään tänään illalla vauvakutsut. Toivottavasti siellä ei oo mitään typeriä leikkejä, ei oikein jaksa sellasia tekemällä tehtyjä juttuja. No ohjelmassa on ainakin toi 4D-ultrassa otetun DVD:n katsominen ja hyvin syöminen. Illalla mennään varmaan paikalliseen....
Mulle ei oo vieläkään tullut äippäpakkausta eikä päätöstä äippärahasta ja jätin hakemuksen jo yli kolme viikkoa sitten :(. Mä ajattelin, että se tulis kuitenkin aika nopeesti, koska mullahan alkaa toukokuun puolen välin tietämillä äippäloma, koska otin sen varhennettuna.
Nyt täytyy lähtee salille tunniks rehkimään ja sitten sitten illanistujaisiin :)

Aamu73 ja Onni 28+6 tai 29+3

Tsemppiä heinikselle! Kauheita joudut kyllä kokemaan, ei voi ku ihmetellä miten tyhmiä naapureita voi olla!Siis yleensäki eihän päiväsaikaan tapahtuva meteli ketään saa häiritä. Ainahan ne säännöt menee jotenkin niin että iltakymmenen jälk.pitäis jonku sortin hiljaisuus olla, mutta seki koskee just jotai bilettämistä tai musiikin kuuntelua tms, mutta eihän se nyt hyvän tähen lapsia koske! Lapsi saa huutaa yöllä ja saa huutaa päivällä ja niin saa vanhemmatki huutaa jos siltä tuntuu, siis päivällä. Ite ainaki oon huomannu että varsinki raskausaikana pinna palaa paljon nopeammin ja ite kans sorrun korottamaan ääntä välillä turhankin helposti mitä en kovin usein normaalitilassa tee, mutta onneksi asutaan omakotitalossa nii ei naapurit kuule ;)
Aivan käsittämätöntä että sitte vielä soitellaan sossuun ja neuvolaan!!!!!!!Tuo on täysin normaalia lapsiperheessä että meteliä on ja sillä siisti. Ei kannata itseensä ottaa vaikka varmasti sitä silti ottaa etenki raskausaikana kaikki tuommonen tuntuu tosi tosi tosi pahalta :/ Mutta pää vaan pystyyn heinis ja voimia! Kaikki varmasti järjestyy mitä parhaiten...

t. Tre 28+4

Huomenta !

No, ihmettelinkin miksi Assarista ei kuulu mitään; onneksi kaikki on nyt hyvin !Kamalaa joutua jo tässä vaiheessa käymään sairaalassa, säikäytti varmaan ihan kunnolla. Mä olen yrittänyt ottaa rauhallisesti, mutta pakkohan sitä on jotain tehdä jokatapauksessa. Olen vahaillut parkettia hissukseen, ja näyttää kestävän kun ottaa huoneen kerrallaan. Verhoja en uskalla ripustaa, saa esikoinen vaihtaa . Ei kyllä riemusta kilju, kun sen täytyy tehdä paljon sellaisia kotitöitä, mitä mä en voi enää.
No, osaapahan arvostaa , ettei kaikki kotona tapahdu itsestään, ja suitsait niinkuin hän on luullut. Mä olen jaksanut ihan hyvin, mutta yliarvioin aina itseni silloin kun raskaus ei paljon paina. Juoksen kaupoissa, kaupungilla, ja yleensä jokapaikassa.
Sitten tulee totaalinen väsy. Kyllä ihminen on tyhmä ! Siis minä.
Kun kannattaisi kuunnella paremmin itseään, ja tajuta se, ettei ole tässä vaiheessa mikään superihminen (kun ei ole muutenkaan ).
Assarille hyvää vointia, ja kaikille muillekin tietysti!
T. Wera 30+3

Terve!

No onpas täällä ollut keskustelua.

Toi Heiniksen juttu on kyllä ihan ihme. No tänäänkö se sossu tulee sit käymään? Toivottavasti se on fiksu.

Tsemppiä kovasti ja toivottavasti pääsette pian muuttamaan, vaikka ei sekään tietty raskaana ollessa ole kivaa.

Assarillekin voimia, ettei supistuksia enää tulis.

Mö oon nyt jotenkin nuutunut, niin ajatus ei oikein kulje..

Hauskat vaput kaikille!
Piri

Tänään soitti se perhetyöntekijä ja oli niin pahoillaan, ettei niistä oo kuulunu mitään. Viimeistään loppuviikosta olis tulossa käymään. Huomautin ite, että musta tää homma on nyt aika paisunu ja ei niin akuutti, miltä vaikuttaa. Mielellänihän mä tänne ottaisin jonkun ikkunatki pesemään, mut neuvolantäti painotti, et nää ei sitte oo mitään siivoojia, eikä ruoan laittajia. Pelkkää keskusteluseuraa ja apua sillai. Mies soitti tänään pankkiin ja keskiviikkona ois lainakeskusteluihin aika. Jos sitten vaikka sitä omaa, ku ei vuokrallekkaan kämppiä löydy. Inhottaa vaan jotenki "antaa periks" tolle naapurille. Ehkä kuitenki parempi näin. Tupakkaa tekee koko ajan mieli enemmän ja enemmän. Onneks vauva riehuu säännöllisesti mahassa, vaikkei tunnu siellä kasvavankaan. Tekis mieli käydä kertomassa naapurille, et nyt ressaa kämppäjutut, lainajutut, mahankasvu ja esikoisen taas keuhkoihin menny flunssa. Että jos täällä väsyneenä karjasen jotain, johtuu se näistä asioista tällä kertaa, eikä tarvii olla huolissaan :) Ehkä tällekki jutulle voi joskus vielä jopa nauraa!

Oli vaan mun äitikin nähny jo painajaista asian tiimoilta. Oltiin kävelty jossain ja Joonas oli juoksennellu hullun lailla päättömästi välillä autotiellä ym. Mä olin vaan ollu aivan hiljaa. Äiti oli koittanu sanoo, et komenna nyt lastas, nääthän sä mitä se tekee. Olin vaan ollu täysin hiljaa. Lopulta äiti oli alkanu huutaa ja komentaa, ku mä en ollu vaan reagoinu.

Eihän huutaminen ja karjuminenkaan oikein kai oo, mut ei mua voi ihmisenä muuttaakkaan. Ja niinku nyt kaikki ystävätki on sanonu, et jos mä hiljenen täysin, niin sillon asiat on TODELLA huonosti. Ihaninta tässä asiassa on se, että mies tuntuu miljoona kertaa läheisemmältä! Se tukee mua ihan satasella. Sitä se ei vaan ymmärrä, ku vatvon asiaa koko ajan. Ei sitä varmaan ymmärrä moni muukaan. Taidan kohta olla ihan viriviri tööttööt!

Erittäin hyvää vappua kaikille! Tää vappu meneeki kotona raakaa simaa juoden xD

heinis 31 tasan

Heinis, tsemppia, todella inhottava tilanne, ja ei ole varmaan helppoa kasitella raskaana ollessa tallaista. Toivottavasti asiat selviaa ja puhu ihmeessa naapurillesi jos satut siihen tormaamaam. Tekis varmaan mieli v****lla mutta jos sanoisitkin ihan tyynena, etta sulla on todella paha mieli siita, etta tehdaan sossuun ilmoitus tuntematta teita sen tarkemmin ja kerrostalossa vaan on aania naapureista siedettava,ja lapsiperheissa niita riittaa ja mina mainitsisin myos, etta muita naapureita ei ole haitannut. Voimia asian selvittamiseen!

Taalla ei kauheasti vappua vieteta, simaa tosin on jaakaapissa kaymassa ja munkkejakin ajattelin tehda, mutta tyopaiva se on huomenna. Suomessa kai vahan kylma, kylmempaa kuin kuukausi sitten, kun olin itse siella. Taalla alkaa lampotilat paivisin hipoa 28 astetta, viela ei ole jalat turvonnut, mutta ihan varmasti turpoo viela.Mull vetaa suonta jalasta (pohkeesta) melkein joka yo, olen kuullut, etta magnesium auttaisi, mutta myydaanko sita erikseen apteekissa? Keskiviikkona meen laakariin ja sokerirasitukseen. Muutoin kaikki ok..

Hyvaa Vappua!!

Hei !
Mulla on tänään ultra iltäpäivällä. Ihan rútiinijuttu pitäisi olla. Mukava, kun saa tietää missä mennään, ja kuinka vauva on kasvanut. Tietty jännittää kuitenkin.
Maha on tänään jotenkin arka. Olen vissiin nukkunut huonossa asennossa sen päällä.
Täytyy mainita lääkärille.

T. Wera 30+5

Hei
Onpa täällä ollut taas hiljaista. Miten kova teillä on tuo masuasukki potkimaan? Minusta vain tuntuu, että tuo minun asukki on tosi rauhallinen. Välilä tuntuu, että onko se oikeasti nuin rauhallinen vähän kyllä jo huolestuttaakin, että onko tämä ihan normaalia. Maanantaina on neuvolaan meno täytyy kyllä nyt mainita asiasta.
Minusta tuntuu, että minun mahan mallikin on muuttunu yön aikana aivanko se olis laskeutunu pikkusen. Vai onko kaikki sitten vain kuvitelmaa.
Nyt on muutenkin ollu semmoinen mukava raskauspäivä, maha ei ole painanu yhtään aivanko sitä ei ihan kokoaikaa oliskaan. Jotenki ihmeellinen olo. Hain apteekista reseptillä närästyslääkettä ja olo on senkin vuoksi, kuin lottovoittajalla.
Mie kävin maanantaina Oulussa katteleen vauvalle vähän vaatetusta nyt pitäis olla vauvan vaatetus jokseenkin pulkassa. Sitten pitäis vielä hankkia se hoitopöytä. Yheltä tutulta meinasin kysyä, mutta heille oli kans tulossa neljäs lapsi. Oli täysin yllätysraskaus ja nainen oli kyllä vähän kauhuissaan ja peloissaanki.
Onko kaikki jo saaneet kelan äitiyspakkauksen? Itse aattelin viedä hakemuksen kelalle ens viikolla ja sitten vain odottelemaan sitä pakettia.
Mulle kyllä monet sanoo nyt, että kun on näin iso maha niin lapsi varmaan syntyy etuajassa. Äitiki sano, ettei se kyllä pysy sielä loppuun asti. Toivotaan nyt kuitenkin, että päästäis juhannuksen yli.
T.Sara ja 28+6

Iltaa!
Nyt on sitte laina-asiat kunnossa, eli ei muuta ku omaa kämppää ettimään =) Harmittaa, ku yks kiva ois ollu, jonka toissa päivänä netissä huomasin. Oli tietysti kerenny jo menee. Mua on nyt alkanu toden teolla vaivaamaan toi mahan kasvu. Aattelin huomenna aamulla soitella äippäpolille, jos joku viittis edes kertoa mitä se meinaa, jos se mitta ei kasva. Tänään oli ainaki vyötärön ympärys saman 101cm, mitä se oli jo kuukaus sitte. Ens keskiviikkona olis neuvolaan aika.

Tyyppi riehuu aivan tajuttomasti koko ajan. Välillä ihan sattuu, ku se oikoo käsiään ja jalkojaan. Selkeesti se siellä pää alaspäin viihtyy. Maha napsuu kovaa. En kyllä muista esikoisesta kuulleeni. Vähän niinku sormia taivuttaa ja ne naksahtaa. Samalla tavalla tuntuu ja kuuluu mahasta. Pitäis muistaa neuvolassa kysyä, onko ihan normaalia. Viime yönä näin unta, että saatiin täysin mustatukkanen poika. Kun se nostettiin rinnalle se sano: "äkkiä pois täältä" ja ku mun äiti ois halunnu sen syliin, se sano: "yök, en halua". Meillä ei kyllä poitsullakaan ollu ku ohut juice-tukka, et en tiedä mistä se musta tukka oli peräsin :) Puheet oli kyllä jätkältä!

heinis 31+2

Heippa kaikille! Täällä kanssa tooosi rauhallinen masukki, päivittäin liikkeitä tuntuu mutta välillä saa oikein kuulostelemalla kuulostella niitä... Mitään rajuja ja napakoita potkuja ei tunnu vaan sellaisi muljahduksia... Istukka edessä että eiköhän se selitä vaimeutta... Mutta aamuisin ja illoin onneks jotain edes tuntuu että ei sekoa huolesta... Mahan kasvu tuntuu täälläkin seisahtaneen... Sf-mitta on multa mitattu vasta kerran mutta ite oon huomannu et maha ollu jo monta monta viikkoa samankokoinen... Vähän kyllä huolestuttaa että miten se masukki siellä voi kasvaa kun ei mitään näy ulospäin... Kai nämä kaikki huolet on ihan assiaankuuluvia.. Yritän nyt ajatella niin, että kunhan liikkeitä tuntuu päivittäin niin kaikki varmaan ihan ok... Neuvola on taas kahden vkon päästä josko sitten olis maha mittakin jo vähän edes kasvanu...
Koulua enää jäljellä yksi vaivainen päivä, kaikki alkaa olla kasassa ja valmistuminen lähenee... Mutta niin lähenee Heinäkuukin ;0) Meillä on vauvalle jo lähes kaikki ostettuna(mitä nyt näin ensarina keksiny tarvittavan...) ja alkaa jo kutkuttamaan että menis nyt nopeesti nää pari viimestä kuukautta että näkis oman pikkuisensa... Mutta nautitaan nyt tästä ainutlaatuisesta ajasta vielä hetki eikös joo!

Karvakuono 27+5

Huomenta !

Kävin eilen siellä ultrassa ja kaikki on ihan hyvin. Ei mitään viitteitä raskausmyrkytyksestä. Vauva oli kääntynyt raivotarjontaan, niinkuin mahan putoamisesta pääteltiinkin jo pari viikkoa sitten. Syntymäpainoarvio saatiin myöskin.
Tällä hetkellä vauva painaa 1500g. Perimä vaikuttaa nyt tässä vaiheessa, eli kun
vanhemmat ei ole mitään isokokoisia, niin ei ole sitten vaavikaan. Kasvanut ihan
niinkuin pitääkin.Olo on vähän kummallinen, kun olen pelännyt kaikkea mahdollista, esikoiselta kun jouduin sairaalaan viikolla 32, ja esikoinen syntyi hätäsektiolla viikolla 34. Siis kummallinen sillä tavalla , kun olin pelännyt raskausmyrkytystä, ja keskenmenoa, ja siis aivan kaikkea mahdollista, ja luulin, että suurinpiirtein joudun makaamaan sängyssä kolme kuukautta, että kaikki menee edes jotenkuten.
Toisaalta synnytys mietityttää; jos siinä meneekin kaikki pieleen. Varmaan en ole ainoa , joka näin miettii.
Mutta, koska tällä hetkellä kaikki on hyvin, iloitsen siitä !

T. Wera 30 +6