Heinäkuun mammat 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lisään vielä sulle Piri: Itse hokasin esikoisella myös sen että ns vaunuaika on aika lyhyt joten kannattaa tosiaan yhdistelmissä tutkia millainen se (ts. ei liian kömpelön oloinen, ei liian iso, ja muutenkin näppärä!) ns ratasosa on, rattaita käytetään kuitenkin useampi vuosi!

Moikka!

Joku kyseli aiemmin sitä, onko muille tullut pesänrakennusviettiä. Mulla on jo pidemmän aikaa ollut aika paha - koko asunto on sisustettu uudelleen ja musta on nyt sairasloman aikana tullut oikea kodin hengetär:-) Leivon leivät ja pullat itse ja teen kaikki ruoat (ennen mies aina teki meillä ruokaa). Sain juuri valmiiksi vauvalle neulomani nutun (kylläkin menee vasta ens talvena, kun on tarkoitettu 6-9 kk ikäisille) ja nyt neulon nuttuun sopivia haalarihousuja. Sitten ajattelin tehdä muutamat tossut ja sukat ja sitten jotain pienempiä vaatteita kesäksi ja syksyksi. Ja sellaisen torkkupeiton neulon kanssa. Nyt kun vielä saisin ompelukoneen kaivettua esille, niin saisin muutkin vaatteet tehtyä itse. Ompelin ennen lähes kaikki omat vaatteeni enkä juurikaan ostellut mitään, neulomista en ole edes missään vaiheessa lopettanut vaan olen säännöllisesti saanut jonkun villatakin/-puseron valmiiksi. Vauvalle on vaan niin kiva neuloa, kun kappaleet on niin pieniä -> valmistuu nopeasti:-)

Eipä muuta, menen jatkamaan neulomista. Mukavaa viikkoa kaikille!

T. Assari 27+4

Tietokone tietty tiltissä monta päivää. Grr...

No, mäkin sitten hain sitä luontaistuotelitkua ja keskiviikkona sitten selvinnee onko tilanne mun hb:n osalta parantunut. Töihin pitänee ehkä raahautua jos kunto antaa muutenmyöten. Huomaan vaan että kun vähänkin enemmän touhuan jotain niin alkaa mahaa nippaileen ja kintuissa tuntuu olevan lyijyä vähintään...ja sitten raahaudun sohvalle nukkumaan :D Kuin sitä sitten voisi työnsä hoitaa? No, en tiedä. kaitpa lääkäri sen sitten päättänee?

Tuosta Obsidanista...sen ottaminen on mulle kanssa vaikeaa kun aina syön jotain maitopohjaista/kahvia tms...ja sitten oon välillä ottanu sen Magnesiumin (Emgesan) kanssa samaan aikaan kunnes sitten kuulin, että magnesium estää kanssa raudan imeytymistä. Pitäis vissiin yöllä herätä ottaan se rauta...mutta kun suositus olis vatsakipujen ehkäisemiseksi, että ei ottais tyhjään mahaan. Grr.. ihme tuotteita ne kehitteleekin!

Mulla ei ole pienelle vielä mitään hankittu. Vaunuja ja kantoliinoja oon katellut, mutta tuntuu toi valikoima niin isolta. Paljon tavaraa saan kyllä onneksi ystäviltä lainaan. Hyvä niin. Kestovaippailu kiinnostaisi, mutta siihenkin pitäis perehtyä... aika ei riitä kaikkeen intoiluihini:D

tsemppihaleja meille kaikille pallomasuille;)

Moikka kaikille! Kiva kun on taas keskustelu vilkastunu. Ihan ekaks omaa napaa, eli tän päivän neuvolakuulumiset:
- Painoa tullu 674g/ viikko. Nyt on aikalailla 10 kiloa tullu lähtöpainosta.
- Verenpaine 102/54! (ikinä ollu näin korkee!!)
- Pissassa proteiinia edelleen yhen plussan verran.
- vauva raivotarjonnassa, syke hyvä
mutta, mutta...
- sf 25. Viimeks neljä viikkoa sitte 24 :(

Mainitsin epämääräsistä tunteista alapäässä, ku välillä tuntuu, et lapsi tulee justiinsa ulos. Sain ajan huomiselle, et lääkäri vilasee paikat. Toivottavasti kaikki on kiinni edelleen. Pissa lähti jatkoselvittelyyn, ettei vaan oo tulehdusta. Hieman tuntu terkka olevan huolissaan sf mitasta. Meinas, et voi olla että sinne synnytystapa-arvioon saattaa tulla aikasemmin kutsu. Kuitenki laittaa jo paperit sinne ja viimeistään 36 viikolla tulee kutsu. Samalla oli jätkän 2v. neuvola ja se on tällä hetkellä pienen kolmevuotiaan kokonen. Ihan hullua, et kahessa vuodessa on tullu pituutta 39cm ja painoa 10 kiloa. On se hurja tahti kasvaa!
Laitoin muutaman masukuvan heiniksiin.

Weralle paranemistuulia! Toivottavasti pääset eroon siitä flunssasta. Noin pitkään kestäneenä syö voimia oikeesti. Mikähän sen sun mahan on laskenu? Meinaatko, et vois olla jo kiinnittyny?

Piri: Meillä on Brion Kombit ja oon ihan tyytyväinen käyttäjä. Kaks vuotta on käytössä ollu ja nyt siirtyy sitte vauvan käyttöön.

Painosta sen verran, et nyt viikosta 30 eteenpäin vauva kasvaa noin 200 g/viikko, joten ainaki sen verran pitäis painon nousta. Olkaa vaan onnellisia, ettei kamalia lukemia tuukkaan. Musta tuntuu, että "pääsen" taas ainaki siihen +20 kiloon :( Siitä ei voi syyttää ku itteä ja makeisvalmistajia ;)

heinis 30+0 (tuntuu että on taas jonkinasteisen rajapyykin ohittanu, kun on päässy jo näin pitkälle!)

Kissafriikki: sinulle on postia :)
Kertauksena: Sähköpostiosote on heinikset07@hotmail.com. Salasanan saat lähettämällä hieman tietoa itestä sähköpostitse. Hiljasta siellä on, kun tulee keskusteltua täällä. Masukuviakaan ei paljoo oo. Assarin ja mun vissiin kaikki.

Hei
Täälä on hemon ihme nouseminen nyt se oli 127 ja perjantaina 96. Jotenki tuntuu, että mihin mittariin sitä uskoo. Jotenki tuntuu, että miten ne neuvolan pikamittarit voi olla niin heikkoja, että hemo on nuin alhanen ja parin päivän päästä labran mittauksella se onki 127 erikoista. Väsyttää kuitenki aikalailla, joten jatkan tuon radan juomista ainakin tuon yhden pullon.
Olettako te ottanu vielä D-vitamiiniä. Mie olen unohtanu kertakaikkiaan käyä ostaan niitä. Täytyy tässä taas yrittää ryhistäytyä ja lähteä apteekkiin joku päivä ja ostaa kauhea kori vitamiineja.
Assari olet ollu kyllä reippaana, kun olet ommelleu vauvalle kaikkea. Tuleva mummi on ommellu meän tulokkaalle kans koko villa puvuston sukat, vanttuut, nutun, potkarit ja pipon ja peitonki.
Pitäis käyä melkein itekki lankakaupassa niin voisin kutoa parit sukat ja jotaki muuta mukavaa.
Teilä on kyllä vähän noussu paino. Älkää olko huolissaan saatta nauttia kaikkia herkkuja ihan hyvällä omallatunnolla. Minulle on painoa tullu jo 8 - 9 kg ja vielä tässä ehtii pari kuukautta paino nousta.

Huomenta!

Meillä oli eilen se ensimmäinen valmennus (synnytyksestä). Oli ihan positiivinen kokemus, koska siellä ei ainkaan liioiteltu asioilla vaan kerrottiin faktoja ja keskityttiin lähinnä kivunlievityksiin, synnytysasentoihin ja ihan yleisiin asioihin kuten koska kannattaa lähteä sairaalaan, yleensä mitä siellä sairaalaassa tehdään syntymän jälkeen, yleistä synnytyssairaalasta (kaikki mennään samaan paikkaan synnyttämään) ja sitten sellasta yleistä lätinää kotikäynneistä heti syntymän jälkeen ym. Isillä oli sitten oma osuutensa, eli heidät huomioitiin erittäin hyvin tässä hommassa, eli tuntui melkein, että miehet kyselivät enemmän kuin äipät tulevasta :).
Seuraava valmennus onkin vasta kahden viikon päästä (psykologin pitämä luento vanhemmuudesta) ja kaksi seuraavaa viikon välein (fyssarin pitämä liikuntaluento ja suuhygienistin pitämä luento hammashoidosta ja vauvanhoito). Ajateltiin ensin, että ei osallistuta kuin tähän ekaan luentoon, mutta tilaisuus oli niin lepposa, että taidetaan mennä katsomaan noi muutkin valmennukset.
Eilinen ilta oli aika tuskanen vatsan kanssa. Ensin oli käymässä duunissa eli istuin autossa kaksi tuntia, sitten sinne neuvolaan 100km edestakas taas autossa, istumista siellä valmennuksessa kaksi tuntia.... Ei muuta tarvita, kun vatsa oli tosi kipeä ja pingottunut.
Saras: Mulle sanottiin tosta D-vitamiinista, että suositus on ottaa sitä maaliskuun loppuun. Eli en ole sen jälkeen sitä ottanut. Ajattelin tänään mennä apteekkiin ostaa niitä kalaöljykapseleita ja pitää varmaan ostaa uus satsi tota rautaa. Mä otan kahdesti viikossa tuplamäärän rautaa ja vain yhden monivitamiinipillerin.
Tää päivä meneekin mukavasti kotona, kun pitää alkaa piirtämään tota meijän lisärakennusta puhtaaksi, että pääsis kohta aloittaa varsinaisen rakentamisen. Siinä onkin sitten pientä projektia ensi kesäksi, kun on vielä tämä uusi tulokaskin :)

Aamu73 ja Onni 28+2 tai 28+6

Hei !

Kiitos myötätunnosta flunssan suhteen. Viime yö oli eka pitkään aikaan, että pystyi suht` hyvin hengittämään. Nenäröörit alkaa pikkuhiljaa aukenemaan. katsoin esikoiselta löytynyttä neuvolakorttia, ja siinä oli sitten esikoinen raivotarjontaan siirtynyt juuri näihin aikoihin, kun nyt viikkoja tällä tulevalla. En osaa kyllä sanoa onko kiinnittynyt. Heti vapun jälkeen ultra, eli sittenhän selviää tämäkin asia.
Mulla on kamalan ongelmallista ajoittaa tuo raudan ottaminen. Juon maitoa pari litraa päivässä, ja sitten teetä, ja pitää muistaa sitten ottaa silleen, että tulisi se väh. parin tunnin väli. Rauhoitin taas eilisen päivän, etten tehnyt mitään. Huomaa kyllä että on eri pirteä, kun muistaa levätä. Mun maha on jo niin iso, että ystävät sanoo, ettei ole ihme jos väsyy jo senkin puolesta. Tietty tämä kestoflunssa, jaalhainen hemo vaikuttaa rankasti sitten myöskin.
Nyt olen kade teille, jotka taidatte käsitöiden tekemisen,tai omaatte sukulaisia jolta käyttää. Voi itku.Itsetehdyt vauvanvaatteet on kertakaikkiaan ihania.
Mä en ole syönyt mitään himona, mutta kun en pääse liikkumaan, ja en ennen raskautta syönyt kuin pakosta, niin nyt tullut painoa 18 kg. Eipä haittaa kuitenkaan, kun olen ajatellut sen niin, että kuuluu tähän vaiheeseen. Mulle on tärkeintä se, miten vauva voi, että saa kaiken tarvittavan otettua mun elimistöstä.
Niin varmaan meille kaikille, muuten. Joo, tuossa eilen kun makasin sohvala, sa noin miehelle, että ajattele siis, jotain KAHDEKSAN viikkoa, ja vauva voi syntyä. Siis huhhuh ! Miten tää aika menee niin nopeasti. Ensin sitä pelättiin keskenmenoa, jännitettiin np-ultraa, rakenneultraa, ja ties mitä. Nyt sitten ollaan jo tässä.
Synnytysvalmennuksesta mulle ei ole puhuttu mitään, ja en mene, kun ei ole tarpeenkaan, kun yksi lapsi jo on. En kyllä edes ehtinyt silloin. Esikoinen oli jo syntynyt, kun tuli kutsu valmennusryhmään...
Aurinkoista päivää kaikille !
T. Wera 29+4

Pikasesti kirjottelen, että paikat on ok. Kohdunsuu kiinni, mutta lapsi pääsee jo niin alas, että se aiheuttaa ne vihlomiset. Helvetilliset liitoskivut on päivittäin, mut ne tulee aikasemmin, ku on jo kertaalleen ollu ja edellisestä kerrasta on vaan 2 vuotta. Seuraava aika on 9.5. ja jos sillon ei oo sf-mitta noussu pitää mennä äippäpolilla käymään. Lääkäri meinas, et vauva on voinu mittauksen aikana olla ihan alhaalla ja siks ei ollu mitta kasvanu. Tai sitte se ei vaan oikeesti kasva ja sit on istukassa jotain häikkää. Nyt siis vaan odotellaan pari pitkää viikkoa... Onneks tyyppi tuolla kuitenki potkii tasaseen, joten eiköhän sillä oo kaikki ihan hyvin :)

Kiva lukea teidan kuulumisia! Ompa alhaalla monella hempat, mulla mitattu viimeksi joskus 2 kuukautta sitten ja ens kaynnilla seuraavaksi, ei mitaan tietoa missa lukemissa. Taalla pesanrakennus edelleen jatkuu, olen siivonnut kuin hullu ja leiponut yms. Tuli mieleen noista kantoliinoista, mulla on ollut pari liinailevaa ystavaa ja olen heidan suosituksestaan hommanut trikooliinan (joka kuulemma on pienelle vauvalle paras), mun liina on nimeltaan moby wrap, en ole ihan varma saako sita Suomesta. Pitaa vaan opetella kayttamaan... Kestoista aion alussa (kertisten lisaksi) kayttaa todennakoisesti harsoja ja Imse Vimsen Bumpy kuoria (niilla ihania kuoseja kuorissa ja niista moni nayttaa tykkaavan)

Mulla oli viikonloppuna aivan ihanat babyshowerit, hyvaa ruokaa ja juomaa ja sain lahjaksi kaikkea kaytannollista. Nyt hankkimatta viela rattaat, turvaistuin ja sanky ja ehka jotain pienta sekalaista. Ens kuun lopussa jaan toista pois sitten aikaa laittaa paikkoja lopullisesti vauvaa varten.

Miten olette pystyneeet liikkumaan? Musta tuntuu, etta kunto on laskenut masun kasvettua, ei vaan enaa jaksa esim. reipasta kavelya vaan tahti hiljentynyt. Ja selasta juimii valilla ihan yhtakkia, vaikka tukivyo auttaa kipuihin selvasti.

Aamu, minuakin jannittaa kovasti miten sen pienen kanssa parjaa kotona, jotenkin se eka pari kuukautta on varmaan se rankin. Synnytysta en oikein osaa jannittaa (kun ei ensikertalaisena tieda mitaan!)mutta sita miten vastasyntyneen kanssa parjaa, imetys yms. Kaipa se siita sitten :)

Hei
Meilä olis ollu helmikuun lopulla jonku tapainen valmennus, mutta jotenki sen unohdin. Tässä olis varmaan kesäkuun aikana tutustuminen paikalliselle synnärille. Täällä ei taida sen kummempaa valmennusta ollakkaan.
Joo nyt ollaan kyllä päästy jo todella pitkälle näiden raskauksien kanssa. Nyt on ajatukset minulla myös miten sen vauvan kanssa pärjää. Míten sitä pikkuista osaa oikein hoitaa. Mie ajattelin yhteen väliin, että mie luiskautan sen kylpyvetteen. Nyt ois jo ihana alkaa pesseen vauvan vaatteet ja silittään ne paikalleen. Aion malttaa vielä siihen asti, että jään kotia.
Mulla on aika raskas työ ja nyt alkaa jo tuntuun, että voisin jäähä pois töistä. Iltapäivisin olen kyllä aika poikki ja jotenki tuntuu vain siltä, että sinnittelen tuon vappu viikon ja sitten meen lekurille.
Olis kyllä ihana, jos täälläki kaverit järjestäis babyshowerit. En välttämättä niiden kamojen takia vaan ihan vain ois mukava olla kavereitten kanssa ja vaikka grillata, saunoa ja tehä jotaki kivvaa.
No mutta palataan taas
Sara ja 27 + 5

Lavine: Minkä hintasia kantoliinat on siellä päin maailmaa? Suomestakin noita Moby wrappeja saa, mutta uutena maksaa n. 69€. Aika lailla liinat maksaa viidestäkympistä sataseen. Tahtoisin kokeilla liinailua, mut tuntuu liian kalliilta ostaa omaks, jos ei se ookkaan mun juttu. Muutenki ku oon varautunu leikkaukseen, ei ekaan kuukauteen pystyis liinaa edes käyttämään. En tiedä tulisko sitä liinailua sitte edes alotettua. Esikoiselle hommattiin kantoreppu ja se osottautu ihan turhaks kapineeks. Vauva ei tykänny, eikä siinä ollu kauheen hyvä kantaa. Alennuksessa makso 15€, eli ei niin kallis investointi kuitenkaan!

Minä taas! Nyt hieman vali-valia. Ärsyttää ihan suunnattomasti, ku viime raskaudessa oli törkeen iso maha ja aina sitä jaksettiin kauhistella. Nyt on sitte niin kamalan pieni ja mua v***ttaa, kun siitä kaikki koko ajan huomauttaa. Tänäänki, ku hain pojan kerhosta, yks äiti kysy, millos on laskettu aika. Vastasin, et heinäkuun alussa, jollon toinen mami kauhisteli että "herranjestas, mulla on vasta heinäkuun lopussa ja on nyt jo NÄIN iso maha". Olin hiljaa ja nieleskelin, vaikka mieli ois tehny sanoa "joo, ja mulla on ehkä istukassa vikaa, ettei lapsi kasvakkaan tuolla mahassa!!!!" Kuitenki nyt vähä kauhistuttaa, et jos ei mittaa tuu lisää, niin mitäs sitte?! Leikkaus ennen aikojaan? Tosin valokuvien perusteella on masu suht saman kokonen, ku esikoisestaki. Sf-mitta on kyllä esikoisesta ollu näillä viikoilla 29, ku nyt oli 25. Mutta nyt on painoaki 5 kiloa vähemmän.

Toinen vali-vali on meijän seinänaapuri. Oon asunu tässä talossa puoltoista vuotta ja kukaan ei oo koskaan mistään mitään valittanu. Myönnän, että varsinki nyt tulee karjastua poitsulle perhanan kovaa, ku pinna palaa. Varsinki öitten jälkeen, ku se on ollu sata kertaa ylhäällä herättäen meijät molemmat ja sitte aamu alkaa heti vastaanhangottelemisella. En syö ite, en ota vaippaa pois, isi ottaa (vaikka on jo töissä) jne jne. Eli siis menee välillä hermo niin, että karjun lujaa. Hyvä mieli ei siitä tuu itellekkään ja sitte itketään pojan kanssa kilpaa ja sovitaan riitoja. Nyt oli ystävällinen seinänaapuri päättäny puuttua tähän mun huutamiseen. Ne on asunu tossa noin pari kuukautta. Sunnuntaina mainitsi rappukäytävässä mun selän takana, että meiltä kuuluu aikamoista meteliä joka päivä. Maanantaina se oli jättäny kirjeen meijän postilaatikkoon. A-nelosen välissä oli sossun perhetyön esite ja sitte valitusta kuinka naapurit joutuu jopa poistumaan kodeistaan, kun se huuto on jatkuvaa ja ainaista! Mä en kyllä myönnä huutavani täällä läheskään päivittäin ja jos karjasen, että "tää on aina tätä samaa, en kestä!" ei sen takia tartte kyllä kenenkään poistua minnekkään. Kannattaa ehkä muuttaa omakotitaloon, jos ei kestä kerrostalon ääniä. Eilen kysyin meijän vastapäiseltä naapurilta, onko se niillekki valittanu jotain (ne tappelee kovaäänisesti noin kerran viikossa, mutta so what!) Ei oo valittanu ja ihmetteli vaan mulle, että mistähän metelistä se valittaa. Niille ei oo kuulunu mitään häiritsevää. En tiedä miten reagoisin seinänaapuriin, ku sen seuraavan kerran käytävässä nään. Allekirjotuksena sillä oli vielä: huolestuneet naapurit. Pitäisköhän vaan jättää omaan arvoonsa, vai kertoa ettei tartte olla huolissaan. Jos apuaan haluu tarjota, voi sen ovikelloa varmaan soittaa, ku pinna alkaa kiristymään. Tai ku on painavat kauppakassit kannettavana rappusissa ja poju päättää ettei se kävele askeltakaan, niin se varmaan voi tulla sitte auttamaan kantaa joko ostokset tai pojun...

Nyt alkaa taas kihisemään! Pakko lähteä rauhottelee itteä vaikka kahvikupposen ääreen. Hyvää päivänjatkoa kaikille ja anteeks valitusvirsi. Pitää vaan saada välillä purkautuu.

heinis 30+2

ääh heinis... tota se juuri kerrostaloissa on. Laita niille lappu että ne kuulis vielä tarkemmin kun laittaisivat mukin oveen ja kuuntelisivat sen läpi :)

Mulla saikku jatkuu. Väsymys painaa yhä eikä mikään tunnu auttavan. Ensi viikolla lisää labroja, tiedä sitten löytyykö niistäkään syytä? Töihin en sitten vissiin enää mene ollenkaan. Toisaalta aika haikeaakin...

Vauva voi ilmeisen hyvin ja kohdunsuu on kiinni ja ok muutenkin. Silti liikkeiden vähyys on erikoista, lääkärikin vähän mietti, mutta ei sitten kuitenkaan sanonut siitä mitään. Toki niitä on päivittäin, mutta ei nyt mitenkään paljoa, eikä ainakaan niin että koko masu heiluisi tms. Ja on myös päviä että tunnen ihan vain pari "muljua" enkä muuta. Toisaalta ei niitä nyt todellakaan koko aikaa tule seurattuakaan...

Kait se tästä...
t. Nuka ja 27+jotain

Heinis, tosi inhottavaa. Sinuna kirjoittaisin vastakirjeen naapurille, jossa just vois kertoa arjesta pienen kanssa niinkuin ylla kuvasit. Tuollaisista naapureista ei koskaan tieda, saattavat hyvinkin ilmoittaa sossuun ja kertoa kuulleensa vaikka mita. Naista taman tyyppisista kyttaajanaapureista on monella kokemusta, yksikin tuttuni naapuri oli epaillyt, etta lasta pahoinpidellaan tms alyntonta keksimalla keksittya. Kysyit moby wrapista, se maksaa taalla n. 40$ Sain sen kayttamattomana yhdelta kaverilta taalla halvalla. Saas nahda miten sita oppii kayttamaan sitten, taytyy varmaan tyynylla tms. ensin harjoitella. Monet sanoo, etta pieni vauva rauhoittuu hyvin liinassa jos mikaan muu ei auta..Luulen, etta liinan sais myytya huuto.netissakin vahan kaytettybna hyvaan hintaan jos itsella se ei toimikaan.

Hei !

Heinis; tuo Lavinen ehdótus kuulostaa hyvältä. Yleensä ihmiset ymmärtää(jos on täysjärkisiä ) kun niille nätisti selittää. Pahinta mitä voi tehdä kerrostalossa , on aloittaa avoin sota. Päättyy yleensä niin, että jompikumpi osapuoli joutuu muuttamaan pois, eikä se nyt varmasti ole kummankaan etu. Ja toisekseen, kyllä normaaliin elämään kuuluu ja mahtuu ääntä päiväsaikaan.
Mulla on flunssa takana, ja olen jo kaksi yötä nukkunut hyvin. Eilen oli tosi pirteä, ja kävin kyläilemässä sukulaisteni luona. Semmoinen viiden tunnin visiitti. Sitten illalla menin vielä ystävän luo pariksi tunniksi. Ajattelin,että nyt kun jaksan niin hoidanpa sosiaaliset suhteen kuntoon ... Tänään lähden käymään Ikeassa, kun en saanut Vauvattaresta haluamaani sänkyä. Oli loppu. Vauvattaressa on muuten tosi halpoja pinnasängyn tarvikkeíta, kun vertaa muihin liikkeisiin. Tilasin sieltä nyt vaunút, ja pinnasängyn kaikki tarvikkeet. Nyt sitten puuttuu vaan se pinnasänky.
Ammeen käyn ostamassa myös tällä viikolla, niin onpahan sitten perustarvikkeet ostettu. Ja kun asuu kaupungissa, niin ei ole niin kamalaa vaikka jotain puuttuu.
Miten aiotte vappua viettää ? Meillä oli tarkoitus käydä vappulounaalla kattauksessa, muttta hehheh, unohdin sen tärkeän jutun. Silliä eri muodoissa, mätiä, graavia lohta yms. Siis jos lounas maksaa 27 euroa, enkä mä voi syödä kuin toista pääruokaa, ja jälkkärin, niin ei paljon vaikuta. Nyyh...No, mennään syömään sitten kuitenkin listalta.
Laihaa kuiteskin vappuna...
Kaikille meille hyvää vointia !
T. Wera 29+6

Huomenta!

Vappua vietetään täällä siskon perheen luona hyvin syöden. Onneksi siskollakin on seuraavana päivänä työvuoro, joten en ole yksin selvinpäin :). Käytiin eilen varaamassa ne Brion happy vaunut ja recaron turvakaukalo. Vielä ei osattu vaunujen väriä valita, joko oranssi tai turkoosi, istuinosa tulee olemaan tumman ruskea. Tosi vaikee valita noiden värien välistä *Huokaus*
Ens viikolla on neuvola. Saas nähdä onko meillä kasvettu normaalisti... TOivottavasti kaikki on ok. Mullakin alkaa olemaan flunssa ohi.
Eipä tässä kummempia... Odotuksen iloa kaikille :)

Aamu73 ja Onni 28+4 tai 29+1

Mä en kestä!! Neuvolantäti soitti mulle hetki sitte ja kysy, pääsisinkö huomenna käymään yhentoista ja kahentoista välillä. On kahdenkeskistä asiaa ja haluis puhuu kasvotusten. Saan ottaa pojun mukaan. Jotenki mulla on sellanen fiilis, et toi helvetin naapuri on tehny musta jonkun ilmotuksen sossuun ja neuvolantäti haluu sen takia mun kanssa jutella. No, huomennahan se selviää, mut jos on jostain sellasesta kyse, en takaa kuinka ystävällisesti suhtaudun tohon naapuriin... Ihan ku tässä ei nyt muutenki olis kaikkea mietittävää :(

Moikka!

Enpä ole tänne mitään varmaan kolmeen kuukauteen kirjoitellut, mutta taustailen heinäkuun ketjua päivittäin :)
Samoja vaivoja on täällä kuin muillakin; ummetuksesta ja suonenvedoista lähtien. Ja kolmatta viikkoa olen nyt saikulla supistusten takia :(

Nyt oli pakko tulla tuomaan sympatiaterveiset heinikselle! Siis voiko kukaan naapuri olla noin kusipää?! Jos neuvolakäynti todella koskee tota asiaa, niin onko kyllä aika helvetin törkeetä! Tsempit siis sinne!

T. Monsku & Villi 27+1

Moi!

Rasittavia noi naapurit! Mäkin asuin kerran kerrostalossa, jossa alakerran naapurit valitti kaikesta. Ei saanut imuroida - ei edes päiväsaikaan, ei syödä parvekkeella, kun astiat kilisi liikaa. Olivat valittaneet vuokraisännälle, että mä paiskoin tavaroita ja siirtelin jatkuvasti huonekaluja.

No loppujen lopuksi kävi vissiin niin, että nämä kyttääjät sai häädön. No uusi alakerran naapuri ja mulla oli bileet tulossa, joten päätin käydä etukäteen jo henk kohta häntä varoittamassa, että saattaa kuulua ääntä. Tämä oli ihan ihmeissään ja sanoi, ettei minulta koskaan kuulu mitään!!!! Outoa! Olikohan meidän asuntojen väliin yhtäkkiä ilmaantunut lisää eristettä?? ;) Eli jos joku haluaa kytätä ja kuunnella, niin se kuuleekin jatkuvasti, kuten varmasti heiniksenkin naapuri. Toivottavasti asia selviää.

Kävin tänään sokerirasitus kokeessa. Olikin ihan ok juttu, litku maistui vähän kokikselta ja mulle ei ainakaan tullut sen kummemmin huono-olo, mitä nyt heikotti.

Mukavaa vappua kaikille!
Piri

Huomenta !

Talsin eilen kolme tuntia Ikeassa, ja olin sitten illalla n iin väsynyt, että en osannut olla yhtään paikallaan. Huhhuh, Heinis; ei sitten neuvolantäti sanonut puhelimessa mitä asiaa ? Mulla olisi kyllä menneet yöunet. Toivotaan, ettei mitään kovin pahaa !
Juu, nyt kun ollaan loppuraskauden puolella onnellisesti, meitä vaivaa sokerit ja hempat. Toivotaan, ettei kellään kuitenkaan tule mitään vakavampaa.
Kuukauden pästä me sitten kirjoitellaan synnytysjutuista. Vauvatarvikkeet kai alkaa olemaan kutakuinkin selvillä jokaisella. Mä odottelen , että maa pehmenis sen verran, että saisi pyykkihäkkyrän pihalle iskettyä. Muutettiin tähän taloon syksyllä niin myöhään, ettei tullut kevään pyykkijutut mieleen, että olisi telineen pihalle laittanut. Eikä tämä vauva ollut silloin vielä kuin haaveena. Mulla on äitiyspakkauksen vaatteet pesemättä, kun on kuitenkin kätevä pestä ne silleen, että saa ulos kuivumaan.
Rasittaa jotenkin kuivata sisällä. Meidän pihalla on vielä vähän luntakin, vaikkakin seinänvierustan kukkapenkissä tulppaanit puskee esiin.

Aurinkoista päivää jokapuolelle Suomea !

T. Wera 30 +