Heinäkuun mammat 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heinis07

Vieras
1.7. Heidi21, Lappi, esikoinen
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Heipat vaan täältäki.
Meillä ollaan taas kipeenä. Jätkällä alko flunssa lauantaina ja eilen aamusta hengittäminen oli taas niin vaikeeta, et päätin lähtee käyttää sitä ensiavussa. Meillä on täällä yhdistyny terveyskeskuksen ja sairaalan päivystyksen vastaanotot. Sen pitäis nopeuttaa kaikkea palvelua, ku ohjataan suoraan oikeelle puolelle. Vastaanotossa meni 10-15 minuuttia, ku se hoitaja ei saanu pähkäiltyä, kummalle puolelle meijän kuuluis mennä. Lopulta terpparin puolelle odottelemaan. Jätin pojan asmalääkkeet tarkotuksella kotiin, koska tiesin, että saadaan paikanpäällä hengitellä lääkkeitä. Tunnin odottelun jälkeen kävin sanomassa hoitajalle, et pojan pitäs kohta alkaa saamaan lääkettä, ku ei taas jaksa edes seistä. Hoitaja katteli konettaan ja totes, et on vielä 9 ennen meitä!! Lääkettähän ei voi antaa ilman lääkärin määräystä. Sain sanottua -älä viitti, ja purskahdin täyteen itkuun. Hoitaja kipaski lääkärin huoneeseen ja ilmotti, et me ollaan seuraavana. Lääkäri määräs lääkettä hengittelemään ja sitte otettiin verikokeet. Jouduin vikalla kerralla, ku käytiin huoneessa neuvomaan sitä lääkäriä, et voisko kattoo korvatki. No, ei mitään, meillähän on astmalääkkeet kotona. Jos tuntuu ettei niillä pärjää, niin sitte uudelleen. Nyt on luojan kiitos jo helpompaa tuon hengittäminen.
Noh, sitte kotimatkaan: Bussilla sairaalalta keskustaan, jossa vaihto bussiin jolla päästään kotiin. Poju halus istua bussissa omalla paikalla. Jätin vaunut niille varattuun tilaan, otin pojun penkille ja menin ite viereiselle istumaan ja pitämään kiinni lapsesta. Ensimmäinen tiukka mutka ja vaunut kaatu. Muovikassi lens vaunuista lattialle ja yks matkustaja jopa kauhisteli, et vaunut kaatu. KUKAAN ei kuitenkaan vaivautunu auttamaan. Varmasti näkivät, et mulla on mahassakin asukas. Odottelin sitte itkua nieleskellen, et bussi pysähty ja sain äkkiä nostettuu vaunut, noukittuu kamat, otettuu pojan syliin ja sitte pidinki loppumatkan vaunuista kiinni. Asemalla bussinvaihto. Meijän bussi oli jo lähössä, mut peruutteli takas laiturille. Koitin mennä etukautta laiturille, mutta oliki liian ahdas väli ja pyörät meni oikeelta puolelta korokkeelle, vasemmalta oli maassa. En meinannu kahen bussin välisellä laiturilla saada tehtyy mitään. Kukaan ei tietysti auttanu, vaikka varmasti näkivät tilanteen, et koitan saada mahani kanssa vaunuja jotenki bussin kyytiin. Lopulta sain raivolla punnattua vaunut laiturille ja siitä bussiin. Hermo oli totaalikireellä. Mulla on se inhottava, et ku palaa hihat pääsee itku. Loppuillan olinki niin henkisesti väsy, et itkeskelin vähän väliä. Alaselkää särkee edelleen, ku jouduin eilen nostelemaan 14 kilosta jätkää syliin, lattialle, vaunuihin, syliin... Ja nyt on sitte itellä kurkku sikakipee. Välillä pitäis ripustaa kyltti kaulaan, jossa lukee: KYLLÄ, OLEN RASKAANA SAA AUTTAA! Tai toinen on: OLEN RASKAANA, EI TARVITSE TÖNIÄ. Ja yks hyvä myöski: Ei, en saa vedettyä vatsaani sisään!!!

Tulipas omanapanen valivali-viesti.
Vauveli pyrkii vähän väliä mahanahan kautta ulos. Venyttelee nahkaa niin, et se ihan sattuu. Mahaviiru on ruvennu ihan haaleena näkymään. Muutaman kerran oon meinannu mahan polttaa paistinpannulla, ku kurotellu mausteita kaapista, eikä muista että on maha. Sitte ku polttaa, muistaa!
Tällasta tänne. Nyt poistun tiskaamaan ja lepäämään!

heinis 28+2

Hei vaan !
Kuulostaa tosi p....lta Heinis tuo sun käyntis.Kun omassa itsessäänkin on jo raahaaminen, niin sitten sulla vielä on tuplana. Siis, sitten tuo ihmisten välinpitämättömyys.Ei voi , tahdo , halua käsittää. Eikä tarvi. Inhottavaa ! Siis tuohan on sitten suoraan sitä, että ihmisillä ei ole edes alkeellisia käytöstapoja. Tekisi mieli kirjoittaa tähän muutama kirosana, niin paljon myötätuntoa tunnen.
Muutenkin kun tässä tilassa on kuin valas, ainakin minä, niin ...
Mulla on jo niin iso vatsa, etten saa kaikkia kenkiä jalkaan. Siis oikeestaan en saa kuin saapikkaat itse. Odottelenkin, että lumet sulaisi ja voisi siirtyä kevyempiin kenkiin, niin pärjäisi taas.
Neuvolan terkka soitti mulle aamulla ja sanoi, että päivystykseen, ja hommat seis. Sanoi, että kuitenkin mulla on se ennenaikaisen synnytyksen vaara, vaikka olen voinut ihan hyvin kaikkinensa. Mä en vaan tajua , miten olen niin flunssaherkkä nyt, kun ei ole muuten ollut vuosikausiin. Ja sitten kun mulla oli vielä se oksennustautikin.
Mikä ihme se nyt on , että tätä KURKKUKIPUA on . Mä olen kanssa ihan helisemässä tämän kurkkukivun kanssa. Ymmärrän kyllä sua Heinis, täysin. Mä pidin sitä oksennustautia kamalana , mutta on tää kurkkukipukin aika sieltä. Ja sitten kun vauva painaa keuhkoja, niin hengitys on muutenkin sellaista läählääh tietyissä asennoissa.

Mä menen nyt sitten kahdelta lääkäriin, ja soitin yliopistolle etten tule. Harmittaa !
No, en siis mene koko keväänä enää, ja teen yhden tentin sitten heti elokuussa.
Nyt kun aloittaa siihen lukemaan, niin vitonen tulee...Aikaa ainaskin on.
Miten olette ostelleet kevättakkeja ? Mulle ei tietenkään mene entiset viereenkään, ja pitäisi ostaa joku. Ihan riepua ei viitti, eikä taas toisaalta mitään kovin kallistakaan.
Hobbyhallista tilasin A-linjaisen takin, ja palautin. Siis , kun mä olen lyhyt, ja sitten sovitin sitä takkia , niin tuli lähinnä pikkunorsu mieleen. Aivan järkyttävä siis.Olisiko kevyitä vinkkejä teillä muilla ?

Nyt menen vielä pitkälleni ennen lääkäriin lähtöä !

Flunssatonta aikaa teille muille !
T. Wera

Wera: Anttilasta olen löytänyt yllättävän hyviä takkeja raskausajoille: mahan kohdalta löysiä, koko kylläkin joku 46 ja käy tälläiselle 163senttisellekkin silti, ei siis ihan hirveeltä kaavulta näytä.

Heippa!

Mulla on nyt sitten äippäloma alkanut ja aika tylsää tää yksin olo on... Kun tekee sosiaalista työtä, meinaa kyllä tähän hiljasuuteen kyllä puutuu. Päivän kohokohta onkin kun aamusta pääsee salille ja kauppaan :). Mä en oo koskaan ollut mikään pihaihminen, mutta nyt kun tota tonttia on puol hehtaaria, pitää varmaan upottaa kädet multaan ja alkaa kuopimaan maata joku päivä. Ainakin keinu ja uudet puutarhakalusteet pitää hankkia, koska ulkona tulee oltua varmaan tänä kesänä aika paljon.
Tänään oltiin miehen kanssa katsastamassa erilaisia vaunuja ja meinaa kyllä pää hajota noihin vaihtoehtoihin. Hintahaitarikin on aika suuri, vaikka en sitä kyllä suostu ajattelemaan vaan yritän vaan hankkia meille sopivimmat. Briot ovat edelleen top kolmosessa jo värivaihtoehtojensakin puolesta. On muuten hirveet määrät tummia vaunuja ja musta ne ovat aika tympeen väriset kesäks.
Vatsa on alkanut kasvaa kohisten ja alkaa jo todellakin henkeä ahdistaa varsinkin makuuasennossa tosi helposti. Tuntuu koko ajan että happi loppuu. Vatsanahkakaan ei tunnu välillä riittävän kun vatsa on oikein pinkeänä. yälliset kovat suonenvedot loppuivat heti, kun lopetin työnteon, onneks!
Eipäs tänne muuta tällä kertaa... Laittakaa kommentteja vaunuhankinnoistanne tai jo kokemuksesta mitkä ovat teijän mieleen...

Aamu73 ja Onni

Terve!

Menin sit tänään työterveyslääkäriin lähinnä sen työreissun takia, neuvolastakin vaan sanottiin, että pitää itse tietää, että voiko lähteä. Alko jo kyllästyttää, et tää on mun eka raskaus eikä aavistustakaan, mikä on tilanne ensi viikolla ja jos nyt en jaksa kävellä, kun väsyttää, huimaa ja vauva tuntuu "tipahtavan" kävellessä tosi alas niin mistä tiedän, selviänkö niistä 4 päivästä. Varsinkin kun työ jutut stressaa muutenkin ja raskauden alulle pano ei ollut mitään helppoa. No työterveydessä olin sit vartin lääkärin juttusilla, teki alatutkimuksen ja totes, että siellä näyttää olevan kaikki kunnossa, mutta tulevan reissun ja stressin takia laitto sitten loppu kuuksi sairaslomalle. Oli kyllä hyvä, että joku tässä uskaltaa tehdä mun puolesta ratkaisun ja päättää, että mikä on minun/lapsen kannalta parasta. No ehdinhän mä tässä jo ollakin viikon verran töissä... ;) No työkaverit jo meinas, että en mä sit enää varmaan toukokuussakaan tule töihin, mutta itse kyllä sanoin, että ajattelin tulla - ei mulla olis silloin enää kuin 3 viikkoa ja hyvin rentoa, työporukan yhteisiä virkistysjuttuja ja sen semmoista.

Me ollaan kans käyty katselemassa vaunuja. Kahdessa kaupassa ollaan käyty ja molemmissa on vain ollu Brioja, mutta olisi kiva nähdä muitakin. Harmittaa, ettei noissa uusissa Brion malleissa ole sellaista metallista alakoria, mutta ehkä tuollainen kankainenkin käy. Me haluttais niitä Brio Happy mallin värejä, mutta muuten mieluummin se Kombi versio jossa on rattaat ja kovakoppa. Mutta ehkä pitää nyt katsella vielä ensin muidenkin merkkien vaunut.

Kelan papereita en ole vielä vienyt, kun saan nyt vasta loppuviikosta tai ensi viikolla sen työnantajan paperin siihen ja sitten toimitan ne Kelaan. Olen kuullut, että huhti-toukokuun vaihteessa alettaisiin jakamaan uutta pakkausta, mutta toisaalta sitten olen kuullut, että jokaisen paikkakunnan Kela jakaa ne omat pakettinsa ensin pois, että voihan se olla, että niillä on täällä Keski-Suomessa jo nyt uusi paketti jaossa tai sitten vasta joskus kesällä... Laittakaapa aina viestiä, kun saatte niitä paketteja, niin nähdään kummassa versiossa mennään.

No tällaista kaikkea tänään..
Piri

Hei pitkästä aikaa...

Täällä vaivaa taas kauhea ummetus. Mää en kestä! Ei auta näköjään terveellinen ruokavaliokaan asiaan ku se päättää välillä jokatapauksessa iskeä. Mää en oo paskantanu(sori) taas viiteen päivään!Ja sen takia mulla on kokoajan sellanen olo että vatsa on täynnä ruokaa ja ahistaa eikä siis ole nälkä. Sitte huomaan että päätä alkaa särkeä ku vatsa tarttis kuitenki evästä. Tuskaa, kuvittelin että tänään viimeistään saan vatsan toimimaan mutta pahalta näyttää. On nii ummella ettei saa puskettua ulos mitään. Olis mämmiä jääkaapissa, sitä tässä vissiin pitää lähtä syömään. En tosiaankaa oo mämmin ystävä mutta se on kuitupitosta nii saattas auttaa... argh...
Pitää koittaa vielä jos tuota vettä jois kahmalokaupalla nii auttasko se, kun tuo mämmin syönti on kyl vihoviimeinen vaihtoehto ;)

Ens viikolla ois lääkäri-neuvola, pitää kysyä sieltä neuvoa tähän asiaan. Kai se joku lääke on hommattava...

Mun pitäs saada aikaseksi lähettää kans kelalle äitiysrahahakemus. Jotain oon saanu hommatuksi vauvaaki varten eli tilasin netistä eilen kasan bodeja, paitoja, housuja, oloasuja... pojalle tarkotettuja siis, toivottavasti meille kans tulee sit se poika ettei rahat menny hukkaan ;)
Eilen myös pengoin kaapeista vauvan vaatteita valmiiksi ja kun mulla ennestään on poika niin sieltä löytyi tosi hyviä ja suloisia vaatteita tälle seuraavalleki käytettäväksi. Pinnasänky ja tuplarattaat pitää hankkia vielä mutta onhan tässä aikaa... ja jotain söpöjä potkuhousuja ku niitä en löytäny netistä tai en jaksanu tarpeeksi etsiä...

Mutta eipä siinä.. pärjäilläänhän! :) nyt taitaa tulla asiaa vessaanki!

t. tre 26+2

Hei
Mulla itellä vatsa ei normaali tilassa toimi kunnola. Nyt olen syöny noin kuukauden maitohappobakteereja ja vatsa on toiminut lähes päivittäin. Tre voisit soitella vaikka jo huomenna neuvolaan hoitajalle niin sieltä saat varmaan myös hyvät vinkit tuohon ummetukseen. On varmaan aika tuskallinen olo.
Olin kerran töissä terveyskeskuksen keittiössä. Siellä tehtiin vanhuksille ns. Pellon mössöä. En tiä mikä on oikea nimike ja mitta suhteet. Mössössä oli luumuja ja pellavan siemeniä. Minusta luumuja ja pellavan siemeniä vois liottaa vedessä ja sitten lisätä mössöä vaikka viiliin tai johonki muuhun ellet saata paljaltaan syödä.
Lakritsaa löysyttää ja on jopa hyvääkin.
Mulla taas vaivaa turvotus. Jalat kipeytyy työpäivän aikana ihan kunnolla ja ovatpa kädetki vähän turvoksissa. Kova väsymys painaa myös kait ne nuo veret on lasekenu taas rautatableteits huolimatta. Taidan lisätä annokseen vielä toisen rautatabletin niin jokohan sitä sitten alkais piristyyn ja jaksaan.
Nyt on vielä työmotivaatioki vähän kadoksissa olis mukava jo jäähä kotia ja hoitaa kotia ja käydä välillä rakennuksella tuunaamassa pikkusen. No tulipa taas purnattua, Jos jollaki on hyviä vinkkiä tuohon turvotukseen otan mielelläni vastaan.
Sara

Kirjoitin pitkan viestin, mutta netti kaatui, joten tassa lyhyesti..
Sara, mulla ummetukseen helpottanut luumunektarin juominen ja luumujen ja leseiden syominen ja tietty veden juominen. Tassa linkki muuten kestovaippailusta.
http://www.kestovaippainfo.fi/

Onko kellaan kokemusta tuklivyon tai tukevien alushousujen kayttamisesta? Oliko siita jo aiemmassa ketjussa puhetta, mulla masu painaa ja selkaa jomottaa valilla, ja viela ois 3 kuukatta matkaa edessa...

Lavine

Moi!

Meinasin sit pyörtyä tänään, kun käytiin katselemassa vauvanvaunuja. Muutenkin on tässä heikottanut, joten soitin neuvolaan ja kävinkin sitten siellä: verenpaine 112/64, verensokeri 5,5, mutta hemoglobiini oli sitten laskenut 97 2 rautatabletin päiväannoksesta huolimatta! No ei ihme, jos heikottaa. Pitää nyt maanantaina vielä kuitenkin mennä labraan antamaan joku tarkempi verinäyte.

Tällaista,
Piri

Moikka!

Huh, Piri, aika alhainen hemoglobiini! Mulla oli eilen 109, mikä on sekin kai aika alhainen. Ei ole kuitenkaan pyörryttänyt. Mitenhän saisit sitä nostettua, jos kerran nyt jo syöt 2 tablettia päivässä?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T. Assari 26+1

Lavinelle: tassa muutamia hyvia linkkeja kestovaipoista ym hyviksi havaituiksi. Mukavaa surffailua:-0 Mia ps. tanaan menen sokerirasitukseen ja hemoglobi myos otetaan...yritin jo viimeviikolla, mutta siihen pitikin varata reilusti aikaa, joten menen tanaan kun vapaapaiva.

www.bummis.com
www.diaperpin.com
www.greenmountaindiapers.com
www.carseatsite.com
www.cars-safety.org
www.ergobabycarrier.com

Terve!

Joo, en tosiaan tiedä, miten sitä hemoglobiinia sais nostettua. Ihmetyttää koko juttu. Ennen raskautta olen käynyt - no en tosin viimeiseen vuoteen - luovuttamassa suht säännöllisesti verta, silloin hemoglobiini on aina ollut 134-144 välillä. Nyt se oli jo ekalla neuvola kerralla 118 ja sen jälkeen sitten heilahdellut edes takaisin.

Olen yrittänyt syödä pinaattia, mutta sekään ei kohta enää maistu. Ruisleipää pitäis vissiin vetää aika hirvee määrä, että se rautatason noston suhteen kannattaisi. Onko jollain jotain hyviä ideoita? Jotkut vanhemmat naiset ovat suositelleet jotain Kräuterblut -mehua, mutta en ole vielä hankkinut. Pitää nyt katsoa, mitä sieltä maanantain verikokeesta tulee, keskiviikkonahan mulla on virallinen neuvola käynti. Täällä Keski-Suomessa muuten säästetään näistä lääkärikäynneistäkin!! Tämä keskiraskauden lääkärikäynti on peruutettu ja tilalla on tavallinen neuvola. No onneksi työpaikkalääkäri teki tällä viikolla samat tutkimukset, niin tiedän kaiken olevan kohdun suun yms osalta kunnossa.

Mukavaa viikonloppua!
Piri

Heippa!

Ihmetyttää kyllä edelleenkin kuinka eriarvoista palvelua eri kunnissa saa. Vähennetään juuri näitä lääkärikäyntejä ja joillain kuuluu kaksi ultraa toisilla vain yksi. Tai toisilta otetaan Hb vain muutaman kerran raskausaikana ym. Onneksi meillä kun on niin vähän odottajia ja suht rikas kunta, niin täällä saa onneksi kaikki mitä pitääkin ja välillä jopa tuntuu, että enemmänkin. Siis perus neuvolakäyntikin kestää melkein tunnin....
Kävin tänään taas salilla polkemassa crossaria ja tekemässä jalkatreeniä. Loppu päivä menikin sitten pihahommissa, kun tontilta pitää poistaa kaikki puut tulevan rakennuksen tieltä. Alkoi jo itseäkin vähän naurattaa, kun tällä vatsalla kanteli männyn runkoja ja risuja monta tuntia. EIpä paljon tuntunut, että kohta on se seitsämäs kuukausi tätä raskautta takana :).
Perjantaina oli sitten viho viimeinen työpäivä. Ensi mun piti tehdä muutama tunti torstaisin ja perjantaisin, mutta ajattelin sitten, että koska en enää itselleni palkkaa nosta, miksi sitä sitten on enää duunissakaan. Joten nyt sitten oon loppuajan kotona ja virallinen äippäloma alkaa muistaakseni 16.5 eli otin sen varhaistetun äippäloman.
Mulla kanssa on ton raudan kanssa vähän niin ja näin, eli pahimmillaan se oli 111 mutta nyt onneks noussu 118. Otan kerran tai pari viikossa tupla-annoksen rautaa ja sitten niitä vitamiineja. Seuraavassa neuvolassa toukokuun alussa näkee sitten, joutuuko alkaa juomaan sitä luontaistuotekaupan litkua... Tais olla just samaa litkua mistä Piri mainitsi.
Nyt täytyy alkaa saunan lämmitykseen

Aamu73 ja Onni 26+6 tai 27+4

Hei
Mulla on ollu tukivyö jo varmaan pari kuukautta. Paras hankinta itelle raskausaikana. Vatsa ei väsy niin helposti. Vyö on ollu käytössä päivittäin. Suosittelen lämpimästi.
Mulla oli viimeksi hemo 109 ja nyt oon ollu kyllä aika väysyny tämän viikon varsinki töissä. Rautaa syön yhen tabun päivässä ja olenki miettiny uskaltaisko omin luvin nostaa annoksen kahteen taplettiin.
Hemo varmaan laskee muutenkin viimeistään sitten synnytyksessä. Olis kuitenki mukava ettei se silloin tippuis kovin alas.
Mulla on ens viikola lääkärineuvola ja oikeastaan toivoisin vähän, että saisin viikon tai pari saikkua. Jalat on aika turta työpäivinä ja yölä tuntuu ettei pääse kunnolla vessaan asti kävellen. Äitiysloma alkaa mulla omien laskujen mukaan 13.6. Tuuraaja töihin tulee vasta kesäkuun alussa. En aio kuitenkaan ottaa ylimäärästä ressiä tuosta tuuraajasta. Pomohan on tietty mies niin ei se taida tajuta tilannetta kunnolla.
Meillä on neuvolassa ihan mukava palvelu. Hemo on otettu joka kerta tai olen oikeastaan ite pyytänykki. Ultrata ei vissin lääkärissä, mutta joku oli käyny ja kysyny niin oli ultrattu. Varmaan riippuu vähän lääkäristäki. Pienellä paikkakunnalla ei välttämättä joka lääkäri tuota ultaraa osaa käyttää voi johtu myös siitä tuo ultraaminenki.
Upea juttu, että ollaan kaikki päästy näin pitkälle jo tässä raskaudessa. Kävinki jossaki lukeen jonku synnytyskertomuksen ja kyllähän se pikkuisen panikin sai hetkellisesti aikaan. En ole kyllä kovinkaan paljoa tuota synnytystä pyöritelly vielä mielessä. Toivotaan kuitenki, että heinäkuussa on ihan kypsä jo synnyttään.
No hyviä vointeja kaikille. Ylävatsaa alkaa kivistään täytynee laittaa vähän lepäämään.

Moikka pitkästä aikaa kaikille! Haettiin tänään avokin kanssa äitiysoakkaus. Oli vielä viime vuoden versio, täällä Kanta-Hämeessä siis ainakin. Kovin on sini voittoinen väritys... Pojalle oikein passeli paketti mutta jos tulokas on tyttö niin ehkä vähän neutraalimpia värejä toivois... No, paljon hyödyllistä tavaraa sisältää, innolla niitä tutkittiin :0) Kiva että kestovaippasettikin on halukkaille mukana, ties vaikka itekin innostuis... Sateista päivän jatkoa kaikille!

Karvakuono, 25+3

Hei
Täälläpä on ollu taas hiljasta. Mie kärsin kyllä täällä kauheasta närästyksestä tuntuu, ettei tähän auta mikkään. Lähin jo aamula töistäki pois ku luulin, että olen sen vatsataudin kourissa. Kyllä laitan kuitenki tämän olon närästyksen piikkiin. Huomena on meno sitten vyöhyketerapiaan toivotaan, että siitä ois vähän apua myös närästykseen.
Näin nyt kuvia tuosta tulevasta äitiyspakkauksesta. MInusta näytti hyvältä. Pidin kyllä näkemästäni. Toivottavasti itekki sais tuon uuden. Huomena käyn palkanlaskijan tykönä kelan lappusten kanssa. Sitten voinki sen toukokuun alussa lähettää. Saa sitten nähä kumman pakkauksen saan.

Huomenta!

Mulla on ollut tasan kaks kertaa närästystä tän raskauden aikana, joka oli kyllä ihan kamalaa. Joten saras myötätunnot täältä. Eipä tänne kuulu mitään ihmeempää. "Onnilla" on alkanut rytmittyä toi liikkuminen tiettyihin kellon aikoihin. ELi kovimmat liikkumiskaudet ovat aamu viideltä tunnin verta, aamupäivästä tässä kahdeksan yhdeksän aikaa, heti treenin jälkeen ja illalla seiskan kasin välillä. Hiljaisinta on treenien aikana. Taitaa tykätä vaan nukkua silloin kun mä rehkin crossarilla :).
Kuinka kauan teillä meni äippärahapäätökseen? Mulla on nyt kulunut noin kolme viikkoa, eikä vielä mitään tietoa paljonko sitä "palkkaa" saa. Mulle kun pitäisi noin kuukauden päästä tulla ensimmäiset rahat eli olisko ollut 16.5. Myöskään pakkauksesta ei ole kuulunut mitään. Mulle nyt on ihan sama kumpi pakkaus tulee. Varsinkin kun tietää, että poika on tulossa, joten se sinivoittoinen vanha pakkauskin kyllä kelpaa.
Nyt on vihdoinkin päässyt irti noista työkuvioista, eli tuntuu jo, että lomalla ollaan. Tosin, en osaa kyllä olla paikallani, vaan tuntuu, että päivät ovat aikataulutettu aika tiiviiksi. Sitä varmaan pelkää, että kohta ei enää pysty tai jaksa tehdä mitään. Vatsa muuten kasvaa kohisten. Viikoittain tulee sentti lisää vyötärölle. Nyt täytyy alkaa tekemään aamista ja lähteä pihalle touhuumaan.

Aamu73,ja Onni 27+3 tai 28+1

Tervehdys!

Mä kävin eilen hakemassa äitiyspakkauksen. Olipa ihana! Odottelen itse ostamieni ja äitiyspakkauksen tekstiilien pesemisen kanssa siihen saakka, että saan kaikki parvekkeelle kuivumaan, eli että on pitkäksi aikaa luvattu kaunista & lämmintä. Jotenkin en halua viedä pikkuvaatteita kuivumaan taloyhtiön kuivaushuoneeseen. Äippärahapäätöksen sain helatorstaina. Mulla meni hakemuksen lähettämisestä päätöksen saamiseen puolisentoista viikkoa.

Käytiin viime viikolla ostamassa vauvalle vielä sellainen jalallinen amme, ja nyt olen yrittänyt metsästää kehtoa. Tuntuu, ettei kehtoja enää nykyään juurikaan ole tarjolla. Yhdessä liikkeessä on myynnissä sellaiset kehdon jalat, jotka saa kiinnitettyä äitiyspakkaukseen siten, että siitä tulee kehto. Pitää katsoa.

Toivon kovasti, etten joudu enää töihin ennen äitiyslomaa. Olen kerta kaikkiaan nauttinut niin paljon tästä kotona olosta ja vauvalle juttelusta (:-)), etten halua luopua tästä enää. Turhaa mun olis töihin enää mennäkään, koska sijaiseni on päässyt hyvään vauhtiin ja jos menisin takaisin töihin, jompikumpi meistä saisi olla toimettomana. No, peukut pystyyn.

Mukavaa & aurinkoista päivää kaikille! Heti kun mies kotiutuu, lähdetään pyöräilemään ja sitten Ikeaan!

T. Assari 26+6

Assari: kannattaa kattoa huuto.netistä, jos kehtoa haluut. Edullisin vaihtoehto on tietty jalat pakkaukseen.

Mulla on ollu jotain ihme vihlomisia alapäässä. Muistan kyllä liitoskivut esikoisesta, mut ei se koskaan tuntunu siltä, et se tulee justiinsa ulos virtsaputkesta tai klitoriksesta! Jonnekki sinne tulee kävellessä viiltävä kipu. Vähänkin pidemmän kaupungilla olon jälkeen saa kyllä kärsiä liitoskivuista. Tuntuu, että kaikki lantionseudun luut on jo irrallaan. Ja ihan turhaan, jos sectio tehään. Ens maanantaina on onneks neuvola. Jospa siellä joku kerkeis kattoo paikat, ettei mitään oo tapahtunu. Eipä siinä varmaan paljoo ylimääräsiin juttuihin oo aikaa, ku meillä on pojan kanssa yhteinen neuvola. Sen 2v. ja mun tavallinen. Oon näköjään viimeks käyny viikosta 26 lähtien kahen viikon välein. Tässä tokassa ei näköjään niin usein sitte seurailla. Ihan huisia, et ens maanantaina alkaa jo viiko 30!! Ja kaveri saa kaksoset hetkenä minä hyvänsä...

heinis 29+2

Heipähei kaikille.

Mullaki on muutaman kerran närästäny ja se ei tosiaan oo kivaa. Lasillinen piimää tai jogurtti tai maitolasillinen on auttanut siihen. Mietin tässä kun on iho kuivunut tosi paljon että kärsiikö raskausaikana syödä helokkiöljyä tai helokkikapseleita? Eucerinin kasvovoide on auttanut tosi hyvin mutta vielä kaipais jotai sisäistä kosteutusta. Oon kyl välillä napsinu kalaöljykapseleita mutta tuntuu ettei ne yksin riitä. Harmi ku tosiaan pääsi tuo iho kuivumaan niin tuntuu että suun ympärille tulleet juovat, samoin silmien ympärille tulleet ovat jääneet pysyäkseen,näkyy nauraessa... :/ Tai sitte voihan se olla ettei tuo voide heti auta niihin vaurioihin tai sitten tää on tätä vanhenemista, ettei iho enää palaudukaan niin hyvin jos jotai laiminlyontejä sattuu ;)

Juu, olis ollu eilen neuvola mutta en pystyny meneen ku kauhee yskä ja kuumettaki oli. Siirtyy ensviikkoon. Mutta eipä tässä kummempaa... vatsaki on taas toistaiseksi toiminu suht.hyvin. Poika on vaan kovin innokas liikkumaan vatsassa, välillä ihan kipeää tekee, mutta hyvä vaan että ilmoittaa olevansa elossa.

T. Tre 27+1

Hei vaan !
Mulla flunssa vaan jatkuu. Kohta kaksi viikkoa täynnä. Kävin eilen neuvolassa, ja kun hemppaa ei ole pitkään aikaan tarkistettu, se oli pudonnut 110 :een. Mä olenkin ihmetellyt miksi musta on veto poissa, ja sydän tekee ylimääräisiä voltteja. Olen vaan ajatellut että se johtuu flunssasta. Määrättiin rautaa sitten, ja aloitin heti eilen.
Tänään tapasin ystäväni, ja hän ei ole ikinä nähnyt mua näin väsyneeenä. Mä olen siis ihan loppu. Mulla on taas kahden viikon päästä ultra. Ihan hyvä saada kuukauden välein tilannekatsaus ultran kautta vauvasta. Onko teillä muilla vauvat vielä huiskin haiskin masussa ? Siis selkokielellä, eihän kenelläkään ole vielä raivotarjonnassa ?
Mulla vauveli on ihan mahdoton yöasukki. Kun mä menen nukkumaan , niin vatsassa alkaa pirskeet. Viime yönä niin, että mä ihan tärähtelin. Mukavaa sillä tavalla, että tietää kaiken olevan kunnossa.
Painun nyt pitkälleni, mutta oli ihan pakko kirjoittaa edes jotakin kuulumisia, kun koko palsta on ollut tosi hiljainen. Lukemassa olen käynyt, mutta aikaiseksi en ole saanut tekstiä sitten.

T.Wera 28+5

Hei
Hyvä, että on saatu tänne palstalle jo jotaki eloa pitkästä aikaa. Kumman pakkauksen Assari sait 2006 vai 2007 vuoden mallia?
Mie kävin tänään kans palkanlaskijan tykönä ja katottiin ne kelan lappuset kohilleen. Käyn ne sitten viemässä Kelalle, kun kerkiän.
Huomena mulla on sitten se lääkärineuvola. Toviotaan, että kaikki on kohilla. Eilen oli kyllä vähän heikko olo. Nyt on kova väsymys jotenki pitäis kysyä voiko sitä raudan määrää nostaa vähän ylemmäs.
No mutta kirjoittelen taas paremmalla ajalla.
T.SAra

Heissan kaikille, tuntuu monella olevan raudan puutetta...mulla otettiin hemoglobi viimeviikosta, mut tulos tulee vasta kun menen laakarille ens viikolla. Onko teilla ollut sokerirasituskokeita? Mulla oli myos ne verikokeet ja litkun juomiset viime viikolla ja tulos tuli korkeana takaisin. Eli taman aamun olen istunut labrassa ottamassa lisakokeita. Olen aika varma, etta raskausajan diabetes, olen sellanen herkkusuu ja meilla on sita myos suvussa. Janna etta pissatestissa sita ei nakynyt, mutta verikokeessa nakyi...No nyt odotellaan tuomiota ja ruokavalion aloittamista seka sokerin syonnin lopettamista...vointeja kaikille. -mia 28+5

Saras: Missä olet jo nähnyt uuden pakkauksen kuvia? Ei ainakaan kelan sivuilla viel ollut. Silti kiinnostaisi nähdä se uusi pakkaus, vauvanvaatteita on aina kiva ihailla!!!

Mulla kesti vajaan viikon kun tuli päätös kelalta ja avustuskin napsahti tilille saman tien.

Eilen oli neuvola, verenpaineet ok, valkuaiset -, hemoglobiini oli jopa noussut edellisestä eli nyt 121, sf mitta 24. Painoa tullut kuukaudessa 1kg yhteensä 4kg. Maanantaina meen uudelleen sokerirasitukseen, kävin siellä jo silloin 15. vkolla ekan kerran. Ja 2 viikkoa jatkuu sairasloma.

Kaikkien vaivojen lisäksi taas uusi: Eilen huomasin että on tosi pahaa turvotusta, etenkin jaloissa. Sukista oli jäänyt kauheat viirut. entuudestaanhan vaivaa tosi paha suonenveto ja närästys. Suonenvetoon vinkkas neuvolassa että Kevyt olo vishyssä on parhaassa muodossa magneessium. Mulla saataa jalka olla jumissa jopa 5 päivää jos on oikein pahasti vetänyt suonta. Onko muilla mitään muuta kikkoja helpotukseksi siihen tai tohon turvotukseen? Ja onneksi närästys pysyy vielä joten kuten aisoissa gavisconilla.

Mies just eilen kommentoin mahaani että esikoisella ei llut edes näin lopussa näin isoo mahaa ja mahani on aika ylhäällä joten "poikamaha" tosiaan. Paljonko muillla on ollut näillä viikoilla toi sf-mitta.

Mites täällä oli välillä niin kauhian hiljasta? Ei kehtaa itekkään kirjoitella kun menee ihan yksin kirjoitteluksi? Onko kaikilla niin seesteinen aika vai mitä?

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille............