Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol.4 !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TMirre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huoh. minun äiti otti ainakin avioliitto aikeemme hyvin.. miehen vanhemmilta ei ole kysytty viel.. :) huoh loimaal on ollut kauppa ryöstö.. onneks pikkusisko ei ollut töissä silloin.eli hänen työpaikan kauppa on ryöstetty. :(

Täällä on herätty jo klo 5.00 kun nuo 2 pikkumiestä päätti et nyt on aika nousta,eihän tää muuten ottas niin voimille mut kun ite on 39 asteen kuumeessa niin se kyllä syö naista..pitäs tässä pian pestäkki tuo nuorin kun on 7kk neuvola hällä.Onneksi tässä on silti niin että neuvola on ihan tossa 5min kävelymatkan päässä.

Argh mitkä menkat...koko alakroppa ihan krampissa vieläkin, vaikka jo kp 4 menossa.Muuten on tapahtunut edistystä, kävelen jo ilman keppejä =) Joskos sitä pian taas pääsisi ratsaille!

Aijuu, se olin sitten minä joka järkytti jotain pumpulimuksua eilen kaupassa. Oikeastaan äitiä. Siis mulla on tossa vasemmassa käsivarressa vielä semmonen 15cm pitkä asfaltti-ihottuman tyyppinen haava, ihan siisti ja hyvin parantunut. Joku 3-5v. muksu sitten kysyi äidiltään, että mikäköhän mun kädessä on. No, äiti sitten muksulle selitti jotain ja tokaisi vielä kovaan ääneen että "kyllä sietäisi hieman peittää noin näkyvällä paikalla olevaa avohaavaa, tarvitse lapsia pelotella". Siis häh, kyllä tulee lapselle kurja elämä jos yhdestä punoittavasta käsivarresta saa traumoja jo :D Eikä muksu edes vaikuttanut mitenkään "järkyttyneeltä" vaan ihan perusuteliaisuuttaan kyseli.

taaperotx5 pikaista paranemista! :flower:

breezer mun hepalla kans pakollinen loma . sain niin pahan flunssan, että henki ei oo oikein kulkenu ja kengittäjääkään en oo saanu tulemaan |O
taaperotx5 mä sain mun lapset mummolaan hoitoon. saan nukkua niin pitkään kun haluan :laugh:
tinja86 niin se taitaa olla meillä kaikilla,että niitä oireita kuvitellaan :ashamed:

).( kuppikoko muuttu C:stä D:ksi |O aivan armoton tissikipu,ja mahan juilinta... sieltä se "ferrari"kurvaa ajoissa perjantaina paikalle :/

taaperotx5 koetahan parantua pikaisesti!

Meillä vanhempi lapsi vatsataudissa...taas! :( Toinen vaihtoehto, että olisi migreeniä, niinkuin isällään...Joten toivottavasti on vain vattatautia!

breezer nuo on muuten hauskoja noi vanhemmat jotka järkyttyy lapsiaan enempi :kieh: Mitäköhän kyseinen mamma sanoisi jos sinulla olisi naama ollut asvaltti-ihottumassa? :)

sansu86 kylläpä kävi sitten onni,ettei ollut paikalla! Siskosi siis!

Miekin olen äidille vihjailu häistä, et jossain vaiheessa, ehkä ensi kesänä tai seuraavana. Kaverit puhuu, ettei nyt enää ensi kesäksi (2011) kerkee mitään järkätä, mutta entäs jos haluunkin pienemmät häät ja oma laatuiset, ei mitään överikartanoita yms. Minun puolelta on vaan kyllä niin iso suku, että voisin vanhemmilta vähän maksuapua pyytää jos isot häät "pitää" pitää. Tiivis suku, joten ketään en haklua rajata ulos.

Olen itse sen ikäinen kun vanhempani naimisiin mennessä. Isovanhemmat aina kyselee, että millon häät, että ehkä vähän jo odottavatkin. Heille sinäänsä pettymys, jos/kun se lapsi pärähtää ensin :)

Kaikille jännääjille stemppiä :) Ite odottelen ovista..jos se tulis jossain vaiheessa.

unia unia, lisää unia... pari päivää sitten näin taas raskausunen. Oli iso vatta ja tunsin vaavin liikkeet. Viime yönä näin unta, että tein testin ja oli vahvaakin vahvempi plussa. Ja olin tosi onnellinen :) hassua, kun tässä kierrossa en ole edes miettinyt paljoa/ollut niin pakkomielteinen näistä vauvajutuista niin miks nyt sitten näen näitä unia...

tombatar pysy vahvana! ;)

Heippa taas! :wave:

Tervetuloa, tinja86! Oireiden kuvitteleminen on valitettavan tuttua mullekin, tai ehkä ennemminkin se, että aivot rekisteröi jokaisen pienen nippaisun ja vihlaisun, joihin ei ennen kaameeta vauvakuumeilua kiinnittänyt mitään huomiota... Mut kuten jo aiemmin taisin kirjoitella, niin nyt on kuume laskenut ja on paljon rauhallisempi olo yrittämisen alkua odotellessa. Ei käy vauvat edes joka päivä mielessä :laugh: Samalla sit tää palstailukin on vähentynyt, vai liekö vähempi palstailu vaikuttanut siihen vauvakuumeeseen, ken tietää...

Noista häistä piti vielä sanoa, että mä en oo edes uskaltanut laskea vielä, paljonko meidän häihin meni rahaa, vaikka kaikesta mahdollisesta säästettiin eikä olla käyty vielä häämatkallakaan. Kaikki kuitit on tallessa, mutta enpäs oo vielä ynnännyt niitä :D Ja stressasin myös ihan järjettömästi. Tajusin sen stressitason olleen ihan mieletön vasta sitten, kun se purkautui. (Huom, ällövaroitus!) Jouduin heti maanantaiaamuna menemään lääkäriin, kun häntäluun kohdalle oli kehittynyt jonkinmoinen paise (joka myös kivasti häiritsi jo hääyötä). Se eka häitten jälkeinen viikko menikin sitten suhteellisen epäromanttisissa merkeissä... Loppujen lopuksi en enää voinut juurikaan liikkua, vaan makasin mahallani. Iltaisin oli vielä lämpöäkin, kun tulehdus jylläsi. Kun paiseesta pääsin eroon, alkoi yhtenä iltana kylkeä kutittaa ihan kauheasti ja sitten siihen nousi ärhäkän näköinen ihottuma. Olin kyllä melko hoomoilasena, kun eräs tuttu lääkäri sanoi, että kovasti näyttäis vyöruusulta, siis sehän on mummojen ja pappojen eikä parikymppisten vaiva! Se viikko meni sitten nukkuessa, koska vyöruusu aiheuttaa mm. väsymystä. Joten todella hienot pari viikkoa oli häiden jälkeen... En tiedä tuosta paiseesta, että liittyikö siihen varsinaisesti se stressi, mutta tohon vyöruusuun selkeästi liittyy. Eli mun neuvo tuleville morsiamille on, että älkää stressatko liikaa, siihen liittyy hirveitä lieveilmiöitä! :laugh:

Ja kun nyt päästiin tälle varsin kiehtovalle terveysosastolle... Kävin tänään aamulla papa-kokeessa. Lähetteen olin saanut jo yli vuosi sitten, mutta muistin koko asian vasta vähän aikaa sitten. Senkin olin unohtanut, miten inhottavaa se näytteen ottaminen onkaan, huh. Ensin tuli vähäksi aikaa melkein oksettava olo, mutta enää ei oo kuin maha vähän kipeänä. En tiedä, oliko vähän taidot ruosteessa näytteenottajalla vai oonko mä jotenkin erityisen herkkä, aina se meinaan tuntuu vielä illallakin alavatsassa. :x

tombatar onko sulla ollut humma jo ennen lapsia? Meinaan olen miettinyt itse myös oman hankintaa pitkän aikaa (no, siitä asti kun edellisen myin koulun takia, neljä vuotta :whistle: ). Olis kiva tietää, miten raskausaikana hoidot yms. sujui, samoin silloin kun lapset olleet pieniä? =) Onneksi pääsen kaverin kanssa silloin tällöin ratsastamaan, auttaa suurempaan heppakuumeeseen.

Ansis se mamma olis varmaan ite pyörtynyt, jos naamassa ois ihottumat ollu :D Kyllä siinä oli mulla pokassa pitämistä, kun se siinä nuttura kireellä yritti murhata mua katseellaan.

Asensin muuten kans tommosen lilypien tietokoneen työpöydälle. Siinä onkin miehelle ihmettelemistä, mikä se on :D Nyt on pakko lähteä kaupoille etsimään uutta palapeliä. Mulla ei tokikaan ole himo koota niitä :heart:

Täällä ei mitään oireita (ainakaan tällä hetkellä ), ei oo ollu edes tuntemusta alkavista menkoista...

OUtC.png
[/url]

Jomi on kyl ollu näytteen ottajassa vika, sen ei pitäis kun korkeintaan vähä nippasta

breezer ei ku alotin heppailut uudestaan vasta viitisen vuotta sitte. ensin oli lämppäritamma ylläpidos,mut piti luopua ku menin sellaselle tallille töihin mis ei voinu ravuria pitää.(tallinpitäjän mukaan, kyseessä siis ratsastuskoulu) viime kesänä hommasin sit tuon mun putte-possun (seki siis ylläpidos,mut hamaan loppuun asti) :heart:
Orkidea ne sun oireet on sit jotenki siirtyny mulle! joutunu ihan ääneen AI:ttelemaan ku juilii ja nippailee ja vähä niinku närästäs kahvi... never ever sitä tehny! liikaa tänään??

Keiju123 kyllä kerkiää ihan hyvin järkätä häät vuodessa! Ja lyhyemmässäkin ajassa! Me ollaan järkkäilty kyllä omia häitä jo melkein kaksi vuotta :ashamed: Mutta kaikkipa on jo valmiina syksyä varten! Ja päätin, että en pyydä kaasoilta/vanhemmilta/sisaruksilta yms. apua...ja en aio stressata!! Muuten voisin heittäytyä hirviömorsiammeksi :kieh: Mutta nyt tulee olemaan tylsä kesä, kun ei ole mitään tehtävää häiden eteen! No sitten viimesellä viikolla voi kyllä painaa kieli vyön alla!

Jomi Kyllähän se on ihan todistettua, että kun stressi lakkaa, niin rupeaa sairastelemaan...Kiva vaan kun kaikki kivat oireet on vaivannut sinua hääyönäkin :hug:
Itse kun viimeksi olin papa-kokeessa, niin kaksi hoitajaa oli jalkovälissä puolituntia!!! Ja eivät millään löytäneet kohtaa josta testiä ottaa :o Päättivät sit jo pyytää lekuria ottamaan sitä, mutta onnistuivat kumiskin ja sitten valuinkin pari tuntia verta testin jälkeen |O että näin meidän arvauskeskusksessamme!

tmirre

Se minkä päivällä sulkee pois mielestä pyörii unissa allitajunnan kautta :) Toivotaan plussaa.
Muuten niistä epävarmuuden tunteista, kun luulin viime kierrossa olevani raskaana, ne menkat 10 päivää myöhässä. Niin kyllä muakin alkoi jänistää, että haluunko sitä vielä. Siksi ehkä nyt vauvakuume hiukan pienempi, kun kävin niitä tunteita läpi. Toinen syy mikä laimentaa kuumetta on tuo joka väsyttää, ja kun miettii, että jos olisi vielä taaperoikäinen, niin huhhuh. Jos niitä lapsia joskus tulee, niin sen taapero-iässä olisi kiva tehdä päivätyötä eikä tätä 3-vuorotyötä.

Jomi No johan oli sulla hääyö ja kuherruskuukausi :snotty: Sattui huonoa tuuria sitten oikein ämpärikaupalla. Mutta oikean miehen vierellä varmasti oli hyvä sairastaa, eikös? ;) Tosta papa-kokeesta. Mulla on otettu vaan kerran elämässäni ja mä en muista, että ois tuntunu missään :/ Nyt kun sun ja Ansiksen juttuja luin niin aloin epäilemään, että onkohan multa otettukaan ollenkaan :D

tombatar putte-possu :D tässähän puhutaan edelleen hevosista vai? Itselläkin ollut kamala hinku tallille jo parin vuoden ajan. Muistui mieleen se ihana fiilis kun saa hepan selässä viilettää. Tosi nuorena viimeksi hevosen kanssa missään kontaktissa ollut.

Keiju joo niinhän se on, että unet ovat ikkuna alitajuntaan, vaikka ei niitä pidäkään kovin vakavasti ottaa. Alitajunnassa kun saattaa pyöriä mitä omituisempia asioita. Itse kerran vuosia sitten esim. näin unta, että olin sarjamurhaajan vankina ja jouduin katsomaan, kun tämä teurasti naisia. Lopuksi heräsin kun itse olin uhripöydällä ja mies kohotti veitsen. Tämä oli sinänsä mielenkiintoinen uni, koska en ollut ikinä IKINÄ katsonut edes mitään elokuvia tai tv-ohjelmia, joissa olisi mitään vastaavaa. Tosi creepy, ja on jäänyt mieleen tosi elävänä, hyi! :x

Mukavempiin asioihin ja omanapailua: Eilen oli tosi kurja päivä ja mies tahtoi tietää mikä vaivaa. Avauduin sille ja kerroin mun epäilyksistä ja kaikesta mikä on painanut mieltä. Mieskin kertoi oman puolensa asioista ja loppujen lopuksi päädyimme halailemaan ja juttelemaan keskenämme melkein koko yön ajan :heart: Tällaista tehty viimeksi silloin, kun oltiin seurusteltu vasta pari kuukautta. Aamulla kun mies lähti töihin niin sanoi, että olen kamalan kaunis ja ihana lähtiessään. Sovittiin, että mennään illalla keilaamaan ja syömään ja luvattiin, ettei pidetä toisiamme itsestäänselvyytenä. Tuntui että suuri kivenmurikka putosi sydämeltä :saint:

TMirre lueskelin viikko sitte unikirjaa ja katoinki mitä synnyttäminen tarkottaa,mut EN SIT MILLÄÄN MUISTA mitä siin luki :ashamed:
miten sulta on vaan kerran papa otettu? mulle on sanottu,et vähintään kahden vuoden välein olis otettava,mieluiten kerran vuodessa. :o
mä katon aina tollasii toimintapläjäyksiä töllöstä :laugh: ei ne uniin oo tullu ;)
ainii joo... mun profiilissa on kuva mun putte-possusta :heart:
ON: taas on kissat sontinu mun suuhun yöllä :p mahan nippailuki on loppunu,mut "kaksoset" vaivaa paljo. ei pysty koskee ollenkaan :x

tombatar hmmm, jaa nyt kun aloin miettiin niin kai ne otti sen papan sillon ku pillerit alotin. Eli sitte ois otettu papa kaks kertaa. Eli siinä tapauksessa on otettu ekan kerran 15-vuotiaana ja toisen kerran 19-vuotiaana. Täällä ne ottaa kolmen vuoden välein :/ Sitten lopetinkin pillerit 21-vuotiaana niin en ole käynyt enää gynellä sen jälkeen. Mun yks kaveri on syönyt pillereitä 6 vuotta, eikä oo elämässään kertaakaan käynyt neuvolassa eikä gynekologilla. Isänsä on lääkäri ja määrännyt pilsut sille. Oon vähän ihmetellyt tätä, kun mistä ne voi tietää, että jos vaikka ois vaikuttanut pilsut maksa-arvoihin tai jotain :headwall:

muoks: putte-possu bongattu :D :heart:

TMirre Joo, onneksi tosiaan stressitaso piti nuo kauheudet loitolla häiden yli sentäs. Ja onneksi häistä jäi paljon ruokaa (ja ennen kaikkea hääkakkua ja muita herkkuja) yli, niin ei tarvinnut miettiä vähään aikaan ruoanlaittoakaan, vaan sai keskittyä olemaan rouva vaikkakin sitten vähän kipeänä :laugh:

Mulla on kyllä siis joka papakokeen jälkeen ollut alavatsa kipeänä sen loppupäivän ajan, ja ainakin kolme eri näytteenottajaa on osunut kohdalle... Ehkä oon jotenkin vääränmallinen tai jotain :D Nyt oon nelisen vuotta käyttänyt vain YTHS:n palveluja ja ainakin Tampereella ohjeistetaan, että kahden tai kolmen vuoden välein pitäis papa ottaa. Mutta kauan menee tuloksissa, nimittäin joskus elokuussa kuulemma ilmoittavat jos jotain ilmoitettavaa löytyy. Tosin ovat heinäkuussa ainakin pari viikkoa lomalla, mutta on se melko pitkä aika kuitenkin.

Tuota maksa-arvojen seuraamista oon kans miettinyt, että eipä oo multakaan otettu verikoetta pillereiden aloittamisen jälkeen kuin yhden kerran. Sillon maksa-arvot oli ihan normaalit, mutta ihmetyttää vähän, että miksi niitä ei sen jälkeen seurailla. Kaipa tuonne verikokeisiin lähetteen sais, jos kyselis, mutta multa saa niin hankalasti verta, että kynnys mennä tökittäväksi on aikas suuri. Viimeksi saivat lopulta otettua näytteen mun ranteesta, kun olivat ensin yrittäneet muutamasta muusta paikasta.

Piinailijoille kovasti tsemppiä! Toivottavasti jollakulla tärppäisi jo, niin saataisiin lisää plussia tähänkin pinoon :flower:

määki söin sillon aikoinaan pillereitä ja vasta verenluovutuksessa huomattiin maksa-arvojen nousu. oli pomsahtanu yli 400!!! eipä tää enää ikinä käytä mitään muuta ehkäsyä ku kierukkaa (lääkärin määräys)
eikä mitään oiretta kyllä ollu. jos vähääkään epäilyttää,suosittelen käymään verikokeissa. mä jouduin menemään maksabiopsiaan,eikä se ollu yhtään kivaa :/

Tombatar kyllä kai sä raskaana olet :whistle: On niin raskausoireita nuo sulla. Katohan vaan niin plussa sieltä pärähtää!
Eikös se synnytys unessa tarkoita jotakin uuden luomista. Siis se voi olla uus työ tai vaikka uusi elämäntapa. Jotakin sellaista kuitenkin.
Keiju123 kyllä ne häät ehtii nopeastikin järjestää. Meillä häät järjestyi puolessa vuodessa ja oikein viimisen päälle suunnitelmien ja toiveitten mukaan =) Ei aina tarvii olla monen vuoden projekti. ja mulle tuo nopea tahti sopi hyvin eikä sitten ehtinyt stressatakkaan kauheesti (vähän verenpaineet nousi ja paino tippui vähän liikaa kun ruoka ei maistunut. Hääpäivänä hääpukua ei meinannut saada riittävän kireälle) mutta muuten selvittiin pienellä paineella :D
Ovis olis perjantaina. Jaksaiskohan tuota laittaa vauvantekoa vireille. hitsi kun on niin kiireinen viikko....

Mä oon kans muistaakseni ollu vaan kerran papakokeessa oisko ollut ennen vai jälkeen raskauden?! Ja en muista yhtään että olis sattunu, mut sit muut tutut sanoneet on sattunut ja verta tullut sen jälkeen ?!

Täällä myös yks heppafani :D Ratsastin ennen sellaset 8½ vuotta, mut nyt on sit jääny, viime kesänä olin kyllä pari kertaa, ja nyt tekis mieli uudestaan hepan selkään ! :p

Unikirjasta, synnytys: unessa merkitsee uuden elämänvaiheen alkamista. Se on hyvä enne. Jos nainen näkee unta, että hän synnyttää lapsen, se merkitsee, että hän toteuttaa onnellisesti aikeensa.
- Noin mun unikirjassa ainakin oli ! :)

Tänne ei ihmeempiä ovis ois varmaan tässä parin päivän sisällä, ja mua kans välillä mietityttää haluanko oikeasti nyt sen toisen lapsen, esikoinen on just 2v ja yhden lapsen kanssa on vielä niin helppo lähteä jokapaikkaan, mietittyy onko mies varmasti oikea jne.. ( varmasti kyllä on! ) mutta kuiteski... sit taas välillä se on itsestään selvyys et tottahan toki haluan lisää lapsia ! :)

Milas noi on joka kuukausi samoja oireita ja ei oo tarvinnu ees testailla. ferrari toimii kellon tarkkuudella :'(

majj alota ihmeessä uudelleen!!! minäki tein niin 12 vuoden jälkeen :p olihan se vähä hakemista alussa,mut se on niinku pyörällä ajo. sitä ei unohda! se saa ajatukset haaveilusta ja muista katoamaan ja nautii vaan 500kg:sta räjähtävää energiaa jalkojen välissä :laugh:

tombatar ihanan näköinen "possu" sulla :heart: Mulla on kaikki hoitotarvikkeetkin valmiina jo tulevalle hevoselle. Ostin sillon itelle lohdutukseks kun omani jouduin myymään. En ole edes yhdenkään miehen perään itkeny niin paljoa kuin tuon karvapallon :laugh: Onneks se on kaverilla Tampereella vielä, pääsen joskus katsomaan. Vaikka ikävä siitä vaan joka kerta tulee.

Mähän olen tämän niin pitkälle jo haaveillut, että kun lapsi oppii kävelemään niin ponin selkään vaan ja äiskän kanssa ratsastamaan :D Mutta juu, en tiedä mikä hormonihyrrä päivä tänään on mulla ollut, kaikki asiat kiukuttanut/ärsyttänyt ihan hirveästi. Mieskin totesi tunti sitten töihiin lähtiessään, että on hyvä päästä evakkoon. Oon kyllä stressannut itteni uuvuksiin noilla työnhauilla ja koulujutuilla, sitten meillä on vuokralaisten kanssa pieni hiertäminen kun eivät ole ollenkaan yhteistyöhaluisia ja me saadaan niskaan koko ajan v*ttuilua. Lähtispä nyt vaan äkkiä pois niin päästäisiin muuttamaan omaan kotiin. :heart: Alkaa toi makuuparvi kyrsimään lämpemimmillä ilmoilla.

majj mistä oot tuommoisen unikirjan hankkinut? Yritin jokin aikaa sitten Suomalaisesta kirjakaupasta sellaista metsästää, mutta ei-oota tarjottiin vaan.

Yhteistyössä