Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2



Yrityksen aloittaneet

nimimerkki ............ yritys alkanut ....... monesko lapsi toiveissa


Unikeiju-79 ........... elokuussa 2009 ............... 4.
äitx2 ................... marraskuussa 2009 ............ 3.
jenkkivaimo ........ marraskuussa 2009 ............ 2.
noonie ................. marraskuussa 2009 ............ 2.
kääkkis ................. joulukuussa 2009 .............. 3.
Metsätähtönen ..... joulukuussa 2009 .............. 1.



Yrityksen myöhemmin aloittavat

nimimerkki ............. yritys alkaa ....... monesko lapsi toiveissa

Katty- .................... tammikuussa 2010 .............. 3.
maisa10 ............ talvella-keväällä 2010 .............. 3.
Niiskuneiti25 ......... huhtikuussa 2010 ............... 1.
white gold ............. toukokuussa 2010 ............... 1.
Murmeli88 ............. toukokuussa 2010 ............... 1.
Toukokuussa ......... toukokuussa 2010 ............... 3.
Tytti83 ................... toukokuussa 2010 .............. 2.
Naive88 ............ touko-kesäkuussa 2010 ........... 1.
tuulen sydän ............. keväällä 2010 .................. 4.
Milas ................... keväällä/kesällä 2010 ............ 3.
Muutosta ................... kesällä 2010 .................... 3.
Piilopirtti .................... kesällä 2010 ................... 1.
Pöllö80 ...................... kesällä 2010 .................... 1.
Meep .......................... kesällä 2010 .................... 2.
lumityttö78 ................ kesällä 2010 ................... 1.
danone81 .............. kesäkuussa 2010 ................. 2.
Nemppuemppu ..... heinäkuussa 2010 ................ 3.
mammuliini79 ...... heinäkuussa 2010 ................. 4.
VellaVanilla ............ elokuussa 2010 .................. 3.
Tuikku-77 ............... elokuussa 2010 .................. 2.
RouvaSumppisuu ..... syksyllä 2010 ..................... 3.
mami-pojat03-06 .... syksyllä 2010 ..................... 3.
Kajsa ......................... syksyllä 2010 ..................... 1.
Saara09 .................... syksyllä 2010 ..................... 2.
VauvaSuunnitteilla86 .. syksyllä 2010 ................... 1.
anniina84 .................. syksyllä 2010 ..................... 2.
ninja85 .................... syksyllä 2010 ..................... 3.
Keiju123 .......... syksyllä/talvella 2010 ................ 1.
ystis ................. syys-lokakuussa 2010 ................ 1.
Ansis ...................... lokakuussa 2010 ................... 3.
äiti88 ...................... lokakuussa 2010 .................. 3.
wadelma ................ lokakuussa 2010 ................... 1.
sansu86 .............. marraskuussa 2010 .................. 1.
illa ......................... joulukuussa 2010 .................. 1.
pippur1 ..................... 2010 - 2011 ...................... 2.
annu87 ................. tammikuussa 2011 ................. 2.
hansumh ........... touko-kesäkuussa 2011 ............ 1.
Enna- .......................... kesällä 2011 .................... 3.
suan ......................... syksyllä 2011 ..................... 3.
jn1 ......................... joulukuussa 2011 .................. 1.

Harmaasusi .................... ? .................................. 1.
catmiau .......................... ? .................................. 1.
Ouska87 ........................ ? .................................. 1.
Kiipuli ............................ ? ................................... 1.
SP- ................................. ? .................................. 2.
Kassu ............................. ? .................................. 6.
ZiiliZeija ......................... ? .................................. 3.
fjellrev .......................... ? .................................. 1.
Peepe ............................. ? .................................. 1.
Mivian ............................ ? .................................. 4.
Amy85 ............................ ? .................................. 2.
hilppa86 .......................... ? .................................. 1.


Plussanneet :heart:

nimimerkki ... Plussa . LA . monesko lapsi tulossa

Haukkuva Hiiri ... ? ........ ? ............... 2.
Epeti ................ 16.1 ..... 21.9 .......... 3.
Leli82 ................ ? ....... 10.10 .......... 2.
Pikkis82 .......... 18.2 ..... ? ................ 1.



Edellinen ketju löytyy täältä:
1.


 
Tervetuloa uusille! Heitä taisikin olla useampi tuossa ketjun lopussa ja myös Tuikku tällä puolella :flower:

Tänään onki ollut jo töitä ja kouluhommiakin pitäis tässä thedä. Lisäksi huomasin just, että oon unohtanut syödä koko päivänä. Huomaa, että ruokahalut on vieläkin sairastumistasolla. Nyt alkaa pikku hiljaa hellittää, mutta varmaan huomenna vois olla jo parempi olo. nOh, työt meni kuitenki ihan ok.

Tulin oikeestaan vaan merkkaan, taidan lähtee tästä nyt syömään. Tänään en oo kyllä yhtään ehtiny kuumeilemaan =)
 
jenkkivaimo
Mä voisin sellasta muutosta tuohon pyytää, että meillä todennäköisesti alkaa yritys jo alkuvuodesta 2010 sitten, kun lopetan imetyksen. Ja jos käy yhtä hyvä tsägä kuin ekalla kerralla niin meidän pikkukakkonen saapuu maailmaan jo ensi vuoden puolella. Mutta mieluusti tässä ketjussa silti pysyisin. :)
 
Tervetuloa Tytti :flower:

Täällä on viikosta selvitty ja oon aika onnellinen. Tai huomenna ois pari työkeikkaa, mutta silti. Ei tunnu enää missään. Ja oon varmaan ens viikolla jo kunnolla sairaana. Nyt vähän tämmösiä jälkijuttuja flunssasta jäljellä, että kurkku kipee vielä ja muuta. Mutta kuitenki. On aika hyvä fiilis =)

Mutta eipä tässä enempiä, koirat on sitä mieltä että pihalle on päästävä B)
 
jenkkivaimo
Täällä kans sen tason flunssa päällä, että vakavissani epäilen sikaa. Mutta samapa toi mikä se on nimeltään, kotona sairastan niin kauan kuin kykenen. Se on vaan niin kiva, kun tästä kotiäitiydestä ei saa saikkua. Lapsi on hoidettava, ruokittava, pestävä, ja kämppäkin pitäis pitää jotenkin pystyssä. Jos siinä nyt jää omat syömiset vähemmälle niin voi voi.

Mun hyvällä ystävällä ja avomiehellään on passiivinen yritys päällä ja ostelevat jo valmiiksi jotain vaatetta yms. Oma kuume kohoaa kun sen kanssa juttelee...

Tytti83, me taidetaan olla kaimoja. Tervetuloa! :)
 
Täällä on flunssasta selvitty vihdoin, vaikka kurkkukipu jäi päälle. Mutta se nyt o aina semmosta tuolla mun kurkulla, ilmeisesti nuo mun nielurisat lietsoo kaikkea B)

Ihanan aurinkoista ja mulla vielä vapaapäivä! Ja migreeni, hah. Noh, aattelin että menis ohi kun ehtiin huomata sen nopeesti. Ei tunnu enää siltä, että jää pitkäksi ajaksi. Pitäis koiria harjata oikeen kunnolla, hirveä karvanlähtöaika niillä taas.

On muuten lähipiirissä paljon raskaana olevia tai just synnyttäneitä. Huomaa, että on tullut ikää lisää tavallansa. Vielä pari vuotta sitten tämä ois ollut jo ihan omituista. Nyt ihan normaalia, jännää =) Että kuumetta pukkaa.
 
Moikka!

Minäkin tulin ilmoittautumaan tänne pinoon sillä 3 lapsi olisi haaveissa myös tuonne 2011.

Meidän perheeseen kuuluvat minun lisäkseni lasten isä ja pojat 06 ja 08. Tanssimme häitä ensi heinäkuussa ja yrittäminen aloitetaan joko hieman ennen tai viimeistään häiden jälkeen. Molemmat pojat tärppäsivät yk2. Töihin palaan tammikuussa ja pojat aloittavat tarhan. Kotiin jäädään taas toivottavasti aika pian

Olen enemmän tai vähemmän lukenut keskusteluita täällä.
 
Tervetuloa vaan kaikille uusille :wave: Kiva kun porukka kasvaa!

Muutosta, lisäänkö sut myös listalle?
Sulla onkin lapset samaa vuosimallia ku mulla =)

Täällä onneks menkat loppu vihdoin kun oli jotenkin tosi omituiset: normaalia runsaammat, pidemmät ja kipeemmät. Mut oli tosiaan tuo yks pilleritön kuukausi välissä sekottamassa.

Tänne ei muuten ihmeempiä. Mietin että pitäis jossain vaiheessa käydä noita lasten pieneks jääneitä vaatteita taas läpi että mitä säästää seuraavalle ja mitä pistää eteenpäin. Tiedän että kuitenkin pienelle haluu ostaa kaikkea söpöä, omaa ja uutta niin ihan hirmusti ei viitsi säästää, mutta kuitenkin ne hyväkuntoisimmat ja kivoimmat kannattaa. Silleen ihan kiva kun on seuraava sitten kumpi vaan niin jotain on jokatapauksessa vähän valmiina.
Joo, tämmösiä tää tällä jo miettii B)
 
Taidan minäkin ilmoittautua mukaan! Miehen kanssa alamme näillä näkymin yrittää esikoista kesällä 2010. Suunnitelmat tosin voivat vielä muuttua riippuen siitä, saako sulhaseni opiskelupaikan ensi vuoden alusta lähtien vai siirtyvätkö opinnot vuodella eteenpäin. Jos opinnot siirtyvät, siirtyvät myös vauvasuunnitelmat. Olemme molemmat vielä nuoria, joten sikäli vauvalla ei ole kiire. Naimisiin menemme vuoden 2010 alussa.

Olen aivan innoissani! ;)

Muokkaus/Lisäys: Vauvasuunnitelmat siirtyvät..
 
Tervetuloa Muutosta ja Piilopirtti :flower:

Kamala vauvakuume nyt vaihteeksi menossa. Oikeen suoraan sanottuna v*tuttaa. Onko se mahdollista? No on. ETtä näin täällä B)

Häivynki tästä telkkarin tölläykseen ja jos illemmalla pyöräyttäis uunissa jotain piirakkaa tmv. Ei nyt oikeen huvita mikään.
 
Hei kaikille :wave: Jospa minäkin kertoisin vähän perheestäni. Itse ole 26-vuotias ja avomieheni 29-vuotta ja meidän silmäterä on 4kk vanha Olli poika :heart: Kovasti jo haluttaisiin Ollille pikku-veli tai-sisko. :heart:
Jenkkivaimo meilkein kaimoja ollaan Tytti on minun toinen nimi =)
 
Mitäs ootte keksineet tähän vauvakuumeen lievennykseen? Pitäiskö lähteä lukemaan jotain kauhutarinoita synnytyksistä? B) VArsinki näin ku ei lapsia vielä ole..ja koiriakaan ei voi pilalle paijata, ettei ne ala hyppimään silmille :saint:
 
tervehdys kaikille ja lämpimästi tervetuloa uusille! =)

ollaan näemmä saatu uusi pinokin aikaiseksi. mä palauduin eilen viikon reissulta ja automatkatkin meni yllättävän hyvin. vauva nukkui kuin pieni possu suurimman osan matkasta.

metsätähtönen, oli tossa aiemmin juttua niistä korvatulpista esim. koliikkivaavin kanssa. mä joskus yöllä pidin, kun vauva huusi. leikkaa pahimman terän siltä huudolta, niin itellä ei pala pinna niin helposti. toinen on mp3soitin. musa vaan soimaan ja tanssimista huutavan lapsen kanssa. tyttö saattoi huutaa useita tunteja putkeen ja ei voinut kuin kanniskella. sai siitäkin edes siedettävää. :b
no, moiset huudot on onneksi historiaa...

kumma kun kaikki tuntuu olevan kipeänä enemmän tai vähemmän ja meillä ei oo ollut mitään. ei koko syksynä. vaikka ollaan kyllä surutta pyöritty tuolla reissuilla ja ihmisten keskellä.
joku megaflunssa odottaa nurkan takana iskemistään... :kieh:

jaahas, mukula näyttää hermostumisen merkkejä. pitää vissiin avata aamupuurobaari. :wave:
 
Leli, tuo mp3 on kyllä kans hyvä idea. Pitääki pistää korvan taakse.

Minä oonki jo töistä kotiutunut, kouluhommat on hoidettu siihen pisteeseen kun voi ja tässä nyt kahvia sitten juon B) Pitäis varmaan tänään siivota, kun huomenna on työt vasta iltapäivästä..eihän sitä sitten enää jaksa.
 
Tervetuloa piilopirtti ja mammuliini79 =)
Lisäsin teidätkin listoille, toivottavasti ok?
mammuliinille merkkasin yrityksen alkavaksi heinäkuussa 2010, ymmärsinköhän oikein?

Hmm, vauvakuumeen lievennykseen.. Mulla auttaa kun mietin asioita etukäteen tosi tarkkaan, suunnittelen kaikkea vauvaan liittyvää siis tulevaa. Niitä vähemmän tärkeitäkin juttuja.. Mietin millaiset vaunut haluan (vertailen netissä kaikkea mahdollista), turvakaukalon, ja listaan vauvalle nimivaihtoehtoja ym. Ja sitte ajattelen että kohta nää kaikki on ajankohtasia juttuja ja nautin siitä haaveilusta.
Ennen esikoista ostin kuumeilu- ja yritysaikana jo vauvanvaatteita jos jotain suloista vastaan tuli. Lähinnä neutraaleja bodeja ja semmosta kaikkea pientä mihin ei vauvan syntymävuodenaika tai sukupuoli vaikuta. Niitä oli sitten ihana hiplailla ja miettiä että vielä saadaan täytettä niihin sisään. Tiedän kyllä että toiset ajattelee ettei osta mitään ennen raskautta tai raskaanakaan ennen ku tietyt viikot on ohi.
Just viimeks vähän kattelin kun vaatekaupoilla olin, niitä ihan pieniä mutten sentään mitään ostanu :p Meidän nuoremmalle kun vielä (ei kauaa) saa sieltä vauvapuolelta vaatteita niin aina niitä väkisin näkee ja ihastelee.
 
Heippa! Kiva että mahtui vielä mukaan =) Kyllä VellaVanilla ymmärsit ihan oikein tuon yrityksen aloittamisen ja kiitos kun lisäsit listoille. Mulla varmaan krooninen vauvakuume ja yritän sitä lieventää hoitamalla aina välillä kavereiden vauveleita =) Meillä kaikki kolme saaneet alkunsa ensimmäisestä kierrosta ilman ehkäisyä, mutta silti kamalasti jännittää että kuinka seuraavalla kerralla käy, eihän elämästä koskaan tiedä.... Alunperin meillä oli tarkoitus alkaa jo tänä kesänä yrittämään vauvaa, mutta sitten mies yllättäen viimevuoden jouluaattona kosaisi ja siirrettiin vauvantekoa häiden jälkeen =) Onhan se kiva sitten lähteä kahdestaan häämatkalle ja nauttia edes yhdestä kahdenkeskisestä lomasta...
Mukavaa torstai-iltaa kaikille :heart:
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusilla! :wave: Vaikka itsekkin uusi olen.
Vauvakuumeen lievitystä olen saanut kun olen ajatellut pikkuvauva aikaa. Meillähän Olli on ns. helppo vauva ollut. Ei ole pahemmin mitään kitissyt, paitsi silloin kun on nälkä tai kakka vaipassa. Yö uniakin on osannut arvostaa aina. Joten olen aivan varma että seuraava lapsi on kaikkea muuta. Mutta kaikesta huolimatta lapset kasvavat nopeasti. Meilläkin on jo 4kk vanha ja tuntuu että vastahan sitä laitokselta kotiudutiin.
:heart:
Jaa pyykkikone pysähtyi, vaipat kuivamaan ja sitten untenmailla. Huomenaamulla suuntaamme vauva uintiin.
 
heippa hei ja tervetuloa uusille:)

eipä tänne mitään kummempaa,mikäs tässä kotona ollessa kun saa ton työnkin kotona hoitaa:) kokoajan pyörii vaan päässä toi et jee enää vuosi ja voin olla taas raskaana =) musta raskaana olo on jotenki leppoisaa kun tietää tarkalleen tulevan... vaikka on tietty huolta ja vaivaa mutta on se vaan silti ihanaa katsoa kun se vauvamaha pyöristyy :)

tänään oli siivouspäivä ja sit oltiin muksuin kaa uimassa... meiltä kun se on ilmaista:Dkestovaippoja oon ommellut kun tuo kuopus kasvaa kauhiaa vauhtia ja vaipat jää pieniksi...

mä jo mietin että millaiset vaunut tms.. osta kolmannelle kun haluun noista tän hetkisistä sit jo eroon vaikka voi olla viel 2 vuotta ennen kun se kolmas on maailmassa:D

jep mut nyt laitteleen pyykkiä :wave: -äiti88,Liisa3v4kk ja Leevi 10kk-
 
Mulla ois tämmönen eivieläniinvarma suunitelma aloittaa esikoisen tehtailu ensi vuonna, toivottavasti keväällä :) Topivottavasti mahdun mukaan.
Mieheni tosin vielä vähän epäröi, joten en kauhiasti haluaisi painostaa. Toisaalta hän välillä sanoo, että mitä sitä odottamaan ja siirtämään ja välillä taas kieltäytyy puhumasta asiasta. Hän tietää että kuumeilen kovasti. Haluan odottaa kyllä, että hän on varma. En siis kotona ihan jokapäivä viitsi asiasta puhua vaikka sitä mietin itse kokoajan :D Melkein testinkin ostin kun oireita jo kuvittelen, vaikka vielä syön pillereitä.
Minun kavereilla on jo lapsia ja lisää tulee kokoajan. Minua niiden hoitelu ei kauhiasti auta, päinvastoin, pahentaa kuumetta vaan lisää.. :) Mieheni kavereilla ei taas lapsia ole kellään ja parisuhteetkin ovat mitä on, se lienee miehelleni pieni asiaan vaikuttava tekijä..
 
Meillä se yritys voi alkaa kaikkea joulun ja huhtikuun väliltä, kun se on minusta kii. Mutta haluan tähdätä tohon huhtikuuhun, niin se olisi hyvä. Epäröin siltikin välillä, koska miettikääs nyt että jouluaattoon ei ole kovin pitkästi aikaa :D Toisaalt ameillä olisi häämatka varmaan keväällä tiedossa ja ehkä käydään ulkomailla, niin ei siihen sovi raskaana kyllä olla. Toisaalta mua kiinnostais myös ihan joku lapin matkailukin, kun oon aina halunnut johonkin oikeen korpeen lappiin. Mutta toisaalta nyt on mahdollisuus vielä käydä ulkomailla helposti, joten ehkä se kannattais sit.

Meillä tuo asiasta sopiminen meni niin, että otin asian puheeksi ja sovittiin sitten se juttu. Mies ku on DI niin se on tommoinen suunnitelmallinen :heart: Mutta ollaan me jo ihan alusta mitä yhdes ollaan oltu..niin puhuttu sitä että kumpiki haluaa lapsia. Koska onhan se tärkeä piirre kumppania valittaessa, ainakin ihmiselle joka haluaa niitä lapsia.

Minäpä tästä meen johonkin, kaamee vauvakuume tulee ku näitä lukee. Oon itekki noita vaunuasioita miettinyt, ja vaikka mulle on kuinka kerrottu, niin en oikein ymmärrä niitä :saint: Joten hankin varmaan jotkut Emmaljungat, kun ne tuntuu semmosilta keskivertoturvallisilta. Että en varmaan isoa virhettä tee ne hankkiessa. Oon nähnyt aivan ihania semmosia kermanvaaleita tai vaaleita tai mitä lie värejä, mutta ei kyllä koskaan meidän talouteen sopisi. Pitää olla joku tummempi väri, kun on koiriakin. Vaatteita en kyllä vielä viitti oikein ostaa...on niin pitkä matka vielä, että ehdin varmaan ostaa kaupat tyhjiksi B) Lisäksi mulla ei ole oikeetsi mitään käsitystä noista kokoasioista, en siis tiedä minkä kokoinen sopii vastasyntyneelle jne. Kun jotenkin oon aatellu, että osa niistä varmaan on semmosia keskosille tai tosi pienillekin sopivia. Niin joo..ei noista ymmärrä mitään jos ei ole kokemusta yhtään :D

Minäpä lähen tästä, on sen verran levotonta juttua taas.

Ja oliko Pikkis uusi, tervetuloa :flower:
 

Yhteistyössä