EX-KERMIT

  • Viestiketjun aloittaja uuusi
  • Ensimmäinen viesti
Jazz.
Heipsis pikaisesti!

Ninnille suuren suuri onnitteluhali hienoista ultrakuulumisista! Kivi putosi varmasti sydämeltäsi. =)

Ja Kaprikselle tervetuloa tänne exiin! Ihanaa kun uskalsit tulla.

Taas töiden pariin.... blaah.
 
Epeli ejk
Hei kaikki!

Pikaisesti tulin vain raportoimaan, että ihastuttava pikkuinen poika syntyi toissaviikonloppuna, _vähäsen_ myöhässä;) Nyt harjoitellaan kotielämää ja kaikki hyvin:))

Onnea ja jaksua kaikille ex-Kermeille odotukseen!

With luv,

Epeli
 
Tehotyttö
Kiitos ultratsempeistä. Otan käyttöön ne sitten ensi viikolla ;-)
Mulla oli tänään vaan lääkärineuvola ja siellä ei ultraa ole.
Mutta täällä on sitten vihdoin nähty se ensimmäinen kyynel silmänurkassa tämän raskauden vuoksi. Nimittäin YLLÄTTÄEN dopplerilla kuuluikin jo sydänäänet :) Olin niin varma, ettei ne vielä kuulu, jos se istukkakin on edessä. Niin se vaan jyskytys kuului ja yllätti minut aivan tosissaan. Kai se on uskottava, että siellä joku Möykky on.
Tosi miellyttävä lääkärikäynti muutenkin. Ihanasti lääkäri totesi olevan melkoinen saavutus tänä päivänä näin iso perhe. Tuumasi, että pitää olla luottavainen omaan arjenhallintakykyyn. En ole itse asiaa edes miettinyt, joten kai se sitten on itsestäänselvyys ;-)

Ninnille vielä tässäkin ketjussa onnittelut ultrakuulumisista!
Ja Kapris tervetuloa VIHDOIN ;-) tälle puolelle!
Jazzin np-ultra- ja seerumiseulakysymyksiin vastailinkin tuolla lokakuisissa.

Nyt pitää jatkaa lisurin vääntöä. Systeri just keittelee kahveita. Menen kohta vääntämään ihan oikean piispanmunkin, jonka kiikutin leipomosta mukanani :) Oli se sen verran ihana ylläri tuo neuvolareissu, että voi vähän hemmotella... Eikä paino ollu noussu grammaakaan viime käynnistä.

Tehis ja Möykky 10+2
 
Jazz.
Epelille ja perheelle sylintäydeltä onnea pienestä poikavauvasta! Ihanaa!

Ja Tehis on tirauttanut kyyneleen kuultuaan sydänäänet. Ihana juttu! Täällä minäkin aivan herkistyin. Tsemppiä lisurin vääntämiseen!
 
ÄssÄ!
Täällähän on roppakaupalla tyrskähdeltävää! Tippalinssissä luen ninnin ultrakuulumisia ja tehiksen kuultua sydänäänet Ja Kovasti onnea Eepelin perheeseen pikku-prinssin johdosta!

Kaprikselle tervetulotoivotus! =D

tehis tuskailee ilmavaivojen kanssa... NO NIIN MINÄKIN :O Mulla alko ennen plussausta ja loppua ei näy... Pari kertaa on ollu niin kipee ja pinkee maha (eikä se ilma vaan tule pois) että mun on pitäny ottaa cuplaton-helmi.

Meille ei sitä verikoetta tarjottu np-ultran lisäksi. Mun mielestä verikokeessa käydään täällä päin sitten jos turvotus on ylittäny "rajan".

nyt taidan mennä välipalaa katteleen jääkaapista =P

Ässä 13+5
 
Mervi83
Onnea epelille pojasta, ja tietenkin myös koko perheelle.
Olipa kiva kuulla et tehis on sydänäänet kuullut.
Ja kapsikselle tervetuloa.

Minä menen laittelemaan ruokaa ja pullataikinan tekoon. Lupailin poitsulle et leivotaan tänään.. ei tule liian usein leivottua.
 
Kirppu!
Onnea Tehis ja onnea Ninni! Ihania juttuja molemmilla...
Ja tervetuloa Kapris.
Onnea myös Epeli.
Tämä onnittelusähke. Täytyy rientää kotiaskareisiin. Huomenna neuvolalääkäri. Meillä on siis neuvolassa ultra joten taas ihmetellään onko elämää vatsassa... Jännittää vähän.
 
kauris82 : )
No joo... Täällä vollotan nyt sitten minäkin.

Kaikkea ihanaa on tapahtunut... Ninnillä oli ultrassa kaikki hyvin, Kapris uskaltautui tälle puolelle, Epeli on saanut pojan, Tehis kuuli pikkuisen sydämen sykkeen...
LOISTAVAA!! Ja onnea kaikille ihanista tapahtumista.

Se olenkin (toivottavasti ainankin) minä sitten seuraavana listalla... hui!

Viimeinen ultra oli tänään ja kaikki hyvin. Vauva saa tulla normaalisti alakautta. Kohdunsuu oli vähän lyhentynyt ja nyt sitten vaan odotellaan.
En kysynyt sukupuolta vaikka olin niin kovasti suunnitellutkin. Olkoot yllätys sitten ; )

kauris ja humu 37+0
 
bellamariia ei kirjaudu.
Moikka!
Ninni: ihanat ultrakuulumiset, varmaan helpottunut olo.
Jazz: Seerumiseulasta. Kirjoittelin aiemmin, eli kävin yksityisesti, np-ultra gynen mielestä hyvä, joskin melko "karkea" seula. Kun yhdessä tulkitaan verikokeen kanssa, tulos on kuulemma huomattavan paljon tarkempi. Omasta pussista maksoin, koska täällä vain np-ultra mahdollisuus kunnallisella. Mulla on aivan ihana down-sisko, jolla paha sydänvika myös. Huolimatta siitä, että rakastan valtavasti sisartani, olisi juuri esim. downin oireyhtymä ollut syy keskeytykseen, niin paljon kromosomipoikkeavuuteen liittyy muitakin liitännäissyitä kuin vamma itsessään..
Kapris: Wellcome! Kiva että liityt meihin.
Epeli: Onnea pojan johdosta, mahtava juttu..
Tehikselle onnea sydänäänien kuulumisesta=)
Ja kauris se meinaa lähteä synnyttämään piakkoin.

Täällähän on pelkkiä hyviä uutisia. Rakenneultra meillä takana, kaikki hyvin, ja sukupuoli tiedossa..=)
 
kauris82.
Voi juudas, että on tylsää...

Seikkailen vaan ympäri palstoja ja lueskelen juttuja...
Kerrankin, kun minulla on aikaa ja intoa roikkua tässä koneella, niin sitten täällä ei ole ketään muita : (

Taidankin vähän nyt tässä samalla päivitellä vähän tuota listaa.
Toivottavasti Epeli tulee vielä vierailemaan ja lisäämään tietoja.
Kapris saa sitten lisätä itsensä listaan, kun siltä tuntuu. Siihen en uskalla puuttua : )
 
minä vielä...
Hih!
Huomasin just, että tuo listahan on melko pitkä, kun siinä pariinkin otteeseen samat tiedot... Jossain vaiheessa käynyt näppihäiriö.
Koitan korjata tilanteen...

kauris
 
uusin
kauris 25v. LA 10.4.07 esikoinen
Maaria 28v. LA 23.4.07
sämpy 31v. LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 11.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Mama 41v. LA 18.10.07 viides, lapset tyttö-88, poika-89, tyttö-90 ja poika-03
Ninni83 LA 20.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 21.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
 
Maaria.
Onnitteluja tasaisesti ultrissa ja lääkärillä sekä neuvolassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille!!

Ja epelille perheineen pienestä pojasta onnittelut!!

Hui, sittenhän on seuraavana vuorossa kauris ja sitten mä... :eek:)

Tänään oli lääkärineuvola, jossa vauvan painoarvioksi nyt saatiin 2800, ja siis syntyessään vajaa 4 kiloinen - ja kuulemma pitäisi mahtua syntymään alakautta, tosin ei kai anneta mennä yliaikaiseksi, sopii mulle!!
Muutenkin neuvolassa kaikki hyvin!

Meille muuten tulossa myös esikoinen, jos joku listaa vielä päivittää, sen takia ei kyllä tarvi alkaa uutta listaa kirjoittamaan...

Maaria 35+1
 
Tehotyttö
Kiitos kaikille onnitteluista <3 Sekosin kyllä vissiin ihan lopullisesti noihin sydänääniin. Kerran jos toisenkin olen päivän aikana nieleskellyt onnenkyyneleitä ;-) Valittelinkin sitä tunteettomuutta muutama viikko sitten. Ja kuinkas kävi, rysähti sitten kerralla!

Bellamariiallekin onnitteluja rakenneultran hyvistä näkymistä. Etkä tietenkään paljasta sukupuolta meille, ethän??? ;-) Tyttöhän sulla taisi olla ennestään? Oiskohan siellä sitkeä pojanvesseli tulollaan...

Kauris, sullahan on viikkoja tosiaankin hurjasti. Vau! Millon vaan täällä huhuillaan, kun ei ole hetkeen kuulunut :) Kai tästä täytyy vähitellen synnytystsemppejä sulle lähetellä, kun ei koskaan tiedä, millon niitä tarviit!!!

Kirpulla tsemppiä huomiseen neuvolalääkäriin! Toivotaan, että huomenna jatkuu nämä huippu-uutiset.

Kiva kuulla, että täällä on muitakin perämoottoreita remmissä mukana :-D
Tänään pierukone täällä ollut vähän hiljempaa, mutta sen sijaan se hemmetin piispanmunkki teki kauheet närästykset! Osasin sitä kyllä odottaakin, kun ei-raskaanakin munkit tekee sitä. Ei ole noi rasvakasat mun juttu!

Nyt pitää lähteä tekemään iso kulhollinen salaattia iltapalaksi. En millään ehtinyt päivälliselle tehdä. Tunnollisella perheenäidillä omatunto huutaa hallelujaa ja kaikkea muuta kovaäänistä, jos salaatti pöydästä puuttuu :) Ja sitäpaitsi olen itsekin hulluna salaattiin, joten vaatii sitä muukin kuin omatunto.

Mukavat tiistai-illan jatkot!

 
bellamariia ejk
Palailen ihmettelemään, mikä muisti sulla tehis on. Juu, tyttö mulla tosiaan on vuodelta -99 ja nyt adoptioprosessin ollessa ohi, hän on virallisesti meidän tyttö, vaikka ei hänellä muita isejä ole koskaan ollut, kuin tämä yksi.

Poikaa veikkaat? Oli se...siis jompikumpi, eli säilytetään jännitys vielä.=) Kivaa illanjatkoa!
 
Naks
Epelille onnittelut =)

Sairaslomaahan se lääkäri kirjoitteli. Kaikki oli ihan ok periaatteessa, vaikka eihän nuo kipeät supparit nyt ole ikinä hyvä juttu. Mutta reilun kokoinen kaveri on tulossa, nyt oli jo 1,9 kg :) Kohdukaulan pituus oli 2 cm vähemmän kuin pari viikkoa sitten, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että se on mitattu edelleisellä kerralla väärin (?!!?) Tiedäppä sitten.

Huomenna viimeinen keikka työpaikalle palauttamaan avaimet ja sairaslomalappunen ja se on vapuas sitten! =D Työkavereita tulee kyllä ikävä, ja ehkä vähä oppilaitakin.
 
sämpy
Töissä sen verran kiirusta kaikkien tekemättömien töiden takia, ettei ehdi tätä palstaa kuin häthätää vilkaista silloin tällöin....

Olipa upeita uutisia siis kerrassaan.... Eli hurjasti onnea Ninni :) säikähdyksellä selvittiin onneksi. Onnea Merville ja Bellamariialle ja kauriille hyvistä ultrakuulumisista ja Tehikselle sydänäänistä. Ja suuren suuret onnittelut Epelille pienestä pojasta... kyllä niitä sun uutisia on odotettukin. Jos jossain vaiheessa ehdit niin, tuuhan tekemään tarkempaa raporttia itse tapahtumasta. Tervetuloa Kaprikselle tänne puolelle ja tsemppiä kirpulle huomiseen ultraan. Niin ja Naksille vielä... toivottavasti supistelut eivät merkitse mitään hälyyttävää, joudut vielä seuraavaksi synnyttämään... Otahan rauhallisesti ja etköhän pääse ihan hyvällä omalla tunnolla kotiin lepäämään. Toivotaan niin.

Tehiskö vai Jazz kyseli siitä seerumiseulasta. Meille tarjottiin ensimmäisen kerran täällä mahdollisuutta osallistua seerumiseulaan. Mä en sen kummemmin asiaa miettinyt vaan menin seulaan. Oltaisiin mietitty sitten, jos jotain olisi ollut. Mutta lähtökohta oli se, että olisi tulos ollut niin tai näin, niin ainakin olisimme halunneet tietää.

Kauris: Mä ihmettelin itsekin listan pituutta sitä kopioidessani, mutta olin vaan huolissani maman uupumisesta listalta ja toisaalta niin ilahtunut sen pituudesta, etten ruvennut sitä tarkemmin lukemaan :)

Vai on rouvia ja neitejä vaivanneet pyrstöyskät :) No sitä on täälläkin liikkeellä. Nykyään ei voi edes olla varma, että sen pystyy päästämään äänettömästi. Samoin rakon pidätyskykyyn ei voi enää luottaa. Aivastaessa on aina joku liru housuissa.

Eilinen neuvola oli ok. Pissa oli puhdas tällä kertaa, mutta hemppa laskee laskemistaan. Nyt se oli alle sata ja rautaa syödään sitten 1.5 kertainen määrä. Painoa oli tullut 0.8 kg lisää, joten siitä ei ainakaan tullut sanomista. Stressi kyllä vaivaa töissä, kun yritän saada kaikki hommat tehdyksi ajoissa. Flunssa iski päälle ja tänään supistelikin ihan kiitettävästi. Lisäksi yhtenä yönä herätessäni oli mieletön painontunne tuolla alapäässä. En tiedä harjoitteliko vauva kiinnittymistä, mutta onneksi se meni ohi, koska en tiedä miten töissä olisi sitten voinut olla. No tämä viikko vielä ja sitten tämä tyttö lähtee lomalle lomps :)
sitä odotellessa

sämpy 33+6
 
Jazz.
Huomenta tytsyt!

Bellamariialla oli hienoja ultrauutisia, paljon onnea! Sukupuolenkin tiedätte... ja meinaatte pitää salassa. Voi ei, minä ainakin halkean uteliaisuudesta. =)
Niinhän se olikin että kirjoittelit tosiaan tuosta seerumiseulasta, laho pää ja raskausdementia iski. Kiitos kun jaoit tarinasi! Minulla ei ole lähipiirissä kehitysvammaisia, mutta tiedän itseni, en varmaan henkisesti kestäisi niitä paineita mitä kehitysvammaisen lapsen kasvattaminen toisi mukanaan. Mitä olen kuullut ja lukenut, olisi elämä yhtä taistelua etujen ja tukien saamiseksi ja pelkoa siitä että koska lapsukainen olisi viimeistä päivää meidän keskuudessamme. Monet down-lapset ovat ihana aurinkoisia persoonia ja saattavat pärjätä hyvin elämässään. Mutta kuten kirjoitit liittyy oireyhtymään usein myös muita sairauksia kuten sydänvikaa.

Vaikeita asioita, varsinkin kun noista seuloista ei kuitenkaan saa mitään varmaa vastausta. Taidan toimia kuten Tehis tuonne lokakuisiin vastasi, että otan seerumiseulan jos np-ultran tulos on normaalista poikkeava. Kiitos teille kaikille ketkä vastasitte gallupiin!

Vähän kevyempään aiheeseen seuravaaksi: Ilmavaivat. Mieskin aamulla tokaisi että on mammalla tuo kaasuttelu lisääntynyt huomattavasti tämän raskauden myötä. Voi elämän kevät sentään. Töissä on kyllä välillä tosi tuskainen olo kun mahassa möyryää...

Kauriilla oli myös ultrassa kaikki hyvin ja lupa synnyttää alateitse. Hieno homma! Huimaa, nyt sitten jäädään vain odottamaan koska humu-pekka päättää ulostaututa. =)
Kiitos kun siivosit listamme. Enpäs ollut minäkään kiinnittänyt huomiota että olimme kaikki siellä kahteen kertaan.

Maariallakin kaikki hyvin ja painoarvio ok. Meidän tytteli oli 4015g ja 54cm syntyessään ja tiedettiin että iso tyttö on tulossa. Siitä huolimatta Kättärillä ei haluttu lähteä käynnistämään synnytystä. Reilun viikon tytteli päätti majailla yksiössään yliaikaa. Mahtui kuitenkin hyvin syntymään, eli ei hätää vaikka eivät käynnistäisikään. Itsestään alkava synnytys on luonnollisempi sekä synnyttäjälle että lapselle.

Hienoa että Naks sait saikkua ja pääset nyt lepäämään. Onneksi lääkärit ottavat kyllä vakavasti nuo supistukset ja määräävät helposti saikkua. Nyt kotiin vaan laittelemaan pesää valmiiksi vauvelille.

Hui miten alhainen hemppa Sämpyllä on! Toivottavasti saat sen rautakuurilla nousemaan. Hienoa että kaikki oli neuvolassa ok! Kohta pääsetkin lepäilemään ja ulkoilemaan, eiköhän se hemppakin siitä ala nousemaan.
Kyllä se vauveli taitaa olla jo niin alhaalla ja kaivautuu vieläkin alemmas. Muistelen että mulla oli myös loppuraskaudesta ikäviä tuntemuksia, aivan kuin joku olisi sukkapuikkoa tunkenut emättimeen. Yöks! Johtui vissiin juuri tuosta kiinnittymisestä.

Tehis sai närästyksen sitten palkkioksi pienestä juhlistuksesta. No, ehkä sen kestää. Toivottavasti tuo munkki sentään maistui hyvälle! =) On se kumma miten sitä kroppa ja suu tosiaan tottuu tiettyyn ruokavalioon. Muutama vuosi sitten pidin tiukkaa linjaa rasvojen suhteen, joulun aikaan sitten annoin itselleni luvan syödä joulutortun. Hyi olkoon miten pahalle se maistui ja kitalakeen jäi kauhea rasvakerros. Nyt olen tosiaan karsinut nuo sokerit ja piilorasvat taas minimiin eikä se suklaa enää maistukaan hyvälle, tai se yksi pala hitaasti nautittuna tuo sen tyydytyksen. Mehukeitto, hedelmät tai jugurtti maistuu paljon paremmalle ja tyydyttää makeanhimon hetkessä. Olen todella ylpeä itsestäni ja toivon tosissani että se myös näkyy vaa'alla ensi nla-kerralla. Muuten kyllä lannistun täysin. Olen kuitenkin aika luottavaisin mielin, koska edellisessä raskaudessa en varsinaisesti lihonut. Kiloja kertyi juuri sen verran kun vauva, istukka yms. painoivat. Nämä ylimääräiset kilot olen sitten kerryttänyt äippäloman aikana herkuttelulla... grh, että voin olla vihainen itselleni.

Kirpulle tsemppiä nla-lääkäriin!

Mitäs muuten Pikku2:lle kuuluu? Mamakin on ehtinyt kiireiltänsä vain pikaisesti pyörähtämään, toivottavasti oksuolo on jo hieman hellittänyt.

Ah miten ihanaa tosiaan että meillä kaikilla menee niin hyvin tällä hetkellä. Minäkin eilen kotiin ajaessani ajattelin että kuinka onnekas sitä voikaan olla. On ihana mies ja aivan ihan lapsukainen ja sitten vielä mahdollisesti saisimme yhden lapsukaisen lisää. Näitä onnen hetkiä tulee ajoittain ja sitten realismi iskee. En oikein vieläkään uskalla ihan täysillä luottaa olevani raskaana. Ehkä sitten tuon ensi viikon lääkärikäynnin jälkeen ja sitten tuon np-ultran jälkeen. Niitä siis odotellessa, ja tietty lähestyvää viikonloppua.

Ihanaa päivää ja hyviä vointeja teille kaikille!

Jazz rv 11+2
 
Jazz.
Voi voi mama! Haleja ja tsemppiä huomiseen ultraan! Jos yhtään lohduttaa ei täälläkään ole enää mitään kauheaa ellotusta ilmassa. Yritetään luottaa siihen että kaikki on ok.
 
Tehotyttö
Voi voi, minnuu ahistaa tai oikeastaan kiukuttaa... Olin pitkästä aikaa poitsun kanssa puistossa, jossa käy paljon perhepäivähoitajia. Voi elämän kevät niitä tätejä! Minä en ainakaan yhdellekään niistä laittais omaa lastani. Se on kait oltava vaan kotona niin kauan kun saa lapset päiväkotiin. Ellei satu toista kertaa käymään tämmöstä tuuria, niinku nyt. Meillä siis poitsu menee ystävälle, joka on lastentarhanopettaja. Hällä kans isot koulussa ja pienin kotona. Aivan ihana ihminen. Poju on siellä nyt pari päivää ollut treenailemassa ja kovasti jutskailee, että mentäis taas :)

Mamalle kovasti tsemppauksia! Usko pois, näillä viikoilla se paha olo voi helpottaa. Ei mullakaan ole ollu sitä vähäistäkään etovaa oloa enää. Joskus jotain ihan hetkittäisiä äklötyksiä tulee.

Mulla tuli ihan tippa linssiin noista Jazzin onnellisuuspohdinnoista :)

Hieno juttu, että Naks pääsi saikulle!
Olikos niin, että sinäkin olet ope? Jos, niin luokan- vai aineen-? Jos saapi olla utelias:)

Ei muuten ollu se piispanmunkki edes sen närästyksen arvoinen!
Ei vaan maistu noi makeat enää mullekaan. Tosiaan sieltä lokakuusta asti olin 3,5kk tiukalla sokerittomalla dieetillä. Plussan jälkeen olen antanut itselleni luvan vähän nautiskella, vaan ei maistu. Jätski on ainut mikä oikeastaan maistuu. Ennen tykkäsin kovasti suklaasta, mutta ei ole tullut mieleenkään nyt syödä. Joskus kauppaan mennessä ajattelen, että taidanpa ostaa patukan tai levyn ja kiskaista naamariin ihan pokerina. Sitten kun siellä karkkihyllyillä seisoskelen, niin pelkkä ajatus puistattaa.
Sen sijaan siellä hedelmätiskeillä sitä aikaa vierähtää :)

Vai ei se Bellamariia aio meille paljastaa sukupuolta... Siis vauvelin. Oma taitaa olla suhteellisen tiedossa :-D

Tehis rv 10+3
 

Yhteistyössä