EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vilkutukset ja Vapun toivotukset tällekkin puolen...
animatedpooh_baloon.gif

Tervehdys pitkästä aikaa.. Olen käynyt lueskelemassa teitä, mutta en ole saanut aikaisseksi enkä jaksanut kirjoittaa mitään pitkään aikaan..
Minä kauhulla odotan omaa sokerirasitustestiä ja sitä nälän ja janon tunnetta!!! Miten mä pärjään.. joko tän viikon lopulla tai ensviikolla oisi tarkoitus käydä..
Soitin aamulla nauvolaan ja kysäisin et millon kannattaa huolestua kun on ruennut parin viikon aikana supistelemaan, etenkin kun rehkii.. viime yönkin melekeen kokoajan töissä ollessa oli maha kovana.. no onneksi nyt on pari "helpompaa yötä" töissä et jospa sitä tämän viikon vielä kituuttasi ja sitte oisikin enää reilu viikko ennen seuraavaa lääkärikäyntiä.. sitte otan kyllä asian puheeksi. voisin tietysti mennä päivystykseen lääkärille, mutta ei oikein kiinnosta mennä sinne odottamaan ja jonottamaan.. no menen sitten jos olo alkaa olemaan niiiiiin tukala että pakko selvittää onko paikat ok alhaalla..
Mitäs tänne muuta.. meinasin lähteä pyöräillen tohon vähänmatkan päähän kaverille kylään. en ookkaan pyöräilly sitte viime kesän elokuun
Mut ilma näyttää olevan ihan ok ja ei viittis autolla pikkumatkaa mennä niin jos fillaroisi.. sittehän senki näkee et oisko se kävelyn rinnalle parempi liikunta/lenkkeily muoto kun kävellessä kipeytyy selkä ja maha..

Mut eipä tänne sen kummempia! rv nyty siis 26+2
Ja hyvää vappua täältäkin kaikille..

-Mervi-

Hyvää vappua kaikille! Ei tämän tytön vappupallo taida poksahtaa vielä :-)

Terkkuja ja vilkutuksia Tl:lle ja Senoralle. Pidän peukkuja Tl, että seuraavassa ultrassa kaikki on kunnossa ja tällä kertaa menisi kaikki hyvin. Kiva kuulla Maaria, että vauva-arki on lähtenyt sujumaan. Menikö synnytys muuten hyvin?

Merville: käsittääkseni mahankovettumissupistuksista ei ole niin haittaa. Kaikki eivät välttämättä edes tunne niitä. Mutta, jos ne rupeavat muuttumaan kivuliaiksi, niin sitten on syytä selvittää asia tarkemmin. Näin minulle sanottiin neuvolassa. Lisäksi pyöräily tekee kuulemma hyvää supistuksille. Itse olen pystynyt pyöräilemään ihan viime metreille saakka, mutta kävely on kyllä jäänyt kauppareissuja lukuunottamatta jo muutama viikko sitten. Tsemiä sokerirasitustestiin!

sämpy 39+5

Mukavata vappua kaikille!
Toivottavasti se Sämpyn vappupallo pian poksahtaa :-)

Täällä on kovasti nappula alkanut jysäyttelemään kunnon potkuilla. Lauantaina oli oikeinkin villillä tuulella :-D Tykkäsi vissiin, kun olin koko päivän ollut liikkeellä. Olin ystävän kanssa Lempäälän Ideaparkissa shoppailureissulla. Kivasti meni 10h reissussa. Ja taas ainoastaan lapsille vaatteita tarttui mukaan!

Tehis rv 16+5

Sämpy: synnytys meni hyvin, tosin kesti piiiitkään. Kipeät supistukset alkoi silloin siis pe illalla, ja lauantaiaamulla mentiin klo 7 sairaalaan ja neitokainen syntyi la illalla just ennen klo 24... Ja kyllä siis SATTUI!!
Välilihaakin leikattiin jonkun verran, muttei sitä kipua enää edes muista, vaikkakin oli aivan järkyttävä ;) Epiduraalin sain ja sitäkin lisättiin muutaman kerran.
Kivut kyllä unohti sillä hetkellä kun vauva rinnalle nostettiin.

Toivottavasti Sämpynkin vauva haluaa piakkoin tulla tänne puolelle masua, tosin näillä ilmoilla siellä masussa on varmaan paljon kivampaa :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Maaria ja prinsessa 11 pvä

Moi kaikki, mahtuuko joukkoon mukaan? :-)

Löysin vasta äskettäin tämän sivuston, kun googletin lähestyvän synnytyksen merkkejä. Onhan niistä kerrottu neuvolassa ja perhevalmennuksessa ja kirjoissa, mutta omakohtaisia kokemuksia ja tuntemuksia on kiva kuulla. Esikoista odotellaan ja menossa on rv 39+6. :-)

Olo on edelleen ihan hyvä, harjoitussupistuksia tulee kyllä, mutta kivuliaita ei ole ollut yhtään. Eilen illalla en meinannut saada unta, kun alavatsalla oli pistelyä ja kuukautiskipua muistuttavaa nipistelyä ja jossain vaiheessa nipisteli enemmänkin, mutta ei vissiin ollut vieä nekään niitä varsinaisia supistuksia... Saisi kyllä syntyä jo, kun tämän pallomahan kanssa alkaa olla jo aika hankalaa... ;-)

Ei poksahtanut vappupallo, ei. Eilisen LA:n kunniaksi sain vain yhden vaivaisen supistuksen aikaiseksi. No ei tässä auta hermoilu. Aamukampaa voi jo ruveta laskemaan kahden viikon päähän, mikäli siis käynnistykseen joudutaan :-)

Tervetuloa Tinttiskä. En tiedä selvisikö tämän ketjun luonne sinulle. Eli olemme keskenmenon kokeneiden, uudelleen raskautuneiden ketju, mutta mikäli 'keskenmenopuheet/ -pelot' eivät sinua haittaa, niin lämpimästi tervetuloa. Niin ja toki täällä muitakin asioita höpötellään.

Mitenkäs rouvien/ neitien vaput meni? Meillä meni työntäyteisissä ja rauhallisissa merkeissä. Miehellä oli pitkä vapaa, joten nikkaroitiin täällä kämpässämme keskeneräiseksi jääneitä kohteita: saunaan lähinnä jalkatukea, selkänojaa ja lattialistaa. Viikonloppuna pitää aloittaa kai kuuluisalla saunanpesulla, jospa se saisi tonne vauvaaan jotain liikettä :-)

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
sämpy 40+1

tervehdys!
Vappu meni töissä ja selän sain kamalan kipeeksi... eilisen ja tän päivän kirjotti nlan terkka sairaslomaa ja huominen mulla onkin vapaa. Nyt huomaan selvästi että alkaa roppa väsyä siihen älyttömään kävelymäärään mitä töissä joutuu asfltilla talsiin...

Olen ihan 100% varma etten heinäkuussa enää töihin kykene, muttei vaan esimies anna pitää koko vuosilomakertymää (28 pvää) enne ä.loman alkua... nooh mullehan se on ihan sama millä nimikkeellä oon pois töistä, saikulle se on sitte vaan jäätävä.

Sämpyllä rupee oleen viimoset ajat masun kanssa! Ihanaa =) tiedättekö muuten kumpi on tulossa?

Meillä on ens to se rakenne-ultra, meinataan kysyä kumpi siellä potkii =)

vilkutukset muillekkin tasapuolisesti! terkuin ÄssÄ +tyyppi rv 20+0

Ässälle;
Mä taistelin 2 vuotta sit kanssa ton kesäloman kanssa ja sillon (04/2005) oli tullu uus laki, joka on työntekijän puolella ja antaa pitää kesäloman ennen äippälomaa jos haluaa. Eli sitä ei voida enää "sisällyttää" äitiyslomaan kuten ennen.
Eli sanot vaan esimiehelles, että ottaa selvää asioista ja sä jäät kesikselle ennen äippälomaa jos haluat, PISTE!!
Eikä ole siis mikään tietyn liiton "juttu" vaan ihan kaikkia koskeva.

Sämpylle tsemppiä piinapäiviin. bd
Kyllä se sieltä tulee kun oikee aika on. Ja tosiaan viimestään sit parin vk:n päästä teillä oma nyytti sylissä :)

Tinttiskälle tervetuloa!
Sulla ei taida myöskään enää montaa päivää olla jäljellä tätä odotuspuolta joten peukutan myös sinne tulevaan koitokseen.

Minnes kaikki on hävinny???
Tulkaahan te uusimmatkin tänne kirjottelemaan (omppu, ruusa) ja muut myös!!

Täällä ei uutta ihmeempää. Vappu meni synttäreitä juhliessa ja stadissa käytiin ihmisvilinää ja palloja kattelemassa vappupvänä.
Grillattiin kovasti ja muutenkin syöpöteltiin hyviä ruokia ja makeisia - NAM!
Mulla ihan hirmusesti maha kasvanu.... tosin oon nyt vielä vaan hirveesti lihoonneen näkönen =(
Mut eiköhän se kohta ala saamaan sitä vauvamuotoa toi masu, niin on kivenpi pukea tiukkoja paitoja päälle ja näytellä mahaa.
Epätoivo ja pelko tulee mukaan kuvioon edelleen joka päivä.. ma ois eka kerta kun sydänääniä kuunnellaan joten eiköhän siitä saa hetkeksi taas mielen rauhan - toivottavasti!

Haleja kaikille

Kaprsi 13+5

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Kesäloma alkoi jo! Ajattelin pitää lomat (6 viikkoa) nyt kun vielä jaksaa puuhata. Kesällä sitten voi ottaa saikkua jos kroppa niin vaatii. Vähän epäilen, että töihin enää menen. Olen hoitoalalla töissä intensiivisessä yksikössä, jossa täytyy olla skarppina ja kunnossa. Olisin vain pallona muiden jaloissa ja pitäähän mun ajatella potilaidenkin parasta. Ei töistä tule mitään, jos koko ajan jonkun pitää päästää mut syömään, vessaan, lepäilemään ym, ym. Meillä kun vessan menokin vaatii "tuuraajan".

Inhottavaa tollaset työnantajan kanssa vääntämiset, että oikeuksistaan pitää "tapella". Ei kivaa. Vaikka sairaaloista työnantajana voidaan olla monta mieltä, niin se hyvä puoli on, että lakisääteiset oikeudet lankeaa suht. automaattisesti. Ei tartte kun ilmoitaa. No.. näin ainakin meillä.

Huomasin, että olen viidentenä tuossa listassa *HUIH* Lähes päivittäin suorastaan ahmin synnytyskertomuksia! Mua vähän jännitti nouseeko istukka tarpeeksi ylös, mutta turvallisilla vesillä ollaan rakenneultran mukaan. Alatiesynnytys pitäisi ainakin siltä osin onnistua.

Bm taisikin tuolla kirjoitella tunteettomuudesta. Mä tunnistan välillä itsestäni samansuuntaisia fiiliksiä, tosin yritän kamppailla niitä vastaan. Välillä tunteilen ihan liiaksikin. Ihanaltahan tuntuu kun vaavi potkii mahassa, mutta toisaalta hirvittää... Ristiriitaista. Mielialat vaihtelee ihan päivittäin.

Aurinkoisia päiviä teille kaikille!

Hoppu 21+1

Heipsulista!

Voi että nämä päivät ja viikot vierähtää kovaa tahtia... Eikä palstailemaan ehdi kunnolla edelleenkään! Ja toukokuussa tämä tahti vaan kiihtyy eli seuraavat viikot on melkoista rumbaa&sambaa. Isännällä kaikenlaista reissua kans ja anoppi&appiukkokin tulevat viikoksi kyläilemään. Ja töissä siis mullakin melkoista huisketta. Vaan sitten se helpottaa :-) :-) :-) Suvivirsi ja kirmataan lujaa kesälaitumille... Syksyllä siis jäänkin toivottavasti heti äippälomille.

Vappu meni täällä rauhaisasti kotosalla. Syötiin hyvin. Yhdet kahvivieraat kävi vapun päivänä, eipä muuta ihmeellistä.

Koko talvena&keväänä ei ole ollu flunssia ym. tauteja meidän perheessä, mutta pitihän sekin nyt sitten töihin mennessä saada. Lapsilla oli ensin pientä flunssaa ja nyt itse olen koko viikon ollut kans puolikuntoinen. Kurkku on tulessa ja ääni ei kulje. Hiukan hankalaa töissä. Huomenna ajattelin kävästä tarkistuttamassa korvat ym. työterveyslääkärillä, kun mulla raskausaikoina aina helposti tullu tulehduksia flunssan jälkitautina. Ei viitsi kovin pitkään tautia pitää näin raskaana. Töistä ei tietenkään raaski pois olla! ;-)

Tervetuloa Tinttiskä! Taidat kyllä pian päästä tuonne vauvojenhoitopuolelle :-)

Ai Hoppu on alkanut jo synnytyskertomuksia ahmia :-)
Se onkin parasta hupia sitten siellä viime metreillä, kun ei enää muuhun kykene keskittymään kuin siihen, että koska se nappula tulee ulos.
Sämpykin taitaa sitä parhaillaan harrastaa? ;-)

Kapris, mulla ei kans vieläkään ole varsinaista vauvamahaa. Näytän vaan siltä kuin olut ym. olisi vähän maistunut liikaa, ainakin omasta mielestä. Tosin olen saanut palautetta, että olen niin hehkeä, kun olen vähän pyöristynyt :-D Taitaa kauneus tosiaan olla katsojan silmässä!
Mä odotan kans kovasti, että tulis se oikea vauvavatsa, jota tosiaan kehtaa näyttääkin. Tykkään myös pitää tiukkoja paitoja mitään peittämättä. Tätä kaljavatsaa pitää vähän piilotella :-D

Tsemppiä ensi viikon ultriin ja neuvolakäynteihin!
Ja Sämpylle toivotaan sitä pikaista poksahdusta!
Terkkuja kaikille!

Tehis rv 17+1

Moi tytöt!

Millä viikolla olette käyneet/menossa rakenneultraan? Meillä ei kunta sellaista ylellisyyttä tarjoa, mutta mieli tekisi mennä. Meilläpäin on sekä 3D-että 4D ultraa tarjolla, mitä olette mieltä niistä? Meillähän on neuvolassakin ultra, mutta vanha rotisko josta ei mitään oikein selviä. Mikähän on yleisesti ultrien hintahaitari?

Omaan napaan ei mitään uutta. Vähän on vatsa pyöristynyt, mutta juoksulenkit sujuvat vielä mukavasti. Vielä kehtaa juoksennella kun saa vatsan takin alle piiloon. En tiedä uskaltaisikohan sitä vielä rullaluistimilla ja sauvoilla liikkeelle??? Voi olla ehkä vähän riskaabelia hommaa. Tuntuu kyllä lenkkien jälkeen aina polvet vähän aroilta, joten taitaa olla nivelsiteen "vähän" löystyneet. No, kohta voi hypätä pyörän selkään kun kelit lämpenee (minä en viitsi pyöräillä toppavarusteissa).

Viikonloppuja teille, minä hemmottelen tänään itseäsi hieronnalla (vielä kun voi olla vatsallaan) ja kampaajalla (viimeeksi lokakuussa)... joten huomenna olen aivan uusi kaunis ihminen. Tuntuukin että olen kuin harakanpelätin kun finnejä ym. naama täynnä... Tulispa kesä ja aurinko niin saisi vähän rusketusta ja ehkä sitä myöten vähän hehkua kasvoille. Kaikki ihmettelee kalpeuttani (ja laihuuttani)... tietäspä vaan!!!!

Kirppu 16+2

ÄssÄ: Minäkin vähän ihmettelin, että miksi et saisi pitää sitä kesälomaasi ennen äitiyslomaa, varsinkin kun heinäkuu on lomakuukausi. Kysäisepäs asiaa luottamusmieheltäsi tai jos sitä ei työpaikaltanne löydy, niin voit aina soittaa kunnan työsuojelupiiriin.

Me saatiin varovainen sukupuoliarvio rakenneultrassa, mutta sitten kun viikoilla 30 ultrattiin uudestaan ja kysäisin asiasta, niin ei sieltä oikein mitään pystynyt toteamaan. Kerron sitten osuiko rakenneultran tulos oikeaan vai ei. Työkaverit ovat vahvasti veikanneet poikaa vatsan muodon perusteella, kun vatsa on tuossa edessä ja kiloja ei ole tullut minnekään muualle. Mä oon kyllä sitä mieltä, että vatsan muoto ei kerro sukupuolesta mitään, mutta olen antanut kaikkien pitää mielipiteensä. Sitten sen näkee :-) Tsemppiä muuten ÄssÄ ens viikon ultraan!

Kirppu kyseli tuosta rakenneultrasta. Meille kuuluu kunnan puolesta rakenneultra ja se tehtiin viikoilla 20+, puolessa välissä siis. 4D-ultra on tarkempi ja siinä saa sukupuolen selville. Joissain paikoissa on mahdollisuus saada DVD:lle filminpätkän vauvasta. 4D on kalliimpi ja käsittääkseni se tehdään myöhemmillä raskausviikoilla (26->), mutta en ole ihan varma asiasta. En osaa sanoa hintaa, kun täällä päin sitä ei ole ollut edes tarjolla, tosin nyt olen kuullut, että 'meidän' sairaalaan on hankittu sellainen 4D -laite. Maaria kävi 4D ultrassa. Häneltä saisi tarkempaa tietoa, mikäli ehtii tyttelin hoidon lomassa kommentoimaan :-)

En ole käynyt synnytyskertomuksia lukemassa, paitsi ne mitä ootte mulle kertoneet :-) Oon koittanut keskittyä muihin asioihin mm. lukenut kirjaa ja tehnyt kaikenlaisia pieniä kotihommia. Sitten olen koittanut netistä surfata ja selvittää oleellisimmat tiedot kestovaippaviidakosta. Ajateltiin, jos ruvettaisiin kestoilemaan. Onko kokemuksia asiasta?

Viikonloppuja kaikille
toivottaa sämpy 40+2

Heissan Sämpy, Kirppu ja muut exät!

Pitkästä aikaa taas langoilla.

Kirppu meinaa kaunistautua ja hemmotella itseään, ihanaa! Tahtoo kans. Tuosta 3D-4D-ultrasta. Se on periaatteessa sama juttu, 3D oli muistaakseni se kolmiulotteinen kuva ja 4D taas oli reealiaikaista liikkuvaa kuvaa, jonka voi tallentaa DVD:lle halutessaan. Me käytiin tytöstä ja meinataan käydä tälläkin kertaa, vaikka täällä on tarjolla tuo rakenneultra.
Suosittelen lämpimästi koska se on kokemuksena ihana ja kuvan laatu on tarkka. Lääkäri tekee myös hyvin tarkan tutkimuksen, tuon tekniikan avulla näkee esim. huulihalkiot. Helsingissä kyseinen ultra maksaa Kela-korvauksen jälkeen reilu sata euroa. Hintahaitari on aika suuri, joten kannattaa verrata hintoja. Ja sukupuoliarvio piti paikkansa. =)

Sämpy on edelleen yhdes koos. Olet kuitenkin ilmeisesti ihan hyvillä mielin, eli vielä ei stressaa vaikka et ole päässyt tositoimiin? Tsemppiä odottamiseen! Meillehän veikattiin viimeksi poikaa juuri tuon mahan koon ja kilojen kertymättömyyden vuoksi, mutta väärässä olivat. Minäkään en siis usko mahan muodon kertovan mitään.
Kyselit tuosta mun koulutusrumbasta. Koulutan uutta tuotetta, joka tulee kesän alussa myyntiin. On aika haastavaa ja mielenkiintoista puuhaa, voisin hyvin kuvitella tekeväni tätä työkseni pysyvästi. Tosin en tällä aikataululla, alkaa nimittäin puuduttamaan puhua samasta asiasta kolme-neljä päivää putkeen. Näillä näkymin viimeine koulutuspäivä on 28.5, eli siihen asti pitäisi vielä jaksaa sinnitellä. Rankkaa tulee olemaan.

Tinttiskälle tervetuloa ja kohta saakin toivottaa tervemenoa vauvapuolelle! Sen verran on vähissä noi sinunkin viikot. Tsemppiä tulevaan koitokseen! =)

Tehis on puolikuntoinen, voi että. Täälläkin on vähän kurkkukipua ilmassa, toivottavasti ei äidy kunnon flunssaksi. Pikaista paranemista sinulle ja perheelle!

Ässällä ongelmia työnantajan ja lomien kanssa. Höh. Mutta minä en sinuna taistelisi tuon enempää vaan ottaisin kylmän viileesti saikkua, sitä tulet varmasti saamaan. Uuden lain myötä saat nimittäin siirtää tämän vuoden lomat pidettäväksi äippäloman jatkona ensi vuoden puolella. Eli sinä periaatteessa hyödyt tuosta työnantajan periksiantamattomuudesta.

Kaikilla tuntuu menevän ihan mukavasti. Se on kiva kuulla. Minä kävin tänään neuvolassa ja heti ensimmäiseksi kuunneltiin sydänäänet. Olen nimittäin ollut huolissani siitä ettei ne kuulu... mua jotenkin kalvaa ajatus siitä, että miten voisin olla niin onnekas että saisin tuon ihanan tyttöseni lisäksi vielä yhden terveen lapsen... No, hyvinhän ne sydänäänet kuuluivat. Vilkas on kaveri kun liikkui koko ajan anturan alta karkuun. =) Syke oli 145 ja kuulosti hevosenlaukalta.
Hemppa oli ok, pisu puhdas ja verenpaine ok. Paino oli laskenut reilun kilon, joten toistaiseksi mennään hyvin tavoitteen mukaisesti, eli toiveena on ettei paino nousisi yhtään. Sokrurasitukseen sain lähetteen ja se pitäisi varata toukokuun lopulle. Viikon päästä on rakenneultra ja seuraava nla kesäkuun alussa. Sitä rataa tässä nyt edetään, päivä kerrallaan.

Nyt täytyy ryhtyä hommiin. Terveiset ja halaukset kaikille!

Jazz rv 17+4

taisin esittää ton loma-jutskan jotenkin nurikurin... Siis saan mä pitää kesälomani omalla vuorollani, alkaa 23.7 eli mun kohdalla jää pari pvää vajaaksi kun äippäloma alkaa 16.8.

Mä olisin halunnu pitää enemmän sitä lomaa, mutta tähän ei esimies suostunu... Ihan sen takia olisin pitäny enemmän kun tiedän etten kykene heinäkuussa enää töihin, mutta samahan se mulle on millä nimikkeellä mä pois töistä olen.
JUU ihan varmasti haen saikkua kun siltä tuntuu. Näillä selkäkivuilla jo mietin että pystynkö enää kesäkuussa enää töihin... noh, tilanteen mukaan menen.

Sämpy: Mulla molemista tytöistä sanottiin "poika-masuksi" =) oon sitä mieltä että se on jokaisen kropan muodosta kiinni, millanen masu tulee.. tääkin masu on sellanen pallo, ei näy takaapäin =)

Kirppu kyseli ultrista, mulle gyne sanoi että jos siihen 4d:hen halutaan niin parhaat viikot siihen olis 26-28 (muistaakseni)
Ei me siihen varmaan mennä, mutta menen n.rv30 sille omalle gynelleni vielä tarkastukseen. Se kun tuntee mun kropan niin hyvin, luotan sen arvioihin enemmän kun noihin aina vaihtuviin lekureihin ja kätilöihin.
Mähän kävin sillon 6+ viikoilla ultrassa ja se tallennettiin DVD:lle, siihen jatkoksi saa sitten vähän kehitysedistystä =) saadaan se sitten mukaan, on se kiva kattella joskus vuosien päästä =D

jazz: voi niin tutulta kuullostaa sun mietteet... arvaa vaan onko doppleri ollu toisina (epätoivon) päivinä ahkeraan käytössä... nyt tyyppi jo ihastuttaa tätä äiteetä mojovilla potkuilla, etten oo enää sillai kuunnellu.. joskus kuitenkin

oho... tuli romaani :O

vilkutukset muillekkin (on tot txt sen verran etten jaksa enää lukee mitä tuli näpyteltyä xD )

ÄssÄ +tyyppi 20+1

Perjantaita!

Rakenneultra mulla on kolmen viikon päästä eli silloin 20+1. Tyksin ohjeiden mukaan tuo 20+ on just se suositeltava.
3D-ultraan tai sitten ihan tavalliseen mennään vielä siellä rv 30 tienoilla. Silloin mennään vauvelia ihastelemaan koko perhe :-)

Lekurissakin tänään sitten käväisin tän flunssani kanssa ja ei onneksi mitään tulehduksia löytynyt. Vielä on ääni kateissa ja muutenkin puolikuntoinen olo, mutta kait tämä tästä.

Mulla kaikista ollu ihan samanmallinen vatsa, pikkuruinen ja ylhäällä. Ja täältä löytyy siis järjestyksessä poika, tyttö, poika :-)

Nyt pitää kiitää hakemaan tuo tytskä jalkkistreeneistä. Moikkelis!
Terkut kaikille!

Tehis rv 17+2

Heips kaikille pitkästä aikaa! Ja Maarialle LÄMPÖISET ONNITTELUT tytön syntymän johdosta! Oiskohan se Sämpykin jo vähitellen päässyt tositoimiin :) Kovasti täällä jännäilen.

Kaikille muillekin kovasti terkkuja ja hyviä vointeja!Mukavasti näyttääkin teillä kaikilla menevän (viikot tuntuvat vain vilisevän ohi). Ässällä tosin on ollut ikäviä selkäkipuja :(

Voikaahan paksusti ;)

Halauksin,

Tuuli

Moi kaikki!

Me tosiaan käytiin kaupungin tarjoamassa rakenneultrassa joskus viikolla 20 tai jotain, ja sitten yksityisellä siinä 4D-ultrassa viikolla 23 muistaakseni. Niissäkin on joku takaraja, siis siinä 4D:ssä kun sitten jossain vaiheessa vauva alkaa olla jo niin iso, ettei sitä näe kunnolla.

Kestovaippoja ei olla edes harkittu, noita kertiksiä menee ihan kiitettävästi ja kun neiti on kova puklailemaan sekä kakkaamaan/pissaamaan hoitotasolle, niin saan päivittäin pestä jo sideharsoja niidenkin takia, mitä tämä olisi jos vielä pitäisi pestä vaippoja?!
Täällä menee siis oikein hyvin, ollaan jo alettu ulkoillakin! Ihanaa päästä pikkuisen kanssa vähän ihmistenkin ilmoille, ettei olla vaan kotona koko ajan :)

Sori, taisi (TAAS) tulla täysin omaa napaa... ja vauva myös ;)

Maaria ja pikkuinen 2 vkoa ja 1 pvä

POIKA TULI!

Vappupäivän aamuna viiden aikoihin huomasin lapsiveden tihkuvan ja se oli menoa sitten. Sairaalassa aloitettiin oksitosiinitiputus ja supparit alkoivat kahdentoista maissa päivällä. Avautumisvaihe kesti seitsemään asti. Puudutusta en saanut, lääkäri oli toisenpotilaan luona kiinni. Tuskalliset tunnit päättyivät 45 min ponnistusvaiheeseen, johon sain puudutuksen alapäähän. Myös väliliha leikattiin.
Istukka irtosi jo 5 min päästä.

Pjalla oli mittaa 52,5 cm ja painoa 3360g. Eli isokokoinen kaveri kun viikkoja oli kasassa vasta 36+3! Hänellä on todella paksu ja pitkä musta tukka ja näyttääpä siltä (tai ainakin toivon niin), että silmistä tulee ruskeat, kuten isällänsä.

Osastolla olimme yhteensä 5 pv, josta vuorokauden pikkuinen vietti keskolassa matalan verensokerin vuoksi ja yhden päivän valohoidossa keltaisuuden takia. Eilen päästiin kotiin ja eka yö kotosalla meni rauhallisesti. Huomenna tulee nauvolantäti moikkaamaan meitä kotiin.

Oma olo on hyvä, toipuminen rankasta synnytyksestä on ollut tosi nopea! Pitää kuitenkin muistaa lepäillä.

Naks ja E-P

Paljon onnea Naksille ja miehelle pienestä pojasta! Olipas reippaan kokoinen poitsu vaikka päätti tulla maailmaan hieman ennen eräpäivää. Hienoa että teillä on kaikki ok!

Onnea Naks! Minkähän kokoinen jäppinen olisi ollutkaan täysi-ikäisenä .. :)

Tänne ei uutta, niin ei ole tullut kirjoiteltua.. Kymmenes rv pyörähti tänään käyntiin ja nyt sitten keskiviikon neuvolan jälkeen seuraava etappi np-ultra. Etominen jatkuu, tosin pahimmillaan iltaisin, ei enää koko päiväisesti. Väsymystä riittää ja hedarit on tulleet valitettavan tutuiksi.. Mutta, kestetään, kestetään...!

Voikaa hyvin!

Omppu75 , 9+0 (!)

Yhteistyössä