Heipsulista!
On tämä mennyt merkillisen kiireiseksi tämä arki. Miten ikinä ehdin täällä joskus kirjotella useampaan ketjuun ja useamman kerran päivässä??? Tuntuu, että pikapyörähdys yhdessä ketjussa on jo kova vaatimus tällä hetkellä. Kesälomaa odotellessa... Sitten alkaa kyllä taas toisenlaiset rumbat
Olen TAAS yksin muksujen kanssa. Isäntä tulee kyllä kotimaan matkalta jo huomenna. Tuntuukin, että sen viime viikon yh-leikin jälkeen ei taas jaksais monen päivän putkea. Jossain vaiheessa isäntä vähän maalaili, että ei sitä tiedä millon hän on viikot Keski-Euroopassa ja viikonloput kotona. Huoh! Siinä tapauksessa taitaa meidän lapsiluku kyllä tulla kohta täyteen :-D
Toivotaan Sämpy, että neuvolassa kaikki ok, eikä mitään raskausmyrkytystä ole kehittymässä. Hyvä, että käyt ilmottautumassa. Nimittäin täällä todella luullaan heti synnärireissuilijaksi, jollei kuulu
Maaria muistaa kans ilmottautua, jos vielä yhdessä kasassa on! Vaan tuskinpa on enää...
Bellamariialla ollut ihanan kuuloinen loma

Kyllä nuo katkaisut arjesta on välillä paikallaan.
ÄssÄ täynnä virtaa. Hieno homma! Oliko sulla hemppa kovinkin alhaalla? Ehkä ollut puhettakin, mutta en nyt taas mitenkään muista.
Tuulille olen täällä pidellyt niitä ulokkeita pystyssä niin, että koko kroppa on puuduksissa :-D Toivon kyllä niin kovasti sulle sitä plussaa!!! Muistittekos pantata? ;-)
Synnytyskertomuksiin en taida keritä. Sen verran pikaisesti ekan synnyttämisestä, josta tuleekin huomenaamulla klo 8.29 tasan 11 vuotta, että se oli ihan omaa laatuaan. Kyllä sitä ekasta on jotenkin niin pallo hukassa. Musta jälkeenpäin on tuntunut, että se tuntui kivuliaammalta mitä olikaan. Siis lähinnä tuo avautumisvaihe... Loppujen lopuksi kolmas oli se kivuliain. Pitkä väli ja "treenattu" kroppa. Mun mokaa ekassa synnytyksessä oli se, että olin tehnyt liian paljon suunnitelmia etukäteen, mitä en halua ja mitä haluan. Olin kovasti kivunlievitystä vastaan ja itkua vääntäen sitten loppujen lopuksi epiduraalin otin, kun aikaa oli kulunut ja avautuminen kovin hidasta. Edelleenkin silti olen tuota epiduraalia vastaan. Muista en sitä olekaan ottanut. Paracervikaalipuudutteen olen ottanut. Kakkosessa auttoi, kolmosessa ei vaikuttanut mitään. Ilokaasu oli mun suosikki kolmannessa!
Kaikkien synnytysten jälkeen olen ollut elämäni kunnossa. Ekasta tehtiin eppari ja tietysti ne tikit vähän vaivasi. Muista olisinkin voinut lähteä synnäriltä suoraan lenkille :-D
Ensimmäisen synnytys mulla kesti 16h. Sitä ennen oltiin kyllä kerran käyty jo tsekkaamassa, onko lapsivettä ja toisen kerran valvomassa synnytyssalissa yö, jonka jälkeen supistukset loppui ja kotiin... :-D Mun mielestä siis ekaa synnytettiin montaa päivää!
Toinen olikin sitten lajissaan: Kävin kakalla ja tässä tulos :-D :-D :-D Ei nyt ihan, mutta siis todella hallittava ja miellyttävä synnytys. Supparitkin oli vaan aivan kuin joku olisi kuminauhalla kiristänyt kohtua ylöspäin. Ne oli vain yhdessä kohdassa, ei mitään kokonaisvaltaista kärsimystä.
No, tulihan ne melkein ne synnytyskertomukset
Täytyy mennä ajoissa nukkumaan, että on riittävän aikaisin viemässä esikoiselle aamupalaa sänkyyn. Meillä äiti ja iskä saa äitien- ja isänpäivänä aamupalat sänkyyn ja lapset synttäripäivänä. Se on tosi huippu juttu lasten mielestä. Sillon saa jotain extraa, mitä ei normaalisti ole aamupalapöydässä, esim. suklaavanukasta, keksejä...
Ai niin, Tuuli kysäisi, olenko työmaalla kertonut. Oppilaille en ole kertonut, enkä tiedä kerronko edes kevään aikana. Työkavereista tietää kaksi. Toinen heistä hyvä ystävä ja tiennyt jo pitkään. Sitten tälle erkkaopelle oli pakko kertoa ihan siksi, ettei kauheasti tee suunnitelmia mun varalle ensi vuodeksi
Huomenna meillä onkin ensi lukuvuoden suunnittelua iltakuuteen asti. Saa nähdä, joudunko jostain syystä tilanteen paljastamaan. Ihme, jollei mun pyöristymiseen ole kukaan kiinnittänyt huomiota. Varsinaista vauvavatsaa ei vielä ole, mutta kyllä pieni pyöristyminen näkyy ihan selvästi. Just sukulaiset viikonloppuna kehui, että pukee kovasti tämä nykyinen "paino". Se on muuten jännä, että olen normaalisti siis 164cm/60kg ja monien mielestä liian laiha. Nyt painoa tullut pari kolme kiloa ja se on kuulemma tosi hyvä. Myös mies esitti toivomuksen, että seuraavaksi kun taas alkaa paino kehittyä toiseen suuntaan, niin se pyssäisi näihin lukemiin. Viimeksi kyllä ristiäisissä painoin 58kg, enkä ollut mitenkään yrittänyt laihduttaa :-/
Nyt tuli kauhea romaani. Pitää lähteä koisimaan. Moikkelimoi!
Tehis rv 15+5