EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lämpimät onnittelut prinsessasta Kauriille!!!

Hui, mähän oon siis listassa seuraavana... argh. Jospa saisi nämä mahankovettumiset vaan kivuliaksi, niin olisin aivan valmis menemään jo tänään synnyttämään :)
Mutta ei auta, vauva tulee kun on tullakseen..

Kovasti onnea Kauris! Olihan tytöllä jo kokoa :-)

On tosiaan eri asia synnyttää tuon kokoinen kuin sellainen 3-kiloinen.
Meillä kaksi ekaa n. 3,4kg ja kolmas 4kg. Kyllä oli ihan erilainen ponnistusvaiheeltaan tuo kolmas. Vaan kummasti se sieltä tuli, eikä jälkeenpäin ollut kipuja ollenkaan, kun ei ollut mitään repeämiä eikä epparia. Ainoastaan ekasta on mullakin tehty eppari.

Pakko oli lähteä pois tosta telkun äärestä, kun tulee tuo Arin esittämä Still loving you. Riittää, kun kerran oon sen takia kyynelehtiny. Haikeat muistot kyseisestä biisistä. Tietysti tanssittu discossa joskus 80-luvun alussa poikaystävän kanssa ja suudeltu ekan kerran. Eipä siinä mitään, mutta tuo kyseinen poika sitten kuoli kevarilla vuosi sen jälkeen. Ei tuo asia mua enää muuten "vaivaa", mutta raskaus ja tuo ihana biisi tietty saat tunteet pintaan...
Jeputis, sitten jotain ilosempaa/vauhdikkaampaa juttua...

Vauhdikkaasti sitten sain tänään melkein kehumani uudet pellavapöksyt pilattua. Vitsi mä olen liian vauhdikas käänteissäni. Aamulla onnistuin heittämään lasisen värivoidepurkin vessan laattalattialle. Seinät ja lattiat värivoiteessa ja TIETTY NE HOUSUT! Siinä sitten jynssäilen seitsemän aikaan aamulla vessaa ja heitin housut koneeseen. Ekalla pesulla ei lähteny yhtään. Fairylla&kynsiharjalla&parilla lisäpesuohjelmalla sain ne edes jonkin näköiseksi. Ja näitä sattuu just sillon, ku olis vähän muutenkin kiire. Eli usein lapsiperheessä :-D

Nyt niitä suppareita kovasti Maariallekin!!!
Enkä taaskaan ehdi niihin synnytyskertomuksiin, höh.

Tuuli ei olekaan pitkiin aikoihin pyörähtänyt. Huhuillaas vähäsen.. HUHUUUUUUU!

Se on moikkelis taas!

Tehis rv 15+1

Voi juku :-) Kauriille hurjasti onnitteluja Humu-Pirkosta. Se oli sittenkin tyttö! Ja hyvän päivän oli valinnut syntymäpäiväkseen (sama myös allekirjoittaneella :-)
terkuin sämpy 38+1

Valtavasti ONNEA KAURIS!!!

Ja paljon terkkuja kaikille muille! Tehis, minulla on ollut vähän kiireitä, joten en ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Oviksen sain taas bongattua limojen ja kipujen perusteella tällä viikolla, kun kp:t oli jotain reilut 20 eli selvä kaava näyttää tulleen tähän meikäläisen kiertoon nyt. Tässä kierrossa tein ovistestinkin, kun minulla niitä digitaalisia testejä on kaapissa ja se vahvisti oviksen. Enhän minä nykyään tarvitse kuin testin per kierto, kun ovisoireet ovat tulleet niin vahvoiksi. Niin ne ajat muttuu...

Mutta voikaahan kaikki hyvin ja mukavaa viikonloppua!

Tuuli

Näköjään olen illan viimeinen ja aamun ensimmäinen kirjoittaja....

Olipas Tehiksellä surullisia muistoja Still loving you -biisistä :-I Itsekin muistan nuoruudestani kyseisen kappaleen, mutta ei siihen (onneksi) mitään sen kummempia muistoja liity. Olen aina pitänyt sitä äärimmäisen surullisena kappaleena vaan, jota en niin mielelläni kuuntele.

Kontrollineuvola tänään. Valkuaista edelleen pissassa. Vähän kuulemma, mutta ovat nousemaan päin. Mutta koska muut arvot ja vointikin ihan ok, niin seuraillaan tilannetta. Tiistaina taas uusiksi. Eikä se meidän vauva ole vielä kiinnittynyt. Pää siis kuulemma alhaalla, mutta pääsee heilumaan.

Tulkaahan linjoille. Bellamariiasta ei ole kuulunut mitään pitkään pitkään aikaan.
Hyvää viikkistä,
sämpy 38+2

Sen verran käyn tännekin kertomassa, että eilen ultrattiin (tk:ssa)ja syke löytyi. Vastasi viikkoja 6+2 eli lähelle omia laskelmia, jotka oli 6+3. Itkuhan siinä pääsi.. Parin viikon päästä uus ultra, jollei mitään hälyttävää tapahdu ennen sitä.

Olo on todella huono ympäri vuorokauden ja illat menee sohvalla maatessa. Mies ei käsitä ollenkaan vaan luulee, että teeskentelen. Väsyttää ja paleltaa. En haluis nähdä ketään enkä tehdä mitään, vaan todella sisäänpäin kääntynyt fiilis :(.

Sanokaa mulle, että kyllä se tästä pian helpottaa!!!

Onnittelut Kauriille vauvasta ja Ompulle ultrakuulumisista... Kyllä se helpottaa. Tosin mulla jo 14 viikkoa täynnä eikä vaan helpota. Varsinkin kun ollut töissä niin kaikki mehut on mennyt. Paleltaa edelleen. Silloin alkuraskaudesta nukuinkin fleesetakki päällä ja pitkät kalsarit jalassa. Ja mitään ei jaksa. Sohvalla vaan tekisi mieli maata....

Tehiksellä muistoja Still loving you-biisistä. Taitaa olla meidän nuoruuden hitti-slovari. Mulla ei (onneksi) ihan yhtä kipeitä muistoja tosta mutta jotain kuitenkin. Itkin kyllä silloin kun Ari sen lauloi....

Tuuli se on bongannut oviksen. Eikä tarvitse tikkuja tai muutakaan... Mulla muuten ovistikku näytti ihan muuta mitä raskausviikot ultran perusteella. Viikon ero... Hmm.

Nyt sohva kutsuu

Kirppu 14+3 (tai 13+6)

ONNEA SYLINTÄYDELTÄ KAURIILLE PRINSESSASTA!!!
Ihanaa, nyt vain nauttimaan täysin rinnoin vauva-arjen kaikista puolista =))))

ja onnittelut Ompulle hyvistä ultrakuulumisista!

Mullakin oli tänään se np-ultra ja kaikki hyvin! =DDD
viikot vastas 12+1, eli pari enemmän kuin ennen. Laskettua ei kuitenkaan alettu muuttelemaan.
Aluksi kätilö valitteli huonoa käsien ja jalkojen liikkumista ja siitäkös mä panikoiduin, mut sit kun saatiin kaveri hereille, niin hyvin alko heilumaan joka raaja.

nyt ehkä uskaltaa jo huokaista vähän.. hetkeksi ainakin!

Haleja kaikille ja ihanaa (takatalvi?) viikonloppua kaikille

Kapris 11+6 (pysyn siinä omassa laskusssa =D )

Onnittelut Ompulle ultrakuulumisista!!

(.) täällä viime yö valvottu supistusten kanssa, mutta sitten vihdoin aamulla kun ne koveni edes kivuliaksi, niin ne tietty loppuikin :( Mutta sentään jotain positiivista; sen jälkeen on tullut runsaasti sitä limatulppaa!! Ehkä tässä siis vielä jonain päivänä pääsee synnyttämään, toivottavasti jo viikonlopun aikana.

Aurinkoista viikonloppua kaikille ex-kermeille!!

Maaria 39+4

HUIII =)
Maarialla tulee suurella todennäköisyydellä vauvantäyteinen viikonloppu - jihaa!!

Ompulle piti laittaa, että etkös ole menossa synnyttämään Hyvinkäälle?!
Käytiin siellä tosiaan tänään ultrassa ja siellä on joku remppa menossa joka jatkuu ensi helmikuulle =(
Ja kyllä ne äänet kuulu kovinkin selvästi niihin huoneisiin ja joka paikkaan.
Eli nyt täällä mietitään, et josko sittenkin mentäis Kättärille ku on kuitenkin lähempänä ku Hyvinkää... en halua minkään rempan keskellä synnytellä.

no, sitä ehtii miettimään =)

heippa

Hyvinkäällepä hyvinkii... ai se on vielä meneillään se remppa, no hö! Ei kuulosta kivalta, mutta mullapa ei taida olla vaihtoehtoja :(.

Onnea sullekin ultrakuulumisista! Ja kiitos kaikille minua onnitelleille :)

Omppu ja Toivo 6+3, kai nyt sitten..

Tsemppiä Maarialle synnytykseen -nimittäin siltä se kuullostaa (jos et ole jo lähtenyt)
Ja Kaprikselle onnittelut ultrakuulumisista! Jee!

Hauskaa viikonloppua x-kermittäreille

Kirppu 14+jotain... (riippuu miten laskee)

Kaprikselle ja Ompulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Ja Maarialle suppareista ja limatulpasta (no ehkä se on onnittelun aihe :-) Voidaan saada tähän piankin toiset vauvauutiset.

(.) Itsellä ei mitään merkkejä supistuksista ollut taas muutamaan päivään. Pää ollut kipeä ja huonovointinen muutenkin. Oon miettinyt, että voisko olla sittenkin raskausmyrkytystä?

Heipsulista räntäsateiseen lauantaipäivään!

Omppu, hieno homma, että sieltä Toivo löytyi :-) Siitä se sitten virallisesti lähtee se viikkojen vierähtäminen eteenpäin. (Mulla ainakin vasta ultran jälkeen jotenkin alkoi raskaus kunnolla.) Ja ne menee muuten todella nopsasti!
Kapriskin käynyt jo np-ultrassa. Hieno homma!
Onnittelut molemmille siis hyvistä näkymistä!

Sämpy, synnytyksen lähestymiseen liittyy yleensä verenpaineen nousua ihan normaalistikin. Sekin voi varmaan sitä päänsärkyä tehdä. Ja huonovointisuutta voi kyllä olla raskauden missä vaiheessaa tahansa. Mulla muistaakseni keskimmäistä odottaessa oli pientä loppuraskauden huonoa oloa, vaikkei muuten ole mitään raskauspahoinvointeja koskaan ollutkaan. Mutta jos sua mietityttää, niin ainahan voi mennä käymään äippäpolilla. Parempi katsoa kuin katua ja epätietoisuudessa on stressaavaa olla. Mun mielestä polilla voi mennä käymään aina kun vaan siltä tuntuu! Ensin tietysti voi puhelimitse jutskailla asiasta.

Maariallakin siis limatulppaa jo havaittavissa. Jee! Kohta saadaan lisää vauvauutisia.

Tuulista on tullut ovisbongausmestari. Hieno homma. Ja kiertokin säännöllistynyt. Toivotaan hyviä tuloksia! Kaikki ulokkeet on täällä törröttämässä, myös tuo pikkuinen pömppö tuossa keskivartalolla. Senkin voi kait jo ulokkeeksi laskea :-D

Jaahas, nyt täytyy mennä vähän laittautumaan inhimillisen näköiseksi. Lähdetään iltapäivällä/illalla vaarin synttäreille. Meilläkin muuten esikoisella kohta synttärit. Tiistaina täyttää 11v., jestas! Hiukan tuo aika vierähtää. Muutaman vuoden vanhempana mä sitä Still loving you:ta laahustin discossa ja se oli ihan just ;-)

Kaikille muillekin mainitsemattomille kovasti paljon terkkuja!

Tehis rv 15+3

Onnea Kauris vauvelin johdosta.

Tänään käytiin shoppailemassa vauvalle vaippoja, kylpyöljyä ja vaatteita, kun Lindexillä oli -75 % vauvanvaatteita. Melkoinen kassi sieltä lähti mukaan, vaikka vähän aikaa sitten vielä tein lujan päätöksen olla ostamatta enää yhtään vaiuvanvaatetta, ennen kuin vauva suvaitsee syntyä =)

Naks rv 35 (Vielä 5 viikkoa!)

Moikka vaan! Lueskelin tässä iltani ratoksi teidän viimeaikaisia kuulumisia, kun en ole työkiireitteni takia ehtinyt niitä pitkään aikaan lukemaan. Kiirettä tuntuu olevan Jazzillakin, on ollut koulutusmatkoja ym. Kovasti terkkuja ja koitahan jaksaa! Oletko jo kertonut töissä? Tehis olikin kertonut lapsille tosi hauskalla tavalla :) Entä ootko jo koulussa kertonut? Ja voi sitä kultaista nuoruutta... Still loving you:n tahdissa on tullut jonkun kerran laahustettua ;) Joo Tehis kyllä minä täällä jo malttamattomana odottelen tämän kuukauden tuloksia...Vaikuttais tosiaan siltä, että kierrot ovat säännölliset ja ovis tapahtuu, joten täytyy sanoa, että kyllä pettymys tulee olemaan kova, jos ei raskaus vieläkään ala. En minä nyt ihan epätoivoinen ole, mutta oikeasti alkaa uskoa loppua ja tarkoitus olisi nyt varata lääkäriaika toukokuulle.

Kaprikselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ajatella miten se aika vaan menee, sinäkin olet jo noin pitkällä. Omppua onnittelinkin jo tuolla wabbilaisissa, mutta toivotan nyt jaksamisia väsymyksen kanssa. Huonosta olosta tuli mieleeni, että Ruusa kirjoitteli joskus, että on ollut huonovointinen. Miten jakselet? Entä mitä kuuluu Pikku 2:lle, en ainakaan huomannut sinun kuulumisiasi.

Muutenkin täällä elellään jänniä aikoja; Maaria varmaan palaa linjoille vauvauutisten kera :) Ja sitten Sämpy ja Naks! Kattelin tuosta listasta, että siinä onkin sitten kesän mittainen tauko ennen syksyn vauvabuumia.

Hurjasti terkkuja kaikille!

Tuuli

Heips kaikki! Terveisiä Itävallasta ja Unkarista! Oltiin kahestaan miehen kanssa yli viikko Budapestissa ja Wienissä, järkättiin sellanen ex-tempore omatoimimatka. Lennot meni hyvin ja asuttiin korkeatasoisessa hotellissa molemmissa kaupungeissa. Siellä oli kesä jo pitkällä, sain ihanan rusketuksen. Oli upeaa syödä ulkona vielä illallakin katusoittajien soittaessa. Ruosta mua varoteltiin ennen reissua, mutta söin kyllä aivan kaikkea hyvillä mielin, koska päätin, että mikäli reissuun lähdetään, haluan lähteä siten, etten joudu koko ajan stressaamaan jotain. Suhteemme oli kuin uudesti syntynyt tämän kuherteluloman jälkeen. Nyt sitten seuraavaksi suuntaamme reissuun siten, että meitä on kaikki neljä (toivottavasti kaikki menee hyvin ja näin tapahtuu). Eli loka-marraskuussa lähdemme taas Intiaan alustavien suunnitelmien mukaan. Mutta ennen pitäisi käydä synnyttämässä=)

Masu on kasvanut ja tämä ystäväiseni liikkuu valehtelematta varmaan 20 h/vrk, siltä musta ainakin tuntuu. Painoa on tullut jo 3 kiloa, eli sekin vihdoin noususuunnassa.
Tervetuloa Omppu ja onnea Kauris tytöstä!!
Palaan viikolla asiaa, mulla on töissä hyvin aikaa kirjotella=)
Sunnuntaita ellit! BM

Täytyy käydä ilmoittautumassa ettette luule, että olen synnyttämässä :-) Löytyihän se BM:kin takaisin linjoille. Hienolta kuulosti tuo teidän matkanne. Ja Tuulille terkkuja. Kiva kun käyt täällä meitä moikkaamassa. Kun sinne lääkäriin menet, niin tuu kertomaan tännekin kuulumiset. Mua ainakin kiinnostaa.

Olin kahden vaiheilla ottaako poliin yhteyttä viikonlopun aikana, kun olotilassa ei juuri tapahtunut muutoksia, mutta koska se ei siitä huonontunutkaan, niin ajattelin, että kyllä tässä pärjäillään. Mä olen myös lukenut, että huonovointisuus voi tulla loppuraskaudestakin ja toisaalta, koska mulla on närästystä, niin se voi johtua siitäkin. No huomenna neuvola. Näkee onko valkuainen edelleen kohoamaan päin.

Hyvää viikonalkua kaikille!
sämpy 38+5

Pikasesti piipahdan!

Kauriille kovasti onnea rinsessan syntymän johdosta!!

Sämpyllä ja Maarialla rupee kans maali häämöttämään =D

Kapriksella ja ompulla ollu ultrat ja ihania näkymiä ollu =D hyvä, hyvä!

Terkut muillekkin, tarvii mennä noi tyttöset laittaan maate... Omassa olossa ei valittamista (paitsi että närästää... mutta EN valita ;D ) Masu sen kun kasvaa, potkut on timakoita ja hemppakin on vissiin noussu sillä kamalalla litkulla kun olen ihan virkeä ja jaksan hyvin töissäkin.

ÄssÄ +tyyppi 18+4

Heipsulista!

On tämä mennyt merkillisen kiireiseksi tämä arki. Miten ikinä ehdin täällä joskus kirjotella useampaan ketjuun ja useamman kerran päivässä??? Tuntuu, että pikapyörähdys yhdessä ketjussa on jo kova vaatimus tällä hetkellä. Kesälomaa odotellessa... Sitten alkaa kyllä taas toisenlaiset rumbat :-)
Olen TAAS yksin muksujen kanssa. Isäntä tulee kyllä kotimaan matkalta jo huomenna. Tuntuukin, että sen viime viikon yh-leikin jälkeen ei taas jaksais monen päivän putkea. Jossain vaiheessa isäntä vähän maalaili, että ei sitä tiedä millon hän on viikot Keski-Euroopassa ja viikonloput kotona. Huoh! Siinä tapauksessa taitaa meidän lapsiluku kyllä tulla kohta täyteen :-D

Toivotaan Sämpy, että neuvolassa kaikki ok, eikä mitään raskausmyrkytystä ole kehittymässä. Hyvä, että käyt ilmottautumassa. Nimittäin täällä todella luullaan heti synnärireissuilijaksi, jollei kuulu :-)
Maaria muistaa kans ilmottautua, jos vielä yhdessä kasassa on! Vaan tuskinpa on enää...

Bellamariialla ollut ihanan kuuloinen loma :-) Kyllä nuo katkaisut arjesta on välillä paikallaan.

ÄssÄ täynnä virtaa. Hieno homma! Oliko sulla hemppa kovinkin alhaalla? Ehkä ollut puhettakin, mutta en nyt taas mitenkään muista.

Tuulille olen täällä pidellyt niitä ulokkeita pystyssä niin, että koko kroppa on puuduksissa :-D Toivon kyllä niin kovasti sulle sitä plussaa!!! Muistittekos pantata? ;-)

Synnytyskertomuksiin en taida keritä. Sen verran pikaisesti ekan synnyttämisestä, josta tuleekin huomenaamulla klo 8.29 tasan 11 vuotta, että se oli ihan omaa laatuaan. Kyllä sitä ekasta on jotenkin niin pallo hukassa. Musta jälkeenpäin on tuntunut, että se tuntui kivuliaammalta mitä olikaan. Siis lähinnä tuo avautumisvaihe... Loppujen lopuksi kolmas oli se kivuliain. Pitkä väli ja "treenattu" kroppa. Mun mokaa ekassa synnytyksessä oli se, että olin tehnyt liian paljon suunnitelmia etukäteen, mitä en halua ja mitä haluan. Olin kovasti kivunlievitystä vastaan ja itkua vääntäen sitten loppujen lopuksi epiduraalin otin, kun aikaa oli kulunut ja avautuminen kovin hidasta. Edelleenkin silti olen tuota epiduraalia vastaan. Muista en sitä olekaan ottanut. Paracervikaalipuudutteen olen ottanut. Kakkosessa auttoi, kolmosessa ei vaikuttanut mitään. Ilokaasu oli mun suosikki kolmannessa!
Kaikkien synnytysten jälkeen olen ollut elämäni kunnossa. Ekasta tehtiin eppari ja tietysti ne tikit vähän vaivasi. Muista olisinkin voinut lähteä synnäriltä suoraan lenkille :-D
Ensimmäisen synnytys mulla kesti 16h. Sitä ennen oltiin kyllä kerran käyty jo tsekkaamassa, onko lapsivettä ja toisen kerran valvomassa synnytyssalissa yö, jonka jälkeen supistukset loppui ja kotiin... :-D Mun mielestä siis ekaa synnytettiin montaa päivää!
Toinen olikin sitten lajissaan: Kävin kakalla ja tässä tulos :-D :-D :-D Ei nyt ihan, mutta siis todella hallittava ja miellyttävä synnytys. Supparitkin oli vaan aivan kuin joku olisi kuminauhalla kiristänyt kohtua ylöspäin. Ne oli vain yhdessä kohdassa, ei mitään kokonaisvaltaista kärsimystä.
No, tulihan ne melkein ne synnytyskertomukset :-)

Täytyy mennä ajoissa nukkumaan, että on riittävän aikaisin viemässä esikoiselle aamupalaa sänkyyn. Meillä äiti ja iskä saa äitien- ja isänpäivänä aamupalat sänkyyn ja lapset synttäripäivänä. Se on tosi huippu juttu lasten mielestä. Sillon saa jotain extraa, mitä ei normaalisti ole aamupalapöydässä, esim. suklaavanukasta, keksejä...

Ai niin, Tuuli kysäisi, olenko työmaalla kertonut. Oppilaille en ole kertonut, enkä tiedä kerronko edes kevään aikana. Työkavereista tietää kaksi. Toinen heistä hyvä ystävä ja tiennyt jo pitkään. Sitten tälle erkkaopelle oli pakko kertoa ihan siksi, ettei kauheasti tee suunnitelmia mun varalle ensi vuodeksi :-)
Huomenna meillä onkin ensi lukuvuoden suunnittelua iltakuuteen asti. Saa nähdä, joudunko jostain syystä tilanteen paljastamaan. Ihme, jollei mun pyöristymiseen ole kukaan kiinnittänyt huomiota. Varsinaista vauvavatsaa ei vielä ole, mutta kyllä pieni pyöristyminen näkyy ihan selvästi. Just sukulaiset viikonloppuna kehui, että pukee kovasti tämä nykyinen "paino". Se on muuten jännä, että olen normaalisti siis 164cm/60kg ja monien mielestä liian laiha. Nyt painoa tullut pari kolme kiloa ja se on kuulemma tosi hyvä. Myös mies esitti toivomuksen, että seuraavaksi kun taas alkaa paino kehittyä toiseen suuntaan, niin se pyssäisi näihin lukemiin. Viimeksi kyllä ristiäisissä painoin 58kg, enkä ollut mitenkään yrittänyt laihduttaa :-/

Nyt tuli kauhea romaani. Pitää lähteä koisimaan. Moikkelimoi!

Tehis rv 15+5

Ensin kauriille oikein paljon onnea uudesta tulokkaasta : ).

sämpylle ja Maarialle lähetän kovasti suppareita. Kohta teilläkin on kädet täynnä töitä : )

Tuulille kovasti onnea tärppiin. Kyllä sen sitten tavallaan jo aavistaa onko tärpännyt vai ei. Ainakin omalla kohdalla on niin kolmasti käynyt. Rtesti onkin sitten vain kaupan päälle ja niihin neuvoloiden tilastoihin ; ).

Vähään aikaan en olekaan tänne kirjoitellut, kun ei ole ollut oikein mitään raportoitavaa. Vielä en oikein ole halunnut iloita raskaudesta/laskea viikkoja. Jotenkin kait sitä ihminen yrittää suojella itseään uusilta pettymyksiltä. Se alku-ultra valoi uskoa jonkin aikaa, mutta sitten sitä taas iski epävarmuus. Eilen kävin vihdoin ekassa neuvolassa. arvot olivat suht hyvät, hemppa vain hieman matala: 119. Normaalisti hemppa on ollut tuossa 130-135. Käynnin kohokohta oli kuitenkin sydänäänien kuuntelu. Pienen etsinnän jälkeen sydämen tumpsutus saatiin kuulumaan ja aika onnelliselta olo tuntui : ). Siellä on ELÄMÄÄ!!!! Np-ultra on muutaman viikon kuluttua, toivotaan että silloin saan lopullisesti heittää pelkoni romukoppaan : ).

Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille ahertajille!

Ruusa rv 10+2

Yhteistyössä