EX-KERMIT

  • Viestiketjun aloittaja uuusi
  • Ensimmäinen viesti
mama*
Huomenta! Onnellisia äippälomapäiviä Maarialle!
Meillä on ollut noita *läheltäpiti ettei joutunut tunnustamaan tilanteita* Ensin miehen työkuvioissa yks nainen oli mieheltä tivannut ihan yllättäen, että milloin kuopus saa kaverin ja mieheltä oli mennyt kahvit väärään kurkkuun ja sitten köhinyt siinä kahvipöydässä joten..... ei varmaan kukaan mitään arvannut:(
ja mulla töissä kaveri kysyi, että mitäs ruokaa meinaatte tehdä viikonloppuna, punaviinillä vai valkkarilla? Ja meinasin siinä tokasta, että tässä mitään viinejä..kunnes hups huomasin sammakon ja otin kiireesti kiinni.... kun pitää olla ajokunnossa koko viikonloppu isojen lasten menojen takia ja juu jänispaistia meinattiin laittaa:)) Ollaan sellaisia ruuan ystäviä ton työkaverin kanssa; vaihdellaan reseptejä ja kehutaan aina kulinaristisilla nautinnoilla:))
Yllättävän hyvin olen onnistunut salaamaan tämän vaivan isoiltakin lapsilta, kai se johtuu siitä että kuopuksen odotus oli äärimmäisen vaikea, oksennuksen kanssa makasin sairaalassa pariinkin otteeseen ja olin käytännössä ihan kuollut.
Mukavaa kun meitä on täällä niin eriviikoilla menijöitä, Kauriskin kohta ihan valmis:) ja Mervillä auvoisa keskiraskaus menossa, Sämpykin kohta äippälomalla. ja sitten on meitä alkuraskauden kärvistelijöitä:) ja kaikkea siltä väliltä.
Omaa napaa vielä senverran, että huoli on nostanut päätään, olen huomannut että kohdun kasvukipuja ei ole ollut pitkiin aikoihin siis niitä vihlomisjuttuja, mites muilla niitä on ollut????? Pahoinvointi on 24h/vrk mut yllättävän lievää oksulla korkeintaan pari kertaa päivässä ja loput menee sillein yökkiessä.. Samoin hajut ei tee oikein mitään, tosin nenäkin on vähän tukossa mut silti, tästä voi kyllä panikoida. Väsyttää kyllä mut lähinnä iltaisin, nytkin laitoin pullataikinan tulemaan ja ajattelin vielä leipääkin leipoa..... Odotan taas iltaa että näkee tuleeko oiereet pahemmiksi vai laantuuko vaan...... Onneksi on ultra taas ens viikolla.....
Mutta mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille toivoo
Paniikki-mama 9+1
 
Tehotyttö
Kyllä sulla Mama kuulostaa oireet ihan "hyvältä" :) Eiköhän tuo pahoinvointi ole hyvä merkki!
Mulla on niitä kasvukipuja, mutta ei pahoinvointia. Kivasti vatsasta vihlaisee, kun naurahtaa tai yskäisee.
Kohtu on nyt kasvanut jo sen verran, että tuntuu selällään maatessa pienenä pömppönä. Eikä ole mun omaa kuvitelmaa, vaan isäntäkin sen tunsi. Kyllä se sieltä kohta plumpsahtaa näkyviin, kun on eteenpäin kallellaan ja kasvaa alussa nopsasti. Muutenkin tuntui eilen, että se kaikki turvotus sekä tisseihin ja vatsaan tuli kuin napista painamalla. Just kun aloin niitä konserttivaatteita sovitella :) Eiköhän pitäny vielä vaatekauppaan lähteä siinä kohtaa...

Nyt pitää mennä tekemään jotain hyödyllistä. Mukavat viikonlopun jatkot!

Tehis rv 9+6
 
mama*
Huomenta jälleen:) Aikainen lintu nappaa madon! Eilinen ilta oli ihan kamala:)) Joten ei ole oireet hävinneet mihinkään.
Tehis: Ei mulla vielä kohtu ole kasvanut kyllä yhtään mihinkään:( Siinä taas yksi pelonaihe lisää, jos ei kehitykkään normaalisti? Että minä jaksan panikoida.
No mulla kohtu taaksepäin kallellaan, joten ei kyllä vielä millään näkyskään. Maha on kyllä järkyn turvoksissa varsinkin illalla:)
Kuopus heräsi....
Mukavaa äänestyspäivää kaikille!
 
ÄssÄ!
Huomenia tännekkin!

Maarialle: Onnea äippälomalle jäännin johdosta! =D

Tehiksellä ja jazzillakin viikot senkun etenee, mites teidän olot?

mama: ihan samanlaisia paniikki-kohtauksia mullakin ollu. Tossa joku vko sitten olin ihan totaalisen paniikissa kun ei ollu tissit yhtään kipeet.. niitä sitten kourin hädissäni vähän väliä ja hyvä kun sain unen päästä kiinni! Yöllä sitten heräsin tuttuun tapaan pissille ja voi sitä riemua kun oli tissit kipeet! Olisin voinu huutaa täyttä kurkkua jeeee! mun tissit on kipeet !!( hahahaha)
Ihanaa kun voi teille kanssasisarille purkaa tämmösiä idioottimaisuuksia, ukko-parka pitää puolihulluna jos sille kerron =D

Mulla massu kasvanu kivasti, muutama vanhuskin töissä jo huomannu. Työkavereille jäin kiinni jo rv12 =)

mä sitten tilasin sen kotidobblerin.. Olin yksin kotona ja tuli heikko hetki. ens viikolla pitäis tulla.

meillä on ollu hiljanen vkonloppu! Tytöt lähti mummun ja papan kanssa ikaalisiin kylpylään pe klo:11.00 ja tänään tulevat kotiin! Eilen nukuttiin semmoset 3 h pikku päikkärit, ihanaa!

Mulla alkaa yökötykset hellittään, mutta rinnukset on kipeet, ilmavaivat ja finnit on tallella =)

ÄssÄ rv 13+3
 
Ninni83
Tänään on ollut verta valkovuodon seassa..tuli sellanen olo, et näinhän täs kävi, kuten pelkäsin.. Tiedän, että vuoto voi olla normaaliakin, mut enpä usko mun tapauksessa. Huomenna varaan aamulla yksityiselle ultraan ajan, saan varmuuden. Oon kuitenkin ainakin 60 % varma, et tää on menossa kesken. Mulla on ällötystä ja pissillä ramppaamista, tissit isommat, muttei yhtään arat.

Ninni rv 9
 
ÄssÄ!
ninni: toi on tosiaan pelottavaa! mulla ollu tässä(kin) raskaudessa vkoilla 7 ja 9 pientä vuotoa! Mutta olin kyllä ihan paniikissa... tsemppiä ja toivotaan että sullakin ihan vaaratonta!
 
sämpy
Voi Ninni. Toivottavasti on väärä hälytys ja toivottavasti saat huomenna ajan ultraan. Ei vielä menetetä kuitenkaan toivoa. Vuotohan voi johtua ihan mistä vaan. Pidän sulle tuhannesti peukkuja.

Ei mullakaan mama ollut mahasta tietoakaan ennen puolta väliä ja vaikka tiesin kohdun olevan taaksepäin kallellaan, niin kyllä sitä rupesi hermoilemaan 16 viikosta alkaen että miksei sitä näy ollenkaan. No sulla on kokemusta tästä... :)

Kauris, kyllä sulla alkaa olemaan kohta velvollisuus käydä ilmoittautumassa täällä väh. kerran päivässä, kun muutenhan me luullaan vaikka mitä täällä :). Sulle ja Maarialle kysymys, että joko teitä jännittää? Mua ei kyllä vielä jännitä, paitsi toivon, ettei nyt ainakaan ensi viikolla synny, kun mies on koko viikon poissa ja sellaisen matkan päässä, ettei kyllä synnytykseen ehdi. No ei pitäisi olla kyllä mitään aihettakaan vielä syntyä.

Huomenna on neuvola ja toivotaan, että pissa on puhdas tällä kertaa. Mulla on kyllä nyt ensimmäistä kertaa ollut turvotusta. Sormiin ei tahdo sormukset sopia ja sukkien resorit painaa nilkkoja. Muuten ihan ok. Yksittäisiä supistuksia on edelleen päivittäin.

Kaikille hyvää ensi viikkoa (etenkin Ninnille) toivotellen
sämpy 33+4
 
kauris82.
sämpy;
Ei jännitä yhtään ja se on minusta melko omituista... Olen vasta nyt alkanut parina yönä näkemään unia synnytyksestä ja ovat onneksi olleet positiivisia unia. Voihan olla, jos tässä kovinkin paljon pidemmälle vielä raskaus menee, niin varmasti jännitys kasvaa. Toivonkin, että poksahtaisin tämän kuun puolella, eikä menisi edes laskettuun astti : ) Kaikki kyllä sanoo, että usein esikoinen menee yliajalle : ( mutta katsotaan kuin ämmän käy.
Lupaan käydä ilmoittautumassa ainakin hivenen useammin.

Ninnille kovasti tsemppiä ja pikkuiselle voimia jaksaa.
Toivottavasti selviätte säikähdyksellä.
 
Kirppu!
Tsemppiä Ninnille, älä menetä vielä toivoasi! Lähetän sulle voimia ja positiivisia ajatuksia.
Unista: minä näin viikolla unta että synnytin vauvan ja viime yönä näin unta että imetin... Ennen km:a näin unta että tulee keskenmeno. Nyt on kyllä muutenkin rauhallisempi olo raskauden suhteen. Vaikka tissejä pitääkin kokeilla monta kertaa päivässä (että onko kipeät). Esikoinenkin (1,3v) tänään kokeili mun tissejä ja nauroi. On kaiketi huomannut mun "koputtelut"...

Kohta jännitetään vaaleja. Kait muistitte äänestää?

Kirppu 9+
 
Ninni83
Kiitos!
Vuoto on vielä niukkaa, mut aika ajoin vatsassa menkkamaista kipua, myös ristiselkää särkee. Näin viime yönä unta reilusta verenvuodosta, myös edellisessä keskenmenossa näin saman kaltaisen unen. Ja esikoista odottaessa näin ihan alusta asti vauva unia. Jokin vaisto sanoo, ettei tää kestä. Toivottavasti olen väärässä, jos se vaikka ois vain pelkoa aiemman km takia!

On kyllä lohduttavaa, kun saa purkaa ajatuksiaan teille, jotka oikeasti ymmärrätte. Ois kamalaa olla yksin tän asian kanssa. Miehelle kyllä kerroin epäilykseni, mut ei se reagoinnut oikein mitenkää.

En ole yhtään itkenyt ja olo on sellanen, et kestän kaiken mitä eteen tulee. Toivottavasti jo huomenna pääsen ultraan ja asiat selviäis. Tulen sitten kertomaan, oli uutiset sitten hyviä tai huonoja.
 
Tehotyttö
Huomenet ja hyvää alkanutta viikkoa!

Toivottavasti Ninnillä kaikki hyvin. Minkä pituinen kierto sulla on yleensä ollut? Ajattelin vaan, että jospa sulla pitäisi nyt olla menkat. Tsemppiä! Toivotaan, että pääset pian ultraan.

Kyllä oli äänestysprosentti alhainen!
Itse en ole koskaan jättänyt vaaliuurnalla käymättä, vaikkei se sopivan ehdokkaan löytäminen aina ole ollut helppoa. Tälläkin kertaa jouduin sitä "arpomaan" ihan viime metreille asti. Kuulun niihin liikkuviin äänestäjiin ja tuntuu, että vähän hankaloittaa. Liikaa valikoimaa, kun oikeastaan kolmesta puolueesta teen valintani.
No, mutta se politiikasta :)

Vai on täällä kovasti jo vauvoja imetelty ym. ;-)
Mulla ei ole vielä tullut uniin mitään vauvajuttuja. En ole tätä olotilaani oikein vielä sisäistänyt, taitaa johtua siitä.

Kyllä otti kevät vähän takapakkia, kuten odotettavissa oli. Meillä suli lähes kaikki lumet pois edellisviikolla, mutta eilen tuli sitten uutta. Vaan eipä tuo taidaa kauaa pysyä, on niin märän oloista. Kevättä odotellessa... :)

Nyt herättämään tuo yksi unikeko, joka menee vasta kympiksi kouluun.
Palaillaan!

Tehis rv 10+1
 
mama*
Huomenta! Toivotaan nyt että Ninni pääsee tänään ultraanja että kaikki on hyvin.
On varmaan meidänkin kuopus huomannut äidin tissien kokeilun kun saunaan mennessä nappas tissistä kiinni ja totes että ompas nää käret mustat:)))
Sattu ihan kamalasti ja samalla nauratti, toivottavasti ei ota asiaa puheeksi kaupan kassalla:))
Vaaleista senverran, että äänestämässä kävin. Mulla oli eka kertaa ehdokas hakusessa, puolue on ollut aina sama. No ei sitten oma ehdokas päässy mut eihän sitä aina voi voittaa:)
Minä näin viimeyönä niin kamalia keskenmeno painajaisia et ei ole toiskaan. Toivottavasti on vaan pelon esille tuomia unia eikä mitään enneunia. Jos tää raskaus jatkuu niin minä tilaan kans sen kotidoplerin ja mieheltä salaa, tietysti!
Sain myös eilen kuulla että yksi tuttava oli saanut keskenmenon rv 15 ja alkio oli kuollut jo rv 7 ja kaikki oireet, oksennuksesta lähtien, oli loppuneet vasta kaavintaan!!! Ei siis kannata näitä oireita ihmetellä suuntaan eikä toiseen kun kaikki on kuitenkin korkeimman kädessä.
Mulla on duunissä tänään maailman kurjin homma ja ei millään huvittas edes alottaa,mietin jo saikulle jäämistä, että olisin voinut sysätän p****n pomon niskaan. Ei anna luonto periksi, härkää sarvistä ja töihin:)
Palataan!
mama 9+3
 
Jazz.
Voi Ninni! Ikävää kun joudut nyt elämään pelonsekaisissa tunnelmissa. Pidän kovasti peukkuja että kaikki olisi vauvelilla kunnossa vuodosta huolimatta. Mulla oli esikoista odottaessa vuotoa pariin otteeseen rv 7 ja muistaakseni rv 9. Vuotoa tuli reilusti siteeseen asti ja samalla jomotteli todella kipeästi selkää ja alavatsaa. Tästä huolimatta kaikki oli ok. Kovasti lähetän sulle voimia ja uskoa huomiseen! Toivottavasit pääset pian ultraan tarkistamaan tilanteen.

Mamalla on myös viikkiksen aikana ollut epäuskon hetkiä. Onneksi ne kadoksissa olleet oireet ovat kuitenkin palanneet. Tiedän kuitenkin tunteen täysin. Minutkin valtaa välillä suunnaton epäusko siitä, että masussa olisi kaikki ok. Kun on niin monta kertaa pettynyt ja epäonnistunut tässä hommassa, ei voi millään uskoa että miksi tällä kertaa menisi kaikki hyvin. Tsemppiä ja voimia myös sinulle!

Kyllä sitä on itsekin joutunut monen monta kertaa nielemään sanojaan kun on meinannut lipsahtaa... =/ Onneksi en ole vielä paljastunut. Hih. Maha on kyllä todella turvoksissa, varsinkin illalla. Masun peittelyä täälläkin harrastetaan. Mulla kohtu on taaksepäin kallellaan ja esikkoa odottaessa maha näkyi vasta kunnolla reilusti yli puolen välin jälkeen. Kaipa tuolla on nyt sitten paikat niin venähtäneet, että näkyy aiemmin. Ja sitten tietty tuo vararengas joka tuohon navan alle on majoittautunut, sekin vaikuttaa asiaan...

Tuosta kohdusta tulikin mieleen, että mä tunnen jotenkin hyvin selkeästi kohdun äärivivat, varsinkin maatessa. En tunnustelemalla vaan aistimalla. Sitten mulla on ollut aistimuksia liikkeistä, näin aikaisin... taitaa olla pelkästään suolen toimintaa?!

Hih, Kirpun esikoinen testailee äipän tissejä. =) Meillä on sama juttu. Tissi on tytölle tosi tärkeä juttu, imetin häntä reilusti yli vuoden ikäiseksi ja vieläkin hän haluaa välillä haistella tissiä ja hiplailla.

Juu, kaikilla loppusuoralla olevilla on velvollisuus ilmoittautua säännöllisin väliajoin. Menee meillä muilla muuten pasmat sekaisin kun pitää arvuutella että oletteko mahdollisesti jo puskemassa vaavia maailmaan.

ÄssÄ on heikkona hetkenä tilannut kotidopplerin. Varmaan aika jännä kapistus. Mä en ole uskaltanut käydä tsekkaamassa sitä kapistusta koska tilaisin varmaan sellaisen itsekin. Tule kertomaan kokemuksia kun olet sen saanut.
Fiilikset ja tuntemukset ovat ihan ok, kiitos kysymästä. Np-ultraa kovasti odottelen vielä pari viikkoa.

Meillä oli eilen ihana päivä kun päästin ihan kahelleen syömään ja leffaan. Käytiin katsomassa Vares2. Oli ihan hyvä. Äänestämässäkin käytiin, tosin meidän ehdokas ei päässyt eduskuntaa, höh.

Asiasta kalatalouteen...Vitsit miten vaikeeta voi olla valita pesukone. Meillä on hankintalistalla pesutorni ja ollaan nyt päädytty hankkimaan AEG:n koneet. Miele olisi ollut ykkösvaihtoehto, mutta ne on niin hiivatin kalliita. Mutta koneiden osalta on niin monen monta vaihtoehtoa, jopa tuon yden merkin sisällä, etten oikein osaa päättää minkä niistä valitsisin.

Tässäpä taas romaanin verran meikäläisen mietteitä. Töitäkin pitäisi tehdä...

Iloista mieltä ja ihanaa odotusta kaikille teille!

T. Jazz rv 11
 
Ninni83
Huomenta! En saanut aikaa tälle päivälle, huomisaamuun täytyy odotella. Mutta kyllä taas yksityisellä palvelu on hyvää, niillä ei ois ollut yhtään aikoja, mut pääsen silti huomenna aamulla ennen talon aukeamista. Yöllä näin unen, et ultrassa kaikki oli hyvin. Toivottavasti oli enneuni! Toiveikkaampi olo siitä ainakin tuli.
Kävi miten kävi huomenna asiat pitäis seljetä.

Nyt kouluun.

Ninni 9+2 ? toivottavasti
 
Mervi83
no mie taas ilmottaudun vaan pikaseen. tänään on klo 13 rakenneultra niin tulen sitte sen jälkeen tai viimeistään huomenna kertomaan tarkemmat kuulumiset ja voinnit =)

Mervi 20+2 (yli puolenvälin on menty että heilahti =D )
 
Maaria.
Toivottavasti Ninnillä huomisessa ultrassa kaikki hyvin, ja Mervikin sitten iltapäivällä kertomaan rakenneultrakuulumisia!

Mulla oikeestaan koko odotus "alkoi" vasta rakenneultrasta, vaikka sitä ennen jo masukin näkyi.. mutta sen jälkeen vasta alkoi uskoa siihen oikeasti.

Sämpy ja kauris: ei mua oikeastaan synnytys enää jännitä, aiemmin kyllä... Nyt vaan sitä odottaa niin paljon saavansa sen pienen jo syliinsä :) Huomenna aamulla on neuvolalääkäri, jossa katsotaan käsittääkseni sitä että mahtuuko vauva syntymään alakautta ja muutenkin vähän koko arviota ultralla, joka meillä siis neuvolalääkärilläkin on!

ÄssÄ: meillä on myös se kotidoppler, ja kyllä olikin tarpeen silloin kun ei liikkeitä kunnolla tuntenut ja sen jälkeenkin. Nyt ei kyllä olla enää aikoihin kuunneltu, välillä mies haluaa pikaisesti kuunnella :) Liikkeet on niin voimakkaita ja kipeitä! joka päivä, ettei ole epäilystäkään...

Maaria 35+0
 
bellamariia ejk
Pikaiset ilmoittautumiset. Huomenna ultra ja jänskättää.

Ninnillä myös huomenissa ultra, kädet ristiin, että kaikki on hyvin. Mä olen tässä(kin) raskaudessa vuotanut väliin ihan hulluna, mutta puolivälissä jo ollaan, joten toivotaan että kaikki kunnossa.
Kotidopler..tuskin olisin itse tilannut, mutta sain lainaksi ja on siitä ollut iloa, jos en ole liikkeitä tuntenut, niin kuuntelen ja hyvin muuten kuuluu. Voin siis suositella.
Mervin rakenneultran kuulumiset tältä päivältä käyn vielä lukemassa.
Kuullaan taas!BM 19+ jotakin
 
Mervi83
No niin. Nyt on yksi kappale rakenneultriakin koettu
Painoarvio mittausten mukaan oli 363grammaa. kohdunsuu kiinni ja kiinteä, pissa ok, liikkeet ja sydän plussalla.
Ainut mikä herätti huolestusta oli verenpaine joka oli eka mittauksella 145/101 ja toisella mittauksella 138/103.. Viikon päästä pitää mennä uudelleen mittaukseen ja sitte jatko mietitään sen mukaan. oon kyllä vieläki samoilla silmillä kun yöllä heräsin puoli 2 töihin, et sinänsä se varmaan vaikuttaa paljon ja sitte tullu juotua kahvia ja yksi sämpylä et ei suuria..
Mut muuten kaikki ok, virkeä epeli kuulema on.
Kuvia saatiin ja ekana tuli mieleen et isäsä näköinen kun kasvokuvan näin. =)
Onnea Ninnille ja BM:lle ultriin, hyvin siellä menee
 
Tehotyttö
Täällähän oli kivoja ultrakuulumisia :) Ja huomenna sitten lisää samanlaisia!
Toivottavasti Mervi tuo verenpainekin oli vaan valvomisista ym. koholla. Onko sulla ollut ihan normaalilla tasolla nyt raskauden ajan?

Meiltäkin löytyy yksi (kröhöm, siis pieni) tissien hiplailija ;-)
Imetin kans yli vuoden ja pitkäksi aikaa jäi tapa, että nukkumaan alkaessa piti puristella. Nyt vähän vähentynyt, mutta aina sillontällön täytyy tunnustella ja ihailla. On se kiva, että joku näitä kansallispuvun taskujakin vielä ihastelee :-D

Mun pitäis muuttaa vessaan asumaan. Sellaset ilmavaivat, että voihan PIERU! Maha on ku potkupallo. Varmaan viis litraa ilmaa sisuksissa. Onkohan tuohon olemassa mitään ehkäisevää??? Pähkinöihin ei uskalla edes katsoa. Eikä muutenkaan pitäisi ruokavaliossa olla mitään, mikä tuota kaasuvaaraa nyt aiheuttaa. PRÄÄÄT vaan!

Mulla huomenna eka lääkärineuvola. Veikkaan, ettei sydänääniä vielä kuulu. Th arveli ultrakuvien perusteella istukan tulevan eteen, joten en odottele liikoja noiden äänien suhteen.

Maanantai-illan jatkoja!


 
Naks
Heipä hei!

Huomenna lääkäriin, taas. Nyt viimeaikoina ollaan ravattu milloin polilla, milloin neuvolalääkärillä ja neuvolassa. Perjantaina alkoi supistelemaan kipeästi ja maha on jännän tuntoinen, kuin ois menkat tulossa. Viikonloppu meni levätessä, tänään töissä masu oli taas kipeä. Huomisaamuna jos piipahtais duunissa, jotenkin tuntuu että se on viimeinen päivä siinä puljussa.

Huomenna stekataan onko paikat lähteneet aukeamaan, vähän kyllä epäilen kun kipeitä suppareita on ollut vain muutamana päivänä. Onko kenelläkään kokemusta?

Varmaan siellä neuvolassa päivitellään kun ravaan siellä ihan yhtenään ;)

Tekis ihan hirveesti mieli avata pinnasänkypaketti ja alkaa kokoamaan sänkyä ja laittamaan kaikki valmiiksi. Olenkohan turhan aikaisin liikkeellä? Kumminkin vielä pari kuukautta pitää vauvaa odotella.

Mut nyt nukkumaan, että jaksaa vetää aamun tunnit oppilaille tehokkaasti.

Saikkua odotellessa, Naks 30+2
 
Mervi83
eihän tuo Th hätäillyt sillon 9.3 ku oli neuvola, ja silloin oli paineet 140/78 aiemmat kaksi mittausta on ollu molemmat tuon alle..
No viikon päästä uudelleen mittaukseen ja sitte katellaan uudelleen.. jospa ei oisi "pysyvää"
Jospa se Naks:n epeli malttaisi pysyä siellä sisällä, eikä alkaisi turhia hötkyilemään.. ja toivottavasti saat saikkua että voit ja saisit levätä.
Tehotytölle tsemppiä ultraan. mulla on istukka osittain takana ja osittain edessä, oikealla puolella. Sanoinkin lääkärille et no selvisi syykin miksi liikkeet tuntuu vasemmalla puolella pelkästään =)
Mulla oli kans yhteen väliin usean päivän ajan ihan hilittömiä vatsavaivoja. kokoajan piti rupsutella, mut onneksi on nyt jo vähentynyt..
 
Jazz.
Hyvät huomenet exille!

Tsemppiä Ninnille tämän päivän ultraan! Toivon kovasti että kaikki olisi ok!

Mervillä oli hienoja ultrakuulumisia, paljon onnea! Onnittelut myös puolen välin saavuttamisesta. :) Toivotaan että verenpaineeseen vaikutti vähäiset unet ja eväät.

BM:lla tänään ultra, tsemppiä! Sullakin kohta viikot paukkuvat yli puolen välin. Huimaa!

Tehiksellä on pieniä ilmavaivaongelmia... jos yhtään lohduttaa niin täällä minäkin pöräyttelen harva se hetki... vähänkö on tukala olla töissä. Kuvittelin ensin että johtuvat tuosta laktoosivaivastani, mutta johtunee vissiin tästä raskaudesta. Ah, näitä raskaus"vaivoja". =) Mukavaa lekurikäyntiä!

Naksilla supistelee ikävästi. Toivottavasti saat saikkua ettet joudu ihan vuodelepoon. Voimia ja tsemppiä!
Mun kaverilla on LA parin viikon päästä ja heti joulun jälkeen oli kaikki valmiina, pinnis kasattuna ja pedattuna ja vaunutkin hommattuna. Minä taas olin matti myöhänen ja tein kaiken vasta pari viikkoa ennen meidän esikon laskettua aikaa. Kukin tekee tyylillään. Jos susta tuntuu että jaksat ryhtyä kasailemaan, niin siitä vaan. Sitä petiä on sitten kiva ihastella. :) Sen jälkeen saattaa tosin olla hieman vaikea malttaa odottaa vauvelin syntymää.

Vaunuista tulikin mieleen että mulla on kauheat vaunupähkäilyt meneillään. Tästä jo Tehiksen kanssa ollaan pari sanaa tuolla haaveilijoiden puolella vaihdettu, mutta pähkäilyt jatkuu. Mietin nimittäin että pärjättäiskö me ilman kaksosten vaunuja, ikäeroa tulee 2v ja 2kk. Pähkäilyissäni olen melko varmasti päätymässä sellaiseen ratkaisuun, että yritän löytää jostain hyvät käytetyt sisarvaunut talveksi ja keväällä ostan sitten rattaat juniorille. Musta kuitenkin tuntuu, että talvella loskassa on aika hankala työntää vaunuja ja antaa esikoisen keikkua seisomalaudalla. Kaupassa ja kaupungilla kun kuitenkin varmaan haluaa käydä.

Mitäs vielä... ei kai tässä kummempaa. Niin, varasin minäkin lekuriajan ensi viikolle, torstaiaamuksi. Minä käyn lääkärikäynnit omalla gynelläni kun vedin totaalisesti herneet nenään neuvolan yleislääkäreistä. Ekan ja tokan nla-lääkärin sisätutkimukset tekivät niin kipeää että vuodin verta sen jälkeen. Kummatkaan eivät mitenkään pahoitelleet toimintaansa kun asiasta huomautin ja olivat muutenkin niin tympeitä, että päätin etten mene heidän "käsittelyynsä" enää ikinä. Tulee vähän kalliimmaksi, mutta saanpahan nähdä vauvelin ultrassa joka kerta. =) Eikä niitä lekurikäyntejä taida olla kuin kaksi tässä tokassa raskaudessa. Muistanko oikein?

Np-ultraan on vielä kaksi viikkoa aikaa... miten tämä aika tuntuu niin pitkältä? Tähän mennessä viikot ovat hujahtaneet vauhdilla. Raskausviikoista olen kuitenkin ollut täysin kartalla vaikka tokaa odotankin. Eivät kuitenkaan tule ihan apteekin hyllyltä kuten esikkoa odottaessa, jolloin kaikki oli niin uutta ja jännää.

Tuosta niskaturvotus-ultrasta tulikin mieleen, että tarjottiinko/tarjotaanko teidän kunnassanne tuota verikoetta (seerumiseulaksiko sitä kutsutaan?) tämän np-ultran lisäksi? Menittekö/menettekö kyseiseen kokeeseen? Tiedän että Kättärillä ilmeisesti kyseiseen kokeeseen saa mennä, mutta en ole ihan varma haluanko sen ottaa.

No niin, eiköhän minun löpinät tältä aamulta riitä.

Aurinkoista päivää ja mieltä teille kaikille!

Terkkusin Jazz rv 11+1 (ou mai gaad, tuntuu aivan tähtitieteelliseltä luvulta... )
 
Ninni83
Kävin tänään ultrassa. Siellä oli sikiö,joka heilutteli käsiään, pää-perämitta 27mm, vastasi viikkoja 9+4. :)
Olin kyllä aamulla täysin varma, ettei sieltä löytyis mitään. Mulla ei oo enää ollu pahoinvointia, ei mahan turvotusta eikä rintojen arkuutta. Pissillä käyn kyllä yhtä tiheesti vieläkin. Niukan vuodon syytä ei osannut sanoa, epäili hiivaa. Siitä sitten huomenna tulos.
Mut on se uskottava, olen IHAN OIKEASTI RASKAANA!!!
Maksoi aika paljon kaikki kelan korvauksen jälkeen reilu 100 euroa, siitä ultra vain 34eur.
Mutta oli se sen arvoista!

Niin ja np-ultra tasan kahden viikon päästä. Meillä ois mahdollista ottaa kans se seerumiseula, mut en kans tiedä yhtään uskaltaako sitä ottaa?!

Ninni 9+3
 
*kapris
heippa ex-kermittäret!

Jospa uskaltaisin tulla tällekin puolelle vihdoin....

Onnittelut Ninnille ihanasta ultrakäynnistä :)))

Ja tehikselle tsemit ultraan.

olen vähän ulkona vielä teidän jutuista, mut yritän päästä kärryille tästä pikkuhiljaa

halit kapris 7+2
 

Yhteistyössä