EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *kapris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tehis, älä välitä noista terroristeista, ne vaan on kateellisia ja yrittää jotain...

Mulla on hirmuinen masennusjakso taas käynnissä. Tulee näköjään aika tarkasti neljän viikon välein. Mitään ei jaksa tehdä, väsyttää ja itkettää vaan. Ja sitten itkettää ja ottaa päähän kun jää kodinhoito/lastenhoito ihan retuperälle. Mun mies ei ole juuri koskaan kotona ja näinä päivinä tuntuu ettei kukaan muukaan välitä. Miehelle tuntuu olevan omat menot ja systeemit tärkeämpiä. Juuri tossa muutama viikko sitten hänelle mainitsin että en ole missään päässyt yksin käymään tms. sen jälkeen kun tyttö syntyi niin hän sitten otti marttyyriasenteen ja selitti että "kun jonkun pitää töissäkin käydä..." ...ja joka päivä omissa menoissaan (urheilemassa ym) ja parin viikon ulkomaanmatkoilla. Ja vastahan kuulemma olin reissussa (srk:n retkellä lasten kanssa...) no, ensi viikonloppuna pääsen pe-su Tukholmaan!!! Siinähän sitä sitten onkin mulle pariksi vuodeksi menoa. Ja tiedättekö mitä mies tekee? Vie tytön viikonlopuksi anoppilaan hoitoon...

Anteeksi, nyt vaan ottaa niin jyrkästi taas päähän. Ei saisi valittaa, monilla on asiat paljon huonommin. Joskus vaan sitä vaipuu itsesääliin ja ei sitä muista. Ehkä olen huomenna jo toisissa ajatuksissa.

Kirppu 20+1

Voi, halit Kirpulle! Kuulostaa vähän kurjalta tilanteelta, jos ei miehesi tajua tarjota sulle omaa vapaa-aikaa.. Itellä meinaa olla vähän sitä ongelmaa, että haluis mennä omiin menoihin ja kohtuu hyvin sais sen jopa järjestymään (pientä huomauttelua lukuunottamatta..), mutta olen tosi huono lähtemään mihinkään!

Toivottavasti piristyt pian.

Omppu 12+1 (sanoinko jo, että muutettiin viikot tiistain neuvolassa eli pari päivää taaksepäin ultran mukaan?)

Moikka kaikille!

Toivottavasti Sämpyn tulehdus tokenee pian!

Tehikselle sanoisin minäkin, että älä välitä, mutta ymmärrän kyllä, että se on raivostuttavaa, kun saa tuollaisen noin henkilökohtaisen vihaajan ilman syytä.

Haleja ja tsemppejä Kirpulle! Samassa veneessä ollaan ; minuakin väsyttää koko ajan, itkettää ja ärsyttää, kun en saa pienintäkään kotihommaa tehdyksi. Kiva kuulla, että on muitakin :) Toisaalta naurattaa, jotenkin niin älytön tilanne. Tietty minulla on huomattavasti helpompaa kuin teillä muilla, kun ei ole sitä lastenhoitoa.

Meillä on jotenkin Omppu ihan samanlaiset raskaudet; kamala väsymys, ällö olo ja minäkin just eilen illalla itkeä tihrustin ja mietin, että, miten ihmeessä voi ihmisellä on näin kipeät rinnat. Mistä se oikein johtuu ja olisi kyllä kiva tietää, koska se loppuu?

Muuten ihan hyvällä mielin :)

Tuuli

Huoh, tulehduksesta rupeaa selviimään, ja onneksi kohtuullisella aikataululla. 2 päivää kesti, mutta ei tässä vieläkään ihan kunnossa olla. Kyllä on kurja tauti. Toivottavasti teistä ketään ei joudu kärsimään tästä.

Olipas kurja kuulla tilanteestasi Kirppu, mutta sitä varten tämä palsta on, että tänne saa valittaa. Koita kaikesta huolimatta ottaa ilo irti Tukholman reissusta.

No niin, just kun pääsin tänne, niin jo tuo imuri heräsi. No auttaa vaan äitiä pääsemään irti taudistaan.

Hyvät huomenet rakkaat nettiystäväiseni!

Nyt meinasin uhrata tunnin jos toisenkin työaikaani (olen mielestäni sen ansainnut kun olen kiekkunut kaiken maailman pikku koneissa tuolla ilmassa ja herännyt kukonlaulun aikaan ja myös valvonut erittäin myöhään työnantajani vuoksi) selvittääkseni oikein urakalla mitä teille kuuluu. =) Varoituksena jo etukäteen, tästä tulee tällä kertaa romaani...

Ensinnäkin suuren suuret onnittelut PIKKU2:lle hienoista tuloksista! On varmasti ollut erittäin kuluttavaa odotella tuloksia, onneksi voitte nyt huokaista helpotuksesta. Tsemppiä rakenneultraan! Toivotaan että tämä pikkuinen pysyisi yksiössään hieman esikkoa pidempään.

TUULI olikin kysellyt jo aika päivää sitten oikean puolen vihlonnoista. Minulla vihloi, särki, poltteli ja jomotteli koko alkuraskauden ajan, lähinnä muistaakseni vasenta puolta. Olin silloin täysin varma että kesken menee, mutta keltarauhanen siellä taisi jomotella. Se on varmaan se pikkuinen masukas, joka siellä porautuu oikein tiukasti kiinni kohtuun että pysyisi varmasti matkassa mukana eräpäivään saakka. =)
Muistaakseni meillä on muuten ollut juttua joskus, että asut pääkaupunkiseudulla ja siitä syystä uskalsin suositella Femedaa. Sitä paitsi kuulostat jotenkin niin urbaanilta, että minun on hyvin vaikea kuvitella sinun asuvasi jossain muualla. ;)

SÄMPYllä ja MAARIAlla menee vauva-arki hienosti! Tosi kiva kuulla! Ja ihanaa kun jaksatte käydä täällä kirjoittelemassa tuntojanne.
Sämpyllä tosin pientä takapakkia tuon ikävän rintatulehduksen muodossa. Onneksi alkaa jo olla voiton puolella, pikaista paranemista! Kannattaa pitää jotain huivia/kaulaliinaa mukana kun ulkoilet, että saat suojattua rinnat. Täällä meillä nimittäin vielä tuulee aika kylmästi ja kylmä helposti tulehduttaa rinnat.

KAPRISkin ollut pipinä, ikävää. Toivottavasti ei enää iske uudestaan. Mites muuten liikkeiden tunteminen, joko tuntuu taas? Ymmärrän täysin paniikkisi, sillä täällä on toinen panikoija. Liikkeet ovat nyt tuntuneet päivittäin, mutta eihän niitä kiireisen päivän aikana ehdi kunnolla rekisteröimään. Illalla yritän kovasti kuulostella, mutta eivät ne aina tunnu niin selkeästi. Sitten iskee hätä, vaikka tiedän että mulla on istukka edessä ja pikkuinen on vielä niin pieni että pääsee piiloutumaan tuonne kohdun uumeniin... mutta kait sitä pitää aina jotain olla murehtimassa.
Ja älä muuten ota stressiä tuosta liikkumattomuudesta. Minä nimittäin olen ollut niin sohvaperunana koko tämän raskauden ajan, että jo melkein hävettää.

Voi TEHIStä, että se vainoaja ei voi jättää sua rauhaan ja antaa olla. GRH! Ärsyttävä idiootti. Älä kuitenkaan siitä masennu, me kaikki tiedämme kuinka hyvä tyyppi olet joten älä missään nimessä täältä minnekään häviä!
Hih, olette päässeet nautiskelemaan toisistanne! Ihanaa!! Meilläkin on luksusviikonloppu tulossa, menemme nimittäin ihan kahdestaan kylpylään. Mulle on varattuna hieronta ja virkistävä kasvohoito. Tytteli jää siskoni kanssa kotiin viettämään pyjamabileitä. =) En tosin tiedä miten pärjään, koska mulla on nyt joku kauhea ikävävaihe päällä ja ikävöin tyttöä ihan koko ajan. Eilenkin illalla nyyhkin sohvalla kun olin laittanut tytön nukkumaan... höpsö minä!

OMPPUa on neuvolassa säikäytetty. Huissan, onneksi ne sydänäänet saatiin kuuluviin. Meillä muuten oli sama tilanne np-ultrassa, että masua sai heilutella ja join tuoremehua että saatiin meidän pikku laiskiaiseen potkua.

MERVIn pikkuinen on asettunut poikittain. Voihan nenä, mutta uskon kyllä että vauveli sieltä vielä menee lähtöasemiin. Kyllä ne yllättävän notkeita ovat ja mahtuvat vielä myöhäisilläkin viikoilla tekemään temppujaan. =)

KIRPPUa masentaa, voi että! Kovasti voimia lähetän. Mulla on ollut ihan samanlaista tunteiden vuoristorataa tämä odottaminen. Meillä on myös käyty vastaavia keskusteluja ja tuntuu että minä olen uhrautunut enemmän ja nököttänyt kotona kun mies on viilettänyt omilla menoillaan ja tehnyt pitkää päivää töissä. Toivottavasti saatte keskusteltua miehen kanssa ja fiilikset paranevat. Halauksia!

Mitenkäs BELLAMARIIAn fiilikset tällä hetkellä? Toivottavasti olo on ok ja olet pystynyt jo vähän nauttimaan raskaudestasi. Halauksia sinullekin!

Entäs RUUSA, NINNI ja muut? Toivottavasti teillä on kaikki okei. Vilkutukset ja halaukset kaikille muillekin ketä en muistanut nyt nimeltä mainita.

Romaanin päätteeksi vielä muutama sananen omaa napaa. Väsyttää niin vietävästi ja loppua ei näy. Nukahdan sohvalle lähes joka ilta ja nukun kuin tukki aamuun asti. Monena aamuna en ole kerta kaikkiaan jaksanut nousta kellon soittoon ja miinuksia on kertynyt jo paljon... Nyt alkaa kyllä tuntumaan tämä jatkuva reissaaminen ja oman jaksamisen äärirajoilla eläminen. Selkää särkee ja masua polttelee joka ilta (=supistuksiako?!) ja muutenkin olo on alavireinen. Mutta eiköhän tämä tästä.

Ihanaista viikonloppua ja masunkasvatusta teille kaikille, ja vauva-arkea jo jakautuneille exille. Vilkutukset myös kaikille kermiteille ketkä käyvät täällä vierailulla.

Jazz ja pikkuinen masukas rv 21+4

Heippis,

onpas teidän odottelu jo pitkällä, onnittelut kaikille ja paljon jaksuja!

Mä taidan sittenkin päästä liittymään seuraan: maanantain superhaalea haamu vaihtui tänään jo vahvemmaksi (muttei ihan vahvaksi ja selväksi) viivaksi... =)

Mutta tuulettelen vasta kun homma on selvä, siis eka ultra takana... Jotenkin kolkuttaa tuolla takaraivossa aika vahvana se viime syksyinen tm vielä.

Ihanaa tänään alkaa vkon kesäloma, saadaan muutto tehtyä rauhassa uuteen kotiin joka ostettiin viikko sitten perjantaina.

aurinkoista kesäkuun jatkoa ex-kermeille toivottelee Niksu.

Voi miten ihania uutisia sinulla oli meille kertoa, Niksu! Sepä olisikin mahtavaa jos pääsisitte pitkästä aikaa iloitsemaan.
Onnea myös uuteen taloon, kävin tuolla kermiteissä kurkkaamassa. =)
Halauksia kovasti, pidän peukkuja ja lähetän paljon suojelusenkeleitä pikkuisen vauvanalun matkaan.

Hienoa Niksu! Toivotaan parasta ja pidetään peukkuja, että tällä kertaa menee kaikki hyvin loppuun saakka. Onnea uuteen taloon minultakin!

Omppu 12+2, että ei täälläkään nyt niiiin pitkällä vielä olla pitkään aikaan.. :)

Onnittelut Niksulle ja
AURINKOISTA KESÄKUUTA KAIKILLE!
(en haluaisi masentaa, mutta 3 vkon kuluuttua alkaa päivä taas lyhenemään...)
Oma olotila on paljon parempi. Eilisen päivän makasin ja itkeskelin, mutta illalla oli mukavaa (käytiin miehen kanssa kesäkauden avajaisissa ja jorasin koko illan). Tänäänkin tiedossa kavereilta joku iltayllätys (meille on niitä sadellut kerran kuussa kun kesällä häissä taisi kavereille tulla noita "nakkeja")!!!
ON: vauva oli eilen masussa ihan vallaton. Varmaan ihmetteli kun äiti vaan oli paikallaan ja sai sitten itse temmeltää. Oli kyllä mukava tunnustella sitä jytinää -aivan mielettömiä muljauksia. Taisi olla kärrynpyörä/volttiharjoitukset käynnissä!

Terkuin Kirppu

Pikaisesti tänne. Onnea Niksu.

Sisareni menehtyi kaksi vuorokautta sitten sydänleikkauksen jälkitilaan (olen varmaan maininnut downin syndroomaa sairastavasta siskostani). Mikään ei viitannut että ongelmia olisi. Olen täysin järkyttynyt ja sanaton.

Hei, tuli yhtäkkiä mieleen, että eikö seuraavissa raskauksissa saakaan neuvolasta mitään esitteitä yms, niin kuin esikoista odottaessa. Siis niitä ravintotietousjuttuja tms? Mää en meinaan ole saanut mitään.. Olettaako ne, että kun kerran on ne saanut niin kaikki on ok?

Niksulle onnittelut plussasta! Niistä pienistä viikoistahan me kaikki ollaan lähdetty päivä ja viikko kerrallaan eteenpäin, joten kun pääset oman olotilan kanssa sinuiksi niin piipahtelemaan vaan..

Bellamarialle syvin osanotto ja lohtuhali! Sanoja ei löydy.

ON: Neuvolassa käytiin esikoisen kanssa keskiviikkona ja siellä se sydän pompotteli.. painoa on tullut huimat 0,5kg. Ei sen puoleen ei tarviis tulla ollenkaan.. painan jo nyt enemmän kuin aikoinani tuo esikoinen parhaimmillaan masussa.. Mahakin on pullahtanut esiin, ei sitä näin kesällä enää peitellä ja onneksi ei ole tarvista. Maanantaina olis se rakenneultra. Hieman jännittää, mutta yllättävän seesteiseltä tuntuu kun ne kromosomitutkimuksen tulokset olivat hyvät.

Pitää tästä yrittää sonnustautua ulos tuon esikoisen kanssa.. ihana auringon paiste, taitaa tulla todella kesäinen päivä lakkinsa saaville..

Pikku2 RV 19+2

Huomenta... just heräsin pitkiltä päikkäreiltä ja polla on ihan sekasin.. viimeks mitattuna hemppa oli vaan 112 vaikka yäkpahaata (kräuterblutsaft) menee jo toista pulloa. Ja tyttöset joita pitää viikolla aina herätellä päätti ilostuttaa äitiä klo.6.00 herätyksellä =)

Niksulle onnea plussasta! menetkö varhaisultraan yksityiselle? =)

Nyt on pakko mennä syömään jotain, jospa vaikka heräis kunnolla...
Ihanaista kesäistä lauantaita jokaiikalle!
ÄssÄ +tyyppi 24+2

Heippa vaan kaikille!

Ihan aluksi Bellamariialle osanottoni suruusi.

Ja niksulle plussaonnittelut!
On varmaan (ainakin toivottavasti) monia muitakin plussanneita, mutta en ole enää oikein perillä tapahtumista... ja viestejä on niin julmetusti, etten jaksa/kerkeä koskaan niitä kaikkia lukemaan. "Vapaa-aika" kuluu kotitöiden parissa ja kun koneelle ehdin, niin lähinnä tarkistan vaan sähköpostit ja maksan laskut : )

Hurjasti on suurimmalla osalla jo raskausviikkoja kasassa ; )
Ja meillä viikon päästä jo ristiäiset... Niin se aika vaan juoksee.
Tytölle annettavasta nimestä ei tosin ole vielä tietoakaan. Minulla on kyllä hyviä ehdotuksia, mutta eivät ole saaneet mieheltä vastakaikua : ( Varmaan ristiäisten aattona sitten vasta saadaan nimi neidille kasaan.

Juu, että tässähän tämä aika menee vauva-arkea pyörittäessä. Tytöllä alkaa pikkuhiljaa rytmit löytymään. Yöunille suostuu käymään yleensä vasta näin puolenyön tietämissä. Tuollahan tuo sängyssään tuhisee. Tutti on niin tärkeä vekotin, että jos ei ole sikeässä unessa kun se tippuu, niin jo alkaa mekkalointi.
Vatsavaivat ovat onneksi hieman helpottaneet, mutta eivät kait ne kokonaan lopu ainakaan ennen sitä maagista 3 kk ikää ; )

Ikävä varmaan tuo sämpyn rintatulehdus. Tutulla oli ja kirosi sen alimpaan h*lvettiin... Neuvolassa siitä varoiteltiin ja käskettiin suojaamaan rinnat. Minä olen sen verran kuumaverinen, että olen viilettänyt ihan vaan topissakin menemään, mutta ei onneksi ole tullut. Äitiinsä on tyttö tullut, kun viihtyy ihan vaippasillaan parhaiten, varsinkin helteiden aikaan. Voisimpa minäkin vaan pikkareissa kirmailla päivät pitkät ; )

Mutta nyt joudun taas poistumaan. Pitää vielä vähän googlailla ristiäisjuttuja... Tyttökin taitaa olla jo untenmailla, joten on vähän vielä omaa aikaa ennen kun täytyy painua itsekkin koisimaan.

Mukavaa kesän alkua kaikille!!

kauris ja "Kyllikki" melkein 2 kk