EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnittelut tänään Naksille ja sitten huomenna Merville!!

Synnytys: ei jotenkin enää jännitä tai pelota, oon ottanut siihen sellaisen "siitähän selvitään"-asenteen, ja onhan siitä sitten maailman ihanin palkinto :)

(.) mitään tuntemuksia ei kuitenkaan synnytykseen liittyen ole, eilenkin siivosin koko asunnon ja tuloksena ainoastaan kipeä selkä...
Mutta eipä tässä vielä niin kiire olekaan, josko sitten pääsiäisen jälkeen alettaisiin harrastaa erinäisiä S:iä :))

Mä olen myös pääsiäisen ajan poissa koneelta, tai ainakin sunnuntaihin asti, eli OIKEIN LEPPOISAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!

Maaria 37+3

Tervetuloa Ruusa!!

Synttärionnitteluja Naksille ja Merville! :-)
Voi kun te olette nuoria... Minäkin olin muuten 24v, kun esikoinen syntyi.

Jee, Sämpy se treenailee jo voimakkaampien suppareitten kestämistä. Siitä se lähtee.
Vai meinaa se Maaria ensi viikolla ottaa ässät käyttöön ;-) Mulla ei oo ollu apua, tuosta kolmosesta kyllä oli melkoiset ässäkuurit päällä. Luulen, että se lepo vois olla järkevämpää tuossa vaiheessa. Sitä ajattelin seuraavaksi kokeilla.

Vai synnyttämistä ja sen pelkoa täällä on pohdiskeltu...
Minä olen himosynnyttäjä :-D No, ehkä se on huomattukin. Tosiaan mun mielestä se on niin hieno ja upea kokemus. Aina TYKSin ohi ajaessa huokailen ja katselen synnytyssalien ikkunoita. Pimee. Viimeksi eilen kuulin töissä omaavani masokistisia piirteitä, että ehkä tämäkin liittyy siihen. Tosin tuo tilanne liittyi kahvipulliin, joiden viereen majoittauduin istumaan ja nuuskin&katselin vain. Mutta ei mulla ole ruoskaa kaapissa, sen voin paljastaa. Enkä tykkää edes sitomisleikeistä :-D :-D :-D

Toivottavasti kaikilla on nyt oikein munaisa pääsiäinen!
Just totesin työkamuille eilen, kun joku kehui jättäneensä pääsiäismunan ruokailussa syömättä, että minä en kyllä koskaan kieltäyty, jos MUNAA on tarjolla. Mutta enpä sitten vielä lyönyt todistuaineistoa pöytään :-D Siitä ehkä kuullaan myöhemmissä jaksoissa.

Nyt taitaa olla paree siirtyä vähän lepäilemään rankan viikon päätteeksi. Ihanaa, neljä päivää vapaata, eikä mummilareissua kummempaa buukattua ohjelmaa.

Oikke riemukast pääsiäist siis kaikil!

Tehis rv 12+4 tai 13+1

Tässä hieman omanapainen piipahdus..

Tänään käytiin NP-ultrassa ja lukema oli 0,65. Kaikki siis OK. 7,7cm pituinen vesseli siellä säntäili sinne tänne.. viihdytti äitiä ja isää tempuillaan.. On se vaan niin mahtava tunne kun sen uuden elämän alun näkee siitä ruudulta.. Nyyh..

Tulevalle isoveljelle, nyt 4v. kerrottiin tänä iltana.. Poitsu oli onnesta sekaisin.. halaili meitä vuoron perään ja lallatteli, että minusta tulee iso veli, minusta tulee iso veli.. No pojan kummitätin laskettu aika on jo ohitettu, että siinä pääsee serkkuaan sitten hoitelemaan ja harjoittelemaan isona veljenä olemista..

Nyt vaan jännätään enää, että kaikki menee hyvin.. Poitsua kyllä hieman pohjustettiin, että vauva on vielä tosi pieni ja mitä vaan voi vielä tapahtua.. Toivottavasti ei jouduta katumaan tätä kertomispäätöstä..

Pikku2 RV 11+0

Pikaisesti pyörähdän onnittelemassa Naksia ja Merviä synttäreiden johdosta ja Pikku2:sta hienoista ultrakuulumisista.

Ihanaa, rentouttavaa ja munarikasta pääsiäistä teille kaikille ex-Kermiteille!

Kiitoksia kaikille onnitteluista! Ja Merville onnittelut minunkin puolestani.

Paketista paljastui mm. sitteri, tuttipullo ja helistin :) Kannatti kutsua vieraita...

Olipa järkyttävä jakso Teho-osastossa äsken, hui kamala! Ei pitäis näin raskaana ollessa katsella mitään tommosia, menee vielä viimeisetkin yöunet.

Mutta nyt hömppäkirjallisuuden pariin!

Sain parhaan syntymäpäivälahjan kun ystäväni sai viimeyönä klo 02.11 tyttövauvan.. 3645g ja 51,5cm olen onnesta soikeana täällä ja innolla odotan tytön tapaamista..
Ja kiitokset onnitteluista..
Itekin katoin ohimennen tuota teho-osastoa ja toivoin vain että toivottavasti lapsi selviää kun oli niin velton näköinen...

Mervi 22+6

Ilmoitan vaan, että kasassa ollaan edelleen...

Synttärionnittelut vanheneville ; )

Synnytyksestä:
En pelkää kipua, vaan lähinnä sitä että joku menee pieleen tai vauvalla on joku vika tai tulee synnytyksessä joku komplikaatio, jonka seurauksena vamma.
En siis pelkää omasta vaan lapsen puolesta. Se on sulkeutumaton noidan kehä. Aina yhden pelon voitettuaan tulee tilalle uusi pelko.

Olettekos lukenut sellaisen kirjan kuin Rakkaustesti?
Kävin kirjoastolla eilen lukemassa Hesarista sen kohtukuolema-jutun ja samalla eksyin hyllykköön, jossa on kaikkea raskauteen ja lapsettomuuten yms. liittyvää kirjallisuutta. Sieltä sitten mukaan lähti tuo kyseinen kirja ja luin sen parissa tunnissa. Minusta se oli hyvä ja varmasti aitoja tunteita käsittelevä kirja.

Nyt taas seuraamaan idolsia...

Moikkis! Olen pysytellyt taustalla ja nyt päätin ryhdistäytyä. Heräsin tänään todella klo 7.00, aina sama juttu, kun nukkua saisi. Ärrrrsyttävvvväääää..Mulla on tänään tosiaan tasan 22 rv ja mahassa käy sellanen melske, ettei paremmasta väliä. Siis ei mitään pieniä kuplia ja nykäyksiä, vaan kunnon heilumista, potkuja jne. Yhtenä yönä valvoin monta tuntia, kun tyyppi vaan myllersi, nousin vessaan ja sanoin ääneen "kuule, nyt on yö ja katsos yöllä ihmiset tapaavat nukkua" (pikkuhiljaa olen kai sekoamassa=) ..eikä mokoma uskonut, on ne nykyajan vauvat niin erikoisia, kun eivät näy kunnioittavan vanhempiaan yhtään=)

Ok, kaikilla näyttää olevan kivoja kuulumisia vaihteeksi, hyvä. Kivaa pääsiäisen jatkoa, ottakaa suklaamunien kaNSSA rauhassa (mä oon syönyt tälle pääsiäiselle joku 7 kinderiä ja kaks mignonia, on ne niiiiin hyviä)

Pääsiäisterkuin maalta; BM

Hiljaista pitelee, mutta niinhän moni uhkasikin pysytellä poissa pääsiäisen pyhät.
Eipä tännekään mitään ihmeempiä kuulu. Odottelua vaan.

Yksi ällöttävä ja omituinen juttu kyllä kävi. Tietäisiköhän teistä kukaan mistä on kyse?
Elikkäs:
Eilen tuli jokaisella vessakäynnillä samanlaista limaa kuin oviksessa. Ja tänään sitten aamulla tuli oikein kunnon klöntti. Siis ihan viitisen senttiä pitkä ja pari senttiä leveä... Ja eikös se limatulppa ole verinen? Tämä klöntti oli kyllä ihan kirkas.

No mutta se limoista. Palataan taas.

kauris 39+6

Tervehdys!
Täällä vähän painitaan opintojen parissa ja täytyy välillä käydä täällä pyörähtämässä.

Limaexpertti täältä heti yrittää Kauriille vastailla :-D
Minusta kuulostaa siltä, että limatulppa sieltä on irtoamassa. Käsittääkseni se voi olla just tuollainen ja ehkä myöhemmin vasta sitä vertakin tulee. Itsellä ei kokemusta limatulpasta ollenkaan, mutta mitä olen "opiskellut"... :-)
Kyllä siellä kohdunsuulla taitaa Kauris jotakin tapahtua ;-) Peukkuja!!!!

Terkut kaikille muillekin!

Tehis rv 13+1 tai 13+5

Kiitos tyttöset!
Tämä helpotti mieltä tosi paljon. Ajattelinkin sitä limatulppaa, mutta sitten jostain muistan lukeneeni, että se on verensekaista limaa... Melkein jo hätäännyin ; )
Ja neuvolakin on vasta torstaina. Toivottavasti ei kylläkään enää silloin tarvitse mennä ; )

Kehuin just miehelle miten kiva on, kun on tällainen paikka, jossa voi kysellä. Aina on joku jolla kokemusta vastata. Kiitos.

Jospas nyt kerkeis vielä muutaman sanasen kirjotella...

Täällä tosiaan voi kysellä mitä vaan. Just näissä omissa ketjuissa kannattaa kysellä. Monesti ihan pienetkin asiat erikseen nostettuna menee ihme juupas-eipäs -väittelyksi. Täällä voi tosiaan kysellä mitä vain, eikös juu? :-)

Ne eritteet on aikas erikoisia sen synnytyksen lähestyessä ja etenkin sen aikana. Mä olen joka kerta pelästynyt synnytyksen ollessa jo avautumisvaiheessa niitä verisiä hyytymiä. Ne kun voivat olla tosi isojakin. Että kyllä sitä kolmatta synnyttäessäkin hätäisenä soitetti kellolla kätilöä paikalle :-D
Vetisen valkkarin ja lapsiveden erottaminen ei ole myöskään helppo juttu. Mulla kolmannesta alkoi lapsivettä tihkuttaa. Sen kyllä tunnisti, mutta ekasta käytiin turha reissu vetisen valkkarin takia polilla.
Melkoinen erite-expertti alkaa kohta olla ;-)

Voi jestas, että on tullu syötyä pyhien aikana. Pitkästä aikaa ollaan vedetty pastaakin. Ollaan oltu pastalakossa pitkään, ainoastaan tummaa. Nyt syötiin pitkäperjantaina tuorepastaa ja tänään lasagnea, njam! Ja tuli ne lampaatkin siinä välissä syötyä. Kerran vuodessa tulee sitä laitettua. On se ihan hyvää, kun ostaa kunnon lihaa. Sisäfilettä sen olla pittää :-) Ja kauheesti makeata tuon lisäksi, huh hui. Itsekin innostuin yhden kakun tekemään ja eilen kyläreissuilla tietysti vedettiin myös. Nyt ei uskalla puntarilla käydä moneen päivään! KAAMEE ÄHKY OLO!!!

Mites muilla nuo mämmit ja lampaat, tuliko pisteltyä? :-)
Ja ettehän vain tarjolla olleista munista kieltäytyneet??? ;-)

Jep, nyt pitää mennä taasen.
Palaillaan.

Tehis

Iltoja!
Minäkin esikoista odottaessa luulin, et lapsivettä tihkuu, kun tuli just vetistä valkkaria. Mulla ei ollut mitään käsitystä, et lapsivesi onkin enemmänkin limaa.. Sitten kun lapsivesi oikeasti meni, sen kyllä tiesi. Mut eihän sitä voi kaikkea tietää, etenkin ekaa odottaessa. Saa nähdä miten käy toisen kanssa..

Mämmiä olen vedellyt, vaniljakastikkeen kera. Ekan kerran elämässäni ostin sitä. Ja lapsen pääsiäismunien suklaita vedellyt. Olen ihan ihmeissäni, kun karkit ei maistu enää samoin kuin ennen, siis hyvä vain! Ekaa odottaessa karkkeihin oli kokoajan himo ja söin niitä aika urakalla, nyt ihan muutama riittää.

Nyt saan nauttia seesteisestä ajasta..ostin jo vauvalle puoleen hintaan henkkamaukasta toppapuvun. Osaan vihdoin olla onnellinen tästä raskaudesta! Esikoiseen on taas iskenyt kaamea uhma, niitä ilmeisesti tulee vähän väliä..

Kerroin vanhemmilleni vauvasta, äitini vain tokaisi, että esikoinen on jo ajat sitten kertonut että vauva tulee syksyllä! Eivät onnitelleet, eivätkä kysyneet laskettua aikaa eikä mitään.. Jäi aika huono maku :(

Mulla ois vielä tämä kuukausi koulua. Koulussa pitää istua aamusta iltaan, jotta saa kaiken valmiiksi. Mutta sitten alkaa loma, eikä koulua tarvitse enää aikoihin ajatella. Kaksi vuotta vielä jää jäljelle. Toiveena ois saada koulu loppuun ennen kuin esikoinen lähtee kouluun.

Onko aivan mahdotonta tuntea jo nyt liikkeitä?? Olen muutaman päivän tuntenut..jollei mulla sitten ole niin vahva mielikuvitus, että tunnenkin jo mitä haluan..??

Mutta eipä tässä muuta. Kauriille toivotaan pikaisesti nyyttiä kainaloon! :)

Ninni 12+4

Hyvää pääsiäisen jälkeistä elämää!

Mämmiä on syöty ja suklaamunia, aivan ähkyksi asti. Nyt on taas paluu takaisin ruotuun ja normaaliruokavalioon, jota onkin itse asiassa ollut ikävä. Pelkkä ajatus suklaamunasta tökkii vaikka en niitä hirveästi syönytkään.

Pääsiäinen meni muuten hieman pipariksi kun tuo mieskin sitten sairastui tuohon vatsatautiin. Onneksi ei kuitenkaan ruvennut oksentamaan. Kuumetta on kuitenkin ollut kohta neljättä päivää ja se vie aikuisesta miehestä täysin mehut. Olen siis hoitanut koko pääsiäisen kahta potilasta, joista onneksi tuo pienempi on jo parantunut. Tänään tyttö lähti hoitoon ja toivottavasti pysyy terveenä taas hetken.

Kauriilta oli lähtenyt limatulppa, jännää. Toivotaan että se enteilisi kohta alkavaa synnytystä. Hyvällä ystävälläni on itse asiassa tänään laskettu päivä ja odotankin kovasti että koska sieltä tulisi uutisia. Lupasin kuitenkin etten soittele joka päivä tai lähetä joko-tekstiviestejä, kyllä he sitten ilmoittelevat kun pikkuinen päättää ulostautua. Kovasti tsemppiä sinulle Kauris, nämä viimeisimmät päivät ovat niitä rankimpia, ainakin minusta olivat.

Ninni oli kertonut vanhemmilleen ja vastaanotto ei ollut mieluinen. Harmillista. Ehkä he olivat ehtineet jo sulatella asiaa sen verran, ettei uutisesi ollutkaan enää niin uutinen. Mun äidin reaktio oli vastaavanlainen, mutta tulkitsin hänen kohdallaan reaktion sillä että hän oli jo pitkään varmaan aavistellut asiaa mutta uutinen tuli kuitenkin niin yllätyksenä ettei hän oikein osannut reagoida siihen. Meillä äiti myös tietää epäonnistuneista yrityksistä ja osaa olla varovaisen onnellinen tästä uutisesta.

On muuten näköjään aika yleistä käydä tsekkaamassa tilanne vetisen valkkarin vuoksi. Mun kaveri kävi myös näyttäytymässä kun koko lahje oli mennyt märäksi. Vähemmästäkin säikkyy, varsinkin ekan kohdalla. Hyvä se on käydä näyttäytymässä varmuuden vuoksi.

Ninnikin on tuntenut liikkeitä. Mulla on pari kertaa ollut selvän tuntuisia liikkeitä, mutta muuten ne on kyllä enemmänkin aavistuksia siitä että pikkuinen siellä masussa myllertää. Kait se on mahdollista jo tässä vaiheessa, ainakin aika monella meistä toista tai useampaa kertaa odottavista on ollut vastaavanlaisia fiiliksiä.

Belliksellä on vilkas masuvauva. Hih, koetahan kestää. Eiköhän ne liikkeetkin rauhoitu kunhan tila alkaa käydä ahtaaksi. Tsemppiä!

Naks oli saanut kivoja ja toivottuja synttärilahjoja, kivaa! Mervikin sai kivoja uutisia kaverilta, hienoa!

Mitäs vielä... kaikkea kerrottavaa ja kommentoitavaa olisi mutta nyt ei aika riitä. Tuntuu että ajatukset juoksevat tuhatta ja sataa ja käyn ylikierroksilla, sen muuten varmaan huomaa tästä kirjoituksestani... forgive me!

Tänään lähden illalla koulutusreissulle ja olen kokonaista kaksi yötä poissa kotoa... hurjaa. En ole koskaan aikaisemmin ollut erossa tytöstäni, en tiedä miten me selvitään. Sen takia mun ylähuultani koristaa kaksi Euroopan ISOINTA herpestä ja mieli on korkealla... kreit. Näitä herpeksiä tulee muuten liukuhihnalla ilmeisesti hormonimuutoksista ja stressistä johtuen. Tuntuu etten ole edellisestä parantunut kun on jo uusi tulossa...

Muuten ei kuulu oikein mitään kummempaa. Rakenneultraa ja kunnon liikkeitä odotellessa. Siinä sivussa tietty pohdin kuumeisesti koska kertoa töissä, mutta en ole vielä oikein keksinyt hyvää ajankohtaa. No, ehkä se tulee sitten eteen kun on tullakseen.

Aurinkoista päivää ja ihanaa odotusta kaikille teille!

T. Jazz rv 14+1 (tai 14+4 ultran mukaan)

Moikka!

Pääsiäisestä selvittiin ilman suurempaa ähkyä täälläpäin. Miehen kanssa ulkoiltiin ja vietettiin "laatuaikaa" :) Oli mukavaa vaan olla pitkästä aikaa, yleensä on niin kiire jokapaikkaan.

Laskeskeltiin just, että mies on sitten vauva syntymän jälkeen kotona yhteensä 10 viikkoa! Aikoi pitää isyysloman ja pitämättömät lomat putkeen. Kuulostaa kyllä luksukselta :D Mukava tietää, että isukkikin saa osansa pikkuisen ekoista viikoista. Tuleva mummokin on samoihin aikoihin lomalla, eli hoitajia ainakin riittänee tarpeeksi...

Nyt on pinnasänky koottuna makkarin nurkassa. Alkaa pikkuhiljaa vauvan tulo tuntua ihan oikeasti konkreettiselta. Vaikka kyllä tässä alkaa olla jo melko tukala olo, kun baby pyllöttää just kylkiluiden alapuolella ja hengittäminen ja istuminen on hankalaa...

Naks 33+3

Voi Naks!
Tiedän tunteen tuosta hengittämisen vaikeudesta. Ja sitten kun vauva laskeutuu niin on vaikea kävellä... Oi tätä auvoista loppuaikaa ; ) Heh!

Eli siis läjässä edelleen ja limaa tulee vieläkin... taitaa se limatulppa siellä vielä tehdä sitä irtoamista.

"Tuomiopäivä" on siis tänään, mutta en usko että syntyy tänään. Olen ihan koettanut olla huomioimatta koko laskettua päivää, mutta kyllä sitä silti ajattelee, että jospa kuitenkin...

Lammasta on tullut syötyä ja hyvää oli, eikä maistunut yhtään villasukalta. Veljen tekemänä kylläkin, itse en jaksanut laittaa tikkua ristiin pääsiäiseksi.

Kiitos Jazz tsempistä Wabin puolella! Itse asiassa mietinkin sua viime yönä, muistelin, että sulla oli jotain pistelyä. Se sit tosiaan vähän rauhoitti mieltä, kun aattelin, että säkin selvisit siitä :). Ehkä vois nää liian kireet farkutkin vaihtaa johonki vähän joustavampiin...

Omppu75, 5+1

Heipsis Omppu!

Hyvä jos sain vähän mieltäsi rauhoitettua! Kyllä mullakin kävi mielessä vaikka mitkä vaihtoehdot, sen verran oli kovaa se kipu ja pistely välillä. Nytkin itse asiassa polttelee reisiä kun olen vähän pidempään istunut paikoillani. Suosittelen housujen vaihtamista, nimim. viikosta 6 äippähousuissa hillunut... =)

Ai paska kun menin paljastamaan yhdelle työpaikan juorukelloista tilanteeni! Että pitää olla tyhmä.. no siis hän oli tietoinen mun tilanteesta, siis että on yritetty ja tutkittu ja ollut keskenmenokin ja nyt kun suoraan kysyi, että mikäs tilanne niin...ÄH! No, kohta tietää kaikki... täytyy vissiin vielä valjastaa häntä, että ei kertois kenellekään. *ei varmaan*

Olispa jo torstai, saisin tän päiväsen kokeen tulokset tietooni...

Kauriille tsemppiä, kyllä se vaavi kohta sieltä putkahtaa :)

Kauriille laskettuaika onnittelut! Ja kyllä tosiaan kuulostaa limatulpalta toi sun havainto, eiköhän se sieltä siis vähitellen vauvakin synny :)

(.) ei ihmeempiä, pääsiäisen aikaan tunnettu EHKÄ ensimmäiset hieman kivuliaammat masunkovettumiset. Tosin en osaa olla varma... ei ne ainakaan mitään erityisen kipeitä olleet.
Suklaamunia tuli muutama syötyä ja kaikkea muutakin makeaa.... huomenna näkee taas neuvolassa tilanteen ;)

tsemppiä kaikille!!

Maaria 38+1

Onnittelut pikku2:lle hyvistä ultrakuulumisista ja Merville ja Naksille myöhästynyttä synttärionnea.

Kauristakin voi tosiaan onnitella LA:sta ja limatulpasta, vai mitä :-) Onneksi meillä on täällä näitä limaeksperttejä, kun minäkin olen ihmetellyt sitä vetistä valkkaria ja miettinyt, että voisko se olla lapsivettä. En oo ollut kuitenkaan huolestunut, koska sitä on tullut sen verran vähän.

Höh, olipas ikävä suhtautuminen Ninnin vanhemmilta. Toivotaan, että se siitä ajan myötä korjautuu.

Jazzille tsemppiä koulutusmatkalle. Toivotaan, että siellä olisi ihan mukavaakin vaikka eihän se kotioloja voita. Ja toivottavasti sinuun ei iske vatsatauti.

Oon vähän pihalla teidän jutuista, kun en päässyt pääsiäisenä oikein kunnolla surffailemaan. Sorry, jos joku tärkeä juttu jäi huomiotta. Sen muistan, että Tehis tykkäsi synnytyssaleista vai synnyttämisestä :-) Minusta meidän sairaalan synnytyssalit olivat ihan järkkyjä, mutta eipä kai sinne viihtymään mennä.

Me kaikki äitiyslomalaiset ollaan siis vielä yhtenä kappaleena. Tuuli kyseli synnytyksestä ja oisin ennen viime viikon keskiviikkoa sanonut, ettei se pelota eikä se nytkään pelota, mutta sitten kun sain ne pari pirun kipeää supistusta, niin kyllä mua sillä hetkellä rupesi jännittämään. Tuli sellainen ajatus, että nytkö se jo tapahtuu ja että eihän sitä ole vielä ollenkaan valmis. Olen jälkeenpäin miettinyt, että oisko kohdunkaulassa voinut tapahtua jotain muutoksia, esim. aukeamista (mitään hyytymiä ei ole kyllä tullut), koska sen jälkeiset supistukset eivät ole olleet mitään niihin verrattuina. Supistuksia on kuitenkin edelleen kahtaa laatua eli mahankovettumissupistukset ja kivuliaammat, menkkamaiset juilinnat. No näitä ehtii tässä äitiyslomalla ihmetellä :-)

Neuvola oli taas vaihteeksi. Huomaa, että oli pääsiäinen, kun painoa oli tullut +525g/vko. Muuten kaikki ok. Vatsa on ollut selvästi laskeutunut jo useamman viikon. Sf- mitta pyörii siinä 31-32 välillä mittaajasta riippuen.

Pitäiskö meidän aloittaa uusi ketju?
Hyvää viikonalkua kaikille!!
sämpy 36+6

Yhteistyössä