EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *kapris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa Omppu, joku rajapyykki on ylitetty! Pikku2, onnea myös teidän hyvistä tuloksista.

Tuulille sen verran, että kuulostaa ihan normaalilta. Mulla on esim. koko raskausajan ollut koviakin menkkakipuja (pitäisi alkuraskauden jälkeen helpottaa), mitään selitystä ei ole löytynyt, rv 22 olin jopa yön sairaalassa, kun alavatsaa poltti niin kovasti. Näköjään kuuluu asiaan. Yksi lääkäreistä sanoi, että syy on rakenteellinen, toinen epäili ahdasta lantiota jne.

ON; Viikko aikaa kesälomaan ja siitä sitten äikkärille. Ihanaa. Siinä tärkeimmät. Mun esikoistyttö (8 v.) kysyi, saako ottaa tatuoinnin takalistoon. Hyvä ettei menny kahvi äipältä väärään kurkkuun..Voi tsiisus.

Ai niin, unohdin tuohon BM:n pohdintaan tuosta äippävapaani aloittamiseen vastata... Mulla on siis jo kaikki päivät mukana eli aloitan joka tapauksessa 50 pvää ennen laskettua aikaa lomani. Silti jää uupumaan tuo neljä päivää :-) Sen varhennetun saa tosiaan kuka tahansa, ei ole rajoituksia. On ihan tyhmää mennä aloittamaan lukuvuotta muutamaksi päiväksi tai pariksi viikoksi. Siksi aloitan vapaat heti, kun koulu alkaa.

Nyt ei kerkiä muuta. Moikkelis ja terkut kaikille!

Tehis rv 20+2 ( aamukammassa neljä piikkiä :-D )

Huomenta huomenta.
Mulla oisi taasen äippäpolille aika klo 10.10 sen poikkevan sokeriarvon takia. Katsoovat ettei vauvalla ole vyötärölihavuutta (samoin kuin äidillään =)) ja muutenkin tietty katsoovat kaiken olevan ok.
Tulen sitte kertomaan tarkemmin kunhan kerkeän.
Eilen pesin ekat vauvanvaatteet. Ihan höpsö olo, oon jo pari viikkoa miettinyt tota vaatteiden pesua, mut nyt mie sitte ne pesin.. Kaikki saadut "väärän väriset" vaatteet pistin erikseen pussiin, ja taidampa viedä kierrätykseen, ellei joku tuttava kerkeä niitä pyytää.. Voihan se olla että joutuu pesemään vielä niitä vaatteita jos alkaavat haisemaan, mutta onpahan varalle jos lähtö tulee aiemmin...
Ja avon kans mietittiin tota meidän makkaria et miten sitä sisustetaan ja järjestystä muutetaan. Meillä on yksi ylimääräinen vaatekaappi niin avo arveli et laitetaan se vauvan vaatteille (siitä jääkin sitten sopivasti tilaa myös omille vaatteilleni-> lisää hyllytilaa vaatehuoneeseen) Meilläkun ei kovin paljoa ole tuota säilytys tilaa, niin on joka paikka täynnä tavaraa *ahdistaa*
Menen tänään käymään vanhemmillani yökylässä ja siellä on se minun hoitopöytä niin mietin et joko minä sen toisin kun äitiyspakkauskin tulee veikkaisin, että viikon päästä, niin saisi sieltä niitä tavaroita sitte sijoitettua jo oikealle paikalle.
Täällä aika pilvinen ja sateinen ilma, mut jospa se mieli kirkastuisi ultran myötä. =)
Hyvää vointia kaikille ja masun kasvatuksia.
Ainiin, eilen olin ihan yllättynyt kun oikealla puolella ylämahassa oli semmoinen selvä möykky, et taitaa äitilleen pyllistellä. Kaikki (eli avo ja poika) piti huutaa kahtomaan, et kahtokaa, ihan varmaan on vauvan pylly =) Tuli tosi hyvä mieli, nyt kaiholla ajattelen ku se möykky hävisi illalla.. jospa se vielä tulisi takaisin ;)

Mervi 30+2 (tuntuu et VIELÄ elokuuhun aikaa, mut toisaalta enää VAIN noin 10viikkoa)

Huomenta! Eipä ole enää montaa piikkiä tähteellä Tehiksen ja Bellamariian:n aamukammoissa :)

Kiitos BM kommenteistasi! Muuten piti sinulta kysyä, että oletko tehnyt pumpissa ihan normaalisti vatsalihasliikkeet? Jostain muistaakseni joskus luin, ettei suoria vatsalihaksia saisi enää tehdä jossain vaiheessa; satutko tietämään, milloin niitten tekeminen kannattaa lopettaa?

Tuuli

Pikaiset tervehdykset ennen paltsua.

Suuren onnittelut Ompulle ja Tehikselle hienoista ultranäkymistä! Onnea myös muille ultrassa käyneille, ellen ole vielä muistanut onnitella.
Harmi vaan että Tehiksellä LA taasen siirtyi ja joudut ottamaan sitä ommoo lommoo. Onneksi kyseessä ei ole kuin pari päivää.

Kiitos Tuuli kysymästä, sokrurasitus meni ihan ok. Kauhea olo siitä tuli, mutta hengissä selvisin. Tulokset kuulen ensi viikon maanantaina neuvolassa.
Tuosta neuvola-ajan varaamisesta piti sulle kirjoitella. Sämpy taisikin jo mainita, että täällä Helsingissä ainakin tuon np-ultran ajan saa vasta ekan nla-käynnin jälkeen. Joten se sun kannattaa varata mahd. pian. Toivottavasti saat mukavamman nla-tätsyn. Vinkkinä voisin kertoa, että Femedassa Kalevankadulla Hesassa on ihana gynekologinen lääkärikeskus (jossa itse käyn lekurikäynnit kun oma terkkarilekuri on niin tympeä) ja siellä on myös yksityinen nla. Tätsy on todella mukavan oloinen ja siellä on kaikki vimosen päälle. Se tietty maksaa mutta voipi olla pieni summa siitä ilosta että kemiat synkkaa ja kaikki hoidetaan hyvin. Kävisin itse siellä ellei tuo oma nlan tätsy olisi niin mukava.
Kiva kuulla että viihdyt töissäsi! Se on niin tärkeää.

Nyt ei kerkiä muuta, paltsu alkaa ihan kohta. Vilkutukset ja halaukset kaikille ja palailen paremmalla ajalla.

T. Jazz ja masukas rv 21+1

Huomenta!

Ihania kuulumisia Ompulla oli ultrasta!!!! =)
Mua harmittaa ihan hirveesti, kun ei otettu sitä seuluntaa...
Oliko siellä Hyvinkäällä vielä kovin se remontti käynnissä?
No, ei kait se niin hirveesti tuu vaikuttaan siihen touhuun... kuhan eivät tule mitään porailemaan synnytyssaliin mun punnertaessa lasta maailmaan ;)

Ai kun mä nauroin tuolle BM tytön kysymykselle!!
Aikas hurjalta kyllä kuulostaa, miten nuorilta alkaa tulemaan tuollaisia kysymyksiä.

Missäs Jazz on? Ja kirppu, Roosa, Ninni ja muut joita en nyt muista laittaa ilman listaa...?? Tulkaa nyt joskus ilmoittelemaan itsestänne.

Mervikin on alkanut vauvanvaate pesut :) Ai se on ihanaa, alkaa valmistelemaan kaikkea tulevaa murua varten.
Tulehan sitten kertomaan mitä siellä polilla sanoivat. Toivottavasti ei ole vyötärölihavuutta.

Voi kun mä luen kateellisena ja ihmetellen teitä jumpissa kävijöitä =)))
Täällä vaan löhöillään ja ollaan ja nautitaan olosta. No, kyllähän toi tyttö aikas kiireisenä pitää ja ulkona ollaan aika paljon, kävellään yms, mut ihan tollasta aikuisten jumppaa en oo kyl luvattoman pitkään aikaan tehny.
Päätinkin, että kun tämä kakkonen syntyy (huomatkaa positiivisuus =D ) niin menen paikkojen parannuttua tohon viereselle salille ja sit alamme taas miehen kanssa käydä uimassa. Se oli mukava yhteinen harrastus, eikä vieny liikaa aikaa (siis helppo "heittää" tyttö hoitoon milloin vaan mummille)

Onkos teille tullut miten noita kiloja? Mulla nyt 3kg. jee... ne pamahti sillon ekan kuukauden aikana kaikki, kun oli pakko syödä koko aika jotain sen kuvotuksen jälkeen. Nyt onkin sit ihmeen hyvin pysyny paikallaan - tietty mä sit mietin, et mikä "vajaamittainen" sieltä syntyy =((

Mites Tehiksellä on 4 piikkiä?? lasketko kuukausia vai mitä??
AI NYT MÄ TAJUSIN, siis työaamu kammassa =))) eikös...?!

Täällä hirveä räkätauti päällä. Ja kovin ollut kipuja mahassa viime päivät. Torstaina menen kuunteluttaa sydänäänet, ellei liikkeet ole alkaneet tuntua.
jännittää ja pelottaa ihan hulluna, mutta ei tältä niistämiseltä oikein ehdi onneksi miettimään asiaa niin paljon.

nyt ruokaa haettava, hirveä murina mahassa.

voikaahan paksusti ystävät!!

Tuuli: Olen tehnyt vatsat aktivoimalla ylävatsan lihaksistoa, eli alavatsalihaksiin vaikuttavat "rullaukset" ja jalkojen nostot suorana lattialla olen jättänyt jo alussa. Ei pitäisi olla haitallista, lähinnä itsellä oli sellainen olo, että alavatsalihaksissa kohtu "puristuu" tai sellanen jännä paineen tunne..
Saitko kiinni=)))??? Ei tosiaan siis mitään ammattilaiselta saatua tietoa, omaa kokemusta. Syviä vatsalihaksia (esim. koonto-asento, kierrot seisaallaan) olen tehnyt normaalisti

Pitää nyt heti ekaksi kommentoida tuota vatsalihasasiaa kun on tota mun alaa... Eli niitä voi (ja kannattaakin) tehdä niin paljon kuin mahdollista. Varsinkin syviä lihaksia (koonto, pidot ym.) kannattaa tehdä jotta ryhtilihakset vahvistuvat ja näin selälle ei tulisi niin paljon kuormaa. Siinä vaiheessa kun vatsa alkaa olemaan iso, ei ole järkevää tehdä enää istumaannousuja (ym. rullauksia joista Bm mainitsi) mutta esim. selällään jalat koukussa lattialla voi huoletta tehdä ylävartalon (hartiat irti lattiasta) rutistuksia unohtamatta vinoja vatsoja. Mutta yleisesti kaikki mikä tuntuu hyvältä on turvallista :o)

Tehiksellä alkaa olemaan työt vähissä... kivaa aloittaa loma!!! Minäkin odotan meidän "iskän" lomaa, hänkin on opettaja. Joutuu kuitenkin vielä muutaman viikon rutistamaan (pääsykokeita ym.) ja itsekin menen vielä ensi viikolla vahtaamaan niitä "mä tykkään niin paljon liikunnasta"-hakijoita....

Itse olen miettinyt tätä liikuntaharrastusta tähän raskauteen. Juoksu alkaa olemaan jo aika toivotonta (se vaan olisi kesällä niiiiiin ihanaa...) ja kohta ei taivu maantiepyöränkään päälle (sekin on kesällä niiiin fantsua katsella maalaismaisemia) joten jäljelle jää maastopyörällä veivaus (ei läheskään niin mukavaa), sauvakävely (no jaa) ja spinning (ei kesällä mukavaa). Sekä tietty pumppi, kuntosali, mutta kun kesällä on kiva olla ulkona. Tietty maauimalassa voi käydä kauhomassa ja altaassa hydrospinnaamassa. Rullaluistelukin taitaa olla poissuljettu juttu....

Painosta, minä olen tainut saada kasaan ehkä kilon, kaksi. Sama juttu kun esikoisen kanssa. Sitten loppuviikoilla tullaan 1kg/vko vauhtia. Mutta luulen että se 10-12 kg tulee kaikkiaan. En ota strssiä. Juuri näin työkaveria kaupungilla ja hän sanoi että Hyi kun sä laihdut vaan vaikka olet raskaana. Tulipa hyvä mieli :o( Itse se kuulemma on aina kaikissa raskauksissaan lihonut paljon mutta nyt on kun pajunvitsa. Eli ehkä kateellisen puhetta....

Nyt pihalle tonkimaan. Sorry, oli aika omanapainen stoori...

Kirppu 19+5 (tai jotain...)

Ompulle tosiaan kanssa kovasti ultraonnitteluja!
Edelleenkin olen niin hätäisiä pyrähdyksiä täällä tehnyt, että olen onneton unohtanut kaikki huomioida.

Eilen sain oman koneen, mutta nyt on melkoinen rumbaviikko taas kotopuolessakin, ettei sielläkään ehdi istuskella koneella.

Kiloista... Mulla tullu tasaisesti joka paikkaan n. 4kg. Kaikissa raskauksista kilot (11-12kg) kertyneet tasaisesti raskauden aikana. Puolivälissä kaikista ollut aikas tarkkaan sama paino kuin nyt. Vatsan koolla ei voi edelleenkään kehuskella. Tiukahko paita päällä, eikä ole vieläkään oppilaat kysyneet ;-) Vatsa kasvaa ylös, mutta ei ulos.

Nyt pitää kiitää kotikiireitä kohti...

Tehis rv 20+2

Kiitos BM:lle ja Kirpulle hyvistä kommenteista! Erityisesti nuo syvät vatsalihakset pitää muistaa :) Osaatteko muuten sanoa, onko pilates hyväksi? Ennen kuvittelin niin, mutta just tässä yhtenä päivänä luin jostain lehdestä, että tavallista pilatesta ei suositella, ainoastaan äitiyspilatesta. Ei meidän salilla ainakaan semmoista ole.Toivottavasti kukaan ei nyt saa väärää käsitystä näistä minun jutuista; että ajattelen vain itseäni enkä vauvaa ollenkaan. Aion kyllä tehdä kaikkea sen mukaan, miltä kulloinkin tuntuu. En ajattelee liikuntaa siltä kantilta, että yrittäisin sillä estää raskauskilot. Haluaisin vain liikkua edes jollain tapaa, koska muuten minulla tulee kyllä aika pitkäksi, jos vain istun kotona. Kivaa, kun tulee kesä, niin voi käydä myös pyöräilemässä, uimassa ja kävelyllä.

Mukava tuo Mervin juttu vauvan pyllistämisestä :)

Jazz, kiitos neuvoista! Minä aion myös käydä omalla gynelläni neuvolalääkärin sijasta. Olet tainnut jo arvatakin, että minäkin käyn Helsingissä, en tosin tuolla Femedassa :)

Koitahan Kapris parantua!

Tuuli

Onnittelut taas hyviä ultrakuulumisia saaneille!!

Tuuli: mä kävin myös bodypumpissa viikolle 33 asti ja tein kyllä kaikki vatsalihakset normaalisti, normipuristukset vaan niin etten noussut juurikaan vaan ainoastaan jännitin vatsalihaksia, ja se hoover (koonto) sen tein lopussa polvet maassa, kun alkoi maha ja muu massa painaa :)
Muutenkin koko ajan vähensin painoja jonkun verran, vaikkakin lopussa oli edelleen ihan hyvät painot ;)

Täällä vauva-arki menee edelleen hyvin, ja kauhean nopeasti!!! Tänään ollut ihan mielettömän lämmintä - varjossa edelleen 29 astetta!! Huh, pikkuinen on pelkässä bodyssa tuossa, melkein voisi olla vaan vaipassakin...

Kohta lähdetään koiran kanssa kävelylle, pikkuinen rintarepussa :)

Mukavia viimeisiä työpäiviä ainakin Tehikselle ja BM:lläkin päivät vähenee :)

Maaria ja neitokainen vähän yli 5 viikkoa

Pikanosto ketjuun. Näköjään ei kukaan kerkiä aloittaa uutta ketjua...

Meillä oli eilen ihan outo ilta kotona, kun oli vaan yksi lapsi paikalla :-) Isot olivat yökoulussa. Illalla käytiin katsomassa pihakevätjuhlia, joka oli yökoulun ohessa. "Mennään taas joku päivä juhlimaan", tuumasi pikkumies aamulla. Kyllä se koti on tyhjä, kun noita lapsia puuttuu. Isäntä onkin taas loppuviikon pois. Siihen olen paljon paremmin tottunut :-)
Vähän kyllä iltasella "nautiskeltiin", kun ei ollut "häiriötekijöitä". Saunottiin joskus puoli yhdentoista aikaan ja sen jälkeen sekstailtiin ilman pelkoa, että joku kohta tulee kurkkimaan :-D :-D :-D

Maarian vauva-arki kuulostaa ihanalta :-)

Olen taas täällä odotuspuolellakin saanut ihailijan perääni :-( Kesäkuisissa olen käynyt Katan kuulumiset kertomassa ja siitä on taas tuo kiva ääliö saanut vauhtia. Hohhoiujaa. Jollain ei taida oikeaa elämää olla ollenkaan. Kyllä välillä tekisi mieli jättää koko Ellit. Todella mietityttää, että onko tämä tosissaan sen arvoista. Kun jään lomille, niin voisin perustaa meidän koko porukalle (haaveilijat mukaan lukien) mesen puolelle sen yhteisön.

Nyt pitää taas rientää.

Tehis rv 20+3

Heippis joo!!!

Älähän tehis luovuta jonkun id...tin takia!
Anna mennä toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään.... tai silmästä :)
Kyllä sitä noihin lapsiin/lapseen tottuu tosi nopeesti = heti! Meillä ei ole kuin yksi, mutta kun hän on ollut yötä mummilla, niin on kyllä koti niin tyhjä että!!!!!
Vaikka on siinä varmaan noita hyviäkin puolia, kun on sitä omaa aikaa ilman niitä "häiriötekiöitä" ;))

Kiitos Tuuli paranemis-toivotuksista. Auttoi kummasti, sillä tänään jo ihan pirteä olo.

Katoitteko eilen sen 4d dokumentin? Aivan järkkyä se 8-vuotiaan rinnan imemeinen - yök! Mulle tuli oikeesti hirvee kuvotus siitä!!
Kyllä olen imetyksen kannalla, jos se vaan sujuu, mutta rajansa kaikella...

nyt pukemaan ja ulos. Onkin mukavan viileä tänään

kapris 17+6

Ja ihanalta tosiaan kuullostaa Maarian vauva-arki!!

Heips kaikille!

Maarialle myös kovasti kiitoksia, kun viitsit kommentoida mun jumppapähkäilyjä. Mukavan kuuloista vauva-arkea tosiaan :)

Ja mukava kuuloista oli Tehiksen iltaohjelma eilen! Koskakohan meillä? En voi ymmärtää, että joku jaksaa olla hereillä puoli yhteentoista asti :) Mies nauraa mulle joka aamu; joka ilta menen sänkyyn viimeistään yhdeksältä ja alan katsoa muka telkkaria makkarissa ja joka ilta hän saa kuulemma tulla sen sammuttamaan 15 minsan jälkeen. Joten en katsonut dokkaria...

Ja Kapriskin on jo terve :)

Tuuli

Moikat! Ja kiitos vielä ultraonnitteluista :)

Joo älä tosiaan Tehis anna häiriintyneiden vaikuttaa sun elämääs. Täällä näitä näyttää riittävän, riidan kylvijöitä. Kaipa ne hormonit tekee sellaistakin...

Se imetysohjelma oli todella oksettava, siis just niitten vanhempien lasten takia. Se neljävuotiaskin meni multa vähän yli ymmärryksen... Mies kysyi pojalta eilen, kun tuli se ohjelma, (nii-in, poika TODELLAKIN oli hereillä vielä siihen aikaan..) että haluisitko vielä syödä tissiä, niin poika totes, että EN!

Kiva kun Kapris on parantumaan päin. Joo, kyllä siellä vielä remontti on meneillään, Hyvinkäällä, mutta ei mitään hirveetä mekkalaa ainakaan äippäpolilla kuulunut. Ja ne tuskin öiseen aikaan porailevat sitten, kun siellä joutuu yötä olemaan. Tai pitäiskö tässä vaiheessa sanoa, että jos ja kun SAA olla siellä yötä :)

Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki ok, pumppuäänetkin saatiin kuulumaan ja sellasta 160 oli syke. Mun tuurilla mukana oli myös harjoittelija, joka ensin sormiaan survottuaan kokeili sit niitä ääniä kuunnella, ei kuullut, ja kun varsinainen lääkäri asetti anturansa mahalle, niin välittömästä rupes laukkakisat kuulumaan. Jäi käynnistä vähän ärsyttämään, että tää oli siis toinen neuvolakäynti ja jälleen eri hoitaja. Jospa ens kerralla pääsisin jo oman hoitajani vastaanotolle.. Esikoista odottaessa oli vähän samaa ongelmaa alkuun, sitte lääkärit vaihtu ja sit joka vaiheessa oli niitä harjoittelijoita, synnytyksessäkin ja vieläpä sitten pojan synnyttyä terveydenhoitajan kotikäynnillä oli harkkari mukana. No, jostainhan niittenkin on tíetty oppinsa saatava :)

Hyviä vointeja!

Omppu 12+0 (muutettiin se nyt sit eilen lasketun mukaiseksi)

Onnea ompulle hyvistä ultrakuulumisista :-)

Täällä voidaan aika huonosti. Eilen iski päälle rintatulehdus. Kuume nousi puolessa tunnissa 40 asteeseen. Tänään ollut 38.5. Sain antibioottikuurin ja vähän hirvittää, jos tuo poitsu rupeaa hylkimään äidin maitoa sen takia. No sille ei sitten voi mitään.

Sanoisin myös Tehikselle, että jätä moiset älykääpiöt omaan arvoonsa. Oli varmaan monta muutakin juttua, mitä piti kommentoida, mutta ei tuo ajatus kulje nyt kirkkaimmillaan. Itse asiassa tulin maksamaan laskuja, mutta kuinka ollakaan pitihän täälläkin tulla pyörähtämään.

Sämpylle pikaista paranemista, toivottavasti antibiootit tepsii nopeasti!

Tänään täällä sitten sataa aivan kaatamalla vettä, huoh. Iltapäivällä mennään neidin kanssa neuvolan perhevalmennus porukan äiti-vauva-tapaamiseen :)

Ei se mikään pylly ollu ku pää oli kurja poikittain asettunu. Kylläpä se vielä kerkee pyörimään.
Verenpaineet oli koholla ja pitää mittari kuulema pyytää neuvolasta lainaa, et saa kotona niitäkin mittailla (sokerien lisäksi).. Paino arvio oli 1780g eli keskikäyrän yläpuolella mennään, mutta ei ole hälyyttävää..
Mut eipä tässä tällä erää kummempia. Kirjoitan paremmalla aikaa tas romaanin =) nyt ei kerkee.. niin oli vauvalle tullu painoa puoli kiloa kahdessa viikossa eli tosi aika kivasti..

mervi 30+4

Talo hiljainen, jospa muutaman sanasen ehtisi kirjotella.

Tuuli, kyllä se väsymys siitä helpottaa :-) Muutama viikko sitten oli täällä ihan yhtä mahdotona! Mulla oli oikein tapa raahautua yhdeksältä peiton kanssa telkkarin ääreen ja ottaa ensimmäiset tirsat siinä. Tuntui, ettei minkäänlaista energiavirtaa kyllä liikahtanut meikäläisen kropassa. Nyt odotan tota loman alkua, kun sormet syyhyää moniin hommeleihin täällä kotona. Virtaa olisi, mutta suuri osa tulee kulutettua työmaalla :-(
Mutta se alkuväsymys on tosiaan jotain sanoinkuvaamatonta.

Mervi, vielä tosiaan ehtii hyvin pyöriä! Meilläkin tuo nuorimmainen oli rv 33 vielä perätilassa. Terkkari sanoi neuvolassa, että noin pinkeässä vatsassa ei kyllä enää käänny. Niinpä vain silti kääntyi! Ja käväisi sen jälkeen vielä jotain rv 37 viistotilassa :-)

Sämpylle voimia rintatulehduksen kanssa! Se on ikävä tauti. Itselläni oli kanssa kolmannesta, pahimpien heinäkuun helteiden aikaan. Muista imettää vaan tiheästi tulehtuneesta rinnasta, vaikka se kipeetä tekeekin. Pari lievempää tulehdusta mulla meni ohi ilman kuuriakin; Buranaa vaan ja tiheätä imetystä.

Heh ja höh, mulla tuntuu näitä kokemuksia riittävän joka asiasta... :-)

Ompullakin ollut "hyvä" lääkärineuvola. Kyllä ne sykkeet on joka kerta ihana kuulla.

Eipä tullut katsottua tuota imetysdokkaria. Kuulostaa kyllä aika ällöltä :-/
Mun äiti on imettänyt toista pikkusiskoani 2v9kk. Sekin tuntuu näin jälkeenpäin aikas oudolta.

Niin, noista häiriköistä ei tosiaan kannattaisi välittää, mutta kyllä väkisinkin laittaa miettimään, että kannattaako tosissaan kirjoitella kaikkien ääliöiden luettavaksi omia juttuja. Sen verran paljon muutakin puuhaa, että tuntuu turhalta hommalta. Siitä asti, kun loppukesästä aloin kirjoitella haaveilijoiden puolella, on tuota touhua esiintynyt. Odotus- ja vauvanhoitopuolella olen kirjoitellut jo tuota ennen, eikä ole moiseen tarvinnut törmätä. Ilmeisesti ne onnettomimmat tapaukset ovat haaveilijaketjun taustailijoita, joilla ei muuta elämää olekaan. Rypevät omassa itsesäälin suossaan ja purkavat sitä sopiviin henkilöihin. Jossain kai ne vihamiehetkin sitten täytyy jokaisen kärsiä. En ole koskaan OIKEASSA ELÄMÄSSÄ joutunut kokemaan. Paitsi yläasteella, kun vein yhden poitsun toisen tytön nenän edestä :-D

Jep, nyt pitää lähteä koisimaan. Huomenna illalla kevätjuhlat ja sen jälkeen vielä läksiäispippaloita. Huusholli on kaameessa kunnossa, vaikka tulee hoitajia lapsille. Toivottavasti mummi ja tätsky laittavat talonkin järjestykseen siinä lasten ohella :-) Huusholli tosiaan odottaa, että joku jäisi lomalle...

Tehis rv 20+3

Pikaisesti vaan täälläkin kurkkimassa ja terveisiä lähettelemässä...
Jokos Tehiksellä on tiijossa, kuka sun luokan hoitaa ens talven? Vai onko paikka auki vasta kesällä? Pitääkös käydä vielä lauantaina töissä, eikös lukuvuosi pääty vasta silloin? ei noista häiriköistä kannata välittää...
Mutta hurjan kovaa vauhtia teillä noi viikot karttuu... Niinpä niin... tehän teittekin joukkorynnistyksen tälle puolelle mun talviloman aikana =)
Sämpylle voimia tulehduksen selättämiseen...

Juu, lauantaina vielä suvivirttä veisaamaan kirkkoon ja todistuksia jakamaan. Ai että, sitä ilman ei kesä alakaan. Suvivirsi se on, joka saa tipan linssiin ja aloittaa kesän!!!
Ei ole sijaisesta vielä tietoa, kun ei ole paikkaa vielä voitu laittaa auki. Vasta kun 22 rv:a täynnä, voi virallisesti vapaata anoa. Meillä täällä vielä monimutkaiset koukerot muutenkin, kun yksi virka auki, joka todennäköisesti tulee nyt mulle. Olen kuusi lukuvuotta ollut siis tuntiopettajana (vakituinen kylläkin nykyisin), koska uusia virkoja ei ole perustettu, vaikka oppilasmäärän mukaan pitäisikin. Olen ennenkin saanut viran äippälomallani :-D Vuonna -96...

Heipsunkeipsun,
Tehis

Pari kysymystä: (niin huomenta vaan kaikille!)

- missä vaiheessa teillä on lakannut keltarauhanen "tuntumasta"? Eli siis itsellä tähän päivään saakka aina toisinaan tuntuu ihan ovikselta. (voisko Tuulillakin olla kyse tästä..?)

Ei taas muuta.. tsau...

- missä vaiheessa rintojen aristaminen loppuu? Varsinkin aamuisin ovat sivuista arkana. En muista yhtään esikko-odotuksesta, tai siis mun mielestä sillon rinnat oli selkeesti KIPEET tietyn aikaa joskus alkuviikoilla, sit ei mitään.