Huomenta, huomenta...
Arvatkaa, kellä vihdoin alkoi äitiysloma

Viime viikko meni niin hulinan merkeissä töissä, että en ehtinyt juuri kuin taustailemaan juttujanne. Maman uutiset olivat kyllä niin surulliset, ettei niitä kyllä kenellekään toivo. Toisaalta oon sitä mieltä, että tämä ja kermit-ketju pystyy mamaa parhaiten ymmärtämään. Toivottavasti mamakin sai lohtua meistä. Mutta, elämä tosiaan jatkuu ja toivotaan meille kaikille mama mukaanlukien parasta mahdollista jatkoa.
Mulla vähän venähti ä-lomalle lähtö, kun tein muutamat hommat ja pöydän ja koneen siivouksen vasta viikonloppuna. No saan sen ajan kyllä takaisin vapaana, joten siinä mielessä ei harmita ja toiseksi, nyt ei tarvi niitä asioita enää miettiä. On kuulkaa aika uskomaton fiilis! Mulla jäi vähän vauhti päälle viime viikosta ja rupesin eilen kyselemään vauvalta, että jokos lähdetään synnyttämään. Nyt on mieli vähän rauhoittunut, kun pitäisi valmistella vähän kämppääkin ennen tulokasta, mm. koota sänky, pestä muutamia vaatteita ja järjestäää niille jostain kaappitilaa jne. Niin ja jos lomailisi vähän itsekin Tehiksen neuvojen mukaan
Onnittelut Jazzille karisseista kiloista. Minulta et kyllä saarnaa saa, sillä itseltänikin on tainnut kilot pikemminkin lähteä kuin tulla raskausaikana. Mutta oikein hieno juttu. Vauvakin tykkää varmasti terveellisestä ruokavaliosta.
Teillä ei tosiaan ole Tehiksen kanssa enää pitkä aika np -ultraan. Se oli kyllä yksi raskausajan kohokohdista, vaikka kyllähän te sen tiedätte jo aiemmasta kokemuksesta

Kaurikselle jaksamista viimeisiin viikkoihin. Mä voisin kyllä heittaa muutaman omista supistuksistani, sillä joskus kyllä tekee sen verran kipeää (ei nyt mahdotonta, mutta voi vain kuvitella mitä se sitten synnytyksessä on), että olen todennut pitäväni enemmän niistä kivuttomista supistuksista. Kohdunsuu mulla on silti viime 'mittausten' mukaan kiinni ja normaalinpituinen (kai, 3 cm). No voi olla, että supparit hellittää nyt kun työtkin loppui.
Löytyykös tästä ketjusta kasvien kasvattajia? Mä olen omien kukkasten kanssa niin onneton, että ne poikkeuksetta kuolee hoidossani alle vuodessa. No mulla on nyt melkein vuoden ikäinen muratti ja olin niin onnellinen, kun se lähti jopa kasvamaan ja vaihdoin sen istutusruukusta oikeaan ruukkuun. Eipä kasvanut enää sen jälkeen ja nykyään lehdet ovat kuivat ja käppyrät. Saako siitä enää kasvia lainkaan? Vaihdanko ruukkua vai pitäiskö yrittää otta niistä ainoista mahdollisista tuoreista oksista uusia alkuja juurtumaan?
Hyvää viikkoa kaikille
t. sämpy 34+5