EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI KETJU

Vieras
kauris 25v. LA 10.4.07 esikoinen
Maaria 28v. LA 23.4.07
sämpy 31v. LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 11.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 LA 20.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 21.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)

Huomenta :-0 äippälomalaiset saa nukkua niin pitkään kun nukuttaa... No olen minä ollut jo tunnin verran hereillä : ) Mies teki minulle myöhäisen aamiaisen, kyllä olen nyt niin rinsessaa, niin rinsessaa ; )

Joku olikin näköjään avannut uuden ketjun ja ehkä se on ihan hyvä, kun vanhassa oli niin surullista juttua.
Joten maman surua unohtamatta ja vähättelemättä, alkakoot ja jatkukoot tämä ketju positiivisesti ja iloisten uutisten täyttämänä.

ON:
Minua ei edes supistele niin kuin toivoisin. Pieniä ja melko lyhyitä supistuksia on silloin tällöin, mutta ei mitään maata järisyttävää : (
Tuntuu siltä, että en jakaudu vielä pitkään aikaan. Aamulla on aina pettymys, kun herään, että vieläkö minä pötkötän omassa sängyssä yhtenä kappaleena... ; )

No, mutta eikös sitä sanota, että hiljaa hyvä tulee. Ja vielähän laskettuunkin on reilu pari viikkoa aikaa...

kauris ja humu 37+4 (taitaa olla...)

Huomenta ihanaiset odottajat!

Kirjoitit Kauris hyvin, että jatketaan juttujamme tässä uudessa ketjussa unohtamatta ja väheksymättä maman surua. Elämän on jatkuttava vaikka se välillä onkin vaikeaa.

Kaurista oli hemmoteltu aamiaisella ja pitkillä yöunilla. Voi kunpa minäkin saisin nukkua joskus niin pitkään kun nukuttaa.
Kyllä sinä Kauris vielä jakaudut, usko pois. Välillä tulee niitä epätoivon hetkiä, mutta sitten se h-hetki pääsee kuitenkin yllättämään. Aamulla ei välttämättä tiedä että illalla on lähtö edessä. Tosin näin jälkikäteen ajateltuna oli mulla kyllä sellainen outo olo koko edellisen päivän, mutta en silloin osannut sitä yhdistää tulevaan synnytykseen. Mulle oli vielä edeltävänä päivänä yliaikakontrollin tehnyt lekuri sanonut että en ainakaan tulevana viikonloppuna synnytä. Tämä oli perjantaina ja su-ma välisenä yönä tyttö syntyi.

Perhepäivähoitajista oli tosiaan monella kommentteja. Itse en ole kovin läheisesti tuntenut montaa. Oma äitini on ollut aikoinaan pph ja hyvä sellainen. Meidän pihallamme on yksi, joka ei ole kovinkaan tehokkaan ja tunnollisen oloinen. Tosin perhe, kenen lapsia hän hoitaa, on myös aika boheemin oloinen. Antavat lasten mm. maalata ja pirtää seinille... eihän vuokra-asunnosta tarvitse välittää... grh.
Sitten tietysti tämä meidän tyttöä hoitava tätsy. Uskoisin kyllä että vaistoaisin hänestä mikäli hän ei hoitaisi lastani kunnolla. Kyllä teeskentelyn läpi näkee, jos on hyvä ihmistuntemus, ja minä uskon että itselläni on aika hyvä.

Mitenkäs teillä meni viikonloppu? Meillä Helsingissä on ainakin ollut aivan upea sää. Ulkoilusta ei tosin keretty niin hirveästi nauttimaan, kun sunnuntaina iski kauhea migreenikohtaus. Onneksi meni sitten pikku päikkäreillä ohi eikä tarvinnut mitään lääkettä ruveta ottamaan.
Lauantaina käytiin katsomassa siskolla olleita hoitokoiria. Meidän tyttö on pienestä pitäen ollut koirafriikki ja voi sitä onnea kun pääsi ekaa kertaa tekemään lähempää tuttavuutta koiruuksien kanssa. Koiruleiden omistajalla on itsellään meidän tyttelin ikäinen lapsukainen, joten koirat ovat tottuneita lasten touhuihin. Tyttö halaili ja paijaili koiria ja oli aivan fiiliksissä. Ihana seurata lapsen onnea ja iloa!

Tulevana torstaina on eka lääkäri ja siellä ultrataan, sitä päivää siis odotellessa. Ensi tiistaina on sitten np-ultra, jos vaikka sen jälkeen kertoisi omille vanhemmille ja sopivan paikan tullen kavereillekin. Toisaalta olisi kiva pitää tämä odotus ihan meidän perheen juttuna niin pitkään kuin mahdollista.
Toivotaan että on vielä jotain kerrottavaa... mulla on kyllä aika vahva fiilis että kaikki on okei, silti pelkään koko ajan että ultrasta tulee surullisia uutisia... aika raskasta.

Iloisia uutisiakin on, olen nimittäin laihtunut kolme kiloa! Korostan nyt sitä, etten ole missään vaiheessa laihduttanut tai pitänyt itseäni nälässä (ettei kukaan (taustailija)voi ottaa hernettä nenäänsä...=) Olen siis jättänyt turhat rasvat ja piilorasvat, ylimääräiset sokerit ja pienentänyt annoskokoja, toisin sanoen lopettanut syömisen kun olen tullut kylläiseksi, ja tässä tulos. Herkutellutkin olen, mutta hillitysti enkä joka päivä. =) Olen todella ylpeä itsestäni, eikä ole tehnyt tiukkaa. Tästä tulee nyt mun uusi lopun elämäni kestävä ruokavalion muutos.

Mutta, sen pitemmittä löpinöittä toivotan teille oikein ihanaa ja aurinkoista päivää. Työn iloa meille töissä kärvisteleville ja ihanaa lomapäivää äippälomalaisille ja muille lomailijoille!

T. Jazz rv 12 tasan

Huomenet ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Voih, täällä alkoikin viimeinen vapaa viikko ennen töihin menoa...
Mutta kuten aiemmin totesin, olen menossa hyvillä mielin töihin. Mukavaa vaihtelua. Ja mulla lukujärjestyksessä viikossa neljä tuntia liikuntaa ja seitsemän tuntia musiikkia. On tietysti muutakin, mutta paljon saa tehdä sitä, mistä todella tykkää :-)

Onpas Jazzilla hyvin kilot karisseet :-) Tosi hieno homma!
Täällä on ensimmäinen kilo kertynyt. Näin sen kuuluu mulla mennäkin.

Kauris se odottelee jakautumista. Hiukan noita viimeisiä viikkoja helpottaa, jos ei odottelekaan ennen laskettua aikaa tapahtuvaksi mitään. Mulla on ollu sellainen taktiikka. Olen itseni psyykannut: Ei se ennen laskettua päivää kuitenkaan synny! Eikä ole muuten syntynytkään. 40+2, 40+1 ja 40+6. Olen ollut aika tarkka tossa hommassa.
Tsemppiä odotteluun Kauris! Nauti näistä päivistä. Tee sellaista, mitä et sitten hetkeen pysty. Käy syömässä ulkona, shoppailemassa, elokuvissa, uimassa tms.

Täytyy jatkaa myöhemmin. Nyt on mentävä kiskomaan tuo yksi talviaikaa kuorsaava unikeko sängystä ;-)

Tehis rv 11+1

Huomenta, huomenta...

Arvatkaa, kellä vihdoin alkoi äitiysloma :-) Viime viikko meni niin hulinan merkeissä töissä, että en ehtinyt juuri kuin taustailemaan juttujanne. Maman uutiset olivat kyllä niin surulliset, ettei niitä kyllä kenellekään toivo. Toisaalta oon sitä mieltä, että tämä ja kermit-ketju pystyy mamaa parhaiten ymmärtämään. Toivottavasti mamakin sai lohtua meistä. Mutta, elämä tosiaan jatkuu ja toivotaan meille kaikille mama mukaanlukien parasta mahdollista jatkoa.

Mulla vähän venähti ä-lomalle lähtö, kun tein muutamat hommat ja pöydän ja koneen siivouksen vasta viikonloppuna. No saan sen ajan kyllä takaisin vapaana, joten siinä mielessä ei harmita ja toiseksi, nyt ei tarvi niitä asioita enää miettiä. On kuulkaa aika uskomaton fiilis! Mulla jäi vähän vauhti päälle viime viikosta ja rupesin eilen kyselemään vauvalta, että jokos lähdetään synnyttämään. Nyt on mieli vähän rauhoittunut, kun pitäisi valmistella vähän kämppääkin ennen tulokasta, mm. koota sänky, pestä muutamia vaatteita ja järjestäää niille jostain kaappitilaa jne. Niin ja jos lomailisi vähän itsekin Tehiksen neuvojen mukaan :-)

Onnittelut Jazzille karisseista kiloista. Minulta et kyllä saarnaa saa, sillä itseltänikin on tainnut kilot pikemminkin lähteä kuin tulla raskausaikana. Mutta oikein hieno juttu. Vauvakin tykkää varmasti terveellisestä ruokavaliosta.

Teillä ei tosiaan ole Tehiksen kanssa enää pitkä aika np -ultraan. Se oli kyllä yksi raskausajan kohokohdista, vaikka kyllähän te sen tiedätte jo aiemmasta kokemuksesta :-) Kaurikselle jaksamista viimeisiin viikkoihin. Mä voisin kyllä heittaa muutaman omista supistuksistani, sillä joskus kyllä tekee sen verran kipeää (ei nyt mahdotonta, mutta voi vain kuvitella mitä se sitten synnytyksessä on), että olen todennut pitäväni enemmän niistä kivuttomista supistuksista. Kohdunsuu mulla on silti viime 'mittausten' mukaan kiinni ja normaalinpituinen (kai, 3 cm). No voi olla, että supparit hellittää nyt kun työtkin loppui.

Löytyykös tästä ketjusta kasvien kasvattajia? Mä olen omien kukkasten kanssa niin onneton, että ne poikkeuksetta kuolee hoidossani alle vuodessa. No mulla on nyt melkein vuoden ikäinen muratti ja olin niin onnellinen, kun se lähti jopa kasvamaan ja vaihdoin sen istutusruukusta oikeaan ruukkuun. Eipä kasvanut enää sen jälkeen ja nykyään lehdet ovat kuivat ja käppyrät. Saako siitä enää kasvia lainkaan? Vaihdanko ruukkua vai pitäiskö yrittää otta niistä ainoista mahdollisista tuoreista oksista uusia alkuja juurtumaan?

Hyvää viikkoa kaikille
t. sämpy 34+5

netistä löytyi aika hyvää tietoa muratin kasvattamisesta. Ilmeisesti omani on vain talven tullen kuivunut. Mutta jos jollain on kokemusta ja hyviä vinkkejä, niin otetaan kyllä vastaan :-)

Juu, äitiyslomaohjeet oli kaikille sitä ihanaa aikaa viettäville :-)
Varsinkin esikoista odottaessa se aika jäi jotenkin erityisesti mieleen. Jäin just maaliskuun puolivälin paikkeilla silloin ja huhtikuun lopulla poitsu syntyi. Just se kevät yhdistettynä siihen esikoisen odotukseen oli kyllä todella mieleenpainuva.
Heh, tässä vanha kaihoisasti muistelee :-D

Täällä oli tosiaan kans aivan ihana viikonloppu ilmojen puolesta. Ja tuntuu jatkuvan edelleen... Meillä juotiin ensimmäiset terassikahvit eilen päivällä. Tuo takaterassi on etelään päin ja osittain seinää&ikkunaa, joten on tosi suojaisa. Alkaa niin sormet syyhytä noihin puutarhahommiinkin. Omenapuiden leikkausohjeita olen tässä just lueskellu.

Kyllä kai sitä pitäisi yrittää vielä pinnistellä opintoja, kun kerran vapaalla ollaan. Huomenna täytyy lähteä taas kentälle ja töissäkin pitää pistäytyä yhdessä palaverissa.

Tehis rv 11+1

Heippistä vaan ja kiitokset stempeistä. Eiköhän tämä tästä. Ei tosiaan pidä liikaa tuijottaa sitä laskettua aikaan, hulluksi tulee ; )

Huhtikuisissa oli jo ensimmäinen vauvauutinen...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.

Onnittelut Jazzille pudonneista kiloista!

Ja sämpylle äitiysloman alkamisesta! Äkkiä tähän muuten tottuu, nyt vasta toinen viikko menossa ja en osaa edes kuvitella enää töihin menoa :)

Mä oon kaikki (melkein) vaatteet jo pessyt, mutta nyt sitten odottaakin armoton kasa vaatteita, lakanoita ja pyyhkeitä silittämistä... Jospa sitä nyt alottaisi vaikka lakanoilla, niin saisi pinnasängynkin vaikka pedattua ;)

Kauriille jaksamista loppuodotukseen, ei ole pitkä aika enää sulla!

Tsemppiä ja onnea kaikille neuvolaan/lääkäriin/ultriin menijöille!

Maaria 36+0

tervehdys!

Ihana keväinen ilma ollut tänään! ja lunssakin alkaa olla kohta niistetty pois, tais olla mallia pika kun perjantaina iski ja nyt rupee jo hellittään eikä kuumettakaan tullu.

Ihanaa äitiyslomaa vaan jokaiselle teille!!!

Jazzilla menossa ruokaremppa, ja näköjään onnistunut sellanen =D hianoo!

Tehis jo terassikahveet nauttinu =) Me tossa naapurin kans meinattiin josko avais grillikauden ja paistelis makkaraa torstaina tossa meitin pihalla NAM! (melkein maistan jo suussani maggaran).

Sämpy: Mä oon tappanu jokainen omistamani muratin alta aika yksikön... se on aika vaikea kasvi, pitäs olla sopivasti valoo ja sopivasti kosteutta. Mä oon ihan toivoton kukkien hoidossa, ei oo siis mitään säännöllisyyttä mulla =D siks otanki vaan helppoja kasveja.

Dopplerilla ollaan tyyppiä aina välillä kuunneltu, kyllä on mieli kohentunu huomattavasti. Muutamana päivänä on ollu sellasta tutun tuntusta kuplintaa tuolla alavatsalla... että saattaapi olla NIITÄ =D tokasta alko potkut tuntu rv 16 ja sehän on ihan pian.

Ihanaa keväistä päiväjatkoa kaikille T: ÄssÄ + tyyppi 14+4

Huomenia,

Tästä taitaa tulla yks äippäloman rutiineista: syödä ensin aamiainen ja tulla sitten nettiin vaihtamaan kuulumisia :-) Ihana päivä taaskin tulossa ja Pekka Pouta ennusti sen vain jatkuvan (paitsi loppuviikosta on kuulemma joku kylmä päivä). Ensi viikolla lämpenee taas. Voin vain kuvitella Tehis, että motivoituminen lisuriin voi olla aika vaikeaa näillä ilmoilla. Tsempitystä siis sinne edelleen :-)

Voin kyllä kuvitella tunteen Maaria, ettei parin viikon päästä töitä enää muistakaan. Eilen rupesi jo olemaan sellaisia ajatuksia, että onko sitä joskus jotain töitäkin tehnyt :-) No mulla oli eilen siivouspäivä ja hosuin noiden kasviraatojeni kanssa, joten ajatukset olivat ihan tehokkaasti kotiasioissa. Ässä, aloitin sen murattini ensiavun :-) Pistin sen eilen tehokasteluun ja suihkuttelin lehtiä kunnolla. Kukalla oli kyllä karmea jano, kun vedet imeytyivät alta aikayksikön. Kokeilen nyt tätä tehokastelua jonkun aikaa ja sitten leikkaan oksat 5 cm:n pituisiksi. Jos nämä ei auta, niin sitten oon valmis luovuttamaan. Kiva kuulla, että dopplerista on iloa. Minä olin kahden vaiheilla pitkään, varsinkin kun Maaria sen hankki, mutta sitten rupesin tuntemaan liikkeitä melko varhaisessa vaiheessa, enkä sitä sitten tarvinnut. Mutta alkuraskaudessa se ois ollut kyllä kiva.

Heräsin viime yönä taas vauvan liikkeisiin. Kovasti kai yrittää laskeutua, kun liikkeet tuntuivat pystysuorassa suunnassa eikä enää niinkään diagonaalisuunnassa. Vatsakin näytti ehkä hivenen laskeutuneelta, mutta voi olla kuvitteluakin. Ainakin istuminen tuntuu helpommalta. Vatsa ei ala heti rintojen alta, eikä tarvi istua niin suorassakaan.

Täytyy käydä taustailemassa huhtikuisten ketju. Vielä yksi kysymys. Ootteko katsoneet sitä nelosen uutta sarjaa Big Love? Mitä mieltä ootte siitä?

sämpy 34+6

Maman kuulumiset oli käsittämättömän surulliset. Jaksamista toivottelen, vaikka mama ei välttämättä tätä lueskelekaan.

Tuntuu hölmöltä kommentoida mitään muuta tähän viestiin, joten hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

Big Love on tavallaan ihan hyvä sarja, vähän erilainen. Siinä naidaan ristiin ihan "luvan" kanssa ; )
Ei sellainen kyllä minulle sopisi...
Täydellisiin naisiin olin ihan koukussa ja nyt sitten olen seurannut tätä, kun naikkoset on tauolla.

Meidän vauva onkin yöeläjä. Päivisinkin liikkuu kyllä, mutta tosi lyhyitä muljauksia ja sitten on taas pitkä tauko.
Vietin unetonta yötä viikonloppuna ja vatsassa oli jotkut juhlat menossa... Monta tuntia jaksoi Humu breikata. Sitten kun itseäni alkoi väsyttää ja olisin ollut valmis nukahtamaan, niin eihän siitä mitään tullut, kun masussa oli juhlat parhaimmillaan ; ) Nukahdin sitten viimein joskus neljän maissa. Onneksi ei tarvinnut aamulla nousta mihinkään.

Minäkin tapoin tuossa yhden muratin... Toinen on saanut saman kohtelun, mutta on elämänsä kunnossa :-0 Se on salakuljetettu jostain ulkomailta, en muista enää mistä, mutta on isolehtinen ja melko vaalea. Meinasin neuvolan jälkeen vaihtaa kasveille mullat, kunhan aurinko ennättää takapihan puolelle, niin on lämpimämpi.

Kohta olisi siis neuvola. Palaan asiaan sitten niiden kuulumisten kanssa.

Morjensta.

kauris ja humu 38+0

Moro exät!

Ihania ilmoja kyllä ollut!! ei voi valittaa... =)

Jazzille onnittelut pudonneista kiloista. Tosi hieno suoritus!!! Täällä aioin tehdä samoin, että jätän (suurimman =D ) osan rasvoista ja sokerista pois ja syön terveellisesti. Ihan jo senkin vuoksi, että en halua olla yli-mega-suuri vaan haluan jaksaa tytön kanssa touhuilla mahdollisimman hyvin loppuun asti.

Onnea Sämpylle äippälomasta! NAUTTIKAA!!! Se oli niin ihanaa aikaa *kaiholla muistelee*
mulla oli elokuun lopussa la ja olin koko kesän kotona ja oli muuten NIIN hieno kesä että oksat pois =) enkä yhtään kärsiny kuumuudesta vaan paahdoin itseäni milloin hietsussa, milloin kaivarissa tai takapihalla. ja oli muuten ruskee maha...

Täällä ultra myös torstaina ja ihan p*skat housussa odotan sitä =(
en kyllä uskalla itseäni tohon listaan laittaa ku vasta joskus pitkän ajan päästä... vaikka tuskin tämä raskaus kesken sen takia menee, että listaudun ex-kermeihin, mut you know =)

ihanan aurinkoista viikonjatkoa, niin äippälomalaisille, töissä pakertajille kuin kotona lasten kanssa oleville!!!

kapris 8+2

Pikaiset terkut ketjuun!
En malta olla pisteyttämättä uusimpia mittareita, joita viime perjantaina ja tänään olen saanut. Motivaatio siis hienosta kelistä huolimatta erittäin korkealla :-) Kiitos siis tsempeistä, varmaan niiden ansioista mennään lujaa!

Tehis rv 11+2

Huomenet!
Onpas täällä ollut ketju hiljaisena.

Vai on se Kapris gagelit housussa odottelemassa huomista ultraa :-D
Mulla kans huomenna, mutta ei vielä mitään isompaa tavaraa ole housuista löytynyt. Jotenkin olen taas löytänyt sen rauhallisen mielen jostakin komeron nurkasta. Ajattelin, että en nyt stressaa etukäteen. Seerumiseulaan en siis mene, ellei niskaturvotusta ole yli sallitun.
Meillä iskäkin lähti Puolaan, joten yksin menen ultraan. Vähän lyhyellä varotusajalla tuli tuo reissu; maanantaina sai kuulla, että tänään pitää lähteä. Ei hän varmaan olisi muutenkaan päässyt mukaan, kun on "joutunut" pitämään vähän vapaita/kotikonttoripäiviä mun opintojen takia. Mutta nyt ei tarvitse edes miettiä, kun ei ole lähimaillakaan :-) Yritetään sitten rakenneultraan mennä yhdessä tai viimeistään 3D -ultraan jossain siellä rv 30. Sitä on jotenkin jo niin paatunut näihin hommiin, ettei edes sitä kädestäpitäjää niin kauheasti tarvitse ;-) Pääasia, että synnytykseen ehtii mukaan!

Mitenkäs ne äippälomalaisten päivät ovat kuluneet? :-)
Kilpaa nuuskuttelette niitä puhtaita vauvanvaatteita...

Nyt pitää lähteä taas aamun tohinoihin.
Palaillaan tänään, jos ehditään. Moiks!

Tehis rv 11+3

Tsemppiä huomiseen ultraan menijöille!

Täällä äitiysloma menee rauhallisesti :) Olen saanut nukuttua aamuisin jopa klo 9 asti! Kun ekan viikon heräsin 6.30... äkkiä siis tottuu. Ensin käyn koiran kanssa aamukävelyllä, sitten syödään rauhassa aamiaista ja sitten koneen ääreen hetkeksi - nytkin on mennyt jo tunti :D
Pääasiassa edelleen pyykkään ja silittelen vaatteita yms vauvalle.
Nyt alkaa vauvanhuone olla jo melko järjestyksessä! Eilen toi mies kotiin vaunut, turvakaukalon yms, mitkä oli jätetty sinne kauppaan odottamaan hakemista. Ei millään malttaisi odottaa, että pääsee vaunuilemaan, kun ulkona on noinkin hieno ilma!

Iltapäivällä olen sitten käynyt koiran kanssa tunnin kävelylenkillä! Töissä ollessa en pystynyt kävelemään hyvä kuin 15 min, kun alkoi jo paikat kiristää ja sattua. Mutta nyt kun ei istu paikallaan sitä 8 tuntia, niin johan on helpottanut!!

Pyykkiä koneeseen laittamaan...

Mukavaa aurinkoista keskiviikkoa kaikille!!

Maaria 36+2

Mulla nyt on sitte vissiin se keskiraskauden auvoinen vaihde ku ei oo oikein asiaa =)
saikkua kävin eilen hakemassa 7.4 asti, et jos tuo selkä vähä paranisi siihen mennessä. tiiä vaikka sitte soisi jo jääd kokonaan pois kun alkaa maha kasvamaan.. tänään rv 21+4 (vissiin) nyt tuntuu että aika kuluu matelemalla ja mikään ei tunnu missään... eikä ole oikein mitään uutta ilmaantunut...
onnea kaikille ultraan meniöille, ja toivottavasti kaikki on hyvin.
Minä lähden pian ulkoilemaan ja nauttimaan ihanasta kevät auringosta.

Pinoudumpa minäkin.

Ihana päivä taas, kyllä meitä nyt hemmotellaan. Nauttikaa siis kaikki äippälomalaiset tästä auringosta ja lomastanne! Sämpylle onnittelut alkaneesta äippiksestä.

Kapriksella ja Tehiksellä huomenna ultrat. Tsemppiä kovasti! Itsekin menen lääkäriin ja siellä ultrataan. Vähän jännittää, mutta eiköhän kaikki ole ok.

Mervi on saikulla. Leppoisia saikkupäiviä, toivottavasti selkä ei pahemmin rupea kipuilemaan.

Maaria pyykkää ja silittää. Ihanaa! Sitä tulee vallan hulluksi kun niitä pikkuisia vaatteita pääsee hipelöimään.

Sämpy kyseli tuosta Big Love sarjasta. Olen siitä vissiin pari jaksoa katsonut eikä oikein sytyttänyt. Mielenkiintoinen aihe täytyy sanoa. Katson muutenkin tosi vähän telkkaria tätä nykyä.

Ässä on ehkä tuntenut liikkeitä. Huimaa! Mulla on JO nyt ollut myös samoja fiiliksiä, ihme pientä kuplintaa. Mutta veikkaan kyllä että on nyt joku muu kyseessä, ilmaa suolissa tms. Kun niitä ilmavaivojakin on ollut.... =/

Tehis jaksaa vääntää lisuria. Innostuksesi tarttui minuunkin kun luin viestisi. Nyt on tosin se ylimääräinen energia täysin kadoksissa ja illalla olisi tarkoitus siivota... plaah. Reipas nainen kyllä olet, ei voi muuta sanoa!

Kauriilla vaihtuivat taas viikot. Eipä ole montaa päivää enää hoohetkeen, toivottavasti. Tsemppiä turhautumisen ja tuskastumisen kanssa, kuulostit kyllä jo huomattavasti pirteämmältä. =)

Omassa navassa ei mitään kerrottavaa. Väsyttää, päätä särkee jne. Huomenna tosiaan se ultra ja lekuri, taitaa vähän jännittää.

Aurinkoista ja ihanaista päivän jatkoa!

T. Jazz rv 12+2

Moikkelis.

Tehotytölle tsemiä huomiseen ultraan ja kaprikselle myös.

Pesin eilen vauvan vaatteet... Olin siis päättänyt etten pese niitä uusia ja että pesen vasta sitten, jos vauvalla on niin herkkä iho, että oireilee. Mutta, mutta... sitten mietin mitä kaikkia myrkkyjä niissä vaatteissa ja lakanoissa oikein on (ja olihan täälläkin joku keskustelu niistä) ja päädyin sitten kuitenkin pesemään ne. Ja huomattavasti helpommallahan sitä pääsee pesuissa ja kuivattamisessa nyt, kun ei vielä ole sitä vauvaa vaatimassa aikaa ; )
Silittämään en kyllä rupea *häpeää laiskuuttaan*. Neuvolan täti sanoi eilen, että älä missään nimessä rupea siihen ruljanssiin. Siinä menee vaan hermot ja turhaan väsyttää itsensä. Eli en sitten silittele, enkä kyllä meinannutkaan. Paitsi lakanat kyllä silitän ; )

Empä nyt osaa oikein mitään kommentoida enkä sanoa enää...

Kopsaan vielä huhtikuisista eiliset neuvolakuulumiset...
Neuvolassa oli kaikki hyvin.
Paineet ja hemppa melkein samoissa kuin ihan ekalla neuvolakäynnillä : ) Painoakaan en ollut enää saanut kerättyä kuin 200g/viikko, kun "huonoimpina hetkinä" sitä tuli 1300g/vko!!!
Täti sanoi, että vauvan mittojen ja masun päältä painelun perusteella voisi toivoa, ettei mene yliajalle... sanoin, että sitä toivon minäkin ; )

kauris 38+1

Huomenta,

Tänään on kamalasti ultrakuulumisia odotettavissa. Eli Kapris, Jazz ja Tehis bdbdbbdbdb!!!! Tulkaahan sitten kertomaan kuulumisia.

Kiitoksia onnitteluista. Ehkä tähän äitityslomaan rupeaa tottumaan, vaikka tiistaina olin ehkä hivenen jo 'tylsistynyt'. Mies oli töissä pitkään ja mulla ei oo täällä muuta juttuseuraa kuin kissat. Tajusin, että mun sosiaalinen elämä on hyvin pitkälti töihin rajoittunutta. No eilen oli parempi päivä. Pitkän pohdinnan päätteeksi käytiin ostamassa liput rollareiden keikalle. Nyt sitten pitäisi ruveta värväämään sukulaisia vauvanhoitoon keikan ajaksi. Jos näyttää ihan mahdottomalta, niin myydään liput pois. Lisäksi käytiin tutustumassa Ideaparkiin. Se oli iso paikka ja selvittiin muutamassa tunnissa sieltä. Aikaa nopeutti huomattavasti se, kun ei itselle tarvinnut katsella mitään vaatteita :-) Lastenliikkeitä oli muutama, mutta oisin toivonut kunnollista lastentarvikeliikettä sinne. Olisi sopinut vallan hyvin sekaan.

Niin se Big Love... Oon tykännyt HBO:n sarjoista, mutta miettinyt tämän kohdalla, että meniköhän nyt liian pitkälle. Mielestäni olen aika suvaitsevainen, mutta ehkä mun oma 'tilanne' ei ole tällä hetkellä otollinen moisen sarjan katsomiseen. Tilanne ehkä korjaantuisi, jos niillä jokaisella naisellakin olisi valinnanvaraa enemmän kuin se yksi mies :-) No eipä tuota ole pakko katsoa.

Maarialta onnistuu tunnin kävelylenkit ja vielä koiran kanssa. Kävely ei ole ollut mun juttu enää pitkään aikaan, mutta rauhallinen pyöräily onnistuu kyllä. Kävely menee sellaiseksi köpöttelyksi ja paikallaan oleiluksi tietyin väliajoin (ja usein) supistusten takia. Töistä poisjäänti ei ole muuuttanut asiaa mihinkään suuntaa ainakaan vielä.

Hyvää päivänjatkoa kaikille,
sämpy 35+1

Nyt pikaisesti ennen paltsua pelkästään omaa napaa, antakaa anteeksi rakkaat ex-kermit ystäväiseni!

Ultrassa käyty ja siellä pikkuinen köllötteli sydän vahvasti pumpsuttaen. Vastasi hyvin viikkoja ja oli siis kovasti kasvanut. Täysin pienen vauvan näköinen, jalat, kädet yms löytyivät. Lekuri ei ultrannut niskapoimua (ensi viikolla on np-ultra), mutta sanoi sen näyttävät noin silmämääräisesti hyvältä. Mahalaukku, pisurakko ja jotain muuta näkyi, joka kertoi että ruokatorvi on kehittynyt hyvin, eli kaikki siis sen perusteella ok.

Siellä pikkuinen oli kauneusunilla käsi poskellaan. Voi miten hellua! Vähän rupesi pyynnöstä sitten sätkimään, näytti hieman häiriintyneen ultrasta. Säpsähteli ja venytteli käsiään ja jalkojaan ja haritti varpaitaan. AAH tätä onnea!

Ihanaista päivää teille kaikille! Palaan myöhemmin asiaan mikäli kerkiän.

Suukkoja ja haleja ja kaikkea ihanaa,

toivottaapi onnesta sekaisin ja hölmö hymy naamallaan oleva Jazz rv 12+3

Minä kävin eilen kirpparilla pyörähtämässä ja sieltähän tarttui mukaan säkillinen vauvan vaatteita. Ihan tuli höppänä olo =) kietaisupaitoja, hupparin, puolipotkareita, fleecekankaisen kevyt puvun, housut, bodyjä jne jne.. Avon pojallekin otin parit paidat kun oli hyväkuntoisia. Äitini pyysi katselemaan pöydänpäähän laitettavaa syöttötuolia ja yksi löytyi, 5€maksoi että ei kallis ollut, vaikkei mikään uuden nihkeä olekaan.. yhteensä upposikin 35€ mutta tuli kassillinen vaatetta. Tuli ihan hassu äitifiilis =D
Eilen tosiaan käveltiin reilu parisen kilometriä tohon kaupunkiin ja koira jäi kaverin luokse "hoitoon" siksi aikaa kun oltiin kaverin kans kaupungilla. Ja kävellen oltiin kaupungilla niin alkoi jo palatessa tuntua nivusissa ikävältä. Sain ostettua pojan ja meidän huoneeseen pimennysverhotkin. Jospa sitä nyt aamutkin nukuttaisi paremmin..

tälle aamulle toinen koneellinen pyörii pyykkiä ja vielä jos viittis oman toppapuvun pestä, et voisi laittaa kesäksi varastoon..

Mervi 21+5

Täältä toinen hölmöhymyinen ilmottautuu myös pikaisesti. Poitsu hoidossa, joten keskityn vielä loppupäivän opintoihin.

Np-ultrassa siis käyty ja kaikki ok. Mitään niskaturvotuslukemaa en edes saanut, mutta sitä ei siis ollut. Seerumiseulaan en sitten mennyt ollenkaan. Mulle riittää tää 60-70% varmuus. Tuossa seerumiseulassa raja-arvot on asetettu niin, että 5%:lla äideistä se hälyttää. Eli aika paljon... En halua mitään turhia piinaviikkoja. Näin on hyvä :-)
Möykky oli erittäin puuhakkaalla tuulella. Sätki, potki, kääntyili, vilkutteli jne. :-D Millään ei meinattu ensin saada hyvään asentoon, kun touhuili niin kovin.
Ultran mukaan mulla olis nyt 12+1 eli laskettu aika aikaistuisi neljällä päivällä. Yritänkin vääntää sen siihen, niin ei tarvitsisi ottaa syksyllä palkatonta virkavapaata yhtään päivää. En aio mennä muutamaksi päiväksi aloittamaan syyslukukautta.

Mutta nyt äkkiä kurkkaamaan muut ketjut ja sitten hommiin. Anteeksi tämä omanapaisuus. Terkut kaikille!

Tehis rv 11+4 tai 12+1