Hei, upeita ultrakuulumisia täällä ja kaksi uutta listanpäivitystä *taputtaa* Eli onnea mamalle ja pikku2:lle hyvistä uutisista. Olenkin taustaillut sua pikku2 (tietty muitakin) tuolla Kermeissä, kun meilläkin olisi alkanut lapsettomuushoidot, jos tämä raskaus ei olisi alkanut spontaanisti. Inseminaatioon olisi vasta menty.
Kamalasti tullut viestejä (miten tähän rytmiin oppii

ja enkä varmaan muista kommentoida kaikkien viestejä, mutta olette kaikki kyllä ajatuksissani tasapuolisesti. Mukavaa, että on vilkasta keskustelua. Ei tule sitten äitiyslomalla aika pitkäksi

. Niin Jazz, mulla on enää 13 työpäivää, joten jos ei mitään ihmeellisempää tule eteen, niin eiköhän ne tuossa mene.
Jazz kyseli liikunnastakin. Mä olen astangajoogaa harrastanut aina tuonne helmikuun loppuun asti, mutta nyt en ole pariin viikkoon sinne päässyt, joten täytyy ens viikolla katsoa, että uskaltaako vielä mennä. Suurinta osaa liikeitä en nimittäin pysty enää tekemään, joten en tiedä onko sitä mitään järkeä mennä sinne 'makailemaan', kun närästääkin niin pirusti. Mutta se on ihana liikuntamuoto, kun siinä rauhallisesti venytellään paikkoja ja selälle tekee kyllä tosi hyvää, kun rankaan saa vähän kiertoa. Sitten oon kävellyt (melko tuskaisesti viime aikoina) ja hiihtänyt, mikä sujuu paljon helpommin kuin kävely.
Safiirille: saa tänne kirjoitella enemmänkin, jos huvittaa eikä vain pikaisesti piipahtaa. Kyllä me tietysti sinusta sitä vakiseuraakin toivotaan jossain vaiheessa. Plussatuulia sinne haaveilijoiden puolelle.
Kauris: meilläkin on tutustuminen sairaalaan huomenna ja aikaa suositeltiin varattavaksi viikkojen 32 jälkeen. Huomenna siis 32+0
BM kyseli koordinaatteja. Satakunnassa asustellaan tarkemmin ottaen, mutta miltei toiselta puolelta Suomea oon alunperin kotoisin. Tässä välillä oon asunut keski-Suomessakin.
Jazzis ja Tehistä huolestuttaa, mutta eiköhän huolestuminen kuulu asiaan. Kyllä mä uskon, että toisen ja useampien lapsen kohdalla huolet just kasvaa, kun pitää ottaa ne ensimmäisetkin lapset huomioon. Toivottavasti löydätte teitä miellyttävän ratkaisun asuntoasioihin. Ja Tehikselle, eiköhän ne tunteet sieltä tule. Voisko olla vielä tuota tm-raskauden aiheuttamaa varoivaisuutta, ettei vielä ihan uskalla täysin olla mukana raskaudessa.
Sitten (.): Oli neuvola tänään ja vitsit ei ihan mitään hyviä uutisia. Pissassa oli valkuaista, paineet kuitenkin normaalit tai normaalin alhaiset. Täti sanoi, että tikku on herkkä, että voi värjäytyä jostain epäpuhtaudestakin. Mistäköhän mä olen sinne purkkiin valkuaista saanut? No tilannetta seurataan. Paino oli pudonnut 300 g, siitäkin tuli ihmettelyä ja Hb:ssa ei muutoksia (107). Vauva ei kuulemma missään nimessä ole ainakaan suuri, kun sf-mittakin oli 27 (alakäyrän ja keskikäyrän välissä). Huomenna sydänäänet kuunnellaan uusiksi, kun tänään sieltä kuului joku klonks säännöllisesti rytmin lomassa. Toisaalta vauvan liike tuntui samaan aikaan 'klonksin' kanssa, joten täti epäili sen olevan hikkaa. Mulla oli aiemminkin tällainen sivuääniepäily jossain puolivälin tietämillä, mutta se sitten hävisi seuraavilla kerroilla. Toisaalta jos sydämessä on jotain, niin niitä sivuääni voi kuulua näillä viikoilla ja saattaa sitten hävitä itsestään. Niin ja sain lähetteen polille synnytystapa-arvioon. No huomenna saan tietää, tehdäänkö polilla lisäksi tarkempi tutkimus vauvan sydämen takia.
Miltä vauvan hikka tuntuu? Mulla on aina toisinaan sellaista säännöllistä jumputusta tuolla mahassa ja oonkin ihmetellyt, että mikä rumpali meille on oikein tulossa, kun vauvalla on kohdussa jo niin hyvä rytmitaju

Voisko se olla sitä hikkaa kuitenkin?
sämpy 31+6