EX-KERMIT

  • Viestiketjun aloittaja uuusi
  • Ensimmäinen viesti
uuusi
Epeli LA 27.2.07
kauris 25v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8
Bellamariia LA 11.8
Hoppu LA 11.9 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9, kolmas, Tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10, toinen lapsi tyttö s. 8.8.2005
Tehotyttö 35v., LA 14.10., neljäs, lapset -96, -98, -05
Epeli LA 27.2.07
kauris 25v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07
Mervi83 LA 4.8
Bellamariia LA 11.8
Hoppu LA 11.9 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9, kolmas, Tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10, toinen lapsi tyttö s. 8.8.2005
Tehotyttö 35v., LA 14.10., neljäs, lapset -96, -98, -05
Mama 41v LA 18.10. Viides, lapset tyttö-88, poika-89,tyttö-90 ja poika-03
Ninni83 LA 20.10, toinen lapsi tyttö s. tammikuu -04
Kirppu 31v, LA 21.10, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10, poika tammikuu -03

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v., tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v., tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)

 
sämpy
Aloitin meille uuden ketjun. Toivottavasti kaikki on listassa mukana. Mama oli ainakin viimeisestä listapäivityksestä pudonnut pois, joten piti 'metsästää' sua edellisen ketjun 4-sivulta :) Listalla rupeaa olemaan kivasti pituutta, mutta lisääkin mahtuu....

Kiva kuulla Mariia sinusta. Äkkiä se aika vierähtää, kun Ella on jo 10 viikkoa ja vastahan täällä synnytyskertomusta sulta odoteltiin. Mukavaa, että kaikki on lähtenyt menemään hienosti.

Ja upeita ultra- ja neuvolakuulumisia taasen. Eli ÄssÄ, Hoppu ja Kirppu onnea hirmuisesti :)

Aamukammasta tosiaan aamut vähenee, Jazz. Enää 8 päivää jäljellä, mutta sitäkin hirmuisempi työurakka vielä edessä. Saa nähdä ehtiikö tekemään kaikki rästityöt. Täytyy koittaa jotain järjestää, kun en välittäisi enää niitä äitiysloman jälkeenkään tuijotella.

Ja Omo sensitivet on nyt sitten ostettu. Nyt kun vielä joku pesisi pyykitkin :)

Tämä oli tällainen pikaistunto, nyt saunaan :)
sämpy 32+6
 
mama*
Huomenta!
kiitos Sämpy, kun metsästit minut mukaan....toivottavasti pysynkin nyt messissä tuonne lokakuulle:)))
Tunteet myllertää kyllä ihan hassusti: Eilen sain kyyneleet silmiin kun katsoin telkkaria ja sieltä tuli se valion mainos jossa Poutiainen ja Palander juovat maitoa..yhyyy.
Ihan hölmöä:))
Työt kutsuu ja aamukammassa on vielä niin perhanan paljon piikkejä....
 
Tehotyttö
Huomenet uuteen ketjuun!

Kyllä noi kyyneleet on tosiaan herkässä. No, niin ne on kyllä muutenkin. Idols on mun herkälle olotilalle nykyisin ihan mahdotonta... Varsinkin, kun se Panu kertoi sen tarinan, kelle se biisi oli omistettu, sniif.

Onko Mamalla jotain suunnitelmia aikaisemmin lomalle jäämisestä tms.? Vai onko niitä piikkejä siis ihan se normaalimäärä jäljellä :)
Mulla vasta ne piikit tässä kasvaa. Tänäänkin menen kyllä työmaalla käymään, kun ne perhanan oppikirjat on tilattava ensi vuodeksi. Tosin niitä piikkejä ei kauheasti ole, kun kesäkuun alussa sitten alkaa kesäloma, jonka jälkeen jäänkin suoraan äippälomalle, jos kaikki hyvin menee. Mä toisaalta odotan kovasti töihin PÄÄSYÄ. Kiva mennä taas välillä. Ja kivana lisänä siinä on vielä OIKEA PALKKA :) Vielä kävi niin hyvin, että saan vähän ylimääräistä tuloakin, kun meidän ATK-vastaava jää hoitovapaalle just huhti-toukokuuksi. Mulle siirtyy tuo homma ja siihen kuuluva extrapalkka. Saa taas ostaa villoja autotalliin ja puskia pihalle, jeee :)

Nyt pitää lähteä nauttimaan tuosta keväisestä aamusta. On tää kevät niin ihanaa aikaa. Joka vuosi se tuntuu yhtä ihanalta :-D

Tehis rv 9+3 (miten nää viikot näin vaa hurahtaa???)
 
Jazz.
Huomenet tai itse asiassa jo hyvät päivät exille!

Terveiset neuvolasta. Kaikki olo ok, sydänääniä ei kuunneltu.. harmi. Nyt on kuulkaa tällä mammalla projekti, tavoitteena on pysyä tässä painossa koko loppuraskauden ajan. Terkkari sanoi ettei haittaa vaikka vähän jopa putoasikin. Nyt sitten terveelliset ruokailutavat ja enemmän liikuntaa niin eiköhän se paino pysy kurissa. Itselläni on ihme spurtti ja tsemppi päällä. =)

Oih ja voih, Sämpyllä enää 8 työpäivää jäljellä. Omiani en viitsi laskea, tulee pian masis.

Tehis odottaa innolla töihin pääsyä... heheh, kivaa vaihtelua varmasti eikä ole mistään pitkästä työrupeamasta kyse.

Herkistymistä on täälläkin havaittavissa. Idolsia en voi minäkään katsoa kun se alkaa heti itkettää... huoh.

Mutta, nyt on ryhdyttävä hommiin kun tulin niin myöhään töihin.

Aurinkoista päivää teille kaikille!

Jazz rv 10+2
 
pikku2
Pienen hiljaiselon jälkeen päätin minäkin pistäytyä tänne palstoille..

Kaikki toistaiseksi OK! Väsyttää ja selkä aika rampana.. odotan vaan kauhulla, että kun jo nyt on selkä rampa niin mitä se on sitten kuukausien päästä..

Ihana lukea noita positiivisia ultrakuulumisia.. niin ja olen käynyt kyyneleet silmissä lukemassa maalismammojen synnytystarinoita.. nyyh..

Minulla on vapaa päivä.. ja sen verran lusmu olen, että vein esikoisen silti hoitoon.. Kuitenkin hoidosta maksetaan niin miksi en veisi.. Noi on noi hoitohommat iankaikkinen rasite.. aina on mielipiteitä niin monta kuin on hoitoa tarvitsevia.. Ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että jos 15 päivästä kuussa maksetaan niin minulla on oikeus laskea päivät, että lapsi saa käyttää kaikki maksetut päivät..

Täällä on uunissa tulet, toinen koneellinen pyykkiä pyörimässä ja ikkunoiden pesu puolessa välissä.. joku ihmeen kevät into iski. Aurinko pilkistelee ja sellainen pesänrakennusvietti koettelee..

Pikku2 RV 7+6
 
sämpy
kääks, piti tulla ketjua nostamaan, kun oltiin jo tuolla kakkossivulla.

Hienoa Jazz, että kaikki oli neuvolassa ok, vaikkei sydänääniä kuunneltukaan. Ei minultakaan vielä noilla viikoilla kuunneltu. Np-ultran jälkeen vasta, mutta silloinhan jo tiedettiin, että kaikki pitäisi olla hyvin.

Kyllä minullakin joskus tunteet heittelee ja Idolsin nyt vielä ymmärtää, mutta että vielä Poutiaisen ja Palanderin maitomainos... voi mama sua :)

Täällä kaikki ok. Viikot vaihtu ja työkaverit ovat veikkailleet meille poikaa. No sitten sen näkee :)

sämpy 33+0
 
mama*
Aamuenergiaa hyödyntäen tulin pikaiset huomenet heittämään!
Aamukammassa on ihan täysmäärä piikkejä, ei vielä oikein osaa sunnitella niin pitkälle:)
Jazz,lle tsemppiä tuohon painohommaan, ei ole helppo juttu ollenkaan!
Pitäisköhän minunkin kohta neuvola-aika varata?? No, ens viikon ultran jälkeen, jos kaikki silloin vielä ok.
Minä olen kanssa miettinyt noita kuopuksen hoitojuttuja ja samoilla linjoilla pikku2.sen kanssa et maksetut päivät vien hoitoon ja työnnän syyllisyyden saunan taakse! Kuopus täyttää kohta neljä ja kaikki kaverit on siellä hoidossa niin on vaan hyvä pitää kaverisuhteita yllä.
Sämpyllä aamukamman piikit alkaa olla hyvin vähissä. Saanko olla utelias että mihin ne työkaverit sen poikaveikkauksen perustaa??? :)
Pyykkivuori kutsuu! Aurinkoista päivää kaikille!
mama 8+6
 
Jazz.
Hyvät huomenet!

Töitä pitäisi painaa, mutta kun ei kiinnosta. Lusmu mikä lusmu. =)

Kiitos mama tsempeistä tämän painoprojektini suhteen! Sitä tarvitaan, vaikkakin mulla on aika hyvä tsemppi päällä. Täällä harva se päivä tarjotaan pullia ja olen nyt kieltäytynyt kunniasta. =) Nytkin vedän tässä aamupuuroa ja luumuja ja omppuja otin evääksi mukaan.
Mitenkäs sulla on tuo oksuolo kehittynyt? Toivottavasti parempaan suuntaan.

Voi että, Pikku2:n eilinen vapaapäivä kuulosti niin idylliseltä! Mun mielestä teet ihan oikein kun viet lapsukaisesi hoitoon. Päivistä on maksettu ja lapsesi kaipaa varmasti seuraa ja sinä tarvitset lepoa.

Sämpylle työkaverit veikkaavat poikaa. Minäkin uteliaana kyselen että mihin he nämä veikkauksensa perustavat? Meillä veikattiin poikaa kun mulla oli niin pieni maha joka ei näkynyt takaa. Vanhan kansan viisauksia ja hauskaa arvuutteluleikkiä sanon minä.

Menin eilen kahdeksalta jo nukkumaan... väsytti niin vietävästi. Teki ihan hyvää mutta nyt on taas aivan naatti olo. Minä kun jo luulin että pahin väsymys olisi jo ollut historiaa. Höh. No, ehkä mun reippaalla kävelylenkillä kauppaan ja takaisin oli osuutta asiaan.

Ei kai tässä muu auta kuin ryhtyä hommiin. Aurinkoista päivää teille kaikille ja mamalle tsemppiä pyykkivuoren kanssa.

Halauksin, Jazz rv 10+3
 
Tehotyttö
Pikahuomenet ketjuun!

Vein poitsun tänään koko päiväksi hoitoon ja aion ahkeroida tuon lisurin kimpussa. Mutta pakko täällä äkkiä ensin pyörähtää :)

Jazzille tosiaan kovasti tsemppiä painonhallinnan kanssa. Äh, kuulostipa tyhmältä ;-) Eiköhän se suju tosi hienosti, kun on motivaatio ja tsemppiä päällä!

Vai ei se Mama ole vielä neuvolaan ilmottautunut ;-) Hei, sinä olet muuten raskaana! Mulla ens viikolla jo neuvolalääkäri eli toinen neuvolareissu. Tyhmän aikaisin, mutta pakko oli tuo aika ottaa. Ja seuraavalla viikolla sitten se np-ultrakin jo.

Sämpy, kyllä ne työkaverit yleensä tietää :-D Meillä vietettiin hauskoja hetkiä opehuoneessa viimeksi kun olin raskaana. Minä vedin mahan paljaaksi ja tein pieniä mannekiinipyörähdyksiä. Siinä sitten veikkailtiin ja ihasteltiin ;-) Poikaa veikkasivat ja se sieltä tulikin... Joo, en kyllä noihin vatsanmalliveikkauksiin kans luota kyllä yhtään, mutta onhan niissä 50% mahdollisuus osua oikeaan.

Jou, nyt on alettava hommiin. Kovat tavoitteet tälle päivälle.
Mukavaa torstaipäivää kaikille!

Tehis rv 9+4
 
Ninni83
Huomenta tänne!
Mullakin kävi tuuri, aamutunnit peruttiin, joten löhöilyksi aamupäivä menee.
Mie teen kans samoin kun pikku 2, viedään esikoinen hoitoon vaikka ois vapaapäivä. Ikävä kyllä vapaapäivät joudun tekemään koulutöitä, ja äitini ei tahdo millään ymmärtää, miksi tyttö pitää viedä hoitoon, jos kerta kotona olen, vaikka oon yrittänyt selittää, et teen silloin töitä, mut ei, kyllä lasta pitäis pystyä hoitaa samalla. Ärsyttävää!! Mut musta se on taas reilua lasta kohtaan, jos äitillä on hommia, oli ne nyt sit kodinhoitoa, opiskelua tai lepoa, niin kuitenkin. Hoidossa on leikkikavereita ja paljon puuhaa.

Tuntuu, et ois pitänny mennä käymään yksityisellä, varmistamassa onko mahassa asukkia, on niin epävarma olo! Mun oireet on väsymys, ja ällötys lähes kaikkea ruokaa kohtaan, ja huono-olo muutenkin kokoajan, jano ja mahanturvotus.. Mut tossa yks päivä äiti soitti, sillä oli samat oireet! mutta se ei varmasti ole raskaana. Täällä on vatsatautia liikkeellä, jos munkin oireet on vaan muutamien viikkojenn kestänyt vatsatauti?! Ja oikeesti ei siis raskausoireita ollenkaan, eikä asukkia mahassa?!
Mun ultraan on vielä 2 vk ja 5 päivää!!! tuntuu ikuisuudelta..

Mistähän saatais mulle kans sen verran voimia, et jaksaisin ees pyykiä pestä, kohta vessaan ei enää edes mahu, kun pyykkivuori vain kasvaa..

Mulla on muuten kans hieman ongelmia painon kanssa, ja vaikken oikein mitään ole pystynyt syömään, paino noussut jo kaks kiloa. Liikkua pitäisi, mut kun on niin poikki kokoajan, ettei saa mitään tehdyksi, koulu vie viimiset rippeet voimista.

Tälläistä valistusta taas täältä..

Ninni rv 8+4 ?
 
Maaria.
Moikka!

Täällä sitä istutaan viimeistä työpäivää!!! Hui, miten aika on kyllä mennyt nopeasti... ja eihän tässä ole kuin muutama päivä yli 5 viikkoa laskettuun aikaankaan!!

Meillä töissä koko ajan yritetään udella sukupuolta, mutta olen pitänyt sen salassa. Osa veikkaa mahan perusteella poikaa ja toiset tyttöä, tiedä sitten :) No, sitten huhtikuun lopussa saavat tietää, heh.

Ihanaa, että sämpylläkin on päiviä enää vähän. Loppua kohden vaan se tahti jotenkin kiristyy ja töitä kaatuu päälle... Tänään en kyllä enää aio tehdä mitään töitä, surffailen vaan netissä ja juttelen työkavereiden kanssa :))

Maaria 34+3
 
senora
Ihan vaan tässä kurkkimassa mitä 'vanhoille' kamuille kuuluu. Tehikselle intoa lisurin tekoon...

Jazzille tsempit painoprojektiin... Kertoisinko anekdoottina, että yks mun tuttu laihtui koko odotuksen ajan. Eivät rontit kertoneet kenellekkää että heillä tällainen projekti. Isäntä vaan sitten soitteli pääsiäislauantaina, että meillä se oli pitkäperjantai... No siinä ensin kauhisteltiin, että mitä tapahtui... joo meille tuli tyttö. Mistäs sen hankitte? Saittako adoptiona ulkomailta? Ei kun ihan ite tehtiin ... siis ei käyny mielessäkään.. (höh...)

pikku2 : Nauti vaan täysillä vapaapäivästä... :D
 
Tehotyttö
Maarialle mukavaa vimppaa työpäivää! Voi että, kohta pääset nauttimaan ihanista kevätpäivistä :)

Kiitos Senora intolähetyksestä :) Se on tehonnu! Olen tänään siis saanut vissiin joku 6-7 sivua valmista tekstiä ihan sillai keposesti aikaseksi. Kylä lähtee :-D Toi homma on purkissa syyskuun lopussa. PISTE. Sitten mä vuoden verran vaan pissin tonne yliopiston suuntaan. Ja eiku jatkamaan...

Ai niin, vielä tsemppiä Ninnille ultran odotukseen! Kyllä ne päivät ja viikot äkkiä vierähtää, kai... :)
 
Kirppu!
Heipä hei ystäväni!
Täällä taitaa olla nukkumatti liikkeellä, siis väsymystä. Itselläni iltaväsymys on jotain aivan käsittämätöntä. Puolinukuksissa keikun ylhäällä mutten tajua maailman menosta mitään. Töissä olen ollut taas vaiheeksi (olen siis virallisesti hoitovapaalla) ja kun päivän jumppaa, ulkoilee ym. niin tattista vaan. Huh!
Mulla huono olo on hiukan kadonnut. Muutama viikko sitä tuli ns. aaltoina pitkin päivää mutta nyt ei enää niin paljon. Kahvi vähän ällöttää, mutta juon silti muutaman kupin päivässä. Tällä hetkellä suurin riesani on aamuyöstä "kukkuilu". Herään joskus neljältä (vessahätään) ja uni ei meinaa tulla enää millään vaikka kuinka väsyttää. Rinnat on arat. Sen testaan monesti päivässä. Varmasti ihmiset vähän ihmettelevät kun meitsi koputtelee tissejä vähän väliä :eek:)

Täällä puhuttiin painosta. Mulla on painoindeksi 21, eli ei juurikaan ongelmaa suuntaan eikä toiseen. Esikoisesta kertyi kiloja vain 11 ja niistä 8 taisi jo jäädä laitokselle. Neuvolantäti jo kehoitteli loppuraskaudesta syömään enemmän ja rasvaisemmin... Tietysti jos sitä painoa on jo ennen raskautta riittävästi, on ehkä oman terveyden kannalta järkevää yrittää pitää paino kurissa. Ehkä raskaus on tosiaan hyvä "laihdutuskeino", jos sen tekee järkevästi. Minä syön 2 lämmitä ateriaa päivässä sekä iltapalan, aamupuuron ja välipalan. Muita pikkunaposteluja en juuri harrasta....

Tsemppiä Tehikselle lisurin vääntöön.

Terkuin Kirppu
rv 8+4
 
sämpy
Terve kaikille,

Voi, Maarialla on viimeinen työpäivä. Mahtaa tuntua mukavalta. No minullakin se häämöttää tuolla 6 työpäivän päästä :)

En oikein tiedä, mihin työkaverit veikkauksensa perustelevat, mutta kai se on tämä klassinen vatsan muoto, minkä Jazzin esikoinen on osoittanut vääräksi :) Siis vatsa on pieni ja suoraan eteenpäin eikä painoa ole tullut minnekään muualle. Ai joo, nyt on tullut uusi 'raskausoire' nimittäin finnit. En ole ennen niistä niin kärsinyt sitten murrosiän, mutta nyt tänään on tullut yhtäkkiä kaksi kappaletta. Tietääkö tämä sitten tyttöä :)

Teillä kaikilla rupeaa olemaan ihan mukavasti noita raskausviikkoja. Ei ole pitkä matka enään siihen maagiseen 12 viikkoon, vaikka eihän se tietenkään mitään varmaksi tee. Itse ilmoittelimme kyllä sukulaisille np -ultran jälkeen, joka tehtiin viikoilla 12. Luitteko tänään muuten Hesarista (ne keille tulee), että joka kuntaan meinataan vaatia kaksi kontrolliseulaa tehtäväksi raskauden aikana? Ihan hyvä juttu, vaikka meillä se on jo käytössä ja oon muutenkin ollut tyytyväinen meidän kunnan tarjoamiin seurantoihin.

Tsemppiä minunkin puolestani Jazzille painonhallintaan. Tosin raskauden aikanahan voi laihtua, vaikkei laihduttaisikaan, niin kuin senora sanoi.

Ja päivähoidosta... itsekin meinaan laittaa lapsen hoitoon, vaikka vapaapäivää viettäisinkin, jos hoidossa vaan on mukavaa. Siellä lapsi oppii sosiaalisuutta ja itse saa hommia tehdyksi päivän aikana, jolloin illalla jaksaa olla virkeämpi ja parempi äiti.

Nyt on ruvennut olemaan supistuksia, sekä kivuttomia että kivuliaita. Öisin varsinkin vihloo menkkamaisesti alavatsassa, mutta ne on sitten menneet ohitse ennen kuin on tarvinnut huolestua.

Upea päivä taas tänään. Idols-iltaa niille, ketkä pystyvät sitä kyyneliltään katsomaan
;-)
sämpy 33+1
 
Jazz.
Hyvää huomenta!

Se on kuulkaa leidit perjantai ja viikonloppu edessä, ihanaa!

Kiitos kaikille tsemppauksesta tämän projektini kanssa! Senorakin piipahti kylässä, kivaa. Hauska kuulla että tuo laihtuminenkin on mahdollista vahingoittamatta sikiötä. Mulla tota ylimääräistä vararavintoa onkin josta ottaa. Toistaiseksi on mennyt tosi hyvin ja tsemppi on päällä. Pyydän apuanne ja tukeanne kun tulee se heikko hetki ja tekisi mieli ratketa syöpöttelemään. =)

Hih, Idolsista selvittiin ilman mitään kyyneltulvaa. Sain kyllä nieleskellä oikein urakalla. Samoin kävi aamulla kun kuuntelin radio Rockia ja siellä soitettiin Kotiteollisuuden uusi biisi: Tuonelan koivut. Hassua tämä hormonimyrskyssä eläminen.

Meille ei tule Hesaria, joten olen missannut tuon artikkelin. Mielenkiintoinen juttu, mielestäni ihan hyvä että käytäntöjä yhtenäistetään koko maassa. Itse seuloista voi sitten olla vaikka mitä mieltä, mutta minä olen kyllä sillä kannalla että tutkitaan kaikki mikä voidaan etukäteen tutkia.

Hui Sämpyä jo supistelee. Hoohetki siellä kovaa vauhtia lähenee. Jännää!
Jeps, mulla oli vanhan kansan viisauksien mukaan kaikki klassiset poikamerkit. Kiloja ei tullut kuin just sen verran mitä vauva, istukka, lapsivesi, tissit yms. painavat, maha oli pieni, hiukset ja kynnet voivat hyvin ja hehkuin. Tytön kun sanotaan vievän äidin kauneuden... Toisin kävi. Jännityksellä jään odottamaan kumpi siellä Sämpyn masussa on asustanut. =)
Saa nähdä onko nyt tulossa poika kun mielestäni olen aivan peestä revityn näköinen. Vessassa käydessä tulee aina katsottua peiliin ja se valaistus tekee musta niin harmaan ja elottoman näköisen että aivan säikähdän. Raskaushormonit on sekoittanut mun kropan niin, että mun atooppinen iho on täysin villiintynyt, kaikkialla punaisia läiskiä ja toispuoleinen pandalook kun silmänympärysiho on punainen. Hiuksetkin näyttää täysin elottomilta, huoh. Tulisipa pian se seesteinen ja auvoinen keskiraskaus...

Tehis on reippaana tyttönä tsempannut lisurin kanssa. Hieno homma!

Ninnille tsemppiä ultran odotteluun! Onneksi viikot menevät aika nopeasti, ainakin minun mielestäni. Toivottavasti myös sulla. =)

Maarialle mukavaa ensimmäistä äippälomapäivää! Nauti ja rentoudu ja lueskele kirjoja.

Kirpullakin väsymystä havaittavissa. Tosi reippaasti jaksat kuitenkin vetää jumppia, ei ole ihme jos sitten illalla väsyttää. Onneksi tämä pahin väsymys menee kyllä pian ohi, ainakin toivon mukaan.

Nyt aktivoidun niin saan päivän hommat hoidettua, johan tässä tunnin ehdin jo surffata netissä omia asioita hoitamassa.

Aurinkoista päivää teille kaikille!

Jazz rv 10+4
 
bellamariia
Moikkista vaan kaikille! Ihanaa, kun liikkeet on tuntuneet niin selvästi sen parin päivän hiljaisaelon jälkeen. Mulla tosin on kaverilta lainattu doppler kotona, joten sydänääniä kuuntelin.

Tosiaan, täällä yksi perhe on elänyt noutoruokaa syöden koko viikon.Maanantaina sairastuttiin toden teolla, mies oli yhden yön sairaalassakin viruksen kourissa. Toivottavasti kuume ei tee sikiölle huonoa. Mutta siis, ei olla laitettu ruokaa vaan haettu kiinalaista, hesburgeria ja pizzaa nyt kolmena päivänä, kun ollaan nukuttu melkein koko ajan. Ja eilen ilmiselvästi terveempänä ja nälkäisenä söin kaksi ardoldsin kinuski jammya, iiihaaaanaaaaaa!! No niin, mutta tänään siis ajattelin kunnostautua ja meikata, käydä kaupassa ja siivota (saitsua vielä tämä päivä)

Olenhan toivottanut kaikki uudet tervetulleeksi? Ja jazzille tsemppiä painonpudotukseen ja tehikselle lisurin tekoon ja olikohan sämpyllä ja maarialla viimesiä päiviä töissä? Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Aurinkoista viikonloppua; BM

O
 
mama*
Huomenta päivää! Täällä on normaalista poiketen ollut pahoinvointi kumppanina aamusta asti, tai jo aamuyöllä alkoi vessareissulla yököttämään. tuijotus omaan napaan lisääntyy aina pahoinvoinnin iskiessä:) Meilläkin siis nouto/eines ruuat ollut käytössä nyt jo useamman viikon, en vaan kykene, enkä pysty ruuanlaittoon... Mies tekee jos ehtii tai isot tytöt, muuten ollaan kaupan varassa.
Minä lähinnä makaan sohvalla ja juon *vissyvettä*
Töihin yritän tsempata senverran ettei saikkua tarvitsisi ottaa.
Muuten, näyttää siltä että, ex-kermiteillä on valtakunnassa kaikki hyvin ja jokainen menee omaa tahtiaan raskauksissa eteenpäin. kivaa!
Tässä kaikki mitä nyt taas jaksan....
Hyvää viikonloppua itsekullekkin!
 
Maaria.
Terveisiä äitiyslomalta!!!
Tuntuu kyllä vielä omituiselta, tai lähinnä vaan lomapäivältä, josta sitten palaan töihin maanantaina :) mutta eiköhän tähän totu pian...
Nyt pesukoneessa peseytymässä sideharsoja, kohta aattelin ryhdistäytyä ja imuroida kodin!!

Sämpylläkään ei ole töitä kuin ensi viikko, mahtavaa! Mieti mitä ajateltiin vielä vuosi sitten... ei olisi uskonut, että tässä ollaan nyt!! Mäkin vielä odottelin tyyliin ekoja menkkoja sen kaavinnan jälkeen yms.
Ai sulla supisteleekin jo kipeästikin? Mulla on vaan silloin tällöin niitä mahankovettumisia, kivuttomia.. Niitä on alkanut kyllä olemaan koko ajan enemmän ja enemmän, välillä yölläkin, muttei satu, niin eipä haittaa :)

Tiistaina onkin neuvolalääkäri, jossa sitten saa tietää paremmin kohdunsuun tilanteen ja kokoarvion yms.

Mukavaa perjantaita ja viikonloppua!!

Maaria 34+4
 
sämpy
Perjantaita Ex-kermeille,

Se olisi sitten toiseksi viimeinen perjantai vähään aikaan :) Maaria se vain jo lomailee, voi vitsit. Mutta kyllä sitä vielä jaksaa, kun näin vähän enää jäljellä. Töihin jää kyllä niin valtava härdelli, etten tiedä kuinka kauan mun aivoilla menee 'lomatunnelmiin' pääsemisessä.

Niin, olin kirjoittanut kontrolliseulat, kun piti kirjoittamani, että kontrolliultrat. Eli kaikkiin kuntiin np- ja rakenneultra.

Bellamaarialle pikaista paranemista ja Tehikselle tsemppiä lisurihommiin. Onkos maman vanhemmat lapset jo arvanneet 'taudin' oikean syyn? Niin ja Ninnille tosiaan kestämistä. Jos ultran odottelu käy ylivoimaiseksi, niin kyllä siihen alkuraskauden ultraan investoiminen kannattaa, vaikka se taitaa aikalailla maksaakin. Minulla on niin hyvä systeemi, kun kuulun työpaikan puolesta sairaskassaan joka maksaa yksityisistä lääkärikäynneistä 80% ja täällä ei muutenkaan maksa ultra kuin 50€, josta itselle jää maksamista sitten 10€. Mutta ihan miltä itsestäsi tuntuu.

Tosiaan Maaria, enpä olisi minäkään vuosi sitten arvannut, että missä sitä mennään nyt. Toivottavasti meillä kaikilla menee hyvin loppuun asti. Ennakoiko kivuliaat silloin tällöin tulevat supistukset synnytystä? En kyllä haluaisi vielä viikkoon ainakaan synnyttää, kun mies on koko ens viikon pois ja eihän mulla jää sitten aikaa nauttia äitiyslomastakaan :) No ei tässä ehkä vielä ole kuitenkaan aihetta paniikkiin (toivottavasti).

Hyvää viikonloppua kaikille. Olenkin viikonlopun pois, joten sunnuntaina tai viimeistään maanantaina jälleen linjoilla.

sämpy 33+2
 
Maaria.
Sämpy: eipä ne kivuliaatkaan supistukset mun mielestä mitään suurempaan ennakoi, ellei niitä tule paljon ja säännöllisesti.
Mäkin voisin vielä kolme-neljä viikkoa pitää vauvaa masussa, mutta sitten olisi tervetullut syntymään!

Nyt päiväunille ;) Oon jo siivonnutkin - superylpeä itsestäni ;)
 
Tehotyttö
Juu, ei nuo harjoitussupistukset vielä ennakoi ihmeemmin synnytystä. Toisilla saattaa alkaa jo tosi aikaisin nuo supistelut. Minä en kolmannesta tuntenut koko supistuksia, kun vatsa oli muutenkin loppumetreillä pieni kivikova pallo. Neuvolan tätskykin luuli joka kerta, että mua supistaa, vaikkei mun mielestä supistanu :)
Kyllä ne oikeat supparit, jotka saavat kohdunsuulla jotakin aikaiseksi, tunnistaa!

Voi kökkö, tässä minä vetkuttelen siivouksien aloittamista. Huusholli on sen näköinen, ettei täällä ole tällä vuosisadalla siivottu. Ja eiköhän se viime perjantaina kuitenkin siivouspäivä ollu :-/ Ollu niin hässäkkäviikko, että lapsetkin päässeet muutamana päivänä illan "viisminuuttisesta".
Pakko tässä on lähteä raivaushommiin, jotta voi hyvällä omalla tunnolla lähteä illalla kamujen kanssa tuulettumaan: konserttiin ja ehkä iltaa hetkeksi istumaan jonnekin, jos jaksaa. Onneksi heiltä ei tarvitse raskautta salata, kun on jo tiedossa.
Niin, siitä tulikin mieleen, että viime viikolla naisten hemmotteluillassa oli hyötyä siitä, että yksi ystävä tiesi tilani. Yksi naapurin kälättäjäjuoruakka alkoi utelemaan, että miksi minä muka autolla olen liikkeellä, kun siellä kuitenkin yksi "homma" on viinin siemailu. Ystävä tuli hätiin ja totesi siinä, että hänkin on. Todettiin sitten yhdestä suusta, että ollaan vähän viisastuttu tässä vuosien varrella, heh.

Mutta nyt mentävä. Oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Tehis rv 9+5
 
Mervi83
Minä vaan ilimoottelen olemassa olostani et kaikki hyvin ja hengissä ollaan!.
Ei nyt ole virtaa muuta kirijootella, niin... Kaikilla tuntuu kuitenkin menevän kivasti ja ihanasti.

Mervi 19+6
 
kauris82.
Ilmoittelempa minäkin, että täällä ollaan myös hengissä.

Vauva on kiinnittynyt, elikkäs lähtökuopissaan ja saisihan tuo vaikka jo alkaa tullakin. Supistuksia on ollut, mutta melko vähän kuitenkin.

Kaikki on nyt vauvaa varten valmiina, sängyn viritys vaan kaikkineen verhoineen ym. on vähän kesken, mutta siinä nyt ei mene kuin hetki, kun sekin on kunnossa.

Paremmalla ajalla sitten kirjoittelen lisää. Vaikka viimeisen ultran jälkeen ensi viikolla.

kauris ja humu 36+3
 

Yhteistyössä