Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Hankinnoista Ollaan käyttötavaroista (pinnis, turvakaukalo yms.) saatu mun veljeltä ja kavereilta hyvin eikä meiltä puutu oikeastaan kun vaunut, amme ja hoitoalusta sellaisista must be-tavaroista. Vaatteita saadaan kun frendillä on la 3kk ennen meitä niin sieltä sitten kaikki pieneksi jäävät. Vaunut haluan ostaa itse mutta onko uudet vai käytetyt niin ei väliä jos on hyvät.

FB:stä, laitan sit kuvan tyypistä kun on syntynyt ja mitat kuvatekstiksi. Jos joku nyt kysyy jotain mahaan liittyen niin vastaan mutta en aio kyllä mitään suoria raskauspäivityksiä laittaa ollenkaan. Ne on lähinnä ärsyttäviä jos ihan suoraan sanotaan.

Tukan oon kyl värjänny kertaalleen raskausaika enkä kyllä aio moisesta syyllisyyttä potea.

Hengästyttää joo, pulssi yhtä korkea kun ennen raskautta mut toisaalta ennen raskautta se oli nopea myöskin tupakan takia. Verenpaineet mulla on laskenu raskaana ollessa. Turvotus tulee ja menee, alkuraskaudessa oli paha. Nyt turvottaa lähinnä iltaisin jos on tullu syötyä paljon valkoisia viljoja.

Namppis ja tirppa 18+0 *poks*
 
Lare Harmi ettet pääse nyt mammajoogaan, mutta se äiti-lapsi jooga keväällä on varmasti mukavaa myös. Käytkö muuten joillakin ryhmäliikuntatunneilla vai kuntosalin puolella? Mä oon käynyt sellasilla tanssillisilla tunneilla ja tarkoitus olis jatkaa niillä käymistä niin pitkään kun vaan pystyy (kunhan tää paha olo ensin helpottais).

(.) Sain ahaa-elämyksen noihin mun vihlontoihin yms mahatuntemuksiin liittyen, joita eilen alko ilmenemään. Jostain muistin lukeneeni että menkkamaisia kipuja voi esiintyä erityisesti siihen aikaan, kun normaalisti olis menkat. Sit hokasin, että mullahan on just se hetki meneillä! Toivottavasti ne johtuu siitä, koska ehdin jo panikoida taas että jotain on pielessä, koska noiden kipujen lisäks havaitsin että eilen oli harvinaisen ok olo etovuuden suhteen eikä yöllä tarvinnut edes nousta pissalle. Kaikesta sitä saakin itelleen stressiä aikaan. Toivottavasti sitä edes tän ekan kolmanneksen jälkeen osais vähän relata :p

Se olis perjantai jo, rentouttavaa viikonloppua kaikille :flower:

mynttis & papu 8+0 (täällä poksutaan myös :) )
 
Lare olen minäkin värjännyt hiuksia nyt raskaana olessani ja niinhän sitä sanotaan, että jos ei kovin tiuhaan värjää, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.. Itse varmaan tulen värjäämään hiuksia entiseen tapaan koska muutenkin värjään hiukset ehkä kerran kahdessa kuussa, niin en usko sillä olevan mitään haitta..

joogasta tuota mammajoogaa olen myös miettinyt, mutta käyn nyt kaksi kertaa viikossa punttisalilla ja tarkoitus olisi aloittaa ehkä zumba tai vastaava nyt syksyllä.. pitää mennä omien tuntemusten mukaan.. tuota lapsi-äiti-joogaa olis kyllä hieno sit kokeilla...
 
Laretzki
mynttis Mulla on siis salille jäsenkortti, joka kattaa kaiken mitä sali tarjoaa. Eli oon ihan kuntosalilla tehnyt treeniä, mutta hyödyntänyt paljon myös ryhmäliikunta tunteja. Paljon oon käynnyt kaikenlaisilla kehonhuolto tunneilla kuten spirals (yhdistää pilatesta, joogaa ja kehonhallintaa) pilates ja syvävenyttelyssä. Sit jonkin verran spinningissä ja "workout" tunneilla. Spinningissä aion käydä niin pitkään kuin vain voi (silloin kun on mahdollista) mutta noi rankat tunnit jouduin jättää heti pois, koska keskisyke noilla tunneilla 150 (ja myös fyysisesti tosi rankkoja, niin eivät olisi tuntuneet hyvältä mahalle) ja sykkeethän ei pitkäaikaisesti saisi olla tuon 150 päälle.

Mä en oikein oo koskaan tykännyt mistään tanssitunneista (ei jalat ja kädet vaan yksinkertaisesti pelaa yhteen) ja nyt on tissit entisestään isommat ja tuntuu ettei rintsikat minkäänlaiset tuo tukea tarpeeksi. Ja myös mahassa liiallinen hytkyntä yms. tuntuu jo välillä pahalta.

Tosiaan nyt pyrin liikkumaan niin paljon kuin vaan jaksaa, tosin jotain täytyy keksiä kun kouluun lähtee. Lentopalloa on ainakin kerran viikossa,mutta pitää varmaan alkaa taas uimaan ja vesijuoksemaan :)
 
Piti tulla tänne oikein ihmettelemään, että kyllä tuo turvotus on todellakin aika yleistä!
Seikkailin täällä odotusaika-puollella katsomassa ketjuja ja siellä oli muutama sellainen, jossa joku on ihmetellyt isoa vatsaansa jo viikoilla 5+jotakin.. ja kuviakin löytyi muutamia..
Ei siis hätäpäivää =) Itellä on varmaan yhtä iso vatsa kun noilla ihmettelijöillä, joten turvotusta riittää porukoilla :D
 
Tää on ihan lopen uupunut tuon koiran suhteen.. Onglemaa ongelman perään ja kaikkien välit menee kun siitä tarttee tapella. Se oli sit vuoden meillä,tuhos puolen asuntoa ja meen piti saada siitä rahat takaisin nyt mut eipä saada eli maksettiin kodin tuhosta. Olis sitä voinu heittää ihan vaan dynamiittiakin sinne ja räjäyttää koko paskan itekki :( uskotteks etten ikinä enään hanki muutakuin koiran ilman papereita kotikoiraksi. huhhuh
 
syysmyrsky olette varmaan tehneet kauppakirjan siitä koirasta aikoinaan, jos on oikein kennel-koira?!? Kannattaa tutkia se kauppakirja tarkoin.. Sieltä varmasti löytyy kohta rahojen takaisinsaamiseen oikeuttavat syyt ja muut.. ja ainahan varmaan kennelliitosta voi kysyä tietoa.. Meillä on myös paperikoira ja saimme kyllä osan rahoista takaisin kun koiralla todettiin synnynnäinen luutumishäiriö polvista. Ja varmasti paljon on kiinni kasvattajasta, että kuinka hän tämän tapaiset tapaukset ratkaisee..
Harmillista, kun teillä koiran kanssa on noin paljon ollu ongelmia.. Ei ole ollenkaan mukava juttu! Mutta ei kannata kirvestä heittää kaivoon noiden paperikoirien suhteen.. ei ne kaikki ole ongelmatapauksia...
 
Meillähän on se tilanne että narttu on sijoituksessa ja palautuu nyt jalostuskelvottomuuden takia koska on ihan lääkärinpaperit luonneviasta ku munuaiset ja aivolisäkkeet ja kaikki on tutkittu sen ylenkusemisen takia..No nyt sopimus purkautuu sen takia kun minä en ole mukamas pitänyt karvaa rodunmukaisessa kunnossa. VOI VITTU!!! sanon minä. Koira oli aivan umpihuovassa kun tuli kasvattajalta kotiin tuossa kesän alussa. Ei sitä olis saanu auki leikkelemättä sitä karvaa tai toinen vaihtoehto olis rääkätä sitä koiraa tuntikaupalla pesun ja kampaamisen merkeissä.
Hän teki musta myös kesällä rikosilmoituksen koirarääkkäyksen tiimoilta kun sanoin et on pakko pitää kuonokopassa päivät kun se tuhoo kaiken ja sittemmin myös tuhosi sen kopan. Minä siis rääkkään lemmikeitäni. Tarvii varmaan pian hakeutuu jo lataamoon tämän paskan takia.
 
No voihan hyvänen aika sitä kasvattajaa!! En kyllä nyt millään voi ymmärtää tuollaista kasvattajaa. Ja jos se palautuu jalostuskelvottumuuden takia niin katsoppas se kauppakirja tarkoin. Jos on vielä tuollainen erikoistapaus kun sijoituspentu, niin varmasti on tarkemmasti laitettu kaupan purun ehdot ym.. ja sitten sitä kennelliittoa mie sulle nyt neuvoisin, että ottaisit sinne yhteyttä asiasta.. Tai sitten onko kenties jotain toista kasvattajaa, jolta voisi kysyä neuvoa?
Sen tiedän, että joihinkin sijoituskoiriin tulee tiettyjä ehtoja kasvatukseen ja esim. näyttelyissä käyttämiseen..
Ja tuo vielä uskomattomampi juttu, ettei koiralla saisi kuonokoppaa!! ja kuka sen nyt kieltää ja täytyyhän silläkin varjolla pitää sitä, että koiralla on luonnevika?!? Minä tuun kohta ja käyn rääkkäämässä sitä kasvattajaa :vampire:
 
ja sitä vielä, että minäpä kyllä katson mitä meidän koiran kauppakirjassa sanotaan.. kauppakirja on muistaakseni kennelliiton oma, joten pitäisi olla kyllä OK. Jäi niin vaivaamaan tämä asia minua, että pakko yrittää auttaa kaikinkeinoin jotta saat rahat takaisin..
 
Onhan meilläkin tuo kennelliiton oma sopimus,mutta tosiaan niin tämä pönttöpää on keksinyt meidän käyneen jollain tapaa puolueellisella eläinlääkärillä joka on kirjoittanut papereihin mitä me ollaan haluttu..koitin sitten sano et kenenkään muun eläinlääkärit ei moista harrasta muutakuin hänen omansa. Kirjoittelee ties mitä papereita hänelle mm eräästä kaihi koirasta jota ei oltu tarkattu ja odotettiin niin kauan et menee vanhuuden piikkiin ku on "tikut tökkiny koiraa silmään" ja sit jalostetaan tollasilla kaihi koirilla. Plus että kaikki sairaat koirat hän on poistanut jalostusjärjestelmästä niin hänen linjasta näyttävät katos täydellisiltä. Mites tällanen luonnevikainen sinne sopisi? hän ei ole ikinä moisesta kuullutkaan. Ja koska minä olen karvan pilannut niin sopimus purkautuu. Karvanhan kasvattaa takaisin mutta luonnevikaa ei saa edes kampaamalla pois. En jaksais millään tapella ku muutenki ihan väsy ja muutto täysillä päällä tällä hetkellä ja tuo kasvattaja on oikeesti saatana naisen ruumiissa. Ei se edes kuuntele mitä koitan piipittää,karjuu vaan päälle mun kykenemättömyydestä huolehtimaan elävästä luontokappaleesta :D kyseenalaistuu siis tuleva äidin rooli tässä samassa. Voi Jeesus sanon vaan...
 
Varmsti tällainen vie voimia ja muutenkin intoa yleensä kaikkeen!! Olen nyt kyllä niin öö aapisena, että.. Sen verran tuossa kahlailin lävitse nettiä ja siellä puhuttiin, että jos ostaja haluaa palauttaa koiran niin silloin maksu jää myyjälle, mutta tuo kun koira palautuu sairauden vuoksi.. onko sulla erikseen tehty sitten sellaista sijoittajasopimusta tai vastaavaa, missä ehkä käydään tarkemmin läpi sijoituskoiraan liittyvistä ehdoista ja miksi esim. hinta on ollut matalampi kuin normaalisti?
Kuluttajasuoja-asiamies varmaan voi myös auttaa tässä asiassa.. ja se kennelliitto ja voisihan Suomen noutajakoira liitostakin kysyä apua!
Toivottavasti saat tämän asian pois päiväjärjestyksesti niin ei tarvitse "mielenterveyttään" menettää..
 
Heippa naiset!

Varovaisesti kurkistelen tälle puolellekin... :heart: Hcg mittauksessa käyty ke ja tänään ja arvot 51 ja nyt 136. Aika vaatimattomia lukuja vielä ainakin päiviin nähden (viimesistä menkoista laskien nyt 4+6) mutta ehkä se ovis onkin ollu myöhemmin. Täällä ollaan silti RKTT asenteella eli jos saan joukkoonne liittyä =)

syysmyrsky Mä oon myös kasvattaja ja mulla on pari sijotuskoiraa sekä mulla on ollu sijotuksessa koira. Niin jos haluut vaikka yksärillä laittaa tarkempia tietoja niin voin koittaa neuvoa :)
 
Laretzki
viida Mä seurailin tuolta yrittäjien pinosta tota odottelua, onnea tänne puolelle pääsystä :). Voihan olla että oot alkanut testailemaan sen verran aikasin että antaa testi vaan haaleaa, mutta m´pääasiahan on se, ettei raskaustesti voi näyttää väärää plussaa :). Ja onhan tuo jo tuossa reilusti tuplaantunut niinkuin se alkuunsa tekee. Toivotaan vaan paljon liimaa vauvalle mukaan :)
Kiva siis saada tänne lisää höpöttäjiä :)
 
Kiitos Lare ja sokruli!!

Testit on (onneks?) jo loppu, digi enää jäljellä jota en oo vielä hennonu käyttää. Eli yritän nyt ressata vähän vähemmän ja sopeutua siihen että tiineenä ollaan :D Jos tämä ei kestä loppuun asti niin sitten itketään mutta ei ennen :) Varhaisultraan yritän päästä jos siitä sais sitten sen huojennuksen muutaman vkon päästä!
 
Viida Tervetuloa vain tänne puolelle ja onnittelut vielä kerran.. Itse en noista arvoista tiedä tuon taivaallista sanoa, mutta raskaustestissä näin sen viivan ja tuskin se nyt erehtyy asiasta.. tai näin minä ainakin uskon.. Eli ei muuta kuin mukaan porisemaan! :)
Ja todella hienoa jos olet kasvattaja, niin varmasti osaat sanoa tarkemmin tuosta syysmyrskyn asiasta kuin minä, joten jätän asian sinulle ja hänelle :) Toivottavasti koiraongelma ratkeaa..
 
Lare Ihailtavan monipuoliselta kuulostaa sun liikuntaharrastukset :) Itellä on just päinvastoin noiden ryhmäliikuntatuntien suhteen, eli pakko olla jotain tanssillista tai muuten tylsistyn heti enkä jaksa käydä :D Mutta täytyy nyt valita joku sellanen laji jossa olis tota hytkyntää ja voimakkaita liikkeitä mahd vähän. Ja täytyykin muistaa ottaa sykemittari mukaan, kun varsinkin nyt tauon jälkeen voisin kuvitella että syke saattaa helposti pompsahtaa liian korkeeks.

Viida Onnittelut plussasta ja tervetuloa tälle puolelle :) Nyt tosi tosi tarrautuvat sukat mukaan pikkuiselle :heart:
 
Laretzki
Tää päivä on ollut kyllä kaukana ihanasta ja helposta keskiraskaudesta. Päätä särkenyt toista päivää yksi panadoli auttoi sen pari tuntia. Pitääpä ottaa tuossa ruuan jälkeen toinen että saisi ajatukset suunnilleen kasaan. Varsinkin kun ilta tulee menemään tosi myöhään, kun on täällä Venetsialaiset ja tarkotuksena olisi käydä torilla vähän musiikkia kuuntelemassa ja ilotulitus katsomassa.

Tää viikko on tuntunut ihan mahdottoman pitkältä, tuntuu ettei päivät ole edenneet yhtään mitenkään. Noh, ensi viikolla sitten puuhaamista riittääkin senkin edestä ja toivotaan että kauppakirjojakin päästäisiin sitten jo kirjoittelemaan...

Lare ja Spyro 14+0
 
Heippa kaille tasapuolisesti! Tulen lukemaan teidän kirjoituksia myöhemmin, tällä kertaa laitan vain uusimmat kuulumiset.

Olen voinut erityisen hyvin ja päässyt todella vähällä alkuraskauden (oireiden) suhteen. Väsymys kyllä vaivaa lähes päivittäin ja olen tarvinnut parin tunnin päikkärit. Maanantaina aloitan sen uuden työn ja toivottavasti jaksan, uusi työkin meinaan väsyttää.

Tämän viikon maanantaina käytiin nt-ultrassa ja kaikki hyvin Raskaus onkin luultua pidemmällä (viikon), mikä onkin hyvä asia! Tänään lauantaina poksutaan eli tänään tuli täyteen tasan 14 viikkoa Laskettu aika siirtyi siis viikolla taaksepäin, tällä hetkellä arvioitu eräpäivä on 25.2.2012. Hyvin saatiin ultrattua, pieni nukkui aluksi, mutta sitten oikoi itseään (nauroin miehelle, että taitaa tulla iskään, että ollaan aamu-unisia silleen, että heräämiseen tarvitaan pari tuntia ), vilkutteli käsillään, käänsi kylkeä, pyöritteli päätään, heilutteli jalkojaan ja toi kuvaruutuun jalkaphjansa Pituutta tirppanalla oli kuvauspäivänä 7cm eli taitaa tulla aika lyhyt kaveri ihan niinkuin vanhempansa. Niskaturvotus oli normaali 1,8mm. Ainoa huono puoli tässä raskauden kestossa on se, ettei veriseulat onnistuneetkaan, koska verikokeet tietysti tehtiin luultujen viikkojen mukaan ja viikkoja veriseulaan ei saa olla niin paljon kuin mulla oli verikoepäivänä. Sain lähetteen 2.seulaan, joka on suuntaa antava, muttei kuitenkaan yhtä luotettava kuin tuo 1.seula olisi ollut.

Tällä hetkellä minua stressaa ihan älyttömästi uuden työn aloittaminen ja se, että miten siellä suhtaudutaan uutiseen. Tähän kaipaisinkin vinkkejä, tsemppausta ja neuvoja kipeästi! Olen ihan hukassa ja ihan liian stressaantunut, ja tämä olotila ei tee yhtään hyvää sikiölle. Mun esimies on aivan ihana ihminen, helposti lähestyttävä ja tullaan hyvin juttuun. Minua pelottaa vietävästi se, että entäs jos suhtautuminen minuun muuttuukin uutisen kuultuaan ja mitäs sitten. En haluaisi mitään riitoja/erimielisyyksiä heti uudessa työssä enkä kyllä muutenkaan, eikä todellakaan mulla olisi hyvä mennä joka aamu töihin sellaiseen työympäristöön, jossa minut olisi "leimattu". Sehän se vasta stressaisikin. Tiedän, ihan turhaa miettiä tällaisia, mutta en voi sille mitään. Pelottaa niin pelottaa! Mikään pakkohan mun ei olisi vielä kertoa, mutta haluan kuitenkin olla rehellinen ja ekan päivän vietänkin esimiehen kanssa, myöhemmin olen eri pisteessä kuin esimieheni. Tiedän, että suojana on TES ja liitto apuineen, mutta en halua mitään katastrofia... ja kun tiedän, miten kävi viimeksi sen mun selkäjutun takia (kun menetin juurikin uuden työpaikan sen takia) eikä minulla silloin ollut voimia taistella (vaikka liiton asianajaja suosittelikin) ja arvatkaapas miten täällä pienillä mailla tällaiset asiat leviää ja tietysti väärennettynä... nytkin oli niin vaikeaa saada työpaikkaa, niin jos tämäkin menee pieleen (mulle pieleen meneminen tarkoittaa jo sitä, ettei mun uutista oteta hyvällä), niin mitkä huhut minusta sen jälkeen liikkuu... voi elämä että on mullakin ongelmat. Mut auttakaa!
 
Kuumeilija Mähän kerkesin olla uudessa työpaikassa tossa alkukesästä vain pari viikkoa, kunnes antoivat potkut raskauden ja mun sairauden takia. Mulla tosin oli koeaika vielä päällä ni oli helppo erottaa. :/ Mutta toivotaan että sulla on parempi ja ymmärtäväisempi pomo. :)

).( Eilen illalla vähän siivoilin jne ni tulipa kipeitä suppareita, täytyy siis osata ottaa rennosti jo. Ei saisi valittaa mutta menispä nää loput kolme kuukautta nopeesti. :D Meidän tytöllä on ihan selkee unirytmi jo, nukkuu päivät ja valvoo yöt, herää just sillon ku mä haluisin mennä nukkumaan. Sit potkitaankin kylkiin ja virtsarakkoon koko yön. Vessassa saa käydä jo kahen tunnin välein. :)

Ihanaa sunnuntaita kaikille :heart:

- Sokruli ja pieni neiti 22+6 -
 
Laretzki
kuumeilija Mulla ei ole kokemusta raskauden ja töiden yhditämisestä, mutta mulla kuitenkin on sellainen käsitys, ettei ole olemassa mitään rajaa koska raskaudesta pitää kertoa. Eli ainakaan sun ei ole pakko heti aloittaessasi kertoa...
Niin, ja me mennään nyt ihan samoissa viikoissa :)

Ikävä herätä aamulla kun melkein heti kun silmänsä avaa, niin päässä alkaa jyskytys. Olisi jo kolmatta päivää päänsärkyä. :/ En tykkää sitten yhtään. Tänään pitäisi siivoilla oikein kunnolla ja löysinpä ihanan ohjeen pikkuisille tumpuillekin, jotka aion laittaa tänään aluilleen :)

Lare ja Spyro 14+1
 
Laretzki
En "saanut" lähteä miehen mukaan salille, koska paino pudonnut viikossa kilon ja nyt mies pelkää ettei ruoki mua kunnolla :"D :LOL:

Ja oon tänään tehnyt niin pieniä tumppuja, etten mitenkään pysty käsittämään sitä, ettei ne todennäköisesti kuitenkaan ole liian pienet...:O
 
"Kuumeilija" Ite sun tilanteessa pitäsin kyllä suuni kiinni koeajan loppumiseen asti ja sen jälkeen voisin uskaltaa kertoa. Muistaakseni laki määrää kertomaan vasta 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä. En ite uskaltas ottaa riskiä, mutta toisinaan se kuulema kannattaa. Toisille on kirjotettu määräaikanen sopimus kokoaikaiseksi kun ovat kertoneet. Kuuntele hetki "tilannetta" et millanen se sun pomo on luonteeltaan ja kerrot sit ku se susta tuntuu luontevalta :)

Viidalle sydämmellisen paljon onnitteluja plussasta :heart: Nyt laitetaan pienelle koko paketillinen liimaa, tarrasukkia, porakonetta ja runkonaulainta matkaan et jaksaa koko taipaleensa kasvaa isoksi vauvaksi asti :) Onnea! :flower:

Namppis88 oon kyllä samaa mieltä sun kanssa tuosta FB:sta. Eipä mullakaan tuu sinne tähän asiaan kuuluvia päivityksiä, kuhan sais ees lähisukulaisille kerrottua uutisen :D Loput saapi tulla kyselemään tarvittaessa, mutta mainostamaan en ala... en ees kuvia ajatellu laittaa. Ehkä päivitän sit pienen syntymästä jotain, katotaan tuleeko siitä kuvatuksia vai ei... Mun fb-ei oo mikään mun elämän kurkintaluukku, jos kiinnostaa mun elämä tulee kysymään sitä sit multa ;)

Meillä poksutaan tänään :) 14+0 **POKS** **POKS** :heart:
Kuunneltiin sydänääniä poksunnan kunniaksi ja heti löyty sydänäänet :heart: Pieni oli kovassa liikkeessä ja kauhee molske kuulu kun se vissiin siellä kärrynpyörää tms heitteli. Pari kertaa potkasi kohti anturia niin et korvissa soi sen jälkeen :LOL:

Tässä ois pari kuvaa meikäläisen pallotuksesta... ei oo joka viikko jaksettu kuvata, mut kyllä näistä muutosta jo näkkee :p
Jos tässä alkas pikkuhiljaa uskomaan et ehkä meille tässä onkin vauva tulossa :)


katso liitettä 13490
rv 10+1

katso liitettä 13489
rv 11+1

katso liitettä 13491
rv 14+0

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 14+0
 

Yhteistyössä