Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Taiska Hirmuisesti onnea pikku isännästä!:heart::flower: Mukava kuulla, että kaikki meni hyvin ja uskomattoman nopeasti tuntui kaikki menevän, kun et kipulääkitystäkään ehtinyt saada. Onneksi sinulle jäi hyvät fiilikset siitä! Monesti on kuullut niitä "kauhujuttuja" ku ei kipulääkitystä olekaan ehtinyt saada ja kivut on nousseet todella koviksi. Vaikka turhahan sitä on verrata mihinkään sillä jokainen kokee kaikki niin erilailla. Onnea vielä oikein hurjasta!

Lare voi kuinka sie olet jaksanu noin vähillä eväillä olla koko päivän liikenteessä!! :confused: Meikä ei kestäis olla hetkeäkään noin.. tuntuu että koko ajan pitää olla mussuttamassa jotain ettei huono olo iske.. äskenkin tuli oikein kylmä hiki otsalle ku kävin aamulla verikokeissa ja ei ole saanut syödä eilis illasta lähtien mitään. Nyt sitten taisi hieman kostautua..

Memelisa Hienoa kuulla, että kaikki on hyvin Pikku-Apinalla ja että hän on kasvanut hienosti.. Pitikin kysymän, kun eikös teillä ollut hääsuunnitelmia ensi kesäksi? Onko suunnitelmat muuttuneet nyt kun pieni tulossa? Meillä nyt ei vielä ole kirkkoa varattuna ja kovasti itse mietiskelin että ehkä olis järkevää muuttaa suunnitelmia, mutta en tiedä. Ehtisi sitten kunnolla "kesäkuntoonkin" ennen häitä ku ostin jo puvunkin.. löysin unelmapuvun yhdestä alennusmyynnistä kun minulla oli ensin tarkoitus vain vuokrata puku, mutta sain vuokrauksen hinnalla puvun omaksi joten tein mielestäni tosi hyvät kaupat.. ja se puku on aivan mielettömän ihana...

syysmyrsky Odotan kovasti uutisia varhaisultrasta! Kaikki varmasti ihan hyvin.. semiä!:heart:

Pieni kysymys teille kaikille... Oletteko jo kertoneet kaikille sukulaisille ja ystäville vauva-uutisista? Meillä ollaan vielä pidetty tätä salassa. Tarkoitus olisi odottaa ekaan ultraan. Haluaisimme kertoa uutisesta ultakuvan siivittämänä sitten tuleville isovanhemmille ja sitten varmasti tieto leviää kulovalkean tavoin, jos vanhat merkit pitävät paikkaansa. Kovasti ainakin vaavin isän puolen suku odottaa vauva-uutisia meiltä.. minun puolelta varmaan tieto olisi aika "normaalia" ja ehkä siihen ei niin kovasti reagoitaisi, sillä mun vanhemmilla on jo 18 lastenlasta! Tai eihän tuota tiedä kun vasta sitten ku kertoo asiasta.

ON meillä siis oli se eka neuvolakäynti perjantaina ja se meni nopeasti.. sydänääniäkin yritettiin kuunnella, mutta koska viikot on vielä niin pienet niin ei niitä voinut vielä kuullakaan.. Ens viikolla sitten verikokeisiin ja eka ultraan odotetaan sitten aikaa.. Harmittaa kun joutuu niin kauas ultraa, että jos en saa ilta aikaa niin joutuu työpäivän ottamaan vapaaksi.. Perjantaina mitattiin verenpaine ja sitten hemoglobiini otettiin joka yllätykseksi oli aika alhainen.. vain 120!! ei ihme, että mie olen melkein nukkunut istualleni.. Pitää varmaan pitää nyt silmällä tuota hemoglobiinia.. paljonko teillä muilla on? Nyt sitten yritettään päivä kerrallaan jatkaa matkaa eteenpäin ja toivoa, että paha olo jäisi pois..
 
Nyt sit neidit... ja rouvat kirjottelemaan tänne että saadaan keskustelua aikaseksi!!! :)

Mä nyt omanapailen ja yksinkeskustelen täällä taas :D Täällä ympärivuorokautinen pahoinvointi on aika oleellisessa osassa. Ja jatkuva nälän tunne! Mietin koko aika että mitä söis. Ja töissä on ihan tuskaa olla kun kokoaika pukkaa ylös.
Meillä on nyt tosiaan muutto täysillä päällä. Mutta olishan se nyt liian helppoa ollut järjestää vaan vanha mummola kuntoon,kun nyt mummo päätti että hän haluaa että KAIKKI vanhat roinat ja roskat kannetaan hänen pieneen häkkivarastoonsa ja ladotaan hänen kaksionsa seinät täyteen jotain laatikko kasoja. Oma valinta :D pian ei näy kauniit ja rohkeet enään telkkarista ku roina peittää tv:n..Kun tarkoitus oli tosiaan mummolan vinttiin tämä kaikki varastoida.
Ja meillä eroahdistuskoira jatkaa tuhojaan,nyt on viimeinen keino edessä enään meinaan DAP panta ja se haihdutin joka tulee pistorasiaan kiinni. Jos ei neiti ala rauhoittua niin sitten saa lähteä takaisin sinne mistä tulikin vaikka vaikea päätös se tulee itselle olemaan : / tämä jatkuva pelon tunne siitä mitä kotona tälläkertaa odottaa ei vaan oikein ole mun juttuni. Stressaan siitä ihan suunnttomasti. Kaksi viikkoa sitten se soi shaverin terineen päivineen kun oli saanut hyppimällä vessan oven auki :( Tämän lisäksi olen saanut saavi kaupalla paskaa kasvattajalta niskaani siitä miten en ole koiraa oikein pitänyt. Nyt alkaa olla reppu aika tyhjä.
Katseltiin tossa isännän kanssa egyptin matkoja ja tarkoitus olisi lähteä ehkä joulukuussa :) täydellä ylläpidolla!! Se olisi täydellinen joululahja!

Syysmyrsky & Pikkurapu 7+1 :heart:
 
Mie matti myöhänen kuittailen vielä täällä ainoona joka on vielä kokonainen! muut onkin jo tainneet vauvansa saada :) Meille on varattu aika käynnistykseen loppuviikosta, jos sitä ennen ei halua vauva lähteä tulemaan :)

Mutta onnea kaikille hyvistä ultra/neuvolakuulumisia saaneille! :)

Tuun vielä kertoilemaan kun vauva on syntynyt, mutta muuten onnea kaikille matkaan ja pitäkäähän pino pystyssä!!! <3

Hyppy ja poikanen 41+4
 
Laretzki
Me löydettiin vihdoin ja viimein kämppä, josta tehtiin sitten heti tarjous kun nyt jo kahdesti mennyt ihan nenän edestä sellaset mistä oltiin kiinnostuneita! 65,5 neliötä, saunallinen kolmio, jossa tosi iso lasitettu parveke...Heti vapaa, joten me päästäisiin tekeen sinne pintaremppaa. Muuten tosi hyväs kunnossa esim. keittiö, mutta ovenrivat pitää vaihtaa samoin vaatekaapeista. Vähän joitain seiniä maalata ja tapetoida myös...Uusi jääkaappi ja pesukone pitää hankkia ja ja...Oon niin täpinöissäni!

Lare ja Spyro 13+3
 
Hyppy Yritähän jaksaa muutama päivä vielä jos ei vaavi ala muuten tulemaan :)

Lare Onnea mahdollisesti uuteen kotiin :heart:

Kertomisesta Meillä ei ole kerrottu muutaku mun isosiskolle ja parhaalle kaverille jotka on meidän yrityksestä ja vaikeuksista ollut tietoisia. Ja meidän molempien äidit arvas/näki mun naamastani kuulemma. Muuten ei ole kerrottu eikä kerrota!
 
syysmyrsky: Oletteko kokeilleet rajata koiran liikkumatilaa silloin kun on yksin?
Mulla myös sakemanni "pentuna" tuhosi kaiken mahdollisen yksin ollessaan. Uusi sohva kerkesi olla ehjä huimat 3 viikkoa ja sen jälkeen olikin mukava syödä eteisen/wc:n seinään reikä, että näkee äitin varmasti silloinkin kun se istuu vessassa.. :) Kokeilin koiran kanssa kaiken mahdollisen ja lopulta mentiin sitten siihen, että tila rajattiin koiralle vain pesuhuoneeseen silloin kun jäi yksin. Tämä auttoi myös haukkumisongelmaan. Sitten kun muutettiin isompaan asuntoon, missä pesuhuone pienempi, rajattiin koiralle tila vain makkariin. Varmuuden vuoksi ostettiin kaveriksi myös kuonokoppa joka esti omalta osaltaan tuhoamista. (Kopan kanssa koira sai kuitenkin juotua, oksennettua tarvittaessa yms.) Toisen koiran meille tultaessa loppui viimeisetkin tuhoamishalut ja enää ei tarvitse kotiin tullessa pelätä, että kämppä olisi kaluttu ihan hajalle. :)
On ne elukat vaan niin raivostuttavan rakkaita toisinaan. :heart:

Lare Toivottavasti asunnon nyt vihdoin saisitte. :)

ON: Täällä sitten ollaan flunssan ja väsymyksen takia s-lomalla ensi viikon maanantaihin asti. :/ Viime viikonkin olin jo töistä pois. Ja pomo tykkää...

iseeyou & Onni 21+4
 
iseeyou jep meillä on ollut aitausta ja kuonokoppaa ja häkkiä jne. Aitauksen yli hypätään/kiivetään ihan leikiten,kyse siis pienestä koirasta,kuonokoppa kestää noin 2sek sen käsittelyssä ja häkkikin pysyy kiinni noin 3sek. Ollaan oikeesti kokeiltu aivan kaikkea, Ja remontti+kaikki tarpeet tämän kitkemiseksi alkaa käydä vähän pörssin päälle.. :( perseestä suoraan sanottuna.
 
Hei vaan, ilmoittaudun vihdoin mukaan :wave: Plussattu on jo muutamia viikkoja sitten, mutta perjantaisen varhaisultran ja pahoinvoinnin myötä on odotus alkanut tuntumaan todelliselta. Eli laskettu aika on 6.4. ja synnärinä TAYS.

Pahoinvointi on tosiaan aika järkyttävää, kertaakaan en ole tosin oksentanut (vielä) mutta se jatkuva etova tunne. Töissä jaksaa ihan hyvin siihen lounasaikaan asti ja sitten iltapäivä on ihan tuskaa. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, kun tuntuu hassulta jäädä sairaslomalle kun kuitenkin sen puoli päivää jaksaa työskennellä ihan hyvin. Mutta en mä kyllä tollasia iltapäiviä kovin pitkään jaksa, ja sitten kotiin tullessa menee koko ilta makoillessa sohvalla kun töissä joutuu tsempaamaan niin kovasti. Täytyy nyt katsoa miten tilanne tästä etenee.

Kertomisesta Viime viikonloppuna kerrottiin molempien vanhemmille ja sisaruksille, kaikki ottivat uutisen hyvin vastaan :) Sisko rupes heti luettelemaan mitä kaikkia vauvatarvikkeita saadaan sitten niiltä :D Kavereille ja muille sukulaisille ollaan aateltu kertoa np-ultran jälkeen.

syysmyrsky Kiva että teilläkin meni ultra hyvin! Mukavaa, että täällä on joku samoilla viikoilla :) Koska sulla on eka neuvola?

Hyppy Tsemppiä odotuksen viime päiviin ja onnea suureen tapahtumaan :heart:

Laretzki Toivotaan, että tarjous menee läpi!

iseeyou Pikaista paranemista :) Muista levätä!

mynttis & papu 7+4
 
Mynttis Munki LA siirty nyt sit 7.4 että tosiaanki aika samoissa mennään! :) Mulla on maanantaina eka neuvola..Katsotaan nyt sit huonojen kokemusten jälkeen alanko käymään kunnallisella terveydenhoitajalla ollenkaan. Täällä terkat ottaa vastaan alueettain eli mulla ei muita vaihtoehtoja kuin tämä tai yksityinen :/ Koskas sulla on neuvola?
 
Hah pakko kirjottaa tänne ku isäntä laitto äsken mulle viestin "Oot aika hauska ku juttelet unissas kaikki yöt ja käyt silmät kii pissalla." :D

Tosiaan oon vähä uumoillu itekki et oon alkanu puhumaan unissani ku havahdun itekki aina välillä siihen et mahdoinko äskön huudella jotain unissani. Tulee nähtyä melkosia elokuvia öisin :D
 
syysmyrsky Kiva, saadaan sitten jännätä kumpi poksahtaa ensin :) Mulla on neuvola vasta viikon päästä maanantaina. Tampereella taitaa olla noi aika myöhäsessä vaiheessa verrattuna muihin. Harmi että sulla on ollut huonoja kokemuksia kunnalliselta, toivotaan että tällä kertaa kaikki menee kuitenkin hyvin. Hauska toi sun miehes laittama viesti, taidat olla aika viihdyttävää seuraa öisinkin :D
 
Mynttis Indeed :D Joo tosiaan olin viimeks ku kävin neuvolalääkärillä niin hermoromahduksen partaalla etten antanu sen edes tutkia mua. Jos et jaksa selata tuolta aikasemmilta sivuilta niin siis hän tuli 40min myöhässä ja mulla oli sentään aamun eka aika. Ja kun kutsuttiin huoneeseen niin hänellä oli kaikki raskaudenkeskeytys paperit siinä nokkansa edessä ja sit tää sanoi "niin sä tulit hakemaan lähetettä keskeytykseen" tms...olisin voinu syödä sen aamupalaksi siinä vaiheessa koska olin niin vihanen.
 
mynttis Tervetuloa joukkoomme turisemaan!! :wave:

syysmyrsky Teillähän tuntuu olevan kyllä aikamoinen "hirmu" tuo koira.. meillä myös sakemanni, joka on nyt kaks vuotta ja en uskalla jättää sitä yksin kotiin.. siispä se viettää työpäivät sitten häkissä pihalla. Meillä koira ehti rikkoa myös uuden sohvan, mutta onneksi niin, että sen saa piiloon ja muutamat pikku jutut on saaneet kyytiä.. Pitäis kyllä joskus kokeilla, että onnistuisiko koira olemaan nätisti sisällä meidän poissaollessa.. varsinkin talvisin kun on oikein kovia pakkasia, niin ei tarvitsisi niin kovasti miettiä erikoisjärjestelyitä se hoitamisen suhteen..

iseeyou rauhottuiko teillä tosiaan koira vähän ku sai kaverin? Meillä on kovasti mietitty kaveria meidän sakemannille, mutta koska on tuntunut nyt siltä, että tuo meidän hirmu on niin mielettömän yliaktiivinen, että en ole sitten uskaltautunut ottamaan toista koiraa. Mies haluasi toisen sakemannin, mutta... ja tämä meidän kaveri ku tahtoo olla niin pässi.. tuntuu, ettei oikein tule toisten koirien kanssa toimeen ku se yleensä liian leikkivä.. vanhemmat koirat ainakin alkavat vain ärähtelemään ku toinen käy hermoille.. Kastroimistakin ollaan mietitty, että josko se sitten rauhoittaisi edes hieman, mutta tiedä häntä!

Hyppy kovasti onnea matkaan ja tulehan kertoilemaan sitten poikasen strategiset mitat ja miten kaikki sujui.. Odotan innolla uutisia!

varhaisultrasta te jotka olette käyneet jo varhaisultrassa ennen ekaa neuvolaa, niin ilmeisesti olette käyneet yksityisellä puolella?? Itse kun olen ihan keltanokka kaikessa ja vielä ole kaikkea niin sisäistänyt, niin siksi kyselen "tyhmiä".. vai eipä niitä tyhmiä kysymyksiä taida ollakaan:confused: Milloin tuohon varhaisultraan voi mennä vai onko siihen mitään aikaa? Ja mitähän tuo mahtaisi maksaa?

Mulle tuli eilen varhaisultraa aika, joka meni kuukauden päähän ja tuntuu, ettei sinne asti jaksaisi odottaa, mutta pakko kai se on.. Onneksi aika on iltapäivällä niin ei tarvitse koko työpäivää ottaa vapaaksi.. kuitenkin matkaa tulee jonkin verran ja olenkin miettinyt, että pitäisikö sitä miettiä tuota yksityistä puolta..
Mulla tuntuu, että pahoinvointi olis vähän antanut myöden tai sitten olen vain nyt pystynyt pitäämään muonituksen tasaisena.. meinaan meikäläisellä tuntuu kans olevan jatkuva nälkä ja sitä sitten popsii :popcorn:kaikkea mahdollista pitkin päivää.. ja töissä nyt ainakin pitää yrittää pitää pahoinvointi kurissa, ettei sitten tule työn teosta liian haastavaa.. huono puoli tässä syömisessä on kyllä se, että mie olen kyllä paisunu ihan hirmusti..:D turvottaa niin vietävästi, ettei enää mitkään housut tahdo mennä jalkaan ilman että ne puristais vatsasta.. pakko kai lähteä housu ostoksille.. olen kaapista jo kaikki isoimman housut käyny läpi mutta ei!

Kertomisesta vielä.. mie tässä olen kyselly mieheltä, että milloin voitaisiin kertoa porukoille, mutta se aina vain kuittaa, että ei tässä mitään kiirettä ole.. no ei olekaan, kun eihän nyt ole kuin aikaa, mutta silti olis kiva kertoa jo.. mutta varmasti olis aika jännä nähdä reaktiot, ku mennään seuraavan kerran kotopuolessa tuolla pohjoisessa käymään, että ku masu on kasvanu.. varmaan päästää käymään vasta syyslomien aikoihin, niin eiköhän pötsi ole jo näkyvillä..

Yritetään nyt tosiaan pitää porinakerhoa pystyssä.. mie ainakin yritän kovasti tehdä oman osani.. olen eilenkin kovasti odotellut, että joku kirjoittelisi, kun ei yksin viiti keskustella :)

Niin ja oikein hyvää keskiviikko päivää!
 
syysmyrsky ja mynttis mieki seuraan innolla kumpi teistä ehtii ensin! =) Itse olen myös aika lähellä teitä, joten jännityksessä mukana!

syysmyrsky pitikin laittaa sinulle aikaisemmin tuosta lääkärineuvolasta, että todella uskomatonta tuo mitä sulle tapahtui.. :O siinä huomasi, että lääkäri ei ollut kyllä yhtään perillä mistään.. ja se että tulee noin myöhässä.. siis ihan uskomatonta.. varmaan olisin ite tuossa tilanteessa jo syöny sen lääkärin.. :D
 
Piti vielä kysymän teiltä noista raskausoireista..

Minua on ainakin nyt kovasti hengästyttänyt.. Onko kellään vastaavaa? Välillä tuntuu, että happi loppuu ja pitää vetää henkeä oikein kunnolla. Toki minua on nyt vaivannut keväästä lähtien tukkoinen nenä joka sitten paheni nyt kesällä ja se tietenkin lisää tukkoisuutta muutenkin.. Mutta jotenkin tuntuu, että tämä hengästyneisyys johtuisi tästä "siunatusta tilasta" :confused:
Mitäs mieltä olette?
 
Höttis Jee kiva ku joku kirjottaa tänne!! enemmänki siis :) Ja tosiaan meidän hirmu lähtee kasvattajalle nyt viikonloppuna. Hyvä mun mielenterveydelle mut kyl silti oon ollu vähä itkunen ku se oli mun karvaturpani. :(

Tosta ultrasta niin sullahan on se sit jo nt-ultra eikä ns varhaisultra. Mä kävin nyt ma tosiaan viikolla 7+0 ja maksoi yksityisellä 91€ kelakorvausten jälkeen. Kallis mutta hintansa väärti kyllä :)

Ja oireista. Viikonloppuna ku ukolle hermostuin ni luulin et saan infarktin ku meinas happi tosiaan loppua kans :D toinenki ihan pelästy et älä nyt saakeli siihen kuole! Mulla muita oireita tissien turvotus ja kipu,pissiminen,alaselän kivut,väsymys,pahoinvointi (ei oksentamista kylläkään vielä) ja kai ton unissapuhumisen voi kans lisätä koska toisethan sanoo et unet lisääntyy :)

Mä oon täällä yksinäni jorissu myös mut tosiaan olisi hirveen kiva jos ei yksinään tarttis jutella :D

Vitsit et odotan meen muuttoa vaikka muuttaminen on kamalaa hommaa ni kyllä vaan niin paljon odotan remmittömiä lenkkejä koiran kanssa keskellä ei mitään ja maan tasalla elämistä ja sitä et ei ole naapurit kyttäämässä jokasta liikettä ja mistä tuut mihinki aikaan. Ja ennenkaikkea SAUNA <3

Syysmyrsky & Pikkurapu 7+2
 
Höttis Kyllä me miehen kanssa siihen tulokseen on tultu, että sakemanni rauhottunu tuon toisen koiran tulon myötä. :)
Kyllähän meitä alkuun vähän hirvitti tähän toista koiraa ottaa, kun sakemanni aikamoinen remmirähjä. Rauhottuu kuitenkin aina, kun toista koiraa pääsee haistelemaan. Ja tiesin, että uroskoirien kanssa tulee toimeen. Alkuun oli tietysti ruoasta mustasukkaisuutta, ihan vain siitäkin jos me söimme. Vielä nykyäänkin koirat syövät eri huoneissa vaikka jossain vaiheessa ruokailua vaihtavatkin paikkaa ja kuppeja keskenään :D Alkuun ei uskallettu niitä kaksistaan jättää kotiin, joten Basset aika usein kulki mukana. Sitten vasta kun oltiin varmoja, että tulevat toimeen niin jätettiin ni pieneks hetkeks ja sillonkin kamera kuvaamaan. :)
Meillä myös sakemanni ollut hirveän raju leikeissään eikä ole ikinä toista koiraa oikein tajunnut jättää rauhaan. Mutta kun Basset meille tuli, niin yllättäen tän kanssa ei ollutkaan mitään ongelmaa. Eka yökin meni tosi rauhallisesti.
Sisällä leikkivät tosi nätisti, ulkona tuo sakemanni tahtoo joskus riehaantua liikaa ja olla kovakourainen, silloin pitää vähän komentaa.
Tuo sakemanni myös silittäessä otti aikaisemmin käden suuhun, ei puremismielessä vaan ilmeisesti oli sen tapa "kiittää" hellyydestä. Tämäkin tapa loppui kuin seinään Bassetin tullessa. Kotiin tultaessa ei myöskään hypi enää niin innokkaasti päälle kuin ennen, ensin pitää haistella Basset läpi ettei se vaan ole käynyt vieraissa :D

Hirveä sepustus tuli nyt koirista, anteeksi siitä :ashamed: Ja en edes tiedä ymmärtääkö tuosta mitään, mutta menköön. :D

Hengätyminen on ihan yleinen oire raskauden aikana. Itse en edes tiennyt vielä olevani raskaana, kun miehelle jo valitin että nykyään hengästyy jo puhuessakin. Pelkäsin kaikenmaailman sydänvikaa yms. :D Sitten kun testi oli positiivinen, niin melkein huomasi pienen lampun syttyvät täälläkin vintillä. :)
Pahin hengästyminen on ehkä jäänyt hieman raskauden edetessä pois, mutta kyllä sitä vieläkin tulee hengästyttyä paljon herkemmin mitä ennen.

Mulla myös ollut tukkoinen ja flunssainen olo koko raskauden ajan. Nyt kun se sitten iski vielä kunnon flunssan päälle, niin olo ei todellakaan ole mitenkään herttainen. Lääkärikin sanoi, että raskauden aikana jos flunssaan tulee niin se yleensä pitkittyy helposti. Siksi kirjoitti suoraan normaalia pidemmän sairaslomankin.

iseeyou + Onni 21+6 (huomenna poksuu) :heart:
 
syysmyrksy kyllähän mie tulen sun kanssas jorisemaan.. =) nyt sitä tulee koko ajan jotain kysymistä mieleen ja mukava tällälailla heti kysellä jos joku osaisi heti sanoa vastauksen.. tai ainakin kovasti helpottaa kun saa edes kysyä, jos jokin painaa mieltä.
Vai lähtee hirmu takaisin kasvattajalle... :( ja toisaalta hyvä ratkaisu, vaikka vaikea varmasti oli tehdy tuo päätös.. kyllä nuo nelijalkaiset karvapallot on niin omia pikku karvapalloja, että vaikka kuinka ne välillä repii hermoja oikein kunnolla.. itekki olen ollut kyllä niin kahden vaiheilla välillä ja sanonu miehellekin että nyt saa koira lähteä, etten jaksa enää.. meillä kun tuntuu tuo hirmu olevan niin hankala kaikissa asioissa..
Tuosta ultrasta.. tuli äitiyspoliklinikalta kirje siitä varatusta ajasta, niin siinä luki varhaisultra.. Mutta josko ne vain käyttää sitä sanaa sitten, kun taas mielestäni neuvolassa kun kävin niin sanottiin, että se olis se np-ultra :confused: En oikein nyt pysy kärryillä :D Tuota kyllä pitää miettiä tuota yksityistä puolta, ku ajattelin, että sieltä varmaan sais kuvia enemmän?!
Oireista.. mulla on aikalailla samat oireet ku sullakin.. tissit on ollut tosi kipeät ja turpeat, mahassa kunnolla turvotusta ja alavatsaa on vihlonu jonkin verran, väsymys on painanu oikein kunnolla ja etova olo on ollu, mutta onneksi oksentamaan ei ole tarvinnu alkaa.. Jotkut tuoksut saa kyllä olon välillä tosi huonoksi..
Asunnosta.. pahoittelen, mutta minulta on mennyt tuo asunto asia vähän ohi.. Onko se isokin asunto jonne muutatte? ja milloin tuo muutto on? Kyllä se kun saa tavarat paikoilleen niin on todella mukavaa.. sitten saa rentoutua.. Olen todella iloinen teidän puolesta.. Kiva jos sellainen asunto on löytynyt mistä pitää!

Höttis ja MiniMe 8+6
 
iseeyou aika hienoa kuulla, että tuo teidän bassetti on rauhoittanut sakemannin.. tässä ehkä tohtii sitten miettiä sitä toista koiraa.. meillä tuo sakemanni taitaa olla vähän samanlainen kuin teille.. liian raju leikeissään ja sitten on sellaista uhittelua vielä.. ymmärtäähän sen kun se on vielä pentu, mutta ite toivois, että se vois jo rauhottua.. Ja kiva kuulla, että koirat tulee hyvin toimeen.. tuo ruokailu on varmaan muutenkin hyvä tehdä erillään, jotta ei sitten vain tule yllätyksiä.. meillä tuo koira on ainakin niin mustasukkainen meistä, että mie vähän olen miettinyt, että kuinkahan se mahtaa ottaa pikkuisen sitten vastaan.. Meillä ku koira ei annan minun ja miehen suukotella tai halailla ku se pyrkii aina väliin :D huono juttu, mutta ollaan yritetty kitkeä sitä pois..

Hengästyminen minäkin jo pelkäsin, että nyt on sydämessä jotain vikaa ku hengästyttää välillä niin pirusti ja varsinkin sen jälkeen aloin hieman miettimään enemmän, ku eka neuvolassa mitattiin verenpaine ja se yläpaine oli normaalin ylärajoilla.. mutta toivotaan, että tuo verenpaine ei lähde nousemaan ja tuo hengästyminenkin loppuu, sillä se ei ole mitenkään kovin mukavaa..
 
Höttis: Kyllähän meilläkin sakemanni yritti alkuun alistaa Bassettia, mutta Bassetit tunnetusti eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä, joten ei Basset raukka tajunnut koko alistamis touhusta yhtään mitään. :D Istui vaan paikallaan kun isompi seisoi päällä, hyvinkin uhittelevassa asennossa välillä. Tai sitten se vain käveli pois. :D
Meillä kyllä varmaan osittain mennyt näinkin hyvin juuri siksi, että koirat ovat niin kamalan erilaisia luonteeltaan. Jos olisi kaksi uhittelevaa koiraa, vaikka eri sukupuolta ovatkin, niin tuskin siitä mitään tulisi.
Joskus tulee mietittyä, että oli sitä tyhmä/hullu kun toisen koiran halusi, mutta toisaalta tulee taas itse päästyä paljon helpommalla kuin yhden kanssa. :)
Mulla on kaksi pientä pikkuveljeä, joten sitä kautta koirat tottuneet pieniin lapsiin. Sakemannin reagoinnista vauvaan en oikeastaan ole huolissani, mutta Basset taas.. Ukko on lellinyt sen piloille ja aina kun me pussataankin, on koira heti välissä vaatimassa itselleen huomiota ja rapsutuksia. Basset myös nukkuu ukon kainalossa yms. Oonkin yrittäny miehelle nyt puhua, että kun vihdoin päästään muuttamaan omaan taloon niin koirilla ei sitten ole makkariin saatika sänkyyn mitään asiaa. Mies vielä toistaseks samaa mieltä, mutta odottakaa vaan kun Basset päästää ensimmäiset rääkätyn eläimen ulvaisunsa ni johan on varmasti koira kainalossa..

Mulla kanssa ollu ongelmia noiden paineiden kanssa, mutta vähän toisella tapaa. Täällä kun tahtoo olla vähän liian matalat paineet. Viimeksi mitattuna 77/58.. Tämä sitten aiheuttaakin mukavasti väsymystä, huimausta ja migreeniä. Suolaa olen yrittänyt lisätä ruokiin, syödä lakuja + salmiakkin, mutta eipä ne paineet siitä tunnu nousevan siltikään. :(
 
Laretzki
Huh, olipahan tullut jo tekstiä tänne :) Kiva että täälläkin alkaa vilkastumaan taas kun tulee odottajia lisää. Kumpa vaan ne pitkänyrityksen ihmiset vielä tänne siirtyisivät...

Höttis Kuten tuossa jo kommentoitiinkin niin hengästyminen ihan normaalia. Ja ite oon huomannut sen, että leposyke on noussut korkeammalle, vaikkei sitten liikkuessa keskisykkeet juuri entisestä eroa ainakaan sen mukaan mitä niitä oon seuraillut. Raskausaikanahan esim. kalorien kulutus on 20% kovempaa kuin normaalista (oon ite huomannut tän käytännössäkin koska sykemittari mukana tunneilla ja saman mittasilla tunneilla kuluu nykyään paljon enemmän kcl) ja samoin sydän pumppaa monta kertaa enemmän verta raskaus aikana

Ja myös tukkoinen nenä voi johtua raskaudesta. Tai kun limakalvoilla kiertää enemmän verta, niin ne sitten erittää nesteitäkin enemmän. Jotenkin näin se meni kun jostain luin. Itellä nyt huomannut sitä että räkää tuntuu riittävän vaikken kipeä ole tai saanut kylmää mitenkään erityisesti.

Välillä sitä miettii, että joko sitä tuntee liikkeitä, mutten kuitenkaan jaksa oikein vielä luottaa siihen..Pitää jatkaa seurailua ja kuulostelua jos niitä hipaisuja/kuplimista tuntuisi jossain vaiheessa ihan selkeesti...

Lare ja Spyro 13+4
 
iseeyou Hassu tuo teidän basset.. ehkä tosiaan hyvä juttu ettei ymmärrä kaikkeen niin vakavasti suhtautua.. meillä mies haluaisin toisen sakemannin (en tiedä kerroinko jo) mutta mie olen yrittänyt puhua sille, että jos toista koiraa mietitään, niin ehkä se vois olla joku muu.. ei ole oikein lämmenny vielä siihen ajatukseen =)
Tuo lapsiin tottuminen olis kyllä kaikkein tärkeintä koiralle.. meillä kyllä muuten se onnistuis helposti, jos vain ei asuttaisi niin kaukana mun suvusta.. Miehellä ei ole kuin yksi sisko ja sillä yksi tyttö ja se on "opetettu" pelkäämään koiria.. aina ne kaikki puree.. en minä sillä etteikö niin saisi tehdä, mutta mielestäni meidän koira reagoi aika vahvasti ihmisiin, jotka pelkää sitä.. mun puolella on niin paljon tenavia ja sitten melkein joka perheessä on ollut koira, niin ei ne lapset niin osaa edes pelätä koiria ja hyvin on menny niiden lasten kanssa.. koira jopa alistuu niille paljon helpommin..
Tuosta piloille passaamisesta.. meilläkin taitaa tuo mies olla se, joka koiraa lellittelee liikaa.. ja välillä huomaan, ettei se koira ota miestä niin tosissaan, jos se komentaa sitä.. silloin alkaa vain rajumpi leikki.. =) ja tuosta sänkyyn tulemisesta.. minäkin olen yrittänyt sanoa, että nyt pitää opettaa koiraa, ettei se tulis enää sänkyyn.. ja nyt ehtis vielä harjoitella ennen vauvan tuloa.. mutta huonosti on alkanut se koulutus =)
Paineet.. sullahan on tosi matalat paineet.. miten sie pysyt pystyssä :confused: Toivottavasti paineet normalisoituis ja ettei tarvi kärsiä väsymyksestä, huomauksesta ja migreenistä..
 
Lare yritetään nyt oikein kunnolla saada keskustelu pörisemään ja toivotaan tosiaan, että pitkäänyrittäneetkin tulis tälle puollelle.. kovasti kävin kuumeilijoiden puolelle huutelemassakin sitä, että niitä odotellaan tällä puolen.. =)

tukkoinen nenä no tosiaan, mulla kyllä oikeastaan tukkoisuus paheni sen jälkeen kun tulin raskaaksi.. Multa nyt on otettu nenän limakalvoilta solunäytettä ja sitten verikokeessa kävin, että tutkitaan nyt, että olenko mahdollisesti koiralle tai pujolle allerginen, mutta nenän solunäyte oli molemmissa negatiivinen.. joten voisiko siis olla mahdollista, että tämä johtuukin vain tästä tilasta..:confused::O
 
Laretzki
Nyt mies sitten ilmotti, että huomenna siihen asuntoon on yleinen näyttö, ja että pankkiin soittaessa olivat sanoneet tarkistelevansa asiaa ja soittavansa myöhemmin. Voi vittu nyt taas oon niin varma että tuokin kämppä menee ohi suun..:headwall:
 

Yhteistyössä