Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Kiitos kovasti onnitteluista!

"kuumeilija" Meillä onnisti yk8, vaikka täytynee sanoa, että olen hieman ymmälläni siitä.. Yritin sitä ovista etsiä sillä Donnalla, mutta ei mitään ja sitten sitä oltiinki jo "pieniin päin".. En edes ensin meinannu testata ku ajattelin vain, että nyt se kierto lähti elämään omaa elämäänsä, mutta halusin kuitenkin varmistaa, kun oli tarkoitus lähteä vähän juhlimaan.. Jäi sitten nekin juomiset juomatta! Mutta eipä tuo haittaa, koska minulla on nyt jotain paljon parempaa tapahtumassa :)

ON.. etova olo on jatkunut edelleen, mutta onneksi ei niin voimakkaana.. tisut on edelleen kosketus arat ja välillä on kovaa vihlontaa alavatsassa.. muuten kaikki ok, mitä nyt tuota energiaa pitäis saada lisää.. meinaan ihan nukkua joka paikkaan..
 
Noniin nyt on varhaisultra varattu ensi maanantaille. Toivottavasti sydän sykkii ja vielä oikeassa paikassa. :) oon kyl ollut taas aivan omissa maailmoissa koko päivän. Ja jossain määrin pistää edelleen vihaksi tuo aamu,lähinnä sen takia että olis voinu nukkua senkin tunnin jonka istuin turhaan terveyskeskuksessa. Mur. Tänään myös poks 6+0 <3
 
Kuumeilija, oon tällä hetkellä sairaanhoitajana vanhusten kuntoutusosastolla ja uhkaavasti näyttää siltä että tulen olemaan siellä äititysloman alkuun asti. Ovat puoliksi luvanneet mulle vakiviran jos vaan haen sitä, nykyisen ilmapiirin takia en vain ole varma haluanko tehdä edes sitä 3,5 kk töitä tuollaisessa paikassa vaikka taloudellisesti se olis kyllä järkevää.

Ruoista, mun ymmärtääkseni suomalaiset tuorejuustot-levitteet kuten viola ja creme bonjour on kyllä ihan turvallisia. Tuollaisesta raejuusto-kiellosta en oo kuullutkaan! Outoa. Jos saan meidän skannerin toimimaan niin laitan meidän neuvolan listan kuvana tänne. Ja ehkäpä nuo jo 4 viikkoa vanhat ultrakuvat :D...

Mulla on tänään vapaapäivä :heart: Peräti viikon ainoa taas kerran. Mies tosin on sitä mieltä että vapaapäivä=siivouspäivä ja oon kauhea lapamato kun nukun klo 11 asti enkä jaksa pahemmin mitään suursiivousta suorittaa. Hän kun siivoaa joka jumalan kerta kun on vapaalla ja muistaa siitä mainita useaan kertaan päivän aikana. Haluaisin oikeasti nähdä sen kun kaveri nousee pirteänä klo 8 siivoamaan viikon ainoana vapaana kun hb on 113, päätä särkee viidettä päivää, painajaiset vaivaa, lihaksia särkee ja suonta vetää koko yön niin että kokonais-unimäärä on sen 5-6tuntia. Anteeksi valitus mutta ei tää nyt kyl ihan oikein mee mun mielestä.

Namppis ja meidän tirppa 16+5
 
Laretzki
ON Tänään oltiin koulussa kävelemässä tai siis rämpimässä metsissä ja huomaa kyllä että tollaset epätasaset liikkeet tuntuu tonne vatsaan. Tai ainakin nyt taas kivistää vähän ikävästi.

Ja saakeli näitä hormooneja. Kun mies soitti siitä kämpästä mikä varattiin meidän nenän edestä (puhelimistse!), ja laitoin FB:hen "Rupean minäkin sitten saakeli varailemaan kaikki kämpät jotka vaikuttaa lupaavilta, niin etukäteen jotta olisi jotain toivoa saada sellainen minkä haluaa perkele."
Niin eikö siihen heti "vanhemmatja fiksummat" luokkakaverit ole kommentoinut että "Niin mekin tehtiin. Ennen ekaa näyttöä sovittiin et halutaan kattomaan ja onnistu. Ja ostettiin." ja "samma här" niin meikäläinen alkaa itkemään sitä että tarviiko saatana tulla oikein ivaamaan ja kääntämään veistä haavassa kun ei kunnolla saatana tiedä jutun taustoja. Ei niitä asuntoja mun käsittääkseni ole ennen PUHELIMEN kautta voinut varailla, tekemättä kunnon tarjousta. Olisivat hiljaa saatana kun eivät tiedä kaikkea. Mä oon muutenkin niin väsynyt jo tohon asuntohommaan kun kaikki hyvät menee ihan nenän edestä.

Ja nyt mä en pysty taas lopettaa itkua lainkaan.

Lare ja Spyro 12+3
 
Onko täällä ketään kuka olisi saanut pahoja allergisia reaktioita nyt raskausaikana. Mulla on ollut nyt kaks rajua reaktiota johon oon joutunu ottamaan antihistamiinia ettei mene hengitystiet lukkoon. En siis ole ennen raskautta ollu todistetusti allerginen millekkään ja nää reaktiot on tullu ihan ihme ruoka-aineista mille en ennen oo reagoinu mitenkään. Aion kyllä huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä mitä tehdään mut aika pelottavia kohtauksia nää on kyl ollut.
 
Sokruli :heart:

Voi ku menis nyt aika nopeesti niin pääsis itsekin siihen ekaan ultraan :)

Mulla on koko aika karmee nälkä! Voisin syödä kokoaika ja kauheita määriä! :$ Kenties sitä ei olla rantakunnossa ensi kesänä...
 
Moikka kaikille!

Ihana kuva neidistä Sokruli :heart: Oman minin kuvia odotellessa, on mukava ihastella teidän muiden kuvia :heart:

Eilen soittelivat minulle neuvolasta ja joutuivat siirtämään minun eka neuvolassa käynnin aikaa.. tarkoitus oli ensin mennä vasta tämän kuun viimeinen päivä mutta nyt se siirtyikin jo huomiselle.. :D Jännittää ihan hirmusti.. vaikka tuskin siinä nyt mitään muuta tehdä ku käydään lävitse vain perusjuttuja.. Mutta kertokaapas te jotka olette siellä jo käyneet.. ei sitten niin kovasti jännittäis ku tietää mitä tuleman pitää :D

syysmyrsky täällä kans tuntuu tuo jatkuva nälkä piinavan.. ja voi apua, jos nälkä yllättää oikein kunnolla niin sitten tulee niin etova olo, että hyvä jos pystyy enää syömään :$ Pikku naposteltavaa on pitänyt varata vierelle.. :)

muoks: Minut varmaan voisi myös laittaa listoille... kukahan se päivittelee tuota listaa?! Mutta tässä päivitettäväksi :) Höttis la 29.3.2012 ja Seinäjoki
 
Viimeksi muokattu:
Tänään käytiin np-ultrassa, joten tässä olis vähän kuulumisia :)

Pikku-Apina oli kasvanut erittäin reilusti ja oli jo 52mm kokoinen :heart: Pieni sydän sykki vahvasti ja oli mukavasti liikkeessä koko ajan :) Heti alussa kun ultralaite asetettiin paikalleen niin pieni tuntui vilkuttavan vanhemmilleen, siitäkös se onni syntyi kun näki et kaikki on kunnossa :heart: Tutkittiin pieni niiltä kaikilta osin kun tässä iässä vain on mahdollista tutkia ja kaikki näytti erittäin hyvältä, eli poikkeavuuksia ei tässä ultrassa näkyny :) Niskaturvotustakin oli vain 0,8mm eli todella vähän! Ei tuonne verikokeeseen olisi varmaan tarvinnu mennä, mutta kävin nyt kuitenkin

Saatiin todella monta ultrakuvaa kun siellä oli vissiin juuri valmistunut kätilö niin se otti ihan reilusti noita kuvia + saatiin myös vähän kokeneemman ultraajan kuvia :) Eli noita nyt piisaa Ei oo niin hienoja ku Laretzkin kuvat, mutta laitan tähän nyt yhden omasta mielestä parhaimmasta päästä. Ultrauksen aikana pieni näytti vähän imeskelevän peukkua ja sit se laitto molemmat kätensä päidensä viereen, ihan ku peittääkseen korvansa :LOL:

Aijaa.com - 8515914.jpg
Oisin kuvan tähän laittanu, mut en nyt sit ilmeisesti ossaa Joku viisaampi vois opastaa ni muokkaan sit uudelleen

Pienen mitta on siis tänää 52mm, joten meiän LA siirtyy. Uusi LA on siis 26.2.12

Olo ultrauksen jälkeen oli huojentunut ja tavallaan jokin lukko sisällä purkaantui, enää ei pelota niin paljoa :) Sen kunniaksi laitoin tänään jalkaan äitiyshousut Vielä ois pari viikkoo ja sit ois edellisen raskauden kesto ohitettu.


Oon potenu selkäsärkyä pari päivää ja se jatkuu edelleen... Kävin lääkärissä ja se ois kortisonipiikin laittanu, mutta enhän mä voi sellasta ottaa :p Nyt sit pärjätään panadolilla ja sairaslomalevolla, saikkua tuli sunnuntaihin asti ja sen jälkeen on pari vapaapäivää, joten ens ke vasta seuraavan kerran töihin! Päivät sinnittelen ilman särkylääkettä ja yöksi ajattelin yhden ottaa.

Me muuten saatiin kaverilta varastoon oottelemaan jo pinnasänky ja hoitopöydän taso, itse pöytä ei vielä mahu ku pitää noi renkaat ekana vaihtaa, sit ois vielä ne emmaljungatki tulossa, monen sadan euron säästöt kyllä on kasassa! :)

Mut nyt lopetan romaanin kirjottamisen!

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 12+4
kylläpä tuntuu hurjalta hypätä viikko eteenpäin!
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Kuulin tänään että mun kaveri on kans raskaana! Laskettu aika vissiin huhtikuun puolivälissä. Hän oli saanu eilen tietää ja ilmoitti mulle heti. Enkä ollu hänelle kertonu vielä edes meidän uutista :D Ihanaa kun on vauva-kaveri mutta vähän ihmettelin kun hän tiesi että me yritetään muttei että on tärpänny. Olis varmaan aika pahalta tuntunu jos olisin vielä yrittäjissä. Ymmärrättekö mitä ajan takaa?

Mut ihana kyl kun on masunkasvatuskaveri :)
 
Laretzki
Mä pahoittelen, mutta mä en jaksa tällä hetkellä muuta kuin oma napailla ihan kylmästi, kattellaan uudestaan stiten huomenna unien jälkeen. Tässähän on siis takana se vaatimaton 08-21 koulupäivä, josta kolmeen asti oltiin Pietarsaaressa UPM:n tehtailla (ja oli muuten täysin turha reissu kyllä). Siellä sitten oli aamupäivällä tarjolla pulla, ja iltapäivällä ennen lähtöä sämpylä ja mehua. Ja näillä eväillä sitten piti rientää Seinäjoelle Framille vähän elintarvike tunneille. Oli mulla sitten kaks banaania eväänä itelläni, mutta voin sanoa, että olo on ollut koko päivän aika heikko kun ei ole saanut kunnon ruokaa. Ja kauhisteli yksi opiskelijatoverikin sitä, että miten mä jaksan mahakaverin kanssa oikein, kun tein helistintä siinä tunnilla ja kysyi että kenelle tulee ja sanoin että meille. :heart: Oli kuulemma vähän miettinytkin, mutta on jo oppinut ettei kehtaa mennä kysymään jos onkin vaan lihonut :LOL:. Heti siis sanoi, että ethän sä tollasilla syömisillä jaksa. No, onneksi jaksoin kuitenkin rutistaa ja täällä kävin ABC:n kautta jotta sain syömistä. Kun ei tuota ruokaa ole kaapissa kun lähden taas kahdeksi viikoksi miehen luokse.

Täytyy tähän samaa rutista myös hieman siitä, että kolmen seuraavan kouluviikon lukkarit on täyspaskat ja että en tuu näkee miestä syksyllä varmaan lainkaan. Viikot siis tosi löysiä, mutta aineita jotka pakko olla paikalla, jolloin ei voi olla Kokkolassa ja sitten sen lisäksi joka toinen viikonloppu erikoistumisopintoja iltaopintoina :headwall: Tuntuu jo valmiiksi että miten sitä ehtii miestä oikein näkemään.

Lare ja Spyro 12+6
 
Namppis Aika kiva kyl! :) Mäki tiedän kaveriporukasta pari masunkasvattajaa mut ketään ei tiedä musta :) Yksi kaveri on nyt sit ollu kans vuoden ilman ehkäsyä ja tietääkseni heillä ei oo vieläkää tärpänny, enpä tiedä miten joskus asia pitäis hälle ilmottaa. Suuttuu luultavasti jos muualta kuulee mut saattaa pahottaa mielensä kun kerron. En tiedä. :/

Lare Pakko nostaa sulle kyl hattua, oot iha mahoton nainen ku jaksat tollee! :O kun itteä itkettää 8h työpäivätki,jotka vielä menee oikeesti nopeesti kun on kokoaika tekemistä ja ihmiset vaihtuu ympärillä. Ja harmi tuo ettet miestä ehdi näkemään :( Musta ei olis tuohon välimatka hommaanka,joten taas kerran nostan hattua! :)

Memelisa Onnea hyvistä ultra kuulumisista. Ja hyvä että olo on helpottunut,kuitenkin sitä jossain määrin tulee stressattua vaikka yrittää sitä sysätä mielestään pois jos on km takana. Mut nyt alkaa varmasti helpottaa! :heart:


On Eilen olin oikein helvetin huonovointinen ja olin heti varma et oon tulossa kipeeks mut se taisikin olla tätä itseään. Tää oli ihan uus juttu mulle :x not funny.
Meillä on nyt sit muutto edessä pois täältä meen kaksiosta. Muutetaan meen sukutilalle keskelle ei mitään lähes orkkis kunnossa olevaan maataloon,joka itseasiassa on aika hieno ja sisältää mahtavia kalusteita. :) Saadaan sinne sit alkaa tekeen lastenhuonetta jossain vaiheessa :) Nyt mun pitäis pähkiä mitä meen pitää ostaa vielä omien ja antiikkiroinien lisäksi jotta päästäis mahd pian muuttamaan. Oon niin innoissani!! Tykkään kaikesta vanhasta ihan hirveesti ja siinä pihassa on myös sellanen ennen sotaa pystyyn laitettu hirsi aitta ja vähänkös se on ihana!! :heart: Kun pääsis hiukan laittamaan oman näköiseksi ja sais siivottua kaikki mummon ja papan hamstraamat roinat jonnekki pois silmistä. Ja enään kaksi päivää ku näkee piskuisen ekaa kertaa :heart:

Ainiin se lääkäri sano tiistaina sen verran et viikot vois olla nyt 7+1 mut tiedän ettei ne vielä niin paljon oo..

Syysmyrsky & Pikkurapu 6+4
 
Kopio toisesta pinosta!! : ja omanapaista :D

Hei!! Eli siis meille syntyi poika pienoinen 17.8. klo 1.22. Mitoilla 3290g 51cm ja pipo sen 35.5cm

Synnytystarinaa hiukan (ei edes ole paljon kerrottavaa ) Eli siis se viesti,mitä sillon laitoin,tänne 16pv aamulla niin suppareita siis tuntu jo aamusta asti,mutta oikeesti kuvittelin,että ei ne mitään ole. No niitä päivän mittaan siinä tuli ja välillä aina vain irvisti,en sen kummempaa,vaikka ne kipeitä siis olikin,mutta arvelin,että ei ne siitä jatku.. Iltasella sitten olin kaverin luona kahvilla ja sanoin sille,että älä ihmettele,mua vain väliin supistelee,kun irvisteli ja puhaltelin siinä tuolilla.. Se sitten sano mulle,ettei noiden suppareiden väli kyllä kovin pitkä ole ja mä vain että "no onpas" se laski,niin se oli noin 20min. (ei toistuvasti) sit tulinkin kotiin ja kävin saunassa. Sieltä tultua rupesin kattoo frendejä ja siinä ollessa sit vähän kellotin suppareita,niin olihan ne noin 10-15min välein ja kesto noin 1min... No,soitin siskolle ja kysyin,että miten kipee se oli kun se ekalta lähti laitokselle.. Se sano,että kipee ja sano mulle kun puhaltelin,että kuulostat kyllä siltä,että soita kokkolaan Soitin sitten sinne ja sanoin,että asun 100km päässä..No se sano,että tulla näytille.. Autossa mietin,että onkohan sitä tyhmä kun lähti,että ei nää kuitenkaan niitä oo..

Mentiin kuitenkin perille asti,olin käyrillä hetken,siitä näky muutamia suppareita ja sit kuulu NAPS. vedet meni (noin 10min siitä kun tultiin) ja sisätutkimus olin 7cm auki! no sit vaihettiin huone ja miehen laitoin siitä töihin,kun pitkä matka sillä edessä ajaa.. Kätilö tuli sinne mun seuraks,laitto vauvalle pinnin päähän ja sit alko olla kipeempi olo.. Kerkesin kysyä,että millon on liian myöhästä ja sanoin,että voisin kyllä jotain nyt sit haluta.. Alko tulla niin tiheillä väleillä. Sit tippa,kävi hakee lääkärin.. Kerkes ovelle asti tää anestesialääkäri,ni mua ponnistutti,olin täysin auki ja sain luvan ponnistaa. Eli täysin illman puudutteita ja ilokaasuja tai mitään!!

Ponnistusvaihe kesti noin 20min. Kokonaiskesto mun mielestä merkittiin 5h5min. Repesin häpyhuulista ja emättimen sisältä (?) tikattiin kauan,mut väliliha säily ehjänä. Tyytyväinen siitä. Poikaa en saanu rinnalle,kun oli napanuora kaulan,mahan ja jalan ympärillä,vietiin happikaappiin ottamaan lisähappea,oli kaapissa noin 2h (sen aikaa mua tikattiin) ja sit sain kokeilla imetystä.

Nyt ollaan kotona ja väsyttää! viimeyö valvottiin,kun otti poikaa jokin mahasta!! Kätilöt ja hoitajat aivan ihania tuolla! Yhestä en vain tykänny,kun oli jotenkin tympeen olonen. Ja oli toiselle hoitajalle sanonu meidän poikaa maruseks :/ Kun oli kaks kertaa vuorossa ja aina sillon meijän poika sattu huutaan eniten. Mitäs muuta-?? Nyt opetellaan!!

Kaikinpuolin ihana kokemus,vaikka kipeetä tekikin

Taiska ja "Hannes" 3vrk
 
Laretzki
Taiska Ihan mahtavaa! Oikein paljon onnitteluja sinne ja voimia opetteluun. Vaikken synnytyksistä niin tiedä, mutta kuulosti aika helpolta, toivon että itselläkin olisi sitten helppo synnytys, vaikkei se koskaan varmastikaan tunnu sillä hetkellä helpolta :)
 
Laretzki Joo,se tuntukin kovin helpolta synnytykseltä. Vaikka en tietenkään voi verrata,kun en muita ole kokenut :D Ja kiitos!! Ensimmäinen yö oli vähän hassu,kun pelkäsin kaikkee!! Mutta onneks jo toiseks yöks saan itelleni yhen kaverin,niin ei tarvii yksin olla,kun tosiaan se isäntäkin on reissuhommissa. Ja niin tulevaisuuteen,jos meinaat kokkolassa synnyttää,niin siel on kyl aivan tosi ihana henkilökunta!! Et hyviin käsiin pääset :p

Syysmyrsky ja sokruli kiitos :heart: mitä teille kuuluu?

Ja missäs muut? :)

Täällä vain nukutaan,syödään ja nukutaan ja ei haittaa äitiä olleskaan,kun on niin kiltti napero <3
 
Laretzki
Taiska joo, Kokkolassahan sitä olisi tarkoitus jakaantua, joten kiva kuulla, että on osaavaa henkilökuntaa siellä.

On. Tää on ihan hirveetä kun on pää täynnä räkää ja kun muutenkin hengästyy niin helposti, niin nyt tuntuu ettei henkeä saa sitäkään vähää. Salille oli tarkotus mennä tänä aamuna käymään, mutta jätettiin väliin ihan sen takia, että ajattelin ettei oikein viitsi tässä räkätaudissa nyt rehkiä etten sitten pahemmin tule sairaaksi.

Käytiin anopin luona taas piipahtamassa ja sinne tuli sitten myös miehen nuorempi veli perheineen käymään. Olivat anopilta kuulleet sen jälkeen kun me hänelle kerrottiin...Mutta täytyy kyllä todeta, että on tosi kiva miten asia ollaan otettu, ettei kukaan ole alkanut multa ensimmäiseksi utelemaan, että miten mä meinaan suorittaa koulun loppuun ja koska.

Tässä on ollut pari päivää maha selkeästi kipeämpi, joten olisikohan siellä taas joku suurempi kasvupyrähdys meineillään. Tänään myös tuo alaselän kipu säteili tuonne pakaraan asti, tuntui aika ikävältä kävellä eteenpäin, pitäisi varmaan tutustua niihin tukivöihin tarkemmin, varsinkin kun sitten joutuu syksyllä koulussa istuskelemaan. Katseltiin miehen kanssa myös vähän vauvatarvikkeita, koska kai niitä pitäisi pikkuhiljaa alkaa hankkimaankin :D.

Mahasta myös sen verran, että pahin turvotus tuntuu jo olevan ohi, tai ainakin makkarat ovat palanneet paikoilleen. Kuitenkin tuntuu pahalta enää vetää mahaa sisään, joten kai se jonkin verran on kasvanutkin. Nimittäin jos tiukkaa toppia pitää päällä, niin kyllä se aika pyöreältä näyttää. Ja kohdun reunat on selkeästi jo ylempänä kuin aikaisemmin...

Lare ja Spyro 13+1
 

Yhteistyössä