Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Syysmyrsky mä suosittelen lämpimästi kuivattuja luumuja :) Mulla meni edellisessä raskaudessa vatsanseutu niin kipeeksi ummetuksesta ettei voinu enää ees kävellä. Luumut autto lähes välittömästi (alle vuorokaudessa). Joten mä ainakin tykkään niitä napostella sillon tällön :)

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 10+6
 
Ja P.S. Pellavansiemenethä kuuluu kiellettyjen listalle. Ainakin täällä neuvolassa ja hyvin monella nettisivustolla,mistä käy lukemassa.. :) Niissä kait on jotain ainetta,mitä ei sais kovin syödä odotusaikana!
 
Laretzki
Memelisa Voi kun menit puhumaan luumuista.. Arvaa vain tekeekö nyt ihan törkeesti mieli niitä, vaikka ennen täällä käyntiä en olis aatellutkaan ajattelevani luumuja :D

syysmyrsky Mulla vatsa toimii tosi vaihtelevasti. Välillä tosi liukkaasti ja toisinaan tuntuu ettei millään. Myös ilmaa on huomannut kertyvän vatsaan erilailla kuin aikaisemmin. Välillä tuntuu että jos näin alussa jo tuntuu välillä tosi vaikeelta, niin mitenköhän loppuvaiheessa :D :LOL:
Ja noista pellavansiemenistä sitä, että niitä ei saa normaalissakaan käytössä käyttää kovin plajon, koska niissä on sitä jotain haitallista ainetta. Mä tiiän että pitäis muistaa tarkemmin, mutten nyt millään kyllä muista.

Lare ja Spyro 12+1
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pellavansiemenet on kiellettyjen listalla myös meidän neuvolan mukaan. Suosittelen tosissaan luumuja ja vehnälese on oikeasti tosi hyvä jos kuiduista on puutetta. Ja paljon vettä! Mulla menee maha jumiin jos syön liikaa "valkoisia"jauhoja ja sit turvottaa ja ahdistaa.

Joo ei se mun ukko kauaa sit ollu, kaks kaljaa kävi juomas ja hiippaili kotiin. Muut lähti kapakkaan ja tää ei jaksanu. :heart: Kohta pitää lähteä iltavuoroon, ei kyl huvittas yhtään taas...
 
Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa, muutamia kipeitä suppareita tuli lenkin jälkeen säännöllisesti ja lisäksi koko alamaha on kipeä kun mikä, aivan ku ois mustelmilla.. samoin tuntuu että alapää repeää :D luut on ihan turtana.. kauheeta ajatella miten mä selviin synnytyksestä, ponnistamisesta varsinkin kun nyt on jo luut murskana! :LOL:

Onnea syysmyrskylle plussasta! Todellakin ole onnellinen, äläkä sitä onnea piilottele! olet sen ansainnut täysin rinnoin. <3

Hyppy ja poju 40+3
 
Hei vaan kaikille ja mukavaa viikon alkua...
Jos sopii niin minäkin hyppään tänne odottajien puolelle..?!?! :) Positiivinen testi on tehty 29.7. ja kävin vielä varmistamassa asian tuolla labrassa 5.8. Kyytiläinen on siis matkassa.. :) Eka neuvola on viimeinen päivä tätä kuuta ja toivottavasti pienen sydänäänet saadaan kuuluviin.. pienellä paikkakunnalla ku on vain doppleri käytössä=/
Meikäläisellä on energiat ihan loppu ja jos jollain on hyviä keinoja tuon energia takaisin saantiin niin kiitos.. Meinaan nimittäin nukkua pystyyn :D Huono olo on vaivannut aika kivasti nyt jo parisen viikkoa ja jotkut tuoksut saa melkein yrjön lentämään.. Onneksi sekin varmaan menee pian ohitse..
Nyt jatkan töitäni..

Höttis ja minime n. 7+3 (jos lasken oikein :) )
 
Hyppy kassellaan kumpi kerkee ennemmin.. Ei vaineskaa ;D Saisit mun puolesta mennä jo,jotta näkisit sinäkin pienen aarteen!! Mä mietin samaa eilen,kun oli ihan kauhee olo! Että miten sitä kestää sen synnytyksen.. Siis saunan jälkeen iski niiiiiiiin hirvee supistus,että mä hikoilin enemmän kun saunassa. Ja ilmeisesti poika poras päällänsä aika lahjakkaasti tonne alas,kun tuntu,että jalat lähtee alta. Ja se oli siinä! Aattelin,että jee,nyt se alkaa ja pääsen tästä jännityksestä,vaan paskat -.-

Onnea pikkuhöttiäinen :) Jos en ole jo onnitellut ja vaikka olisinkin,niin onnea siltikin ^^

ON: Ei tuu mitää. Nukkuisin aina vain. Väsyttää,väsyttää,väsyttää!! Terkka epäili vielä,että pitääkö verensokerimittari antaa kotiin ja alkaa seurailemaan,mutta jospa ei tarvis enää. Ja arvatenkin taas kävin tänään labrassa,kun perjantain neuvolassa oli yllättäin leukkarit 2+.. (ja aina se on sit menny niin,että kun iltapäivällä soitan tuloksia,niin se on nega) Aamulla kun tulin labrasta,isäntä luuli,että kävin lääkärillä, mutta siis huomaa,että sekin alkaa olla malttamaton,kun soitti heti perään ja kysy,että mitä ne sano. Joko ne tekee jotain :D

Ei muuta. Paljon television kattomista. Kannattaa pantata hirveesti elokuvia (jos on elokuva-ihmisiä) tänne loppuajalle,niin on jotain tekemistä pimeinä talvi-iltoina! Ihan vain vinkkinä teille muille ^^

Taiska ja napero 39+3
 
Onnee paljon Höttis :heart:

ON Täällä tosiaan huomenna vasta eka lääkärikäynti,eli kielletyistä ruoka-aineista ei hirveemmin ole vielä tietoa mut ehkä huomenna oon viisaampi ja saan apua kakkaongelmiini :D
Täällä kans pilkitään töissä seisaaltaan :D ihan järkyttävää. Suupielet on revenny takaraivoon asti haukottelusta ja ukkoa ottaa vissiin päähän mun makaaminen iltasin. Eikä kuulemma saa nukuttua ku piereskelen?? No mutta josko tänään kävis vaikka pelaamassa hiukan pesäpalloa :rolleyes: Se jos joku on terapeuttista! Huomenna itken kylkikipuja :D

Syysmyrsky & Pikkurapu 5+6
 
Laretzki En syö rautalisää ollenkaan. Nyt tosiaan olen taas koettanut syödä perunaa vähemmän, kun ihan selvästi se ruuansulatuksen ongelma on se hiivatin pottu :D Nyt kun olen vähentänyt ihan minimiin, niin kyllähän tuo ruokakin sulaa hyvin ilman mitään ongelmia! Kävitkö sä seuloissa ollenkaan? Mulla oli tänään. Ensi viikolla sitten nt-ultra :heart: Niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisista, myös kivoja kuvia olit laittanut!! Puhuit odotus blogista, saako sitä käydä katsomassa? :D Jos saa, voit vaikka laittaa yksärinäkin linkin, jos et tänne halua laittaa.

Epa Ihana kuulla, että kaikki on hyvin ja sait hyviä uutisia ultrasta! :heart:

Taiska Ihana massukuva :heart: Saanko kysyä, tuleeko tyttö vai poika? :D Noista Firkon vaunuista, mistä ostitte ne? Saako niitä miten hyvin noista vaunuliikkeistä? Minusta vaunut ovat todella kauniit ja minusta menevät sekä tytölle että pojalle! Onko ne yhdistelmät?

syysmyrsky Voi muru :heart: Toivottavasti olosi on näin muutaman päivän jälkeenpäin parempi?! Äläkä muru koskaan vertaile keskenmenon kokemuksia toisten kanssa! Jokainen kokee sen eri tavalla ja se on kovin yksilöllistä. Voi olla ns. "pahempiakin" tapauksia kuin sinulla oli, mutta tunnetasolla se on yhtä lailla yhtä raskasta, vaikka keskenmeno olisikin ollut ihan alussakin ja ns. "helppo". Koita muru jaksaa! Tsempitykset ja rutistukset :hug:

Namppis Kurjaa kuulla negatiivista palautetta töissä, tiedän tunteen :( Mitä sä teet tällä hetkellä? Onneks sulla ei ois enää pitkä aika tuollaisessa työpaikassa! Mä olen kyllä syönyt sinihomejuustoa, ja sitä saa syödäkin ihan turvallisesti, kunhan se on pastöroidusta maidosta tehtyä ja kaikki juustot ovat sallittuja kuumennettuna! Joten eikun homejuustoa ostamaan :D

Kielletyistä asioista on ollut puhetta. Minä ainakin olen syönyt juustoja ihan normaalisti, sinihomejuusto on yksi suosikkini ja minusta sitä saa syödä ihan turvallisesti, kunhan se on pastöroidusta maidosta tehtyä ja mielellään suomalainen (ja kaikkia näitä saa syödä KUUMENNETTUNA ISOJAKIN MÄÄRIÄ - näin neuvolasta sanottiin). Maksalaatikkoa olen syönyt kerran ja se on myös mun herkkua. Maksamakkaraa saa syödä leivän päällä ihan normaalisti (neuvolan täti sanoi näin), kunhan ei isoja määriä ja kovin usein. Mutta kertokaa te viisaammat, että mikä tämä tuorejuustojuttu oikein on???????? Sitä ei saisi syödä ollenkaan, mutta minä olen kyllä syönyt, kunhan se on suomalainen ja pastöroidusta maidosta tehtyä, esim. Valion Viola-levitteitä! Niin mitä työ muut olettemieltä, onko ihan turvallista syödä näitä levitteitä, jos ne ovat suomalaisia ja pastöroidusta maidosta tehtyjä?? Kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla mitään riskiä...??? Savukala on mun todellista NAM NAM herkkua ja viime viikolla maistoin pienen palan, mutten uskaltanut syödä toista kertaa / enempää, kun siitä neuvolassa varoiteltiin. Viikonloppuna maistoin ensimmäistä kertaa elämässäni alkoholitonta siideriä, omena oli mehumaista kun taas mansikka-lime oli enemmänkin siiderimäinen :D

Jomi Oi oi, kuulostaapa hyvältä tuo sun kieliharjoittelu!! :D Mitä sä opiskelet? Ja vielä pakollinen kieliharjoittelu, niin onko teillä vaatimuksena tehdä se ulkomailla? Minkälaisessa paikassa sä olet harjoittelussa Dublinissa? Olet varmaankin jo kertoillut, mutta olisin iloinen, jos kehtaat vastata uudestaan :D Alkoi kovin kiinnostaa tuo sun juttu!!! Dublin on kiva paikka, kerran olen käynyt. Missä sä asut siellä, jonkun perheen luona?

Minusta Zonphien teksti "Ja kommentoidakseni syysmyrskyn murhetta, en kyllä ole sitä mieltä että kel onni on se onnen kätkeköön! Toki riippuu hiukan seurasta, mutta miksi ei antaisi ymmärtää olevansa onnellinen asiasta josta kuuluukin olla. Aina ei vaan VOI ajatella, että mitä muut ajattelee, eihän sellaisesta mitään tulisi. Tokikaan, en itsekään alkaisi hehkuttamaan raskausasiaa heille, joilla homma ei toimi sitten yhtään, mutta ei se minun onneani estä" on aika osuvasti sanottu siitä, mitä itsekin ajattelen. Silloin kun itse kirjoittelin aktiivisesti tuolla esikoista haaveilijoissa ja tuli näitä plussausaaltoja :heart: niin moni kävi kertoilemassa kuulumisiaan plussauksen jälkeenkin ja minusta sinne saakin käydä kertoilemassa, ei sitä voi ajatella, että entäs jos joku nyt loukkaantuu, niin jätänpä nyt kokonaan kirjoittamatta - aina löytyy heitä, joille vauvauutinen ja siitä hehkuttaminen sattuu ja syvältä (myös minua satutti!), mutta pitää pystyä myös hehkuttamaan onneaan :D Liikaa ei voi suodattaakaan, muutenhan sitä ei pystyisi missään puhumaan ylipäätään yhtään mistään. Mutta toki täytyy miettiä, miten asioista puhuu kenenkin kuullen.

"kuumeilija" ja tirppana 11+5
 
Viimeksi muokattu:
syysmyrsky Puhuit, että sulla on ollut selkäsärkyä tämän raskauden aikana. Onko teillä mahdollista saada ilmaisena selkäkurssia esim. terveyskeskuksella? Mä otin neuvolassa esille mun vuoden 2009 pullistumat, niin täti suositteli heti mulle selkäkurssia (viisi kertaa pienryhmässä) ja vetäjänä fysioterapeutti, tk:ssa järjestetään.
 
Laretzki
kuumeilija Se löytyy tälläsesta osotteesta kuin Vajavaista täydentämässä
Ihan julkisesti löydettävissä netin kautta muutenkin niin ei se paljon haittaa vaikka tänne sen heitänkin. Ja mä ite heitän ton tuorejuuston samaan hömpätyskoppaan kuin sen, ettei muka raejuustoa saisi raskaus aikana syyä. Höpö höpö, kunhan kattoo että on kotimaista, niin on varmasti pastöroidusta maidosta tehtyä.


Eilen käytiin asuntonäytössä, asunto netin perusteella sellanen että voitaisiin tehdä tarjous, niin eikö saatana tule kiinteistövälittäjä näyttöön "tää asunto on sitten kymmenen minuuttia sitten varattu, mutta tuletteko silti katsomaan". Mies nyt soittaa huomenna josko se oliskin vapaa, mä meinaa haluan tuon! pikkasen alkaa jo uuvuttaa tuo oman etsintä, olis niin kiva laittaa omaan kaikki vauvajutut sitten valmiiksi...

Lare ja Spyro 12+2
 
PikkuHöttiäinen Oi oi oi, sä olet plussannut!!! Aivan mahtavaaaaa!!!!! ONNEA :hug: Kiva saada tuttuja tänne lisää :D Monesko yk oli tärppikierto?

syysmyrsky Mun mieskin joku viikko takaperin taisi mainita mun "laiskuudesta" ja hän oli sitä mieltä, että mun väsymys (iltapainotteinen!) johtui mun huonosta kunnosta :mad: Siinä koetin sit selittää, että alkuraskaudessa kovakin väsymys on täysin normaalia ja tällä kertaa johtuu täysin tästä raskaudesta. Mies intti vastaan... että ärsytti :kieh: No, neuvolan tädin piti hälle selittää asia, niin johan miehellekin valkeni, että miten tämä asia on! Kun ei minua usko, niin uskoopahan ammati-ihmistä :D Mitä tähän voimmekaan todeta: MIEHET :kieh:
 
Laretzki No hyvä, että joku muukin ajattelee tuosta tuorejuustosta samalla tavalla kuin minä. Minusta siinä kiellossa ei ole mitään järkeä, jos järjellä ajattelee asiaa! Joten syön kyllä jatkossakin levitteitä, NAM NAM NAM. Mun yks lemppari levitteelle on aurinkokuivattu tomaatti... Toivotaan, että kävis joku ihme sen asunnon kanssa!! Mä peukutan sen puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
Oon ihan liikuttunu täällä kuumeilijan kirjotuksista vaikka lukisin ruuansulatushäiriöistä :D
Tosiaan se selkäkipu on sellasta jomotusta mikä tuntuu siltä ku (en tiedä onko muilla näin) jos on pidätelly kauan ni alkaa ilmeisestikin munuaiset jomottaa sillee inhottavasti?

Taiska Noi teen vaunut on kyl oikeesti tosi nätit. Jotku tollaset itsekin haluaisin sit tulevaisuudessa! Tänään just siskon kanssa käytiin muksumassissa katsomassa vaunuja ja kyl ne on niin rimpularämpylän näkösiä lähes kaikki muut paitti emmaljungat jotka maksaa mammonaa..

Lare Pidän peukkuja asunnon suhteen! Olis se kiva kun sais laittaa vauvan tarvikkeet valmiiksi paikoilleen ennen kun h-hetki kolkuttelee ovella!
 
"kuumeilija"Kiitos!! kyllä meille poikaa ainakin on luvattu.. Tai mun puolestahan siis olis voinu olla kumpi vain,yhtä odotettu on.. Ja vieläkin voi ultra erehtyä.. Mutta epäilen,kun itekin tunnistin heti kun ultraaja sano kohdan mihin kattoo,tunnistin siitä pallit :rolleyes:

Firkonin vaunut tilasin tuolta vaunula.fi-sivustolta.. En edes tiedä mistä liikkeestä niitä sais :eek: Ylivieskassa on tosi suosittu lastentarvikeliike,mutta en tiedä,että onko sielläkään noita firkoneita.. Ilmajoella tuo vaunula mun mielestä on.. Että siellähän voi käydä kattelemassa jos tahtoo :) Ja juu,on yhdistelmät,en olis muuten edes niitä tilannut. Noita saa siis niiiiiiin monen värisinä (jos ei oo loppuunmyyty ja sekin jos on,niin kannattaa laittaa sinne sähköpostia,mistä väristä olisit kiinnostunut,niin ne ilmottaa sieltä tuleeko niitä tehtaalta lisää vaiko ei :))

syysmyrsky noi rattaat siis tuntuu tosi tukevilta kyllä!! Vaikka siis ei käytössä viel päässy kokeileen,mutta sen mitä näkee omin silmin ja muutenkin,niin on tosi hyvän ja vankan oloiset!! JA noi on oikeesti edulliset. (en muista sanoinko hinnan) mutta noi makso 339e ja ilman noita luxus-ilmakumipyöriä ne maksaa kympin vähemmän :)

ON: lisää omaa napaa tälle päivää. Eli siis labran tulokset tulikin ja jostain syystä sokerit olikin plussalla. Toivon,että johtu vain siitä,että eilen nautin saunan jälkeen paljon mehua! En halua sitä hiivatin RD:tä enää viimeselle (toivottavasti) viikolle!! Kun muuten kaikki on menny jo niin hyvin. JA ihana! Tänään supistellu jo muutamaan otteeseen enemmän. Sitähän ei tiedä jos yöllä pääsis ;) Toivossa on hyvä elää,sano lapamato..
 
Moi, tunnustan käyneeni teitä täällä kurkkimassa ja katsomassa joko Hyppy ja Taiska on pikkuisensa saaneet! Erityisesti katsomassa myös Zophien ja Jomin kuulumisia, hyviä vointeja muruset! :heart:

Meillä hoitotaival aloitettu kun reilu vuosi aktiivista yritystä täynnä, eka inssi tehty ja nyt sit jännätään tuloksia! Toivottavasti pääsis tänne teidän seuraks (ja tietty ottais muutaman muun pitkään kuumeilleen tuolta esikoispinosta mukaan! :D)
 
Gabrielle, voi kiitos, oot ihana :heart:
Tulehan pian tänne meidän seuraksi, vaikka mä toivon kyllä etten kauhean kauaa enää yhdessä koossa happane :LOL: Hirmuisesti tsemppiä hoitotaipaleelle, olisit säkin ansainnut jo pikkutirriäisen matkaasi :)
 
Kirjotan enemmän ku toivun tästä terveyskeskus shokista.

Lääkäri oli 40min myöhässä ja kun menen huoneeseen niin tää lohkasee "Sulla oli raskauden keskeytys mielessä?" ja kaikki kaavakkeet siinä pöydällä. No ei ollu :confused: Sitten kun selitin että terveydenhoitaja käytännössä lupas mulle varhaisultra lähetteen ja sanoikin että "määritellään raskauden pituus" vaikkakin se oli tiedossa myös hänelle. Mut ei se tietenkään voinut vastaan väittää lääkärille kun mitään lääketieteellistä syytä ei ollut lähetteelle.
Eli tää vaihto just kunnallisesta yksityiselle. Ja ennenku joku sanoo että sen takia etten saanut tahtoani läpi,niin arvelin kyllä että ne käskee odottaa nt-ultraan ja olin varautunut yksityiselle varaamaan ajan mut kaikenkaikkiaan tää 10minuuttia kestänyt tapaaminen oli täys fiasko.

Hyvää päivän jatkoa mulle..
 
Gabrielle Onnea hoitotaipaleelle, kyllä varmasti saatte nyytin vielä kainaloon!! <3 :heart:

Syysmyrsky Ompa ollu sekaannus! kamala käynti varmasti..huh. Mutta toivottavasti pääset pian uusinta ultraan ja saat paremman kokemuksen sit.

Firkonin vaunuista.. Kommentoin nyt itekki kun ne vaunut omistan että todellakin suosittelen <3 ja jos yhtään tykkää emmaljunga vaunuista, niin firkonit tuntuu paremmilta jopa kun emmaljungat ja eikä edes hinnalla pilatut! Aivan mahtavat vaunut, vaikka käytännössä en oo päässy vielä kokeilee :)

Sokruli onnea tyttölupauksesta <3

Taiska Juu, meillä alkaa taistot että kumpi eka :LOL: sulla onkin la perjantaina jo :) ootkohan sit jo synnärillä???? :)

omaan oloon ei uutta ihmeellistä.. luut vaan kipeenä ja valvottu yö takana :( hiki valui norona otsalla ja sai puhkia, en tiedä edes miks hikoilin ku sika :D outoa..
No huomenna neuvola, ja katotaan vaan nii sf mitta senkun kasvaa! :D
 
Gabrielle Onnea ja jaksamista hoitoihin! Toivottavasti pian tulet tälle puolelle ja siitä sitten jatkamaan vielä juttua,kun vauva on syntynyt. Kun siis mun käsittääkseni jossain jatketaan juttua vauvan syntymänkin jälkeen,jos vain kiinnostuneita on.. :p (en ole tästä ihan varma,mutta ainakin tuolla FB:ssä vielä kovastikin juttu on jatkunut^^)

Hyppy Kassellaan millon tässä laitokselle pääsee. Tänäänki heräsin kymmeneltä siihen kun supistaa ja siitä asti ollu vähän vähemmän ja sit taas enemmän kipeetä. Toivottavasti jatkuu. Pitää varmaan lähtee lenkille,että saa supparit pysymään ja jollain tavalla edistymään :p Toivottavasti se sf-mitta nyt ei sentäs ennään kasva ;D Mutta tiijän tunteen,viime neuvolassa mullakin se oli vielä vain venyny ylöspäin. Kyllä pikkasen niinko otti päästä. Sä sentäs oot jo yli LA:n :/ No enään viikko sulla korkeintaan.. Eikös ne sen sielläkin käynnistele viim. 42+0??

Taiska ja napero 39+4 (näillä päivillä siskokin esikkonsa sai ;))
 
Niin ja vielä!!

sokruli onnea tyttölupauksesta!! :) Ja hienoa,että kaikki on hyvin!!

syysmyrsky toivottavasti seuraava ultra olis pikkasen sujuvampi. Ei kuulostanu kyllä yhtään mukavalta käynniltä :/ Harmi tuollaset,kun niistä jää paha muisto vain.
 
Taiska Mie en tiiä että käynnistääkö ne millon sen, mut mulle on varattu aika ens viikolla ä-polille yliaikaiskontrolliin, jäänkö sit samontein osastolle vai onko se vaan kontrolli.. ? saa nähdä.. en kyl haluis käynnistystä, lähtis tulee vaan luonnollisesti niin oisin tyytyväinen.
No jospa ne supparit oiskin vähä vihiä tulevasta ;) jos siskosikin sai esikon noilla viikoilla, voiskohan se olla perinnöllistä? :D
 

Yhteistyössä