Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Huutelen vaan ihan pikaisesti taiskalle, että ihana masu :heart: Ja sit noista vaunuista, nehän on Firkon F7:t, eikö? Meille on todennäköisesti myös tulossa ja kiinnostais kovasti kuulla käytännön kokemuksia niistä :) Toki teillä ei vielä oo käyttöön päässeet, mutta sitten kun teillä vaunuillaan, niin kerrohan ihmeessä!

Jomi & SS 16+4

Viimeksi muokattu:
Taiska kyllä tuo terveydenhoitaja vaihtaminen onnistuu mut valitseppa näistä: otatko pelottelijan joka pelottelee sua uudella keskenmenolla vai otat puhisijan joka ei kuuntele sua :D kaupungin vaihto olis sit edessä,jos se siis onnistuu. Tai sit ei vaan yksinkertaisesti käy neuvolassa. Meen äidille oli sanottu sillon parikymppisenä kun odotti mun siskoa että "täällä ei ole sitten pakko käydä" :D

Kirjotin eilen tuolle esikoishaaveiden vauvakuume puolelle ja ei taas olis kannattanut kun ei tullut muutakun paha mieli..ensinnäkin ymmärrän ettei kaikki pysty onnittelemaan vilpittömästi,en itsekään pystynyt kun vauvauutisia kuuli joka torvesta ja itsellä ei onnistunut. Ymmärrän toisaalta senkin että jonkun mielestä ei olla ansaittu tätä omien riitojen takia mitä kesällä oli. Ja ymmärrän sen ettei tyttöjä varmaan kiinnosta lukea mun raskaus"oireista" siellä. Mutta onhan moni muukin siellä kirjoittanut vaikka varmaan kuuluis olla visusti tällä puolella.. Tää on taas tää kirjoittamisen huono puoli,mutta siis omasta mielestäni sain vain pari vilpitöntä onnittelua ja muut tyyliin "justjoo onnea vaan" ja eilen kun puhuin väsymyksestä ja selkäkivuista niin tökstöks "kyllä mä ottaisin selkäkivut ja väsymyksen jos saisin raskaudenkin"..jep en epäile. : /

Kun pääsis tästä keskenmenon pelosta jotenkin eroon niin vois ehkä pystyä iloitsemaan raskaudesta ihan eri tavalla. Vaikka tiedän paljon pahempiakin km tapauksia niin oli se niin raskasta,etten tiedä miten ihmiset kestää. Kotidopplerin ajattelin ostaa..
Tällasta tänään..

syysmyrsky, kyllähän sinua onniteltiin vilpittömästi ja me jotka puhuimme "kyllä me otettais mieluusti kaikki selkäkivut ymsyms jos saatais raskauskin" oli enemmänkin tälläistä huulenheittoa, mutta mikä on kyllä ihan totta että itse ottaisin ne kaikki raskausoireet jos vaan sen mukulan saisi alulle. Mutta meidän tilanteessa se näköjään kestää.

Kuten itse sanoit niin et itsekään kyennyt ottamaan kaikkia vauvauutisia ilolla vastaan, joten jos nyt meissäkin on sellaisia jotka ei pysty ottamaan vauvauutisia vastaan täysin hyvillä mielin. Tai ehkä kaikki vaan nyt ei päivystä palstan äärellä kokoaikaa ja ehkä uusimmat palstailijat ajattelevat, että he eivät tunne sinua/eivät ole koskaan edes sinun kanssa jutelleet kun olit palstatauolla niin ehkä he eivät sitten nähneet tarpeelliseksi keskittyä raskausuutiseesi.

Meistä on ihanaa, että tulette kertomaan kuulumisia aina välillä ja pitääkin tulla kertomaan, mutta sitä varten nämä palstat on erillään, että raskauspuolelle tulee ne raskausoireet ja ultrakuvat, masukuvat yms, sitten esikoisissa haaveillaan siitä omasta aarteesta.

Syysmyrskylle vielä, mie ainakin olen vilpittömästi onnellinen teidän puolesta että olette saaneet suhteenne kuntoon ja olette saamassa pienokaisen, vaikka en sitä tuolla esikoisten puolella toitottanutkaan. Toivottavasti nyt asiat menis kuten pitäisi ja saisitte sen pienen nyytin kun sen aika on. :) :heart:

Ja toivottavasti minua ei taas leimata itse paholaiseksi, kun kirjoittelen tällaisia. Ei tää lapsentekotaival taida kenellekään helppoa olla. :) mutta itse en vaan nyt pidä siitä, että jos jotain ei kerkeä huomata niin heti aletaan vähätellä, kiukutella ja kirjoitella muualle asiasta...

Se jolla onni on, se onnensa kätkeköön.. Ja hyvvää tulevaa syksyä mammoille, toivottavasti sitä itsekin pääsisi tänne puolelle vielä tämän vuoden puolella.. vaikka pahalta näyttää omasta mielestä. :D

Jomi Kiiiiiiitos :heart: Ja juu,noi on firkonin f7 mallia.. Ja varmaan aiemmin tuolla jo sanoin,mutta siis ite ihastuin pelkästään kuvan perusteella ja siskon kaverilla kun tollaset on,niin kysyin vain pari kysymystä ja päätin sen jälkeen ostaa :D Noihan on tolla luxus-ilmakumipyörällä (makso 10e enemmän,mutta oli isännälle hurjan tärkee hankinta :D) Ja tokihan tulen sit kertomaan käyttökokemuksista ^^

syysmyrsky no siellä ei sitten paljon ole vaihtoehtoja :/ Kurja juttu kyllä,jos tollaset terkkarit on. Esikoista odottaessa (ja miks ei muitakin lapsia) olis varmasti paljon miellyttävämpää mennä käymään neuvolassa,jos sieltä sais edes asiallista palvelua :/

Ja tosta toisesta aiheesta.. Mun mielestä ei kellään ole oikeutta päättää siitä kuka ansaitsee ja kuka ei lapsen,olkoot tausta millanen tahansa. Toki itekin siihen sorrun,mutta yleensä vain alkoholistien tai huumeidenkäyttäjien kohdalla.. Ja jotenkin mä uskon siihen,että kyllä ne ihan vilpittömästi sua onnitteli ja ovat onnellisia sun puolesta,mutta itsekin pitkään yrittäneenä sitä aina toivo ja toivo,että kun se sattuis omalle kohdalle!! Mä en ainakaan usko,että kukaan on tarkottanu ketään loukata millään tavalla! :) Ootko kattonu huutonetistä noita doplereita? Vai meinasitko ostaa ihan uuden? :)

Chiba ihana kuulla susta! Tai tosiasiassa,oon mä käyny tuolla toisella puolella kurkkimassa teitä! ;) Ei sieltä malta olla poiskaan ihan kokonaan. Tsemppiä teille tulevaan ja plussia puhallan,että pääsisit pian tänne <3

Tänään neuvola! Toivottavasti viimeinen!.. Tai kun viimenen rv alkaa :eek: niin jospa sitä kohta päästäis tositoimiin... :p

Taiska ja napero 39+0 *pokssss*

Töttöröö pitkästä aikaa!!!

ONNEA VAUVAN SAANEILLE <3 :flower: te varmaan vaihdatte kuulumisia siellä fb ryhmässä..?

Taiskalle Ompa harvinainen ihanat vaunut, meilläkin on FIRKON F7 mutta éri värillä, ja pakkohan ne bling bling vanteet oli saada :LOL: mies halusi. Onko teillä kantopussilla vai kopalla?

Mie tulin vaan tööttäilemään että tänään on laskettu aika!!! :LOL: Oispa täsmällinen poika tulossa, ja pääsispä jo sairaalalle tositoimiin. :D

Onnea odotusaikaan kaikille tasapuolisesti! & lopulta siihen ulossaattamiseen ;)

Hyppy ja poikanen 40+0

Hyppy minkä väriset teillä on? :) noi on sillä kantokopalla.. Se kun on se puolikova kantokoppa. Eli pohjasta kova.. Ite ainakin siitä tykkäsin :) Joo,alunperin halusin turkoosi/mustat,mutta ne kun oli loppu,laitoin viestiä sinne ja sieltä sitten tuli sähköposti,kun lisää värejä tehtaalta saapu..Ja noi olikin hienommat kun ne turkoosit,joten äkkiä tilaukseen.. Noi vissiin sit myös loppu ensimmäisten joukossa.. Siis,että suosittu väri kyllä :)

Ja siel Fb:ssä vaihetaan kuulumisia,mutta yritän täälläkin (ja melkeinpä samaa juttua) jutustella,kun saa pidemmästi kirjotettua ;D Vaikka ei aina asiakaan ole.

Taiska Meillä on turkoosi / tummanharmaat.. :) ihana väri, ja kovalla kopalla. Meilläki oli vaihtoehtoina joko vihreet tai turkoosit, ja mua ois houkutellu myös se musta vaunu jossa oli valkoisia kukkia ihanat!! mutta mies halus noi. :D Tosi vankoilta ja jykeviltä vaikuttaa noi vaunut, mutta kuitenkin nii ketterät ja hyvät työntää! ihanat.

Chiba Mielestäni mun viesti oli ihan asiallinen eikä ollenkaan henkilökohtainen kellekkään,toisin kuin sinun viestisi toisella palstalla oli aikatavalla asiaton. Tosiasiahan on todellakin se että aina ei huomaa ja ehdi kommentoimaan kaikkia asioita. Mutta miten se onkin että nämä tällaset asiat aina hyppääkin sun silmille ja on olevinaan henkilökohtaisia,koska niin ei ole ja pahaa en kirjoituksellani tarkoittanut. Vauvakuumeen pinossa kaikki ovat plussan ansainneet.
Tiuhti erityisesti. Ja harmittaa henkilökohtaisesti että ihanasta asiasta tehdään niille toisille jotka eniten onnen ansaitsisivat niin vaikeeta.

Ja taiska! En ole tajunnutka tota huutonettiä,hyvä ku sanoit :) pitää käydä kurkkaamassa mitä siellä olis vaikka ei ne uutenakaan ole niin kalliita. Olis se niin helpottavaa kuunnella niitä pikku jumputuksia :)

Mä rehellisesti sanoen ymmärrän todella hyvin ettei kuume-puolella huvita lukea kun joku valittaa raskausoireista kun on vielä ittellä niin tuoreessa muistissa se kauhea kaipuu tulla raskaaksi ja nyt kun se on totta niin en kyl oo kehdannu valittaa kun terkkarille ja miehelleni... Mut kyllä sitä haluaa jakaa iloisia uutisia ja harmittaa jos niihin ei oikein vastata.

Täällä ei kummempaa. Töissä on vähän kurjempaa, oon joutunu kuuntelemaan hyvin paljon negatiivista palautetta vaikka oon parhaani tehny ja se painaa kyl mieltä matalaks. Positiivista on se että enää 2 viikkoo sopparia jäljellä ja sit ei oo pakko mennä enää tonne jos ei tahdo. :)

Mites Hyppy, joko alkais olemaan ihan oikeita tuntemuksia?

Mielestäni tuossa mun tekstissä lukee kyllä että ymmärrän kyllä ettei siellä porukkaa kiinnosta lukea muiden raskausoireista. Mutta onhan siellä muutkin kirjoittaneet ja VALITTANEET :D joten ei kai kukaan tässä varsinaista rikosta ole tehnyt.

Heips!
Epalle onnea ultrakuulumisista ja syysmyrskylle plussasta!'
NiQ onnea pienestä neidosta :)

Ja kommentoidakseni syysmyrskyn murhetta, en kyllä ole sitä mieltä että kel onni on se onnen kätkeköön! Toki riippuu hiukan seurasta, mutta miksi ei antaisi ymmärtää olevansa onnellinen asiasta josta kuuluukin olla. Aina ei vaan VOI ajatella, että mitä muut ajattelee, eihän sellaisesta mitään tulisi. Tokikaan, en itsekään alkaisi hehkuttamaan raskausasiaa heille, joilla homma ei toimi sitten yhtään, mutta ei se minun onneani estä :)

Oon niiiin laiska kirjoittelemaan tänne, kun tuolla syyskuisissa pääosin pysyttelen... Täällä tuli siis 34 viikkoa täyteen tiistaina, ja nyt sitten jos syntyy, saa syntyä eikä estellä. Ei kyllä pätkän vertaa ole oloa, että olis tulossa lähiaikoina. Kun sinne 37 asti päästään, niin pikkuhiljaa alan varmaan liikkumaan enemmän ja touhuamaan, ei tämä loppuraskaus mitään herkkua ole ollut :/ Hiukan reippaammin onneksi voi nyt kävellä välillä, ei nyt omaa tahtia, mutta pieniä matkoja melkein :) Ja kun helteet päättyi, on olo ollut reippaampi :)

Hyppy ja Taiska, joko alkais teistä tulemaan seuraavat "kuoriutujat"? :)

Zophie ja murunen 34+3

"En oo hirveesti uskaltautunu kirjottamaan odottajien puolelle ku on hieman pelko perseessä jos kaikki ei menekkään hyvin. Enkä ole viittinyt kauheesti tännekkää kirjottaa kun täällä pitkää yritystä tytöillä takana ja kel onni on sen kätkeköön..voi perkele ku väsyttää ja alaselkää särkee koko aika vittumaisesti niinku olis koko aika rakko täynnä tavaraa..töitä ei jaksais tehdä yhtään"

Tässä tää pieni teksti minkä kirjoitin mistä tuli suuri asia. Enkä myöskään tiedä liittyykö raskauteen vaiko kenties siihen että vuoden lomat on pidetty eli tasan viikko ollut tänä vuonna lomaa ja hivenen alkaa uni ja kaikki muu painaa päälle.

Laretzki
Täältä suunnalta on ollut hiljaiseloa sen takia, että keskiviikko iltana lähtiessa illanviettoon tyttöjen kanssa mokkula sanoi sopimuksensa irti eikä suostu enää yhdistään millään koneeseen. Ollut muutenkin niin paska loppu viikko, että vaikka alunperin oli tarkoitus olla viikonloppu Ilmajoella, niin sain tarpeekseni ja hyppäsin illalla junaan (koska en jaksanut ajaa) tänne Kokkolaan. Ja voi sanoa että jo pelkästään toi miehen näkeminen helpotti.

Ja mikäkö sitten mennyt ihan vituralleen? No, ensinnäkin keskiviikkona kuulin kaveriltani (V), että eräs luokkakaverini (M) oli kysynyt häneltä, että tietääkö V siitä että mä odotan. Oli kuulemma tää M löytänyt mun odotus blogin (aika monen klikkauksen takana kyllä on, että ihmettelin kovin) ja kysyi V:ltä tiedetäänkö me jo kumpi vauva on...Vähän alkoi ärsyttää, että mitä hittoa se muilta kyselee, tulisi kyselemään multa jos jotain kyseltävää on. Koska en mä tätä koulussa salaile, meidän pienryhmässäkin useampi tyttö tietää, kun ovat osanneet yhsdistää mun puheita. Ja kyllä mä vastaan sitten jos kysytään.

Lisäksi mulla on ollut alaselkä ja vatsa ihan äärettömän kipeät, koska oon keskiviikkoa ja torstai päivät seissyt koko päivän ulkona tuulessa ja tihkusateessa palellen (ja pukeutuminen kyllä ihan kohillan). Ja tälle päivälle toi mokkulan hajoutuminen oli ihan viimenen niitti. Käytin sen DNAkaupassa ja ne sanoi vaan että pitää poistaa käyttöliittymä niin kyllä se siitä. No ei toiminut. Sen jälkeen asiakaspalvelusta sanotaan että tekniseentukeen (maksullinen) pitäisi soittaa. Lopulta en enää jaksanut vaan itkin vaan miehelle puhelimessa ja hoin että saanko tulla sinne... Junassa huomasi selkeästi ettei se vauva tykkää yhtään stressaamisesta ja ahdistumisesta koska vatsaan sattui aivan tajuttomasti ja oksetti. Täällä ollaan ja olo huomattavasti parempi jo.

Katotaan jos huomenna jaksan paremmin käydä läpi näitä mitä tänne tullut poissaolon aikana. Ja anteeksi vuodatuksen pituus.

Lare ja Spyro 11+6

syysmyrsky Ensinnäkin, onnea vielä kerran, mahdottoman paljon onnea!! :) Mä osaan vilpittömästi olla iloinen sun puolesta koska tiedän kauanko kesti saada plussa ja pelkään että itselleni vielä käy samoin.. Ei silti tarvitse mieltään pahoittaa :( Tuskinpa ne, joita ei kiinnosta lukea raskausoireista edes jaksaa kommentoida tai edes käydä lukemassa tekstejä. Mutta eiköhän me kaikki olla tuolla samasta syystä; juuri siksi että saataisiin jokaikinen kokea ne samat oireet mitkä sullakin on; selkäkivut, väsymys jne.. Eihän ne mukavilta kuulosta, mutta voit uskoa että ainakin minä odotan niitä ihan tosissani! Meillä yritys ei ole kestänyt vielä kauaakaan, mutta mua turhauttaa jo se että 4 kuukauden yrityksen aikana mulla on ollu KAHDET menkat joten en pääse edes testailemaan/haaveilemaan/kuvittelemaan niin usein kuin muut. Joten älä pahastu jos joku kommentoi laimeasti sun tekstejä, mutta musta ainakin on ihanaa lukea mitä sinulle kuuluu ja kuinka odotus etenee! :heart: Tulehan taas kertomaan kuinka sujuu, tulethan? :)

Asiasta jääkaappiin, onko kukaan kokeillut alkoholittomia viinejä ja onko niissä ainuttakaan kelvollista? Tänään tuli ensimmäisen kerran sellainen olo, että olisi kiva ottaa lasi punkkua ruoan kanssa, mutta en viittis lähteä ostamaan kallista pulloa jos sisältö meneekin sit viemäriin.

Miten muuten, onko porukalla ollut ikävä kiellettyjä asioita? Mä kaipaan ehkä eniten erilaisia juustoja kuten homejuustoa, brietä yms. Tai sit ihan maksalaatikkoa, jännä miten sitä on himo ruokiin mitä oikeasti syö ehkä 2 kertaa vuodessa mut nyt kun se on kielletty niin voi kun tekis mieli :D

Namppis, mä olen kyllä syönyt kertaalleen valkohomejuustoa, pastöroidusta maidosta tehtyä enkä syönyt kuorta laisinkaan. Enkä isoa määrää tietenkään, parin suolakeksin päällä. Ja pari kertaa maksalaatikkoakin, en kyllä isoa määrää, mutta kuitenkin. Saahan tuota maksamakkaraakin ysödä tiettyjä määriä, ja itse asiassa vertailua tehdessäni, ei niiden maksapitoisuudessa suuria eroja ollut. Enkä nyt usko noista olevan haittaa :) Mutta kukin toki tekee oman makunsa mukaan :)
Alkoholittomista viineistä, punkkua ostin juhannukseksi, ja en suosittele. Ainakin se oli kamalaa :D

inieh Kiitos:heart:

Namppis Oon kans syöny aurajuustoa mut mulle ainakin sanottiin neuvolassa sillon ku tuli km että ei siihen kukaan pienissä määrin kuole..just jos ripottelee vaikka pizzan päälle :)

Lare Onpas sulla ollu häävi viikko:| Tiedän miltä toi tuntuu ku ihmiset puhuu sen takana. Meillä ei meinata kertoa kellekkään eikä minnekkään. Vitutti meinaan ihan hiukan kun viikkoja keskenmenon jälkeen ku kaverin kaverit soiti mulle oikeesti töihin (?!?) että "aattelin vaan varmistaa ku kuulin sellasen JUORUN että oot raskaana". Mihin sit vaan totesin et hittojako se sulle kuuluu ja mikä juoru se on jos naimisissa olevat ihmiset tekee lapsia. Haha ja nyt kuulin et heille on tulossa toinen heidän on-off suhteeseen..ihanaa :D

Laretzki
Kylläpä eilen illalla ihan huomattavasti shelpotti olo sen jälkeen kun tänne olin tuon romaanin kirjoitellut. Ei mulla tosiaan mitään sitä vastaan ole jos multa tullaan kysymään, kuten yksi tyttö meidän pien ryhmässä kysyi, että joko siitä tietää kumpi se on, kun sanoin toiselle, jolle kerroin heti alussa että mun pitää näyttää sille ultrakuvia. Jos oikeesti olisi kysyttävää niin tulisi kysymään... Meinaan kyllä blogiinkin kirjottaa tosta niin saapahan näpäytyksen jos sitä vielä lukee (ja voi vaikka lukeakin, koska tällä M:llä ihan hirveä vauvakuume). Kun siinä on vaan sitten se, että en haluaisi että se hirveesti kyselee sellasilta jotka ei välttämättä vielä tiedä. Kun tiedän jo valmiiksi että tästä nousee kuitenkin ihan kauhee kalabaliikki...

Kun edelleen noi hormoonit näköjään saa aika ajoin otteen ja sitten kun ne sen tekee, niin koko maailma tuntuu kaatuvan niskaan. Nyt jo paljon parempi, hyvin nukuttu yö yms. takana. Tänään sitten uudestaan tappelemaan tosta mokkulasta, koska en todellakaan suostu olemaan viikkoa ilman mokkulaa :D

Lare ja Spyro 12+0 POKS :)

Epa & Lare Onnea mahdottoman paljon hienoista ultrakuulumisista! Mikäs Epalle laitetaan lasketuksi ajaksi?

kuumeilija Juu, olen suorittamassa pakollista kieliharjoittelua juuri Dublinissa. :)

syysmyrsky Nyt pitäis olla tiedot etusivulla.

Kommentointi ja päivittäminen on todella tuskaista tällä miniläppärillä ilman erillistä hiirtä, joten tässä saa taas olla mun anti hetkeksi :p Parin viikon päästä palaan jälleen Suomeen ja oman pöytäkoneeni ääreen, joten sitten taas kirjoittelen enemmän.

Mulla on vihdoinkin masu alkanut kasvaa. Tuntuu, että joka päivä tuo kumpu on vähän isompi - vaikka ei sitä ulkopuoliset varmaan vieläkään vauvamahaksi arvais. Selällään maatessa jää nyt kuitenkin jo aivan selkeä kumpu näkyviin :heart: Ja yhtenä iltana tällä viikolla tunsin jonkinlaista muljahtelua masussa, ei ollut ainakaan suolistojuttuja. Oliskohan siis ollut vauva :) Iskiasvaivoja lukuunottamatta olo on oikein hyvä.

Hyviä vointeja kaikille!

Jomi & SS 16+6 :heart:

Viimeksi muokattu:
Kyllä sitä sinihomejuustoa voi just ruokiin laittaa kun sen kuumentaa mut lähinnä just kaikkia herkku-juustoja mitä keksin päällä söis niin kaipailen eniten... Tutkin vähän tota viini-asiaa netissä ja aikalailla taitaa kuravettä nuo alkoholittomat olla. Täytyy odottaa että tulee ihan hirveä himo ja sit kokeilla, pelkkää uteliaisuuttaan ei kehtaa.

Plööh, mies on kaverinsa luona kaljalla. Itte ei huvittanu lähteä mukaan kun sen porukan tuntien kaikki on ihan sika-kännissä eikä semmosta jaksa selvänä kuunnella ollenkaan.

Namppis Meillä ukko sit taas kysy eilen et "etkö sä vois kuskata mua ku oot kerta siunatussa tilassa?" :D kieltäydyin tietysti kohteliaasti ;)

Ällävarotus herkimmille! Mahtaiskohan pellavansiemenistä olla apua et homma luistais paremmin tuol vessas? Alkaa olla sellanen olo et maha täyttyy paskasta kun en jaksa pakertaa väkisin..

Yhteistyössä