Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Laretzki
Mää taas yksikseni tänne satuilen, muttei ainakaan pudota liian alas :D

Tulipahan käytyä pilates tunnilla äsken, ja täytyy sanoa, että niin se Spyro vaan vaikuttaa omaan oloon jo aika paljon vaikkei kokoa ole kuin se vajaa nelisen senttiä. Mä hikoilin vielä normaalia enemmänkin, ja hikoilusta huolimatta mulla oli ihan tajuton vessahätä tunnin päätyttyä (ja olin käynyt kahdesti just ennen tuntia vessassa). Liikkeet ei tehdessä sinänsä tehneet pahaa, mutta jaksamisen takia tein ne kevyimmät tai keskitason versiot, vaikka alkukesästä vedin ihan sata lasissa kaikki liikkeet. Siitäkin huolimatta tunnin loputtua sain keräillä itseäni kun meinasi huimata ja ohjaaja tulikin kyselemään että onko kaikki ok. Sanoin että joo, et heikotukselle on ihan syynsä (muukin kuin pilateksessa tosi huono kunto) etten ole ollut yksikseni tunnilla. :) Harmittaa ihan tajuttomasti kun ohjaaja kertoi että tuolla salilla alkaa syksyllä mammajooga, kun siellä yksi jooga ohjaaja odottaa itse. En pääse kun pitää syysohjelman alkaessa palata koulun penkille :mad: Noh, ehkä mä sitten meen siihen vauva&mamma joogaan jota aletaan pitää sitten kun se ohjaaja on pikkuisensa saanut...

Pakko liikkua mahdollisimman paljon, kun tuo mies on ihan mahdoton. Kantaa kotiin sipsiä ja ehdottelee koko ajan "tuonko mäkistä jotain?" "käydäänkö raxissa lounaalla" "haetaanko aasian grillilta iltapalaa"...Se ei selkeesti oo vielä lukenut noita lappusia ja lippusia tarpeeksi hyvin, ettei mun oikeesti tarvi syyä kahden edestä. Vaikka nälkä välillä sen mukanen oliskin. Haluisin kuitenkin pitää ton painon nousun minimissään...:rolleyes:

Lare ja Spyro 10+5
 
Heippa! Pikaisesti päivitin pinoa, kurkatkaas vähän menikö ihan vituralleen vai kuinka :D Ei oo ihan näppärimmästä päästä käytellä tämä mun miniläppäri, mutta näillä mennään.

taiska Kiitosta vaan, Samu-Sirkan kanssahan mä täällä seikkailen :xmas:

Nyt alkaa olla viikko vierähtänyt reissussa ja hyvin täällä on mennyt. Just vietin tuossa pari tuntia suunnitellen mitä nähtävyyksiä täytyy vielä käydä katselemassa ja josko kävis joko ensi tai sitä seuraavana viikonloppuna heittämässä reissun Galwayhin tai Corkiin. Huomiselle on luvattu sadetta, joten taida käydä kiertelemässä parissa museossa.

Mä asun täällä semmoisen nuorekkaan kuuskymppisen Bridgetin talossa, jossa mulla on oma, iso huone. Itse ostan ja teen omat ruoat ja hyvin on kyllä omaa rauhaa, mut kuitenkin saa haastella englantia irlantilaisen kanssa, mikä on tosi kivaa. Kurssilla on melkoisen tylsää, oon ylimmällä tasolla, mutta vielä ei oo juurikaan haasteita tullut eteen vaan kaikki on tuttua tyyliin lukioajoilta, mikä oli kyllä ihan odotettavissakin. Mut on kiva tavata uusia ihmisiä eri maista. Kurssilla on väkeä esim. Liettuasta, Italiasta ja Brasiliasta, joten jutunjuurta löytyy kulttuurieroista todella paljon :)

Välillä oon ihan autuaasti unohtanut raskaana olemisen, kun ei tuo maha vieläkään näytä muulta kuin läskiltä enkä tunne liikkeitä tms. Iskiasvaivat on ainoa hankaluus tällä hetkellä. En saanut kamoihini mahtumaan doppleria, mikä harmittaa aika paljon, mutta kolmen viikon päästä pääsen taas kuuntelemaan mussukkaa. Ja sithän meillä on rakenneultrakin tasan kuukauden päästä.

Sori tämä omanapaisuus, mutta nyt ei oikein kykene keskittymään muuhun :ashamed: Tsemppiä kuitenkin kaikille odottajille! :)

Jomi & Samu-Sirkka 15+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi että määki tykkäisin tommosista vauva ja mammajumpasta/joogasta tai muusta,jos täällä vain olis. Pirkuleen pikkuset paikkakunnat. :( Enkä viittis ihan sen takia 100km ajaa kokkolaankaan,että pääsis. Pöh. Pettymykset kullakin :D

Lare eksä vois sanoo miehelles,että voi sitä kantaa kotiin muutakin kun sipsiä :p Esim. hedelmiä tai jäätelökään ei kait oo niin paha kun sipsit tai vaihtoehtoisesti tekisitte yhessä jotain tooooosi herkkuruokaa!! Kanaa ja muuta,se on ainaskin kevyttä. Ja yhessä tekeminen siinä kivaa on.. Ja toiseks,tekee niin paljon,että voi pakastaa ja syödä toisenakin päivänä :)

Jomi mukavaa,että sulla on menny hyvin ja oot viihtyny! :) Mäki halluun joskus ulkomaille :( Ei vain ennen raskautta ollu joko rahaa/ aikaa. Jospa mä sinne lontooseen vielä pääsen joskus.. Vaikka sitten eläkkeellä jos en aiemmin :D Ja pikkasen sun viikot menee mun mielestä ihan hirveetä kyytiä eteenpäin!! Vastahan sä plussasta ilmotit :D Huh.. Omat viikot taas matelee :( Nim. En pääse koskaan synnyttään!! :D

Omaan napaan ei muuta uutta. Kunhan vain kirjotan,kun ei oo juttuseuraa :D

Taiska ja napero 38+1
 
Heissan kaikki :)
Kuulostaa kivalta tuo Jomin reissu, toivottavasti saat mahdollisimman paljon irti siitä :)
Ja Taiska, kyllä sä synnyttämään pääset. Just kysyttiin kaverilta joka synnytti reilu viikko sitten että tuntuuko että raskaus meni nopeasti niin hän totes että todella nopeasti näin jälkikäteen ajatellen. =)
Lare, mullakin on hengästymistä ja sellaista yleisheikkoa oloa jos liikuntaa yrittää. En tiedä mistä johtuu mutta toivottavasti helpottaa.

ON, tuli käytyä lääkärineuvolassa torstaina ja vähän oli hassu setä lääkärinä. Se oli kovin ujo ja selitti vain että kyllä luonto hoitaa ja nyt pitää nauttia vielä kun maha ei oo iso :D Totesin että selvä homma. :D Terkkari otti hemoglobiinin kun mulla on ollu vieläkin tosi kovaa väsymystä ja ei ihme. Hb oli tipahtanu 124:stä 113:sta. Jouduin rautakuurille nyt samantien. Painoa oli onneks tullu vain reilu kilo viime käynnistä. :) Perjantaina kävinkin sitten sokerirasituksessa ja se ei ollutkaan niin traumaattinen kokemus kun olin pelänny. Tuloksista varmaan soittelevat jos niissä jotain hälyttävää.

-Namppis ja tirppana 15+2
 
Laretzki
taiska joo, pitää alkaa koulia vähän miestä niiden herkkujen suhteen mitä se tuo kaupasta. HYväähän se tarkottaa kun sanoo haluavansa ruokkia Spyroa kunnolla :D Mutta kun siinä on sitten sekin, että mun paino nousee älyttömästi, ja vaikken mä sitä tässä raskaus aikana tarkkaile, niin silti olis kiva pitää se inhimillisissä lukemisssa.

Namppis Mulla ei onneksi kokonaan liikunta tuo pahaa oloa, jotkut tietyt liikkeet vaan meinaa pistää heikottamaan ja huippaamaan. Meinaa aion kyllä liikkua niin pitkään kuin vaan voi.. Tosin pitää seuraavasta neuvolasta vähän tarkistaa sitä vatsalihas hommaa, että onko kaikki liikkeet kielletty ja mistä alkaen...

Lare jaSpyro 11+1
 
moikka tytöt!! Kai mäkin tänne liityn,raskaana kunnes toisin todistetaan. :) LA taitaaki sit olla huhtikuussa. En oikein ole laskuissa,koska en kroppaa seuraillu enkä kiertopäiviä enään laskenu kun oli muuta mietittävää niin paljon!
 
Keiju123 Oletko sinäkin täältäpäin kotoisin? Olisipa ihanaa, kun löytyisikin kanssasisar ihan tästä läheltä :D Mulla meinaan ei täälläpäin ole kovin montaa ystävää, kun olen miehen perässä tänne muuttanut! Jos haluat, voisi vaikka yksärillä kirjoitella enemmänkin, ainakaan tänne julkisesti en sen kummemmin halua kommentoida tarkemmin, missä asustelen.

Jomi Nyt on minulta tainnut mennä jotakin ohi, anteeksi siitä :ashamed: Oletko jollakin kielikurssilla yms.? Kuulostaa ainakin todella kivalta reissulta!!!

Kylläpä aika vaan menee nospaan eteenpäin, huh huh! Miten voi kohta olla jo ensimmäinen kolmannes ohi :O

Omaa napaa
Nyt on useampana iltana tullut orastavaa huonoa oloa, välillä en edes osaa tulkita, että onko kyseessä orastava huono olo vai onko jotakin muuta. Huono olo ei onneksi ole paha, mutta inhottava vaiva kuitenkin. Olen huomannut, että se on joka tapauksessa merkki siitä, että tarvitsen suolaa! Olenkin nyt syönyt päivittäin maustekurkkua leivän päällä, oikein mieli tekee sitä ja maistuu niiiiiin hyvälle. Ja vie muuten huonon olon pois!!! Kannattaa kokeilla. Mulle neuvolassa sanottiin, että suolaa pitäisi välttää ja en käytäkään suolaa ruuanlaitossa juuri ollenkaan. Mutta nyt, ihan kamala suolan tarve, jos meinaan saada helpotusta orastavaan huonoon oloon. Onko muilla vastaavaa havaittavissa? Toissayönä herätessäni huomasin pieniä tuntemuksia alavatsassa, ei mitään kipua, mutta selvästi tuntuvia. Ajattelin niiden johtuvan vain kohdun kasvusta. Peräaukon ympärillä on useamminkin tuntunut sellaista pienen pientä "repäisevää" vihlontaa, mulla oli monesti sama vaiva menkkojen aikana, niin onko muilla tällaista?

Vatsasta Onneksi en ole ainoa, jolla näin vähäisillä viikoilla vatsa pömpöttää ihan urakalla Meinaan olen niin turvoksissa ja aivan taatusti näkyy myös ulkopuolisille, itse raskaus ei kyllä vielä näy minnekään, mutta se turvotus! Ihanaa huomata, ettei ole yksin näiden asioiden kanssa. Minusta nämä massut on niiiiiin kauniita :heart:

Onko kellään muulla ruuansulatusongelmia? Mulla tekee sitä, että jos syön perunaa, pastaa yms., niin ei meinaa ruoka sulaa. Tänäänkin söin itse tehtyä pitsaa ja meni reilu neljä tuntia, ennen kuin alkoi olla hyvä olla ja tuntui, että nyt lähti ruoka sulamaan. Inhottava vaiva.

Näin viime toissayönä ihan kamalaa unta... menin np-ultraan ja siellä todettiin, että sikiö on viikkoihin nähden liian pieni. Sanoivat, että sikiö voi alkaa vielä kasvaa... ihan ihme uni, painajainen. Herätessäni piti ihan miettiä, olinko nähnyt vain pahaa unta.

"kuumeilija" ja tirppana 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista Monet ovat kehuneet noita Emmaljungan vaunuja. Mun tutulla olisi myynnissä Ora Samsara-vaunut (yhdistelmät), joita käyn katsomassa. Onko kellään kokemusta Ora-merkkisistä yhdistelmävaunuista??? Tai pikemminkin oletteko kuulleet mitä sanottavaa niistä? Mulla on vaatimuksena, että renkaita ei tarvitse täytellä ja renkaiden on oltava paksut, joilla pääsee kulkemaan hyvin myös lumihangessa, soratiellä jne. Sitten vaunuissa on oltava kova koppa, vaunujen tulee olla ketterät työntää ja työntotangon tulee olla mulle sopiva (itse olen lyhyt). Ja värillä on myös merkitystä, ihan vaaleita en halua, muttei mitään mustiakaan. Joku harmaansävy + joku muu väri vois olla hyvä, sellainen väriyhdistelmä, joka käy sekä tytöille että pojille. Helposti putsattavat.
 
Viimeksi muokattu:
Minä TAAS hei :D

Huomatkaa,olen erittäin tylsistynyt mammalomalainen,joka vain oottelee jotain tapahtuvaksi :p Lenkkeily vois auttaa asiaa,joten kohta sinne,mutta ensin tämä.

namppis joo,eiköhän tää jouluna viimestään pihalle tule ;D No ei vaan,se vain tuntuu niin äärettömän hitaalta.. Uskomatonta,ensin ootan 2vuotta,että saan lapsen edes alulle,sit kun se ihme tapahtuu,niin sit ei malttais oottaa näitä TÄYTTÄ 40 viikkoo.. vielä olis siihenkin vajaa 2viikkoo.. Toivottavasti ei oo sokereissa häikkää!! pidän sulle peukkuja pystyssä! :) ja jännä ettei mulle koskaan rautakuuria määrätty,alimmillaan mulla on hb ollu 118..

Onnea syysmyrsky ja tervetuloa tänne. Täällä on väliin vähän hiljasta,mutta jospa se tästä :wave: Toivottavasti vointisi pysyy hyvänä :)

"kuumeilija" tokihan suolan käyttöä pitäis välttää,mutta sitähän pitää välttää,vaikka ei olis raskaanakaan.. Mutta jos jotain tekee mieli,niin kyllä mä ainakin olen sitä ihan surutta syönyt. Toki en mitään sieniä,koska en niitä normaalistikaan syö.. Saatika graavilohta,yök :D Mutta siis ei mua ainakaan oo nää rajotteet estäny.. Koittanu itekin vähentää toki suolan käyttöö ja lisätä veden juomista,mutta miksi,oi miksi se onkaan niin vaikeaa :D Ja kyllä,mullakin oli ruuansulatusongelmia!! Mutta tuolla edellisessä pinkassa siitä oli puhe ja keiju suositteli jotain,mikä nyt hävis mun päästä :eek: Jotain kuitulisää :eek: Ja olikohan NiQ joka kehui activiaa.. Joten siitä kokeilemaan auttaisko nämä sulle :)

vaunuista vielä.. Ite tilasin firkonin f7 rattaat.. Jostain syystä niihin rakastuin,vaikka en koskaan niitä käytännössä päässyt kokeileen,mutta siskon kaverilla sellaset on ja sain siltä muutaman kehun asiaan,joten siitä sitten tilailemaan. Ja värit ja kuosit aivan ihanat! kannattaa selata esim.keskustelupalstoilla,jos ei muuten pääse kokeilemaan ja testaamaan.. Siellä on toki yhtä paljon mielipiteitäkin kun on ihmisiäkin,mutta jotain hyötyä niistäkin on! Vaunula.fi on osoite kans missä on paljon rattaita,eri kuoseissa. Suosittelen ^^ Ja emmaljungaa vastaan mulla ei oo mitään muuta kun se hinta :/

Ei muuta taaskaan ^^

Taiska ja napero 38+2
 
Namppis88 Itse asiassa tuo pikkuisen kutsumanimi tuli mulle yllättäen vaan mieleen. Pitkään olin miettinyt jotakin kivaa kutsumanimeä, mutten keksinyt. Tai olisi mulla ollut muutama kiva nimi, mutta tiedän niiden olleen jo käytössä tutuilla, niin en sitten viitsinyt niitä valkata. Sitten tuli yhtäkkiä semmonen ahaa-elämys, että tirppanahan ois hyvä. Sitten vaan miehellekin kerroin, että tirppana :D
 
taiska87 Joo mäkin olen koettanut ajatella, että nyt annan itselleni kyllä lyva syödä just sitä, mikä maistuu. Sinänsä mikään ei ällötä, kaikki ruoka menee kyllä alas, mutta olen huomannut sen, että samaa ruokaa en pysty syömään kolmea päivää putkeen. Ja esim. jos eilen kana oli oikein herkkua, niin tänään saattaisi tuntua, etten voisi edes ajatella syöväni kanaa, vaikkei se sinänsä oksetakaan. Mutta tuo suolakurkku on ollut mulle pelastus tähän orastavaan huonoon oloon, ja tasan tarkkaan aion sitä jatkossakin syödä. Kivennäisvesi oli ihan alkuviikoilla tosi in-juttu, kun vesi ei mennyt kurkusta alas sitten millään. Nyt on osat kääntyneet toisinpäin, eli kivennäisvesi ei mene alas, mutta vesi maistuu hyvälle. Graavilohi on mun herkkua, nam! Mutta raskauden aikana sitä ei saisi syödä ollenkaan, enkä syökään. Kiitos vinkistä, pitääpäs kokeilla tuota activiaa, josko auttaisi!!! Ihan kamalaa, kun ruoka ei lähde sulamaan, on tosi paha olla.
 
Laretzki
kuumeilija Jos rupeat jogurtia syömään ruuansulatus vaivoihin (mitkä on ihan normaaleja tässä vaiheessa, koska suoliston toiminta nopeus hidastuu. Näin luki jossain viikko katsauksessa) niin pakko sanoa, että älä osta activiaa, vaan mieluummin Valion kotimaisto Oloa. Ihan tälläinen suomalaisen ruuan puolesta välispiikki, tulevan ammatinkin puolesta :D. Ite tykkään tosta olosta paljon enemmän kuin activiasta.
 
Syysmyrsky Onnea paljon ja tervetuloo tälle puolelle :) :heart:

On Tänne ei mitään uutta, huomenna poksuu puoliväli. Ihan hurjaa, vastahan mä plussasin :) Ja enään viikko rakenneultraan :)

- Sokruli ja Napero 19+6 -
 
Laretzki Okei, tosi hyvä, että saadaan vähän keskustelua aikaiseksi yhdestä asiasta =) Jääkaapista löytyy ihan Valion mansikkajogurttia, sekin ajaa asiaa varmaan ihan hyvin? Viime aikoina olen syönyt ihan perusviiliä ja jogurtti on jäänyt vähemmälle, yleensä syön päivittäin jogurttia aamu- ja/tai iltapaloilla.

Muoks: Niin ja mietin myös sitä, että tämän ruuansulatusvaikeus voisi johtua myös siitä, että ennen raskautta ehdin olla jo useamman kuukauden lähes kokonaan ilman leipää, perunaa, pastaa, riisiä jne. Korvasin potut yms. kasviksilla, mutta aina silloin tällöin söin kyllä myös pottuja. Mutta nyt on ollut ihan pakko syödä perunaa lihan yms. kanssa, koska vihannkset ei mene alas samalla tavalla kuin ennen, vaikkei siis oksetakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
kuumeilija Valion tavallisissa jogurteissa ei oo niitä probiootteja joita noihin ruuansulatusjogurtteihin laitetaan. :) Mä vähensin kanssa perunan, pastan ja riisin minimiin ennen plussaa, mutta en nyt kuitenkaan ole huomannut nyt niiden lisääntyessä niiden aiheuttavan vatsaongelmia. Periaatteessahan runsas kuitujen syöminen pitäisi auttaa vatsaa toimimaan kunnolla. Tosin, nythän on tosiaan se raskaus vaikuttamassa

"Odottavan äidin olo saattaa tuntua muutenkin tukalalta ja turvonneelta. Syypäitä oloon ovat estrogeeni ja progesteroni, joiden vaikutuksesta lihakset rentoutuvat, myös ruuansulatuskanavassa, ja siksi ruoka kulkee suoliston läpi hitaammin. Sikiölle tämä on vain hyvä asia, sillä nyt ravintoaineilla on enemmän aikaa imeytyä suolistosta äidin verenkiertoon ja sitä kautta sikiöön."

Toi oli se pätkä mitä mä eilen yritin muistella. Vau.fi:n viikkokalenterista. Niin, ja tietty vatsavaivoille voi olla vielä yks syy. Syötkö jo rautalisää? Se meinaa yleensä pistää mahan sekaisin...

ON: Tänään kouluun ja koulun jälkeen hirveä 160 km posottaminen Kokkolaan. Sitten pääsee huomen aamuuna np-ultraan näkemään meitin pikkasen! :heart:

Lare ja Spyro 11+2. Alkaa eka kolmanneskin olemaan kohta takana.
 
Argh,mahdottomasti houkuttaa tuo kunnallinen. Terveydenhoitaja oli ihan yhtä idiootti ku sillon keskenmenon jälkeenki ku sen olis kuulunu lohduttaa mua ni se haaska nukku siel pöydän takana ja nyt se ähisi ja puhisi luurin toisessa päässä ku tivasin alkuraskauden ultraa. "siis mitä varten sinne ennen nt ultraa pitää päästä,niillä on siellä ruuhkaa"?!? Jos niillä piru vie on siellä ruuhkaa ni voin mä yksityisellekki mennä ja ihan oman mielenrauhan takia sinne haluan. En halua taas kantaa tietämättäni kuollutta/kuolleita lapsia mukanani. Ei meillä oikein kemiat ja ymmärrys kohdanneet :) ja onneksi minäkin olen niin kärsivällistä sorttia ;)
 
Laretzki
Täällä np-ultra tälle aamulle käytynä. Ihana pikkuinen kaveri siellä viipelsi taas menemään. Turvotus oli 1,0 mm, joten tosi hyvä.

Viikkoja toi kone antoi 11+2 mitkä olisikin sen, mitä mä ihan alunperin laskin itsekin menkoista, mutta taidan mennä sillä neuvolan laittamalla, joka on päivän enemmän 11+3. Kun ei ne laskettua aikaa kuitenkaan muuta kun on vain päivän heittoa. :)

Pitäisi alkaa pikkuhiljaa myös starttaileen autoa taas tonne opintoja kohti, mutta taidan syödä ihan rauhassa ja jättää tämän päivän ihan kokonaan väliin. Laittelen varmaan jotain noista kuvista tänne illemmalla kunhan pääsen skannerin ääreen.

Lare ja Spyro 11+3
 
Laretzki








Siinä sitten niitä tämän päivän aikana saatuja otoksia oikein urakalla :)
Vähän ovat taas isoja, mutta kun blogiin ei viitti laitta ihan tihrukuvia ja laitan nää sit sieltä

Lare ja Spyro 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: Jomi
Syysmyrsky Ei kyllä kuulosta kovin kivalta tollanen neuvolatäti.. Pystytkö sä vaihtaa neuvolaa? Siis eikös tän nykysäädöksien mukaan ite saa valita,että missä käy.. En oo ihan varma,mutta jossain välissä niin ainakin olin kuulevani/lukevani.. Toivottavasti tajuaa jossain vaiheessa oman tyhmyytensä -.-

Ihania uutisia Epa!! Onnea vielä :)

Ja lare! ihania noi sun kuvat! Siellä se pikkunen polskii <3 vähänkö sunki viikot vain hurahtaa :D

Sokruli, hoksasin vasta nyt,että meillä on sama työnimi pikkusella!! onnea muuten rakenneultraan ^^

Omaan napaan ei vielkää mitään uutta. Ootellaan. :D
Paitsi unta tuntuu taas riittävän!! 10h ja vielki väsyttää.. ja niin hyvin kun saankin nukuttua,niin silti aina vain väsy! :)

Taiska ja napero 38+5
 

Yhteistyössä