Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Huomenta vain kaikille...

Lare toivotaan, että sitä näyttöä ei olis ja että te saatte sen asunnon.. Peukut pystyyn!

Olipas jotenkin ihanan raikas aamu.. Aurinko paistaa ja tuntuu, että tästäkin päivästä voi tulla lämmin! :D

Täällä kärsitään turvonneesta vatsasta.. voi vitsi miten voi olla inhottava olo.. Pitää varmaan ihan oikeasti palata syömään vähähiilihydraattisesti.. olen nyt yrittänyt syödä monipuolisemmin, mutta ei noi viljat taida oikein mun vatsalle olla hyväksi.. tai muuten kyllä, mutta tuo turvotus on todella inhottava.. masu on niin kuin potkupallo!! :x
Mulle on tullut nyt sellainen, että mun pitäis saada koko ajan jotain tuoretta ruokaa.. sanoin eilen miehelle, että rupean syömään vain tuorekurkkua :LOL: ja sitten kauheasti tekis mieli verilättyjä.. =) mulla olis pakkasessa poronverta, mutta kun ei oikein noita veriruokia saisi syödä..

onko teille muille tullu tuollaisia ruokia mitä nyt tekis mieli syödä, mutta ei oikein saisi?
 
Laretzki
Höttis Ei välttämättä johdu turvotus viljoista, meinaa mä turposin kuin pullataikina vielä tossa pari viikkoa sitten ja nyt ei turvota yhtään niin pahasti. Tietty vähän iltaa kohden muttei todellakaan niin paljoa. Eli sekin on sarjaa "ihan nromaalia raskaana" :D.

Kävin eilen MLL:n perhekahvilassa vähän istuskelemassa kun yksi tuttu pyysi tulemaan sinne kun oli siellä yhteisen tutun kanssa. Ainoa olin kellä ei ollut muksua lattialla pyörimässä, mutta ihan hauska oli katsella ja jopa käsitelläkin niitä muksuja. Eivät menneet rikki. Tai ei mua tollaset puolivuosikkaat pelota (lähes kaikki muksut oli puolen vuoden molemmin puolin ja muutama vanhempi) mutta pikkuiset vauvat pelottaa vähän. Onneksi yhdellä näistä joihin olen tutustunut tässä viime aikoina on parin kk:n ikäinen tyttö ja eräs on saamassa marraskuussa vauvan niin pääsee näkeen noita pikkusiakin.

Ja oli eilen illalla taas semmonen draama illalla että huh huh...Ei nää hormoonit vissiin vieläkään oo tasaantunut :D

Lare ja Spyro 13+5
 
Lare olen yrittänyt itelle sanoa, että turvotus vain kuuluu tähän "pakettiin" nyt, mutta jotenkin tuntuu, että on jo hankala olla!! :D Meinaan ku olen vasta raskauden alkuvaiheessa, niin ei mene enää vanhat housut jalkaan!!??!! Töissäkin pitää kulkea nappi auki, että olis helpompi olla:D onneksi olen älynny laittaa aina vähän väljemmän paidan, että kukaan näe, että housut kiristää :D

Meillä päin ei taida ollakaan tuollaista kahvilaa.. mun mielestäni on tosi hienoa, kun on tuollainen kahvila missä voi istuskella lasten kanssa ilman, että saa mitään paheksuvia katseita.. monesti vain huomaan, kun ollaan oltu jossain ihan "normi paikassa" niin monet saattaa olla vähän hermostuneita jos lapsi alkaa itkemään.. Itellä tulee lähinnä sellainen mieli, että pitäis mennä tenavalle vähän lässyttämään, jotta se rauhottuisi.. :D

Höttis ja MiniMe 9+0
 
Laretzki
Voi kuule Höttis, mulla oli jo viikoilla 7 yhet äitiyshousut käytössä. :LOL: Mulla oli kanssa hirveesti angstaista kroppan suhteen kun turvotus oli pahimmillaan, mutta nyt ei nää onneksi. Ihan silläkin, että kokonaisuudessa painoa tullut 1,8 kg ja kuitenkin jo kohta viidestoistaviikko alkamassa. Joten päätin heittää (ainakin siltä osalta miltä pystyn) kroppa ahdistuksen romukoppaan ja nauttia tästä vaan. Perusterveellisesti yritän syädä, liikkua niin paljon kuin vain voi ja juoda aina paljon.

Että mulla ainakin tuntuu pitävän toistaiseksi paikkaansa keskiraskauden energisyys. Tai siis kaikin puolin on tosi hyvä fiilis, vaikkei mulle kyllä niin oo vielä käynyt että olisin unohtanut olevani raskaana :D.

Tänä aamuna tuli taas tehtyä huutonetin kautta uusia hankintoja. Mammafarkut lähti 13 eurolla ja kun bongasin äitiystoppatakin, niin oli pakko huutaa ja hinnaksi tuli 30 e. Ei paha lainkaan. :) Pitäisi vielä jossain vaiheessa käydä täällä kirpparit läpi ja katsoa löytyykö jotain vauvatarvikkeita :) Sitterin haluaisin jo nyt niin pääsisin päällystämään sen uusiksi. Ostetaan meinaa käytettynä niin paljon kuin löytyy. Turvakaukalo ainut mikä ostetaan varmasti uutena. Mites muut hankintojen kanssa? Uutta vai käytetyä?
 
Lare Kiva kun en ihan yksi ole tämän vatsahuoleni kanssa =) Pitää varmaan ostaa itellekin jo äitiyshousut:D

Uutta vai käytettyä itse ainakin ajattelin, että käytettyä niin paljon kuin mahdollista..ja onneksi sisaruksilla on niin paljon tenavia, että varmasti saan sieltä päin kaikkia tarvittavia ja sitten takaisin sukuun kiertoon, jos joku tarvii.. Uutena varmaan ostetaan kuitenkin autoon turvaistuin/-kaukalo, sillä haluan, että se on ihan uusi sitten.. saa ainakin sitten sellaisen mikä omasta mielestä on sitten se kaikkein turvallisin.. Ja vaunut voi olla myös uutena hankittava juttu.. ehkä.. ei tiedä vielä.. Ehkä noita tarvikkeita olis hyvä alkaa jo kerätä, niin tietää sitten mitä ehkä tarvii ostaa.. ja sitten ei kaikkia tarvitse kerralla hankkia!
 
Höttis Me tosiaan muutetaan meen sukutilalle keskelle peltoja :D Sellanen vanha maalaistalo,ihan orkkis kunnossa kylläkin mutta kyllä uskon et saadaan siitä ihan sievä :) varmaan jossain vaiheessa blogiin jotain kuvia laittelen :) Meillä on nyt muutto päällänsä,city-asunto pitäis olla 1.9 muutto valmis vuokralaiselle että kiirettä pitää :D

iseeyou Naureskelin täällä yksikseni ku sanoit et teen basset on hiuka hönö ni tuli mieleen aristokateissa maalla asuvat koirat :D Se basset on niin höntti siinä :D haha

On Oon NIIIIN kyllästyny tähän pissimiseen. Yöllä se herättää mut ainakin kolme kertaa ja sit kävelen ovenkarmeja päin ja lyön varpaani joka kynnykseen ja |O sit en saa unta ku varpaista kynnet tippuu irti ja silmäkulmasta jäi riekale roikkumaan ovenkarmiin.. Meen pitäis lähteä ikeassa käymään ja tunnen itteni ihan mieheksi koska mä en oikeesti jaksa eikä mua kiinnosta!
 
Uutta vai käytettyä Meille tulee myös mahd paljon käytettyä. Sisko sano jo et heen vuoden vanhat yhdistelmät joutaa meille ku heen jätkä on niin iso et se ahdistuu niihin kuulemma.. :D samoin vuoden vanha autotelakka tulee meille ja äidillä on pinnasänky valmiina. Ja kyllä mun kelpaa ku sisko ostanu kaiken viimetten päälle ni mikäs siinä,tänne vaan kaikki :) Niillä on jotain millikokosia merkkivaatteitaki Quicksilveriä,volcomia,paul frankia+kaikki reiman ja tutan vaatteet... :) oon siis uhrautunut ottamaan lainaan kaikki mitä vaan suinkin ;)
 
Hih, hauska lukea teidän oloista :D Älkää nyt suuttuko, mutta näin 37 raskausviikolla voin todeta, että se turvonnut ja "iso" olo joka oli esim. puolivälissä, oli äärettömän helppoa ja ihanaa aikaa verrattuna tähän ;) Silloin pystyi tekemään ja touhuamaan eikä turvotus/maha ollut yhtään tiellä kun vertaa vaikka tähän tilanteeseen ;) Ja useat wc-käynnit, noo, odotelkaapa siinäkin tätä loppuaikaa ;) Mäkin luulin tuolloin aiemmin vielä, että silloin oli hankala olla, mutta totuus onkin toisenlainen...Oikeesti, nauttikaa olostanne, vielä kun voitte :)

Zophie + murunen 36+2
 
Mä ainakin nautin kaikesta muusta paitsi väsymyksestä. Oon niin ärtyny väsyneenä. Ja jotenki osaan odottaa et olo muuttuu tukalaksi viime metreillä..Siskoa kun katto sillon ku se oli viimesillään ku pikkupiru oli muuttanu asumaan kokonaan toisen kyljen puolelle ja kun se näky mahan päältä oikein millai se muljas siel mahassa ja toisella vaan valuu tuskan hiki pitkin ottaa..et kyllä mä ainakin osaan odottaa ja yritän valmistautua.
Tuli muuten tästä mieleen ku yks vanha luokkakaveri kirjotti facebookkiin "kyl tää alkuraskaus on auvoisaa aikaa ku kokoaika sais istua vessassa pissimäs"..sit porukka kirjottaa et aijaa oot raskaana kuis pitkällä. Viikolla 6. oikeesti!!!!!!! Kuka kirjottaa tossa vaiheessa facebookkiin. Itellä oli siinä vaiheessa niin katkeruuden ja surun mustuttamat lasit päässä omasta menetyksestä et hieman ihmettelin..
 
syysmyrsky Nyt muistankin lukeneeni noista sun neuvolalääkärikokemuksista, en vaan heti osannut yhdistää sitä suhun. Törkeetä toimintaa kyllä, ei ihme että suhtaudut nyt vähän varauksella neuvolaan menoon :/ Ihana muuten kun pääsette muuttaan maalle, siellä on vaavin kanssa sitten mukava elellä :)

Höttis Sä oot tosiaan kanssa tässä alkukevään jännäilyporukassa :) Mä kävin varhaisultrassa yksityisellä myös 7+0 viikolla, en ole saanut vielä laskua mutta luulisin että itelle maksettavaa jää n. 80 euroa. Voi hyvin olla että kunnalla käytetään sekasin nimityksiä ekasta ultrasta ja nt-ultraa sanotaan varhaisultraksi. Mä en olis malttanut odottaa sinne 12+ viikolle joten sen takia kävin yksityisellä, ja olihan se kiva nähdä että pikkukaveri möllötteli oikeassa paikassa ja että syke oli lähtenyt käyntiin :) Ootko jo päättänyt että meetkö vai et?

Leposykkeen nousun oon myös huomannut, välillä ihan maatessakin jyskyttää niin pirusti. Toi oli mulle uusi tieto mitä Laretzki sano, että kalorien kulutus on noin paljon kovempaa raskausaikana. Vähän turhauttavaa oikeestaan, kun liikunnasta olis nyt monikertanen hyöty mutta kun EI JAKSA. Ehkä sitten kun tää pahoinvointi joskus hellitää...

Turvotusta on mutta toistaiseksi siedettävissä rajoissa. Vähän sellasta turvotusta kun normaalisti menkkojen aikaan tai vähän enemmän. Housuista menee päälle löysemmät yksilöt sekä matalavyötäröiset farkut. Käytän normaalisti aika paljon vyötäröltä löysiä tunikoita, mutta nyt mulla on niitä pitäessä sellanen olo että kaikki huomaa että yritän piilotella jotain :D

Hankinnoista Me saadaan kanssa sisko(i)lta aika paljon kaikkea, vaunut, turvakaukalo, pinnasänky, vaatteita, kestovaippoja... Eli katotaan sitten loppuvaiheessa mitä tarvii ostaa. Todennäkösesti alan kuitenkin kiertämään jossain vaiheessa kirppareita jos sieltä löytyis jotain kivaa ja nättiä :)
 
Varhaisultrasta Tuo surullisen kuuluisa neuvolalääkäri kertoi mulle kans niinko idiootille että "kutsuhan lähetetään automaattisesti ultraan viikoilla 11-12,kai sinä sen tiedät". Tää idiootti sit juurtajaksaen yritti selvittää hänelle asiaansa ja kun se lopulta meni jakeluun niin hän alkoi paasata että ei ole mitään lääketieteellistä syytä lähetettä siihen kirjoittaa ja ei ole mitään pelkoa keskenmenosta. Joten mä luotan häneen nyt sit 110% ettei keskenmenon pelkoa ole ja jos menee kesken ni poltan sen noidan roviolla :saint: oon oikeesti henkisesti ihan tasapainossa :D ja ennenku joku jotain sanoo ettei se ultra vaikuta siihen mahdolliseen keskenmenoon niin tiedänhän minä sen ;) halusin vaan varmuuden siitä että jotain todellakin tapahtuu,oikeassa paikassa ja myös toivoin että tällä kerralla olisi tulossa vain se yksi lapsi,niinkuin olikin :)
 
syysmyrsky ihanaa.. mieki haluaisin muuttaa sellaiselle vanhalla tilalle keskelle ei mitään.. ite olen lähtösin ihan pienen pienestä kylästä ja naapurissa asui vain muutama sukulaisperhe.. yhteensä viisi taloa siinä lähipiirissä... mutta ollaan miehen kanssa puhuttu monet kerrat, että olis aivan ihana asua jossain peltojen keskellä, jossa koiralla olis tilaa olla vapaana ja muutenkin sais ite touhuta kaikenlaista.. Onnea hirmuisesti uuteen kotiin ja ihan varmasti saatte siitä teidän näköisenne pesän perheelle! :flower: olen ihan fiiliksissä tuosta teidän uudesta kotipaikasta :heart:
Ja koitas ny varoa niitä ovenkarmeja, ettei ne sun varpaat kohta tipu !! :D

Zophie olet täysin oikeassa.. täytyy nauttia olosta nyt kun vielä lähes kaikki on vielä mahdollista:D Mutta tämä meikäläisen turvotus kun tuntuu niin järkyttävältä ja tällaista kun ei aikaisemmin ole ollut niin jotenkin ei osaa sopeutua.. =) mutta kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu ja osaa ottaa sitten vähän rennommin..

Tuosta raskaudesta kertomisesta esim. facebookissa, niin en kyllä ihan ymmärrä sitä, jos raskaus on ihan alussa.. itekkin kovasti tässä vielä miettinyt ja pähkäillyt, että milloin sitä ihan oikeasti uskaltaa kertoa, ettei tarvitse sitten "pettyä" jos jotain tapahtuu, vaikka eipä sitä koskaan tiedä.. jokainen tablaa tyylillään! =)
 
Höttis Kiitos :) Ai autuas niitä tulevia remmittömiä lenkkejä tuon raivotautisen hyeenan (joka kyl kuulemma on kultanennoutaja mut oon aika varma sen valeasusta) kanssa. Ei oma pinna katkea,eikä myöskään käsi irtoa hihnan jatkeeksi,eikä häntäluu kärsi koiran takia talvella. Voiko elömä sit ihanampaa ollakka? :D

Ja tuosta facebookista, yhden isännän kaverin tyttöystävä kirjotteli fb kaikkee sydänäänien kuunteluista sun muusta viikolla 16 ja viikolla 23 heidän enkeli syntyi kuolleena ja pahasti kehitysvammaisena :( että koskaan ei tiedä. En taida kirjoittaa facebookkiin ikinä mitään asiaan liittyen koska täälläkin ihmiset mässäilee toisten murheilla niin en halua olla enempää kenenkä puheenaiheena..
 
syysmyrsky Voi vitsi miten tyhmä se sun lääkäri on.. kyllä pitäis vähän miettiä kuinka asiat sanoo.. oikein ihmetellä saa!! Ei tunnu kovin ammattimaiselta ja se, että kuinka se uskaltaa mennä lupaamaan mitään mistä se ei todellakaan voi olla varma :confused: Mieki tulen sitten polttamaan sen lääkärin :D Ja eikai siinä mitään pahaa ole jos haluaa varmistaa asioita ja varsinkin jos pelko on kova, niin ihan senkin helpottamiseksi on hyvä tutkia enemmän.. Ihan vain mun mielipide!
 
Tosiaan tuossa varhaisultrassa se tutki munasarjat ja virtsarakot ja ihan kaikki se näytti mulle sillä laitteella.. "kato tuolla menee pissaa" :D Eikä ole puolikskaan niin vauhko olo kun sinne pääsi vaikka maksoikin mammonaa :)
 
syysmyrsky mutta jos se teidän noutaja onkin se musta paha susi valeasussa:LOL: Nyt voit ainakin sitten huokaista helpotuksesta, ettei tarvitse pelätä että kaatuisit sen koiran takia nyt kun masuasukki on kyydissä.. Ite sanoin kans miehelle, että mie en koiran hihnaan koske talvella.. saa mies taluttaa, ku ei meidän sakemanni ole oppinu menemään hihnassa vaikka mitä on kokeiltu..:kieh:

Naamakirjasta.. joo, ajattelin myös etten kirjoittele sinne mitään tästä raskaudesta.. jos sitten ehkä ilmoittaa tulokkaasta, kun on jo syntynyt.. sitten voi olla sata varma, että tenava on syntynyt ja hengissä.. Ja kun ei tosiaan koskaan voi tietää mitä tapahtuu.. Ja sitä ei uskokaan kuinka ilkeitä ihmiset voi olla toisilleen ja eivät välttämättä tajua mitä tekevät!
 
Tuosta kertomisesta ja facebookista tms vielä, että oon samoilla linjoilla Höttiksen kanssa, että en taida naamakirjassa mitään mainita ennen kun kaveri on saatu elävänä puskettua ulos. Niille kavereille joiden haluan tietävän niin kerron sitten muulla tavoin. Tuli mieleen yks tapaus töistä, joka sattu sillon kun prinsessa Victoria ilmoitti raskaudestaan, Yks (lapseton) työkaveri kauhisteli siinä kovaan ääneen että miks IHMEESSÄ se kertoo jo nyt, sehän on vielä NIIN todennäköstä että se menee kesken... Aattelin siinä vaan että jaahas, enpä taida olla kertomassa tuolle työkaverille omasta raskaudesta pitkään aikaan. Toivottavasti kukaan ei ole kertoessaan saanut sellasta vastaanottoa, että ”ai se on vasta niin alussa, sehän voi hyvin mennä vielä kesken”, ite aattelisin että se olis niitä pahimpia mahdollisia reaktioita vastapuolelta. Aika aikasessa vaiheessa mekin kerrottiin läheisimmille, mutta olen aatellut sen sillä periaatteella, että niille ihmisille ei olis mikään ongelma kertoa sitten siitä keskenmenostakaan.
 
mynttis tuollainen reaktio olis kyllä se kaikkein pahin, että on raskaus aluillaan ja että voi mennä kesken.. toki näin voi olla, että kesken voi mennä, mutta ei sitä tarvitse sille odottajalle sanoa.. pahoittaa vain turhaan mielen ja voi saada aikamoisia pelkoja tuollaisen laukaisun jälkeen.. ja kun eihän sitä voi koskaan tietää mikä on toisen tausta/tilanne.. onko esim. keskenmenoja takana ym. ei voi tietää, kun ei kaikki kerro kaikille kaikkea!!
Ja tuosta mitä sanoit lähimmille kertomisesta.. monestihan lähipiiri voi olla se tärkein tuki, jos niin íkävästi sitten käy, että raskaus menee kesken, mutta omalta kohdaltani uskon, että se on vain haitaksi.. siksi ehkä kertominen on vielä jäänyt ja luultavasti jääkin siihen asti kunnes on ns. pakko kertoa, jos ei sitä muuten jo huomaa:D
 
Laretzki
Zophie Joo, kyllä uskon että lopussa se vasta iso olo on. Mutta mulla ainakin toi iso olo ja ahdistus liittyi siihen kun ei tosiaan omiin housuihin mahtunut lainkaan, muuttui niin yhtäkkiä jotenkin tuo kroppa. Nyt tosiaan on tosi hyvää fiilistä ja ehtinyt asennoitua jo tuohon kropan muuttumiseen erilailla.

Höttis Sillon kun me päästiin siihen ylläri ultraan olo jo 10+2 ja otti silti alakautta, kun sanoi että varmemmin näkyy, joten uskoisin että vähemmillä viikoilla otetaan alakautta. Kun jossain kaupungeissahan np-ultrakin otetaan vielä alakautta, täällä tosin vatsanpäältä.

FB Ite en oo mitään suoraan raskauteen liittyviä statuksia kirjoitellut, mutta kyllä sieltä on osa jo hoksannut mistä kyse. Eli en mitenkään erityisesti peittele, mutten huutelekaan sitä siellä. Voi olla ett pitää sitten kunnon mahan kaa profiilikuva päivittää ja sitten vauvan synnyttyä laittaa syntymätiedot sinne, koska moni kaveri kuitenkin siellä eikä kaikille viitsi viestitellä kun on niin monia.
 
varhaisultrastaOkei.. no sittenhän sen näkee kuinka se tehdään täällä päin, jos se vähän vaihtelee paikkakunnittain.. Olis se jotenkin mukavampi tietää kumminko tehdään niin tietää varautua.. mulla on jotenkin kummallinen tapa/tyyli, että mun pitää vähän ennekolta tietää mitä tuleman pitää, ettei niin sanotusti säikähdä mitään tai häkelly jostain.. mutta tässä nyt on vielä aikaa niin paljon, että voinhan ihan hyvin soittaa ja tiedustella neuvolasta tai sitten suoraan äitiyspolilta..
 
Viimeksi muokattu:
Höttis Mulla tehtiin eka varhaisultra masun päältä ja tää tehtiin sisäkautta..että kaipa se riippuu. Sanoi mulle tuossa ekassa että kokeillaan eka näin ja jos ei näy niin sitten sisäkautta.. Ja mulla on kohtu vielä jossain tuolla selkärangan ympärillä niin seki vaikeuttaa :D
 
Höttis Näinhän se on, että jokaisella on varmasti omat syynsä kertoa/olla kertomatta raskaudesta. Kaikki tyylillään ja niin pitääkin olla :)

Nyt täytyy omanapailla vähän.. Meidän pikkuisella taitaa olla joku kasvunpyrähdys menossa kun tänään on niin kauhiasti nippaillut ja kiristellyt mahaa. Toivottavasti se on hyvä merkki... ainakin kovasti tuntuu että siellä on jotain meneillään :) Ja muuta kivaa, ilmoittauduin juuri kansalaisopiston äitiysjoogaan, joka alkaa lokakuussa. Onko muilla suunnitelmissa mennä joogaamaan tai ootteko käyneet?

mynttis & papu 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Mynttis Siellä salilla missä mä käyn, niin alkaisi tässä tai on jo alkanutkin mammajooga, kun yksi jooga ohjaajista on raskaana ja mua harmittaa ihan suunnattomasti se, koska tunnit on keskiviikko iltaisin, joka meinaa sitä että mä olen koulussa Ilmajoella. Noh, sama äiti meinaa pitää ensi keväänä lapsi-äiti joogaa niin siihen ainakin aion mennä mukaan kun oon kotona...

Mentiin miehen kaa kaupassa sit hiusväri osaston ohi ja kysyin ihan kiusallani että pitäiskö värjätä tukka. Mies sanoi miksei ja nyt on sitten värjätty miehen valitsemalla värillä tukka: mustaksi. Musta ollut viimeksi joskus yläasteella joten ei huono. Ja vaikka mulle mun mielestä sopii minkä värinen tukka tahansa, kyllä se vähän tummempi on se, joka omaan silmään näyttää kivoimmalta. Johon mulla oli oma väri päässä koko kesän...:) Enkä jaksa potea huono omaatuntoa että värjäsin hiukset raskaana ollessa...
 

Yhteistyössä