Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Huomenia :) ja oikein "mukavaa" maanantaita! ;)

täällä oli neuvola tänään :) eipä seillä mitään ihmeitä ollu, sykettä ei saatu kuulumaan vielä, sanoi kyllä ett 50/50 mahikset kuuluuko! tai kuulu ne vissiin sen 3 sek ajan minkä minöki kuulin ja hävis jonnekki.. neuvolatäti sanoi et kuuli ne muutamaan otteeseen "jostain kaukaa" mutta en mä mitään kuullut. hieman ensin huolestuin, VAIKKA TIEDÄN ettei ne välttämättä kuulu vielä näillä vikkoilla! mutta nyt oon ihan rento asian kanssa, torstaina olis se ultrakin sitte!

tässä vähä arvoja:
pissa: puhdas
hb: 140 (139) eli nousussa :D
paino: 66,5kg :O (melkein kilo per viikko) :ashamed: lähtöpaino siis ennen raskautta 58kg, viikoilla 6+ neuvolassa paino 62,5kg (merkitty neuvolakorttiin) ja nyt siis 66,5 :ashamed: huh huh :D
paineet: 105/65

muutahan sieltä ei vielä käteen jäänykkään! :)
MUTTA!!!!!! mä luulin etten joudu sokrerasitukseen, ja ei siis ikä eikä BMI siihen velvoitakkaan, mutta mun rakas ystäväni kortisoni :( se saattaa vaikuttaa paljonki sokereihin ja siksi menenki seuraavan neuvolan yhteydessä, ens kuun lopulla sitte siihen.. noh, pääasia mulle että vauvalla on sitte vaan kaikki hyvin :)

Jomillakin ihanan pyöreä massu :heart: mieki jo odottelen omaa massua =)

syysmyrskyllä on kans massu pyöristyny! oliko edellinen kuva viikko sitten otettu? siihen on musta selkeesti tullu kumpua alavastaan enemmän ;) tsemppiä lainanhakuun! toivotaan jotta saatte lainan, niin pääsette unelmakotiinne!

Namppis, aika huono juttu jos sulla suppareita tulee mummoja nostellessa kun joudut sitä kumminki tekee joka päivä moneen otteeseen työs takia : / muista, että jos et enää jaksa niin hae sairaslomaa! meinaan ei tee vauvallekkaa hyvää tuollanen! ja sit jos tulis vielä pissit housuun, ei mukavaa olleskaan! toivotaan ettei oo tehnyt mitään kohdunsuulle! en usko kyllä että on ku aika monllahan niitä tulee, mut voipi olla että lääkäri passittaa sut sairaslomalle :)

Sokrulin neuvolkuulumisia odotellessa =)

tiuhti ja Pikku T puupponen 11+1 :heart:
 
Namppis mulla oliki vielä yks kyssäri sulle =) ultrattiinko sulta alakautta vai mahanpäältä nt-ultrassa? :)

hei ja vielä yks kysymys.. onkos teille tarjottu synnytysvalmennusta? kuinka moni menossa? :)

meille siitä kerrottiin tänään ja sitte rakenneultran yhteydessä siihen olis tarkoitus ilmoittautua jos haluaa mennä.. mä en tiiä vielä mennäänkö :) mies on aika arka tällasten asioiden kanssa, mut katsoo nyt jos saan suostuteltua ;) itte voisin mennäkkii ihan mielenkiinnosta!
 
Neukussa käyty, nyt niitä alkaakin olemaan parin viikon välein :)
Tyttelin pää on jo nyt kiinnittyny, mut muuten alakerrassa vielä kaikki ok. :)

Pissa puhdas
paineet 122/80
Hb 116 (eli alan syömään rautaa)
Kohdunpohjan korkeus 28cm
Raivotarjonnassa
Syke +
Liikkeet ++

Nyt lepäileen loppupäiväks, kävelin neuvolaan ja nyt oon ihan poikki. :D
Ihanaa päivää teille kaikille :)

- Sokruli ja pikku tytteli 31+0 -
 
  • Tykkää
Reactions: mynttis
Tiuhti_, alakautta ultras tuolla meidän sairaalassa. Mut se vähän vaihtelee. Jos vauva on hyvässä asennossa niin että nt saadaan mitattua niin sit alakautta riittää (se on tarkempi noilla viikoilla) mut jos vauvan asento on huono eikä hän suostu sitä muuttamaan niin sit voivat kokeilla mahan päältä. Mulla kätilö "pompautteli" mahaa niin että vauva hyppi siellä ja vaihto sit asentoa. Ja vielä ei oo pissa päässy mut ei oo kaukana ollu :D En vaan kehtais jäädä saikulle vielä kun vasta oon 3 viikkoo ollu töissä mut jos on pakko niin sit on pakko. :( Hyvä kun sinun neuvolassa oli kaikki hyvin :) Kyllä ne sydänäänet sieltä alkaa kuulumaan paremmin ja sit kun pienellä on niin hyvin tilaa pyöriä siellä niin on helppo mennä karkuun :)

Syysmyrskylle onnea pankkiin :) Se on jännää...

Sokrulille onnea hyvistä neuvolakuulumisista. :)

Valmennuksesta, en tiedä miten mun nyt käy kun muutetaan toiseen kuntaan just kun pitäs valmennukset alkaa että taitaa jäädä tämän kaupungin valmennukset saamatta. Harmi sinänsä. Mut tohon sairaalan valmennukseen pääsen tietty. Meillä on jaettu niin että synnytysvalmennus on sairaalan vastuulla ja muu kuten perheeksi kasvaminen, imetys ja vauvanhoito, suuhygienia ja ravitsemus yms. kaupunki hoitaa. Etenkin toi perheeksi kasvaminen jos jää väliin niin harmittaa, koska sitä vetää tosi hyvä miesluennoitsija joka on kirjoittanu kirjankin isyydestä ja isäksi kasvamisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Memelisa Kiva kuulla että sulla on ollut samanlaisia kutitustuntemuksia :) Mulla ne on nyt koko ajan lisääntyneet ja voimistuneet, eli aika varma alan olla että pikkuisen temmellys siellä tuntuu :) Jossain puhuttiin myös ”kalan evän kosketuksesta” joka on toisaalta hyvinkin kuvaava ilmaisu, mutta en oikein innostu ajatuksesta että mun sisällä olis kala :p

Kuumeilija Hui säkin oot jo yli puolen välin! :O Kiva jos jaksat edes silloin tällöin käydä kertoilemassa kuulumisia :)

tiuhti Varmasti se pikkuinen siellä voi hyvin, mutta luikki vaan just sopivasti pakoon :) Torstaina sitten näätte sykkeen ja kaikki :heart: Tsemppiä ultran odotukseen!

synnytysvalmennuksesta Olen ymmärtänyt että meillä ei kaupungin kautta sitä tarjota, mutta ajattelin että menisin sellaiselle yhden päivän kurssille muuta kautta. Miehen yritän saada mukaan :)

(.) Multakin tultiin perjantaina ensimmäistä kertaa kysymään, että oonko raskaana (mahan perusteella). Jess, mulla on vauvamaha :D Mutta musta alkaa tuntua että kaikki se ”kultainen keskiraskaus” –puhe on vaan joku urbaani legenda millä saadaan odottajat tsemppaamaan alkuraskauden pahoinvoinnin yli. Mulla ei ainakaan ole mitenkään erityisen hehkeä olo. Naama kukkii edelleen, ja uusina vaivoina ovat rantautuneet ummetus ja selkäkivut. Lisäksi oon täysin menettänyt nukkumiskyvyn. Herään monta kertaa yössä enkä pääse sikeeseen uneen takaisin ollenkaan. Tuloksena jatkuva väsymys. Yritin netistä etsiä jotain syytä siihen ja apuja, mutta löysin vaan toteamuksen, että ”äidin keho valmistautuu tulevia yöheräämisiä varten”. Toooodella helpottava tieto! Sen lisäks että vauvan synnyttyä menee yöt valvoessa, pääsen ”harjottelemaan” sitä jo nyt! :headwall: No mutta, kaikenhan tän kestää kun tietää lopputuloksen :) Ja onhan tää masunkasvatus kaikkine vaivoineenkin ihanaa aikaa, ehkä vaihtais pois mistään hinnasta :heart:

mynttis & papunen 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Tänään ei oo onneksi ollut yhtä tukala olo kuin eilen ja edellisenä päivänä (kiitos 11 h yöunien), mutta eipä tuo maha hirveästi tykkää koulun auditoriosta. Mä en ymmärrä miten mä sinne enää paljon kauemmin mahdun oikein istumaan :D Tässä olisi seuraavaksi tarkoitus naputella Kelalle anomukset menemään ja sitten ottaa ihan inan tirsoja ja sit juustosämpylän ja teen voimin alkaa urakoimaan sitä raporttia, jonka palautus viim. ens maanantaina. Eli hyvin pitäisi vielä keretä :LOL:

Tuntui muuten uskomattoman hyvältä kun koulukaveri kommentoi sitä miten paljon maha on viikossa kasvanut, vaikka tänään mulla oli sellainen tissien alta löysä mekko päällä. Ihan kivasti se siitäkin alkaa jo näkymään. Kyllä mä oon tuosta mahasta ihan älyttömän ylpeä vaikka sitä jo välillä kiroaa, kun se alkaa aika ajoin olemaan tiellä.

Lare ja Spyro 22+2
 
sorry murut kun kopsaan suoraan tuolta toukokuisista.. :ashamed: mut pakko mun on tännekkin laittaa tää kun painaa niin kamalasti mieltä tää asia!

mua jäi kuitenki sit häirii se ettei neuvolassa saatu sydänääniä kuulumaan :( niin lupasin ittelleni etten ressaa tästä ja neuvolatätiki sanoi ettei välttis kuulu vielä, mut silti.. voi miksi niiden piti kuunnella ne? jotenki kummiski jäi olo että niiden pitäis kuulua mut täti yritti vaan rauhotella mua..

enää on onneks 3 päivää ultraa, mut tiiän etten saa nukuttua 3 yönä kunnolla ku mietin tätä asiaa :(

pelokas tiuhti ja pikku T 11+1
 
Laretzki
tiuhtimuru, älä turhaan stressaa, se on vaan haitaksi vauvalle. Mulla oli lääkäri neuvola suunnilleen samoilla viikoilla ja meillä kävi ihan samanlailla, että äänistä saatiin vain vain vilaus ja lääkäri sanoi mahdollisesti kuulleensa ne hetken. Vauvalla on siellä niin hirveän paljon tilaa vielä liikkua ja olla että ne on huonommilla laitteilla (kuten esim. meidän neuvolan koneella) tosi vaikea saada kuuluviin. Viimeksikin terkka joutui ihan hakemalla hakemaan sydän ääniä kun vauva temmelsi menemään puolelta toiselle. Joten älä huoli :hug: Pian pääset ultraan =)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Mynttis ja Memelisa Mullakin alkoi tuntua vauvan touhut ensin kutinana. Kutina tuntui tuolla tosi alhaalla, siitä se kutina nousi vähitellen ylemmäs ja ylemmäs, lopulta kutisi navan sivuilla. Nyt parin viikon aikana kutinaa ei ole enää ollut, mutta muljahduksia alkanut tuntua (esim. kovana paineena). Nyt alkanut tuntua muljahdusten lisäksi vähän niinkuin potkuja, lähinnä semmosta kuin joku "koputtelisi". Mutta siis varsinaisia potkuja ei vielä tunnu ellei mene selälleen ja tunnustele kädellä (seisaaltaan ei tunne kädelläkään potkuja).

mynttis Joo yli puolen välin jo! Hurjaa miten aika menee nopeesti.

tiuhti_ Voi muru, miten voisin ottaa sinulta tuon stressaamisen tunteen pois? Onneks ei oo enää montaa päivää sulla ultraan, niin saat mielenrauhan. Ihan varmasti kaikki on muru hyvin! Mutta tiedän tunteen, että sitä vaan naisena huolestuu tosi helposti. Mullakin oli tuossa viikon jakso, kun masussa oli tosi hiljaista / vaisua, niin mähän aloin murehtia jo töissäkin asiaa. Tsemppiä :heart:

Namppis Onnea vielä uuteen omaan kotiin, kuulostaa tosi kivalta uusi asunto!

syysmyrsky Tsemppiä pankkivierailulle, toivottavasti kaikki menee hyvin! Ja sulla on alkanut massu kasvaa ihanasti :heart: Voi kun mäkin osaisin lisätä kuvan tänne, mutta kun en osaa :ashamed:

Kysymys kaikille Ootteko kuvanneet masua viikko viikolta? Mä en oo kuvannut vielä kertaakaan :O Jokohan ois aika :D
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Emby^ Kiitos =) Minusta noi vaunut on kans hienot, meille tulee vaan eri väriset mitä tuossa kuvassa. Mä olen kans niiiiin jouluihminen kuin vaan voi olla!! Se tunnelma ja kaikki, ihanaa :heart: Missä vuorossa olet tänä jouluna? Ei oo kyl kiva olla töissä jouluna :( Mutta muista muru, että jos vaan tykkäät työstäs, niin kyl se silloin on sen arvoista. Onhan sulla kuitenkin joku päivä siinä holleilla vapaata?
 
kuumeilija, jjoo, ja kaikki se ihana lahjahössötys ja kaik :) :heart:
Nnoooh, en nyt sit tiiä onko se työkään niin.. taino on, mutko siittä ei saa enää mitään irti, ni ei siellä viitti enää olla.. : / Enkä vielä tiiä ihan koko joulua, mut sen tiedän et jouluaaton olen aamulla, ko viime joulun olin vapaalla ja nyt olen toivonu aamun.. Iltaan en mene. Sit otan sairaslomaa vaikka.. Älytöntä olla jouluna töissä, miks ei voi ottaa vaikka sijaisia siihen?! ARGH! :(

..eipä tänne muuta.. Tänään oli se eka neuvola käynti, mut siellä ny on ne normaalit löpinät, käydään sukurasitteet läpi yms yms kaikki lehtiset saan ja shillai. Huomenna on se lääkäri..

Pelko perseessä mennään sinne ultraan saakka..
 
Hellurei :)

kiitos Lare ja "kuumeilija", sananne on kallisarvoisia! :hug:

"kuumeilija", kyllä sun ois jo aika kuvata masua =) mieki voisin haluta saada sen näytille! :D

Emby^, koska sulla on ultra? hyvin kaikki menee :hug: usko pois! :)

(.), uneton yö siis takana, kaksi edessä! eli kaksi yötä enää ultraan =) mut voi luoja, miksi mä tälleen otan paniikkia niistä sydänäänistä vaikka ittekki tiiän että niillä on neuvolassa ihan antiikkivehje ja vauva oikeesti liikkuu jo siellä niin kamalasti että ehtii menemään karkuun! jos ultrassa on kaikki hyvin, LUPAAN etten enää ressaa asiasta! eli sallittakoon minun vielä hetken aikaa olla pelko persiissä :D

tiuhti ja T 11+2
 
Ja v****! :(
Lääkäri on sairastunu, et se siitä neuvolalääkäri ajasta.. Hienoo. Eli se siitä lähetteestä sinne ultraan.. :'(

Olen nyt viikoilla 5+6, eli kyl sinne ny ihan viimeistään puolentoista viikon sisällä pitäs päästä, ja seuraava lääkäri aika meni ensviikon tiistaille.. SIGH! o_O

Enkä mee yksityiselle, ei yksinkertasesti oo rahaa.. :( Hienoo..

Sit kato kuvittelee jo kaikkesta pahinta ja vaikka mitä, ni vähintään mä menetän toisenki munasarjan yms yms..

HIENO PÄIVÄ!
 
Jou vaan kaikille pitkästä aikaa..

Onnittelut vain kaikille muillekin hyvistä neuvolakuulumisista!

Pikaisesti tulen kertomaan omat neuvolakuulumiset, ku tuli aamulla sielläkin piipahdettua!! Kärsä taas niin tukossa, että neuvolatädin kanssa naureskeltiin, että kuin tukossa olenkaan.. noh toivottavasti helppais tämä tukkoisuus..
Eli tässä näitä tämän kertaisia lukemia :)

18+3 (13+3)
paino 61kg (59,1) ei onneksi hirmusti ole noussut
rr 126/84 (136/81) loma teki ihan selvästi terää tuolle yläpaineelle :)
hb 105 (123) sain rautatabletit mukaan joten niitä sitten popsimaan
kohdunpohjan korkeus oli 21cm
syke + ja mittari näytti 140
pissaa ei nyt tarkistettu sillä en millään voinut pidätellä, kun olisi pitänyt älytä herätä myöhemmin, ettei tule vaikeuksia pidätellä. Nyt sitten seuraavaa kertaa varten on purkki kotona, koska seuraavakin aika on jälleen heti aamulla..

Nyt sitten pitäisi jaksaa odottaa marraskuun puoleen väliin asti rakenneultraa.. Ei millään malttais, mutta pakko kai se on..

Pitää yrittää saada mies ottamaan kuva mun masusta, niin saan laittaa sen tänne teille näytille.. neuvolassakin sanoivat, että masu näkyy selvästi ja hienosti:heart: ja kivasti se on kyllä mun mielestäni kasvanutkin, vaikka isosisko tuumasi nyt lomalla, että hällä on ollu isompi masu samoilla viikoilla, kun taas veljen vaimo sanoi, ettei hänellä masua näkynyt vasta kuin rakenneultran aikoihin.. Ollaan myö naiset niin erilaisia :D
Äiti ja isosisko heti sanoivat mulle, että poika tulossa.. en tiedä mistä ne sen niin aatteli, mutta molemmat oli jo niin varmoja.. itelläni ei ole vielä minkäänlaisia poika- tai tyttöoloja, mutta ei sillä niin väliä.. tulee kumpi tulee..

Nyt sitten takaisin sorvin ääreen ja oikein ihanaa viikon jatkoa kaikille...

Hötö ja MiniMe 18+3 :heart:
 
Niin ja sitä piti vielä sanoa, että meikäläinen se vissiin kuitenkin joutuu siihen toiseenkin sokerirasitukseen.. Nyt neuvolassa sanoittiin, että koska on niin vahva sukurasite niin katsotaan vielä toistamiseen.. no eihän siinä auta muu..
No se hyvä puoli tässä on, että ainakin tietää mitä tuleman pitää..:D ja sitä tietää vaikka ottaa jotain tekemistäkin mukaan..
 
Emby, soita neuvolaan tänään, tai omaan terveysasemaasi ja kerro tilanteesi ja huolesi :) etköhän siis saa muutakin kautta sen lähetteen ultraan kuin vaan neuvolalääkäriltä!!! eli eikun soittamaan!!!!!! HOPI HOPI ;)
 
Hötö, mä joudun kans sokerirasitukseen kaksi kertaa, vaikka mulla on bmi alle 25 ja ikäkin vasta 21 vuotta! ja mä luulin ettei mun tarvii olleskaa mennä niihin!!! mut hahhaaa :D niin mä vaan joudun jo ens kuun lopussa ekaa kertaa ja viikolla 26 toisen kerran! ja sullapa on hemppa tullu nopsaan alaspäin :O HUI! noh :) nyt eikun raudalla nostelemaan! onko sulla ollu väsyny olo tai muita "oireita" tuosta alhaisesta hemoglobiinista? masukuvaa odotellessa ;)
 
Moi :)
Tänään tuli sit vietettyä 2 tuntia labrassa istuen ja neulatyynyä leikkien eli sokerirasitus nro 2 takana. Sit vaan sormet ja varpaat ristiin ettei nuissa näy mitään enkä joutuis enää kolmatta kertaa. On se vaan perkuleen ärsyttävää kököttää siellä. Kaiken huipuks kun entiset ja nykyiset työkaverit kipittelee siitä ohi niin koko ajan saa olla moikkailemassa ja viettää vapaapäivää. Kerros alaspäin niin istuisin työpaikalla :D Lisäks Tirppa sai hirmuset hepulit siitä sokerilitkusta että monotti kertaalleen ihan kipeästi tuonne jonnekkin.

Mut ainakin eka arvo oli hyvä, ottivat näytteen sekä putkeen että pikamittarilla niin niin hyvät lukemat pikamittarissa oli (4,3).

Nyt iltapäivällä mennään katsastamaan meidän uutta asuntoa vielä kertaalleen ennen muuttoa. Mun vanhemmat kun ei ole kyseistä taloa nähneet ja ovat kuitenkin mukana lainassa niin haluavat ihan ymmärrettävästi nähdä sen. :)

Onnea hyvistä neuvolakuulumisista Hötölle ja Tiuhti lopettaa sen sykkeistä märehtimisen :hug: Kaikki on hyvin, ne kuitenkin vilahti eli ne löytyi. Se ettei teidän junior malta pysyä aloillaan on vain hyvä asia. :) Ja Emby ainakin meidän kunnassa pystyy terkkarikin tekemään lähetteen äitipolille uä-tutkimukseen ja taas neukkulääkäri on vasta viikoilla ~14. Soittele ja varmista, miten teidän kunnassa on.
 
Laretzki
Munkin pitäisi kohtapuoliin varailla ikaa sokerirasitukseen ja toivon ihan todella että pääsen siitä puhtain paperein. Täytyy nyt kyttäillä, ettei jää tuo makean syöminen päälle, kun sekin on alkanut pikkuhiljaa maistua (nim. tänään oli pakko ostaa Pandan valkosuklaa levy ja siitä on enää pari riviä jäljellä).

Mua ärsyttää ihan hirveästi se, että tuntuu siltä ettei oo enää mitenkään mahdollista pukeutua tyylikkäästi. Muutenkin aina ollut kovin iso kokoinen nainen, ettei normaalistikaan meinaa löytyä vaatetta, puhumattakaan nyt raskausaikana, kun maha kasvaa ja turvottaa muutakin kroppaa. Kateellisena katselen asukuvia muiden odottajien blogeista, kun on niin tyylikkään näköstä. :stick:

Liivejäkin oon hakenut ittelleni varmaan jo kohta 2kk, mutta kun ei löydy budjetissa joka mulla on käytettävissä. Pitää meinaa kiristää vyötä ettei turhaa rahaa menisi, jotta saataisiin nyt tuo kylppäriremontti tehtyä ja maksettua. Eli ei auta muu kuin mennä ihan vauvantarvike liikkeeseen, jotka myy toivon mukaan isokokosia imetysliivejä (en halua edes ajatella kuppikokoani sit kun maito nousee :kieh:) Uimistakin haluaisin kunnon ylläpidon takia tehdä,mutta eipä löydy uikkaria meikäläiselle. : /

Onpahan taas valivalia. :'(

Lare ja Spyro 22+3. Tasan 4 kk laskettuun aikaan :O
 
Emby^ Mutta tuohan on jo tosi hyvä juttu, että sait toivomasi mukaan aamuvuoron jouluaatoksi ja ilta on kuitenkin vapaa! Katsos, kun illasta tulee pimeä ja kaikki ihanat jouluvalot ja kynttilät loistaa niiiiiiiiiin kauniisti ja se siihen liittyvä tunnelma jouluruokineen ja lahjoineen :heart: Saat olla aattoillan kullan kainalossa :D Voi ei, just kun sä olit odottanut neuvolalääkäriä ja just silloin lääkärin pitää sairastua :kieh: Tsemppaan muru sinuakin, että nyt pää pystyyn, kaikki on ihan varmasti hyvin! Jos oma olosi on vaan hyvä eikä vuotoja tai kipuja ole, kaiken pitäisi olla kunnossa. Oon ihan varma, että siellä sun masussa on pieni onnen kääryle, joka vaan nauttii olostaan äipän hyvässä huomassa :heart:

tiuhti_ Antiikkivehje :LOL: Sain hyvät naurut tuosta sanasta, hassua :LOL: Oikeessa kyllä oot, nimen omaan ANTIIKKIVEHKEITÄ ne siellä neuvolassa on, ei niillä tee nykyään juuri yhtään mitään. Ja jos vaan siltä tuntuu, että pitää saada purkaa stressiä pois, niin tää on just oikee osoite myös sille! Kaikki höyryt vaan pihalle, niin sekin jo itsessään helpottaa edes vähän. Ja mä koetan saada aikaiseksi kuvattua tätä hirmuisesti kasvanutta massua, ehkäpä saatkin nähdä kuvan :D Kunhan joku vaan kertoo, että miten ihmeessä sen kuvan saa tänne laitettua :ashamed:

PikkuHöttiäinen Tiedän sen malttamattomuuden ja jännityksen tunteen, kun odottaa rakenneultraa :heart: Haluatteko tietää sukupuolen, jos vaan vauveli näyttää haaruksiaan? :D Meilläkin mun äiti sanoi 3kk:n ultrakuvasta, että "ihan pojalta näyttää" ja poikahan sieltä onkin nyt sitten tulossa. Tuli tuosta pissanäytteestä mieleen, että saitko mukaan sellasen putkilon? Jos sait, se on kyllä tosi kätevä, koska siihen voi antaa näytteen vaikka edellisenä päivänä (muistaakseni pissa on näytekelpoinen olikohan jopa 2-3 vuorokautta!!), niin voi jo edellisenä iltana pissata näytteen valmiiksi! Ei sitten tartte aamulla käyttää aikaa siihen, saatikka pidätellä, jos tarvitsee yöllä käydä vessassa. Mä en ainakaan saa unta yöllä, jos herään pissahätään ja en voi mennä vessaan.

Namppis Täälläpäin neuvolalääkäri on VASTA viikoilla 27 ja jotain!! Mulla ens kerralla on kelaneuvola, jolloin viikkoja reilu 23. Ja vasta seuraavalla kerralla neuvolalääkäri, jolloin viikkoja reilu 27.

Laretzki Onko sullakin laskettu aika 25.2.2012??? Mullakin :D Hei älä murehdi sun ulkomuotoasi, minusta raskaana oleva nainen on KAUNIS, todella kaunis vatsoineen muotoineen :heart: Ja mikä lie tuossa suklaassa oikein on, mäkin meinaan oon vetänyt suklaata... mutta reilu kaksi levyä lyhyen ajan sisään! On vaan niiiiiin hyvää :D

Tuleeko teillä muilla maitoa niin, että paita kastuu? Mulla tullut jo useamman viikon, aluksi oli vain toispuoleista, mutta sittemmin kyllä molemmat tissit vuotaa kirkasta nestessä :kieh: Ei sillä, mutta ärsyttää tunkea liiveihin wc-paperia joka aamu se kaksi palaa per liivi. Ainakin toistaiseksi toi wc-paperi on riittänyt, ei vielä tule läpi. Mutta yökkäri kyllä kastuu ja se on vaan inhottavan tuntuista! Pääsimpäs minäkin urputtamaan jostakin :D

"kuumeilija" ja tirppana 22+3. Tasan 4kk laskettuun aikaan :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kuumelija, kuntakohtaista lienee siis tuo lääkärikin... Ja sen pissanäyte pitää EHDOTTOMASTI laittaa kylmään jos sitä meinaa säilöä. Se on käyttökelponen 2-3 tuntia huoneenlämmössä säilöttynä ja vuorokauden jääkaapissa pidettynä. (Terkkari täältä taas kotkottaa :D) Mut säästätte itseänne vääriltä hälytyksiltä jos pidätte pissin kylmässä, se alkaa nimittäin kasvattaa virheellistä määrää pöpöjä jos sen lämpimään jättää.

Maitoa ei oo eikä tuu (onneks vielä). Ei tullu pienenpientä painettakaan vaikka pidin kaverin viikon vanhaa vauvaa sylissä ja hän alkoi nälkäkitinää ja maiskutusta pitämään... Saa nähdä onnistuuko koko imetys mulla kun ei mitään merkkejä anna maidonnoususta.
 
Namppis, jjoo, ei täällä saa terkkari sellasia kirjotella. Sen viikon 12 lähetteen hän saa, mut ne varhaisultrat on asia erikseen, ko siihen pitää selostaa sairaalalle miksi ja mitä ja millon ja jotain.. Ihan sama. Odotan sinne ens viikkoon. Tässä sitte perkele muukaan auta. Ihan paska päivä! :( :'(
Koko päivän nieleskelly kyyneleitä.

Onneks repisin itteni sohvalta ja lähdin jumppaan, helpotti.

Ai tiuhti on "noin nuori" :) Vvoooij, et, mä oon aatellu jotain aiiiiiivan muuta :) :ashamed:

kuumeilija, jjoo, kyl jotain ainaki tapahtuu ko nännit tuli eilen niiiiiiiiin kosketusaraksi, et huhheij ja hellät tunteet :) Näitä oireita oon kaivannu! :heart:

Ei siis muuta. Meen nukkumaan. Näkemään taas aivan friikkejä unia o_O Ihan uskomattomia tarinoita.
 
Kuumeilija ja Laretzki Mä oon kilpasilla teiän kanssa, katotaan kuka sen vääntää ekana. Mullahan LA on 26.2 :LOL:

Vaikkakin mä elän n.viikkoo myöhemmässä aikataulussa. Rakenne-ultrassa kun saatiin n. viikkoa pienemmän kaverin mitat mitä np-ultra kerto LA:ksi. Oon alusta asti ollu sitä mieltä et np-ultrassa tehtiin vähän "liioiteltu" mittaus. Ja lisäksi meiän lapsi ei oo voinu saada alkuaan tuon nykyisen LA:n mukaisesti. Saanu muka alkunsa 3.6 kun 8.6 oon käyny ultrassa, jossa munasolu vielä kiinni munasarjoissa. Ite en tikutellu ovista, mut tosiaan uskon sen olleen 13.6 joten la ois tän mukaan jotain 5.3 Mut tällä virheellisellä LA:lla mennään :/

Makean syönti. Joo, musta tulee varmaan jouluporsas :LOL: Oon kohta tuhonnu jo ensimmäisen puolikkaan suklaarasian ja tekis mieli koko ajan vaan syyä lissää :p Pakko vaan koittaa hillitä itteesä ettei näitä kiloja kertys, ettei keväällä oo häitten eessä liian iso urakka. Onneks nyt nousu on pysyny n. 2,5-3kg nousussa, toivottavasti ei kauheeta hyppyä nyt ottas. Nyt on vissiin viikon aikana kilo tullu :asshame:

Syysmyrskyllä on kyllä jo aivan selkeä vauvamasu :heart:

Tiuhti_
elä sä hättäile, kyllä se pieni siellä on varmasti. Mulle neukkutäti sano suoraan et voidaan kuunnella samoilla viikoilla, mut ku mulla tätä rasvakerrosta oli niin ei varmaan kuulu. Mua helpotti se tieto siitä et mies oli nähny näytöltä et siellä oli korkeemmat sykkeet ollu. Ja olihan se neuvolatäti jotain kuullu, joten ole huoletta :hug:

Sokrulikin
on jo noin pitkällä :O Tuntuu et säki plussasit ihan vasta! Kyllä tää aika tuntuu rientävän ihan urakalla!

Masun kuvaamisesta, täällä on koitettu ottaa joka viikolle kuva, mutta muutamana viikkona on sit unohtunut. Ei voi mitään. Ihan kiva on jossain vaiheessa panna ne kaikki riviin ja johonkin kansioon et miten mä oon muuttunu raskauden aikana :)

Hötölläkin ihania neuvolauutisia :heart: Säkin oot kohta jo puolivälissä :)

Namppis mä oon samaa mieltä et se oottelu sokerirasituksessa on se pahin juttu. Meillä ku ei oo ku kovia penkkejä Jorvissa ja ku en tykkää istua pitkiä aikoja niin makailen siellä sit. Viimeks meinasivat pois ajaa kun olin "väärän" vastaanoton edessä. Vitut sanon minä, mä makaan tasan siinä missä on hyvä! :p

Lare mulla taas on sellanen olo et mä vihdoin ja viimein opin pukeutumaan tyylikkäämmin tän mun masun kanssa :LOL: Mun vaatetuspuoli on ollu tosi tylsää ennen tätä, mut nyt on lupa leikitellä erilaisilla vaatteilla niin tykkään tosi paljon uudesta lookista! :)

Maidon tihkumisesta, eipä tuu ei. Oon vähän jo ihmetellykki et miks ei tuu ku tuntuu et kaikilla muilla tulee :( Toivottavasti mulla nousis maito reilusti, koska haluan oikeesti imettä :heart:

Apina on ollu tänään todellisesti nimensä veroinen. Töissä sain 3 tunnin ajan miettiä et pitääkö jäähä saikulle ku käveleminen oli epämieluisaa, istuminen oli epämieluisaa ja masussa tuntu ikävältä :( Sit se loppu ku seinään. Uskon et tuo yks on riekkunu tuolla ihan alamasussa ja siitä nuo tuntemukset.

Memelisa & Aurinkoinen Apina 22+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä