Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

mynttis Tuo sun äitiysjooga kuulostaa ihanalta! Ja raskauden aikana ja toki muutenkin on hyvä opetella rentoutumista ja hiljentymistä itsensä ja oman kehonsa kanssa :heart: Ja tyttöolo! Milloin teillä on rakenneultra? Aiotteko kysyä sukupuolta?

PikkuHöttiäinen Mullakin on kaveri, joka odottaa yhtä aikaa! On se vaan ihana jaksaa kokemuksia, joka on samassa veneessä :D Meilläkin on tuota välimatkaa ja ei nähdä kovin usein. Se harmittaa ja joskus itkettääkin :( Mutta onneksi on kaikenmaailman yhteydenpitpvempeleitä, niin saa ainakin kuulla toisen äänen ja vaihtaa kuulumisia sitä kautta. Mutta toki se ei korvaa ihan kasvotusten vietettyä aikaa.

Tukivöistä on täällä puhuttu Olen kerran joutunut tukivyötä käyttämään selän takia, mutta en nyt raskauden aikana. Siitä oli kyllä ihan älyttömän iso apu, suosittelen!!!! Etenkin jos joutuu istumaan autossa pitkiä matkoja, niin tukee tosi hyvin ja vie kipua pois kummasti. Nyt täytyy vaan koputtaa puuta *KOP KOP KOP*, ei nimittäin ole ollut selkävaivoja tämän raskauden aikana. Tosin oikeaan pohkeeseen on muutaman kerran vetänyt inhottavasti hermosärkyä, mitä ei ole ollut kohta vuoteen ollenkaan, ja tulleet nyt kaikki autolla ajaessa.

Pikkumyy Kyl se on toisaalta ihanaa, että oirehtii :heart: Ihanan asian puolesta, mutta kaikesta me naiset joudutaanki "kärsimään" - kauneudesta, raskaudesta jne. :D Olkaamme siis ylpeitä naiseudestamme :heart: Kokeile syödä jotakin suolaista, mulla orastavaan huonoon oloon helpotti esim. sipsit ja tuc-keksit! Ei kovin terveellistä syötävää, mutta minusta ainakin tuntui, että huono olo johtui täysin suolan puutteesta ja helpotti kummasti oloa!

syysmyrsky Etkö ole tuntenut edes minkäänlaista kutinaa ja kutitusta masussa, ihan alhaalla? Mulla alkoi tuntua liikkeet sitä kautta. Kutitti välillä niin vimmatusti, että olisi tehnyt mieli raapia juuresharjalla vatsaa :LOL: Jos sulla kohtu on taaksepäin kallistunut ja siksi et tunne vielä mitään, varmaan kohdun asennolla on merkitystä tuohon?

eskapismi Kiitos linkistä, kiva saada lisää selailtavaa blogeista! Kuulostaapa hyvältä tuo kirpparikerros, löysitkös mitään??? Mä kävin parisen viikkoa sitten ja mukaan tarttui ihan älyttömäst kaikkea ihanaa pientä vaatetta sun muuta, tosi hyväkuntoisia ja halvalla :D

Laretzki Kyllä se vatsa vaan alkaa olla tiellä :D Kenkien laitto alkaa jo häiritä, tai no häiritsee se kyllä ilman tuota vauvamasuakin, kun on alkanut kertyä muutenkin tuonne vatsan seudulle ylimääräistä... mutta etenkin nyt auttaa, kun nostan jalan patterin päälle ja sidon nauhat kiinni. Autosta pois nouseminen on mulla myös hankalaa, koska meillä iso tila-auto, ja penkit on korkeella. Voi hohhoijjaa, että voi olla näkemisen arvoista myöhemmillä viikoilla, kun tämä täti nousee autosta ja lyllertää ku ankka! Ihana mies sulla, tietää ja jopa muistaa millä viikoilla ollaan menossa :heart: Meillä ei kyllä muisteta :mad:

Emby^ Harrastatko laulamista??? :D syysmyrskyn kanssa samaa mieltä, että linkki nyt kehiin sun blogista!!!!

"kuumeilija" ja tirppana 23+1
 
Viimeksi muokattu:
kuumeilja joo siis en tunne yhtään mitään,ei kutitusta ei kulintaa ja hiplintää. Ei niin mitään!! :D kai tässä vaiheessa jotain poreiluu pitäis tuntua jo.


Huomenna tulee sitten lainapäätös päästäänkö muuttamaan sinne ihkaomaan kotiin. Esisopimus on tehty ettei sitä myydä meen nenän edestä ennenku saadaan pankista tietoa suuntaan tai toiseen. Oon tässä jo valkannu tapetit,lattiat ja maalit valmiiks makkareihin ja ikeasta katsonut uudet huonekalut. Pettymys on suuri jos hakemus ei läpi mene..
 
Hmph :(

Tänne on iskeny aivan kamala migreeni.. taino, on niitä kamalampiakin ollu, mut tää ei tunnu kyl kauheen hyvältä :'(

Mut oli kyl ihan listo reissu toi vankilareissu :)

kuumeilija, no en mä nyt tiiä voiko sitä ihan harrastamiseks sanoo, mut tykkään hoilailla ;) Enkä tiiä onko se ääni niin kaunista ko se suusta ulos tulee, mut kuitennii.. Oon tossa seurakunnan jutuissa ollu joskus isosena ja superisosena, ni sitä kautta ottivat yhteyttä :)

Tässä se mun blogi, mä varotan kyl sitte, et se on oikeesti pelkkää valivalia, et.. Nniih: Tervetuloa mun ajatusten maailmaan :)

Nyt särkylääkettä ja unta palloon.
 
Tiuhti_ ihanaa et ultrassa on ollu kaikki mallikkaasti: heart: Nyt otat vaan rennosti ja nautit olostasi :heart:

Pikkuhötö, ompa ihanaa kun ystäväsi odottaa samaan aikaan. Todella ihanaa kun voitte vertailla tunteita/oloja/odotuksia jne. Välillä itekkin kaipailee enemmän sellasta ystävää joka odottas samoja aikoja ja ois myös ensimmäinen tulossa, vois ihmetellä sit yhessä. Nyt tulee tylsästi ns. kokeneemmilta vastauksia, ei sekään pahasta oo mut joskus ois vaan kiva ihmetellä :)

Kiitos tukivyövinkeistä, mä taidankin huomenna ottaa junan alle ja käydä helsingissä testaamassa tuota vyötä. Pakko kokeilla oisko siitä mitään apua, vaikka selkä ei mulla kipeä olekkaan, mut jos se nostas mun kohtua eri asentoon. Epäilen nimittäin et tuo kohtu nyt painas jotain isompaa verisuonta siitä nuo korkeet sykkeet johtus...

Täälläkin alkaa pikkuhiljaa innostus herämään neulomiseen. Mä haluun tehä pikkuselle pienen pienet tumput ja myssyn. Mulla pitää varmaan vaan vuorata ne jollain pehmeellä, koska ite en tykkää villasta iholla ja miehen iho on kans tosi herkkä, joten voi olla et tää pikkanen voi kans vieroksua tai saada iho-oireita.

Blogeista. Joskus omaa alottelin, mutta se jäi sitte :( Mä ku en muutenkaa oo kauheen itseilmaisuinen niin ei oo oikein mun juttu. Luettuakaan ei oikeestaan tule, mä oon paras kuuntelemaan vieressä ja tukemaan silloin kun minun tukeani tarvitaan :) Joskus aina jonku blogia hetken luen, mut mitään ei oo sinäänsä jääny vuosittaiseksi seuraamiseksi.

Syysmyrskylle täältä kans paljon peukutuksia et saatte laina-asiat kuntoon ja pääsette muuttamaan omaan kotiin :heart: Millon teillä on muuttopäivä?


Oman navan kuulumisiaJoo, eli en oo kippee. Ei oo flunssaa, ei kuumetta, ei mitään. Olo on niin kauan normaali ku touhuilee ihan rauhallisesti. Sykkeet paukkuu vieläkinhelposti tosi korkeelle, tuntuu et pahenee vaan koko ajan. Tällä hetkellä sohvalla istuessani leposyke 89 ja eilen haravoidessa pihaa 130-145 eli aika maksimirajoilla aletaan mennä normaalilla rasituksella :( Pomo patisteli mut hakemaan sairaslomaa ja selvittelemään et mikä on vialla. Ettei vaan mulle eikä vauvalle käy mitään :/ Et eikai tässä muukaan auta ku huomenna lääkärinaika varata ja toivoo sormet ja varpaat ristissä et tähän jonku sorti ratkasu löytys :(

Memelisa & Aurinkoinen Aktiivi-Apina 23+0 eli **POKS** **POKS**
 
Laretzki
Nyt on remppakuvia blogissa, jos jotakuta kiinnostaa niin täältä voi kurkata: Täydellisen vajavaista: Remppa: Makuuhuone

Meme Vaikka sykkeet nousee, ei välttämättä mitään ole vialla, se on ihan tosiasia, että raskausaikana sykkeet nousee herkemmin, koska sydän pumppaa paljon isompaa veri määrää. Mun ei tarvi kuin nousta portaat ylös ja sykkeet hyppää heti 120, hengästyttää ja puuskututtaa. Samoin leposyke on noussut, se saattaa välillä huidella päälle 90, jos on vasta ihan hetken istunut. Treenien keskisykkeet ei oo nousseet ihan niin radikaalisti kuin noi yleisarjen sykkeet, mutta kyllä nekin on pikkasen noussut ennen raskautta aikaan verrattuna.


Anopilta ollaan saatu vaaville tälläiset:




Ja laitetaan nyt mahan tänne joukon jatkoksi vielä

23+1
 
Kuumeilija, tällä kertaa ei löytynyt yhtään kivoja vauvanvaatteita edullisesti (hei oikeasti, kuka pyytää bodysta 4e?!), mutta itselle löytyi pari juhlavampaa toppia, joihin menee maha vielä pidemmälläkin :)

Emby, laulaminen on ihanaa! Oon koko ikäni laulanu erilaisissa kuoroissa, paitsi nyt vanhemmalla iällä se on vähän jäänyt. Harmi! :/

citydealit: onkos kukaan muu jäänyt koukkuun näihin citydeal -tarjouksiin? Varasin juuri ajan kasvohoitoon, ripsienpidennykseen sekä intialaiseen päähierontaan. Ostan pari kertaa kuussa jotain, mutta sitten saattaa mennä pitkä aika, että saan aikaiseksi varata ajan! Onneksi tuonne päähierontaan pääsee jo perjantaina, ihanaa saada jotain hemmottelua pitkästä aikaa :)

(.) työkaveri sanoi tänään, että "onpas siun maha pyöristynyt komiasti" :) ihan kuin se olisi viikonlopun aikana jotenkin pullahtanut esiin paremmin! Kohta alkavat varmaan lasten vanhemmatkin tiirailla, että onkohan täti paksuna...

Eska & Onni-Ilona 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon niin laiska kirjottelemaan tänne, että ihan hävettää :ashamed: Käyn kuitenkin päivittäin teidän kuulumiset täällä lukemassa, useaankin kertaan joskus.

syysmyrskylle pidetään peukkuja lainapäätöksen kanssa. :) On se kuitenkin aina niin erilaista päästä siihen ihan OMAAN kotiin. Itse ainakin nauttinut tästä ihanasta omasta rauhasta ja siitä, ettei tarvitse joka taulunpaikkaan kysellä lupaa keltään. :)

Nyt tulee aikalailla omaa napaa, mutta sallittakoon se anteeksi. :D

Neuvolassa kävin torstaina. Pissatulehdukseen sain antibioottikuurin ja toivotaan, että se nyt puree. Jospa auttelis hieman nuihin supistuksiinkin jotka lisääntyneet jonkin verran. Itse en edes osannut niitä supisteluina ajatella, kun sattuivat vaan todella ilkeästi kohdunkaulalle eikä mihinkään muualle. Mutta th:n mielestä ne ovat jonkinmoisia supistuksia olleet. Joten nyt vain pitää ottaa entistä rauhallisemmin. Sen kun vielä osais. :)
Painoa oli kolmen viikon aikana kertynyt yhteensä +1800g, eli 600g/viikko. Ei vielä paha, mutta saishan tuota hieman vähemmänkin tulla. Kokonaisuudessaan paino noussut nyt raskauden aikana noin 7kg.
Verenpaineet oli 104/70. Alapaine mulle vähän korkea, mutta muuten ok. sf-mitta 29cm, eli senkin suhteen käyrillä mennään. Th arveli, että jos samaa tahtia kasvaa niin noin 3,5kg poika meille olisi sitten syntymässä. :) Pojun sykkeet oli 138-144 välillä ja liikkeet ++. Hemoglobiini oli 112, viimeksi 114 joten nyt vaan pitäis muistaa syödä sitä rautaa paremmin. Oon siinä nimittäin ollut vähän huono :D

Ensi kerralla täytelläänkin sitten neuvolassa sairaalaan niitä lappusia. :)

synnytysvalmennukseen mennään luultavasti ensi viikon lauantaina. Täällähän se menee niin, että sinne saa itse mennä kun 32 viikkoa on täyttynyt.

Pojun liikkeet on täällä muuttuneet potkuista sellaiseksi älyttömäksi muljuamiseksi. Voisi kuvitella, että mahassa on vähintäänkin kolmoset silloin kun tuo intoutuu liikkumaan. Kättä ja jalkaa tms uloketta on joka ilmansuunnassa. :D Pienestä kantapäästäkin saa välillä napattua kiinni. :heart: Vielä ainakin tämä muljuaminen on tuntunut mukavemmalta kuin ne kylkiluihin tulevat kovat potkut. Ja poitsu tuntuu olevan hereillä suurimman osan päivästä ja illasta. Oikeastaan tuntuu, että liikkeiden perusteella mahassa tehdään kaikkea muuta kuin nukutaan joten saas nähdä millainen ikiliikkuja meillä vuodenvaihteessa on :LOL:

Flunssaa täällä on ollut jo parin viikon ajan. Ei mitään kunnollista, mutta sellaista vaihtelevaa oloa joka imee kyllä mehut itsestä päivän mittaan. Inhottavaa. :(

Raha-asiat täällä meinaa huolettaa ja painaa päälle. :/ Mies tekee baarissa töitä viikonloppuisin, joten palkka ei päätä huimaava ole. Sanoi kuitenkin, että lainaan on rahat kasassa. Kappas vain kun tilipäivä koitti niin rahat ei riitä läheskään lainan maksuun. :stick:
Itse kun olen sairaslomalla äitiyslomaan asti, niin ei mitään tietoa milloin kelalta on tulossa sairauspäivärahaa ja paljonko. Paitsi että äitiyspäiväraha tulee 28.12, mutta siihenkin on vielä 2kk aikaa!
Kaikki laskut on maksamatta. Asutaan korvessa ja ilman autoa täältä ei liiku kukaan mihinkään. Bensaan ei ole rahaa, saati sitten ruokaan. Jouduttiin tänään lähikauppaan avaamaan tili, että saadaan edes jotain syötäväksi. :( Stressaa ja itkettää kokoajan, kun ei rahatilanne ole ikinä ollut näin huono. Tottunut valmistumisen jälkeen siihen, että palkka tulee aina kuun viimeinen päivä ja sillä pärjää mukavasti laskujen maksun jälkeen seuraavaan tilipäivään.
Ei kai tässä auta kuin huomenna soitella kelalle päin ja kysellä, että missä vaiheessa ovat käsittelemässä sitä sairauspäiväraha hakemusta. Toivotaan, että tämän viikon aikana tulis jo rahaa..

Mahakuvaa pitäisi itsekkin ottaa, mutta en enää saa itse sitä otettua. :D Alkaa tuolla mahalla jo sen verran kokoa olemaan, ettei tässä enää peilin kautta itsestään sivukuvaa saa. Pitää siis mies nakittaa siihenkin hommaan. :)

Ihanaa alkavaa Marraskuuta kaikille :heart:

iseeyou & Onni 31+4 :heart:
 
Laretzki
iseeyou Raha asiat on aina ikäviä. Meillä ei onneksi vielä nyt pulaa ole rahasta, tullaan toimeen, mutta kyllä itseä välillä vähän hävettää kun mies on sen joka kaiken maksaa kun mulla menee kaikki opintotuet samantien, vaikkei mitään ylimääräistä ostaisikaan. Nyt joudutaan kyllä kiristämään jonkin verran vyötä, kun lainaa pitää maksaa ja kylppäri rempata. Siihen menee yllättävän paljon rahaa. Kuten tähän kämpän laittoon yleisestikin, vaikka tosi pienellä budjetilla ja halvoilla välineillä ollaan alunperin menot laskettukin. Ja tuosta painosta, että jos yhtään lohduttaa niin mulla on tullut toi seittemän kiloa tähän mennessä ja oon aika paljon sua kuitenkin viikoissa jäljessä =)

Täällä kasataan viimein kalusteita kun Ikean miehet tuli ja kantoi ne iltapäivällä sisään. Ihanaa, kun kirjahylly on jo kasassa ja sai tärkeitä kirjoja siihen esiin. Tietty vieläkin on kirjoja jotka pitää siihen laittaa, mut tietty tärkeimmät piti laittaa eka

Lare ja Spyro 23+2
 
syysmyrsky Joo jotain liiketuntemuksia on, joskin en ihan vielä satavarmaks osaa sanoo onko ne sitä itteensä, mutta ainakin niin haluan itselleni uskotella :D Päivän mittaan kun on ite liikkeessä niin ei kyllä tunnu mitään, vaan ainoastaan jos rauhottuu istumaan tai makuulle. Varmasti teilläkin kohta pikkuinen innostuu kutittelemaan! :)

kuumeilija Oon kyllä tykännyt kovasti siitä joogasta :) Siellä on alkanut tajuamaan, että kuinka vähän sitä normaali arkitouhuissaan laittaa aikaa rauhottumiseen ja rentoutumiseen. Ja kuinka tärkeetä se on pienen (ja omalle tietty myös) hyvinvoinnille! Meillä on rakenneultra 24.11., eikä varmaan malteta olla kysymättä sukupuolta, kun ainakin mä oon ihan kauheen utelias :p

Memelisa Saitko varattua lääkäriajan? Voihan se olla että raskaus vaan tekee tepposet sykkeille, mutta onhan se on hyvä käydä lääkärillä varmistamassa asia.

iseeyou Hauskalta kuulostaa teidän masuasukin möyryämiset :D Toivotaan, että saat kelasta pian päätöksen, ei oo kiva kun putoaa tuolleen tyhjän päälle kun kelassa asian käsittely kestää :(

Kiva kun ootte laittanut noita blogiosoitteita. Itse en kirjottele sellaista mutta tykkään kyllä lukea (lähinnä odotus-, käsityö- ja ruokasellaisia) :) Embyn mainitseman Vauvatehtaan oon joskus kahlannut yhdeltä istumalta läpi, siihen jää koukkuun :D

mynttis & papunzino 17+3
 
Herrrrrrrrrrranjumala mikä vointi on tänään ollu! Apua! o_O :O : / :) :p

Mut oon luvannu, etten valita, joten nautin ja otan varmaan noi pahoinvointirannekkeet käyttöön :heart: Tai sit tää oli vaan tää päivä.

Luojan kiitos, huomenna on taas tiistai ja olis se neuvolalääkäri :) (ellei ne taas peru, perkele) \\o \o/ o// Jos sais sen ah, niin kauan odotetun lähetteen sinne varhaisultraan, mulla ei oo varaa maksaa sellasia ite yksityiselle :(

Olitte rahatilanteesta puhunu.. Täällä kyl kärvistellään. Ja tapellaan. Se on ainut asia mikä saa meiät kyl ihan raivon valtaan : / Valitettavasti. Miekkonen ku opiskelee ni sieltä ny ei sitä rahaa sit juur tule. Ja sitte viimisellä pennosilla ostetaan viikonloppukaljat. Jumalauta mä näin punasta nyt viikonloppuna, ja nostin toki metelin siittä. Perkele :(
Noh, jokainen tallaa tavallaan. Ja kyl sitä sit kuitenki rakastaa :heart:

eskapismi, onhan tuo laulaminen ihan mukavata :) Onneks sitä voi harrastella vaikka ihan suihkussa ja autossa :p
 
Lare: Meillä kun mä oon tottunu olemaan se maksumies aika usein, sillä se sitten stressaakin kun ei yhtäkkiä olekkaan tilillä yhtään ylimääräistä rahaa. Noh, onneksi nyt ruokaa saa kun se tili saatiin kauppaan aukaistua. Joten eiköhän se tästä pikkuhiljaa helpota. :)

Ja tuon painon kanssa. Mulla kun tuota painoa oli jo jonkin verran ennen raskautta ni toivoin, että alle 10kg:n jäis tuo painon-nousu. Enää en siihen oikein usko, kun on vielä jonkin verran nuita viikkojakin jäljellä. Kaveri kyllä lohdutti, että hänellä oli paino noussut 25kg joista 16 jäi synnärille. :)

Mynttis: Tosiaan, kyllä tää myllääminen vielä toistaseks tuntuu mukavemmalta kuin ne viimesimmät potkut. :) Ainut mikä on inhottavaa niin se, kun työnnetään jalkoja kylkiluiden alle aina silloin kun ajan autoa. Oon vielä joku kerta niin ojassa sen takia :D

pahoinvoinnista puhuitte. Mullahan pahoinvointia kesti viikolta 6 viikolle 16. Alkuun oli vain etovaa oloa. Sitten sairastuin mahatautiin ja siitä jäi aamupahoinvointi. Sen jälkeen se paheni asteittain niin, että lopulta oksensin parin viikon ajan aivan kaiken pihalle ja jouduinkin tiputukseen. Painoa putosi hieman reilu 4kg. Sitten kun olo alkoi helpottumaan niin se olikin alle viikossa ohitse. :)
Valitettavasti nyt on tuo etova olo tullut aamuisin takaisin. :/ Tunti pari heräämisen jälkeen on pakko käydä pitkälleen kun tulee todella huono ja etova olo. Tuskan hiki valuu & oksettaa. Helpottaa kyllä sitten tunnissa, kun on pitkällään. Todella inhottavaa silti. Toivotaan, ettei pahene taas oksentamiseksi. :)

Toivotaan, että emby saisi viimein ultraan sen lähetteen ja sitä kautta vähän sitä mielenrauhaakin itselleen. :) Vaikka uskon ja toivon kyllä, että siellä mahassa voidaan ja kasvetaan hyvin :heart:
 
Hellurei ja heissunvei =)

se olis taas uusi viiko käsillä, tai tiistai jo :D ihanaa alkanutta viikkoa muruset :heart:

Memelisa, kuulostaa kyllä hurjalta : / saitko lääkärin? mitä sanoi? koitahan pärjäillä!

mie kävin kurkkimassa teidän blogeja :) kivoja ovat! pistin itselleni korvamerkillä ylös, eli alan seuraamaan niitä ;)

iseeyou herranjumala :O sä oot jo noin pitkällä! niin se aika vaan menee! eihän sulla oo enää kovinkaan montaa viikkoa laskettuun :D ja ihanalta kuulostaa nuo möyrinnät :heart: kurja rahatilanne teillä : / kela on vielä niin hidas paikka, siellä kestää ja kestää vaan.. koittakaahan nyt pärjätä! ja jos ei muuta, niin mene anomaan sosiaalitoimistosta toimeentulotukea pariks kuukaudeks!!! pitäähän teidän syödä ja saada laskut maksettua!!! ettei sitten tuu mitään merkintöjä kun jää laskut maksamatta.. ja aika usein saa laskuttajien kanssa sovittua eräpäivistä kun soittaa vaan ennen ku eräpäivä umpeutuu :) tsemppiä!

Emby, mulla ainakin rannekkeet auttoi pahimman yli :)

Lare teillähän alkaa kohta olemaan kämppä jo ihan kondiksessa :) ihania värejä teillä! mä tykkään juurikin tuollasesta ruskeasta ja sinisestä jota oli tapetissa! meillä on kyllä aika samanlainen maku värien suhteen :) oliko nyt niin että tuo on viiminen huone laittamatta kylppärin lisäksi? ja hei :kiss: kiitos siitä kun vinkkasit nenäkannusta, on ollut kovassa käytössä ja selvän avun olen siitä saanut :) aamuin illoin tulee huuhdeltua!!! ja ei oo nenä enää todellakaan niin tukossa!

syysmyrsky, kuinka kävi lainapäätöksen kanssa?! toivottavasti saitte jotta pääsette omaan kotiin :heart:

kuumeilijakin, on ollut ihanan aktiivinen :) mukavaa kuulla sinusta! ja mie toivon jotta sun selkäs pysyy nyt kunnossa :kiss: kuinkas muuten sujuu?

(.) pahoinvointi is back :D lauantaina se alkoi, ihan yhtäkkiä.. oksensin kerran ja se meni sillä ohi kunnes sunnuntaina alkoi taas.. ja nyt se on jokapäiväistä! tulee kylläkin illalla ja yöllä herään siihen kammottavaan oloon ku tuntuu että on tasan kaksi sekuntia aikaa päästä vessaan pöntön ääreen! :x huh huh.. noh :) ainakin kaikki on kunnossa! ja ihanaa, turvotus alkaa laskemaan, ja oikia vauvamasu alkaa pömpöttämää alavatsalla :heart: selälleen maatessa on jo sievä kumpu havaittavissa alamahassa ja raskautta ei kyllä enää piilotella keltään! eipä haittaa enää, julkistahan se tieto saakin jo olla =) eilen kerroin töissä ja aika moni arvasikin jo, mutta kukaan ei uskaltanu kysyä :D

tiuhti ja T 12+5 :heart:
 
Eipä tullut myönteistä päätöstä meille ja kämppä taitaa mennä nenän edestä. Itkin eilen koko illan kun vitutti oikeesti niin paljon. Että tulevaisuudessa tiedätte jos mieli tekee ruveta yksityisyrittäjäksi,se tekee jokaisesta b-luokan kansalaisen. Näin suomen valtio kannustaa. Hyvinvointivaltio ja kaikilla on niin saatanan hyvä olla.
 
Eipä tullut myönteistä päätöstä meille ja kämppä taitaa mennä nenän edestä. Itkin eilen koko illan kun vitutti oikeesti niin paljon. Että tulevaisuudessa tiedätte jos mieli tekee ruveta yksityisyrittäjäksi,se tekee jokaisesta b-luokan kansalaisen. Näin suomen valtio kannustaa. Hyvinvointivaltio ja kaikilla on niin saatanan hyvä olla.
voi vittu suoraan sanoen :( kokeilkaa toisesta pankista vielä!!!
 
Kämpästä vielä sen verran että 146neliöö ramontoitu koko kämppä 5vuotta sitten,keittiö ja pesutilat aivan upeat,kuntokartoitus bueno ja hinta huimat 85t. Täällä myydään kaiken maailman rotankoloja joissa juur ja juur 70 neliöö niin noin 175t. Sellasia dynamiitilla alas ja uusi tilalle räpellyksiä. Että mua sapettaa!!! Kaiken lisäksi se pankkivirkailija sanoi meille että jos saadaan TAKAAJA eli yksi,ja meillä oli kaksi niin hän ei näe tässä mitään ongelmaa että hankkikaa esisopimus kämpästä. Lisäksi se valehteli monesta muustakin asiasta,joten pikkasen meni luotto tuohon paikalliseen pankinrohjoon.
 
Heippa ihanaiset naiset piiitkästä aikaa! :heart:
En oo teitä unohtanu ja joka päivä oon käyny lukemassa kuulumisia vaikka itse en olekaan saanut aikaiseksi raapustaa...

tiuhti Ihan ekaks sydämellisesti ONNEA ihanista ultrakuulumisista :heart: Aika hurjalta kuulostaa tuo sinun pahaolo, kun eikös sen pitäis jo helpottaa? Itsellä helpotti siinä vkolla 11 ja sen jälkeen on ainoastaan tullu heikko olo jos yrittää syödä liikaa mahansa täyteen :) Tsemppiä muru!

syysmyrsky Käykää ihmeessä muissakin pankeissa!! Me saatiin ilman takaajia ja mitään omia säästöjä 170t OP:sta. Mut varmasti pistää kiehumaan tommonen valehtelu :hug: Miten oot muuten jaksellu? Ja onko sulla muuten tietoo missäpäin sun istukka sijaitsee? Mulla on edessä niin on turha edes haaveilla tuntevansa liikkeitä ennen kun vaavi on jo iso :( Ja asiaa ei tietty helpota tuo taaksepäin kallellaan oleva kohtukaan, niinkun meillä molemmilla oli...

emby tervetuloa vielä tääläkin puolella ja toivottavasti saat tänään lähetteen ultraan!! Ja nuo rannekkeet kuulemma auttaa tosi hyvin, toivottavasti pahoinvointi on vain lyhytaikainen vierailija! :)

pikkumyyllekin vielä tervetuloa minunkin puolesta! =)

iseeyou samat hommat tääläkin noitten raha-asioitten kanssa kärvistelyjen kanssa. Ootko muuten huomannu että sairauspäivärahan käsittelyä voi seurata netissä?? Kelan sivuilla! Ja mulla ainakin aika nopeesti tuli päätökset!

eska Kysyi citydealistä. Mä tilaan niitä kans ja nyt viimeisimpänä ostoksena kampaamokäynti, monivärjäys ja leikkaus 40e =) Jos vuoden vaihteen jälkeen hemmottelis itseensä sellasella.

kuumeilija ihana kuulla sinusta ja hyvä että siellä on masukilla kaikki hyvin! =)

tukivyöstä puhuitte niin mä saan omani torstaina, jolloin siis toka neuvola. Mulla on SI-nivel oikeella puolella (siis se iskias tyyppinen kipu olikin tämä) on äityny niin pahaksi että välillä lähtee jalat alta kivusta. Kävely on hankalaa ja toisin kun iskias, niin tässä liikunta, seisominen ja istuminen pahentaa ongelmaa ja makuulla olo helpottaa. Ja loppuu kuulemma kun vauva syntyy, lohduttava tieto tässä vaiheessa eikö totta :D. Mutta mitäpä sitä ei rakkaansa eteen tekisi ja tuo tukivyö on joillain helpottanu oireita niin ihana päästä sitä testaamaan.

Muuten täällä ollaan voitu ihan hyvin, toissapäivänä sain ekaa kertaa dopplerilla sykkeet kuuluviin ja oli kyllä ihanan kuulosta :heart: Lisäksi sain pari viikkoa sitten uuden työpaikan ja irtisanouduin vanhasta helvetistä samantien ja iloisella mielellä =) Tuo SI-nivel on vähän haitannut töissä mutta oon sinnitelly ja niin aion jatkossakin, enkä halua kertoa siellä raskaudesta niin pitkään kuin mahdollista!

Tässä vaiheessa pitäis hormoonien kuulemma tasaantua :O Jaa. Eipä oo mun keho ihan samaa mieltä! Itken noin 5krt/pvä ihan kummallisista asioista. Ja ilman syytä. Voi ukkeli parkaa kun on ihan hätää kärsimässä kun ei tiedä mikä millonkin on vikana tai onko se tehny jotain. Sitä seesteistä olotilaa odotellessa =)

Ja tosiaan to ois vasta toka neuvola käynti ja mun äiti (hoitoalalla) kävi kysyy oman työpaikkansa neuvolasta että miten on mahdollista että neuvolalääkäri on vasta vkolla 28 ja he kertoi että niin meidän kunnissa nyt vaan on. Säästöt katsokaas :kieh: Eli nuo gravidassa tehtävät ultrat jotka by the way teki kätilö, vähentää yhden neuvola käynnin ja lääkärin :O Toki sanoivat että mun tapauksessa kun on aikaisemmassa raskaudessa (kohdunulkoinen) ollut ongelmia niin silloin pitäis olla kyllä enemmän seurantaa ja lääkärin ois pitäny ultrata. Ei lohduta silti yhtään. Mutta näillä mennään ja pitää vaan toivoo että kaikki sujuu kuten kuuluu... :)

Tulipahan romaani, nyt koirien kans pihalle vapaapäivää viettämään =)

viida ja mustanaamio 14+1 :heart: (niin ja tyttöolo vaikka kaikki muut onkin sitä mieltä että poika siellä on ;) )

 
Viimeksi muokattu:
Terppaterppa! :wave:

Täällä käyty tänään siellä neuvolalääkärissä kinumassa sitä lähetettä varhaisultraan, jonka sain \o/ \\o o// Jeiiijjj! Lääkäri sano, että loppuviikosta voi sinne soitella :O En tiiä miten noi toimii noi tollaset lähetteet tietokoneen kautta, meneekö siinä niinko aikaaki? Ajattelin, et jos torstaina soittas :)

Mulla on kyl nyt ihan hyvä fiilis tän suhteen, kun siellä jälkitarkastuksessa sillon mulle sanottiin, et ei oo mitään rakenteellista vikaa enää, joten luulis ny, et tää on oikeessa paikassa.. Mut who knows.. :O : / :)

Vooiij, miten viida sai näkyviin ton trikkerin (vaimikäsenytoli)?! :)

syysmyrky, voi paska tota lainajuttua :( Voin kyl samaistua sun fiiliksiin! :( Pankit on perseestä.. Tosin kyl mä sen sit ymmärrän, kun meillä ei molemmat oo töissä, mut kuitennii, ko oli luvattu jo niinko näillä tuloilla, ni on se kummallista.. Kannattaa kyl käydä varmaan muista pankeista kysymässä?

Emby^(ja rakas Jormaliini 6+6)
 
Emby Hyvä et sait sen lähetteen varhaisultraan. :)

Viida Ei ne hormoonit tasaannu missään vaiheessa, ainakaan mulla ei oo tasaantunut. Vieläkin itken ihan kummista asioista. Mut turhista asioista riehuminen on loppunu jo monta viikkoa sit :D

Iseeyou Kannattaa käydä kelassa hoputtamassa niitä tätejä et käsittelee sitä asiaa nopeempaa, muuten saat odottaa ja kauan sitä päätöstä. :)

Tänne ei oikeen mitään uutta. Joka ilta supistelee ja vihloo tuolla alhaalla, taitaa tyttö ottaa lähtöasentoo jo :) Aikasintaan kuukauden päästä sais tulla pois jo :) Ois jo niin ihanaa saada oma kroppa takasin, eikä ois näitä kipuja enään..

- Sokruli ja pikku neiti -


 
syysmyrsky Älkää vielä luovuttako!! Saako kysyä millä perusteella eväävät tuon lainan sieltä alkuperäisestä pankista? Kun ei tuloista ainakaan voi olla kiinni kun lainasumma on niin pieni, eikös se ollu siis yht 85 tuhatta? Meillä siis yhteen lasketut tulot /kk on 2500 ja lainaa kaksinkertasesti ilman ainuttakaan takaajaa ja saatu tän vuoden alussa... Ja laina-aika taisi olla 23v. Ja exän kans saatiin lainaa 117t kun mä olin opiskelija ja pelkällä opintotuella ja exä yrittäjä jonka kk tuloiksi laskivat 1000e. Tämä siis vuonna 2005.

Soittakaa vielä muihin pankkeihin mutta älkää puhuko kielteisestä päätöksestä vaan haluutte vaan tarjouksen. Tai parempi jos pystysitte mennä käymään jossain konttorissa, saa aina parempaa palvelua! Mä niin pidän teille peukkuja ja hirveesti haleja taisteluun "isoja voimia vastaan"!! :hug:

Emby lilypie.com =) Ei vaan mitään käryä miten saa lisättyä allekirjoitukseksi, eli tuo tollanen kertakäyttönen.
 
viida tulojen vuoksi. kun ei ole vakituista kk tuloa. meidän tulot yhteensä kuukaudessa (viime vuoden tilinpäätöksen mukaan) 4500€, ja miehen tulot vielä nousussa joten aika haista vitun fiilis tällä hetkellä :/ ja koska kyseisestä pankkikonsernista on kielteinen päätös saman konsernin pankkeihin on turha mennä,käännyttivät meidät tänään ovensuusta. :( rupesin heti parkumaan ja oli taas niin vahva ja voittaja fiilis kun päästin itteni repeemään siinä kohtaa. eli op on pois suljettu,nordeassa vaativat minun osakkeen lainan ja tämän lainan yhdistämistä ja takaajat eivät suostuneet siihen eli nordea on pois laskuista. Säästöpankki ei huoli meitä jonkun isännän jeesuksen aikaisen maksuhäiriö merkinnän takia jonka summa on viisikymmentävitunkaksi euroa. Ainoa joka meidät nyt oli neuvotteluun oli sampo pankki ja luulenpa sielläkin kaatuvan asiaan jos toiseen tämä haku. :( anteeksi avautuminen mut harmittaa enemmän kuin laki sallii tällä hetkellä :'(
 
Meille sanottiin sampo-pankissa että haistakaa kuulkaa huilu ette te mitään saa mut sit Aktiasta herui 190 000 e takaajilla ilman omaa rahaa tai kiinnityksiä. Op olis antanu 180 000 ja säästöpankki myös 190 000. Nordeassa ei edes käyty. Aktia on mun pankki ja miehen on(oli) sampo. Vaihtaa nyt aktiaan kun sampossa ei enää muuta hyvää ole kun kivannäköinen maksukortti. Ja meidän kk tulot on oikeasti 3000 e luokkaa, et kovasti vaihtelee nuo pankkien käytännöt. Kaverit taas sai op:lta noin 4500e tuloilla 220 000...

Blogeista, En lue enkä kirjoita. Oon yrittäny aina välillä seurailla jonkun blogia mut ei oo mun juttu. Ei vissiin riitä uteliaisuus toisten elämän seuraamiseen enää facebookin lisäksi :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä