Mä oon niin laiska kirjottelemaan tänne, että ihan hävettää :ashamed: Käyn kuitenkin päivittäin teidän kuulumiset täällä lukemassa, useaankin kertaan joskus.
syysmyrskylle pidetään peukkuja lainapäätöksen kanssa.
On se kuitenkin aina niin erilaista päästä siihen ihan OMAAN kotiin. Itse ainakin nauttinut tästä ihanasta omasta rauhasta ja siitä, ettei tarvitse joka taulunpaikkaan kysellä lupaa keltään.
Nyt tulee aikalailla omaa napaa, mutta sallittakoon se anteeksi.
Neuvolassa kävin torstaina. Pissatulehdukseen sain antibioottikuurin ja toivotaan, että se nyt puree. Jospa auttelis hieman nuihin supistuksiinkin jotka lisääntyneet jonkin verran. Itse en edes osannut niitä supisteluina ajatella, kun sattuivat vaan todella ilkeästi kohdunkaulalle eikä mihinkään muualle. Mutta th:n mielestä ne ovat jonkinmoisia supistuksia olleet. Joten nyt vain pitää ottaa entistä rauhallisemmin. Sen kun vielä osais.
Painoa oli kolmen viikon aikana kertynyt yhteensä +1800g, eli 600g/viikko. Ei vielä paha, mutta saishan tuota hieman vähemmänkin tulla. Kokonaisuudessaan paino noussut nyt raskauden aikana noin 7kg.
Verenpaineet oli 104/70. Alapaine mulle vähän korkea, mutta muuten ok. sf-mitta 29cm, eli senkin suhteen käyrillä mennään. Th arveli, että jos samaa tahtia kasvaa niin noin 3,5kg poika meille olisi sitten syntymässä.
Pojun sykkeet oli 138-144 välillä ja liikkeet ++. Hemoglobiini oli 112, viimeksi 114 joten nyt vaan pitäis muistaa syödä sitä rautaa paremmin. Oon siinä nimittäin ollut vähän huono
Ensi kerralla täytelläänkin sitten neuvolassa sairaalaan niitä lappusia.
synnytysvalmennukseen mennään luultavasti ensi viikon lauantaina. Täällähän se menee niin, että sinne saa itse mennä kun 32 viikkoa on täyttynyt.
Pojun liikkeet on täällä muuttuneet potkuista sellaiseksi älyttömäksi muljuamiseksi. Voisi kuvitella, että mahassa on vähintäänkin kolmoset silloin kun tuo intoutuu liikkumaan. Kättä ja jalkaa tms uloketta on joka ilmansuunnassa.
Pienestä kantapäästäkin saa välillä napattua kiinni. :heart: Vielä ainakin tämä muljuaminen on tuntunut mukavemmalta kuin ne kylkiluihin tulevat kovat potkut. Ja poitsu tuntuu olevan hereillä suurimman osan päivästä ja illasta. Oikeastaan tuntuu, että liikkeiden perusteella mahassa tehdään kaikkea muuta kuin nukutaan joten saas nähdä millainen ikiliikkuja meillä vuodenvaihteessa on
Flunssaa täällä on ollut jo parin viikon ajan. Ei mitään kunnollista, mutta sellaista vaihtelevaa oloa joka imee kyllä mehut itsestä päivän mittaan. Inhottavaa.
Raha-asiat täällä meinaa huolettaa ja painaa päälle. :/ Mies tekee baarissa töitä viikonloppuisin, joten palkka ei päätä huimaava ole. Sanoi kuitenkin, että lainaan on rahat kasassa. Kappas vain kun tilipäivä koitti niin rahat ei riitä läheskään lainan maksuun. :stick:
Itse kun olen sairaslomalla äitiyslomaan asti, niin ei mitään tietoa milloin kelalta on tulossa sairauspäivärahaa ja paljonko. Paitsi että äitiyspäiväraha tulee 28.12, mutta siihenkin on vielä 2kk aikaa!
Kaikki laskut on maksamatta. Asutaan korvessa ja ilman autoa täältä ei liiku kukaan mihinkään. Bensaan ei ole rahaa, saati sitten ruokaan. Jouduttiin tänään lähikauppaan avaamaan tili, että saadaan edes jotain syötäväksi.
Stressaa ja itkettää kokoajan, kun ei rahatilanne ole ikinä ollut näin huono. Tottunut valmistumisen jälkeen siihen, että palkka tulee aina kuun viimeinen päivä ja sillä pärjää mukavasti laskujen maksun jälkeen seuraavaan tilipäivään.
Ei kai tässä auta kuin huomenna soitella kelalle päin ja kysellä, että missä vaiheessa ovat käsittelemässä sitä sairauspäiväraha hakemusta. Toivotaan, että tämän viikon aikana tulis jo rahaa..
Mahakuvaa pitäisi itsekkin ottaa, mutta en enää saa itse sitä otettua.
Alkaa tuolla mahalla jo sen verran kokoa olemaan, ettei tässä enää peilin kautta itsestään sivukuvaa saa. Pitää siis mies nakittaa siihenkin hommaan.
Ihanaa alkavaa Marraskuuta kaikille :heart:
iseeyou & Onni 31+4 :heart: