Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

tiuhti_ Itekkin yllätyin vähän, että näinkin "aikasessa" vaiheessa alko tulemaan jo nää nukkumisongelmat. :D Ja sitten kun niistä netistä luki niin tuli muutenkin vain naureskeltua, "nukkuminenko muka vaikeaa, mulle? Haha".
Tosiaan, joka kerta joutuu erikseen heräämään kyljen kääntämistä varten, miettimään kääntöradan tarkkaan ja sitten aloittaa hidas pomppiminen, veivuu ja nytkyttely. Tätä minuutti pari ennenkuin ollaan kunnolla toisessa asennossa. Jos ollaan. :D
Muutenkin huomaa, että unesta on tullut jotenkin kevyempää viime aikoina. Heräilen monta kertaa yössä ihan vain siihenkin jos koira vaihtaa paikkaa. Ja kaikkiin muihinkin pieniin ääniin tule säpsähdettyä. Kai tämä on sitten sitä valmistautumista yöherätyksiä varten? :)

Me ostettiin Toukokuussa tällainen vanha, vuodelta -36 oleva hirsitalo ja 4 hehtaaria maata keskeltä ei-mitään. Entinen asukas oli aloittanut jo remonttia tekemään. Seinät on revitty auki, laitettu uudet villoitukset yms. Lattian alle tehty uusi valu jne. Meille jäi sitten hommaksi vielä rakentaa keittiö, sauna, pesuhuone, wc ja vaatehuone. Oli pakko tämänkin tytön vähän opetella käsitettä kärsivällisyys remontin aikana. :D
Mutta tosiaan. Kuun vaihteessa viimein päästiin asumaan tähän omaan kotiin ja en enää ikinä muuttaisi kerrostaloon takaisin. Ikinä. On niin helppoa päästää koiratkin vain ovesta pihalle juoksemaan ilman, että tarvitsee topata itselleen vaatetta päälle, ähertää kenkiä jalkaan ja puuskuttaen lähteä lyllertämään reippaalle aamulenkille. :D

Autoista sen verran, että meillä tosiaan perhe sullotaan luultavasti tuohon Nissan primeraan sitten tulevaisuudessa. Ukko ajelkoon pippelinjatkeellaan aivan yksistään. Ei siinä, vauvaa ei voisi bemarin kyytiin edes laittaa kun siinä tosiaan äänet on kovemmat kuin anoppilassa juhlapyhinä. Ei sillä ajaessa edes omia ajatuksia kuule. Peräkonttiinkin on entinen amis-omistaja rakentanut niin ison subbarikotelon, että sinne ehkä juuri ja juuri se kaksi kauppakassia menee. :headwall: Ja ei, bemaristahan ei luovuta kun siinä on niin vähän vasta kilometrejäkin mittarissa. :kieh:

Joulusta olitte jo puhuneet.
Ei ole pahemmin itse tullut sen viettoa tänä vuonna mietiskeltyä. Hyvällä tuurilla kun se saatetaan viettää synnärillä, jos poika päättää tulla aikasemmin pois kun olis tarkotus. Hope not. :D Mutta muuten uskoisin, että käydään mun vanhemmilla ja anoppilassa. Oma äitini tekee kylläkin kolmivuorotyötä, joten viimekin vuonna jouduimme joulua viettämään päivää aikasemmin jo, mikä ei sinällään itseäni niin haitannut. :)

iseeyou & Onni 29+2 :heart:
 
Heippa taas :wave: Vähän on ollut hiljaiseloa täällä suunnalla, ei ole oikein mitään ihmeellistä tapahtunut. Paitsi että eilen tuli pakottava tarve saada tähän syksyyn jotain piristystä, joten varattiin lennot miehen kotimaahan joulukuun alkupuolelle, vaikka alunperin ei ollut siellä tarkoitus tänä vuonna enää käydä. Kovasti tietty mietin, että onkohan se lentäminen nyt masuasukin kannalta täysin turvallista (oon silloin n. vkolla 25), mutta ei kai sitä ihan ylivarovainenkaan voi olla. Ja tietty sitten jos on ollut jotain supisteluja tai muuta kremppaa niin jätän matkan väliin.

Namppis Hienoa että saitte sen kämpän! :flower: Onnea :heart:

iseeyou Ihanalta kuulostaa tuo teidän koti :heart: Haluaisin itsekin joskus asua juuri noin, sitten kun tämä kaupunki alkaa kyllästyttään :)

Toivottavasti Memelisa on saanut tänään hyviä ultrakuulumisia!

Meillä ei ole autoa ollenkaan, ja mahdollisimman pitkään myös yritetään selvitä ilman. Asutaan lähellä keskustaa eli kävellen ja julkisilla pääsee. Saa nähdä miten mieli muutuu sitten kun on muksu ja kauheet kantamukset :D

Joulun vieton kanssa meillä ei ole "kumman kotiin" –ongelmaa, koska tosiaan miehen vanhemmat asuu ulkomailla. Vielä ei ole itsellä hinkua joulua laittaa, joten ihan mielellään mennään mun vanhempien luokse :)

Sitten vielä ensimmäistä masukuvaa kehiin, tässä minä ja massu mökkitunnelmissa viime viikonloppuna :) Tuota turvotusta on vyötäröllä ollut jo pitkään, mutta kiva että nyt alkaa masu myös alavatsalta pyöristymään. Siellä se meidän papu kasvaa :heart:



mynttis & papu 14+6
 
Laretzki
Tällä hetkellä meillä on Ford Focus tällä hetkellä, ihan sellainen perus auto, johon kuitenin mahtuu tavaraa peräkonttiin, kun on hatchpack. Mies on jotain puhunut Citroenin C6 (? en oo varma oliko just kutonen) hankkimisesta, mutta jos nyt hetken aikaa makseltaisiin asuntolainaa, remppalainaa ja autolainan jämiä pois. Meillä miehen voisi sanoa käyttävän elektroniikka pippelinjatkeena, ei onneksi autoja :D Siitä elektroniikasta ei nimittäin ole mitään haittaa, koska mäkin hyödyn siitä sitten :LOL:

Alkaa pikkuhiljaa väsyttämään tää koulupäivä, vieläkin istun koulussa. Onneksi täällä pääyksikössä on paremmat tuolit sentään kuin meidän yksikös. Saattaa olla että tämä tyttö käy mäkin autokaistan kautta, että saa "kunnon ruokaa" tälle päivälle. Vähän kyllä hirvittää tuleva neuvola, ja mahdollinen painon nousu, vaikka viimesimmässä koti mittauksessa ei yhteensä oo tähän mennessä tullut kuin se 4kg. Mulla nuo paikat tuntuu leviävän, vaikkei mitään söiskään. Aika raskausarpi herkkää ihoa tuntuu olevan, mulla on nimittäin peppua myöden tullut uusia arpia. Mahassa onneksi toistaiseksi vasta muutama. Ja rasvaan kyllä aamuisin ja iltaisin, mutta eipä niille voi mitään jos niitä herkästi tulee.

Ensi maanantaina olisi rakenneultra ja täytyy kyllä sanoa, että jännittää niin pirusti jo pikku hiljaa. Mieskin odottaa maanantaita ihan sikana :heart:

Oon myös tässä eilen ja tänään meinannut pakahtua onnellisuuteen. En meinaa voisi olla onnellisempi missään muussa tilanteessa. Ja sitä mä olen myös ihmetellyt, että miten ihmeessä tuota pientä masussa olevaa elämää voi jo nyt rakastaa näin paljon. Laulaminen ja puhuminen mahalle tuntuu täysin luontevalta.

Tosi väsy Lare ja erittäin virkeän oloinen Spyro 20+5
 
Autoista olette puhuneet. Me hankittiin reilu vuosi sitten volvo v40 eli farkkumallilla mennään. Aiemmin oli ihan normi-sedan wolkkari mut koirien takia haluttiin farkku ja tuo vw oli rehellisesti sanottuna semmonen pommi että mua pelotti ajaa sillä :D Ei siinä varmaan mitään oikeaa vikaa ollut mutta kun olin saanu päähäni että se voi pettää ja suistua tieltä niin ei auttanu kun marssia autokauppaan. Nyt sitten maksellaan tuota volvoa osamaksulla vielä 3 vuotta (käytettynä hankittiin). Mut en voi kyllä haukkua yhtään, varmaan paras auto jolla oon ajanu. Meillä menee vielä silleen että ollaan tosi nirsoja autoissa ja volvo oli melkein ainoa merkki mikä meni kompromissiin. Meillä ei kylläkään tuommosta munanjatkeongelmaa ole kun ukko on sanonu ettei mitään bemaria tai audia hankkis ikuna. Ja meillä on vähän sama meninki kun Larella että elektroniikkaa löytyy kyllä vähän liikaakin... (mitä tekee kahdella ps3:lla jos vain yksi ihminen taloudessa pelaa?? Tai kotiteatterilla kerrostalossa??)

Sit kun palaan mammalomalta takas töihin niin tarvitaan toinen auto, tuo uusi koti nimittäin sijaitsee 25km päässä mun työpaikasta kun tää nykyinen taas 2km päässä. No onneks siihen on aikaa ja muuttokin osuu sopivasti äitiysloman kynnykselle. :D
 
Viimeksi muokattu:
AutostaMeillä on skoda oktavia, jonka konttitila on sen verta iso et vaunut menee vaikka heittämällä. Tällä hetkellä ei oo ajatusta lähtee vaihtamaan :)

Joulu on vielä täällä avoin. Haluttas olla koko suvun kesken, mut luulen et jokainen on jossain ihan muualla. Toisaalta ois oikeesti kiva lähtee reissuun ku siellä kuitenki mieli lepää, mut ei jaksas sitä juoksemista jokaisen luona erikseen :( Siks oon vähän miettiny et josko sitä jäis tänä vuonna ihan kahestaan kotiin, mut seki tuntuu vähän liian ankeelta ajatukselta :(

Ultrakuulumisia
:heart:
Eli kaikki pienellä oikein loistavasti, mitään rakenteellisesti poikkeavaa ei löytynyt :heart: Pitkään kateltiin (30min) pientä ja ihmeteltiin sen olemassa oloa. Mulla joku pato avautu sisältä kun siellä ultrakuvaa katellessani kyyneliä vääntelin ja ultran jälkeen kävelin kauhee nippu kuvia käsissäni aivan onnenhuumassa :heart: Ehkä mä löydän sen kadonneen rakkauden ja annan sen nyt kasvaa tätä lasta kohtaan :heart: Sukupuoli jäi kyllä vähän vielä hämärään. Varovainen veikkaus saatiin, mutta nyt täytyy vissiin sit jännitellä ihan h-hetkeen asti et kumman nyytin sieltä syliinsä saa :heart:

Viime yö meni kyllä vissiin jännitellessä ku pyörin ja hyörin koko yön ja nukuin muutenkin huonosti. Näin unta et töistä ei päästetty mua ultraan ja sit ku sinne myöhässä pääsin niin mulla ei ollu sit neuvolakorttia mukana :( Mut onneks ne oli vaan unta. Mies sen sijaan uneksi synnytyksistä yms :D

Memelisa kuittaa tältä iltaa ja painuu nukkumatin maille

Memelisa & Aurinkoinen Apina 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Autoista Tolla mun miehellä on opeli, sellasia 90 luvun malleja viel. Oon yrittäny et ostettasko uudempaa jo, mut ei. :D

Joulu Toivottavasti oon sillon jo synnärillä. Mut jos neiti on viel masussa ni mennään mun porukoille aatoksi, ja jos on jo ulkona ni mennään miehen porukoillle (ne kun asuu kauempana ku mun iskä ja äitipuoli). Sit ollaan vaan loppujoulu kotona :) Tänään on pakko käydä taas ostelee kaupasta glögiä ja torttuja. Täytyy pyytää mun äitipuolta tekemään mulle vähän jo porkkanalaatikkoa etukäteen, alko niin tekee sitä mieli. :D

On: Täällä päivät menee jo paremmin, pientä supisteluu ja vihlomista lukuunottamatta. Yöt onkin sit ihan toinen juttu, ihan samanlaista on täälläkin mitä iseeyou kertoi. Onneks mun mies ei herää noihin mun yöllisiin vessareissuihin ja kyljen kääntämiseen. Pitäs varmaan pikkuhiljaa ostaa sellanen tosi iso tyyny millä sais ton mahan oikeeseen asentoon öisin. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

Sokruli ja pikku tytteli 29+4 :heart:
 
Miksei tässä kakkakaupungissa ole ainuttakaan kauppaa josta sais jo glögiä!!! Perkule :D Nyt lopetatte siitä glögistä ja joulusta puhumisen :D :D

Meidän joulu sujuu varmaan muuttolaatikossa :D Ollaan tähän asti oltu vuorovuosin aatto joko mun tai miehen vanhemmilla (molemmat asuu lähellä). Tänä vuonna yritän houkutella kaikki tuonne meidän uuteen tupaan mutta tiedän jo nyt että haaveeksi jää... Meidän molempien vanhemmat on semmosia kotihiiriä eikä niitä tahdo saada minnekkään. Ja vähän kans kysellään miten veljen porukka meinaa joulua juhlia ja missä. Veljen vaimo on pohjosesta että jos pystyvät niin lähtevät varmaan sinne.

Kohta kelaan taistelemaan noista äiti-etuuksista...
 
Memelisa voi että :heart: ihania ultrakuulumisia! Tulis jo äkkiä omakin aika!

Namppis ja Lare Joo ja meillä tulee vielä lisänä tää elektroniikka juttu. Eilen juostiin ympäri kaupunkia hakemassa pleikka3 ku xbox hajos..ja ei löytyny millään mieleistä pakettia herralle. Nyt se on yöpuvussa repimässä mua taas mukaansa jollekki kaupunki maratoonille ja ei vois vähempää kiinnostaa!

Auto Nyt voi sanoa et meen talous on nyt yhtä BMW:tä rikkaampi,eli toisin sanoen se pommi jäi sille tielle mihin sitä eilen lähettii kuskaamaan! Oon niin onnellinen :D Mutta se että mun autooni ei enään tätänykyä juuri pihassa näy ja kun itse istun rattiin on tankki tyhjänä vaikka ite käyn aina laittamassa tankin täyteen kun mittari on puolivälissä. Ei naurata.
Täällä on muutenki kinattu siitä kumpi on tärkeämpää,tasapainoinen talous vai saakelin hieno auto perseen alla. Tässä sitä huomaa kuinka 15vuotiaan tasolla tuo mies välillä on. Ja sain myös kuulla että olen vitun ämmä ja moralisoija. Mieltäylentävää keskustelua aamutuimaan.
Lisäksi kukaan ei viitsi tulla käymään meillä täällä korvessa koska bensa tännepäin on puheiden perusteella kalliimpaa kuin täältä pois,jännä juttu.

Vaunuista Meillä ollaan nyt vakavasti harkittu nuita Firkon F7 vaunuja. Palstoja luettuani vähän jäin epäilemään mutta päätin että kyllä ne asiansa meillä ajaa. Sisko kylläkin dissas heti meidän valinnan maankoloon.
Mitä te muut ootte miettinyt/katsoneet?
 
Vaunuista Anoppi halusi vaunut meille ostaa ja on mieleisensä jo tilannutkin. Niitä siis odotellessa. Meille on siis tulossa nämä: Osta Hobby Hallista: ABC Pramy Lux -yhdistelmävaunut + kova kantokoppa, ruskea

Täällä flunssa on saanut kunnon yliotteen ja nyt kun vapaat on sairastettu niin jouduin soittaa töihin etten pääse huomenna kyl tulee. Pitää sunnuntaista ilmoittaa vielä erikseen, toisaalta haluaisin kyl mennä koska mentän lisät jos en mee ja se on heti isot rahat pois palkasta.

Hei tuli tässä mieleen, että kun muutetaan niin meiltä jäis ylimääräiseksi tuommoinen UPO:n astianpesukone, 3v vanha ja uutena meille ostettu. Olisiko jollain tarvetta? Halvalla lähtis. Asutaan siis itä-uudellamaalla, että jos haluaa tulla hakemaan ;)Taitaa olla malli D606.
 
Syysmyrskylle onnea poksumisesta :)

Autosta: meillä on Peogeot 206 vm. 2001. Se oli vielä viime lauantaihin saakka anopin omistuksessa, mutta hän antoi sen synttärilahjaksi miehelle. Nyt se on sitten ihan ikioma :heart: Mies on tooooosi tarkka autosta, ihme että antaa meikeläisen ajaa sillä. Olen nimittäin karsean huono kuski :D Itselläni oli Nissan Micra vm. 93, automaattivaihteilla, mutta luovuin siitä tarpeettomana. Rakastan automaattia! Mies aina saakin huomautella, kun luisutan kytkintä...

Joulu: ensimmäinen ns. hankala joulu tulossa, koska olen vielä 23.12. töissä ja aatoksi pitäisi ehtiä 250km päähän vanhempieni luokse. Sitten pitäisikin joulupäivän iltana olla kestitsemässä ystäviä kotona, kun on perinteinen joulupäivän pelailuilta. Hirvee härdelli tulee olemaan, enkä tykkää yhtään. Rakastan joulua, sellaista verkkaista ja unealiasta tunnelmaa. Autossa istuminen ei kuulu meikeläisen jouluun! :( Onneksi saan pitää 2 viikkoa joululomaa, sillä meidän päiväkoti on suljettuna 8.1. saakka, ja pidän silloin vuosilomapäivät. Toinen vaihtoehto olisi mennä päivystävään päiväkotiin duuniin... no thanks!

Vaunuista: haaveilen noista Brio Sing yhdistelmistä Brio Sing - Vaunu-aitta. Olen kyllä ihan tampio vielä näissä vaunuasioissa, pitäisi varmaan pitää perehtymisiltapäivä tässä joskus ja vertailla...

).( Pahoinvointi on vähentynyt hurjasti. Toissapäivänä tuli tosiaan ihan veristä vuotoa yhden vessakäynnin verran, joten olen nyt ihan varma siitä, että tämä on tässä... sellainen etiäinen vaan takaraivossa Kaveri lupasi tulla viimeistään huomenna kuuntelemaan sydänäänet, joten ei tarvitse olla ihan tuskissaan torstain ultraan asti. Eilen oli nippailevaa ja vihlovaa kipuakin, mutta onneksi vuotoa ei tullut. Hirveän ahdistavaa ja turhauttavaa!!!

Edit. Äsken kuunneltiin dopplerilla, sydän sykkii ja muru heittelee villisti voltteja :D :heart: helpotuksen huokaus taas hetkeksi...
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Skippasin tämän päivän koulupäivän ja ajoin eilen yötä myöden kotiin (tunnit kun loppu yheksältä). Hyvä että tulin, saatiin tosi paljon tänään heti aamusta aikaseksi. Kahteen mennessä oli haettu kissojen uusi kiipeilypuu, kasattu se, siivottu, syöty ja koeajettu tiskikone. Sen jälkeen olikin aika ihan vaan olla ja möllötellä yhdessä miehen kanssa.

Myöhemmin illalla ompelin verhoja makuuhuoneeseen, tosin toinen jäi huomiselle kun selkä väsyi. Nyt oottelen miehen paistamia lettuja, jotka aion syödä mansikkasurvoksen ja sokerin kanssa :p

Huomenna teen toisen verhon, alotan sitterinn päällystämisen suunnittelun ja iltapäivällä tuleekin pikkusisko kyläilemään. Ensi viikolla olisi tarkoitus kutsua muita äitejä tähän kylään, joten pitää siis leipoa jotain oikein hyvää. Mokkapaloista oon aika kauan haaveillut, joten ehkä niitä..Joten kaikenlaista kivaa puuhaa luvassa, joten veikkaan että koulutehtävät jää tehokkaasti tekemättä. Mutten jaksa stressata, niin ei ainakaan vauva häiriinny siitä.

Mä en voi ymmärrä miten toi muksu on niin aktiivinen kuin se on. Heti kun istahtaa hetkeksikin alas, niin hirveät jamit päälle :D. Että ei todellakaan ole ollut sellasia päiviä, ettei liikkeitä olisi tuntunut ja sen takia olisi pitänyt alkaa panikoimaan. Eipä sillä että mitenkään olisin panikoinut missään vaiheessa. Välillä tuntuu, että mä oon ihan epätyypillinen esikoisen odottaja :LOL:

Lare ja Spyro 21+0. Vielä kaksi yötä rakenneultraan
 
Laretzki
Jännittää jo ihan huimasti. Heti kahdeksalta ultraamaan meitin pikkusta..Tosin mies kyllä sanoo leikillään että kasvattelen jättiläistä (kun liikkeet tuntuneet jo niin aikaisin ja maha kanssa on suhteellisen kookas ollut alusta asti).
 
Huomenta!!

MAHTAVAA Emby!!! Siinähän on jo 2-3! :heart: Kyllä taas näköjään palstailupaussi tuotti tulosta! Alan liputtaa pian palstatauon puolesta! :)

Lare Tsemppiä ultraan :) täällä odotetaan innolla kumpi sieltä on tulossa,tyttö- vai poikajättiläinen :)
 
Larelle ja viidalle tsemppiä tämänpäivän ultraan!!!!

Embylle onnea vielä tännekkin puolelle :kiss:

Memelisalla oli aivan ihania ultrakuulumisia :heart: ONNEA!

eska, koska sulla olikaan nt-ultra? mä veikkaisin että sulla olis istukka edessä joka hiukan vuotelee? ja toinen juttu voi olla ihan vaan limakalvot.. itselläni tulee seksin jälkeen hiukan pyyhittäessä kirkasta verta! mutta en oo osannu sitä säikähtää :) mutta hyvä juttu, että sydänäänet kuuluu, ja uskonki että kaikki on paremmin kuin hyvin!

Namppis koitaha parantua flunssasta siellä :hug: itsellä olis huomenna poskionteloiden punkteeraus : /

syysmyrsky kuinkas siellä on alkanu maalaiselämä hurisemaan =) mie jopa uskalsin eilen taas pilkkoa puita :D PIMEÄLLÄ!!! oli siellä kyllä valot pihalla.. mut silti!

ON, täällä iski viime viikolla flunssa.. ja TAAS on poskiontelot tulehtunut, ja huomenna siis punkteeraukseen ku en viittiny edes ottaa antibioottikuuria ku en koe saavani siitä mitään irti enää poskionteloille : / ja mulla on niin paljon kaiken maailman allergioita ja nyt tämä raskaus vielä niin en halua riskeerata mitään pikkasen kanssa! pelottaa ihan se punkteeraus, mutta pakko mikä pakko.. ne isot neulat ja muut systeemit! hohhoijjaa.. ja oli ihana viikonloppu, kävin ostamassa syyskukkia, kanervia, pari havua ja hopealankaa.. tein kauniit istutukset niistä, lyhtyjä laitoin pitkin pihaa puihin roikkumaan ja päätin että nyt saa syksy tulla kunnolla! ja voi luoja miten kaunis meidän piha oli illalla kun lyhdyt loisti :heart: ai, jotain onnenhekumaa vai? :D

täällä on oireet helpottanu ihan kamalasti ja välillä mielessä käyki, onkohan kaikki masuasukilla hyvin :confused: toivottavasti.. enää 10 yötä ultraan! mieskin odottaa sitä jo kovasti..


maanantain kevennykseksi:
mies lohkasi hyvin eilen :D mä sanoin että "onneks pikkanen tulee toukokuussa jo, ettei ison mahan kanssa tarvii helteillä olla.." mies siihen "ai, tulee toukokuussa.. mä luulin et äitienpäivänä" :D

tiuhti ja puupponen :heart: 10+1
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti Kiitos kysymästä,täällä maalaiselämä on lähteny todella auvoisasti liikkeelle kun mies on elänyt elämänsä kerrostaloissa niin kaikki omakotitaloon liittyvät työt kaatuu mun harteilleni. :D Meen äiti tossa just sano et jos kuulee viel kerranki et mä revin noita painavia puulaatikoita tuolla pihalla niin se röykyttää miehen oikein kunnolla :D Kyl tässä vähän on totuttelemista itselläkin elää takkojen hiillosten mukaan,mut mua se ei haittaa ku tykkään olla kotona ja hääriä kaikkea :)


Tänään on tulossa vieraita. Iltapäivällä leivon vielä suolaista hiukan, muffinit leivoin jo eilen. Mustikka-maitosuklaa muffineita ja vadelma-valkosuklaa muffineita. :) Sit vielä kun sais kodin siivottua sieväksi miehen elektroniikka asennuksien jäjiltä niin hyvä on!
 
Laretzki
Nyt on ultra käytynä. 45 min ultrattiin, kun vaavi oli sitä mieltä että aamua ei saa häiritä ja mötkötti niin sitkeesti siellä aloillaan, välillä vähän vaan venytellen ja ultraaja ei meinannut löytää aorttaa niin, että olisi nähnyt siitä sen mitä niiden kuuluu katsoa. Rakenteellisesti kaikki oli ihan ok, ettei tällä hetkellä ainakaan ole mitään syytä huoleen. Sain myös viimein tietää numeroina ne riskit seulonnoista ja ne oli enemmän kuin hyvät. Viikot onkin jännä juttu, kun äippäpolin koneen mukaan tänään on 21+1 (mitä mieltä mäkin olin ihan alkuun, että sunnuntaisin olisin poksunut ja LA olis 26.2.), neuvolan mukaan on 21+2 (jonka mukaan itse menen) ja vauva vastasi vielä viikkoja 21+3. Mutta aika lähellä siis mennään. Ja tää ehkä tukee sitä mielikuvaa mikä on ollut että kuitenkin pikkasen isompi kuin laskennan mukaan. Painoarvio oli 439 g, joten ihmekkö jos potkuissa alkaa olemaan jo voimaa.

Ultraaja sitten jossain vaiheessa kysyi, että mitenkäs tämän sukupuolen kanssa ja sanottiin, että jos vaan näyttää, niin halutaan tietää. Hetken tutkailtuaan täti totesi ettei tänne kyllä pojan värkkejä oikein mahtuisi. Ultrauksen jatkuessa vauva ojenteli itseään ja totesi, että eipä tuonne jalkoväliin mitään nouse. Ja sattui katsomaan sellaisesta kuvakulmasta, että jos poika olisi, niin siinä olisi kivespussit pitänyt olla näkyvillä, joten me siis saatiin tyttölupaus. Vähän oli sellainen olo, että olinpas oikeassa :D

Mieheltä kysyin autolle kävellessä, että mitä ajattelee ja sanoi, että tuleekos tästä nyt sitten ??. Joo, jos se vaan sulle kelpaa ja kelpashan se, joten vauvalla on nimikin jo. Autossa vielä kysyin, että harmittaako (kun tiesin, että kaikesta huolimatta mies toivoi pikkasen enemmän poikaa), johon mies oli että ei. Sanoin että sun pitää sit seuraavasta tehdä poika (kun mies ehdottomasti haluaa että on molempia) ja siihen totesi, että niin sitä pitää, että sun mieliksi tämä on nyt tyttö (vaikka oikesti mieskin oli ehkä enemmän poikaveikauksen kannalla, kuten kaikki muutkin)

ja tiuhtillekin suosittelen ehdottomasti sarvikuonokannua nenän huuhteluun. Kummallinen kapistus, mutta auttaa tosi paljon ja pitää nenän puhtaana, niin ei varmaan sit niin herkästi lähtisi poskiin asti..

Lare ja Spyro 21+2
 
Täälläkin käyty ultrassa ja kaikki hyvin! Viikot vastasi melkein omaa arviota, eli tänään 12+0 eli pääsin poksumaan uudestaan :D Pikkunen sätki menemään oikeen urakalla ja jumppasi ja heitteli kuperkeikkoja äitin ja iskän iloksi :heart: Niskaturvotus oli 0,56 eli erinomainen ja muutenkin kaikki palikat kohdallaan. Istukka on edessä eli siinäkin varmaan osa syy miksi ei oo vielä koti-doppleriin sydänääniä kuulunut. Mutta nyt autuas ja väsynyt olo valvotun yön jälkeen kun jännitti niin kauheesti. Ainiin, ja uusi työnimikin tuli kun näyttää yhdessä kuvassa meidän mielestä ihan Mustanaamiolta... :)


viida ja mustanaamio 12+0

Aijaa.com - 8890658.jpg
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_

Yhteistyössä