Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Namppis Peukutukset asunnon metsästämiseen! Toivottavasti työ ei ole kuitenkaan ihan vastenmielistä. Onneksi pääset äitiyslomalle melko pian :)

PikkuHöttis Onnea hyvistä sokerirasitustuloksista! Mua meinaa jo vähän jännittää omat tulokset... Vajaan kahden viikon päästä olis nimittäin rasitukseen meno. Ja mulla ei ultrakuvissa ole CRL-mittaa myöskään merkittynä, ainoastaan äitiyskortissa.

mynttis Silloin kun liityin tohon esikoishaaveryhmään FB:ssä, niin pyysin miestä kattomaan, ettei se vaan näy mun seinällä tms. eikä näkynyt. Ihan turvallista pitäisi olla. Se taitaa kyllä näkyä sulle itsellesi ja muille ryhmäläisille, mutta ei mielestäni muuten.

Jomi & SS 24+3
 
Jomi Ok, hyvä :) Ainakaan kukaan ei ole vielä kommentoinut mitään eli eiköhän se liittyminen ihan salassa pysynyt :D

Höttis Tsemppiä sinne sydäntutkimuksiin! Hyvä että sait nopeasti ajan. Tuu sitten raportoimaan :)
 
Laretzki
Meillä tunsi mies tänään vissiin ekaa kertaa liikkeitä!. Makasin sohvalla jalat miehen sylissä ja se piteli kättä vatsalla, kun sanoin, että kokeillaan jos tuntuisi, kun Spyro tuntuu olleen tosi aktiivinen viime aikoina ja että tömähdykset tuntuu omaan mahaan jo tosi selkeinä. Meni hetki ja sitten tuli kunnon tömähdys ja sanoin miehelle että nyt. Melkein heti perään tuli toinen ja sanoin siitäkin. Mies sitten sanoi, että taisi tuntea jonkinmoisen töykkäyksen :heart:
 
Huomenta naiset!

Lare Ihanaa, kun miehesikin tunsi liikkeet.. Onnittelut siitä:heart: Täällä kans kovasti odotellaan, että milloin liikkeet tuntuis ja kyllä ne varmaan pian tuntuukin.. viitteitä on mutta ei uskalla vielä laittaa niitä potkuiksi..

Jomi kiitos kovasti tuosta tiedosta ettei sinullakaan ole sitä CRL-mittaa.. ajattelin jo, että mikä tämän homman nimi oikein jo oli, mutta näköjään riippuvainen niin monesta asiasta.

Mynttis kiitos tsempityksistä. Tosiaan oli hieno juttu ku pääsin näin pikaiseen tutkimuksiin, mutta luulen, että neuvolalääkäri pisti vähän vettä myllyyn. Minusta tuntui, että hän vähän säikähti sitä minun sivuäänen kovuutta. Ja kyllähän se sydän on paljon kovemmalla näin raskaus aikana.. mun ei kestä yhtään iltaisin "väsähtää" niin johan sydän tekee omiaan tai ainakin tuntuu siltä. Noh, ens torstainahan sen sitten näkee mitä siellä on ja minkä diagnoosin se lääkäri tekee!

(.) jäi viimeeksi kertomatta, että kun kuuntelin dopplerilla pikkuisen sydänääniä, niin johan toinen potki ja tosi lujaa. Mieskin naureskeli ja säikähti aina kun toinen monotti suodaan doppleriin :D Tuntuu kyllä olevan tosi vikkelä kaveri, ku sai koko ajan hakea puolelta jos toiselta ääniä, jotta sydämen lyönnit kuuluis oikein kunnolla..
Käytiin sitten viime viikonloppuna ostoksilla ja löysin itselleni hyvät äippäfarkut. Jouduin turvautumaan erikoisliikeeseen, sillä en löytänyt esim. H&M:ltä mitään äippävaatteita. Ihana nyt kun ei mikään purista tai paina !! Ajattelin, että ku mennään syyslomalla taas käymään pohjoisen suunnalla, niin käyn sitten siellä H&M:llä ku pikkusisko sano, et siellä on äippävaatteita. Ja sitten kierretään kirppareita.

No nyt ei muuta kuin oikein mukavaa syyspäivän jatkoa naiset ja iloista mieltä :D

Hötö ja MiniMe 15+5 :heart:
 
Huomenia :kiss:

Hötölle isot tsempitykset sydäntutkimuksiin, toivotaan, ettei siellä ole mitään vakavaa! ja onnea hyvistä sokerirasitustuloksista! =)

Lare siitä se liikkeiden metsästys lähteepi :heart:

Namppikselle onnea asunnonostoon, toivotaan että saatte unelmakotinne =)

itse olen myös jatkuvasti tukossa, ja mun on MONTA kertaa pitäny käydä ostaa se nenäkannu :ashamed: aina se jää! vaikka tukkonen nenä vaivaa joka päivä ja se on niiiin ärsyttävää! josko mä tänään saisin aikaseksi! miltä se tuntuu kun laittaa suolalitkua nenään?

täällä on ollu aika hiljasta viime päivinä :)

(.), mulla oli jopa 3 "oireetonta" päivää ja ehdin jostain syystä vähä huolestua.. tissit toki kipeet ja mahaa kiristelee.. mutta ei ollu huono olo, kunnes taas tänään :D onneksi eilen kumminkin osasin hetken nauttia hyvästä olosta! :D tänään aamulla istuessani työpisteellä, olo oli mitä mainioin kunnes sekunnissa alkoi hikeä pukkaamaan ja sitte tuntui että on 2 sekuntia aikaa ettiä joku mihin oksentaa :D ei onneks tullut mitään ylös saakka vaikka kakostelinki.. ja sitte äkkii rannekkeet käteen ja vettä juomaan ja ovi kiinni :D

huh huh mitä odottamista vielä.. 27.10 oli nt-ultra =)
kysyisinkin nyt, kun luen lippusia ja lappusia, lukee niissä, että veriseula tulis ottaa 9-11 viikon välillä, ja mulla siis nt-ultra olis 11+4 ja silloin SAMALLA olis tarkotus ottaa ne verikokeet? meneekö ihan oikein? siis onko niin että se veriseula pitää ottaa silloin 9-11 viikon välillä vai enkö osaa lukea? :ashamed:
seuraava neuvolakin on vasta 11 viikon alussa.. meinasin kyllä tänää soitella sinne varmuudeksi :)

tiuhti ja Pikku T :heart: 8+4
 
Laretzki
tiuhti Se tuntuu vähän kummallisesta, koska menee hetki ennen kuin sen oikean asennon löytää. Jos asento ei oo oikea heti, niin tuntuu että nenä täyttyy vedestä ja sit kun se lähtee virtaamaan läpi, niin tuntuu taas ihan hyvältä. Paljon paremmalta tuo suolavesi nenässä tuntuu kuin esim. uimahallin vesi. Ja tosiaan tuo tukkoinen nenä on ihan normaalia raskausaikana, koska limakalvot turpoaa yms. :)

Meillä oli niin että samana päivänä kun oltiin np-ultrassa niin siitä mentiin sitten verikokeeseen. Saatiin siis lähete siltä kätilöltä joka meidät ultrasi.
 
Tiuhti Mä sain lähetteen noihin verikokeisiin neuvolasta, ja kävin labrassa ennen ultraa. Se täytyy tehdä rv 9-11 välissä. Soita sinne neuvolaan ja kysy et saisitko sä sen lähetteen labraan. :)

ON: Tänne ei oikeen mitään uutta, samaa odottelua vaan. Menis viikot nopeemmin, haluun jo tän masukin ulos. :)

- Sokruli ja pikku tytteli 28+3 -
 
Tiuhti mulla nuo arvot otettiin 12+4, eli muistaakseni rv12 asti voidaan ottaa. Ja tiiänet tässä on tulkintaeroja. Neuvolan mukaan 12+3 on rv 12, mut musta se on rv 13 koska sitä jo eletään. Sama ku eletään kuluvaa lokakuuta eikä syyskuu + 6pv :D Joo tiiän, saan tikusta asiaa halutessani :D

Laren mies jo saanu kiinni liikkeistä. Meillä ollaan vielä epävarmoja. Kerran mies on saanu tökkäyksen kämmeneensä ja kerran poskeensa. Mut ei olla varmoja onko ne nyt ollu vauva vai ei, uskosin kyllä et on mut selkeempiä/useempia liikkeitä odotellessa :heart:

Meillä tuli ostettua maanantaina vaunut ihan vahingossa. Miehen kanssa oltiin kyllä emmaljungan mieluinen runko käyty valihtemassa aikasemmin, mut mieluista kuosia ei oo löytyny. Nyt pohjosen reissulla käytiin sit reissun päällä kysäsemässä kotopuolesta tarjousta vaunuista ja sieltähän se rakkaus löyty, en mä voinu sitä sinne enää jättää ku varmaan tulee olemaan tosi suosittu kuosi ja mä tosissani sen halusin. Onneks oli tilillä rahaa ja vaunut pakattiin autoon. Meillä siis odottelee pienokaista Emmaljungan duo edget brown flowers kuosilla

katso liitettä 13986

Meiän vaunut on kuvasta poiketen täysin suklaan ruskeat

Täällä vissiin on alkanu supistelemaan Tänään meen sit tk:n lääkärin tarkistukseen ettei oo vielä mitää vaikutuksia kehoon tehny. Toivottavasti tässä ei vaan liian aikasin sairaslomalle joutus

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 19+4
 
Sokruli meinasinkin soitella neuvolaan tästä asiasta :) kiitos!

mut tätä just meinasin, että aika erilailla nämä seulonnat menee?!?! kun toukokuisissakin joillakin otetaa samassa yhteudessä nt-ultran kanssa se.. ja minusta se on outoa koska siinä seulontalappusessa lukee selvästi 9-11 viikon välillä verikoe!? ja koska mä olen äitiyspoliklinikan aktiivijäsen, mulle soitettiin kotiin että koska haluan ajan ja siinä mä ite kysyin et mites se verikoe niin sanoivat vaan että ultran jälkeen verikokeeseen..

Memelisa, mäkin ajattelen että kun nyt on rv 8+4 niin on viikko 9 menossa :) ja minustakin se lasketaan näin.. ainakin useammat neuvolat minusta laskee näin :confused: voih :heart: siellä jo vaunuostoksilla käyty! mieki haluun jo :D hienot on vaunut! ja liikkeiden metsästys alkanut sielläkin :) ja kohtahan sulla poksuu jo 20 :O HUI! ONNEA jo etukäteen :kiss: ja toivotaan että supistukset on ihan harmittomia harkkareita, mutta kannattaa lepäillä ja ottaa ihan rauhaksiin nyt! :)
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti mullakin otettiin verikoe ennen ultraa. Sain erikseen lähetteen neuvolasta omaan terveyskeskukseen ja sieltä lähettivät verikokeen tiedot sitten eteenpäin ultraavalle sairaalalle. Ja muistaakseni mulla verikoe otettiin 29.8. eli mulla oli silloin kuukautisista laskien viikot 9+4.
Minäkin sanoisin, että kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä..
 
Memelisa Teille tuli kyllä hienot vaunut ostettua! Ihanat suklaan ruskeat :heart: Meilläkin jo käytiin katsomassa vaunuja ja löysinkin yhdet aivan ihanat vaunut, mutta ajateltiin, että katsotaan nyt, että mitä saadaan mistäkin käytettynä. Ollaan menossa ihan pian kans kotopuoleen pohjoiseen ja voi olla, että sieltä tarttuu matkaan vaikka mitä sisaruksien tenavilta jääneitä juttuja. Vaunut vois hyvin ottaa/ostaa käytettyinä, mutta autoistuimen kyllä haluan aivan uuden. Saa sitten kattoa, että pistääkö mies hanttiin ku tuntuu, että se haluaa ihan omanlaisensa vaunut.. ainakin silloin ku piipahettiin katsomassa vaunuja, niin sehän oli vain innoissaan. Tietysti heti ekana kattoi sellaisia vaunuja jotka varmasti menee pojallekin :D Toivoo vissiin poikaa vaikka ei ole sitä ääneen sanonutkaan :heart:
 
Laretzki
Joo, kyllä se menee niin, että kun mullakin tänään 19+5, niin meen jo kahettakymmenettä viikkoa. Ja niin ne sen täällä neuvolassakin katsoo, tietty neuvolakorttiin merkataan aina tarkalleen toi vk+pv. Mä olin silloin seulonnoissa jotain 11+ eli kahestoista viikko. Mut parhaitenhan se tosiaan tiuhti selviää kun soittaa ja kysyy neuvolasta. Täällä ainakin joka kerta on että jos jotain vaan on niin soita ihan koska tahansa. Muutenkin tuntuu, että täällä ainakin pidetään eka kertalaisista tosi hyvää huolta. Tai siis ainakin silloin kun omalle terkalle pääsen. Jonkin verran on nimittäin päällekkäisyyksiä yms, joiden takia oon sit ollut jonkun muun terkan luona ja ei oo ollut niin kivaa sitten.

Pitäisi alkaa raapustaa yhtä pihapiirrosta, joka olisi pitänyt jo viime viikolla palauttaa, mutta tää räkäkeli taas vetää kyllä kaikki energiat sateen mukana viemäriin. Ja tuntuu että kämppä on tällä kelillä vielä niin hiton pimeäkin, kun ei oo kaikki lamppuja laitettu paikoilleen. Mutta jos söisi ensin, keittäisi kupin teetä ja sitten alkaisi katsoa että mitä voisi saada aikaiseksi.
 
soitin neuvolaan ja täällä meilläpäin se tehdään siis samassa yhteydessä nt-ultran kanssa eli 11-13 viikon välillä?! :O ja mulla on silloin viikot 11+4.. kai se sit on okei jos kaikille muillekkin meillpäin asuville se on tehty niin!

Namppis sinä vaikutat samalla suunnalla kuin minä, kuinka se sulle tehtiin?
 
Tiuhtis. Verikoe otettiin samalla käynnillä kun oli nt-uä eli mulla siis ennakkotiedoilla 11+5 mutta muuttuikin uä:ssä 12+1. Ja niin se muissakin hus:in sairaaloissa mun ymmärtääkseni menee.

Ettekö te muut ole saaneet tätä:
http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/5c58fa84-b408-429f-bfb9-5d55d9d3883e
Meille toi jaettiin ekalla neuvolakäynnillä kaikille äideille, ittekin sain ton.

Me tehtiin siitä kämpästä tarjous, huomenna selviää miten käy. Jännittää.

Ja POKS POKS 24+0 :heart: Täytyy laittaa tohon kameraan uudet patterit että saa poksuntakuvan, viime viikolla jäi kuvaamatta.
 
Namppis, eipä tuollasta meille oo jaettu. Pikaisesti viime keväänä vastaavanlaista katottiin kun edellistä odotin, nyt ei ees tällasta kertausta ollu :( Mutta tuostapa itelleni tän oppaan nyt tulostelen :)

Kävin tosiaan lääkärissä ja kaikki fyysiset paikat kondiksessa, jeij! :) Joten jos nää nyt harkkasuppareita on niin ainakaan ne ei oo mitään tehnynnä. Hassua sinänsä, koska musta mulla ei kiristy koko kohtu, vaan tuo kohdun etuosa häpyluun yläpuolelta. Oon kyllä jotenkin enempi siinä uskossa et 50-50 et varmaan osa vauvan punkaamisia (mulla siis eteenpäin kallistunu kohtu) ja osa varmaan noita harkkasuppareita. Mielenkiinnolla seurataan et mihin tää tästä kehittyy ja millasella aikataululla. Toivottavasti ei tarttis töistä jäädä pois, vaikka ei kyllä täällä töissäkään paljo huvita olla :LOL:

Työn sorven ääreltä
Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 19+4
 
Huomenia

juuri tuon oppaan takia minkä namppis laittoi iski mun paniikki :D siinä lukee että verikoe otetaan 9-11 välillä ja ultra 11-13 viikon välillä! vai käsitänkö mä sen väärin? mut kyllä kai se on ihan okei mitä ne mulle sanoo siitä seulasta :) josko vaan luottaisin niihin! kiitos namppis kun kaivoit ton esille :)

Namppis jään innolla odottamaan kuinka teidän käy =) pidän kaikki varpaat ja sormet ristissä että saatte sen asunnon!!!!

Memelisa, hyvä kuulla että kaikki on kunnossa :kiss:

täällä lähdetää tänään mökkeilemään viikonlopuksi :) IHANAA!!! toivottavasti vaan siellä on sähköt tallella ettei puita oo kaatunut linjojen päälle! vaikkakin kyllä sitä ilman sähköä pärjää, ainut huolen aihe on vaan tuo pimeys ja se on ihan metän keskellä :D siellä on kaiken maailman elukoita.. ja paskahuussi on noin 20m päässä päärakennuksesta! kiva yöllä pimeessä lähtee sit sinne hiipparoimaan ku tiedän että mä käyn vähintää sen kerran pissalla yöllä :D

täällä uusi oire havaittu, väsymys!!!!!! aamusin ei meinaa päästä ylös millään ja iltasin olen jo 8 unten mailla :ashamed: päikkäreitä en oo vielä viittiny nukkua vaikka mieli tekis ku pelkään etten saa sit yöllä unta!

oikein ihanaa syksyistä viikonloppua kaikille :kiss:

tiuhti ja Pikku T :heart: 8+5
 
Maailman ihanin pieni ihme syntyi 28.9.2011 klo 21.25. Pieni mies 50cm, 3230g :heart: Synnytys ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan ja sairaalassakin oltiin viikko kellastumisen ja valohoidon takia, mutta nyt kotona. Pientä murhetta tuo pojan poskessa oleva patti jota tutkitaan, mutta hyvin harvinaista on pienillä mitkään pahanlaatuisuudet. Turtkimuksiin päästään 2,5 viikon päästä.
Mutta lapsi on ihana, kiltti, helppo ja niin suloinen :heart: Sana rakkaus on saanut aivan uuden merkityksen :)

Zophie+ Pikku-Ukko 9 vrk
 
Zophie, vielä kerran huimasti onnea pienestä miehestä :heart: sait kyyneleet mun silmiin rakkauden sanoilla! hienoa kuulla että kaikesta huolimatta olette kunnossa ja minäkään en usko että pienellä iällä vielä on vielä mitään pahanlaatuisuuksia! oikein paljon ihanaisuuksia vauva-arkeenne :kiss:
 
Zophie Suuren suuret onnittelut pikkuisesta pojasta!! Mäkin täällä herkistelen sun kirjoitusta! Harmi, että synnytys ei mennyt suunnitelmien mukaan ja sairaala-aika venyi, mutta onneksi olette nyt kotona! Mäkään en usko että mitään pahanlaatuista teidän aarteella olisi! :heart: Ihania vauvapäiviä!
 
Laretzki
syysmyrsky Eipä oikeastaan mitään muuta, kuin että Panadolia saa ihan huoletta ottaa kaksikin kerralla heti, kun antaa viitteitä että päätä voisi särkeä. Ja sitten jos pääsee kovaksi niin Panadolia vaan. Nyt kun asiasta tulikin puhetta, niin vasta tajusin, ettei oo päänsäryt vaivanneet pitkään aikaan enää :)

Näin muuten viime yönä unta, että meidän syntyneellä vauvalla oli krokotiilin iho. Sit mun piti koko ajan suihkulla puhdistaa sitä, kun niiden suomujen väliin jäi kiviä, vaikka vauva ei ollut lähelläkään hiekkaa. Mä myös nypin niitä kiviä pinseteillä pois. Ihan älytöntä. Unessakaan kukaan ei kommentoinut että vauvalla olisi ollut jotain pielessä, vasta aamulla tajusin että just joo taas :LOL:
 
Huomenta! :)

Täällä tänään taas neuvola,mieskin sanoi tulevansa mukaan :) Nyt on muutaman päivän kuulunu dopplerilla sydänäänet tosi selkeesti ja lukematkin on tullu tauluun ja ollut välillä 145-155. Saas nähdä mitä neuvolassa saavat mut hirvee melskaaja hän on :) Ja masu alkaa pyöristyä jo selkeesti. Eli siitä vielä pari kuvaa,eka on miehen ottama masu kuva ja siitä saa selkeesti sen käsityksen mikä miehen mielestä on masukuva :D

Aijaa.com - 8846882.jpg

Aijaa.com - 8846883.jpg Eli näissä 14+1

Syysmyrsky & pikku-Hirviö 14+2 :heart:
 

Yhteistyössä