Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

tiuhti, joo joo :D Mulla on joku vanhahko Angel Sounds, missä ei ole mitään näyttöä. Hyvin se silti toimii, vaikka on jo kolmannella omistajallaan :D

Ihanaa, jäin loppuviikoksi saikulle. Flunssa sekä kusirakontulehdus kaatoivat petiin... tai no, tähän sohvalle :D
 
PRKL, miten jollain on pokkaa pölliä kirpparilta kamaa? Pikkasen vituttaa kun oli pitänyt iittalan tuikkukippo viedä ja korkkarit kans. Tai siis onhan se 3e helvetin iso raha maksaa korkkareista.... Kamaa häviää mut myynti pysyy samana :( Nyt on paha mieli ihmisellä, ei oo mun päivä ei.
 
Hyvää huomenta! :) Täällä onki ollu hiljasta nyt..

eskapismi Sait kyl tosi aikasin kuuluviin :) Tai kyl sitä itekki varmaa ois saanu jos olis honannu millee homma oikeesti toimii :D

Namppis Joo ihan perus settiä,toisten mielestä se nyt on ihan ok pölliä jos ei kerta oo ku se kolme euroa hintaa,ärsyttävää :( Toinen on et sit niitä kamoja heitällään ympäri kirpparia vääriin pöytiin. Seki on ärsyttävää..


ON Täällä alkaa masu tulla näkyviin. Siskolla tuli myös tosi aikaisin näkyviin,ihan selkeä vauva masu jo rv16. Kyllä tän jo alkaa nähdä kun ennen ollu litteä vatsa :heart: Ja turvotus on lakkaamassa kun alkaa muutki housut mennä jalkaan hetkeks ku pelkät leggarit..
Ja täällä lenssu tekee kans tuloaan. Varaudun jo valmiiks monta kuukautta kestävään angiina/korvatulehdus rumbaan,tää on jo ihan tuttua :D

Pistäkkee nyt muutkin kuulumisia! :)


Syysmyrsky & Pikku-Hirviö 12+4 :heart:
 
Huomenia :)

mie se nukuin pommiin sit oikein kunnolla :D minä, joka normaalisti on töissä viimistään klo 6.30, saavuin juuri töihin! :ashamed: ja hetkenaikaa meni kyllä kotona kyökkiessä vessassa!

taiska, siis sehän on ilmiselvää että myös sinun lapsesta tulee koliikkivauva :D tuo on minusta niin ärsyttävää.. tokihan siis pitää varautua siihen, mutta että TULEE! ja upeaa kuinka hienosti poika kasvaa tissimaidolla :) vaikka ei minusta korvikkeissakaan mitään vikaa ole :)

namppis, paskoja ihmisiä suoraan sanoen :( meillä aikanaan kävi samalla tavalla.. meillä meni tavaraa melkein 30e edestä varkaille! ihmiset vaan on niin pirun ahneita nykyään.. ootko varma ettei tavarat ollu kulkeutunut muihin pöytiin?

eskalle pikaisia paranemisia :hug: ja mie meinaan kyllä tilata sen dopplerin! :D mut jos odottais vielä parisen viikkoa :)

syysmyrsky, koskas myö saadaa ekaa masukuvaa? :) häädetää sulta se flunssa pois jo heti alkutekijöissään :kieh: toivottavasti säikähti :D

ON, huh huh :D tää pahaolo on jo aika isoa! en mie ois koskaa uskonu että se tällasta on! ja nyt siis alkaa mullekkin uni maittamaan, se on uusi oire :) mut välillä mulla oikeesti alkaa kalvamaan mielessä että onkohan kaikki hyvin, alkanu pelkää keskeytynyttä keskenmenoa.. mut kyllä taas oireet puhuis puolestaan että ei sellasta oo sattunu! noh, sen näkee sitten kuukauden päästä kun on NT-ultra :) ja juu, mulla on tullu painoa 3,5kg :ashamed: parissa viikossa........ noh :) eipä haittaa :D luulen että johtuu suurimmaksi osaksi turvotuksesta!

tiuhti ja Pikku T :heart: 7+4
 
Laretzki
No niin, jos sitä itsestään ilmottelisi tännekin välillä. Flunssa on edelleen kiusana, yskä on satunnaista, mutta sitten kun se iskee, se kuullostaa tosi pahalta, kun siihen tulee pohjakaiku ja kuullostaa siltä että yskin keuhkot pihalle asti ja suuhun tulee verenmakua. : / Tänä aamuna on väsykin aika kaamea, koska eilen tuli lähdettyä opiskelijabileisiin. Ja oli kyllä hauskaa jutella ihmisten kanssa. Ensimmäinen poikakin kommentoi mun mahaa :D Se oli kyllä niin huvittava tilanne, juteltiin meidän uudesta asunnosta ja sitten kysyi että miten kun teille on jossain vaiheessa varmaan tuota perheenlisäystä tuloss *vilkasi mun mahaan* minä: "juu?" että meinaatteko nukuttaa sitä omassa huoneessa alusta asti? Meinasi kyllä ruveta naurattamaan,mutta selitin sitten että ei, koska syönti tahti on alkuunsa varmasti sen verran kiivas ettei jaksa. On myös kivaa haastaa baarimikkoja tekemään alkoholittomia drinkkejä. Ainoa vaan, että ne on kaikki tosi kesäisen näköisiä :LOL: mutta tulee ainakin halvaksi kun maksaa vaan 3 e/kpl

Mies sai muuton tehtyä keskiviikon ja torstain aikana tehtyä. Tänään anoppi tulee illalla auttamaan siivouksessa, joten huomenna kun meen kotiin, niin saan mennä ihan meidän yhteiseen omaan kotiin, laittamatta tikkua enää ristiin vanhan kämpän suhteen ollenkaan :heart: Uutta kämppää sitten laittaakin ihan mielellään, kun on kaikenlaista kalusteiden ostoa yms. :)

Lare ja Spyro 18+5
 
En mä usko että ne kamat on vaeltanu muihin pöytiin kun mun pöytä on TOSI lähellä ulko-ovea niin siitä on vaan helppo nappaa mukaan ja livistää vaikka kassalta onkin suora näkyvyys siihen. :/ Mut pitää nyt seurailla tilannetta...
Kävin aamul viemässä pissanäytteen labraan kun eilen tosissaan niitä leukosyyttejä näky neuvolan stixissä, iltapäivällä saan soitella vastauksia sitten. Kävin samalla allekirjoittamassa työsopimuksen ja hakemassa avaimet uuteen duuniin. Kätevää kun on duunipaikka, oma terveyskeskus ja labra kaikki samassa talossa. (ja vielä 2 entistä duunipaikkka) :D Sit vielä kun neuvolakin olis tossa niin täydellistä mut toisaalta nyt mulla on neuvolaan 500metriä kun tonne tk:seen on 2kilsaa :D
 
syysmyrsky, eilen en saanutkaan sitten mitään kuuluviin, ja iski lievä panniikki! Muuuutta niin voi kuulemma käydä, jos kohtu on eri asennossa tms. Tänään täytyy tsekata uudestaan :) sen laitteen saa kytkettyä niin, että ääni kuuluu stereoista :D
 
eskapismi Joo älä pelästy,ties mikä ralli siellä on meneillään :) Meilläki aina löytyy eri kohdasta ja vaikee kuvitella et kohtu olis jo niin venahtanu et voi sellasta volttia heitellä :D

Namppis Höh :( aika mälsää kyl..

Tiuhti Kyl se vaan niin kävi et räkähanat aukes :D Mut ei siinä mitää kunhan se ei väsytä mua yhtään tästä enempää..


Tässä nyt tää säälittävä,älkää naurako :ashamed:
Aijaa.com - 8779034.jpg
 
Larelle paljon onnea uuteen kotiin :heart: ja pikaisia paranemisia!

Namppis, no joo.. eiköhän ne kamat oo lähteny jonku mukana ulos saakka! voi että mua ärsyttää sun puolesta :kieh: toivotaan että sulla olis nyt puhas pissa vaikka eilen olikii jotain muuta.. onko pissatulehdusoireita? ja sulla kyllä tulee lyhyt terkkamatka :D hyvä vaan! mut toisaalta paska silleen jos on kipee ja menee lääkärii niin sitte siellä on tuttuja aina kyylimässä :stick: onnea POKSUMISESTA! =)

syysmyrsky, kyllä siellä on selvä vauvamasu havaittavissa :heart: siis ihan selvä kumpu!!!
 
Hei hei täällä on yksi helpottunut nainen :wave: Nt-ultra ohi ja pikku-papulla kaikki hyvin :heart: CRL-mitta 6,8 cm (jos tulkitsen merkintöjä oikein), vastasi hyvin viikkoja niinkuin muutkin mitat. Riskiluvuksi tuli 1:2700, eli ei huolta siitäkään. Papu aluksi sätki ja heilutteli paljon mutta sitten just kun piti mitata niskaturvotusta niin se asettu mukavasti ihan väärään asentoon. Ultraaja piitkään yritti ravistella sitä liikkumaan ja minäkin yritin yskiä ja kaikkee, mutta papu oli täysin tyytyväisenä asennossaan :D Lopulta kuitenkin saatiin mitta otettua :) Koko tapahtuma oli niin tunnepitoinen ja olin niin jännittynyt, että meinasin pökrätä kun astuin tutkimuspöydältä alas :p

Ja sitten kuvaa veijarista...
Aijaa.com - 8779765.jpg

Äkkiä yritin lueskella muidenkin kuulumisia...

eskapismi Hienoa, että sait jo näin aikaisin sydänäänet kuuluviin! Pääset käyttämään doppleria koko rahan edestä :) Mullakin meni pari päivää välissä ennen kun ekan kerran jälkeen kuulin taas uudestaan, eli ei paniikkia, kyllä ne sieltä taas löytyy :)

tiuhti Jaksamisia pahoinvoinnin kanssa! Mullekin tuli yllätyksenä millasta se oikeestaan onkaan, lähinnä se että se on jatkuvaa eikä tosiaankaan mitään pelkkää AAMUpahoinvointia :p Sulla on jotenkin niin klassisen kuulosia noi oireet hajuherkkyyksineen yms, eli eiköhän se pikkukaverikin siellä kasva just niinkun pitää :)

syysmyrsky Hienot ultra- ja masukuvat :heart:

mynttis & papu 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Luin tuolta syyskuisista, että Zophielle on syntynyt pikkuinen poika eilen illalla. Paljon onnea koko perheelle! :heart:

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista, syysmyrsky ja mynttis!

Tsempitykset kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Toivottavasti pysyisi suht.koht. siedettävänä.

eskapismi Onnea sydänäänien bongaamisesta! Tuli ihan semmoinen olo, että pitäiskö itsekin kaivaa doppler esille, on se vaan niin ihana ääni :heart:

taiska Kivaa tosiaan tuo pirujen seinälle maalaaminen mm. koliikin suhteen. Jokainen lapsi on omanlaisensa, joten ihan turha odottaa automaattisesti pahinta… Toivottavasti siis poika on jatkossakin rauhallinen!

Laretzki Onnea uuteen kotiin! Sulla onkin pesänrakennusvimmalle sitten ihan selvä tilaus ;)

syysmyrskyllä on ihan selvä vauvamasu jo! :)

(.) Tänne ei kummempia kuulu. Miehen työsopimusta jatkettiin viidellä viikolla, mikä oli tosi kiva juttu! Saa vaipparahastoon vähän lisää täytettä, vaikka kyllähän se aikamoiseksi kynyttämiseksi menee silti vauvan synnyttyä, mutta se nyt oli tiedossa :p

Äitiyspäivärahasta ja äitiysavustuksesta sain toissapäivänä päätökset kotiinkin saakka, joten nyt odotellaan kovasti, koska ä-pakkaus saapuu! Lauantaina meen tapaamaan muita tammikuisia. Melkein alkaa nyt jo jännittää, mutta mä oonkin hieman tämmöinen sosiaalisesti kömpelö tapaus :ashamed:

Kohta täytyy lähteä ulos kastumaan ja sen jälkeen olis viikkosiivouksen aika! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Jomi & SS 23+4
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Tiuhtis, ei mulla ole mitään oireita :/ Mut kahdella plussalla ne leukkarit oli tänäänkin mut sovittiin et katsotaan viljelyn tulos viel huomen ja sit konsultoidaan lekuria tarvittaessa. Saan sit kuurin kuitenkin ennen viikonloppua jos tarvii.
 
ihan pikaiseen kirjottelen..

ONNEA Zophielle pienestä pojasta :kiss: mie arvasin et jotain tapahtuu kun oli nii hiljasta! :)

Namppis aika hassua ettei oo mitään oireita.. noh, hyvä vaan kumminki hoitaa pois!

Kaikille haluan toivotella oikein hyvää viikonloppua :kiss:

tuskin koneelle ehdin viikonlopun lomassa ja nyt on jo kiire duunista kotiin :D

kuullaan murut :heart:
tiuhti ja PikkuT 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
eskapismi Mä olin jo monta kertaa ehtinyt käydä ihastelemassa Kelan sivuilla niitä kuvia, joten oli aika hyvä haisu siitä sisällöstä etukäteen. Tykättiin kyllä molemmat ja mun mielestä toi koko äitiyspakkaus jo käsitteenä on ihan mahtava juttu! :) Yhtä 70-senttistä pukua naurettiin kyllä, että se oli ihan hervottoman kokoinen. Oikeesti varmaan menis 90-senttisestä tai jotain :D Mutta ei siinäkään mitään, kasvaahan se lapsi :)

Semmosen jutun kuulin kokeneemmilta, että se ä-pakkauksen purulelu ei kestä keittämistä. Vähän hassu juttu mielestäni. Kuulemma sulaa, jos keittää. :/
 
Viimeksi muokattu:
Jomi Tehän saitte ä-pakkauksen nopeesti. Mä viel oottelen omaani, odotellu jo 3 viikkoa :/ Kaipa se sieltä ens viikolla tulee, päätökset äippärahoihin jne oon jo saanu. :)

Ja kuulemma ne kestovaipat mitä pakkauksesta saa, ni ovat ihan surkeita.

Loppu viikonloppu meneekin poissa koneelta, lähetään vähän reissailee. Ihanaa viikonloppua kaikille :) :heart:

- Sokruli ja pikku tytteli 27+5 -
 
Mä en ole vielä hakenu äitiyspakkausta kun eikös samalla pidä hakea kaikki rahapäätkset yms ja mun täytyy kyllä hakea 6 viimeisen kuukauden perusteella niitä. Jos hakisin vuoden 2009 tuloilla niin saisin minimi-rahaa mut jos haen 6 kk perusteella saan kolminkertaisen summan tohon minimirahaan verrattuna. Enkä osaa täyttää netissä noita palkkatietojuttuja niin täytyy oikeasti ottaa tilinauhat messiin ja marssia kelaan. Saakeli kun tääkin asia tehty niin hankalaksi. Onko täällä joku joka on hakenu 6kk perusteella äippärahaa? Miten onnistui?
 
Namppis, hain itse saikkupäivärahaa ja jouduin valitsemaan tuon verotuksen/6kk:n tulojen väliltä. On se kyllä vaivan arvoista, kun jaksaa pyöritellä niitä palkkanauhoja! Itsellä olisi tullut ihan minimit, kun olin vielä verovuonna 2009 opiskelija. Sama juttu tulee olemaan myös äippäpäivärahassa, koska olin puolet vuodesta 2010 opiskelijana vielä... Mutta kannattaa mennä Kelaan, niin on vähän iisimpää. Sitä varten ne kelan tädit siellä on ;)
 
Eska, juurikin tämä kelaan marssiminen tilinauhat kourassa oli mun suunnitelmani :D Kun en todellakaan jaksaisi tapella noiden systeemien kanssa netissä, heitän vielä koneen seinään :D Mäkin oon valmistunut peräti toukokuussa -11 niin on ollu noi tulot aika minimissä vuonna 2009.

Huomenna mennään katsomaan yhtä asuntoa, jännittää vähän kun pankista jo vähän puhuivat että voisi olla jopa mahkuja tuohon summaan ja toi kämppä olis oikeesti aika unelma ainakin netin perusteella. :)

Kuinka moni lottoaa tänään? Ajattelin itte käydä rivin laittamassa poikkeuksellisesti.
 
Voi perse, unohtui sitten tehdä se lotto. Osuiko Namppikselle? :D

Ystäväni, kaasoni ja luottokätilöni, kuunteli tänään pienen sydänääniä kotidopplerillamme. Liitettiin se kaiuttimeen niin, että minäkin kuulin koko ajan. Hän kertoi tyypin jo liikkuvan vinhaa vauhtia :D lisäksi hän selosti, että viuh viuh -ääni ja tumps tumps -ääni ovat molemmat normaaleja sikiön sydänääniä, mutta toinen kuuluu selkä- ja toinen etupuolelta sikiötä. Lisäksi jos istukka osuu tielle, niin se vahvistaa äidin sydänäänen kuulumista doppleriin.

Ihanaa, kun oli ihan kiireetöntä ja toisella oli aikaa selostaa kaikki mahdolliset äänet, mitä dopplerilla sai kuuluviin :) Lisäksi saatiin tehtyä 10kpl kutsukortteja häihin, joista tosin puolet on melko... no, ne menee sitten lähisukulaisille :D
 

Yhteistyössä