Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

mynttis, onnea! Ihanaa :)

Kertokaas rakkaat, mitä teen! Huolestuttaa! Ultratäti tosiaan sanoi, että alkion koko on 5mm ja vastaa viikkoja 7+2, mutta eihän nuo mitat vastaa ko. Viikkoja! Ja siinä ultrakuvassa lukee selkeesti että CRL 1,15cm! Inhottavan ristiriitainen olo...
 
Laretzki


Siin on meikäläisen mahan tilanne perjantai aamulta. Että ei mikään pieni enää. Musta tuntuu myös, että oon tuntenut nyt eilen ja tänään Spyron liikkeet voimakkaammin, ne on ollut sellaisia selkeitä yksittäisi tömähdysmäistä tunnetta kun on istunut aloillaan :) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
eskapismi Tarkistin mun ultrakuvasta niin siinä CRL-mitta on 0,93 cm (ultraaja muistaakseni myös puhui "vajaasta sentistä") ja tämä mitta vastasi viikkoja 7+0. Eli kyllä sulla toi ultrakuvan mitta kuulostais oikeemmalta niinkuin sanoit! Varmaan sillä ultratädillä on vaan suusta lipsahtanut väärä mitta. Kyllä mä luottaisin siihen kuvan tietoihin :)
 
Mä oon ollut ahkera tänä viikonloppuna! Ikkunat on pesty ja siivottu kunnolla. Koirakin pesty nyt ennen pakkasten tuloa. Voi mikä helpotus oli saada nämä "suurimmat" urakat pois alta. Vielä kun saisi makkariin tapetit seinälle, niin bueno. Ens viikonloppuna laitetaan sitten takapiha talviteloille. Jos sitä leikkaisi samalla ruusutkin, niin kasvaisivat sitten taas ensi kesänä vieläkin paremmin :D Ja hei, huomaatteko; mähän oon kirjoitellut palstalle nyt parina päivänä putkeen!! JEE! Hyvä minä!

Laretzki Mä en yhtään tiedä, minkä verran niitä neuvolakäyntejä pitäisi ensiodottajilla olla. Onko sulla tietoa siitä, tai siis siitä mitä laki niistä käyntien määrästä sanoo? Täähän se just pyllystä onkin, että laissa sanotaan vaikka mitä, mutta niitä ei kuitenkaan noudateta... Ja kun mäkään en tiedä siitä tässä tilanteessa mitään, niin en osaa sitten vaatiakaan. Mua ihmetytti todella paljon se, että täällä pääsee ekalle käynnillekin vasta niin myöhään (tai minusta se on kovin myöhään, onko sinusta?) joskus viikoilla 8-9 aikaisintaan. Voi ihanaa, kuulostaa niin kivalta toi teidän uuden kodin laittaminen! Onko mies ihan innoissaan? On se vaan ihanaa sisustaa ja laittaa mieleisekseen. Meillä makkarin tapetit odottaa edelleen tuolla vaatehuoneen hyllyllä laittajaansa... täytyy taas siirtää ja odottaa, huoh. Budjetti ei anna periksi... meille tulee siis tapetin laittaja. Nyt on tiukka säästäminen mun vihkisormukseen ;)

Joku puhui, että on huomannut raskausarpia. Niin onkos kukaan huomannut vielä tässä vaiheessa raskausarpia tai että verisuonet olisivat selvästi näkyvillä ihon pinnassa? Mulla verisuonet näkyvät ihan selkeästi kylkien kohdalta ja napa on venynyt hassusti

Vauvan liikkeistä:
Onko kukaan tuntenut vauvan liikkeitä ja missä vaiheessa aloitte tuntea niitä? Mulla on jo 2-3 viikon ajan tuntunut kutinaa vatsassa ja pakostikin niiden on oltava vauvan liikkeitä. Viime viikon lauantaina vauvalla oli kunnon juhlat, koko illan se siellä myllersi ja kutitteli minua :heart: Ja kutitti muuten kovasti, olisi tehnyt mieli raapia juuresharjan kanssa vatsaa. Sen jälkeen on tuntunut vaan muutaman kerran hyvin hentoja kutituksia. Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin. Turhaa huolestua, mutta aina sitä vaan pakostakin miettii, että onkohan kaikki nyt varmasti hyvin, kun pieni ei joka päivä ilmoittele olemassaolostaan kutinalla. Onneksi neuvola on jo perjantaina, niin pääsee taas kuuntelemaan sykkeitä, niin saa taas mielenrauhaa vähäksi aikaa! Mieskin lähtee tällä kertaa mukaan kuuntelemaan vauvan sydänääniä :heart:
 
Mulla on niitä arpia tullut :) Ja on kyllä suonetkin pinnassa. Sit oon huomannu tuollaisia pieniä pintasuonia on tullu jalkoihin, jotain suonikohjujen alkuja vissiin....
Kuulostaa ihan liikkeiltä kuumeilija, mullakin se oli alkuun sellaista kuplintaa mut nyt tästä ei voi kyllä enää erehtyä :D

Larella söötti massu :heart: Ja hienot tapetit :)

Eskapismi, veikkaan että senttimitta on oikea koska meilläkin vauva oli 7+4 13,3mm eli 1,33cm pitkä niin veikkaan että gyne on vain sanonu väärin.

Mynttis, onnea :) Ihanaa varmasti kuulla äänet.

Ensi keskiviikkona neuvolaan, vaaka hirvittää jo nyt....
 
Jospa sitä taas saisi muutaman rivin naputeltua tänne… Lukemassa jaksan käydä vaikka kuinka monta kertaa päivässä, mutten saa aikaiseksi kirjoittaa. Ei oo mitään ihmeempiä kuulumisiakaan nyt.

Lare kyseli tuosta rautavalmistekommentistani. En ole miltään lääkäriltä kyselemässä, harmittelin vaan tossa neuvolan jälkeen, että olisi pitänyt jutella terkkarin kanssa ihan mielenkiinnosta eri rautalisistä. Mulla ei niistä ole kauheasti kokemusta, niin olisin ihan vaan tiedustellut, onko tehokkuudessa eroa esim. nestemäisten ja tablettimuodossa olevien rautavalmisteiden välillä. Alkuraskaudessa ei käsittääkseni muuten mielellään suositella raudan syömistä, tai näin mulle ainakin ekassa neuvolassa sanottiin. En nyt muista millä th sen perusteli, mutta olisko jotakin, että ne tropit tehoaisi paremmin sitten myöhemmin, kun tarve on suurempi tjsp. Ja toivottavasti miehes pääsisi rakenneultraan mukaan! On se niin hieno kokemus tulevalle isällekin :) Mitä muuten tarkoittaa tuo, että sf-mitta on -1? :confused:

syysmyrsky Onnittelut sydänäänien kuulemisesta! Mulla ei ihan aknea ole, mutta finnejä on kyllä kiitettävästi kasvoissa ja rintakehässä :headwall: Nyt kyllä on viime aikoina vaikuttanut vähän siltä niin kuin nuo olis vähenemään päin… *koputtaa puuta* Ei oo tosiaankaan kivaa, kun naama kukkii kuin teinillä :/

Hurjasti onnea ihanista ultrakuulumisista, tiuhti, eskapismi ja PikkuHötö! :heart: Ihania kuviakin olitte laittaneet :)

Närästystä on ollut satunnaisesti eikä onneksi mitenkään pahaa sellasta. Lähinnä tuntuu, että jos illalla juon teetä, niin sitten alkaa herkästi korventaa. Yhdellä Renniellä oon tähän saakka selvinnyt aina närästyksen yllättäessä.

Namppis Voi että, mä symppaan ihan täysillä sua tossa koirajutussa! Mua raivostuttaa todella paljon ihmiset, jotka pitää koiriaan irti just jossain kerrostaloalueella. Kierrän yleensä kaukaa ne, kun ei noista koirista koskaan voi takuuseen mennä, vaikka yleensä tottelisikin hienosti.

kuumeilija Tää iskias on tosiaan viheliäinen vaiva. Tänään taas sen suhteen huono päivä… Kävelemässä kävin ja venyttelin, mutta ei niistä pitkäksi aikaa oo apua. Toivottavasti huomenna olisi parempana taas.

mynttis Onnea sydänäänien bongaamisesta!

Raskausarvista Mulle tulee erittäin herkästi raskausarpia muutenkin ja nyt siis on jo viikkotolkulla ollut kauniit punaiset tiikerinraidat mahassa :LOL: Loppuraskaudessa olen varmaan todella hehkeä näky ilman paitaa… No, eipä noille oikein mitään mahda, täytyy nyt rasvailla, vaikken mä usko sen omalla kohdallani mitenkään hirveästi auttavan. Mut tuleepahan kosteutettua ihoa :)

(.) Tällä viikolla tunsin ja näin ensimmäistä kertaa pikkuihmisen potkut päällepäin :heart: Sen jälkeen onkin joka päivä tuntunut aina jokunen melkoisen tömäkkä potku, mutta isin kättä ei ole vielä tohdittu potkia. Meno rauhoittuu heti, kun mies laittaa käden vatsalle :D

Tänään on ollut alaselkä ja vasen jalka ihan älyttömän kipeät. Perhanan iskias, ärrrh. Eilen tuli kierreltyä kauppoja vähän pidempään eikä sellainen hidas käppäily selvästikään ole hyväksi. Toivottavasti huomiseksi helpottais! Jos ei, niin täytyy alkaa selvittää tukivyön lainaamista.

Tässäpä kuva Samu-Sirkan majasta tältä päivältä:


Alkaahan tuolla pötsillä olla jo kokoa ihan kivasti :) Koirankakkojen kerääminen alkaa olla todella hankalaa ja muutenkin kumarteleminen tuntuu pahalta. Edelleen kyllä selällään nukkuminen maistuis oikeinkin hyvin eli se ei aiheuta huonoa oloa.

Jomi & SS 23+0
 
Laretzki
kuumeilija Mä en tiiä yhtään niitä määriä, mikä niitä pitää olla, mutta googlettamalla voisi löytyä. Se ekaan neuvolaan pääsykin taitaa riippua ihan kunnasta ja tilanteesta. Mä esim. kävin jo rv 6, mutta se oli sen takia, etten olisi päässyt moneen viikkoon käymään sitten. Mulla on kanssa nännit ja niitä ympäröivä alue tosi kuivia ja ihan hilseilee ihoa, ei tunnu auttavan vaikka kuinka paljon rasvaa. Raskausarpia on ennastaan jenkkiksissä, sisäreisissä ja tisseissä teini-iästä ja sinne on ne ensimmäiset seuraavat ilmaantuneet. Vaikkei ne mua sinänsä haittaa, niin silti toivon, että mahaan ei tulisi...Noissa paikoissa missä on, niin on ihan sama vaikka tuliskin.

Jomi Kohtu yhden sormen leveyden verran navan alapuolella. Tätä mä oon ihmetellytkin, että miten jo nyt merkkaillaan, kun yleensä ekoja sf-merkintöjä käsittääkseni laitellaan vasta 20+ viikoilla...
 
Lare Aa, kiitos selvennyksestä! Jollain muullakin oli mun mielestä otettu sf-mitta jo aiemmin (olisko ollut tuolla tammikuisissa), mutta se oli kai kuitenkin sentteinä ilmoitettu. Sillä mä ihmettelin, että miten voi olla miinusmerkkinen lukema :D
 
Kiitos Namppis ja Mynttis! Alan itsekin uskoa, että tädillä on mennyt nyt jotain sekaisin, vaikka paperisessa lausunnossakin lukee sanatarkasti "CRL 5mm vastaa 7+2 RV". Kyllä siinä jottain on pielessä!

Joten nyt heitän mielestäni koko asian ja keskityn odottamaan seuraavaa ultraa :)

Tässäpä muuten otos perjantailta, jolloin rv 7+4?

 
  • Tykkää
Reactions: Jomi ja tiuhti_
Mynttis Mulla myös äänet kuuluu mut lukema ei tule näytölle :) vaikka aluksi luulin juuri toisin päin et lukemat tulee näytölle mut äänet ei kuulu.. Millinki jos liikuttaa siitä kohdasta mistä ne saa ni ei kuulu enään,onko sullaki niin? Ja löytyy millon mistäki,välillä häpyluun yläpuolelta oikeelta tai vasemmalta puolelta ja välillä navan vierestä..Melkonen ralliriiviö siis :D

Lare Mä tykkäsin tosta raita tapetistakin! Oon just raitatapetista haaveillu,koska haluaisin sitä maalaisromantiikkaa,ehkä tuossa teidän tapauksessa se ei oikeun kyllä aja asiaansa..Liputan kyl ihan suht basic tapettien puolesta koska oon edelleenki ite tekstiili sisustaja! :)

kuumeilija Kuulostais siltä et sullaki kauhee hinku tehdä kokoaika jotain? :D mulla meinaan sama juttu,sohvalla ku katon telkkaria ni jalat heiluu tahattomasti kokoaika ku mietin mielessäni et mitä mä seuraavaks tekisin :D


ON Vedin ekaa kertaa mammahousut tänään jalkaan :ashamed: Sisko toi viikonloppuna säkillisen vaatteita mulle ku sanoin sille et ei tuu pian enään mitään. Oon siis hyvin mahtunu omiin housuihin mut se nappi kohta sattuu mua jotenki ja en tiedä oonko ruvennu saamaan jotain allergiaaki siitä ku vatta on aina napin kohalta eka punanen, kutiaa ja ihan tulessa ja seuraavana päivänä se sama kohta on vihreenä?`Eli varmaan jotain nikkeliallergiaa.. Mutta siis mammahousut koeajaneena en voi enään ymmärtää miten pystyn vetämään vielä tavalliset housut jalkaan! Nää on niin mukavat!! :)
Huominen ultra jännittää niin et maha murisee ja pörisee kokoaika:ashamed: Kuitenki vaikka on kuunnellu sydänääniä ni on vähä sellanen olo et oonki kuunnellu jotain suolen pulputusta ihan onnellisena.. Huomenna tähän aikaan saatanki olla aika kalpeena.
Nyt lähen verho ostoksille,hakemaan vähä huonekalumaalia ja kirjoittamaan työpaikan oveen etten tule enään ikinä töihin,tai ainakaan huomenna. :)


Syysmyrsky & Pikku-Hirviö 12+0 POKS!
 
Huomenta naiset :wave: pitkästä aikaa!

Ajattelin vain huikata että hengissä ollaan ja masu voi hyvin! Tässä on mennyt jo pari viikkoa viime kirjotuksesta ja sen jälkeen onkin sattunut ja tapahtunut. Ultrakuulumisten jälkeen kerrottiin vanhemmille ja sisaruksille meidän naimisiin menosta ja tulevasta vauvasta ja uutiset otettiin aika sekaisin tuntein vastaan. Oma äitini ei taida vieläkään olla toipunut järkytyksestä, mutta onneksi miehen puolelta uutiset otettiin ihanasti vastaan :heart: Yhdestä ystävästä tuli entinen ystävä, niin "iloinen" hän oli meidän onnesta :'( Ja sitten vielä lisäksi takana rankka viikonloppu hautajaisten merkeissä.
..

Pahoinvointi vaivaa vaikka oksentanu en ole ja lisäksi jo pari viikkoa issias-tyyppinen kipu. En oo varma onko se sitä kun ei oo koskaan ennen ollut mutta tuonne oikean puolen kankun jonnekkin luuhun sattuu? Kävely ja pitkään seisominen alkaa sattumaan mutta makuulla helpottaa. Jotain kohdun kasvukipuja/ jomotuksia tuntuu aina silloin tällöin ja niitä jotenkin odottaa aina innolla kun tietää että nyt siellä taas jotain tapahtuu ja pikkuiselle raivataan tilaa kasvaa. :heart: Toki myös pelottaa mutta jotenkin on vain sellainen tunne että kyllä kaikki hyvin menee...

Kaikesta huolimatta on vain koko ajan ihan äärettömän onnellinen olotila :heart: Np-ultra aikakin saapui postissa ja 17.10 olis aika nähdä pikkuinen :heart: Kyllä aika menee nopeesti, nyt ollaan jo kymmenennellä viikolla :O

syysmyrskylle Tsempitykset huomiseen ultraan, tuuhan kertoon sit kuulumisia! =) Ja onnea poksumisesta!!

Ja Onnea ja rutistuksia :kiss: tiuhti, eska ja pikku-hötölle ultra kuulumisista!

Nyt taas syömään ennenkun pahaolo ehtii ensin =)

viida ja alivuokralainen 9 + 2
 
Laretzki
syysmyrsky Jos olisit nähnyt sen oikeesti livenä, niin ei olis ollut enää niin kivan näkönen, ihan helvetin paskanen ja täynnä reikiä.


Pitää taas kai ihan tosissaan kouluun raahautua. Jos siellä saisi tehtyä hieman paremmin tehtäviä kuin täällä kotona. Kesältä olisi vielä miljoona palautettavaa tehtävää, mutta oon sen verran kipee, että en jaksa todellakaan ottaa stressiä..

Tänään jatkuu edelleen mahan kivustukset, joten selkeesti Spyro taas tekee lisää tilaa itselleen. Liikkeitä kuullostelen edelleen ja tänäänkin saanut yhen sellasen tökkäyksen. Saisivat tuntua jo päällekin, niin mieskin tuntisi. Vaikka tiiän kyllä että ne liikkeet ei enää loppuvaiheessa ole niin kivoja :D

Lare ja Spyro 18+2
 
Hei vain ihanaiset naiset..

Tänne on tullut kovasti kirjoituksia, joten etukäteen pahoittelen, että en ehdi kaikkiin kommentoimaan..

Zophie Kovasti vain semiä sinne.. varmaan alkaa olemaan olo jo sellainen, että toivot jakautuvasi pian :D

mynttis Onnittelut sydänäänien löytämisestä..:heart: kyllä se on aina niin hienoa.. ajattelin tänään taas itsekin kuunnella, että mitä pikkuiselle kuuluu=):heart:

).( tai kohta voisi kyllä laittaa jo toisin päin (.) :D Jäi ultra-kuulumisieni yhteydessä kertomatta, että kerrottiin sitten porukoille raskaudesta kun oltiin ajamassa kotiin päin sieltä ultrasta.. Tylsästi kuitenkin laitettiin tekstiviestillä tieto vanhemmille, kun halusin, että molemmat vanhemmat saa tietää samaan aikaan.. Otin kännyllä kuvan ultrakuvasta ja laitoin sen perään sitten runon/värssyn uudesta tulevasta perheenjäsenestä.. ja melkein samantien viestin lähettämisen jälkeen alkoi puhelin soida:D Mun äiti ehti soittaa mulle ensin ja oli todella iloinen uutisesta ja hän oli jo kesällä "tiennyt" asiasta.. Oli kuulemma arvannut jostain, ku oltiin lomalla silloin elokuun alussa.. anoppikin yritti soittaa mulle heti, mutta koska puhuin puhelimessa niin se sitten pirautti miehelle.. kovasti koko porukka odottaa uutta tulokasta ja innokkaasti anoppi on ainakin ruvennu ostelemaan vaikka mitä..:D
Töissäkin kerroin kaikille sitten seuraavana päivänä, koska tätä masua alkaa olla kohta liian vaikea peittää.. töissä miehet olivat arvanneetkin koko asian.. olen kuulemma yrittänyt peitellä vatsaani vaatteilla, vaikka täytyy sanoa, että ihan samoja vaatteita olen aikaisemmin pitänyt:D Pomo otti asian kyllä niin hyvin vastaan, että vähän yllätyin.. pomo oli koko loppu päivän tosi iloinen ja hymyileväinen :D
Nyt sitten saa kasvattaa masua aivan rauhassa, eikä tarvi peitellä mitään..:D ajattelin laittaa tilaukseen nyt sen bola-korunkin ja ekat mammahousut on varmaan pakko hankkia pian, koska alkaa hieman ahdistaa kaikki vanhat housut..
Verenpainemittarinkin sain anopilta lahjaksi, kun puhuin, että pitää seurata sitä.. tähän astiset mittauksen näyttää suunnilleen 125/72, joten taitaa ainakin se jännitys nostaa sitä yläpainetta neuvolassa.. mutta hyvä seurata asiaa..

Nyt sitten jatkan töitäni.. niitä onkin sitten kahden ihmisen edestä, ku joudun tuuraamaan meidän laskuttajaa, joka on tämän viikon pois.

Oikein ihanaa päivän jatkoa kaikille!

Hötö ja MiniMe 14+2:heart:
 
Piti vielä kysymän teiltä naisilta, että onko teillä vastaavia oireita??

Eli mulla on ollut nyt aika paljon ylävatsa kipuja ja sitten samalla tuntuu olevan todella paljon ilmaa mahassa.. siis koko ajan on olo, että pitäisi röyhtäistä, mutta kun ei se röyhtäisy tule.. Onko muilla ja jos on, niin onko löytynyt jotain ratkaisua? Mie olen yrittänyt juodakin jotain esim. limua, jotta hiilihappo pakottaisi röyhtäisemään, mutta ei oikein sekään auta..
 
Lare oletko sitä mieltä, että tämä vois olla närästystä? Meinaan ite olen niin tietämätön, että miltä se närästys tuntuu.. en omasta mielestäni ole koskaan närästystä kokenut.. tai se mitä muut selittää, että närästys on poltteleva tunne ruokatorvessa, mutta ei mulla sellaista ole..

syysmyrsky täällä on ihan sama tunne... kovasti kyllä on ilmaa koko ihminen täynnä :LOL:
 
Hellurei :)

olin viikonlopun konehiljaisuudessa ja tänään olikin sitte "karu" paluu arkeen :D meinaan töihin.. mukavaa toisaalta, aamulla herääminen oli yhtä tuskaa!

IHANIA :kiss: masukuvia meinaan =)

Onnea poksujille :heart:

Zophie, joskohan nämä mun taikapölyset lentelis sinne ja pistäis toiminnan päälle :D mutta nyt voin jo sanoa, koska lähellä on, että tsemppiä koitokseen :heart:

Höttis, kuulostaa närästykseltä =) ota rennietä! ja mukavaa kun vanhempanne odottavat innolla uutta tulokasta :heart: se lämmittää aina mieltä! ja sielläkin jo 14 + viikot menossa :O HUI! ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

syysmyrsky, onko ummella? anteeks ku utelen :D mut kannattaa kokeilla kuitulisää..

mut kyllä täälläki pörisee mahassa, mut mulla on erona Höttikseen ja syysmyrskyyn se, että mullapa tulee, MOLEMMISTA PÄISTÄ :x ja varpusten kera...

Larelle onnittelut liikkeiden paikannuksesta :heart:

viida, sielläpä ei ollutkaan vissiin ollutkaan teidän esikoisen tulouutinen niin toivottu ihan joka suunnalta :( voihan harmi! pahoittelen kovasti! mutta josko se vie vaan aikaa totuttautua asiaan? ja mikäs se sellainen ystävä on joka ei onnittele? osanottoni myös suruunne :hug: sullapa on ollu kyllä aika kurja kaks viikkoa takana! josko nyt saisit hengähtää? :) voikaa hyvin :kiss:

eska, mulla lukee CRL mittana 5,7mm ja vastasi viikkoja 6+3.. ja jos sulla lukee siinä kuvassa CRL 1,15cm niin kaikki on ihan okei :) se ultraaja on vaan höpöttäny omiaan! :)

mynttis, siellä saatu pienen sydänäänet kuuluviin :heart: ONNEA! ja tsemppiä torstain ultraan! :) tuu kertomaan kuulumiset!

Namppis otitko yhteyttä neuvolaan tai jonnekkin epäilyistäsi? mä epäilen ennemmin ihan syysflunssaa sinulla :) mutta aina, AINA, jos epäilee jotain tuollasta, sairautta yleensäkki, pitää ottaa yhteys lääkäriin, ei saa leikkiä!

"kuumeilija" , ihana kuulla susta :heart: näkisin niiiiiiiin mielelläni masukuvaa sieltäkin suunnalta ;) yritin bongailla teksteistäsi, mutten löytänyt.. kuinka viihdyt töissä? :) ja sinäkin jo 18+ viikoilla :O niin se aika vaan menee, juurihan sie plussasit :ashamed:

raskausarvista yms... ceridalin öljy on kuulemma hyvä arpien ehkäisijä ja sopii lopussa myös siis intiimialueen "venyttelyyn" :D ai kauhee ku nousee ihan puna poskille tosta :ashamed: ystävätär siitä puhui ja hän välttyi kokonaan raskausarvilta ja ei muuten tullut kuin yksi nirhauma synnytyksessä!!! ;)

(.), pakko laittaa ISON navan kuva :D meinaan turvotus.. ai kauhee :D työpaikalla kysyi yks kaveri, että paljos sie syöt nyt kortisonia kun huomaa että oot aika turvoksissa :D ja joo, onneksi siis syön oikeestikkin sitä, mut mä luulen että tää nimenomanen turvotus johtuu jostain muusta ;) ja YÖK :x täällä on kirjaimellisesti tullut aamupahoinvointi, alkaa ihan aamulla, toki kestää sitten koko päivän se kestorapula olo! ja kaikki voimakkaat hajut saa mut ihan oksentamaan, vähintää yökkimään! hampaidenpesukin on yksi oikea suoritus, ja jos takahampaat saan pestyä, oon kunkku :D ja huh huh kun tekee tiukkaa ihan vaan käydä kaupassakaan ku siellä on niin paljon erihajusia ihmisiä :x tänään en ole oksentanut, mut tiiän, että huomenna on taas se päivä :D eli mulla menee jotenki hassusti tää, joka toinen päivä taktiikalla! :D mut eipä haittaa, tätä on odotettu :D ainaki kaikki on okei! uskoisin ainaki :confused:


tiuhti ja Pikku T 7+1
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti Tässä tosiaan melkein viikko hypättiin ultrassa eteenpäin.. oli pienokainen jo niin iso kokoinen ja sanoikin, kun kerroin kierron heitelleen 25-28 välillä, että sillä se sitten selittyykin.. Itseäkin hieman "hirvitti" tuo harppaus, mutta hyvä näin..
Ja jos sinäkin olet sitä mieltä, että tämä on närästystä niin sitten täytyy kyllä tuota närästyslääkettä kokeilla.. Itse ku ei tunnista noita närästyksen oireita kuten tuossa just Larelle sanoinkin..
Ja sulle kovasti tsemppiä tuon pahoinvoinnin kanssa :hug: Ite en onneksi joutunut kertaakaan huutamaan yrjöä, mutta pahaolo oli kyllä mieletön välillä. Ja se turvotus.. HUH HUH, sanon minäkin.. vieläkin turvottaa ihan mielettömästi ja oikein toivon, että se loppuis..

CRL-mitta missä kohtaa ultrakuvassa tuo mitta näkyy? ja tarkoittaako se sikiön kokonaismittaa vaiko sitä pää-perä-mittaa?
 

Yhteistyössä