Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Sokerirasituksesta Mulle neuvolassa sanottiin että kaikki yli 25 vuotiaat odottajat joutuu... aika omituista mun mielestä jos ei ole mitään muuta riskiä. Näköjään aika paljon kunnittain vaihtelee käytännöt. Mä aloin kans Höttiksen tapaan miettiin heti käytännön asioita, että pitää olla monta tuntia töistä pois. Ja mites jos on sen jälkeen niin huono olo ettei pysty menee koko päivänä töihin. Kai sitä sit saikulle vaan :)
 
Joo se raja on painoindeksissä 25. No onneks se on nyt ohi, ei tarvi enään mennä sinne, paitsi jos meinataan lisää lapsia tehä joskus :) Ja kerran se litku vaan juodaan, kyllä sen saa juotua mut vaikeeta se oksennuksen pidättäminen on. :D Oon kuullu et sen litkun maku vaihtelee paikkakunnittain, jossain maistu ihan vadelmalta ja jossain cokikselta. :D
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuHöttiäinen
joo tuon se neuvolatäti sanoikin, että kaikki yli 25 vuotiaat joutuu siihen joka tapauksessa.. Mulla vaan toi sukurasite "pakottaa" menemään rasitukseen jo näin aikaisin.. Normaalisti vissiin vasta rvkon 16 jälkeen?!?!

mynttis tosiaan pakko miettiä käytännön juttuja ku mulla ainakin töistä on hieman "vaikea" olla pois.. Tai mulle ei oikein ole mitään tuuraajaa.. ja tuntuu, että johtaja ei oikein tykkää jos on sairaana, vaikka milles sitä voi jos tulee kipeäksi.. johtaja vain tekee itestä aina marttyyrin ja on sairaanakin töissä ja muistaa aina monta kertaa mainita asiasta..
 
Aah ok, se on siis yleinen juttu että yli 25 vuotiaat joutuu sokerirasitukseen. Aattelin että se on meidän kaupungin erikoisuus :p

Höttis Onpas inhottava asenne teidän johtajalla, siinähän vaan yleensä pitkittää/pahentaa tautia jos on sairaana töissä ja kaiken lisäks vielä tartuttaa työkaverit :/ Mutta toivottavasti saat asian jotenkin järjestymään. Eikö se kuitenkin ole työnantajan velvollisuus hommata sijainen, jos joutuu oleen sairauden tai tutkimusten takia töistä pois. Mulla on sinänsä helpompi tilanne, että teen työtä jossa ei tarvi sijaista heti hommata, mutta tuntuu että tässä tulee niin paljon pieniä poissaoloja neuvoloiden yms takia että koko aika saa olla sanomassa pomolle niistä. Vaikkei pomo mitään niistä suoraan valita niin tiedän ettei sekään niistä kovin tykkää.
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Täälläkin tänään oli sokerirasitus ja hyi helvattan miltä se litku maistukaan.. Oli kyllä ihan vain muutaman kerran tulossa takas ylös se. Ja tuolla "meillä" sitä litkua ei kyllä puolta litraa ollut, luojan kiitos. Ihan vain puoltoista muovimukillista. Ja ei maistunu colalle tai vadelmalle, saatika sitten edes sitruunalle. :$
Ensimmäinen tunti oli ihan jees, mutta sitten oli jo pakko päästä polin puolelle pitkäkseen, kun tuli pyörryttävä olo ja selkäkin oli istumisesta tulessa. :( Toisen tunnin sitten tosiaan nukuin ja pötköttelin sairaalasängyssä pojan runnoessa rakkoa ja muita sisuskaluja. :D

Huomenna olisikin sitten neuvola, jossa kuulee testin tulokset. Toivottavasti ei olisi mitään.. Ja punnituskin jo alkaa pikkasen jännittämään, nimittäin oon ihan varma että tällä kertaa painoakin tullut enemmän kuin vain 300g.

Iseeyou & Onni 25+6 (huomenna taas poksuu :heart:)
 
mynttis mie ainakin olen työkaverit passittanu kotiin jos ovat töihin tulleet sairaina.. on tosi inhottavaa jos toiset eivät ajattele muita laisinkaan.. ja johtaja on muuten kyllä tosi mukava, mutta tämä sairastaminen on vähän sille sellainen punainen vaate.. itse nyt en ole pahemmin sairastellut ja onneksi en ole, sillä olis pitäny se sijainen hankkia.. nyt ollaan toistaiseksi pärjätty ilman.. mutta nythän onkin sitten pakko miettiä tuo sijainen ku en ihan heti ole tulossa töihin sitten ku pikkuisen syntymä lähestyy ja pitäähän se vara ottaa kans, että jos joutuu esim. vuodelepoon tai synnytys alkaakin ennenaikaisesti.. sijainen on katsottava aika hyvissä ajoin.. ja vielä sekin, että vuoden vaihteessa on sitten tilinpäätöksen aika ja sitä ei varmaan ihan kuka tahansa voi tehdä vaan pitää ajaa sisälle ihminen ennen sitä..
Noh, pian pääsen kertomaan johtajallekin tämän raskausuutisen niin voidaan sitten miettiä, että mitä tehdään!
 
anteeksi pelkkä omanapa :ashamed:

siellä se oli, kohdussa pieni, sykkivällä sydämellä :heart: sydämen sykkeenkin kuulin, voi luoja mikä itku pääsi onnesta :'(

koko vastasi täysin viikkoja, 6+3 ja kokoa pienellä oli hurjat 5,7mm :)



kuvassa oleva pallo on ruskuaispussi, näyttää kyllä ihan päältä :D

josko nyt osaisin huokaista syvään ja nauttia, nytkö minunkin onni kääntyi ja jotain hyvää elämässä saan aikaseksi? :heart:

tiuhti ja Pikku T :heart: 6+3
 
Laretzki
sokerirasituksesta Täällä kanssa, että jos BMI yli 25 niin sinne vaan ja samoin kaikki yli 25 vuotiaat. Ittelläkin edessä, kun paino sen verran nousi pillereiden lopettamisen jälkeen kaikesta liikunnasta huolimatta, että meni tuonne huonommalle puolelle. Ja periaatteessa ihan hyvä, kun suvussa geeniä hieman tukevampaan vartaloon, niin onpahan pois suljettu sitten tuo. Tai toivon ainakin kovasti ettei joutuisi sitten mihinkään sokereiden kotiseurantaan. Makeaa ei hirveästi oo viime aikoina tullut syötyä, mutta eipä kovin terveellisestikään. :ashamed:

Vähän harmittaa, kun vissiin käy niin ettei mies pääse rakenneultraan. Kun tosiaan siirsin sitä viikolla, ettei tulis turhaa ajoa, niin mies tänään laittoi viestiä että joutuu edeltävänä viikonloppuna Malesiaan työmatkalle (EPISTÄ!) ja on siellä sitten tiistaihin asti. Ja rakenne ultra olis maanantaina. Melkein tekisi mieli soittaa, että olisko sitä voinut kahdella viikolla aikaistaa nyt tästä tämän hetkisestä että mies pääsisi mukaan. Noh, pitää tässä soitella ja selvitellä että mitkä kuviot sillä miehellä oikeesti on kun oli aika ylimalkanen viesti minkä päivällä sain.
 
Tiuhti Onnea hyvistä ultrakuulumisista. :) :heart:

Höttis kyllä se litku maistuu ihan kamalalle. En tiiä mistä kaverit on keksiny noita et maistuu vadelmalle tai kokikselle :O Meilläpäin se sokerirasitus on normaalisti rv 25 jälkeen ja jotkut joutuu käymään sen kaksikin kertaa. En sit tiiä minkä takia näin on.

Nyt vois mennä tekee iltapalaa ja nukkumaan. Öitä kaikille :) :heart:
 
Onnea Tiuhti hyvistä näkymistä ja sykkeestä :heart:

Meillä sokerirasitukseen joutuu jos on bmi yli 25, ja yli 25v ensisynnyttäjä. Sit kaks kertaa joutuu käymään jos on sukurasite tai pco. Itte siis joudun jälkimmäisen takia menemään vielä toistamiseen. Pelkäsin ensimmäistä sokrurasitusta ihan hirveästi mut se ei ollu puoliksikaan niin paha kun ajattelin. Näytteenottaja oli taitava ja se litku ei maistunu puoliksikaan niin pahalta kun kuvittelin. Sellainen sitruunainen ja aika mieto.

Kävin tänään varaamassa kirpparipöydän ja raahasin sinne ihan hirveästi tavaraa ja vaatetta mistä tiedän etten ikinä enää tule niihin mahtumaan. Pistin ihan pilkkahinnat että luulisi menevän kaupaksi.

Onko kellään ollut närästystä riesana? Mulla on ihan kammottavaa närästystä ollu reilun viikon. Ostin sieltä Kreetalta närästyslääkettä joka on kuulemma turvallista käyttää vauvan kanssa, mut se ei auta mitään. Varmaan pitäisi rennietä käydä hakemassa ja kokeilla jospa se auttais. Ostin tänään myös tukisukat. Tuolta meidän sokokselta sai <7€lla parin niin ostin kahdet saman tien.

Jes! Huomenna mennään yli maagisen 22viikkoa :heart:
 
Voi tiuhti.. oikein isot halit ihanista ultra-uutisista :heart: Pikkuinen siellä masussa kelliksii ja hän on jo "iso" :heart: Nyt muru, nauti, nauti, nauti ja nauti.. olet sen ansainnut!!

Täällä sitä poksuillaan ja ultraa odotellaan.. mulla onkin tuo ultra aika myöhään sillä pyysin saamaan iltapäivän ajan, ettei tarvitsis töistä ottaa niin paljon vapaata.. Ihmettelin kyllä sitä, että netissä sanottiin äitiyspolin olevan auki klo 15 asti, mutta mun aika on vasta 15.30?!? Jaksais odottaa tuonne iltapäivään asti.. :D

Hötö ja MimiMe 13+0 :heart: poks,poks...
 
  • Tykkää
Reactions: syysmyrsky
Tiuhti Onnea ultra kuulumisista! :) Mä kiinnitin huomiota tuohon kohdun kokoon. Mun kuvassa on sellanen kauhee musta SÄKKI missä sit on se pökäleen näkönen kaveri siellä keskellä.. Ei näytä enään yhtään normaalilta :D
 
Huomenta :)

Kiitos murut onnitteluista :kiss:

syysmyrsky, mä taas ihmettelin tota mun mustaa säkkiä :D mulla on niin hassun muotonen se :confused: sulla oli minusta pyöree kaunis! muistaakseni? etkö säkin laittanu kuvan? ja olitte saanu sydänäänet kuuluviin :heart: voi ihanaa!!!!!!!!!! :kiss: kaikki siis paremmin kuin hyvin =)

Hötö, onnea poksumisesta :kiss: mä jännään täällä sun ultraas =) ja äippäpolilla ne aika hyvin joustaa noissa ajoissa jos haluaa iltapäiväaikoja :) ihan varmaan vaan siksi sinulla on tuollanen aika vaikka se meneekin kiinni klo 15.00 :)

Namppis poksuu tänään :heart: ONNEA maagisen rajan täyttymisestä! :kiss: mulla on ollu jo nyt jostain syystä muutaman kerran ihan kunnon närästystä, ja rennies iihen on onneks auttanut! :) suosittelen siis sitä.. mulla ei kylläkään kohtu vielä oo niin ylhäällä että se aukasis mahaportteja :D pistätkö namppis mulle yksärinä et mihin kirppikselle veit ja paljon makso pöytävuokra!? :D

Lare, yritä muuttaa aikaa vielä! onhan se aivan erilaista jos mies on mukana ultrassa ja iso kokemus molemmille :) eiköhän se onnistu!

iseeyou poksuu myöskin tänään :heart: ONNEA :flower: toivotaan hyviä sokerirasituksen tuloksia! ja aika ikävälle kuulosti tuo sun sokerirasitus itsessään : / toivotaan ettet toistamiseen siihen joudu!


sairastamisesta työpaikalla:
aikanaan porukka tuli kipeenä töihin, kunnes minä sanoin esimiehelleni että mitä helvatan järkee siinä on sitte vielä tartuttaa muut!!!!! ja nyt kun mä sain sen yhden tiputuksen, mulla on suurempi riski sairastua infektioon ja nyt varsinki ku olen raskaana, toivon että työkaverit "tottelee" eivätkä tule töihin sairaana! osa meinaan oikeesti tuli kuumeessakin töihin ja oksennustaudissa :O ja kiva kun mä oon saanu sen oksennustaudin pari kertaa siksi.. joutunu tiputukseen sen takia sitten koska mä meen mun suolen takia nopsaan heikkoon kuntoon! oppivat meinaan duunikaverit tokalla kerralla että töihin ei tulla kipeenä, olin kuukauden yhden perhanan oksennustaudin takia sairaslomalla :D

onko teillä muuten töissä silleen, että saa olla 2 tai 3 päivää ilman sairaslomalappua sairaana esimiehen luvalla?

jaahas, joskohan tästä menis teeveden keittoon :)

mukavaa päivää kaikille :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Oli ihan pakko tulla väärälle puolelle lähettämään iso halirutistus tiuhtille :hug:
Ihanaa että kaikki on pienellä hyvin, nyt voit tosiaan rauhassa alkaa nauttimaan raskaudesta! Mä täällä itkua pidättelen, ihan tosi hyvä mieli tuli noista sun kuulumisista :) Muutenkin tuntuu että aina pillitän noista ultrakuvista, joten kiitos, kohta tulee työkamut ihmettelemään mikä vaivaa :D
Mutta nyt toivotaan että jatko sujuu hyvin etkä joutuis enää sairastelemaankaan.
Oot mun mielessä muru :heart:
 
sairastamisesta meillä ainakin saa esimiehen luvalla olla pois töistä ilman saikkulappua.. Sellaiset selvät tapaukset muutenkin.. Mutta muuten kyllä pitää olla lappu. Ite en varmaan ole kertaakaan toimittanut saikkulappua vaikka olen ollut sairaana, olen vain johtajalle ilmoittanut, ettei pysty töihin ku on sairaana ja se on riittänyt.. olen kyllä niin harvoin pois, ettei siitä varmaan mitään ongelmaa koskaan tule..

tiuhti kiitos kovasti myötäjännittämisestä :kiss:
 
Piti tulla kurkkimaan tänne puolelle... :)

Paljon onnea Tiuhtille ihanista ultrakuulumisista. Voitkin huokaista helpotuksesta ainakin vähän aikaa ja alkaa jännittämään sitte seuraavaa ultraa. :D :heart:


Sokruli
, monet raskaana olijat vannovat perunajauho-vesisekoitukseen kun närästys on niin paha ja renniet sun muut ei enää auta. Ei tuo sekoitus varmaan mitenkään hyvää ole, mutta koskapa lääkkeet olisi. Kannattaa siis testata! :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Laretzki
Namppis Mua närästää tällä hetkellä satunnaisesti, joskus tosi pahastikin. Vielä on Rennie auttanut hyvinkin siihen. Silloin kun tulee syötyä jotain tulisempaa tai mausteisempaa, niin yleensä otan sitten ruuan päälle varoiksi.

tiuhti Pitää varmaan soittaa vielä uudelleen ja kysyä voisko sitä vielä uudestaan siirtää. Harmittaa vaan jos se siirtyy vielä myöhemmäksi...

Pää on ihan täynnä räkää, kurkku on tosi karhea ja korviakin kutittaa. Ei mitenkään erityisen hehkeä olo, päätä särkee. Tänään vielä hirveän kiireä päivä, mulla on 45 min aikaa tehdä tentti, ehtiä pyörällä kotiin, pakata ja ehtiä bussiin, jotta pääsisin junaan. Pitäisi tänään nimittäin päästä aika aikaisin kotiin, jotta saataisiin tänä viikonloppuna tapetointi tehtyä. Pitäää nähdä nimittäin seinä, jotta osaa sanoa, että joutuuko sen pohjamaalaamaan ennen tapetointia. Sit jos sen joutuu, niin tänään pitäisi saada seinä paklattua ja tapetoitua, huomenna maalattua ja sitten lauantaina ja sunnuntaina tapetit seiniin, jotta voisi kalusteita alkaa raijaamaan kämppään sisälle.

Mä en jaksaisi tätä koulu kyllä yhtään tällä hetkellä. Voisi jäädä lomalle.

Lare ja Spyro 17+5
 
Pitäis varmaan kokeilla tota perunajauho-vesi-juttua. :D Ruokasooda auttaa veteen sekotettuna kans vähän mut maku on hirveä ja se turvotttaa niin ei viitti kovin usein käyttää.

Meillä saa osastolla olla 3 päivää omalla ilmoituksella. Mut silloin kun olin vielä vastaanotossa niin sai olla 3+2 päivää eli ensin 3 päivää ja sit piti soittaa ja ilmoittaa jos tarvitseekin olla vielä 2 lisäpäivää. Se oli arkiduuni 8-16 niin periaatteessa sait olla koko viikon omalla ilmoituksella pois. Ja olisihan se ollu ihan pöljää että olisin soittanu omalle työpaikalle että hei mä tarvitsen ajan saikkua varten kun saatoin itse olla se saikkua kirjoittava hoitaja :D Tietenkin jos alkaa poissaoloja kertymään niin sitten työnanatajalla on oikeus vaatia todistusta aina poissaolosta ja se on mun mielestä oikein. Meilläkin on valitettavasti töissä ollu niitä jotka on krapulan takia pois ja väittävät mahataudiksi.

Mä taidan olla tulossa kipeäksi, kurkku on kipeä ja pientä voimattomuutta on havaittavissa. Ja tietenkin keksin heti että olen saanut jonkun listerian sieltä reissusta mut se vaatis kuumetta ja lihaskipuja eikä niitä mulla ole. Ihan taitaa perus-flunssa kolkutella ovella.

Poks poks 22+0 :heart:

Tiuhtis, laitoin yksäriä mut voitko sit kertoa toimiko se linkki siinä? Ja löysin mä nyt hetken etsittyäni niin kuvan niistä ruskeistakin vaunuista. :D
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolasta soitettiin ja siirrettiin mun seuraavaa aikaa. Äiti oli käynyt siellä lörpöttelemässä kun tosiaan sillon ku oli km niin mun terveydenhoitaja joutui sillon pahaan auto-onnettomuuteen ja ollut siitä asti poissa ja nyt palannut niiniin äiti oli sille ruokalassa hyökännyt kertomaan kuinka paljon oon odottanut tätä paluuta ja et pääsen omalle terveydenhoitajalleni niin hän oli sit pyytänyt mua soittamaan hälle ja kyseli muutenki kuulumisia :) Kiva juttu ettei tartte sille hölmöläiselle enään mennä! :D

Mitä onko Tiuhti jo vaunuostoksille lähössä? :)

Höttis Tsemppiä vielä ultraan :) mua jännittää sun puolesta!

Lare Pidät lomaa vaan jos siltä tuntuu!

Onko kukaan ollut hieronnassa raskauden aikana? Oon tässä miettinyt et tarvis päästä mut mitä siitä mahtaa tulla ku tissit räjähtää ja maha on kivikova pallo niin kiva tasapainotella siinä petillä.. Joko jossain sano et toiset hieroo ihan istualtaan,mutta saako siihen sit kunnon tuntua kun itse ainakin pitää olla kunnon otteet että tuntuu yhtää missään..
 
Syysmyrsky, ei tiuhti ole vaunuostoksille lähdössä vaan mun anoppi ja laitoin tiuhtille vaan yksärillä kuvaa niistä millaset anoppi aikoo meille hankkia. :D Sit tosta hieronnasta niin tuolla toisessa odotuspuolen esikkoketjussa on ollu aika paljon puhetta hieronnasta raskausaikana ja kuulemma monet on käyny ihan alusta loppuun ja selkä hierotaan kyljellään tai jotenkin etunojassa. Mut kuulemma kaikki hierojat eivät suostu raskaanaolevia hieromaan ettei vahingossa käynnisty synnytys tai jotain. Oon itsekin asiaa miettiny ja ajattelin jossain vaiheessa soitella ja kysellä.
 

Yhteistyössä