Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

kuumeilija Heippa taas, suakin näkee ;) Kiitos selkävinkeistä. Mulla ei oo varaa käydä kuntosalilla eikä oo tietoa mistään selkäryhmistä. Äsken mainitsin neuvolassa tosta iskiaksesta, mutta eipä se terkka oikein muuta sanonut siihen kuin että venyttelyä ja lämpöpussia kannattaa kokeilla. Mullahan siis ei oikeastaan vaivaa selän puolella tuo iskias lainkaan (vielä ainakaan), vaan se lähtee tuosta vasemmasta pakarasta ja säteilee siitä jalkaan. Kaupungin apuvälinelainaamosta (tms.) saa sitten kyllä lainaan erilaisia tukivöitä, jos selkäkin kipeytyy. :)

Zophie Toivottavasti pääsisit pian jo tositoimiin :hug: Varmaan ottaa kupoliin tuo odottelu. Mäkin muistelin just, että eikös sulla ollut ennenaikaisen synnytyksen ”vaara” jossain vaiheessa… Mut niin vaan kaveri viihtyy vielä masussa.

syysmyrsky Auts... Ei oo tosiaan ihan onnistunein reissu ollut teillä :( Noi auton hajoamiset tienpäällä on kyllä niin rasittavia juttuja!

(.) Tässäpä neuvolakuulumisiani tältä päivältä:

22+2 (19+4)

hb 128 (143)
rr 135/80 (134/84)
paino + 3 kg
sf-mitta 20 cm
syke 145
liikkeet ++

Pissa oli puhdas ja kaikki hyvin painonnousua lukuunottamatta. Sain hirveän itkukohtauksen siellä justiinsa tuosta painosta, kyllä hävetti räkiä siinä… Mutta on tuo meidän terkkari vaan ihana, osasi lohduttaa ja tsempata hyvin. Eiköhän tää tästä taas, kunhan laaditaan vähän yhteisiä peli- tai oikeastaan herkkusääntöjä miehen kanssa :) Paljon tuli uutta tietoa perhevalmennuksesta, sokerirasituksesta, Kela-jutuista jne. Sokerirasitus on rv 26 ja lääkärineuvola seuraavalla viikolla. Sydänääniä kuunnellessa doppleri vaan rutisi ja paukkui, kun vauva melskasi ja muljusi mahassa :D :heart: Kaiken kaikkiaan siis jäi oikein hyvä mieli tuosta käynnistä, helpotti vähän oloa kun sai purkaa harmitusta terkalle.

Niin joo, tuo hemppa oli tosiaan laskenut. Ei kuitenkaan tarvii lisärautaa vielä aloittaa. Mut kyllä sen olossa on silleen huomannut nyt viikon sisään, että hengästyn tosi herkästi jos vähänkin reippaammin kävelen. Ja ehkä muutenkin on vähän väsyneempi olo. Tänään jäi viikon ainoa luento väliin, kun en yksinkertaisesti jaksanut nousta ennen kymmentä sängystä... Ja kieltämättä tekis mieli köllähtää päikkäreille :D
 
Jomi Kyllä sen painon sit saa taltutettua kun on vaavi hyvin kasvatettu mahassa ja ulos pullautettu :) Turha sitä on itkeskellä! Sullaki näköjää iskias vaivaa,täällä myös ja muistaakseni joku muukin sitä täällä valitellu! Ikinä ei tämmöistä ole ollut ja on kyllä aika häijy. Toivottavasti kestää vielä ainakin 30viikkoa :D
 
Laretzki
Memelisa Kylläpä teillä on oikeesti vähän neuvolakäyntejä vaikka esikoinen tulossa. Täytääkö muka ne uudet vaatimukset? Kun niihin on käsittääkseni tullut jotain tarkennuksia miten niitä pitää olla. Meillä on kuukauden välein, ja eka lääkärineuvolakin oli joskus 11 viikolla heti toisella kerralla. Tuo tämän viikon perjantai on jo neljäs kerta ja silloin on 17+6.

jomi Mä olen varma että sitä pianoa tulee just sen verran kun jokasen kroppaan sopii, vaikka tuntuisi siltä että sitä tulee liikaa. Kun muutos on kuitenkin aika nopeaa, eikä siihen aina kerkee tottua. Ite yritän olla stressaamatta asiasta, mutta kyllä se silti välillä ahdistaa
 
Moikka vaan..

täällä tosiaan ollaan piipahdettu lääkäri-neuvolassa ja aika pikainen käynti olikin.. Kaikki vaikutti olevan ok, ainakin vauvalla..:heart: lääkäri sai sydänäänet kuuluviin, mutta pikkuisella oli niin kiire taas piiloon, ettei sydämen sykettä kuulunut kovin pitkään..:D Kohtu vaikutti olevan sen kokoinen, että vastaa viikkoja eli nyt 12+5..

Mulla on tässä jo jonkin aikaa tuntunut ikäviä muljahduksia rinnassa ja kun pyysin lääkäriä hieman kuuntelemaan mun sydäntä, niin jotain sieltä kuului.. mulla on pikkuisena kuulunut sivuääni ja olen jossain testeissäkin käynyt, mutta sivuääni lähti itsestään tai ei ole kuulunut sitten niiden testien jälkeen.. tai ainakaan kukaan ei ole maininnut mitään.. nyt kuitenkin lääkäri halusi tutkia vähän historiaa liittyen tuohon mun sivuääneen ja tilasinkin paperit tuolta pohjoisen suunnasta tänne päin.. katsotaan nyt mitä tuleman pitää..

Jäi tuo neuvolakortti autoon joten en muista ulkoa noita mittaustuloksia, mutta lääkäri pyysi tarkkailemaan verenpainetta.. muistaakseni se taisi nyt olla jotain 130/80 ja on jo niin lähellä kuulemma "ylärajaa" 140, että sitten räpsähtää helposti lääkkeet :O katsotaan nyt.. jos jostain saan mittarin lainaan.. laitan lukemat sitten tulemaan kun seuraavan kerran huomaan ottaa tuo kortin tähän kun kirjoittelen.. Hemppa oli edelleen samaa luokkaa kuin viimeeksi eli 123 tai jotain sinne päin..

Nyt sitten enää pari yötä ja eka ultrapäivä koittaa!! Meikä on tosi jännityksessä koko asiasta ja ehkä kaikki jännitys sitten helpottaa kun näkee pikkuisen köllivän masussa:heart:

Seuraava neuvolakin varattiin 25.10. ja pitäis varata labraan aika sokerirasitusta varten.. joudun nyt jo menemään, kun on hieman tuota sukurasitetta..

Tulen varmaan seuraavan kerran kertoilemaan uutisia sitten ultran jälkeen.. töissä niin kiirus, etten ehdi kirjoitella ja iltaisin olen niin väsynyt, etten koneelle jaksa.. joten viimeistään perjantaihin sitten..

Hötö ja MiniMe 12+5
 
Hei honeyt!

Ei ole valitettavasti ehtinyt/pystynyt kirjoittelemaan, vaikka pikaisesti olenkin käynyt joka päivä vilkaisemassa teidän kuulumisia. On ollut puoltoista viikkoa niin helvetillinen kuvotus, ettei mitään rajaa. Viikonlopun makasin sohvalla ja valitin, nyt olen yrittänyt selvitä hengissä työpäivistä. Eilen oksensin ensimmäisen kerran töissä. Yhyy, mikään ruoka ei oikein maistu ja olo on heikko :(

Onneksi eilen oli se neuvola, jossa tosin ei mitään ihmeempiä ollut. Informaatioähky lähinnä iski, mutta tokihan siellä nämä tärkeät jutut saatiin selville:

19.9.11/rv 7+6

hb 134
rr 115/59
paino: 56.9kg

Menkoista laskettuna tänään poksutaan! 8+0! Tosin olen edelleen hyyyyvin skeptinen sen suhteen, että oltaisiin muka näin pitkällä... No, torstainahan se selviää siellä ultrassa sitten :)

Surua ja pelkoakin on ollut, kun ystäväni sai eilen keskenmenon :'( hänellä olisi ollut LA kuukautta ennen minua :(

Höttiäinen, mulla on kans rytmihäiriöitä tullut raskauden aikana. Käsittääkseni niitä esiintyy aika yleisestikin siunatussa tilassa olevilla? Tuntuu kyllä tosi inhottavalta, varsinkin, kun yrittää nukkua :(
 
Kuumeilija, kyllä mulla jalat turpos siitä kuumasta ihan älyttömän paljon mut muuten vointi oli yllättävän hyvä kun pidettiin usein taukoja ja vettä tuli juotua kyllä monta litraa päivässä.
Mullahan oli tyttöolo ennen ultraa joten poika-uutinen tuli yllätyksenä. En tiedä miksi olin varma tytöstä mutta kaipa kaikki sormus-höpöhöpö testit yms oli vakuuttanu mut tytöstä :D Mut pääasia on tosissaan et pienellä on kaikki hyvin :heart:
Ja kela-neuvola on ihan tavallinen neuvolakäynti mut sillon vaan saa tosissaan noi kelaan lähetettävät paperit ja pikkasen käydään niitä läpi. En tiedä saako kaikissa kaupungeissa ne lomakkeet neuvolasta vai pitääkö ne itte tulostaa tai hakea kelasta mut meillä saa ne samalla kun saa sen raskaustodistuksen mikä niihin pitää liittää.

Kaikille iso kiitos työpaikka-onnitteluista. :heart: Ehdin tuossa talossa tehdä koko opiskeluajan töitä keikalla ja kesätyönä eli neljä vuotta oon siellä satunnaisia pätkiä pyöriny. Hassua sinänsä, tuo osasto on mun ihan ensimmäinen työharjoittelupaikka ja ensikosketus käytännön hoitotyöhön. :) Oon kyllä tyytyväinen kun on talous turvattu vaikkei tuo nyt ihan unelma-duuni olekkaan ja onhan se aikamoinen lottovoitto saada vakivirka puoli vuotta valmistumisesta ja vielä raskaana. :D Ehkä mä joskus vielä saan terkkarin viran jostain vaikka nyt tuolla vanhuspuolella saikkarina pyörinkin. Onpas ainakin jalka kaupungin oven välissä.

Zophielle pikaista poksahtamista =)
Syysmyrsky, harmi että reissu meni plörinäksi mutta oli teillä ainakin aikaa ihailla ruskaa auton korjaajaa odotellessa. ;) Otathan tämän vitsinä muru :hug: Toivottavasti ei tule ihan hirvittävästi maksamaan autoremppa.

Niin milloin se Tiuhti_lainen on ultraan menossa? Huomennako?

Kiva kuulla kaikkien neuvolakokemuksista. Joka kunnassa on niin eri systeemit vissiin vaikka valtakunnalliset suositukset onkin olemassa. :D
 
Iltoja :)

Namppis, onnea duunista! hieno juttu =) mahtavaa! ja tervetuloa kotiin ehjin nahoin :D ei tippunu lentokone! huomenna ultraan :)

syysmyrsky, auts : / ei ihan nappiin mennyt reissu, mut onhan seki muisto muiden joukossa :D joskohan jonkun ajan päästä pystyy asialle nauramaan? :)

eska, sielläkin oli neuvola :) kauan teillä kesti? meillä meni 1,5h :O sulla oli hyvä hb ja paineet! :)

Zophie, sinne varmaankin saa jo laittaa jakaantumispipanoita tulemaan :D nyt lepää ja tsemppiä koitokseen :kiss: eiköhän se pikapuoliin ala :D

Hötö, toivotaan ettei ole kyse mistään vakavasta, vaan ihan vaan ylimääräsistä lyönneistä.. itselläni niitä tulee ja ovat vaarattomia, joskus vaan tekee helkkarin kipeää! onnea myös hyvistä neuvolakuulumisista! =)

Jomi muru, älä stressaa painostasi :) uskon että suurin osa jää synnytyspöydälle! ja hui kun sun hb on laskenu, koska sulla oli edellinen neuvola?

Neuvola on täälläkin kerran kuukaudessa, ja mulla lisäseurantana äippäpoli myös :) tänään meni sinne lähetteet!

Neuvolassa siis käyty ja kaikki ihan okei:

hb: 130
paineet: 93/58 :O
pissa puhdas :)

noi paineet oli aika pahat, ensin ne oli 91/53 :ashamed: siitä ne sit nousi 3 mittauksen jälkeen tohon.. miks se on noin matala? hb oli yllätys, noussu hyvin, meinaan 3 viikkoa sitten se oli vaivaset 103.. :)

HUOMENNA ULTRAAN, fuck ku jännittää :D suoraan sanottuna.. :ashamed: nyt iski pelko, jos se onki tuulimuna ja meitä on huijattu?!

isi oli tänään ihan outo, siis yllätyin.. oli mukana neuvolassa ja joutui poistumaan hiukan aikasemmin.. kun mies tuli myöhemmin kotiin uteli hän lisää mitä siellä vielä tehtiin ja sitten kun itse aloin esittelee oppaasta miltä sikiö nyt näyttää oli mies ihmeissään ja pyysi näyttämään eteenpäin :) katsottiin siis 12 eka viikon kehitys ja mies oli ihmeissää kuinka viikossa voi tapahtua niin suuria muutoksi, samalla suusta pääsi että voishan se aika mennä vähä nopeammin ja lapsi tulis jo maailmaan :heart: itkuha multa tuli! harvemmin se noin "pehmosia" (meillä siis pehmoisia) puhuu :)

anteeks iso omanapa ja höyryyminen, nyt vaan pitäs kasata ittesä ja yrittää nukkuu edes vähä ennen huomista =)

öitä muruset :kiss:


tiuhti ja Pikku T puupponen :heart: 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta painosta vielä, että mulle painon pudottaminen on todella vaikeaa. Sitä kertyy kyllä sitten sitäkin helpommin ja nyt näköjään oikein hurjaa vauhtia, kun alle kolmessa viikossa tullut kolme kiloa eikä mistään turvotuksesta ole kyse. Mulla ei löydy juurikaan itsekuria eli olen kyllä herkkuja syönyt ihan liikaa. Sehän tässä eniten harmittaakin. Jos mä tietäisin pitäneeni itsestäni parempaa huolta, niin ei varmaan tuntuisi näin ikävältä. Eli mun on pakko ”stressata” vähän, jotta saan tota herkuttelua kuriin. Jos paino siltikin jatkaa nousuaan, niin sitten jatkaa, ja mä tiedän sentään tehneeni jotakin asian eteen. :) En tiedä ymmärtääkö tästä sepustuksesta mitään… :ashamed:

PikkuHöttiäinen Onpas erikoista tuon verenpainejutun kanssa. Mulla on joka kerralla yläpaine ollu 134-140 ja alapaine 77-80 eikä neuvolassa oo sanottu mitään noista :eek: Tsemppiä ultran odotteluun!

eskapismi Mulla kävi hyvän ystäväni kanssa myös niin, että mulla oli LA kolmisen viikkoa ennen häntä, mutta nt-ultrassa löytyikin jo pari viikkoa aiemmin kuollut sikiö :( Ihan hirveä juttu. Oltiin molemmat niin iloisia siitä, että saadaan kasvatella masuja yhdessä.

tiuhti Edellinen neuvola oli alle kolme viikkoa sitten, eli rv 19+4. Melko nopsaan siis lähtenyt hb laskemaan. Sitä mä sitten kotiin tultuani aloinkin pähkäilemään, että miksei nyt aloitettu lisärautaa. Jos hb jatkaa laskuaan samaan tahtiin, niin lääkärineuvolassa rv 27+ se olis jo alle sata :confused: Tässä välissä kun sitä ei kontrolloida. En sitten tiiä, pitäiskö aloittaa omatoimisesti joku rautavalmiste… Sulla on kyllä hurjan alhainen verenpaine ollut! Tsempitykset myös teille huomiseen ultraan :hug:

Huoh kun väsyttää. Vielä täytyy koirat käyttää pissalla, sitten voi mönkiä peiton alle :p Hyvää yötä!

Jomi & SS 22+2
 
Huomenta naiset.. Nyt on äippäkortti mukana ja saan noi luvut antaa teille..

Ja onnittelut muillekin neuvolakäynneistä!! :heart: ja tiuhtilla taisi tänään olla se ultra, joten semiä sinne muruseni! Mulla on huomenna ultra ja kovasti olen miettinyt pääni puhki, että kuinka maltan olla rauhassa.. perhosia on vatsa täynnä jo nyt.. :heart:

Siitä verenpaineesta.. ihmettelin hieman itsekkin, että miten noin kärkkäästi ottavat tuon yläpaineen, mutta ehkä sekin selittyy minun sukurasitteella, en tiedä.. suvussa on tosi paljon sydän- ja verisuonitauteja sekä tuota verenpainetautia, niin ehkä sitten sen takia puututaan helpommin ja nopeammin. Ja tiedän että yksi tuttu on joutunut syömään verenpainelääkkeitä raskauden aikana koska tuo yläpaine on ollut koholla.

Tässä tulee näitä lukemia:

12+5 (8+1)

paino 58,2 (59,1)
rr 136/81 (136/78)
hb 123 (120)
pissa oli puhdas, mutta jäi jälleen leukkarit tutkimatta kuten viimeeksikin.. mullahan noita virtsainf. on ollut enemmälti ja sovittiin neuvolatätin kanssa, että sitä seurattaisiin tarkemmin.. nyt pitää sitten erikseen käydä heittää vedet labraan.. ja sitten se sokerirasitus pitäis käydä tekeen..

Se sydän juttu ei muuten huolestuta lainkaan ja lääkärikin painotti, että voi olla ihan "terveellistä" sivuääntä tai lisälyöntejä, mutta halusi varmistaa, ettei minulta ole silloin pikkuisena löydetty esim. reikää sydämestä tai vastaavaa.. itse en muista että olisi, mutta parempi tarkistaa.. ehkä hieman mietteliäältä lääkäri vaikutti, kun kuunteli mun sydäntä.. noh, en anna kuitenkaan sen vaikuttaa.. saadaan paperit lääkärille niin hän sitten kertoo jos on jotain mistä huolestua.. ja ehkä tosiaan haluaa vain varmistua, että kaikki on ok..

Nyt innolla sitten odottelen täällä muiden ultrauutisia ym. uutisia..

Hötö ja MiniMe 12+6 (huomenna poksutaan ultran kunniaksi :) )
 
Laretzki
eskapismi Kannattaa yrittää löytää joku ruoka mitä saisi menemään alas. Mulla nimittäin huono olo vain pahentui jos menin sille linjalle etten syönyt mitään. Heti kun sai jotain suustaan alas, niin olo helpottui.

jomi Mä en ainakaan ite ymmärrä, miksi muka rautalääkkeide aloittamiseen pitäisi kysyä lääkärin lupa? Tai siis, kun nehän jakaa verenluovutuksessakin hedelmällisessä iässä oleville naisille rautalääkkeitä ja mä oon aina luovutuksen jälkeen syönyt paketin tyhjäksi ilman miltään lääkäreiltä kyselemistä. Ja alkuraskaudessa kun muutenkin väsytti, niin söin kotona olevat raudat loppuun jotka oli edelliseltä verenluovutuskerralta jäänyt kaappiin osittain aloitetuksi...

Vähän pahasti näyttää, että oon saamassa sen syysflunssan mitä on ollut liikenteessä, vaikka toivoin välttyväni siltä. Ei vissiin kroppa oikein oo tykännyt kun kahtena aamuna pyöräillyt kouluun. Onneksi tänään saan kyydin, meinaa vettä tulee taas kun esterin pepusta.

Tuntuu jotenkin että taas olis kovin kokonaisvaltaisesti veto poissa. Ja yksinäisyyskin tuntuu kolkuttelevan välillä, kun noissa erikoistumisryhmissä ei ole niitä tyyppejä joiden kanssa normaalisti hengaan. Puhumattakaan siitä että tää tila tuntuu jotenkin erottavan vielä enemmän porukasta aina aika ajoin. Mä niin odotan jo sitä että pääsisin meidän yhteiseen kämppään asumaan. Niin siis, ettei mun tarvisi hypätä viikoilla missään. Noh, eiköhän tämä toivon mukaan taas tästä kun saa olon vähän paremmaksi: nuhan ja kurkun terveeksi ja korvien kutinan lakkaamaan...

Lare ja Spyro 17+4
 
Kiitos vastauksista doppleriin ja liikkeisiin liittyen. Kyllä oon tainnut sitten niitä pikkuisen liikkeitä kuulla :) Se on aika huojentavaa, koska tosiaan niitä sydänääniä ei vieläkään ole löytynyt. Mutta eilenkin kun kuuntelin, niin pitkään ei kuulunut mitään mutta sitten alkoi viuhtominen ja muksahdukset :heart: Sen ”viuh-viuh” äänen olen myös bongannut, mutta se kuuluu useammasta paikkaa, joten en ole vielä ihan saanut paikallistettua istukan sijaintia.

Zophie Toivotaan että pikkuinen malttais luopua yksiöstään pian ja saadaan tänne iloisia vauvauutisia :heart:

syysmyrsky Voi ei mikä reissu :O Onneksi pääsitte kuitenkin ehjinä kotiin :)

Lare Toivotaan että flunssa pysyy poissa! Jos se kuitenkin iskee niin muista levätä kunnolla!

Tiuhtille Tsempit ja onnentuulahdukset ultraan! Peukut pystyyn että saatte hyviä uutisia :) Samoin Höttikselle ja eskapismille huomiseen ultraan :) Oliko vielä muita ultraan menijöitä tällä viikolla?
 
Huomenta :wave:

Sain eilen ensimmäisen kerran sydänäänet kuuluviin :) Oli se ihana tunne!:heart:
Ei niin ihana tunne et ukko on ottanut nyt asiakseen haastaa riitaa kokoaika ja joka asiasta. Oon ollu töissäkin aivan riekaleina ja nieleskelly porua kun kaikenlisäksi puhelimeen tulee kokoaika kiukkusta viestiä. :'(

Tiuhti Täällä odotetaan ultrakuulumisia!! :)
 
Mä kävin äsken sokerirasituksessa, oli muuten kamala kokemus. Ällöttävää litkua oli se sokeriliemi, kolme kertaa meinasin oksentaa sen juomisen aikana :x Ja nyt on kädet kipeet ku kolme verikoetta otettiin. :|

Zophie Tsemppiä, kohta on sulla pieni nyytti sylissä :)

- Sokruli ja pikku neiti 26+2 -
 
Sokruli mulla on myös pian edessä tuo sokerirasitus, niin kerrohan tarkemmin kuinka paljon tuota sokerilientä pitää juoda?? Kauhulla odotan sitä, koska en ole mikään makeiden juomien ystävä ja vielä sekin kauhistuttaa, että pitää tyhjään vatsaan vetää se neste :O varmaan meikäläisellä henki pois sen jälkeen : / :$:$ oksettaa jo valmiiksi :$:$
Ja toivottavasti tällä kertaa on sellainen verikokeenottaja, joka ei pistä suonesta läpi!! Mulla tässä jokin aika sitten otettiin verikoe ja sen jälkeen hieman pistoalue paisui ja sen jälkeen tuli aivan mieletön mustelma, joka jatkoi "valumista" alas päin rannetta kohti.. lopulta mulla mustelma oli käsivarren puoliväliin asti (ranteen ja kyynertaipeen puoliväliin) :O ja sekös ei millään meinannu lähteä pois!! Mulla on oikeassa kädessä iso pullottava suoni ja tämä verikokeenottaja oikein mainosti kuinka helppoa on ottaa verta tuollaisesta suonesta!! Ja mulla ei ikinä aikasemmin ole tullu mustelmia verikokeen jäljiltä!!

syysmyrsky onnittelut sydänäänien bongauksesta!! :heart: Aivan mieletön ja ihmeellinen ääni tuo pikkuisen sydämen syke..:heart::heart:

mynttis kiitos kovasti tsempityksistä ultraa varten.. jotenkin tuntuu, että sitä tarvitaan kun meinaa jännittää tosiaan niin paljon.. Mies on kovasti yrittänyt helpottaa mun jännitystä, mutta minkäs teet.. on se joteinkin niin jännittävää kun näkee pian toisen.. (vaikkakin vain kuvaruudun kautta,mutta silti...)
 
syysmyrsky Ihanaa että sait sydänäänet kuuluviin :heart: Täytykö pitkään etsiä vai löytykö helpolla? Ehkä mullakin on pian toivoa :) Tsemppiä miehen kanssa, toivottavasti tulee järkiinsä pian ja lopettaa äksyilyn!

Sokruli Yöks, ei kuulosta tuo sokerirasitus mukavalta :x Hirvittää jo valmiiks vaikka siihen omaan on vielä aikaa :p

Höttis Onhan se varmasti todella ihmeellistä nähdä se pikkukaveri ruudulla ja ne liikkeet ja kaikkee. Kun nyt voi vaan arvailla että mitä siellä kohdussa on meneillään :) Eli ei ihme että jännittää. Mulla on omaan ultraan vielä reilu viikko, joten kiva että voin tässä sitä odotellessa jänskäillä teidän ultria ja lukea (toivottavasti hyviä) kuulumisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuHöttiäinen
HöttisTotta tosiaan :) Mut vielä ihmeellisempää on nähdä sit ultrassa se kauheat jamittelu :) Mitä ei itse vielä tunne..

Mynttis Kyllä niitä on haettu joka ilta ja paljon,helpolla ei löytynyt mut tosiaan ihan alavatsalta aika keskeltä löytyi jumputus. Olin vaikka kuinka kauan "mikä tää nyt sit on" kun ei näytölle tullut lukemia ollenkaan..omaa sykettä tunnusteltua totesin että ei tämä kyllä minun ole :) Että kyllä sullakin pian kuuluu!:heart:

Iho-ongelmista Oonko ainoa täällä joka kärsii tästä raskausajan aknesta :/ Ihan hirveitä pahkuroita ja NIIN kipeitä,päänahassa,otassa,selässä persauksissa IHAN JOKAPAIKASSA!! :( Yölläkä meinaa saada nukuttua kun kummankin korvan taustat on täynnä jotain elämää,visva vaan valuu korvien takaa..
 
  • Tykkää
Reactions: PikkuHöttiäinen
sokerirasituksesta mullakaan ei ole koskaan ollut mitään ongelmia tuon sokerin kanssa, mutta laittavat minut oikeastaan pelkän sukurasitteen vuoksi tuohon aikaisempaan sokerirasitukseen.. sitä hieman ihmettelin, mutta kai se on hyvä näin.. äitillä muistaakseni on ollut raskaussokeria, mutta ei kaikilta yhdekseltä tenavalta..
 
Eka otettiin yks verikoe, ja sen jälkeen n. puol litraa sitä sokerilitkua piti juoda 5 minuutin sisään. Sit odoteltiin tunti ja uudestaan verikoe, ja taas odoteltiin tunti ja sit taas verikoe. Ja missään vaiheessa ei saanut oksentaa tai kaikki alkaa alusta, ja pitää varata uus aika kokeeseen. Mullekkin sanottiin raskauden alussa ettei ole mitään tarvetta tolle kokeelle, mut niin vaan jouduin sinne. Enkä tiedä miksi, varmaan painoindeksin takia, joka on 27.
 
Eikös se juuri sen painoindeksin mukaan menekki? Ja mahdollisen sukurasitteen.. Meillä ei ole lähisuvussa sokerisairauksia,siskolla luultiin raskausdiabetesta,mutta niinvain oli tuokin väärä hälytys. :D Ne rupas toisen kunnan neuvolassa ihmetteleen että "niin miksi sun on käsketty mitata sokereita?"..öö ku käskettiin :D ja sanonu et ei tarvii kyllä mitata enään "eihän näissä ole mitään ihmeellistä" :D
 
Sokruli kiitos valaistuksesta tuohon sokerirasitukseen.. eli ei tarvi kuin kerran sen puoli litraa vetää sitä nestettä naamaan? Sitten se ehkä menee.. iso ehkä!! :D Tuota mie vähän moitin ku siinä menee niin kauhean kauan.. pakko olla sitten pois töistä sen ajan.. ja apua, että mie pelkään, että se tulee sitten tietenkin heti ylös se juoma ja kaikki pitää tehdä uusiksi.. : /
 

Yhteistyössä