Zophie Mikäs siellä on tilanne, joko on merkkejä vauvan maailmaan tulosta? Jännät paikat teillä!
Memelisa Kuulostaa kivalta järjestelyltä noi teidän häät! Mä kysyin kans tuosta vihkijän siirtymisestä toiseen paikkaan, mutta kun meillä ei tosiaan ole niitä juhliakaan vihkimispäivänä, niin meidät vihitään tylsästi maistraatin toimistossa. Mennäänkin siitä sitten syömään hienoon ravintolaan koko porukalla.
syysmyrsky Sulla ei ois enää pitkä aika ultraan, onko siis eka ultra? Ihan varmasti kaikki on hyvin, älä muru huolehdi :heart: Raskauden aikana monet näkevät ihan ihme unia!! Oho, ei oo teillä menny reissu ihan putkeen :O Kaikkee sitä pitääkin sattua ja tapahtua. Hajosko auto siis mennessä vai tullessa? Toivottavasti pääsitte edes perille asti, kun sinne asti olitte jo ehtineet ajaa!
syysmyrsky kyseli iho-ongelmista ja täällä ilmoittautuu yksi punaisista näppylöistä kärsivä
Mulla ei koskaan ole tullut finnejä niskaan, rinnuksille taikka selkään, niin johan nyt pomppas :O Osa on isoja punaisia ja älyttömän kipeitä näppylöitä, tällä viikolla huomasin hauiksessa punaisen finnin. Todella raivostuttavaa :kieh: Onneks ei sentään naamaan kerry samaan tahtiin ja saa sentäs piiloon... mutta silti ärsyttää kamalasti!
Jomi Tiedän niin, mitä joudut kokemaan tuon iskiasoireen kanssa. Mulla vaivasi selän lisäksi koko oikea jalka, jalkapohjaa ja varpaita myöten
Nää on vähän hankalia juttuja, kun niille ei oikein voi tehdä mitään muuta kuin olla siten kuin hyvältä tuntuu ja koettaa liikkua mahdollisimman paljon. Mulle ohjeena oli kävellä rauhallisesti niin paljon kuin vain suinkun pystyin. Makuulla olo on pahinta mitä voi olla tässä vaivassa. Mutta toki jos on niin kipeä, että on parempi olla makuulla, niin siinä tapauksessa ei muuta kuin makuulle. Tuli muuten mieleen yksi fysioterapeutin antama liike, jota kannattaa tehdä nimen omaan aamulla ennen sängystä ylös nousemista: ole selälläsi ja koukista jalat. Jätä toinen jalka koukkuun ja nosta toinen jalka koukussa olevan päälle suoraksi. Taivuta varpaita itseäsi kohti. Tämä liike kuulemma "avaa hermoratoja", että jos ne on puristuksissa, niin tällä liikkeellä hermolle tulee enemmän tilaa. Mä ymmärrän
Jomi sua niiiiiin hyvin tuon painoasian suhteen! Mä kamppailen kans painoni kanssa ja olen aikamoinen herkkusuu :O Mä olen joskus aikaisemmin saanut pidettyä jonkun tolkun herkkujen suhteen, mutta nyt sanotaanko jo ennen tätä raskautta alkoi se vaihe, että ei vaan pysty pitämään mitään rajaa. Se on yllättävän vaikeeta! Niin, ja karkit, limpparit, pullat yms. ei oo mun juttu (en koskaan oo ollu karkin yms. perään!), mutta roskaruoka sitäkin pahempi vastus! Ja mä kyllä stressaan kans painon noususta, vaikkei nyt raskauden aikana olekaan tullut montaa kiloa (vielä). Mutta tiedän, että kiloja mulle tulee kertymään, sen verran helposti lihovaa ja paisuvaa sorttia olen... mun pitäs olla äärettömän tarkka, mitä suuhuni laitan, kun taas mieheni voi vetää pitsaa vaikka joka päivä, lihomatta tippaakaan. Niiiiiin epäreilua... tänäänkin mies tuo pelaamasta tullessaan meille roskaruokaa :ashamed:
PikkuHöttiäinen Kiva kun säkin olet täällä jorisemassa ja ihana kuulla, että kaikki on hyvin :heart: Hieno juttu, että lääkäri halusi varmistua tuosta sinun sydämen sivuäänistä ja tutkii asian perusteellisesti. Toivottavasti kaikki on hyvin senkin osalta, ja hyvältähän tuo ainakin tällä hetkellä näyttää! Kyselit painoindeksi rajoja, että millä pääsee sokerirasitukseen, niin kaikki 25-vuotta täyttäneet joutuvat sokerirasitukseen ilman mitään sen kummempia juttuja. Näin mulle neuvolassa sanottiin. Oonko ihan väärässä?
Laretzki Voisko olla kaupunkikohtaista nuo neuvolakäyntien määrät? Meilläkin on ainakin näin alkuun todella vähän käyntejä neuvolassa ja ekalle käynnille pääsee vasta tosi myöhään n. viikolla 9 aikaisintaan! Toka neuvolakäynti oli mulla 3vkoa sitten eli viikolla 14-15 ja vasta nyt käyntejä alkaa olemaan kuukauden välein, lopussa viikon välein. Lääkärineuvolasta ovat monet puhuneet, mutta meillä on vain yksi lääkärineuvola ja se on viimeisellä kolmanneksella. Tuuthan sitten heti kertomaan, että saitko vaihdettua rakenneultran ajan!!! Jos vaan yhtään tuntuu siltä, että haluat miehesi mukaan ja/tai miehesi haluaa osallistua tuohon, niin ehdottomasti kannattaa vaihtaa ultra-aikaa. Pääsee sitten molemmat ihmettelemään pienen pientä ihmettä :heart:
tiuhti_ Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista muru :heart: Nyt todellakin on sun vuorosi olla onnellinen odottaja, ja ala vaan nauttia raskaudesta, olet sen ansainnut! Olet saanut ja tulet saamaan elämässäsi paljon hyvää aikaan, olet dydämeltäsi lämmin ja ihana ihminen :heart: Sä oot muru arvkoas meidän muiden joukossa. Mulla tuli tippa linssiin katsoessani tuota sinun pikkuisen kuvaa!!!! Se on loistava tunne. Nauti joka hetkestä ja älä stressaa turhaan :kiss: Sulla on kyllä ihana mies :heart: Meillä mies ei kyllä ihan noin innoissaan ole, kyllä se aina välillä kysyy minulta, että mitenkäs maha jakselee ja joskus uskaltaa jopa koskeakin vatsaan. Nyt muutamana iltana ennen nukkumaanmenoa mies on silittäny mun vatsaa ja sanonut: "Älä potki ja myllerrä paljoa, että äiti saa nukuttua." Ihana kyllä kuulla edes vähän niitä "pehmoisia" myös täällä.
tiuhti_ ja syysmyrsky Ihan epistä, moni on saanut kuulla pikkuisen sydänäänet jo ekassa ultrassa (osa myös yksityisellä ennen varsinaista ekaa ultraa), mutta mulle aina vaan sanottiin, ettei voida kuunnella. Yksityisellä oli taatusti erittäin hyvät laitteet yms., niin ei niin ei pystnyt. Neuvolassa taas niin vanha doppleri, ettei toivoakaan, että ois saatu silloin viikolla 9-10 kuunnella.
Täällä on ollut puhetta työpaikalla sairastamisesta. Mä en voi käsittää sitä, että töihin tullaan sairaana!!!! Flunssan vielä ymmärrän, mutta se, että on jo lämpöä tai olo muuten kuumeinen ilmankin kuumetta, saatikka sitten oksennustaudissa tms. en voi ymmärtää. Siinähän sairastuu kaikki muutkin ja pöpöt leviää kuin sienet sateella. Ihmiset ei vaan osaa ajatella sairastamista silleen, että on sekä itselleen että muille parempi sairastaa kotona ja levätä kunnolla, sitä vaan ajatellaan hurjana, että työt pitää hoitaa jne. Voi tsiisus anon minä, pistää oikein vihaksi tuommoinen käytös :kieh: Kyllä mäkin voin myöntää, että tunnen huonoa omaatuntoa, jos hään kotiin kuumeisena, mutta edesmenneen selkärumban jälkeen mä tajusin, että nyt on aika oppia ajattelemaan myös itseäni ja antamaan itselleni lupa sairastaa ja toipua rauhassa! Kyllä mulla on tainnut olla jokaisessa työpaikassa, jossa mä olen ollut niin, että saa olla 3pv kotona sairastamassa esimiehen luvalla / pelkällä ilmoituksella ja vasta sitten on pitänyt olla sairauslomalappu lääkäriltä.
Paranemisia kaikille sairastavaille, nyt onkin flunssaa liikkeellä tosi paljon! Mä tosin vältyin flunssalta, vaikka työpaikalla moni on ollut ihan järkyttävässä räkätaudissa ja mun miehelläkin käväisi kylässä joku pöpö.
En sitten tiiä, voisko raskauden aikana olla parempi vastustuskyky???
Namppis88 Suosittelen vatsan rasvaukseen Dermosilin vartaloöljyä!!!!
Omaa napaa Mulla oli viime neuvolakäynnillä hemppa laskenut, kuulemma on ihan normaalia keskiraskaudessa. Seurataan siis joka neuvolakerralla, mutta ainakaan vielä ei ole tarvetta syödä lisärautaa.