Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Hieronnasta No eikai se nyt kuitenka vielä tässä vaiheessa käynnistys.. :eek: kai? vai voisko siitä olla haittaa..varasin maanantaiksi ajan mut ku tässä tuppukylässä ei voi edes hierojalta kysyä tällasta asiaa kun sen jälkeen kaikki tietää et on pieniinpäin..pöh
 
Hei mä tajusin äsken että tää mun alkava flunssa voi ihan yhtä hyvin olla merkki listeria- tai toksoplasmoosi-tartunnasta koska nekin oireilee raskaanaolevalla flunssa-oireina! Perkele! Miten hitossa mä saan itteni rauhottumaan? Todennäköisyys on kuitenkin ihan helvetin pieni että olisin jonku tartunnan tuolta kreetalta saanu mut minkä sitä luulotautinen ittelleen mahtaa! Apuva! Täytyy varmaan huomenna soittaa neuvolaan, ensi viikolla olis kyllä jo aika mut en mä pysty varmaan hermoilee sinne asti. Jos vuosittain 20-50 ihmistä kaikista suomalaisista saa listerian niin onhan se todennäköisyys pieni mut toksosta löysin tommosen: "Maamme raskaana olevista naisista valtaosa, 80 prosenttia on toksoplasma vasta-ainenegatiivisia eli alttiina toksoplasmainfektiolle. Vuosittain ilmenee noin 130 raskaudenaikaista primaari-infektiota, joista syntyy 50-60 synnynnäistä toksoplasmoosia sairastavaa lasta. Heistä useimmille kehittyy vuosien kuluessa näkö- ja keskushermostovaurioita. Raskaudenaikaisen lääkehoidon arvioidaan vähentävän puolella sikiön tartuntariskiä." THL

Anteeksi tää hysteerinen tilitys mut mitä jos??
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Namppis Ihan ekana (älä sit ota itseesi josta tästä tulee vähän paasaavaa tekstiä, mä oon pitänyt toksosta ja listeriasta luentoo tuolla muissakin ketjuissa :D), onko teillä kissaa? Jos on, ja se ei ole raskausaikana otettu, voi olla hyvinkin todennäköistä, että olisit tokson sairastanut tietämättä sitä. Ja vaikka et olisikaan niin "kissat eivät eritä toksoplasmoosi-alkueliötä kuin itse sairastaessaan eli silloin sairauden alkuaikoina tai mennessään jostain syystä huonoon kuntoon (kissaflunssa jne.) Joten vaikka kissalla olisi kyseinen loinen, ei tarkoita, että se sitä erittäisi enää. Raskaanaolevan on täysin turvallista olla kissojen kanssa tekemisissä, kunhan kissanhiekkalaatikkoa puhdistaessaan suojautuu (käsineiden käyttö, pölyttämisen välttäminen). Kissaa saa käsitellä muuten turvallisesti myös raskaana ollessaan, mutta hyvästä käsihygieniasta on kuitenkin hyvä huolehtia varmuuden vuoksi. Yleensä kissan turkissa tms. ei todellakaan ole toksoplasmaeliöitä, sillä kissat puhdistavat itseään huolellisesti."

Ja listeriasta sen verran, että oletko syönyt lähinnä vakuumipakattuja kaloja mistä sen olisit voinut saada? Tai sitten toinen vaihtoehto mistä sen voisi todennäköisesti saada on likaiset vihannekset. Ja listerian tuhoutumisen varmistamiseksi ruoka täytyy käyttää 72 asteiseksi. Mä ainakin uskon, että on suurempi todennäköisyys sille, että ihan vaan sitä syysflunssaa mitä on liikkeellä kuin listeriaa. Ja mä oon ymmärtänyt, että neuvolat vissiin testaa noita aika nihkeesti ellei oikeesti oo syytä epäilyyn.

syysmyrsky Ens viikon kun jaksaisi vielä, niin sit olis viikko vapaata, (joka tosin olisi tarkoitettu yhden ryhmätyön tekoon,mutten varmaan homehdu ilmajoella), viikkoa koulua ja sit 42 viikolla on syysloma...Niin ei oikein tässä sit kuitenkaan viitsi omaa lomaa pitää, vaikka kuinka ei jaksais.
 
Lare, ei ole kissaa nyt eikä ole koskaan ollutkaan. (Allergia) Pelkään lähinnä että olen saanut sen tuolta Kreetalta kun söin siellä kuitenkin salaattia ravintolassa. Mistä voin tietää kuinka hyvin ne vihannekset pesee vaikka olikin siisti paikka? Kissoja mä viimeisenä lähtisin toksosta syyttämään jo ihan sen takia kun ne erittää niitä loisia vaan max. 60 päivää tartunnasta. Samasta syystä pelkään listeriaa kun sekin voi tulla likaisista vihanneksista.

Mut nyt mä oon jo vähän rauhottunut, mieskin on kipeenä ja se et molemmilla olis tokso tai listeria on jo niin pieni että taidan vaan panikoida huvikseni.

Ja sit tulee perkelettä! MINKÄ VITUN TAKIA IHMISET EI PIDÄ KOIRIAAN KYTKETTYNÄ KERROSTALOALUEELLA??!! Me oltiin just lenkillä omien koirien kanssa kun naapuritalon pihalta juoksee koira (eikä todellakaan ensimmäistä kertaa!) meidän koiria päin. Toi meidän belgi pelkää muita koiria ja sen kanssa on muutenkin remmirähjä-ongelma niin sitä ei vittu todellakaan helpota että jonkun saatanan tyypin koira syöksyy niiden pihalta huutamaan meidän koiralle joka on täysin asianmukaisesti kytkettynä. Sit se vitun äijä kehtas vielä huutaa että hänen koira tuli juuri autosta ja meidän pitää vain pitää omat piskit aisoissa. Eikä se laittanut senkään jälkeen omaansa kiinni vaan se koira meni vääntämään paskaa keskelle pihaa. Järjestyslaissakin lukee että koiran on oltava kytkettynä tai välittömästi kytkettävissä. (Ja se tarkoittaa että koiran on toteltava omistajaansa) ja tää koira vaan juoksee ja haukkuu huudoista huolimatta. Että tällästä täällä meillä taas. Voi v sanon vaan.
 
eskapismi Onnea hyvistä ultra kuulumisista :heart:

Huh mikä päivä ollu!! Miehen teini-ikäinen sisko on ollut viikon meidän "vastuulla" kun miehen äiti on pohjoisessa mökkeilemässä niin eiköhän se vetelä lahna istu yöt koneella ja makaa ruho homeessa päivät kotona!!! "noku tuli hiukan valvottua yöllä ja niinku sillee"?! Mitä jumaliste?! Kasi luokka on käyty kahteen kertaan ja se varmaan vielä kuvittelee tolla notkeudella opiskelupaikan irtoovan. Mun tekis mieli karjuu sille pää punasena et onko se saatana tyhmä vai mitä mut eipä ole mun asiani. Kun heidän äidillä on aina ollut se että lasten päätä silitellään vaikka ne olis juovuksissa 24/7,hajottais muiden mukuloitten kanssa kämpästä kaiken irtaimiston niin et telkkariki heitätää olohuoneen ikkunasta läpi ja huutais vittuperkelettä päin naamaa. Itse ehdotin et jos ei koulun käynti maita ni läppäri otetaan pois tai kännykkä "mut ku se tietokone on niin tärkee tytölle ja millä se sit poikaystävään pitää yhteyttä,ei sellasta julmuutta voi toiselle tehdä"...uskomatonta. Äitille se oli sit keksiny valehdella että on ripuli yhyy.

Lisäksi päivä oli täynnä asiakkaita jotka ainakin hitosti paremmin tiesi millai mun työtä tehdään kuin minä itse :D Joten hyvin menee mutta menköön.

Onneksi pikku-hirviö pelasti sydämensykkeellään mun päiväni!

Höttis Missä ultra kuulumiset!! :)
 
eskapismi Ihania ultrakuulumisia, onnittelut! :flower: Eiks se ole ihmeellistä että noin pienellä kikkareella sykkii jo sydän :heart:

Höttiksen kuulumisia minäkin kaipailen, toivottavasti kaikki on hyvin!

Niin ne viikot vierii ja täällä poksutaan 12+0 :heart:
 
Huomenta naiset...

en ehtinyt illalla kirjoitella..

Kaikki on hyvin ja pikkuinen oli aika vilkkaalla päällä :D Saatiin kokonaista neljä kuvaa mukaan ja yritän saada teille tähän yhden näkyviin.. Toivottavasti onnistuu!!



Täällä sitten hypättiin hieman ajassa eteenpäin sillä pikkuinen oli jo 76mm pitkä!! :heart: eli tänään olis sitten viikot 13+6 ja laskettuaika siirtyi 24.3... huomenna poksuillaan toistamiseen tällä viikolla.. Niskaturvotus oli 1.3mm ja kaikki muutkin mitat oli ok.. en niitä muista kun olin jotenkin niin häkeltynyt koko tilanteesta.. mieskin istui koko toimituksen ajan ihan hiljaa ja hymyili seuraillessaan kuvaruudulta toisen menoa :heart: Sydämen sykkiminen näkyi tosi selvästi, mutta sitä jäin hieman ihmettelemään, ettei kätilö laittanut lainkaan sydänääniä kuuluviin!

Olen niin onnesta sykkyrällä!! :heart:

Hötö ja MiniMe 13+6
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Hienoa, että saadaan hyviä ultrakuulumisia :heart:

Tänään olisi taas neuvola tuossa suunnilleen tunnin päästä. Pitää tulla kertomaan kuulumisia kun illalla joskus pääsee remonttihommista takaisin. Kotona tehty punnaus kyllä vaikutti lupaavalta, alkupainoon eli olisi tähän mennessä tullut kuin vähän reilu kaksi kiloa lisää, tästä mahasta huolimatta :O Ja en todellakaan oo syönyt viime viikkoa terveellisesti, vaan esim. yksi ilta vedin kokonaisen 500g juuston kerralla kitusiini ja si toisena päivä 2x salamipitsa :LOL: Mahastakin laittelen kuvaa, mutta voi mennä huomisen puolelle, kun tänään mies ei aamulla ehtinyt ottaa, kun lähti aiemmin töihin, jotta pääsisi sieltä sitten aikaisemmin.

Neuvolan jälkeen kaupungille katseleen kenkiä, kun kaikki kengät päästä vedet sateella sisään ja niitä sateita on tässä ollut nyt vaikka kuinka paljon. Lisäksi olis tarkotus ostaa pari ginan pitkää toppia ja paitaa kokoa isompana, ettei tarvi noita tämän hetkisiä ihan venyttää piloille ja että olis vähän jotain vaihteluakin noissa painoissa. Paidoista suurin osa menee kyllä joo edelleen päälle, mutta kun maha ja tissit nostaa niitä jonnekin navan kohdille niin ei kiva.

Lare ja Spyro 17+6 ja jotenkin puoli väli tuntuu lähestyvän huimaa vauhtia
 
atl
Nopsa päivitys..

tiuhti, eskapismi ja pikkuhöttiäinen (ja miksei muutkin jos multa on mennyt ohi) suuret onnittelut ultrakuulumisista!

Omaa napaa sen verran että oireita ei oo kauheesti ja se huolestuttaa. Lähinnä vaivaa palelu, väsymys ja mahan toimimattomuus. Ruoka etoo välillä vähän mutta mitään suoranaista pahoinvointia ei oo.. No, toivotaan että kaveri on silti vielä kyydissä.

- Atl + Vee 6+0
 
Laretzki
(.) Päätin pitää evästauon ennen remppahommiin ryhtymistä, ja otin läppärin mukaan tänne, joten sama tässä sitten naputella neuvolakuulumisetkin.
Paino oli noussut 86.1 eli 500g/vk. Kun mä näin ton lukeman, oon äärimmäisen onnellinen että mittaillaan kotonakin painoa, nimittäin neuvolakortin mukaan olis painoa tullut jo 6kg, kun alotus painona 80 kg. Se reilu pari kiloa kuullostaa paljon paremmalta.
Verenpaineet 119/77, yläpaine oli tippunut tosi paljon, mutta alapaine sit hieman koholla. Hb 124, reilusti tipahtanut 20 yksikköä. Sf oli -1 ja vauvan sykkeet 145. Sen verran korkeilla sykkeillä ollaan menty, että josko siellä tyttö majailisi? :)

Ja sit lievää valitusta. Miksi ei äitiysvaatteissa ole yhtään värejä?! Kuka on päättänyt, että äitien pitää olla harmaita ja värittömiä? Kaikki oli tummaa ja synkkää H&M:n mammaosastolla. Ostin sitten yhden harmaan mammatopin ja mammamallisen peruspaidan. Ja ihan vastuksen halusta ostin sitten isona kokona yhden kirkkaanpunaisen paidan Loggsin mallistosta.
 
syysmyrsky Mulla on ens torstaina ultra :) Monta yötä vielä... Eikös sullakin ollut ens viikolla?

Höttis Ihania uutisia :flower: Kiva että pikkuinen oli kasvanut hyvin, ja kyllä siitä kuvasta sen verran selvää saa että ihanalta pieneltä ihmisenalulta näyttää :heart:
 
Laretzki
Se pieni flunssanpoikanen sitten meni ja muuttu ihan kunnon räkätaudiksi. Vatsa on jo nyt ihan älyttömän kipeä yön yskimisen jäljiltä. Ja just eilen ehdin terkalle toivoa sitä, ettei muuttuisi yskäksi, kun mull yskät on muutenkin niin pahoja, niin mitä ne sitten on nyt. Ei ainakaan tähän mennessä yhtään kivaa. : / Huomaa kyllä jo että ei noi vatsalihakset taida tukea tuota mahan seutua ihan entiseen tapaan, ennen kun on saanut sentään useamman yön yskiä ennen kun ne kipeytyy. Ja en kuitenkaan mielestäni niin äärettömän heikkoja vatsalihaksia omista...

Tänään sitten pitäisi jaksaa urakoida tapetit seinille, jotta huomenna päästäisiin siivoamaan siihen kuntoon kämppä, että kamat voi kantaa ens vkl sisälle. Toivotaan että se helvatan kokonen monttu siinä kadussa olisi siihen mennessä täytetty, ettei tarvi montaa sataa metriä kantaa tavaroita.

Lare ja Spyro 18+0 poks vaan taas
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt voinkin hyvällä omalla tunnolla istua sohvalla ja palstailla. Sain viimeinkin ikkunat pestyä ja lenkkeiltyä koiran kanssa. Nythän tuolla tuleekin vettä taivaan täydeltä, joten tämän päivän ajoitukset on kyllä menny nappiin. Ja tänään poksutaan 18+0 :heart:

Nyt kun tuota vatsaa katsoo, niin kyllä siinä ihan selvä pieni kumpu jo näkyy, kaunis kiinteä kumpu :heart: Tuntuu, että vatsa kasvaakin nyt vauhdilla, koska vasta parisen viikkoa sitten huomasin, että ihan kuin alkaisi kasvaa, ja nyt on jo selvä kumpu ja ihan kuin se olisi suurentunut viikossa. Eikä tuo ihmekään, vauvan kasvuvauhti vaan kiihtyy.

Onko kukaan huomannut nänneissä jotakin valkoista kuivunutta juttua ja kuivuuko iho nännipihoista nyt raskauden aikana? Joku mainitsikin, että hällä kans tulee tuota kuivunutta valkoista juttua nänneihin. Maitoa ei kyllä ainakaan minulta ole tullut tippaakaan, että en ukso sen olevan sitäkään. Tissit kutiaa päivittäin nännipihoista ja ovat niin kuivat, että ihan hilseilee. Mutta tuo nänneissä oleva valkoinen juttu ei ole kuivunutta ihoa.

"kuumeilija" ja tirppana 18+0
 
Linkitin tuonne loppupuoliskon masuihin kuvan tän päivän pötsistä. Muoto on kyl muuttunu viime kuvasta...

Kuumeilija, mulla kyllä iho kuivuu ja hilseilee nännipihoista mut ei mulla mitään eritettä oo tullu.

Huomasin tänään ekat raskausarvet! Kauheaa :D Nyt alko julmettu rasvaaminen!
 
Zophie Mikäs siellä on tilanne, joko on merkkejä vauvan maailmaan tulosta? Jännät paikat teillä!

Memelisa Kuulostaa kivalta järjestelyltä noi teidän häät! Mä kysyin kans tuosta vihkijän siirtymisestä toiseen paikkaan, mutta kun meillä ei tosiaan ole niitä juhliakaan vihkimispäivänä, niin meidät vihitään tylsästi maistraatin toimistossa. Mennäänkin siitä sitten syömään hienoon ravintolaan koko porukalla.

syysmyrsky Sulla ei ois enää pitkä aika ultraan, onko siis eka ultra? Ihan varmasti kaikki on hyvin, älä muru huolehdi :heart: Raskauden aikana monet näkevät ihan ihme unia!! Oho, ei oo teillä menny reissu ihan putkeen :O Kaikkee sitä pitääkin sattua ja tapahtua. Hajosko auto siis mennessä vai tullessa? Toivottavasti pääsitte edes perille asti, kun sinne asti olitte jo ehtineet ajaa!

syysmyrsky kyseli iho-ongelmista ja täällä ilmoittautuu yksi punaisista näppylöistä kärsivä :mad: Mulla ei koskaan ole tullut finnejä niskaan, rinnuksille taikka selkään, niin johan nyt pomppas :O Osa on isoja punaisia ja älyttömän kipeitä näppylöitä, tällä viikolla huomasin hauiksessa punaisen finnin. Todella raivostuttavaa :kieh: Onneks ei sentään naamaan kerry samaan tahtiin ja saa sentäs piiloon... mutta silti ärsyttää kamalasti!

Jomi Tiedän niin, mitä joudut kokemaan tuon iskiasoireen kanssa. Mulla vaivasi selän lisäksi koko oikea jalka, jalkapohjaa ja varpaita myöten :mad: Nää on vähän hankalia juttuja, kun niille ei oikein voi tehdä mitään muuta kuin olla siten kuin hyvältä tuntuu ja koettaa liikkua mahdollisimman paljon. Mulle ohjeena oli kävellä rauhallisesti niin paljon kuin vain suinkun pystyin. Makuulla olo on pahinta mitä voi olla tässä vaivassa. Mutta toki jos on niin kipeä, että on parempi olla makuulla, niin siinä tapauksessa ei muuta kuin makuulle. Tuli muuten mieleen yksi fysioterapeutin antama liike, jota kannattaa tehdä nimen omaan aamulla ennen sängystä ylös nousemista: ole selälläsi ja koukista jalat. Jätä toinen jalka koukkuun ja nosta toinen jalka koukussa olevan päälle suoraksi. Taivuta varpaita itseäsi kohti. Tämä liike kuulemma "avaa hermoratoja", että jos ne on puristuksissa, niin tällä liikkeellä hermolle tulee enemmän tilaa. Mä ymmärrän Jomi sua niiiiiin hyvin tuon painoasian suhteen! Mä kamppailen kans painoni kanssa ja olen aikamoinen herkkusuu :O Mä olen joskus aikaisemmin saanut pidettyä jonkun tolkun herkkujen suhteen, mutta nyt sanotaanko jo ennen tätä raskautta alkoi se vaihe, että ei vaan pysty pitämään mitään rajaa. Se on yllättävän vaikeeta! Niin, ja karkit, limpparit, pullat yms. ei oo mun juttu (en koskaan oo ollu karkin yms. perään!), mutta roskaruoka sitäkin pahempi vastus! Ja mä kyllä stressaan kans painon noususta, vaikkei nyt raskauden aikana olekaan tullut montaa kiloa (vielä). Mutta tiedän, että kiloja mulle tulee kertymään, sen verran helposti lihovaa ja paisuvaa sorttia olen... mun pitäs olla äärettömän tarkka, mitä suuhuni laitan, kun taas mieheni voi vetää pitsaa vaikka joka päivä, lihomatta tippaakaan. Niiiiiin epäreilua... tänäänkin mies tuo pelaamasta tullessaan meille roskaruokaa :ashamed:

PikkuHöttiäinen
Kiva kun säkin olet täällä jorisemassa ja ihana kuulla, että kaikki on hyvin :heart: Hieno juttu, että lääkäri halusi varmistua tuosta sinun sydämen sivuäänistä ja tutkii asian perusteellisesti. Toivottavasti kaikki on hyvin senkin osalta, ja hyvältähän tuo ainakin tällä hetkellä näyttää! Kyselit painoindeksi rajoja, että millä pääsee sokerirasitukseen, niin kaikki 25-vuotta täyttäneet joutuvat sokerirasitukseen ilman mitään sen kummempia juttuja. Näin mulle neuvolassa sanottiin. Oonko ihan väärässä?


Laretzki
Voisko olla kaupunkikohtaista nuo neuvolakäyntien määrät? Meilläkin on ainakin näin alkuun todella vähän käyntejä neuvolassa ja ekalle käynnille pääsee vasta tosi myöhään n. viikolla 9 aikaisintaan! Toka neuvolakäynti oli mulla 3vkoa sitten eli viikolla 14-15 ja vasta nyt käyntejä alkaa olemaan kuukauden välein, lopussa viikon välein. Lääkärineuvolasta ovat monet puhuneet, mutta meillä on vain yksi lääkärineuvola ja se on viimeisellä kolmanneksella. Tuuthan sitten heti kertomaan, että saitko vaihdettua rakenneultran ajan!!! Jos vaan yhtään tuntuu siltä, että haluat miehesi mukaan ja/tai miehesi haluaa osallistua tuohon, niin ehdottomasti kannattaa vaihtaa ultra-aikaa. Pääsee sitten molemmat ihmettelemään pienen pientä ihmettä :heart:

tiuhti_ Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista muru :heart: Nyt todellakin on sun vuorosi olla onnellinen odottaja, ja ala vaan nauttia raskaudesta, olet sen ansainnut! Olet saanut ja tulet saamaan elämässäsi paljon hyvää aikaan, olet dydämeltäsi lämmin ja ihana ihminen :heart: Sä oot muru arvkoas meidän muiden joukossa. Mulla tuli tippa linssiin katsoessani tuota sinun pikkuisen kuvaa!!!! Se on loistava tunne. Nauti joka hetkestä ja älä stressaa turhaan :kiss: Sulla on kyllä ihana mies :heart: Meillä mies ei kyllä ihan noin innoissaan ole, kyllä se aina välillä kysyy minulta, että mitenkäs maha jakselee ja joskus uskaltaa jopa koskeakin vatsaan. Nyt muutamana iltana ennen nukkumaanmenoa mies on silittäny mun vatsaa ja sanonut: "Älä potki ja myllerrä paljoa, että äiti saa nukuttua." Ihana kyllä kuulla edes vähän niitä "pehmoisia" myös täällä.

tiuhti_ ja syysmyrsky Ihan epistä, moni on saanut kuulla pikkuisen sydänäänet jo ekassa ultrassa (osa myös yksityisellä ennen varsinaista ekaa ultraa), mutta mulle aina vaan sanottiin, ettei voida kuunnella. Yksityisellä oli taatusti erittäin hyvät laitteet yms., niin ei niin ei pystnyt. Neuvolassa taas niin vanha doppleri, ettei toivoakaan, että ois saatu silloin viikolla 9-10 kuunnella.

Täällä on ollut puhetta työpaikalla sairastamisesta
. Mä en voi käsittää sitä, että töihin tullaan sairaana!!!! Flunssan vielä ymmärrän, mutta se, että on jo lämpöä tai olo muuten kuumeinen ilmankin kuumetta, saatikka sitten oksennustaudissa tms. en voi ymmärtää. Siinähän sairastuu kaikki muutkin ja pöpöt leviää kuin sienet sateella. Ihmiset ei vaan osaa ajatella sairastamista silleen, että on sekä itselleen että muille parempi sairastaa kotona ja levätä kunnolla, sitä vaan ajatellaan hurjana, että työt pitää hoitaa jne. Voi tsiisus anon minä, pistää oikein vihaksi tuommoinen käytös :kieh: Kyllä mäkin voin myöntää, että tunnen huonoa omaatuntoa, jos hään kotiin kuumeisena, mutta edesmenneen selkärumban jälkeen mä tajusin, että nyt on aika oppia ajattelemaan myös itseäni ja antamaan itselleni lupa sairastaa ja toipua rauhassa! Kyllä mulla on tainnut olla jokaisessa työpaikassa, jossa mä olen ollut niin, että saa olla 3pv kotona sairastamassa esimiehen luvalla / pelkällä ilmoituksella ja vasta sitten on pitänyt olla sairauslomalappu lääkäriltä.

Paranemisia kaikille sairastavaille, nyt onkin flunssaa liikkeellä tosi paljon! Mä tosin vältyin flunssalta, vaikka työpaikalla moni on ollut ihan järkyttävässä räkätaudissa ja mun miehelläkin käväisi kylässä joku pöpö. En sitten tiiä, voisko raskauden aikana olla parempi vastustuskyky???

Namppis88 Suosittelen vatsan rasvaukseen Dermosilin vartaloöljyä!!!!


Omaa napaa
Mulla oli viime neuvolakäynnillä hemppa laskenut, kuulemma on ihan normaalia keskiraskaudessa. Seurataan siis joka neuvolakerralla, mutta ainakaan vielä ei ole tarvetta syödä lisärautaa.
 
Namppis88 Älä pyytele anteeksi hätääsi! Kysy ihmeessä neuvolasta samantien, voisko kyse olla listeria- tai toksoplasmoosi-tartunnasta! Koskaan ei voi olla liian varma ja nyt sulla on kuitenkin arvokas lasti kannettavana, joten ota ihmeessä selvää! saat ainakin mielenrauhan, jos et muuta. Todella pieni mahdollisuus on olemassa, mutta jos se onkin sitä, siihen saadaan hoitoa samantien.
 
Laretzki
kuumeilija Esikoista odottaville on mun käsittääkseni joku lakisäänteinen (tai jossain kuitenkin säädetty) se miten niitä käyntejä pitää tulla. Että sitten yleensä toista odottavilta käyntejä karsitaan, jos ei kohdella kuin ensisynnyttäjää (eli pitkä aika edellisestä synnytyksestä). Ja ihan täytyy sanoa omakohtasena kokemuksena että älä nuolase ennen kuin tipahtaa tuon flunssa homman kanssa. Mä kanssa koulussa katoin, että porukka ei enää oikeastaan ole kipeänä, että jes en saanut sitä, niin naps vaan! Hirveä räkätauti.


Saatiin kuin saatiinkin tänään tapetointi tehtyä, ja onnistui aika hyvin näin ihan eka kertalaisilta. Ja tapettikin näytti aina vaan paremmalta ja paremmalta mitä enemmän sitä seinälle laittoi. Nyt on olohuone ja keittiö suunnilleen siinä kuosissa, että huomenna siivoamaan remppakamoja vähän pois tieltä ja sitten ensi viikolla muuton tekoa. Vielä on kaikenlaisia juttuja mitä tehdä, mutta ovat enemmän sellaisia että niitä voi laitella sitten asuessakin. Ja esim. makkarien tapettien valintaan tulee niin paljon vaikuttamaan kalusteet joita valitaan joten ei kiirettä.

Koetin myös apteekissä käydä ostamassa limaa irroittavaa yskänlääkettä, niin eihän mulle mitään myyty, kun sanoin että pitäisi käydä raskaana olevalle. Sanoi, että lääkärin kautta pitää käydä kysymässä, ja lääkärikään ei välttämättä määrää. Koetetaan sitten toistaiseksi olla ilman. Ostettiin sitten lääkkeeksi edes stepsilsejä, vicksiä (höyryhengitykseen ja pikkaisen rintaan hierottavaksi, jotta yön saa nukuttua) ja nenäkannu, jolla olisi tarkotus tässä illalla huuhdella nenä ja kokeilla oliskohan siitä mitään apua...
 
Pitää tulla tänne heti hehkuttamaan, että sain tänään vihdoin pikkuisen sydänäänet kuuluviin :heart: Sykelukemia ei tullut näytölle, mutta äänet kuuluivat niin selkeästi että sekuntikellon avulla sain laskettua sykkeeksi noin 165 :heart: Herkistyin kyllä ihan täysin ja oli mieskin aika ihmeissään :) Ihanaa, nyt jaksaa vähän levollisemmin mielin odottaa torstain ultraa :)
 

Yhteistyössä