Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Tiuhti hihii nää kakkajutut saa mut aina nauramaan niin makoisasti :LOL: lisäksi luin että peset TEKOhampaita ja mietin et herranjumala miten tyttöparka on hampaat menettäny :D

viida Tosi kurjan vastaanoton sai teidän iloinen uutinen :( Mikä sitä kaveriakin vaivaa? Kateus? Nyt vaan nouset tommosten kurjimusten yläpuolelle! :heart:


Mun entisöinnit edistyy!! Oon ihan innosta piukeena täällä ku näkee oman työn jälkeä :) Tää on kivaa.
 
Laretzki
Höttis Mun käsityksen mukaan närästys voi joko nousta ruokatorveen asti tai pysyä mahassa. Mullakin vaihtelee että miltä se tuntuu, mutta Rennie on toistaiseksi aina auttanut :D

Sarjassamme syödään mitä sattuu: appelsiinimehua ja raakapakaste dallaspullia :LOL:
 
pikkuhötö, mulla se CRL mitta lukee siinä kuvan vasemmassa alareunassa. CRL on pää-perämitta (Crown-rump length).

viida, tosi kurjaa, että kaveri on ollut tuollainen! Tiedätkö, onko hänellä taustalla esim. lapsettomuutta tai keskenmenoja? Se voisi selittää nihkeän vastaanoton... tai ehkä kaverisi pelkää menettävänsä sinut vauvan myötä?

Mun iän voisi lisätä, eli 25v. kiiiiitoooos :)
 
Viimeksi muokattu:
Tiuhti_, en mä saanu sit ikinä soitettua neuvolaan. Oon kuitenkin ittekin terkka niin eihän mulla voi mitään hoitoa vaativaa olla :D Aika tyypillistä vissiin ettei hoitoalan ihmiset mee lääkäriin ennen kuin on pää kainalos vaikka kuinka pelottais :)

Viida, onpas sulla ollu rankkaa, voima:hug:!

Närästys on kuulemma kovin erilaista eri ihmisillä, mulla se ahdistaa keskellä ruokatorvea. Ihan kuin olis vaikea hengittää...

Sokruli, mikä sinun sairaudessa tekee sen ettei 40 viikkoa saa tulla täyteen? Onko taudin pahenemisvaihe lievempi jos raskaus on lyhyempi? Anteeksi kysely, ei tietenkään tarvitse vastata jos et halua. :)

Ylihuomenna neuvolaan ja ensi maanantaina töihin! Hassua kun on kuukauden saanut olla kotona niin nyt pitäisi sitten muka töihin lähteä :D
 
syysmyrsky Joo tosi pieni on mullakin se kohta, mistä ne äänet kuuluu. Ihan liikkumatta täytyy olla tai ne katoo tosi nopeesti. Sitten huomasin, että sikiön täytyy myös olla aika rauhallisella tuulella että kuuntelu onnistuu. Eilen illalla ennen nukkumaan menoa koitin vielä kuunnella uudestaan, mutta pikkukaverilla oli niin hirveet jamitukset päällä ettei ollut mitään toivoa pysyä perässä :D Tsempit huomiseen ultraan! :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia :wave:

syysmyrsky, voi onnea!!!! ihanaa :heart: mie kyllä tiesin et kaikki on okei! kuvia odottelen =) ja pakko kysyä, onko tyttöolo? miss universum :D ihana :kiss:

eska, oikeesti!?! nyt jo sydänäänet?? mikä doppleri sulla on? mistä kohti kuuntelit? mäki haluun :D ONNEA :kiss:

Sokruli, toivotaan, jotta sulla olisi mahdollisuus yrittää edes alatiesynnytystä! vaikkakin minä olen sitä mieltä, että oli se alatie- tai sektiosynnytys, on se synnytys jokatapauksessa ja iso saavutus :) tokihan yleisestiottaen alatiesynnytyksestä paranee nopeammin ja näin ollen olisi mukavampi :)

Namppis, onko flunssa ohi jo? :) mikä vointi? saitko tavarat myytyä kirppiksellä?

Hötö, kokeilitko närästyslääkettä? =)

jaahas, josko lähtis aamupalalle =) ennenku tulee taas okse kurkkuun jo :x

tiuhti ja Pikku T :heart: 7+3
 
Aijaa.com - 8772159.jpg

Siinä kuvattua kuvaa ku laiskuus iski :) Kyllä vähä kallistuu tyttöololle kun mies on siitä niin varma mut saas nähdä kumpai sieltä tulee..

Oon täällä ihan rikki parin hassun päivän takia kun mies lähti työreissuun. En oo yhtään tottunu tällasiin ku ei ole oikeestaan ennen ollut ku max yhden yön töiden takia pois ja nyt sit kolme päivää. Ja kaikki maatalon hommat jäi mun hoidettavaks,mikä on ihan hyvä ku eilen jo poltin koko kämmenselän takassa,onnistuin siinä ihan leikiten :|
 
syysmyrsky, voi mikä ihanainen :heart: niin selvä vauva jo! paljonko oli mittaa pikkasella? =) ja juu, nuo maatalon hommat meillä.. viimeksi kun mies oli yhden yön poissa kotoa työreissulla, mie onnistuin murtamaan sormeni kirveen kanssa, haavaa en saanut :D mut sormi murtui kun pikkutikkuja yritin takkaan tehdä :ashamed: mut kyllä meistä vielä maatalon emäntiä tulee :D ja koitahan pärjäillä siellä, ikävä tekee kummiski vaan hyvää suhteelle! ja ittellä on yksikin yö jo vaikeaa, pyörin vaan sängyssä ku en osaa nukkua ilman miestä millään.. ja ihan jo sillon jos mies jää kattoo telkkuu ja mä mukamas meen nukkumaan sänkyy, en mä mitää unta saa ennenku mies tulee kans sänkyy viereen :ashamed:

jokoha Zophie on päässy tositoimiin??? =)
 
Tiuhti Pääperä mitta oli 5,8cm :D kokonais mitta on joku 8-9cm. Kauhia pötkö siis jo ;) Ja joo siis tuleehan meistä maatalon emäntiä, täällä ilmottautuu yks joka ei uskalla mennä kellariin eikä puuliiteriin yksinään :D Kattonu liikaa kaunotarta ja kulkuria kun siinä ne rotat kipee sinne vauvan huoneeseen ikkunasta niin niitähän voi olla iha joka paikassa.. Kyllä välillä on niin auttamattoman avuton olo et naurattaa itteeki :D Mut eilen mies tosiaan sanoi että osaan sytyttää pesät paljon paremmin,tai et mulla se onnistuu aina laakista.. Tällä vesikellojen valloittamalla kädellä vaan on kovin ikävä niitä pesiä nyt sytyttää kun tuntuu et ne alkaa kiehumaan siitä kun on tulitikkukin vaan kädessä :/
 
syysmyrsky, voi miten iso se pikkanen jo on =) siis "iso", mut silti! niin se vaan oikeesti kehittyy siellä massussa :) hurjaa vauhtia!!! ja täällä toinen joka ei pimeällä liiku ulkona olleskaan :ashamed: meillä on kyllä pihavalot, mut silti en mene yksin sinne.. illalla tai aamulla ku pitäis koiraa käyttää niin se on kamalaa mennä sinne ulos jo ku pelkään :D ja puuliiteriin en mene yksin pimeellä olleskaan! ja miehen autotalliin en mene kyllä päivälläkää ku siellä on pilkkopimeää ja valokatkasija on niin vaikeessa paikassa ja sitä joutuu sillee käsikopelolla ettimään sieltä et pelkään just et joku nappaa kädestä :D ja autotalli on siis eri rakennuksessa ku päätalo.. mut kyllä meistä emäntiä vielä tulee :D olisko sulla bepanthenia kotona olleskaa, oikee sitä rasvasta versiota siitä? valele sitä tuhti kerros käteen niin se suojaa sitte kuumaltakin hyvin ja parantaa niitä rakkuloitakin : / kuulostaa kyllä niin saakelin kipeälle!!!
 
Tiuhti Odottelenki jotain taukoa töistä jotta ehtisi hyökkäämään apteekkiin.. Toinen on et tarvis jotain kunnon rasvaa jalkoihin ku kantapäät on niin karheet ja riekaleiset et meinaa mun muumilakanat rispaantua :D
Kiva kuulla et joku muuki pelkää ku pelkästään minä. Meinaan mein äitikin sano eilen ku se käski mennä kanalasta hakemaan puita valmiiksi eteiseen ja sanoin vaan et "en mä mene sinne pimeällä"..Katto hetken aikaa et ootko sä jumaliste tosissas :D yhyy. Onko teillä isokin pihamaasto? tai niinko päärakennus ja ulkorakennuksia vai?
 
Moi vaan kaikki :)
Flunssa on paranemaan päin mutta ei se vielä kokonaan ole voitettu. Vieläkin sellanen pöhkö olo.
Tiuhti_ Kirppispöytä on nyt maksanut itsensä takaisin mut ei ole kaikki tavarat vielä menny, otin vielä toisen viikon ja sanoin äiskälle ja anopille että voivat tuoda kamansa myyntiin kans.

Kävin äsken neuvolassa... Painoo on kyllä tullu taas joo. 778g/vko, vittu : / Totes terkkakin että reissu näkyy ja eihän tosta nyt eri mieltä olla. Sit pissa-stixi näytti proteiinit ja leukkarit plussaa niin mulla on sit perkule pissatulehduskin. Huomenna pitää kiikuttaa näyte heti aamulla tonne terveyskeskukseen. (Ovat neuvolan kanssa eri paikassa). Muuten kaikki ok, tehtiin väkivalta- ja masennusseula ja verenpainen oli 136/84. (Mulla on niin valkotakkipaineet :D) Sit sain raskaustodistuksen ja noi kelan esitteet. Kela kuulemma toivoo nykyisin että äitiysavustushakemukset tehtäis kaikki netissä niin en saanu sit niitä lomakkeita. Vauvan sykkeet oli 145-150 ja sf-mitta 21cm. Että semmonen visiitti. Oli hauskaa kun siellä oli opiskelija ja itte on ollu peräti ½ vuotta valmis niin on niin tuoreessa muistissa vielä noi ajat. Sitä haluaa olla opiskelijalle mahdollisimman kiva asiakas kun ittekin on ollu samassa asemassa.

Onnea vielä syysmyrskylle ihanista uä-kuulumisista ja kyllä noi kuvat on ihania :heart:
 
Namppis Kiitos :) Niinjuu sullaki oli kirppari urakka menossa! Meillä alkaa kans huomenna! Tänään siis tuotteiden hinnoittelua luvassa urakalla! Ja tosiaan niin pienet hinnat ettei tarvii yhtäkä lumppua raahata takaisin kotiin :)
 
Hoi!! Tulin vain pikaiseen ilmoittelemaan meijän nappulaisen lääkärineuvolamittoja :)

Eli painoa oli nyt 4770g(3290g)57cm(51cm) Eli siis kovasti on kasvanu ja pelkästään tissimaidolla (ehkä kerran viikossa annan korviketta,ja senkin siitä syystä,että liikun niin paljon,että kaikkialla ei oo mahista imettää [ko en oo julki-imettäjä]ja nyt sit lisämaitona poikkeuksena jo pari kertaa) Nyt vain alkanu vähä mietityttään,että riittääkö mulla maito iltasin enää.. Kun on ollu pikkasen kitinöitä ja sit korviketta kokeillu nyt kahtena iltana,ni rauhottunu siihen.. Mut sit yöllä riittää ja päivällä tosi hyvin.. Ihmettelen vain,että johtuuko tää lisääntyny maidon tarve siitä ko poika on tullu jo niin kovin isoksi :) Ja täällä vielä kovin rauhallinen poika.. Mutta ärsyttää ihmiset hirveesti kun ne manaa sitä koliikkia ihan kauheesti!! Ykski päivä törmäsin anopin tuttuun, niin se kysy,että "onko rauhallinen lapsi,VIELÄ??" Sanoin,siihen,että onhan tää.. No vastauksena oli "niin eihän se koliikki ala vasta kun siinä 3-4kk iässä" On se kummia juttuja kun pitää aina manata sitä pahinta juttua.. Se on kurjaa.. :(

Taiska ja poika 1kk ja 11vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Jomi ja tiuhti_
Onhan se taiska selvää että sunkin lapsesta tulee koliikki lapsi ja huutaa yötä päivää,kaikkihan ne :D On kyl oikeesti tosi mälsää.. Ei sama asia mut meenki äiti sanoo et musta tulee lihava. Kaikista muistaki on tullu lapsen jälkeen..Mut ei se mua haittaa jos mahdun vielä karmeista kotiin sisään :D
 
  • Tykkää
Reactions: taiska87
syysmyrsky Jep,kaikillehan käy aina samoin,kuten sille toisellekin käy. Mehän ei olla yksilöitä.. Samasta muotista tehtyjä ;P Mut vaikka tuliskin lihava (hyrh,mä vihaan sanoja lihava,tai läski) pitää kantaa ittensä kunnialla,niin sit saa olla vaikka minkä näkönen,ko on vain ylpee siitä mitä on ;)
 

Yhteistyössä