Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Ihanaa Eska kun sulla on "oma" kätilö :) Mä oon vaan itseni terveydenhoitaja :D Ja ei tää niin hyvä asia välttämättä ole kun ymmärtää ehkä liikaakin kaikesta mikä voi mennä pieleen... Lotosta tuli 3+vara :D Sain mä euron! Ehkäpä edelleen joudumme turvautumaan pankin apuun tässä asunnonhankinnassa.
 
Pika pikaa tulin vain poksumaan ekaa kertaa kaksinumeroisiin :heart: Ja sen kunniaksi kävin myös ekaa kertaa halaamassa posliinia. En mä tajunnu että se oksu voi tulla niin yhtäkkiä, kerran yökkäsin ja kun keittiöstä lähdin juoksemaan niin just ja just kerkesin vessaan. Ja aamulla ei ees ollu ällö olo niinkun yleensä... Mä en varmaan oo ihan terve kun oksentaminen sai mut hyvälle mielelle :D Tää onnellisuus kaikista oireista varmaan kostautuu jossain vaiheessa =)

Sydänääniä ei oo vielä doppleriin kuulunut, mutta en oo vielä huolissani. Huomenna pitäis varailla seuraavaa neuvola-aikaa ja kahden viikon päästä ois jo np-ultrakin =) Vitsi kun aika menee nopeesti!! Tuun iltapäivällä vielä kommentoimaan muillekin, nyt täytyy lähtee rintsikka-kauppaan, ainoot ehjät kun otti ja hajos :whistle:

viida ja alivuokralainen 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Laretzki
Täällä varmaan jatkuu lievää hiljaisuutta jonkin aikaa, koska muutto on tehty joo, mutta vielä se purkaminen. Ja uusien kalusteiden miettiminen ja hankinta. Ja vielä on myös vähän maalamista ja tapteointiakin luvassa. Kun haluan että niitä tehdään nyt vielä kun mä pystyn tekemään ja maha ei oo jättisuuri. Tuntuu muuten jostain syystä että se olisi "pienentynyt", tai ettei se ainakaan ole hetkeen kasvanut niin kovasti kuin vähän aika sitten. Ja en tiedä olisiko se myös hieman levinnyt laajemmaksi...Jotenkin on mieleen alkanut hiipiä lievä tyttöolo, kaikkien muiden poika uskomisista huolimatta.

Oltiin tänään juhlimassa miehen veljentytön synttäreitä ja oli hauska nähdä taas miehen sisaruksia ja lapsia. Miehen nuoremman veljen koira (siis tän jonka luona oltiin), meni ihan sekasin kun se näki mut. Ei oo tuohon tyyliin reagoinut muhun viimeksi, kun heinäkuussa siellä käytiin. Työnsi päätään jalkoväliin jatkuvasti(siis kyllähän koirat sitä tekee, mutta tää ei aikasemmin oo sitä tehnyt), tunki päätään syliin, törkki käsiä, vinku jossen huomioinut, antoi tassua ja kuopsutti jalkoja. Koko koira oli ihan hupsu. Että vissiin sekin jotain reagoi, että nyt on ihan erilailla. Kun ei juuri miehestä ollut kiinnostunut yhtään, vaikka nuorena koirana normaalisti kerjää huomiota kyllä ihan kaikilta.

Nyt onkin sitten kohtu ihan kova kun sitä tunnustelee, huomaa että ollut liikenteessä koko päivän. Käytiin nimittäin synttäreiden päälle vielä Kärkkäisillä ostoksilla 8löysin itselleni ihanat ulkoiluhousut, mutta vasta kevääksi, kun lenkeillään vaunujen kanssa, eivät meinaa menneet mahan kohdalta kiinni, vaikka muuten istuivatkin. Mutta toisaalta, oli Icepeacin icestopperhousut niin halvalla, etten todellakaan viitsinyt jättää ostamatta. Jos käy niin ettei keväällä mene, niin voi laittaa myyntiin käyttämättöminä. Kärkkäisten jälkeen käytiin anopilla syömässä ja ompelemassa olohuoneen verhot, jotta saa katseen suojaa (oma kone opiskelukämpillä). Hetki sitten päästiin kotiin ja nyt onkin niin väsy, että taidan tämän romaanin jälkeen mennä nukkumaan.

Lare ja Spyro 19+1, puoliväli lähestyy kovin. R-ultra 17. päivä, kun jouduin tosiaan siirtämään. Muuten olisi ollut jo reilun viikon päästä 11. päivä
 
Huomenia :wave:

mynttiksellä ihana pikkuinen :heart:

Namppis, miltä asunto vaikutti? =) kuulisin mielelläni lisääkin ;) ja siitä 3+vara on hyvä lähtee :D

eska, kyllä kateeksi käy kun sulla on luottokätilö joka osaa kertoa asioista! =) itsekkin haluaisin! josko ensin sais se dopplerin hommattua jostakin joskus :D

Lotosta ei tullu mulle penniäkään ja 5 riviä lisänä + jokerin laitoin :kieh:

viida, onnea poksumisesta :heart: se on jo iso luku, tasan 10! mie tuun kohta perästä :D parin viikon päästä.. ja kyllä, okse voi tulla niin äkkiä :D

huh huh.. täällä haettiin eilen sea bandit käteen ja laitoin ne heti kun pääsin vaan ulos apteekista! AUTTAA!!! vitsi mikä fiilis, mulla on ollu sellanen kunnon kestokrapula koko viikonlopun, siis IHAN KOKO AJAN, toki ennen sitä ollu melkein joka päivä tosi huono olo, mut nyt en päässy edes liikkuu sängystä oikein mihinkää.. ja eilen kun oikeesti sain ne käteen, meni 15min niin huono olo meni pois :O aamulla laitoin ne käteen herättyäni, okse kyllä tuli, mutta vain kerran ja paha olo meni ohi ja ei oo tullu takasin vielä :) mutta, ainakin tiedän pahasta olosta että kaikki on hyvin mahassa!!! nyt on vaan ihan pakko vähä hengähtää pahan olon tiimoilta :D

nyt aamupalalle, meinaan maistuu :D

tiuhti ja Pikku T 8+1 :heart:
 
Huomenta! :) Ihanaa ku saa nukkua pitkään kun on vapaapäivä!

eska Täällä kans yks kateellinen :D mut josko voitais lieventää sitä sillä et sä jaat kaikki sun tietos meidän kanssa? :D

viida viikko pari niin kyllä nekin sieltä alkaa kuulua :) Onnea poksumisesta, kaksinumeroinen huojentaa heti oloa :)

mynttis En muista/jaksa katsoa onnittelinko jo ultra kuulumisista mutta onnea ultrakuulumisista! :heart:

Lare Tsemppiä muuttopuuhiin vielä. Täällä edelleen pyörii laatikoita jaloissa syystä jonka tuolla aikasempaanki olen maininnut, eli siis meidän mummo ystävällisesti käytti kaikki meidän varastointitilat,eihän sitä vanhaa kuolevaa ihmistä voi kieltääkkää :mad:

tiuhti Hyvä juttu et oot saanu pahoinvointiin helpotuksen,itsekin noita mietin vielä pari viikkoa sitten mutta pahoinvointi on tainnut poistua ilman apuja :) Huimaus on sit taas ottanu pahoinvoinnin roolin tässä tilassa :D

On Takana hieman pelonsekainen viikonloppu. La aamulla menin vessaan ja pyyhkiessä paperiin tuli aivan kirkasta verta. Työpäivä meni jotenki sumussa läpi ja sen jälkeen heti sänkyyn maate doplerin kanssa sydänääni tuolla ai nyt se tuolla kappas se kuuluu täältä,kauhee vauhti päällä!! Helpotti kylläkin. Se taisi ollakkin tuo aamusuoli sitten joka ratkesi koska ei myöhempään enään tullut mitään. Lisäksi yritin analysoida näitä kipuja vatsassa eli siis menkkamaisia mut myös samanlaisia kun on kasvukipuja? Muttakun ennen niitä ei ole mahassaan tuntenut :) No jokatapauksessa sydänäänet kuuluu edelleen,mutta paljon on kaveri liikkeellä :)


Syysmyrsky & pikku-Hirviö 13+1 :heart:
 
Syysmyrsky Ihana masu sulla jo! :heart: Innoissaan täälä jo ootellaan että josko se omakin alkais kasvaa... Veikkaan tosin että pitkään aikaan ei tuu näkymään kun on tota rasvaa hieman kertyny :D ja lisäks kohtu on taaksepäin kallellaan... Mitäs sinne muuten kuuluu, joko oot räkätaudista selvinny? =)

Mynttikselle ONNEA ihanista ultra-kuulumisista :kiss: Perässä tullaan, enää kaks viikkoa, IIK!! :)

tiuhti Ihana kuulla että olo on helpottanu niitten rannekeiden myötä! Ja vinkiks niin mä ostin oman dopplerin huuto.netistä. Sain samaan hintaan kuin esim raskauskeijulta olis saanu sen halvimman niin sen missä on näytöt ja kaikki... Kannattaa vilasta ainaski :)

Zophielle Iiiisot onnittelu-halaukset pienestä prinssistä :heart:

eskalla on kyllä aika unelma tilanne kun lähipiiristä löytyy kätilö =) Tää tahtoo kans!!

Larelle ONNEA uuteen kotiin! Aika hauska reaktio tuolla koiralla ollu, ja kyllä mä uskon että elukat reagoi raskauteen! Mun narttu-koira on koko mun raskausajan istunu mun nenän eessä ja tuiottanu mua merkitsevästi. Yritä siinä kattoo telkkaria kun koko ajan joku killittää silmiin!! Kerran jo parahdin että suksi kuuseen siitä kyyläämästä että tiiän kyllä että olevani raskaana :D :D

ON Höpöteltiin tuossa miehen kanssa ja se kerto että oli soittanu siskolleen (jolla 3 lasta) että meneekö nää mielialavaihtelut ikinä ohi?? Sisko oli nauranu ja vastannu että pahenee vaan.. Siis mullako mielialavaihteluita?? :O Never ever... Pitihän siitäkin asiasta sitten vähän itkee pillittää, niinkun about 10 kertaa päivässä muutenkin.. Mut nää hirmuiset seksinhimot sais mun puolesta mennä ohi! Olo on kun teinillä ja (sen mitä itkemiseltäni ehdin) roikun miehen lahkeessa kiinni nylkyttäen... :D

Tänään soittelin uutta neuvola aikaa sovitun mukaisesti niin sain ajan vasta 3.11... Siis mä luulin että siellä käytäs vähän useemmin kun kahden kuukauden välein?? Ja kun kysyin että onkos tässä välissä sitä lääkärineuvolaa sitten niin eka on kuulemma vasta vkolla 28! Kun ultrat korvaa nuo lääkärit... Mites teillä muilla on ollu? Yritin googlailla mut laihoin tuloksin... Jos ultra on eri paikkakunnalla ja ei siis ns. omalääkärin kanssa niin jutellaanko siellä mitään vai onko vaan pelkkä ultraus ja that's it? Kun mulla ois sille lääkärille ollu asiaakin... :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Syysmyrsky ehditkin kirjottaa ensin :D Aika pelottavaa varmaan tuo veri paperissa!! Mä nään melkein joka yö samanlaisen painajaisen, jossa meen vessaan ja paperiin jää verta... Mut onneks sait pikkuisen sydänäänet kuuluviin!! Kyllä siellä kaikki sillon hyvin on! Mut mulla on kans koko ajan noita menkkakipuja ja sellasta jomotusta kohdussa. Neuvolatäti sanoi siihen et kun kohtu on taaksepäin kallellaan niin on yleensä enemmän kipuja kun jos kohtu edessä, koska kohtu nousee sieltä takaa niin sekin aiheuttaa kipuilua... Mihispäin kallellaan siellä ollaan :D ?, josko ne kivut vois myöskin johtuu siitä...
 
Laretzki
viida Aikasemminkin varmaan ollut jossain välissä neuvoloista puhe, mutta mä oon ymmärtänyt, että ensisynnyttäjille pitäisi tarjota tietty määrä neuvoloita. Ja ei täällä ainakaan ultrat korvaa mitään käyntejä, vaan ne on siinä lisäksi ja neuvolat on neljän viikon välein.

Mulla on tähän mennessä mennyt neuvolat näin (en löytänyt neuvolakortti tän laatikkomeren keskeltä niin on summittaiset):
6+ eka neuvola
11+ toka neuvola+lääkäri
14+ neuvola
17+ neuvola
Ja sovittuna jo seuraava 21.10 eli sillon on 21+. Tästä seuraava kerta on neuvola+lääkäri. Eli täällä ainakin tosiaan menee sen neljän viikon välein ja loppua kohdenhan ne alkaa olemaan sitten kahen viikon välein...
 
viida Täällä räkätauti edelleen tekee tuloaan,ei siis ole vieläkään täysillä iskeny päälle :D Ja tosiaan täällä ollaan myös taakse kallellaan..eli lieneekö kipuilu sitten siitä hyvästä! Noista neuvoloista niin aika pitkälle menee kyllä sulla :eek: olikohan se joka ajan sulle anto niin aivan täysin kartalla?
 
Äitiyspakkaus Aika mälsä toi taas on,mun mielestäni :/ Sillonku pikkuveli synty niin oli paljon enemmän väriä pakkauksessa. Mutta siis mä olen vannoutunut coloristi :D Ja tykkään värillisestä. Onneks tuolla oli kuitenki noi raita potkarit ja raita body :)
 
syysmyrsky Hyvä että ei oo vieläkään tullu kunnolla räkis, kun nyt pysys poissa kokonaan! Jospa ne kipuilut tosiaan on meillä molemmilla siis takakenosta johtuvia :D :D Ja oli muuten mun oma neuvolatäti joka antoi sen ajan... :| Sano se kyllä että soita jos haluut tulla aikasemmin tai tulee jotain mieleen... Mut en mä kuitenkaan kehtaa.

Lare Kiitti noista tiedoista, mulla nyt näyttää tosiaan jäävän ainakin se yks käynti siis välistä jos kerran ultrat ei vähennä niitä käyntejä... Harmittaa kyllä mut mä oon sellanen nynny-nyhverö etten kuitenkaan kehtaa vaatia mitään jos olo ja raskaus etenee normaalisti...

Hei tylleröt, tuli mieleen että olikos feispuukissa vielä oma ryhmä meille? Ja oliko se suljettu niin että kukaan muu kavereista ei nää jos siihen kuuluu? Jos tällänen on niin olisin kiinnostunut tulemaan mukaan mutta en tahdo kelleen yleisesti kuuluttaa että tiineenä ollaan =)
 
viida Jep mahtava meno ja tiukka takakeno :D Mä ainaki soittaisin heti ja sanoisin et mä tuun muuten jo kuukauden päästä :D

Mua vois kiinnostaa kans toi faceryhmä,ilman tosiaan vilkkuvia bannereita että siunatussa tilassa ollaan :D
 
viidalle pikasee huutelen neuvolasta.. ensisynnyttäjällä ne pitäis olla kuukauden välein ja eka lääkärineuvola vissiin 12-+ paikkeilla?! mutta ainakin 3 lääkärineuvolaa tulis olla raskauden aikana ja neukkulat siis kuukauden välein, ultrien LISÄKSI!
 
Kiitos murut ultraonnitteluista :kiss: Me lähetettiin ultrakuva miehen vanhemmille sähköpostilla (asuvat ulkomailla), ja ne oli kuulemma printannut sen ja laittanut jääkaapin oveen. Sööttiä :) Ainakin siellä päässä taitaa olla aika julkista meidän pikku uutinen jo :D

viida Onnea kaksinumeroisista! Omituista kyllä tuo neuvoloiden vähäinen määrä ja se että lääkärille pääsee vasta noin myöhään. Oon kyllä samanlainen kun sä että aika iso kynnys siitä olisi lähteä reklamoimaan. Mutta soita nyt ihmeessä sinne ja pyydä ekstra-aikaa ainakin sitten jos tulee yhtään epävarma olo jostain.

tiuhti Hienoa että löysit apua sea bandeistä ja saat oksuoloista vähän hengähdystaukoa :)

syysmyrsky Inhottavia tollaset säikyttelyvuodot, pysykööt poissa nyt! Kyllä se doppleri on aikas kiva varsinkin näissä tilanteissa :)

Mites te jotka käytte jumpassa tms tai harrastatte muuta liikuntaa, onko teillä ollut koskaan ikäviä tuntemuksia treenin jälkeen? Mä olin perjanataina pilateksessa muutaman viikon tauon jälkeen, ja vaikka tein tosi rauhallisesti ja vältin rutistavia liikkeitä, niin siltikin mulla illalla oli semmosta inhaa kiristävää ja puristavaa tunnetta alavatsalla. Ei siis kipua, mutta kuitenkin epämukava tunne. Mietin, että onko se nyt merkki siitä että pitäis ottaa rauhallisemmin, vai onko se ihan normaalia. Kun silleenhän sanotaan että kaikkee voi tehdä mikä tuntuu hyvältä, mutta en kuitenkaan siinä liikkeitä tehdessä tuntenut epämukavuutta, vaan myöhemmin illalla vasta. Aion kysyä asiasta perjantain lääkärineuvolassa, mutta ajattelin vähän täälläkin udella, jos jollakin on ollut samalaisia tuntemuksia, ja jos joku on saanut jo ohjeita neuvolasta asiaan liittyen.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

mynttis & papu 13+3
 
Laretzki
mynttis Mulla on sama, että ikävä tunne, useimmiten kiristyksen tunne iskee vasta itse treenin jälkeen. Mäkin nimittäin kyselin tuosta liikkumisesta ja ei tosiaan annettu mitään rajoituksia. Vatsalihaksiakin, erityisesti syviä saa treenata ihan normaalisti, kun jossain on että ne pitäisi jättää ekan kolmanneksen jälkeen pois kokonaan. Ittellä on vaan se, etten oo salille päässyt niin paljoa kun haluaisin, viikot kun menee opiskelukämpillä. Nyt aionkin hyödyntää tämän vapaan viikon ja käydä mm. pilateksessa pitkästä aikaa vähän rääkkäämässä vatsoja ;)
 
Namppis Kelan nettisivuilla ainakin on ihan erilliset lomakkeet äitiysavustukselle, äitiyspäivärahalle (tai mikä se nyt onkaan oikealta nimeltään) ja lapsilisälle eli mun mielestä voit hakea jo ä-pakkausta, jos sulla vain on raskaustodistus.

Täälläkin lotottiin, mutta eipä tullut euron euroa taaskaan :D

viida Toistan varmasti itseäni, mutta mä sain dopplerilla sydänäänet kuuluviin ensimmäistä kertaa joskus rv 14-15. Muistaakseni joku toinen tammikuisissa sai sykkeen kuulumaan vasta jokunen viikko tuon jälkeen. Eli odottele ihan rauhassa :)

syysmyrsky Toivottavasti ei enää oo minkäänlaista vuotelua!

Mielialanvaihteluista voisin sanoa, että kun vielä jokunen viikko sitten kehuin olevani tasaisempi kuin ennen raskautta, niin se on nyt mennyttä aikaa :LOL: Viime viikolla laitoin miehelle iltavuoroon viestiä, että en millään jaksais tehdä ruokaa (eikä kaapissa ollutkaan paljon mitään), että voisko se tuoda jotain noutoruokaa tullessaan. No, sillä oli loppunut akku ja se tuli kotiin siis tyhjin käsin. Mähän purskahdin itkuun saman tien ja märisin, että ei täällä oo mitään ruokaa ja mulla on kauhee nälkä. Mies vähän säikähti sitä itkua, halasi mua jonkun aikaa (mikä tietysti sai mut itkemään vaan enemmän :D ) ja lähti äkkiä hakemaan kebabranskalaisia :ashamed: :LOL: Tämmöisiä vastaavia juttuja on sattunut muutenkin eli itken aivan typeriä juttuja. Mies on kauhean kärsivällinen ja suhtautuu ihanasti. Oon sille sanonutkin, että en mä oo ihan seonnut, ne on ne hormonit vaan, että koettaa yrittää ymmärtää eikä ottaa niin vakavasti mun itkuja ja muita hölmöyksiä. Toivottavasti se ei kyllästy :D

Mun neuvolakäynnit ja ultrat on menneet näin:
8+2
12+2 (nt-ultra)
13+4 (lääkärineuvola)
19+4
20+1 (rakenneultra)
22+2

Toinen lääkärineuvola on rv 27+3. Noissa tuntuu olevan paikkakuntakohtaisia eroja eli joillain ei ilmeisesti ole kuin yksi lääkärineuvola ja muutenkin tavalliset neuvolakäynnit on joillakin paljon harvemmassa kuin neljän viikon välein. Mun käsittääkseni täällä Tampereella on lääkärineuvolakäyntejä vain kaksi, ellei jotain eritystä seurattavaa ilmene.

Suljettu FB-ryhmä on tosiaan olemassa ja sitä ei kukaan muu näe eikä sen ryhmän jäsenyyskään näy kuin muille jäsenille. Jos sinne mielitte, niin laittakaa mulle yv:nä nimi ja jotain tuntomerkkejä millä tunnistan teidät muista samannimisistä. Siellä on vähän hiljaisempaa nyt, kun siellä ei enää ole mun lisäksi kuin yksi odottaja, muilla on jo vauvat sylissä :)

(.) Tuli entistä rauhallisempi olo, kun eilen poksui viikot 24+0. Joku (olisko Vauvan) raskauslaskuri tiesi kertoa, että jos vauva syntyisi nyt, olisi hänellä mahdollisuus selvitä keskoshoidossa :heart:

Vessassa ramppaaminen on näemmä lisääntynyt entisestään. Toissayönä kävin vessassa neljä kertaa ja vessareissujen välit meni kyljen kääntämiseen. Lonkkiin sattuu kyljellään makaaminen ja pohkeita vetää herkästi suonella. Viime yö oli onneksi vähän helpompi, vaikka kyllä taas aamuyöstä alkoi olla vaikea löytää hyvää asentoa. Mä toivoin, ettei tää vielä menis ihan tämmöiseksi, mutta kai tässä jotenkin jaksaa sen 16-18 viikkoa vielä :p

Jomi & SS 24+1
 
Tarkennus vielä tuosta FB-ryhmästä: Mun täytyy siis olla ensiksi ryhmään haluavan kaveri FB:ssä, muuten se lisääminen ei onnistu. Mutta ei hätää, sitten kun olen liittänyt henkilön ryhmän jäseneksi, voi mut niin halutessaan poistaa kaverilistalta! :)
Eli yksäriä vaan tähän osoitteeseen, jos mielitte pulisemaan myös Facebookin puolella.
 
Näin sanoo sosiaali- ja terveysministeriön laatima neuvola-asetus:

"Äidille tarjotaan normaalisti sujuvan raskauden aikana neuvolassa 11-15 tarkastusta terveydenhoitajan ja lääkärin vastaanotolla. Neuvolatoimintaa säätelevän asetuksen mukaan odotusaikana järjestetään yksi laaja terveystarkastus, jossa arvioidaan molempien vanhempien hyvinvointia ja tuen tarpeita. Ensimmäistä lasta odottavan tai ensimmäisen lapsen saaneen perheen luokse on järjestettävä vähintään yksi kotikäynti. Lisäksi ainakin ensimmäistä lasta odottavalle perheelle on järjestettävä moniammatillisesti toteutettua perhevalmennusta."

Sit täältä voitte lukea tarkemman ohjeistuksen mitä neuvolakäynneillä pitäisi tulla ja kuinka usein käyntejä pitäisi olla. Suosittelen aloittamaan sivulta 15 ;) http://www.stakes.fi/verkkojulkaisut/Muut/op34_1999.pdf

Terveisin terkkari-namppis :D

Tänään oli eka työpäivä ja vähän jäi sellanen olo että olis saanu olla myös vika :/ Mä en enää tykkää vanhustyöstä näköjään yhtään. Ajattelin jo että mun piti vaan saada vähän hermolomaa mut ei se näköjään sillä parantunut. Sit näin vielä ruokalassa työkamuja toisesta paikkaa niin tuli sinne hirmunen ikävä. No 2,5kk seisoo vaikka päällään eiks niin?

Kämppää käytiin eilen kattomassa ja voi että jos se saisi niin onnellinen olisin. Huomenna tulee ekasta pankista alustavaa lainapäätöstä, keskiviikkona on aika toiseen pankkiin ja ens tiistaina kolmanteen. Nyt katotaan miten meidän käy mut itku tulee jos tuo asunto menee nenän edestä.

Varmasti mun piti vielä jotain kommentoida jonnekkin mut pahoittelen, pää on kun haminan kaupunki, pyöreä ja täysin tyhjä...
 
Viimeksi muokattu:
atl
Heipparallaa naiset!

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella kun tuli tuolla neuvolassakin käytyä ekaa kertaa. Laskettu aika olis nyt sitten neuvolan mukaan 17.5.2012 eli se taisi päivällä siirtyä. Sanoi että luultavasti jo vähän ennenkin tuota.. Kaikki oli muutenkin ihan hyvin, tosin mitään sydänääniä tai ultrajuttujahan tässä ei ollut.

Mitä tulee noihin neuvolakäynteihin niin täällä meilläpäin on alkuraskaudesta kerran kuussa, sitten olisko ollut viikolta 30 niin kahden viikon välein ja viikolta 36 viikon välein. Eli kyllä niitä aika reilusti tuntuisi olevan. Lisäks mulla on lääkärineuvola viikon päästä ja ultra sitten marraskuun alussa (päivämäärä ei vielä selvillä). Toivottavasti aika menis nopsaan tuonne ultraan, tietäis viimein että siellä on kaikki niinkun pitää.

-atl + vee 7+5
 
Heipä hei naiset pitkästä aikaa.. on ollut kiireitä ja en ole ehtinyt kirjoitella saati sitten lukea kirjoituksia.. Pikaisesti vain omaa napaa:ashamed:

Hengissä ollaan.. tänään oli sokerirasitus ja se meni paremmin kuin hyvin. Jännitin sitä, että kuinka käy ku ei saanut syödä ja piti vielä pari tuntia vain olla ja odottaa niitä verikokeita. Nopeasti aika kului. Huomenna sitten pitää soitella ja kysellä tuloksia sitten, mutta ehkä se tietää hyvää kun olo oli oikeastaan loistava sen jälkeen. Sokerilitku kyllä oli aika kammottavaa, siis aivan mielettömän sokerista ja just sain sen nieltyä. Jos olis ollu pikkuisenkin enemmän juomista niin varmasti olisin yökänny:D Vadelmainen oli tämä meidän tk:n versio..
Noh, kaikki hyvin..
Tukkoisen nenän osalta sain diagnoosin, ettei ole mitään allergiaa vaan tukkoinen nenä on mun ominaisuus, vähän niin kuin silmien väri.. ei lääkettä joka auttais:O nyt sitten kokeillaan elää tän tukkoisen nenän kanssa joka välillä tuntuu aika mahdottomalta.. Huomaa, että jos on ollu kovin tukkoinen niin sydän rupeaa tekemään omia temppujaan ja on pakko levätä ja vetää pienet tirsat.

No nyt jatkan taas töitäni.. mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Hötö ja MiniMe 15+2

P.S. en kokeillu sitä närästyslääkettä, vaan olen ostanu sitä valion olo-jugurttia ja se on auttanut tosi paljon.. vatsan turvotuskin on laskenut todella paljon..
 
Laretzki
Höttis Jos sulla ei ole, niin suosittelen sarvikuono/nenäkannua. Vähän vissiin vaihtelee millä nimellä apteekista sen saa. Sehän siis on sellanen kannu, jolla huuhdellaan suolavedellä nenää, niin että toisesta sieraimesta sisään ja toisesta ulos. Mä ostin sellasen, kun räkätaudissani menin apteekkiin eikä niillä tietenkään ollut tarjota mulle mitään troppeja, mutta tuota suosittelivat tukkoisuuteen. Mä olin tosi skeptinen ite sen suhteen, että auttaako, mutta ihan huippuvehje. Ei oo nenä ollut yhtään niin tukossa sen jälkeen ja räkäkin liikkuu paljon paremmin pihalle. Miehellekin aion sitä laitta kokeiluun, se kun ihan hengittäessä rohisee tosi kova äänisesti, niin saisi niitä moskia huuhdeltua pois.
 
Lare Ehkä nyt yritän olla liikaa stressaamatta niistä kiristelyistä, helpottavaa kuulla että en ole ainoa jolla sellasia tuntemuksia on :) Mäkään en ekalla neuvolakäynnillä saanut mitään rajoituksia, mutta pilates-ohjaaja näytti mulle vaihtoehtosia liikkeitä niihin pahimpiin rutistuksiin ja oon nyt sitten tehnyt niitä kun ne tuntuu sopivan mulle paremmin.

Jomi Ihana mies kun jaksaa tukea tunnekuohuista huolimatta :heart:

Namppis Täällä on peukut ojossa että saisitte sen kämpän! :)
 
Facebookin ryhmästä, tuolla huhtikuisissa on näköjään juttua että ilmoitus ryhmään liittymisestä on ollut julkista vaikka itse ryhmä onkin salainen. Onkohan tämä ryhmän asetuksista muutettavissa vai riippuuko se omista asetuksista. Ken tietää kun se FB on niin sekava :p Mutta joka tapauksessa olisi kiva jos liittyminen ei näkyisi kaikille kavereille ja sukulaisille :)
 
Viimeksi muokattu:
Lare mulla on toi sarvikuono ja pitää alkaa käyttämään sitä nyt vähän useammin. Mulla on ollut nyt vain niin kärsä tukossa ettei ole ollu mahdollisuutta kokeilla sitä. Meinaan, olis kyllä kaikki neste jääny pään sisään :LOL:
Mulla kyllä muutenkin on välillä tuntunut, että vaikka kärsä on ollu auki niin ei se neste sieltä kulje läpi vaikka mihin asentoon pään laittaa:LOL: Taitaa olla meikäläisen kärsä vähän "tukkoista" tyyppiä..

(.) sokerirasituksen tulokset soittelin hetki sitten ja tuskin tarvitsee mennä toistamiseen, tai näin se neuvolatäti meinasi. Mulla arvot oli: (raja-arvot suluissa)
Paasto 4,8 (5,3)
1h arvo 7,4 (10)
2h arvo 6,1 (8,6)
Onneksi ei tarvi tuota sitten enää miettiä.
Ja sain eilen sitten ajan siihen sydäntutkimukseenkin. Todella pikaiseen sain ajan, koska se on jo ens torstaina. Sitten tiedetään, onko mun sydämessä kuinka iso reikä! Ei sille kuulemma tehdä mitään, mutta jos reikä on iso, niin luultavasti näin raskauden aikana seurataan tarkemmin sydäntä. Täytyy kyllä sanoa, että ei saa yhtään liikaa väsyä, niin rupeaa kyllä sydän pamppailemaan ihan omaan tahtiinsa ja tuntuu jättävän lyöntejä välistä. Olen sillä dopplerilla kuunnellu omaakin sydäntä ja todella hurjalta välillä kuullostaa :| No en mieti sitä nyt, kun kohta se selviää tarkemmin, että mikä on vikana/hätänä!!

Mukavaa ja aurinkoista syyspäivää kaikille!
 
CRL-mitta Hei kertokaas nyt tyhmälle.. siis missä kohtaa ultrakuvaa se CRL-mitta pitäis olla? Mulla ei mun mielestä ole sitä pää-perä-mittaa siinä kuvassa lainkaan. Kätilö vain ilmoitti sen meille ja sitten kirjoitti sen siihen äitiyskorttiin. Ainoa mitta mikä siinä meidän ultrakuvassa on 10,1cm, mutta se mitta minkä kätilö ilmoitti ja mikä kortissakin on, oli 76mm. Voisko tuo 10,1cm tarkoittaa jotain kokonaismittaa??

Apua, että mie olen toivoton tapaus:D
 

Yhteistyössä