Sunnuntai-iltoja vaan! Jospa sitä saisi aikaseksi taas pitkästä aikaa kirjotella tänne
tiuhti Toivottavasti saisit nyt olla ilman sairaalareissuja! Onneksi asiat on nyt jo hyvin, sekä vauvalla että äiskällä
Ja juu, pesänrakennus kyllä on alkanut, eilisillankin vietin nimittäin siivoamalla. Sen sijaan noihin kouluhommiin ei edelleenkään ole motivaatiota
Mut hyvä, että sentään kotona jaksaa touhuta.
Sokruli Iskiasvaivoihin saattais auttaa jonkinlainen venyttely ja ehkä esim. lämmin kaurapussi? En ole kyllä kokeillut tuota kaurapussia nyt, vaikka mulla on tuo iskias vihoitellut jo monta viikkoa. On kuitenkin vielä siedettävissä. Ja ihan selvä vauvamasu sullakin on jo!
Vadelmavispipuuroa tein torstaina ison kattilallisen ja ihan yksin sain syödä sen, kun ei miehelle kelvannut. Oli tosi hyvää kyllä! Ensimmäistä kertaa tein nyt, kun huomasin uusimman Yhteishyvän ruokaliitteessä ohjeen. Ei mulla puolukoita oliskaan ollut, mutta vadelmia löytyy pakastimesta monta rasiaa.
Hypyllä oli kyllä kivuliaan kuuloinen synnytys. Mutta niin siinä taitaa aina käydä, että aika kultaa muistot ja kohta sitä ei enää niin selkeästi muistakaan
PikkuHötölle onnittelut sydänäänten kuulemisesta! Se on ihmeellinen ääni :heart:
Lakusta ja salmiakista löysin tämmöisen linkin
Etusivu - Terveysklinikat - Verenpaine - Extra - Terveysuutisia verenpaineesta - Lakritsin ahmiminen lisää ennenaikaisen syntymän riskiä - Tohtori.fi jossa sanotaan mm. näin: naisilla, jotka olivat odotusaikana mutustelleet noin 250 grammaa lakritsia tai salmiakkia viikoittain oli jopa kaksi - kolme kertaa muita suurempi riski synnyttää lapsi ennen 37. raskausviikkoa. Runsas lakritsin syöminen lisäsi myös hyvin ennenaikaisen eli ennen 34. raskausviikkoa tapahtuvan synnytyksen riskiä. Eli jos nyt silloin tällöin koko pussin syö, niin ei varmasti ole haittaa, mutta ei kannata tosiaan joka viikko niin tehdä. Mulla on kans viime aikoina ollut aikamoinen himo lakritsiin, mutta täytyy yrittää pitäytyä satunnaisessa lakupötkössä tms.
Rahahuolet on valitettavan tuttuja tälläkin suunnalla
Voisin valittaa niistä vaikka kuinka pitkään, mutta en jaksa pilata muuten mukavaa sunnuntai-iltaa märehtimällä mitään niin ikävää
viida Onnea ihan mahdottoman kovasti hienoista ultrakuulumisista!
kuumeilijalle ja Memelisalle ihanaa häiden suunnitteluaikaa! On vielä niin elävänä muistoissa omat häät ja niiden suunnittelu. Huomenna me vietetään toista hääpäiväämme :heart:
taiska Ettei vaan käy niin, että rokotuksilla itkee sekä äiti että vauva
Mun käsityksen mukaan seksiä saa harrastaa sitten, kun siltä tuntuu itsestä eli ei tarvitse odottaa jälkitarkastusta. Toki jos arveluttaa, niin voihan sitä sinne asti säästelläkin
Ihanasti tuo miehesi jo haaveilee kakkosesta! Toivottavasti seuraava lapsukainen ei anna odotuttaa itseään samalla lailla kuin esikoinen :hug:
Itkuherkkyydestä ja hormonien mylleryksestä olitte myös jutelleet. Musta taas tuntuu, että olen oikeastaan tasaisempi nyt raskaana ollessa. Muuten olen melkoisen temperamenttinen tapaus eli kiihdyn nollasta sataseen alta aikayksikön :ashamed: mutta nyt en raivostu läheskään niin helposti. Enkä mä myöskään oo nyt ollut kovin itkuherkkäkään, alkuun kyllä olin, mut sekin on vissiin tasaantunut.
(.) Mä oon nyt muutamana iltana ollut huomaavinani, että nänneissä on jotakin kuivunutta valkoista juttua, oliskohan maitoa?
Sitä on siis ollut ihan pikkuisen vaan eikä oo liivit kastuneet tai mitään, mutta ei kyllä vielä tartteiskaan alkaa herumaan enemmälti. Vaivarintamalla (
) on lähinnä tuo iskias edelleen kovin kipuileva ja tuskinpa se ainakaan helpottamaan päin on. Lisäksi alavatsaa vihloo silloin tällöin ja alaselkä meinaa myös kipeytyä. Muuten on olo todella hyvä. Tänään on tuntunut potkujakin enemmän kuin aiemmin tällä viikolla, joten vauva on varmaan taas kääntynyt potkuttelemaan kasvot vatsaan päin. Edelleen ne potkut on hentoisia eli ei mitään toivoa, että mies voisi tuntea niitä
Mutta aateltiin tässä ennen nukkumaan menoa kuunnella vähän dopplerilla pikkuista, niin saa mieskin ottaa kontaktia jälkeläiseensä.
Varpaat mulla on kadonneet näkökentästä, kun seison suorassa, joten kaipa se maha kasvaa
Täytyiskin taas ottaa masukuvaa joku päivä ja laittaa tännekin. Miehen piti tänään auttaa mua nousemaan pois auton kuskinpenkiltä :ashamed: Että ei oo kovin ketterä olo enää
Tiistaina mulla onkin Kela-neuvola ja sitten alkaa äitiyspakkauksen odottelu :heart: Toivottavasti tulis nopsaan! Sitä ennen pitää täytellä loppuun netissä oleva esitietolomake synnärille, hui olkoon
Täytyis vielä päästä yhteisymmärrykseen nimien suhteen mahdollista hätäkastetta varten. Tytölle on jo kyllä nimi, mutta kun todennäköisesti pikkuinen on poika, niin ei se juuri auta
Jomi & SS 22+0 *poks*