<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

Muka eilen kirjoitin tänne mut ei näy tekstiä..höh..

No ei ainakaan iloisia uutisia, Kp 3 olis menossa ja yk3 pyörähti käyntiin ..toisaalta hyvä että nyt alkoi, kun meinas taas kierto venähtää..No uusi kierto uudet kujeet ;)

Plussia kaikille! Ja iso voimahali surun kohdanneille :hug:
 
tärkeintä on että aina laskee kuukautiskierron ekan päivän samalla lailla. ite lasken sen kans siitä päivästä kun alkaa lorina enkä esim laske edeltäviä tiputtelupäiviä. ja "virallisia" ohjeitahan löytyy jokaiseen mielipiteeseen. :) -> Ehkäisynetti - www.ehkaisynetti.fi, ehkäisy, ehkäisymenetelmät - Kuukautiskierto

uhmaikäisen kanssa on välillä kyllä aivan mahdotonta olla rauhallinen itsensä hallitseva ihanneäiti... ite yleensä kiljun kuin palosireeni kunnes saan itsestäni sen verran kiinni et poistun takavasemmalle rauhottumaan. mut ajattelen et siitähän se tyttö näkee et välillä voi suuttua ihan kunnollakin eikä silti käydä käsiksi kehenkään (tyttö välillä lyö jos se oikein suuttuu) ja sit rauhotutaan. niin, ja yleensä meillä näitä episodeja on n. 1 kuussa, päivän tai pari ennen tätiä... :ashamed:

).( toissapäivänä olin siis aivan varma raskaudesta, mut eilen alko oireet hiipumaan ja usko loppui sitten siihen. tänäaamuna oli vielä lämmöt korkeella, mut eiköhän ne pikkuhiljaa sieltä tippuile. täti ei ole vielä tullut, mut onhan tässä vielä aikaa. normikierron mukaan tänään dpo 14 pitäis kuitenki tulla. oireita tuntuu edellenkin jos oikein käyttää mielikuvitusta ja rintoja kyllä koskee nyt ku olen niitä koko aamun oikein rutistellu. :LOL: eilen oli mieli maassa ja yöllä en saanu kunnolla nukuttua ku asiat vaan pyöri päässä, joten toivon todellakin ettei täti viivyttele enää et saan taas mielenrauhan! vessassa ramppailen. :stick:
 
Ebowi ja diiselikissa ymmärtääkseni jos tekee kaksi lasta kolmessa vuodessa saa aina sen saman rahan kuin ensimmäisestä vaikka olisi ollut välissä töissä ja vaikka tulot olisi nyt 20% < isommat kuin mitä silloin kuin ensimmäisestä lapsesta laskettiin äitiysrahat. Se tosin tarkistetaan indeksikorotuksilla eli raha voi olla eri, mutta laskuperusteena on samat ilmoitetut työtulot kuin ekan kohdalla.

Ja se menee toki niin että KUN se kolmen vuoden sääntö ylittyy ja vain silloin, verotiedot katsotaan, esim. vuoden 2012 äitiysrahat lasketaan vuoden 2010 tulojen mukaan. MUTTA kun vuonna 2010 on ollut hoitovapaalla ei ole verotustiedoissa muuta kuin etuuksia, niin silloin se uusi päiväraha valitettavasti on vain peruspäivärahan suuruinen. Tämä on se porsaanreikä just - eli jos olet ekasta lapsesta ollut kokonaan kotona kolme vuotta ja toinen syntyy niin että LA ylittää ekan lapsen kolmivuotispäivän, niin tippuu peruspäivärahalle. Mutta jos esim. voi käyttää pitämättömiä lomia hyväksi ja mennä tavallaan "töihin" ennen kuin toisesta lapsesta alkaa äitiysloma, niin tän tulon perusteella voidaan laskea uusi äitiysraha. Tämmöisissä tapauksissa kun on ollut hoitovapaalla, sairaslomalla tms. riittää kuukaudenkin työtulot jonka perusteella lasketaan vuosityötulo jota käytetään sitten uuden äitiysrahan laskemiseksi (kun pystyy lisäksi todistamaan että työ jatkuisi jos ei jäisi uudelle äitiyslomalle). Mutta karua niille jotka ei voi edes lomia käyttää hyväksi...parista päivästä kiinni niin tiput peruspäivärahalle jos olet hoitanut lapsesi 3 vuotta kotona.
 
Viimeksi muokattu:
Nöhvi
Voimia sitä tarvitseville :hug:

En minäkään mikään ihanneäiti ole, kyllä sitä välillä tulee karjaistua kun toinen oikein koettelee hermoja. Ja heti tietenkin kaduttaa. Ihmisiähän me äiditkin ollaan!

Mullekin ihan uusi tuo klo 18 sääntö. Aina oppii uutta :D

).( Ovistikkuun tuli plussaa viime viikon torstaina... joko kohta saa alkaa bongailemaan oireita?? Ei malta odottaa! Nyt en kyllä ala testailemaan liian aikaisin...
 
********* Sunnuntai 18.9.2011************










Mukana:

samaria.................................2/10........kp4/28..............yk 5
santsu_82......................poika7/10.........kp4/29..............yk4
BiBa.....................................10/09........kp5/32..............yk3
Tyllerömamma......................4/10...........kp5/28-40.......yk6
Neiti näpsän äiti............ tyttö 10/08........kp6/28-32.........yk9
Bubba............................poika 06/09......kp 6/26-29........yk3
Miraaz..........................tyttö 10/10........kp 7/28-48........yk1
_TiNy_...........................poika1/05.........kp8/26-28.........yk9
ki7i........................................../11.......kp11/28..............yk2
funny87.........................poika 11/09.......kp11/35->48.....yk3
tiiru.............................poika 5/10..........kp12/32.............yk4
Myhmeliini.................... 10/09................kp12/26-28........yk6
torstai............................11/10.............kp13/42...............yk1
Eebowi.........................poika 10/08........kp16/33.............yk2
tilke..............................poika 7/10..... ..kp16/24-27.........yk4
Hipsu86........................poika11/10........kp17/28..............yk3
Meriheponen.................Poika 6/10.........kp18/34..............yk2
Cristall...........................tyttö 7/09........kp21/28..............yk1
Nöhvi....................... .tyttö 7/10...........kp23/25-26...........yk1
diiselikissa.....................poika 1/10 ........kp23/33-35.........yk1
UusiVauva82..................02/08...............kp24/30-34.........yk1
pillipöllö........................poika-07............kp25/27-31.........yk2
TaCa............................poika 12/10..... .kp26/28..............yk1
Andreana......................tyttö 2/11.........kp27/24-30..........yk1
Tiuhti83.........................poika 03/06......kp27/26-29.........yk2
mihu......................................../00.......kp27/27..............yk3
Caisachu.......................tyttö 06/09.......kp28/ 28..............yk4
Villany...................................2/10........kp32/32..............yk2
Tiitulainen.....................tyttö 6/09..........kp49/24-28.........yk12
Murumii...................... .tyttö 9/08...........kp70/24-28.........yk9
Johannäss....................
Tanza...........................
Waaka.........................
nellinu.........................





TAUSTAILIJAT
murgu
danuli79
_Lumi_



Plussanneet 2011:








Syyskuu2011
Rouva Möppiäinen(yk3)

Elokuu2011:
Vomppis(yk5),chamon (yk2), Pöhköfantti(yk2), Princessa(yk2)

Heinäkuu2011:
Kellukka (yk10), Xamora, Loretta, Taikapapu (yk10), nahhn (yk2), valle, susanna85 (yk2),äittä-83 (yk1), LittleStar (yk1)

Kesäkuu2011:
Emmuska10 (yk 3), Maria-08 (yk 3), Kolibro yk?

Toukokuu2011:
ellen- (yk0), Maira (yk 3), Jemppi (yk1)

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011:
Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (YK3)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Chamon

muillekin tädin kohdanneille :hug:

Tänään oli pakko testata ja yllätys yllätys, nega tuli. Pah. Ei ois pitänyt testata, kuitenkin ne menkat alkaa nyt viikonloppuna. Seuraavan kerran testaan vasta maanantaina, jos ei ole alkaneet.

Hyvää viikonloppua kaikille ja plussatuulia jännäilijöille.
 
Bubba, sen tiesinkin, että kolmen vuoden sisällä saa saman äitiyspäivärahan, mutta en tosiaan sitä, että kuukauden tulojen perusteella lasketaan sitten hoitovapaan jälkeen. Eipä asia omaan elämääni vaikuta kun olen töissä ollut jo melkein kaksi vuotta hoitovapaan jälkeen, mutta jotenkin epäreilulta kuulostaa. Kaikki kun eivät voi jättää lomia "roikkumaan" syystä tai toisesta. Täytyy selvittääkin tämä asia perusteellisesti, olen aikamoinen pilkunviilaaja välillä ja jää rassaamaan, jos en ole varma :D

Täällä on kp 14 ja yritetään edelleen ovista hyödyntää ahkerasti, tai ainakin oletettua ovista. Seuraavassa kierrossa sitten ovistestit käyttöön, jos nyt ei tärppää.
 
Eebowi :LOL: täällä kans sellainen pilkunviilaaja että haluan selvittää myös aina kaikki juurta jaksaen. Ja heti. Jos mua joku asia vaivaa niin pakko selvittää :) mä kysyin näitä asioita suoraan Kelasta sähköpostilla ja sain vastauksen tuosta että se kuukauden työssäolo riittää poikkeustapauksissa joihin katsotaan just esim. hoitovapaan tai sairausloman vuoksi poissaolo töistä. Eli ei tartte silloin sitä 6 kk jaksoa olla vaan 1 kk tulotkin voidaan soveltaa vuosituloiksi erikoistapauksissa. Mä oon jo ihan resseissä näistä koska jos tässä kierrossa ei tärppää niin 3 vuotta ylittyy...oon oikeen sellainen ressikimppu. Peruspäivärahalle tippuminen on kyllä aika karua ihmisille jotka kuitenkin olleet työssäkäyviä ja lomat käytetty pois ja lapsi nyt sattuu just syntymään niin että ei oikeesti edes kerkee töihin uuden äitiysloman alkamisen takia. Että pitäisi olla systeemi kyl niin että jos kerkee töihin niin sitten lasketaan uudet rahat mutta jos ei vaan kerkee, niin pitäisi soveltaa sitä kolmen vuoden sääntöä vielä.

Kiva kuulla että muutkin repee liitoksistaa uhmaikäisten kanssa..joo ei oo ainan helppoa olla se järkevä aikuinen :O

Kattelin just kalenteria että viikon päästä olis ovishetket ja "lämmittelyn" vois aloittaa viimeistään ens viikon puolvälissä :D

Aatelkaapa että hyvin suurella todennäköisyydellä ainakin joku meistä plussaa tässäkin kuussa...mutta ken tai ketkä he ovat, siinäpä vasta jännitystä. Tsempit kaikille ja viikonloppuja :)
 
Chamon, ikävä juttu. Ittehän jouduin kans takas tänne kun sain tm:n pääsiäisenä :( Vaikken heti listoille palannu kun meni hommasta maku kun näki sen ikävän puolen.

Pahoittelut myös muille joilla vuoto alkanu :(

).( Pari päivää vielä...tosin tuskin meidän seksiä kerran viikossa -menetelmällä äkkiä paksuks tullaan. Mut jännittää silti. Mitään raskauteen viittaavaa ei kropassa oo, joten aika rennosti voin ottaa. Miehellekin sanoin et en varmana tee testiä ennen ku oksennan aamukahvit :D Tosin tänään jo melkein lähdin ostaan testin ku torkahdin olkkarin lattialle...

Samaria, meillä on ilmeisen saman ikäset lapset :D nyt vasta huomasin. Puhutaanko teillä jo? Meil ei muutaku matkita muutamaa eläintä.
 
keskenmenosta Minullakin oli km heinäkuussa, LA olisi myöskin ollut helmikuussa. On kyllä syvältä kun km siirtää monella kuukaudella yritystä, kun vauvakuumeessa haluaa HETI tärpin :D
Mutta en huolestu jos 1,5v.kin menisi..

Mulle voi päivittää kp 11/ yk 2 En osaa käyttää värejä :D
 
Nöhvi
Argh, miten voi olla näin kärsimätön olo... en ole ihan varma kierron pituudesta, mutta nyt pitäisi olla dpo 9. Nyt en kyllä ala testailemaan heti, vaan odotan mitä tuleman pitää. Jotenkin sitä vaan hakee samoja oireita, mitä pari vuotta sitten oli. Saiskos jostain vuokrattua pidempää pinnaa :whistle:
 
Ki7i ihana toi sun päivitys repesin ihan totaalisesti:LOL: :D

Tsemppiä piinailijoille!

Omaa.. mulla on ollut todella hyvä viikonloppu että risukasaan paistaa joskus aurinkokin :)
olin myymässä kirpparilla, jossa tuli koko viikonlopun aikana tienattua sellainen 250 euroa :D ja sitten eilen sitä loton pääpottia haaveillessani ja lotto kuponkia viedessäni ostin ässä-arvan (ja en ole siis mikään kovin usein arpoja osteleva ihminen) niin voitin 500 euroa! siis oikeesti tuli niin tarpeeseen, mulla löytyi sillekkin tärkeä sijoituskohde joka on mun vanhin koira kun tarvitsee hammasrempan niin nyt ei tarvitse sitä murehtia ja miettiä mistä siihen rahat.
kun työttömän tulot nyt ei päätä huimaa. Niin ja perjantaina sain kutsun työhaastatteluunkin. Että kaipa se elämä rupeaa kirkastumaankin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Tänään bongattu ovis ensin liuskalla ja sitten varmistettu digillä.. Siis ainakin testit edelleen näyttävät positiivista. Nyt sitten yritetään hyödyntää tämä peittojen välissä ja perjantaina menen sinne progesteronikokeeseen katsastamaan tapahtuiko ovista oikeesti. Se vähän jännittää.. Jos ei tapahtunut, niin koen kroppani pahan kerran huijaavan. Ovisoireita ei ole taaskaan ollut lukuunottamatta täysin vesimäistä valkovuotoa! Sit jos on tapahtunut, niin alkaa seuraava jännäys luteaaliajan pituudesta.. Eli vaiheesta toiseen. Raskautumismahdollisuuksia en olekaan ajatellutkaan jännittää, koska se gynekäynti oli niin masentava.
 
Ei oo tätiä näkynyt. Juilii kyllä välillä ja joka kerta vessaan mennessä oon valmistautunut, että nyt ne on alkanut. Mutta ei vielä ainakaan ja jotenkin todella hermostunut olo.

Loppuis jo tämä ilta ja aamulla vois testailla taas. :)
 
villany Meillä on nyt alkanut tulemaan paljon sanoja! helpottaa kovasti poikaa kun tulee ymmärretyksi! Sulla onkin jännät päivät menossa, toivotaan plussaa! :)

neiti näpsän äitiVau, ihanaa kun jollain onnistaa noin hyvin! Mites lotossa kävi, tuliko voittoa? :)

Onpas pitkä aika odotella ovulaatioo ja raskaustestin tekemistä. Kp 6/28. Pitäis varmaan keksiä muutakin tekemistä kun tutkailla koska tulis laskettuaika ja milloin menis ultraan. Huoh..
 
Miten bongaatte oviksen jos ei oo testejä? Tunteeko kaikki sen? Oon vielä ihan pihalla tästä lapsenteosta :D En enää muista mitä milloinkin tapahtuu vaikka esikoinenkin on vasta vuoden :D

Mulla piti laskureiden mukaan olla ovis 14 päivä. Mut eilen alko olee itellä sellanen olo että oliskohan se nyt kun valkovuotoo alko olee enemmän mitä normaalisti. Sit sillee jännästi on sattunu mahaa, tai ei sitä sattumiseksi voi sanoa mut kuitenkin... Aika ahkerasti (joka toinen päivä) ollaan kuitenkin peittoja heiluteltu väsymyksestä huolimatta nyt reilun viikon ajan.

Mutta mulle voi päivittää tietoihin tyttö 8/10, kp 20/28? ja yk 1 :)

Pitäis sitte painua pehkuihin, mut oon yrittäny metsästää tässä jo muutaman tunnin tytölle vk-haalaria enkä mistään löydä mieleistä eikä tavallaan raaskis uuttakaan ostaa, mut kai se on pakko :(
 
nellinu Mä ainakin tunnen oviksen ja ylensä olen vielä aika varma kummalta puolelta ovuloin. Erottaa ovis limoista eli limaista, kirkkaampaa valkovuotoa ja sit nipistelyistä jommalta kummalta puolelta. Ikinä en oo ovis testejä käyttäny. Mun poika on jo 5,5v., mut vielä on jotain mielessä ja kyl täs parin kuukauden kuumeilun aikana on hyvin palautunu mieleen nää :LOL:

).( Mä tein puhtaan negan perjantaina kp25 ja myöskin tänään kp27. Oli pakko testaa viel tänäänkin, kun mies oli vielä kotona. Eilen illal oli ihan sellanen olo, et täti tulee yöllä...mut ei oo viel näkyny! Nyt sit vaan odotellaan...enää en testaile!!

+ + + + :whistle: kaikille

Tiuhti83 kp27/26-29 yk2
 
Nöhvi
Mälsäääää :( Elikkä täti pääsi yllättämään... Nyt olisi sitten kp1/25-26 ja yk2. Mulla taitaa olla tuo luteaalivaihe (?) aika lyhyt, kun ovisplussa tuli torstaina 8.9., ei lähellekkään sitä 14 päivää vielä siitä. Ja muutenkin pääsi yllättämään, kun ei tuntunut siltä että menkat olisi alkamassa....

Tervetuloa muumimamma =)
 
Kai se on vaan uskottava... plussaa se testi vaan näyttää. Koko ajan on tunne että menkat alkaa ja saa ravata vessassa tarkistamassa että joko valuu.
Ei voi ku toivoa että kaveri pysyy mukana... vielä tovin kyllä pysyn täällä että plussa vahvistuu, jos vaan sopii!!!
 
  • Tykkää
Reactions: mihu ja Tiuhti83

Yhteistyössä