<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

Bubba ei se mitään, täällä saa ainakin mun puolesta olla omanapainen! Tosi kurjaa kyllä tuo sun tilanne kaikin puolin! Ei noita keskenmenoja kellekkään toivo, ainakaan sellaselle kuka lapsen haluaisi! Ja voin uskoa että paineet tähän kiertoon ovat suuret! Jospa se kuitenkin kääntys hyväksi, ja plussaisit, tai sitten elämä järjestäisi muuten asiat kuntoon, eikä sun tarviis stressata työjuttuja ym.! Peukut on täällä pystyssä sun plussan puolesta, ja toki muittenkin!
 
danyli79: Olitkos lokakuun 2009 pyöriäisissä? nimimerkki vaan kuulostaa tutulta :)

Soittelin päivällä neuvolaan kun ne menkat ei oo tullu teroluteista huolimatta. Käski vaan vielä odotella ja jos ongelma vielä pitkittyy niin soitella sitten uudelleen..arvasin kyllä että eipä tässä auta kuin odotella..

Joku kirjoitti tosta tjot -tyylistä. Niinhän se meilläkin piti mennä, mutta kummasti sitä alkaa laskeskelemaan päiviä yms. Kyllä sitä vaan väkisin alkaa yrittämään ja koko ajan vaan tää touhu pahenee. Mies kyllä ottaa rennosti, mutta eipä se älyäkkään näistä jutuista juuri mitään :D
 
Heippa! Mä joudun ikävä kyllä palata tänne. Ei tulekaan huhtivauvaa meille!:( Tänään aamulla alkoi niukka vuoto ja ultrassa todettiin tuulimuna rv7+3. Nyt verta tuleekin jo kuin härän kurkusta ja jäätäviä hyytymiä myös! Kivut on kans kovat!:( Tämän jälkeen odotellaan sitten ainakin yhdet kuukautiset ja surraan. Mutta sitten joskus palaan tänne, kun taas voidaan alkaa yrittämään!
Plussatuulia teille kaikille!:heart:
 
VOI EI :hug: Chamon! Paljon haleja myös muille saman kohtalon kokeneille, teitä tuntuu olevan täällä jo turhan paljon :'(. Itse pelkäsin keskenmenoa esikoista odottaessa ihan järjettömästi vaikka siihen ei ollut sen erikoisempaa syytä ja en edes tiennyt ketään joka olisi joskus keskenmenon saanut. Ja ajattelin muutenkin ennen ekaa ultraa ettei siellä varmaan mitään ole. Nyt pelkää varmaan vielä enemmän että jokin menee vikaan jos plussan testistä saisin. mun mieheni on sanonu että esikoinenkin olis varmaan syntyny pienempänä ja aikasemmin jos en olis hokenu koko loppuraskautta että menee kuitenkin kaks viikkoo yli ja syntyy neljä ja puoli kilosena :D Pitäis vaan ajatella positiivisemmin jos siitä olis vaikka jotain hyötyä.

Taidan huomisesta lähtien alkaan teistaileen ovista. Toivottavasti tulee vähän lyhyempi kierto kun viimeks.

Plussatuulia:heart:
 
Chamon :hug: täällä on sulle kohtalotoveri. Mulla todettiin tuulimuna heinäkuussa 8+2 vkolla ja vuosi itsekseen pois. LA olis ollut silloin helmikuussa. KM jälkeinen kierto oli 37 pvä ja ovislimat yms. tuli, mut ei tärpännyt. Seuraava kierto oli tasan 26 pvä, ovistikut pelissä ja peitot heilu ahkeraan mutta ei. Tuulimunaraskaus tuli silloin tasan yhdestä ehkäisemättömästä "varmat päivät" kerrasta ja laskin että siittiöt odotteli ovista 5 vrk! Itse luulin tästä että tuun heti uudestaan raskaaksi mutta enpä tullut. Ja täällä kamalat paineet ton ikäeron vuoksi...me haluttiin kyllä lähemmäs kolmea se ikäero, mutta ei yli!! Hyvä opetus tämä että ei pitäisi laskelmoida liikaa ja olis pitänyt aloittaa yrittäminen yleensäkin aikaisemmin..toisaalta nyt jos se plussa tulee niin on kyllä odotettu!!!! Tuulimunaraskaus tuli niin yllätyksenä että siitä ei oikein edes kerennyt fiilistellä.

Caisachu - joo aika samanlainen tarina sulla kun mullakin. Ajattelin että en vieroita ollenkaan vaan esikko vieroittuu itse, mutta toi tm anto kimmokkeen yrittää vieroittamista ja se kävikin sitten onneks tosi helposti. Kiva että toisillakin paineita tosiaan ikäeron vuoksi...etten oo ainoo joka sitä miettii. Lisäksi tää lapsenteko on niin hanurista että jos tätä pitää montakin kuukautta jatkaa niin on kyllä ihan älyvapaata touhua..:stick:

Nyt on vähän parempi mieli kauppareissun jälkeen, ei tässä auta kuin vaan elellä elämää. Samat murheet ja arkipäivän probleemat ne tässä pyörii on sitten raskaana tai ei tai yrittääkö lasta tai ei. Aika kuluu onneks kuitenkin :)

PS. Se Kelan kolmen vuoden sääntö pitäisi kyllä mennä niin, että jos ehtii toisesta lapsesta äitiysloma alkaa ennen kuin eka lapsi täyttää kolme vuotta niin pitäisi kyllä silloin vielä mennä sen säännön mukaan että saa samat rahat. Se on ihan kohtuutonta jos äitiysloma toisesta lapsesta ehtii alkaa ennen kuin ekasta hoitovapaa loppuu, mutta LA menee yli sen kun eka täyttää kolme, niin tippuu päivärahalle! Eli homma voi oikeesti olla päivästä kiinni!! Sit ymmärtäisin jos ei ehtis uudesta lapsesta äitiysloma alkaa ennen kuin ekasta loppuu hoitovapaa, että sitten se menis uudestaan laskentaan. Onneks mulla on vielä lomat pitämättä että voin sitten olla vuosilomalla ja sitä palkkaa voidaan sitten käyttää vuositulon laskentaan, jonka perusteella lasketaan ne uudet äippärahat. Kuulemma kuukausi työssäoloa riittää tällaisessa tapauksessa. No mulla onneks 10 vko lomia pitämättä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on tullut muutaman päivän aikana niin paljon tekstiä, että en enää muista, mihin kaikkeen piti kommentoida. Chamon, Neiti Näpsän äiti ja Bubba :( halaukset teille! Muuten sanon vaan taas ympäripyöreästi, että uusille tervetuloa, ovista lähenteleville peitonheilutusintoa, piinailijoille pitkää pinnaa ja tsemppiä sitä tarvitseville!

Täällä nyt kp 1, yk 6 ja kiertopäivät näköjään 28-40. Kuukautiset alkoivat eilen klo 18 jälkeen, eli eikös silloin lasketa, että tänään on ensimmäinen kiertopäivä?

Luteaalivaihe jäi jälleen kerran alle kymmenpäiväseksi, tällä kertaa 8-9 päivää (sen takia tuo päivän heitto, kun en ole varma, sainko ovisplussan huipun alun kiinni, sillä dippasin räikyvän punaisen ovisplussan samasta pissasta raskaustestin kanssa menkkojen ollessa jo myöhässä, o-plussa säilyi sen pari päivää, niin voi olla, että o-plussakin olisi tullut jo aiemmin. menipähän sekavaksi) Ei taideta näillä hormoneilla lapsia tehdä. Noh, onpahan luteaalivaihe pari päivää pidempi kuin viime kierrossa, että jospa se tästä. Miehen kanssa sovittiin, että katsotaan vielä yksi kierto, ja jos häikkää selvästi on (lyhyt luteaalivaihe tai ovisplussa 30+ kiertopäivillä jne.), otan yhteyttä johonkin asian tiimoilta.

Kyllä ottaa päähän, kun ehdin jo kuvitella olevani raskaana. Jos tämä on joku elämän tapa opettaa, kun esikoinen ilmoitti tulostaan niin helposti, niin kiitos, opetus on mennyt perille, tämä on nyt jo nähty. Pelottaa, jos joku ei olekaan niinkuin pitäisi, ja esikon tulo oli joku ihmeellinen onnenkantamoinen. Ei vaan enää haluaisi yrittää, toivoa ja pettyä. Sanokaahan nyt naiset mulle järkeä päähän, että yrityskierrossa mennään kuitenkin vielä niin pienillä luvuilla, että vielä ei olisi syytä vaipua epätoivoon. : /

Parempia päiviä toivotellen.
 
chamon :hug:

kp1 ja yk5 Eli menkat sitten alkoi. Huoh, tuntuu taas niin masentavalta ja epätoivo iskee vaikka kuitekin aika vähän yrityskertoja takana. Ei auta muu kuin kokoa itsensä kasaan ja odotella ovista.
 
Nonnii, nyt se alkoi sitten täälläkin, nimittäin "yritys" :) Veikkaan vaan että mulla tästä kierrosta tuo yrittäminen jäi vähän viime tippaan, jos ehti oikeaan kohtaa ollenkaan, mutta ens kuussa sitten uudestaan, jos ei nyt tärppää :)
Eli mulle vois päivittää UusiVauva, poika 02/08 ja yk1.
 
Chamon:hug:

Tyllerömammalle ja Samarialle myös :hug:

Tervetuloa UusiVauva82!

BiBa en valitettavasti ole se danuli, joka on ollut lokakuun 2009 pyöriäisissä! Lähes kolmekymppisissä ekakertalaisissa ja lokakuu 2010 olin.

Tänne ei mitään ihmeempiä, alkaa ehkä hiipua tää vauvakuume, kun epäilen ettäovulaatiota ei tule ennen ku imetyksen tyystin lopetan, ja siitä vielä haluun pitää kiinni, kun toi poitsu tuntuu sitä tarvitsevan ja onhan se vielä niin pieni kuitenkin:heart: No loka-marraskuussa yritys sitten saa kunnolla mahdollisesti siivet alleen, kun imetyksen lopetan. Tietty pieni toivo elää että sitä raskautuisi jotenkin "vahingossa", kun tuota esikko niin pakerrettiin, mutta saa nähdä! :)

Mukavaa syyspäivää!
 
Tervetuloa UusiVauva82 ja osanotto kaikille joilla alkoi menkat...

Täällä tuo kaksivuotias ajaa mut totaalisen hulluuden partaalle. Siitä kuoriutuu itse piru :mad: Taas jätettiin päiväunet väliin (ehkä 4 krt sen koko elämässä käynyt näin) ja mulla napsahti..huusin, paiskoin ovia, uhkailin ja jätin yksin kiljumaan. Eli tein KAIKKI mitä ei ikinä pitisi tehdä. Lopputulos että molemmat itketään. No äiti sitten pyytää anteeksi tietenkin ja halitaan ja käydään tilanne läpi...mutta kyllä nyt lähti multa mopo käsistä :( en vaan tajua, toi uhma iskee jonnekin todella pimeeseen kohtaan välillä ja tuntuu että pää räjähtää raivosta..."Mokaileeko" kukaan muu ikinä tällä tavalla :ashamed:?? Eli tekee kaiken JUST päinvastoin kuin pitäs ja tekee kaikki ne mokat mistä varoitellaan uhmaikäisen kanssa...on kyllä paska fiilis. Nyt tuosta kasvaa varmaan ihan kiero kun sillä on tällainen hullu äiti :'( ja sit mietin että oon kanssa hullu kun haluan toisen tollaisen uhmaikäisen tänne huusholliin...:O Yövalvomiset on kyllä pientä verrattuna tähän uhmaikään..voi kiesus.
 
chamon ja samaria voimia!

budda eiköhän me kaikki tehä niit virheitä :) ei meistä kukaan oo täydellinen äiti vaikka kuin haluttas:D mä olen ainakin ihan ite tehny tosta pojasta niin tissihullun et ei tosikaan ja nyt sit kärsin siitä :( ynnä muuta mukavaa mokailua :D eli nou hätä! et oo ainut sarjassasi ;)

danuli79 mä niiin elän samoja tunteita mut aattelin kuiteskin ruveta jo vähentämään ja lopettelemaan tätä tissittelyä, normimaidosta ei tullu mitään oireita joten sitä alan nyt alvariinsa tarjoomaan, korvike ei poitsulle kelvannu.

tyllerömamma mä kyllä tulkitsisin ekaks kiertopäiväks sen milloin ne menkat alkaa ja sit vasta yöllä 12 jälkeen seuraavalle päivälle. miks se klo18 ois joku raja?

on. menkkajuilimisia ollu mut ei mitään näy..kiertopäivät ois 31/28-? normikierron mukaan jos ei sitä tiiputtelu vuotoa lasketa ja jos lasketaan niin sit ois kp14, mutta mistäs näistä nyt sit tietää :((ovistesti taas nega. tapahtuis nyt ees jotain!! imetysvälit oon saanu nyt yöllä kuustuntiseks ja päivälläki saan yhen 6 tuntisen tauon ja sit illalla menee muutama tunti.
 
********* Torstai 15.9.2011************









Mukana:
samaria.................................2/10........kp1/28..............yk 5
Tyllerömamma......................4/10...........kp2/28-40.........yk6
santsu_82......................poika7/10.........kp1/29..............yk4
Neiti näpsän äiti............ tyttö 10/08........kp3/28-32.........yk9
Bubba............................poika 06/09......kp 3/26-29........yk3
_TiNy_...........................poika1/05.........kp5/26-28.........yk9
funny87.........................poika 11/09.......kp8/35->48.......yk3
tiiru.............................poika 5/10..........kp9/32..............yk4
Myhmeliini.................... 10/09................kp9/26-28.........yk6
torstai............................11/10.............kp10/42.............yk1
Eebowi.........................poika 10/08........kp13/33.............yk2
tilke..............................poika 7/10..... ..kp14/24-27.........yk4
Hipsu86........................poika11/10........kp14/28..............yk3
Meriheponen.................Poika 6/10.........kp15/34..............yk2
Cristall...........................tyttö 7/09........kp18/28.............yk1
Nöhvi....................... .tyttö 7/10...........kp20/25-26.........yk1
diiselikissa.....................poika 1/10 ........kp20/33-35.........yk1
UusiVauva82..................02/08...............kp21/30-34.........yk1
pillipöllö........................poika-07............kp22/27-31.........yk2
TaCa............................poika 12/10..... .kp23/28..............yk1
Andreana......................tyttö 2/11.........kp23/24-30.........yk1
Tiuhti83.........................poika 03/06......kp24/26-29.........yk2
mihu......................................../00.......kp24/27.............yk3
Caisachu.......................tyttö 06/09.......kp25/ 28............yk4
Villany...................................2/10........kp29/32.............yk2
ki7i........................................../11.......kp35/28.............yk1
BiBa.....................................10/09........kp35/32.............yk2
Tiitulainen.....................tyttö 6/09..........kp46/24-28.........yk12
Murumii...................... .tyttö 9/08...........kp67/24-28.........yk9
Johannäss....................
Tanza...........................
Waaka.........................
nellinu.........................





TAUSTAILIJAT
murgu
danuli79
_Lumi_



Plussanneet 2011:







Syyskuu2011
Rouva Möppiäinen(yk3)

Elokuu2011:
Vomppis(yk5),chamon (yk2), Pöhköfantti(yk2), Princessa(yk2)

Heinäkuu2011:
Kellukka (yk10), Xamora, Loretta, Taikapapu (yk10), nahhn (yk2), valle, susanna85 (yk2),äittä-83 (yk1), LittleStar (yk1)

Kesäkuu2011:
Emmuska10 (yk 3), Maria-08 (yk 3), Kolibro yk?

Toukokuu2011:
ellen- (yk0), Maira (yk 3), Jemppi (yk1)

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011:
Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (YK3)
 
Chamon :hug:

tädin yllättämille ja tarvitseville :hug:

Tyllerömamma kyllä se niin on jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen niin silloin se on kp 1 seuraavalle päivälle.

Tässäpä pätkä felicitas-klinikan sivuilta
Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä.

omaa.. tänne ei oikeastaan mitään, vuotokin rupeaa olemaan loppusuoralla joten kohta alkaa taas yritys :)
 
Ompas täällä ikäviä uutisia parissa päivässä luettavissa. Chamon, neiti näpsän äiti :hug: ja kaikille muillekin piinailijoille ja halia tarvitseville.

Bubba, kyllä mä ainakin virheitä äitinä teen ja mulla meinaa toi räjähtäminen kans olla "vikana". Vili vilpertti keksii alkavassa uhmassaan vaikka ja mitä konnuuksia, ja ihan aina ei omakaan pinna riitä ja ääni kohoaa ennenkuin tajuan laskea kymmeneen. Tulee kyllä paha mieli, mut sit taas kerään itteni, jutellaan/juttelen asian ja homma jatkuu. Ihmisiä me äiditkin vaan ollaan ja vaikka välillä ei osata olla niin johdonmukaisia kasvattajia, niin maailman tärkeimpiä lapsillemme. :heart:

Ollu puhetta myös imetyksestä ja menkoista, niin mulla ei ainakaan alkanut minkäänlaiset vuodot vasta kun n.2½kk imetyksen lopetuksesta. Söin toki minipillereitäkin ja vuodot niidenkin kans oli ihan pientä tiputtelua milloin sattuu. Minipillerit tietty estää ovuloimisenkin, et sikäli eri tilanne.

Musta tuntuu ihan siltä kuin oisin ovuloinut toistamiseen tähän kiertoon eilen!!?? Illalla lenkillä alavatsa painoi "tonnin", kova kipu tuntui yht´äkkiä oikealla, melkein täytyi pysähtyä, kun tärähteli niin ikävästi kävellessä. Ja tänään taas ollut sitkeän liman päivä. Eilinen sopisi siinäkin mielessä, että kiertoni on yleensä yli 30 pvää kuin alle sen, mitä viime perjantainen mahd. ovulaatio antaisi ymmärtää. No katsellaan mihin vuoto nyt ajoittuu, tuskin on tärpänny tässä kierrossa, kun peittojen heiluttelut on osunu "niin huonosti" raskautumista ajatellen. Pitkä aika taas odotella, et pääsis seuraavan kerran ns. tosi toimiin yrityksen kanssa.
 
Oho, oli kyllä uutta tietoa tuo klo 18 raja :O Kukakohan senkin on keksinyt...

Bubba, sen verran tuota kelan rahojenlaskemista täytyy kommentoida, että mun ymmärtääkseni lasketaan joko kahta vuotta edeltävästä verotuksesta (eli vuonna 2012 vuoden 2010 tuloista) tai sitten viimeisen 6 kk tuloista, jos ne ovat keskiarvoltaan väh. 20% suuremmat kuin kahta vuotta edeltävässä verotuksessa. Tosin voihan tuossakin joku porsaanreikä olla, jota mä en vaan tiedä =)
 
Viimeksi muokattu:
Heip kaikille :wave:

Kävin lukasemassa pinon ja halit kaikille sitä tarvitseville :hug: Erityisesti chamon :hug:

Mä oon koittanu vältellä nyt tätä palstailua, mut oon käyny aina sillon tällön lukasemassa kuulumisianne! Nyt oli kuitenki pakko kirjottaa, et meinaan aamulla kokeilla onneani ja testata et näkyykö jotain haamulaista testissä. Odotukset ei oo mitenkään järin korkeella, ku ei oo yhtään raskautunu olo, mut kyllähän sitä silti toivoo, et jotain näkyis! Siks aattelin testata näinkin aikasin, et ois NIIN ihana antaa miehelle synttäri lahjax vauva uutisia :heart:

Tiuhti83 kp25/26-29 yk2
 
En oo mitenkään ite ottanu asiasta selvää, mut joku kaveri sanoi mullekin, et saisin saman äitiyspäivärahan kuin esikosta, jos laskettu aika vuoden 2012 aikana(eli ennen ku esikoinen täyttää kolme. Hänen la oli 2009). Tai vaihtoehtosesti viimesen ½uoden tulot, jos sen väh. 20% suuremmat.
 
Huomenta kaikille!

Chamonille paljon jaksamisia ja onnea uuteen yritykseen kun se aika on.

Mullekin oli ihan uusi tieto tuo klo 18 raja kp1 -tulkinnassa. Oon aina ajatellut, että se päivä on kp1 kun menkat alkaa. Eipä tuosta suurta vahinkoa ole päässyt tapahtuun. :)

Mulla pitäisi menkkojen alkaa tiistaina ja nyt siis odotan innoissani, että ne alkaa ja päästään sitten ensi kierrosta katsomaan milloin tärppää pienen kanssa. :heart: Koitan koko ajan sanoa itselleni, ettei haittaa jos meniskin vähän pidempään, töissä on paljon mielenkiintoista, esikoinen on vielä niin pieni jne. Mutta kuuroille korville tuntuu menevän. :D Vauvakuume on selvästi luonnon tapa varmistaa, että laji jatkuu!

Mukavaa ja plussarikasta viikonloppua koko poppooll!
 
Täällä jännääminen jatkuu... nyt on jo muka oireita!!
Ärsyttää vaan ku en tiiä mikä on clomeista johtuvaa ja mikä ei, mutta selkeät mitä ei normikierrossa ole on rintojen arkuus, alaselkä kipee ja alamahan juiliminen. Tosin nuo kaikki voi olla myös clomeista johtuvia!!
Olin sitte hätähousu ja eilen tein jo yhden testin ja sain haamujenhaamun. Nyt sitte pitäis malttaa olla testaamatta sunnuntaihin ainaki, vähä epäilen!!

plussatuulia koko porukalle!!!
 
Mullakin on muka oireita. Pyh, tuskinpa, ne on vaan omia pään sisäsiä :D
Nännit on arat. Ja joo, alaselkä on täälläkin arka, ei kauaa voi samassa asennossa istua, kun on pakko nousta hetkeksi kun sattuu..
No, menkkoja odotellessa :D Kai ainakin pari testiä täytyy kuitenkin ennen sitä käyttää :D
 

Yhteistyössä