<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

Hipsu86 Voi ärsytys...tuo odottelu on kyllä niin piiiiiiiiinaavaa! No toivotaan, että jonkun selvyyden saisit tänään tai huomenna! Mä uskon kyllä, että varmasti nuo imetyshormonit voi jollain lailla vaikuttaa. Itse ainakin huomasin sillon, kun imetys loppui, että kylläpä taas meni kaikki hormonit sekaisin!

Santsu_82 Mitäs sun testi sanoo???:)
 
Minä ilmottautuisin kanssa tännekin pinoon, jos vaan passaa?!

Tiuhti83 poika 03/06 kp19/26-29 yk1

Minä ja mies ollaan 27v. ja esikoinen on minun aikaisemmasta liitosta. Nyt toiveissa olisi yhteinen lapsi ja miehelleni esikoinen.Täällä on vähän epämääränen kierto, ku lopetin pillerit kesken laatan. Menkat alko 15.7 ja uudesta laatasta söin neljä pilleriä, joka aiheutti sen et tuli uudet menkat 26.7. Oon nyt laskenu kierron noitten jälkimmäisten menkkojen mukaan. Toiveet ei oo tähän kiertoon kauheen korkeella, koska on varmaan pillerien hormoonejakin viel kropassa.

+++ tuulia kaikille :heart:
 
************ Tiistai 16.8.2011************



Mukana:

TaCa............................poika 12/10.....kp -/28.........yk0
santsu_82......................poika 7/10.......kp1/25..........yk3
_TiNy_...........................poika 1/05.......kp2/26-28.....yk8
Rouva Möppiäinen...........tyttö 12/10.....kp9/?..............yk3
Neiti näpsän äiti............ tyttö 10/08......kp10/28-32.....yk8
Pöhköfantti...........................12/10......kp14/30-34.....yk2
Eebowi.........................poika 10/08......kp16/?...........yk1
Meriheponen.................Poika 6/10.......kp16/34..........yk1
Caisachu.......................tyttö 06/09.......kp20/ 28........yk3
Tiuhti83.........................poika 03/06.... kp22/26-29....yk1
Princessa......................poika 7/08........kp22/28-30....yk2
Vomppis........................tyttö 7/10........kp23/28.........yk5
pillipöllö........................poika-07.........kp24/28.........yk 1
chamon.........................tyttö 08/10 .... kp 25/29-30....yk2
funny87.........................poika 11/09.....kp25/34..........yk2
Hipsu86........................poika 11/10......kp 31/28..........yk1
Murumii...................... .tyttö 9/08.........kp37/24-28......yk9
Tiitulainen.....................tyttö 6/09.........kp41/28...........yk11
Kamomilla-81................tyttö 12/08.......kp42/35............yk24
Johannäss....................
Tanza...........................
Waaka.........................

TAUSTAILIJAT
Tyllerömamma
murgu



Plussanneet 2011:

Heinäkuu2011:
Kellukka (yk10), Xamora, Loretta, Taikapapu (yk10), nahhn (yk2), valle, susanna85 (yk2),äittä-83 (yk1), LittleStar (yk1)

Kesäkuu2011:
Emmuska10 (yk 3), Maria-08 (yk 3), Kolibro yk?

Toukokuu2011:
ellen- (yk0), Maira (yk 3), Jemppi (yk1)

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011:
Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (YK3)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tiuhti83. Mulla on vähän sama tilanne kuin sullakin, lopetin hormooniehkäisyn heinäkuun lopussa ja tuntuu, että silti on niitä hormooneja vielä veressä...

Peiton heilutuksesta, tai siis sen määrästä, on ollut puhetta. Mulla ei ole minkäänlaista ongelmaa saada miestä suostuteltua, päinvastoin mies kysyikin, että koska päästää siihen vaiheeseen, että saa kaksi kertaa päivässä :LOL: Mulle kerta päivässäkin on vähän "liikaa", mutta jos se sillä helpommin tärppäisi niin kyllä sen "kestää" ;)

Nyt on menossa kp 13, pieniä tuntemuksia on, mutta ei mitään merkittävää. Eli odottelua vaan.
 
Santsu_82 Niin kauan on toivoa kunnes menkat alkaa ;) Plussa tuulia sulle oikeen paljon!!
Eebowi No joo...odotukset ei oo kauheen korkeella, ku ne hormoonit saattaa olla tosi sitkeessäkin tuolla elimistössä mylläämässä |O Esikoisen kanssa oli hormonaalisen ehkäisyn jälkeen viis kuukautta yritystä (lue:kauheeta kuumeilua ja laskemista) ja sit neljä kuukautta muu ehkäisy (ostettiin talo). Sit aattelin et no koitetaan nyt sitte taas, et en kuitenkaan tuu raskaaks...unohdin laskemiset ja päivät jne. ja kas kummaa tulinki sit siit kierrosta raskaaksi :D

Peiton heiluttelussa ei täällä ole mitään muuta ongelmaa, kun se että mieheni kanssa vietetty aika on rajallista...no tämä on nyt tälläinen vaihe : / Päivät mitä yhdessä saadaan viettää niin peitot heiluu vähintään sen kaksi kertaa päivässä, jos poika isällään niin useamminkin :p
 
Hipsu86 Luovuttaja haluaa olla vain anonyymiluovuttaja, mikä sopi meille paremmin kuin hyvin. Emme siis ettiny isää lapselle. Toki seki vaihtoehto oli olemassa mutta paras luovuttaja tahtoo olla anonyyminä. Onneksi noita miehenmalleja löytyy kavereista niin paljo että kai me tarvittais jo jotain naisenmalleja ;)
Nyt vasta hölmönä tajusin että näänhän mä tosta listalta minkä ikäisiä lapsukaisia täältä löytyy. Ja näköjään aika samoja ikiäki löytyy... meillä poika täyttää 2viikon päästä 8kk ja on mitä rauhallisin ja iloisin poika <3 Ajattelinki että ei näin helppoa lasta sais antaa ensimmäiseksi ku vauvakuume on ihan älytön ollu jo tovin. Onneksi vaimo on samaa mieltä että toinen heti perään ja todennäköisesti meidän lapsiluku olisi siinä... mutta mikäänhän ei ole niin varmaa ku epävarma!!
Eilen tosiaan tavattiin luovuttaja ja päästään ens kierrosta alottamaan, harmi vaan että luovuttajan matkan takia tulee ainaki kuukauden tai kahden tauko!!! Enkä siis todellakaan usko että ekasta natsais joten menee sitte seuraava kerta marras/joulukuulle :(
On kyllä ihana päästä taas jännäämään muiden testejä ja piinailupäiviä, oon niin hengessä mukana!!!
 
Santsu_82 No ei tosiaan välttämättä tosiaankaan vielä noin varhaisessa vaiheessa sitten näykkään! Toivotaan kuitenkin, että menkat ei ala!!!:)

Mä en tajua miten mä nyt oonkin niin jo tulisilla hiilillä odottaessani menkkoja ens la! Siis sillon esikoisen aikaan en tosiaankaan ollut näin "vauvakuumeessa"...tai siis osasin ottaa "rennommin", enkä edes ovista laskenut tms. Ja nyt oon laskenut ja peittoja heiluteltu tiuhaan jne. Ja mulla on NIIN sellanen olo, että oon raskaana!!! Ihmettelen suuresti jos en olekkaan ja sen jälkeenkyllä "rauhotun"!:D Tulisin hulluks jos joka kierrossa olis pään sisällä tällänen "show"!:D

Mä oon tonne Piinailijoiden ketjuun koonnut tuntemuksia kierron ajalta ja tosiaan oireita kyl löytyy. On kylmä ja menkkamaista jomotusta vatsassa ja selässä... puhumattakaan mielialanvaihteluista!;D Hyvä, että ne oireet on sitten siellä mustaa valkoisella, et jos nyt ei tärppääkkään niin sit enskierros ei tartte vouhottaa, kun voin vaan kattoa, et jaaaaaaa, viime kierrossakin oli näin ja näin jne.
 
Santsu_82, jännät paikat sulla!!! Pidän peukut pystyssä! :)

Musta tuntuu et päivät menee niin hitaasti, ja mä odottelen vasta ovulaatiota :D Sit saa sentään konkreettisesti tehdä asialle jotain ;) Mun mies vaan välillä kuvittelee olevasa joku supermies(kun ekal kerral tärppäs heti), ja jos ei tyylii heti tulla raskaaks nyt, ni ryntää varmaan johonki testeihin :D Ei ehk ymmärrä, et se on harvoin iha nii helppoo :D

Chamon mulla oli sama kun esikoist yritettiin/tehtiin, oltiin iha "coolisti" ja ei laskettu oviksia, eikä sen kummempia hössötetty, sit tärppäs heti :) Nyt on sit jotenki kärsimätön täs hommas, vaikka tuo 8kk tyttö pitää hyvin kiireisenä ja on TODELLA vaativa vauva :kieh:
Välillä täytyy ihan kysyy miehelt, nii et miks me haluttiinkaan toinen :D

TaCa musta on todella ihanaa et jotkut viitsii luovuttaa simppojaan :heart: Se ei kuitenkaan oo niiltä pois :) Ja monesti kaksi hyvää naisenmallia on Paaaljon parempi kun yks huono miehenmalli... Kyllä niitä miehiä elämänsä aikana näkee muutenkin :) Ärsyttää kun tuosta "miehenmallista" tai "naisenmallista" on tehty niin suuri numero, kyllähän monet yh-äidit(tai isät)kin kasvattaa yksin lapsia.

Mutta joo kaikille plussatuulia, nyt jos täst kierrosta tärppäis, sydän alkais lyödä mun synttärien aikoihin :heart: ja sais maailman parhaan äitienpäivälahjan :flower:
 
Taca no sehän on sitten tosi onnistunu juttu se teiän luovuttaja homma :) katoin telkkarista just vähänaikaa sitten jutun noista luovuttajista yms ja jäin miettimään et moniko niistä pitää yhteyttä jälkikäteen niihin lapsiin.Itekii aattelin joskus et oisin voinu luovuttaa munasoluja niitä tarvitseville mut sit ku sain ton pojan niin tajusinkin et en pystyiskään luovuttajaks. Se on tosi kallisarvoinen lahja joltain ihmiseltä ja ne ihmiset on tosi epäitsekkäitä ja lähimmäisen rakkaita :)

santsu_82 koskas meinasit testaa seuraavan kerran?

Neiti näpsän äiti mäki epäilen et tää kuivuus on just tätiä enteilevää :((

on: karmivaa tää piinailu! ei edelleenkään menkkoja...rupesin epätoivoissani sit pidentämään imetysvälejä ja yöllä sinnittelin 8 tuntia antamatta tissiä mut tää on niin karseeta taistella näitten kahen tärkeen asian välissä..no tiistai aamuna testaan uudestaan jos ei tätiä näy ennen sitä-nyt 29/28.

plussa puuuuh++++++=)
 
Santsu82 kuulumisia kanssa odottelen!!

Mä sain tossa reilu vuosi sitte sellasen idean, et hakeudun munasolujen luovuttajaksi. Houkuttelin kaverinkin mukaan hommaan =) Päätin luovuttaa munasoluja, koska minulla ei olisi pikkuveljeä ilman luovutettuja munasoluja ja lapsi on tässä elämässä NIIN suuri lahja, että jos jotain toista ihmistä pystyn tämän lahjan saavuttamisessa auttamaan, niin miksi en sitä tekisi?! Hakeuduimme ystäväni kanssa AVA klinikalle ja tutkimukset alkoi esitietolomakkeesta, lääkäri käynnistä (perusterveys, kohtu, munasarjat jne.) ja psykologilla vierailusta. Minulle kävi niin, että en saanut munasoluja luovuttaa, koska äitini on adoptoitu ja ei tunne biologista isäänsä. Tiedossa on kyllä biologinen äiti ja sisko, mutta tämä ei riittänyt perinnöllisiä sairauksia tarkasteltaessa. Ystäväni todettiin oikein oivaksi luovuttajaksi ja hän luovuttikin munasolujaan 05/10 ja pyydettiin vielä uudestaan 09-10/10. Olin hyvin iloinen, että ideastani oli jotain hyötyä, koska ystäväni sai edes luovuttaa ja vielä kahteen kertaan =)
 
Santsu82 jokos testailit? :)

Musta ei valitettavasti olisi luovuttajaksi.. On kyllä hienoa, että on ihmisiä, jotka pystyvät siihen.

hipsu86 Mulla ei menkat alkaneet ennekuin lopetin imetyksen kokonaan. Nyt on ollu kahdet menkat ja eka kierto oli 30, nyt sitten jännään kuinka pitkä tästä toisesta on tulossa.. Edellisessä kierrossa ei ollut mitään oireitakaan ennen menkkoja ja testailin pariin kertaan negaa. Aikaisemmin mulla ei koskaan ollut noin pitkää kiertoa, yleensä 22-26. Mutta aina on toivoa jos tätiä ei näy! :D Toivottavasti sulla alkaa testiin piirtymään punaista!!

pöhköfantti Täällä kans odotellaan ovisoireita. Alkoi vähän epäilyttämään tunnistaakohan niitä ollenkaan, joten aloitin greippimehun tämän kierron alussa! :D Jospa se helpottaisi tunnistamista! Muistaakseni esikko tärppäsi juuri siitä kierrosta, jossa otin mehun käyttöön :) Ai niin ja punaviiniä ei saa unohtaa!

Chamon Toivotaan, että sun tuntemukset ovat oikeessa! Musta kuulostaa niin ihanalta ajatukselta se, että kun raskautuu niin sen vain tietäisi :heart: Tulisipa semmonen olo vielä itsellekin tässä kohta puoliin :saint:

Nyt pikku ipana kutsuu! Palailen uudelleen asiaan :wave:
 
Hei apua!
Mä kirjotin jo tonne piinailijoiden oireisiinkin, mutta siis mun linea negra is back!!! Siis esikoisesta se tuli joskus , kun maha oli jo kasvanut ja lähti sektion jälkeen muutaman kk jälkeen pois. Eilen illalla menin suihkuun ja meinasin lentää pyllylleni. Oonkohan mä sekoomassa??!! Kyllä mieskin sen näkee!:D Mutta siis ei kai se nyt vois VIELÄ tulla vaikka oliskin raskauteen liittyvää??????? Onko jollain tietoa????
Toinen juttu johon kaipaisin teidän apua! Mulla on rinnat olleet nyt vähän jännän tuntuset ja ihan niinku välil olis vähä "supistellut". No kokeilin vähän puristaa ja sieltähän tulee maitoa??!! Imetys on loppunut jo n. 5kk sitten.... esikoisesta ei kyllä tullut maitoa pisaraakaan puristettaessa ennenkuin maito nousi! Mutta voisko tokasta sit tulla aiemmin???? Tai voitteko koittaa tuleeko teiltä???
Viekää mut oikeesti hoitoon kohta.. mä sekooooooooon!:DDD
 
Niinku Chamon niin mäkin taidan olla tulossa hulluksi :p Nyt on kp 15 ja mulla on ihan samoja oireita kuin viime raskaudessa: kauhea närästys ja äärimmilleen virittynyt hajuaisti. Meinasin jo ostaa raskaustestin samalla ku ostin Rennietä, mut maltoin nyt kuitenkin.

Kuinka aikasin te muuten olette plussanneet, siis missä vaiheessa kiertoa? Itse plussasin viimeksi 28/28, mutta viiva oli niin tumma, että varmasti olis tullut + myös aiemmin.
 
funny87 Plussa tuulia puhaltelen :whistle:
Chamon Sun "tilanne" kuulostaa kyllä tosi erikoiselta, mut mun mielestä hyvässä mielessä =) Linea negraa en ole kuullut ilmenevän, kun raskaana. Itellä tuli kans joskus sillon, kun mahaa oli jo mukavasti. Mulla tuli esikoisesta maitoa ekan kerran saunassa ihan puristamatta tai mitään varmaan rv30 tai jotain! Voikohan oireet tulla, jos sinulla on lyhyt väli edellisestä raskaudesta...en tiedä...kuhan arvailen!
Eebovi Kyllä tässä alkaa helposti kaikkea jo kuvittelemaankin, kun odottaa ja toivoo kovasti! Toivotaan kuitenkin, että vaistosi ei olisi väärässä ;) Mä ainakin kyl tiesin sillon ekaa odottaessa, et on PAKKO olla raskaana...oli tissit NIIN kipeet =)

++++ ONNEA KAIKILLE ++++
 
No niin, tänään testasin uudemman kerran ja nega oli. Paitsi, että 20 min päästä ilmestyi roskishaamu :confused: Nyt tosin vasta dpo 10 ja pojasta sain aikoinaan todella hailakan (mies ei muka nähnyt sitä) plussan dpo 12. Yksi testi jäljellä eli odotan ainakin ylihuomiseen. Oireita kyllä on: tunne että menkat alkaa kohta, lievää ohimenevää kuvotusta, lievää rintojen arkuutta ja valkkaria.
 
Kiitos vastanneille! Ehkä se sitten voi se linea negra tulla! Nyt mä vähän googlettelin ja kyllähän se ilmeisesti voi tulla ihan näin "alussakin".
Mut mulla kyllä on niin sellanen tunne, että oon raskaana!:) Jos en oo, niin mun kroppa huijaa mua todella pahasti!:D
Tiuhti83 Mulla on siis ihan hitusen vajaa vuosi siitä, kun esikoinen syntyi, eli mäkin mietin ihan samaa, että jos tyyliin se linea negrakin sitten tulis nopeemmin "vanhasta muistista"!:D
Nojoo. Nyt mä ihan oikeesti koitan rauhoittua!:D
Nyt on kp24/29 ja jos menkat ei ala la niin teen testin vasta ti aamuna. Niin kauan aion itseäni kiusata!
 
Voi vitsit miten jännät paikat monella :D Ihan jännittää teiän puolesta!! :) Plussatuulia kaikille!!!
Mulla ei tullu ekast ollenkaa tota Linea negraa, eikä maitoa koko raskauden aikana.. Ja ei ollu muistaakseni kauheesti oireitakaan, ennenku plussasin.. Alkuraskaus muutenki tosi oireeton, hajuaisti vaan herkisty, oksetti monet hajut.
Mulla ovis pitäs kolkuttaa ovella, nipistelee ja limat muuttunu selkeesti, mut oon testannu 2pvää ja ei ainakaa viel näytä kahta viivaa... Ärsyttävää!! Peitto on kyl heilunu ihan noin niiku varmuuden vuoks :D Ei voi ainakaan yrityksen puutteest syytellä :) Jotenki vaan tuntuu noi hormoonit hyrräävän tost esikosta viel niin rankasti, et saa nähä...
Toi on kyl iha liia jännä vaihe, ku odottelee menkkoja/tai niiden puuttumista, ja miettii koska viittis testaa! Sit ku se pettymys on niin suuri aina jos tulee nega :headwall:
Esikosta testasin jo ennen menkkojen alkamispäivää, kun olin lähössä viihteelle, ja sain haamun... Litkin sit vettä varmuuden vuoks baarissa(kaverit kyl ihmetteli) :D Ja seuraavan aamuna clear blue näytti iha vahvan viivan :)
 
täällä on niiiiin jännät paikat monella!! :popcorn: puol kuuta jo takana eikä elokussaa plussaneita listan mukaan ole vielä yhtään, joten tällä viikolla saadan varmasti jo plussia!!

miulla menkat säännöllisty sillon ku tyttö oli n. 9kk ja raskauduin ekasta yrityksestä pari kk myöhemmin, vaikka käytännössä meillä oli täysimetys edelleenki käynnissä. varmaan joka kroppa toimii erilailla. ite varmaan mieluummin oottasin (olen tissitalibaani ja imetän edelleenkin...), mut vaikee sanoo tosiaan oikeesti mitä tekisin ku ei omalle kohdalle sattunu. :)

dpo7 ja oireita alkaa olla jo niin paljon et niitä vois jo jakaa. tosin en ole ollenkaan varma et mitä oireita ne on, kun vaikka kolme raskautta on takana ei tällasia ole aikasemmin tullu!!! :O mikä eniten huolettaa on oviksesta lähtien olevat välillä lievemmät ja välillä aikast kovatki kivut ovuloineen munasarjan tienoilla. eilen sit tuli muutaman kerran vessassa pyyhittäessä haaleanvaaleanpunaista valkkaria mikä on tuttu oire, mut tänään se onki jo määrältään vähän enemmän ja ruskeeta! :confused: viimekierrossa oli kans useempi päivä ennen menkkoja ruskeeta tuhrua ja epäilinki sillon kemiallista, mut ei se näin pian alkanu! kaikissa kolmessa aikasemmassa raskaudessa kiinnittymisvuoto oli miun muistin mukaan lähinnä punasta/tumman punasta, joten ite pidän ruskeeta vuotoa lähinnä huonona enteenä. oliskohan toinen kemiallinen. : / katotaan miten käy!

nyt pitää mennä tonne piinailijoitten listaan päivittämään oireita!! :p
 
laitoin aamulla kuukupin etten olis kokoajan ramppaamassa vessaan tarkistelemaan ja turha yrityshän se tietty oli... :stick: mut siis. nyt vuoto onki melkosen tummanpunasta ja runsasta!! ja seassa oli semmonen ehkä 1x1,5 senttinen hyytymä!!! mitä tää on!!! vasta dpo8, ei nää voi vielä menkat olla!!! :O:O:O
 

Yhteistyössä