<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

tsemppiä tille, jotka veillä olette yhtenä

Arki on alkanut pikkunen on niin suloinen ja isosisko onnellinen uudesta tulokkaasta.
neiti on luontainen lahjakkuus ja imetys on lähtenyt hyvin käyntiin. Rintaa tarjolla aina kun haluu ja yöllä tankataan oikein urakalla. Itse nukahdan välillä viereen ja sit on neitikin jo unessa. neuvolantäti tulee käymään perjantaina ja sit näkee miten paino on lähtenyt nousuun. Se tippu sairaalassa, mut ainakin pikkunen on tyytyväinen rinnalla- joten ei huolta maidon riittävyydestä.

tutin käytöstä minkä ikäselle ootte oottaneet käyttöön?(meillä ainakin toi imuote on ihan ok -et taidan kokeilla kun seuraavaks tule tilaisuus)


Ristiäiset olis kuukauden päästä ja nimeä kovin mietitään.


:wave:
 
weiss
:heart: Onnea yhteisesti vauvan saaneille! :heart:

Meilläkin on saatu ensimmäinen ihana hymy ja paljon jo keskustellaan.. =) Paino on noussu kilon syntymäpainoon ja pituutta tullut syntymästä huimat 6cm. Nopiasti poika kasvaa ja kyllä hän syökin. Arjen rytmi alkaa löytyä, välillä nuo mahavaivat valvottaa, mutta niistä selvitään. Kaunista kesää kaikille, mie taustailen ehkä enemmän, mutta pysyn mukana kuitenkin.. :wave: :heart:

weiss ja pikku-mies 4vkoa :heart:
 
maanantaina 2.6. klo 7.59 meidän perheeseen syntyi poika mitoin 4050g ja 53 cm . Synnytys oli nopea ja rauhallinen , käynnistyi itsestään rv 41+5 vesien menolla. Synnytys kesti n. 2,5 h , mutta istukkaa odoteltiin 30 min päälle. Synnytys oli tosiaan lempeä, eikä kivunlievitystä tarvittu, muuta kuin kuumia haudepusseja. Saavuttuamme sairaalaan olin 8-9cm auki ja vesien menosta oli kulunut silloin vain 35 min...
Supistukset meinasi loppua ponnistusvaiheeseen tultaessa, ja sainkin ponnistella lähes ilman supistuksia pojan maailmaan. Kokemus oli lähes transsinomainen :saint:
Kotiuduimme eilen ja tänään olimme bilirubiini kontrollissa ja perjantaina menemme vielä lastenlääkärin käynnille.

Onnea muille vauvautuneille !

Sädis ja Ryttyläinen 3 pv
 
Heips Lontoosta,

Olen hajanaisesti lueskellut juttuja, mutta taytyy myontaa etta olen taysin pihalla. Yritan parhaani mukaan toipua tahan maailmaan, paivat kuluu babya ruokkiessa ja oman kunnon kohentamisessa. Nyt veren paineet tippuneet hurjasti ja jatkuva huimaus ja huono olo lasna joten en jaksa tehda kertakaikkisesti mitaan, kasivarret edelleen mustelmilla, turvoksissa ja kipeet kun tippa meni kudokseen. Keittioremontti on jatkunut jo neljatta viikkoa, mutta lupaus on etta huomenna saavat valmiiksi :LOL: enpa usko!

Baby on kasvanut noin 300g lahtopainosta, edelleenkin on pikku pirpana, eilen mitattiin vihdoin pituus ja saatiin mitaksi 46,5cm. ruokin taysin rintamaidolla. baby kohdistaa katseen, hymyilee vai lieko ois ilmavaivoja :D. Eilen baby sai sitten TB rokoitteen kasivarteen ja nyt seuraillaan onkos mitaan sivuvaikutuksia.

Ai niin isot onnittelut kaikille vaavin saaneille.

LC ja baby melkein 4 vkoa.

 
eeti: eipä haittaa :D Eli kerhoon pääsee menemällä Kaksplussan etusivulle, siellä oik. reunassa lukee Kerhot (kun kelaa sivua alaspäin). Kirjoita hakukenttään kerhon nimi Toukovauvat 2008 ja siitä pääset kerhon sivulle. Kirjaudu salasanalla ja klikkaa kohtaa Hae jäsenyyttä. Sen jälkeen kun olen sinut hyväksynyt jäseneksi niin pääset mukaan keskustelemaan. Sori tämä sepustus, toivottavasti kuitenkin ymmärsit :snotty:
 
NuoriÄiti
Osaisitteko auttaa: Synnytyksestä on nyt kulunut 6 päivää. Jouduttiin laittamaan tikkejä alas. Nyt perän kohalle tullut etusormenpään kokoinen patti. (peräpukama??)
Tikit ovat kivuliaat, enkä pysty istumaan ja kävely on hieman kivuliasta. Päänsärkykin kova ja äsken tuli etusormenpään kokoinen verihyytymä. Menkkamaista kipuakin on. Onko kaikki kunnossa??
 
heipsan..

paljonko 3 + viikkoiselle vauvalle pitäs tulla painoa viikossa??? Käytiin viimeksi punnituksessa ma 26.5 ja silloin paino 3445, tänään paino 3600.. Eli hitaasti nousee??? Tarviikohan olla huolissaan kun ei paino tuon nopeammin nouse?? Eli tänään vasta päästiin syntymäpainoonkin. Huoh. Taidan joutua lisäämään korvikkeen määrää.. Nyt sitä menee 5o ml / kerta...

muuten vauva arki sujuu mukavasti!!!

onnea vauvautuneille

birdie
 
poika syntyi rv 41+5 1.6.2008 klo 4.53. pituus 50cm, paino 3880g. pipo 37.

torstaina meni siis vedet ja siitä sit 45 min päästä alkoi tuntuun supistuksia. synnärillä laittoivat suoraan saliin ku vettä tuli ihan kunnolla. siinä sitten ilta odoteltiin et jos synnytys käynnistyis kunnolla.. no, ei muuta ku vähän supisteli, paikat auki sormelle ja kanavaaki vielä jäljellä.. yöksi synnärin tarkkailuhuoneeseen ja sieltä aamulla synnytysosastolle odotteleen josko synnytys käynnistyisi. vähän supisteli mut ei sen kummempaa. antibiotti tiputus aloitettiin perjantaina illalla 4tunnin välein suoneen, tulehdusarvot oli koholla.

lauantai aamuna piti viimeistään käynnistää mut meni iltapäivään ennen ku pääsin lääkärille. lääkäri määräski heti käynnistykseen kohtutulehdus oireiden takia. synnytys käynnistettiin sit lauantaina klo 15.20. heti alko supisteleen ihan kunnolla, mutta paikat ei alkanu aukeamaan juuri ollenkaa.. puoli 6 otin sit ekat hönkäsyt ilokaasua ja ah sitä autuutta! :) tilannetta jatku tuonne puoli 12 asti ja sit oli jo kivut niin pahat ja paikat sen verran auenneet et sain epiduraalin, joka vei kivut täydellisesti! vauvalle laitettiin pinni klo 23.40. synnytys eteni tosi hitaasti, mut sit 4 aikaan sain luvan vihdoin ja viimein ponnistaa.
ponnistusvaihe kesti 53 tuskaista minuuttia. pää ei meinannut ensin mahtua tulemaan, napanuora oli kaulan ympärillä ja lopuksi hartiat jäi vielä jumiin. mutta vaikean ja raskaan ponnistuksen jälkeen syntyi maailman ihanin pikkuinen. poika oli hieman veltohko, mutta virkosi kuu kätilöt vähän houkutteli. :heart: tämän jälkeen sain rinnalle mitä ihanimman pikkuisen hetkeksi ennen ku vauva vietiin virkoamaan happikaappiin. eppariki tehtiin mutta ei oo mitään hajua et minkä verran tikkejä on.. :whistle:
isistä oli valtava apu varsinki ponnistusvaiheessa. :heart: ja poju on hurmannut isänsä niin ettei meinaa saada olla rauhassa jos pikkuisenkaa inahtaa.. :heart: :heart:
maito maistuu pojalle ja sitä riittää niin ettän rinnat pakahtuu. vielä eilen oli imetysliivit liian isoja, tämän päivän aikana noussu maito niin paljon et liivit on käynyt pieneksi.. :D
anuliina ja poju 3 vrk
 
nuoriäiti varmasti kaikki ok. mulla kans synnytyksest 6 päivää. tikkejä tuli alas ja sellanen hematooma ja mullakin jotain pikkurypäleitä myös. Söin sairaalassa burana 600mg 3xpäivässä ja olen ottanut kotonakin. Istumaan en myöskään kunnolla viel pysty -toisel kankul. Verta tulee ja hyytymiä välillä. Kätilö sanoi et sit on syytä huoleen jos hyytymät isoja nyrkin kokosia/vauvan pään yms. Pienet ihan ok. Menkkajomotus varmasti myös ok. En tiedä oliko täst apua, mut näin mulla. Tikit alkaa kiristää kuulemma ennen kuin ne lähtee. Ota jotain särkylääkettä -burana parasta laskee turvotusta yms.
 
Nuori äiti Mä komppaan Merikaa eli kaikki kuulostais ihan normaalilta. Muista vaan suihkutella alapäätä joka vessareissun yhteydessä.

Ja tosta buranasta, kai teille sanottiin, että sitä sais käyttää vain viikon synnytyksen jälkeen ja sit pitäis siirtyy Panadoliin? Mulla kivut istuessa katos mystisesti ku se viikko tuli täyteen.

Peräpukamat, kokeilkaa sitä AC 3 jotain se oli. Mulla toimi ja poisti kaverit sieltä alhaalta tosi nopeesti.

Mulle tuotti noi ihan kamalia ongelmia synnytyksen jälkeen: peräpukamat, tikkikivut ja siihen vielä järjetön ummetus ja babyblues... kyllä oli kotona kestämistä. Nyt 4 viikkoa synnytyksestä suurin osa kivuista on poissa, mutta tikit tuntuvat vieläkin arkoina mm. pyyhkiessä vessassa. Mutta kivut pikkuhiljaa katoilee =)

Birdie, tosta maidon määrästä. Oltiin viime viikolla kun neiti oli sen melkein kolme viikkoa ja neuvolatäti laski jonkun kaavan mukaan et paljon neidin pitäis saada per päivä maitoo, et kasvu olis normaalia... paino jaettuna päivillä tai jotain, en muista miten sen teki... silloin pääsi laskutulokseen, et 660 ml päivän aikana eli 8 aterialla se tekis mitä, jotain 70 ml per kerta. Koitas siinä nyt sit arvioida kuppikoon perusteella et saakohan lapsi mahdollisesti riittävästi maitoo tissistä, kenties jopa sen 70 ml? Olin ihan hoomoilasena, ku mulle sanottiin et meillä on siinä ja siinä joudutaanko lisämaidolle. Et eipä ollu meille kuitenkaan vissiin lisää painoa ihan hurjasti ollu tullu... :eek:
 
birdie muistaisin että viikossa pitäisi painoa tulla noin 170gr viikossa mutta sehän on yksilöllistä.
kyllähän vauvan paino melkein se noussutkin,imetätkö myös vai annatko pelkästään korviketta?
meidän vaavi on nyt kuukauden ikänen ja on pelkästään korvikeella,maitoa menee 120-150milliä syöttökerta vauva syö noin 2-4 tunnin välein.
tänään onkin neuvola saas nähdä kuinka paljon painoa on tullut pituutta ainakin kasvanut kun 56 senttiset vaatteet on nyt sopivia.
 
Birdie: mulle sanovat kk neuvolassa et keskimäärin 150g viikko ois ihanne painonnousu...meillä oli 250 per vko noussut ja kyl meidän isänneälle ruoka maittaa...mun tissit roikkuu kohta lattiassa :D kun toinen imee mahottomilla imuilla..oon muutaman kerran korviketta antanut kun ollaan oltu kylässä tai kaupungilla..mulla ei oo pokkaa muitten eessä imetää iskee ujo =)

onnea vauvan noutaneille :flower:

poika&poika 5vko 1pv
 
ai niin onnea vauvan saaneille :flower: :heart:

piti viälä kysästä onko kellään käytössä emma koliikkipulloa?
mä menin ostaan sellaisen,siinä on joku 3virtauksen tutti ja tuntui että eilen ilmavaivat olisi pahentuneet kun syötin sillä 3virtauksella kun tuntuu että 1ja2 virtauksella ei tule pullosta mitään tai sitten on syöttäjässä vika.
taitaa olla ihan huuhaata koliikkipullot :/

nupun 1kuukautis kuva profiilissa
 
unipussi on meil kans käytössä ja mulla on siellä alla vaan vaippa. Meidän pussi on sellaista vähän paksumpaa pehmeää materiaalia jossa pitkät hihat ns. unipussin aluspussi ;)

Vauvan valveilla olo Minä ikäisinä vauvat alkavat olla pitempään valveilla? Vai onko se ihan yksilöllistä??? Meidän poju nyt 2vko ja vielä nukkuu melkein koko ajan. Hereillä jaksaa olla tunnin pari näin aamulla ja sit uudelleen illalla mut muuten vaan nukkuu.

Mies lähti tänään duuniin ja esikoinen tarhaan. Ens viikolla tulee eteen se päivä kun joudun olemaan yksin molempien kanssa. Tunteet on ihan sekaisin. Välillä iskee ihan paniikki ja ahdistus että en mä ikinä tule pärjäämään yksin :ashamed:

Onneksi otin yhteyttä neuvolaan mun alakulon takia ja kerroin tunteistani, neuvolatäti on jo kahteen kertaan käynyt meillä kotona ja olo on kohentunut huomattavasti kun on saanut puhua ja lisätietoja + tukea päätöksiin.

Korvikemäärät meillä pullopoika joka syö 80-100ml 2-4h välein.

Vilma ja poju 2vk :heart:
 
vilma meillä nukku kanssa pari viikkosena koko ajan aloin jo huolestuun mutta normaaliahan se on. nyt kuukauden ikäsenä on alkanut huomattavasti pitempiä aikoja hereillä eilenkin oli klo 10-14 välillä hereillä nukkui noin puoli tuntia välissä sitten nukkui noin 3tuntia putkeen ja valvoi viisi tuntia sain tytön nukkuun vasta klo 23 oli kyllä jo yliväsynyt sai kivat raivarit ennenkuin suostu nukkuun :LOL:
 
Huomenta!!

Onnea vauvautuneille :flower: :heart: ! Onko tääl vielä joku yhtenä kappaleena...tsemppiä niille :hug: .

Onko teijän vauvoilla "hormooninäppyjä"? Meijän tytylle tuli toisena yönä sairaalassa...oli ihan järkyttävän näköinen koko iho...välillä rauhottui ja taas on aika paljon...inhottavia...onko kellään tietoa kauan kestää? Luin jostain, että vauvalla voi olla akne...meillä on se varmaan, koska näppyjä on niin paljon... :'( ! Tytyn tisut on myös turvoksissa...mä olen aika ihmeessä tän tyttövauvan kans...kun tulee kaikenlaista uutta :LOL: !!!?

Lisäsin kuvan tytystä profiiliin :heart:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 12vrk

p.s Oletteko jo kerhon puolella kirjoitelleet?
 
Huomenta,

edla-mamma ei siitä buranasta kyl mitään sanottu. Mut kyllä luonto oikeesti osaa hommansa hoitaa -alakerta alkaa tuntuu joka päivä enemmän omalta -turvotus laskee kummasti.


Meillä seurusteltiin aamu neljään pikkunen ei sit millään tahtonut nukkuu ja kun rinnatkin alko olla jo niin tyhjät niin sekin harmitti. Mut nyt ollaan taas elävien kirjoissa ja aamukahvit juotu. Kyllä se on suloinen pikku pakkaus. Esikoinenkin yöllä heräs ja ihmetteli miks äiti istuu sohvalla. :) Katsotaan miten ens yö menee, noustiin tänään ylös 10.00 ja ajattelin jos mentäis nukkumaan aikaisemmin tänään-niin ehkä ens yö olis erilainen. toisaalta ihan ok -kun tähän on asennoitunut.

mut miten ihmees vauva oppii syömään tuttii, siitä olis yöllä apuu? pitää harjoitella päivällä


Aurinkoista päivää kaikille. :wave:
 
Wilhelmiina mä olen kans ihan ulkona tost kerhosta. Nyt kävin siel ja pääsin sisään. Kivoja kuvia. :) Nytkö odotan et hyväksyt mut -klikkasin sitä hae jäsenyyttä. Odottelen.
katsotaan miten käy :)

taivas kun voi olla toope näis jutuis. :/

:wave:
 
Tervehdys! :flower: Meillä toinen vyöhyketerapia takana ja kantoliinasta eiliseltä positiivinen ensikokemus joten toivotaan, että neidin massuvaivat tästä helpottavat! Nyt ainakin nukkuu jo kolmatta tuntia vaunuissa terapian jälkeen =) Yöunet sujuvat edelleen loistavasti eli sellaiset 9-10 tuntia vetäsee pimu putkeen joka yö, vaikka mami siinä välissä kerran koittaakin käydä tunkemassa tissiä suuhun :D Painosta edelleen olen huolissani: syntymäpaino meillä oli 3.792g ja kotiinlähtöpaino 3.820g. Eilen mitattiin 4.235g eli syntymäpainoon tullut 443g ja ikää pimulla nyt 3 vkoa ja 3 pvää. Onkohan riittävää lisäystä painossa - vaikka eiköhän se neuvolatäti olisi sanonut, jos osittain korvikkeelle pitäisi siirtyä... Huoh, koskakohan tämä huoli helpottaa...

Minäkin taidan siirtyä kerhon puolelle vast'edes, jos muukin poppoo sinne enemmän kirjoittelee! Joten tapaamisiin siellä :hug:

Carmen ja Nirppu 24vrk
 
Minä ainakin yhtenäkappaleena vielä, ja pitkään! :wave: :kieh: ( no max ens viikolle! )

En olis kyllä ikinä uskonu että yli ajalle mennään, kun kuitenkin ollut vähän kaiken näköstä ja tosi luupaavalta "kuulostaneita" juttuja, mutta ei! ei tämä maha sankari tahdo ulos ainakaan omin keinoin :ashamed:

maj ja 41+0
 
juup, yhtenä, ainakin päällisin puolin. Pää on kyllä tuhannen päreinä ja tälle asiallehan ei näemmä voi yhtään mitään. Suutuspäissäni vedin aamulla 1,5h salitreenin ihan täysillä ja sen jälkeen pyörittiin 3v kanssa kaupassa tunti, saldona yksi vaivainen supistus. Tää arvioitiin silloin 5 viikkoa sitten 3,1 kiloiseksi ja nyt hän on oikeasti niin iso, etten halua enää lähteä edes synnyttämään. Aika vaikea edes tietää milloin supistaa, kun maha on kokoajan sellainen sairaan kova pallo tossa etureppuna. Hyvä laihdutuskuurihan tämä on ollut, eilen pojan entinen hoitajakin alkoi leikkipuistossa ihmettelemään, miten mä oon kasvoista niin kaventunut. Mulla on nyt tällainen rivon näköinen "irtomaha", joka näyttää kuin siellä olisi vähintään kolme, johtuu myös siitä, ettei hän ole laskeutunut vielä yhtään (vaikka jo 5 viikkoa sitten oli parille sormelle auki). Onneksi olin jo ennen tätä päättänyt, että saa jäädä viimeiseksi.Nyt vaan alkaa näyttää, ettei me molemmat edes selvitä tästä hommasta.
Onneksi mulla on toi ihana poikalapsi tossa lattialla piipaa autoineen, niin ei ehdi masentua, ketutuskäyrä vaan on mennyt jo katsota läpi. Saiskohan joltain yksityiseltä käynnistystabletteja tai internetistä tai Virosta?
 

Yhteistyössä