Hakutulokset

1. C

Perhepedin vastustajille kysymys

Ei nuo A ja B periaatteessa etäisyyden puolesta eroa mitenkään. Ei se äidin lämpö sieltä äidin peiton alta ~10-20 cm matkan päähän vauvan peiton alle mitenkään hyppää. Ja siis en mitenkään vastusta sitä, että vauvan nukuttaa pinnasängyssä, itsekin olisin niin tehnyt, jollei vauva olisi...
  2. C

Perhepedin vastustajille kysymys

Te jotka vastustatte perhepetiä haluaisin mielipiteitä seuraavanlaisista tilanteista. A.) Vauva nukkuu vanhempien sängyssä äidin ja sängyn reunan välissä. Sängyssä on laita, joka estää vauvaa putoamasta. Sängyn patja on kovaa materiaalia (esim. futon). Lapsella on oma peitto tai unipussi...
  3. C

vituttaa, mies ei siivoa

Jos olet koko yhdessäoloaikanne tehnyt kaikki kotityöt, niin mies on tottunut elämään kuin hotellissa. Ei se silloin tapojaan muuta. Jos tämä on asia, jonka takia ei halua erota, niin miksipä se mies muuttaisi käytöstään, kun sinä kuitenkin teet kaiken? Tosin eipä tuollainen tapaus voi kovin...
  4. C

Epätasa-arvo parisuhteessa ja miten päästä asian yli.

Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta, kun itselle on alusta asti ollut selvää, että parisuhteessa ollaan tasavertaisia ja jos näin ei olisi mies lähtisi kävelemään kauan ennen lasten tekoa. Mutta jos tilannettaan kasvaa vihaamaan vasta kun on jo ns. myöhäistä, niin minä en ainakaan voisi...
  5. C

Mies kehuskelee kinkkurahoilla, veronpalautuksilla ja ylityökorvauksilla :(

Ilmaiset itseäsi huonosti, koska ymmärsin vasta nyt mitä yrität sanoa. Ja siitä olen samaa mieltä, että kotona olevan puolison olisi hyvä jollain tavalla turvata tulevaisuutensa myös siinä tapauksessa että jotain radikaalisti muuttuu. Jo se, että avioparilla ei ole avioehtoa tarjoaa kohtuullisen...
  6. C

Eli sillä miehellä ei ole ollut osaa eikä arpaa sen lapsen alulle saattamisessa? Koska hänen nimensä on työsopimuksessa, niin kaikki se ylimääräinen raha, jonka hän ansaitsee, kuuluu hänelle, koska hänellä ei ole ollut mitään osaa siihen, että nainen joutuu ensin olemaan raskaana (mahdollisesti...
  7. C

Ei vaan voi käsittää millaisissa parisuhteissa ihmiset elää ja tekee lapsia. Jos ja kun ne lapset on yhdessä hankittu ja niiden kotihoidosta yhdessä sovittu niin kyllä ne perheen tulot silloin on yhteisiä. Mä en ikinä lähtisi tekemään lapsia parisuhteeseen, jossa on kahta eri elintasoa...
  8. C

Vaikea valinta: mies vai koira? Kummasta luovun :(

Minä olen sen verran allerginen kissoille ja koirille, että en pysty samassa talossa sellaisen kanssa asumaan. Allergialääkkeiden voimalla pystyn kyläilemään, mutta pidemmän päälle lääkkeetkään eivät tehoa (omaa hevosharrastusta jouduin vähentämään, kun lääkkeet eivät jatkuvasti käytettyinä enää...
  9. C

Ruotsissa varoitetaan nukkumasta perhepedissä

Rautalankaa: Olettaisin että suurempi osa ihmisistä nukuttaa lapsen omaan sänkyyn kuin viereen (tässä tutkimuksessa ainakin). Eli jos esim. 100:sta ihmisestä 6 nukuttaa vieressä ja 94 omassa sängyssä ja kätkytkuolemista viidennes tapahtuu perhepedissä, niin silloin vaikka määrällisesti enemmän...
  10. C

Ruotsissa varoitetaan nukkumasta perhepedissä

Meillä on käytössä välimuoto. Sekä vauvan että taaperon sängyt ovat kiinni meidän sängyssä. Vauva nukkuu pääosin oman sängyn puolella, mutta joskus nukahdan itse kun vauva on vielä tissillä. Vauva ei kuitenkaan tissilläkään ole minun peittoni alla vaan vauvalla on oma peitto päällä. Koitin...
  11. C

Onko normaalia että puolivuotias nukkuu vuorokaudesta lähes 20 tuntia?

Eiköhän tämä ole ihan selkeä provo. AP jättää (tarkoituksella?) vastaamatta oleellisiin kysymyksiin, niinkun tuo maidon juominen. Ja vastaa vain hyvin epäselvästi ja puutteellisesti muihinkin kysymyksiin. Jos olisi oikeasti huolissaan asiasta (tai edes tosissaan) niin vastaisi kyllä.
  12. C

Mies on käyttänyt säästötilin rahat ja minun pitäisi jäädä hoitovapaalle nyt huolettaa miten pärjätään :(

Kuten muutkin jo sanoneet: Tässä avauksessa ihan käsittämätöntä on, että AP kuulostaa siltä, että häntä ei lainkaan haittaa se, että mies on rahat käyttänyt täysin turhiin asioihin vaan ainoastaan se, että rahaa ei enää ole. Nyt hei valot päälle! Miksi hitossa AP:n pitäisi mennä töihin ja pistää...
  13. C

Toisen pettäminen..

Kuulun todennäköisesti vähemmistöön tai ehkä en ole ollut riittävän pitkissä parisuhteissa mutta en osaa sen romanssi vaiheen jälkeenkään ajatella siinä mielessä ketään muuta kuin puolisoani. En vain osaa ihastua kehenkään muuhun tai voisi edes kuvitella seksiä kenenkään toisen kanssa. Ex-miehen...
  14. C

Tehdäänkö kaiken kattava anonyymi 2+ kyselytutkimus?

Lisää imetysvaihtoehtoihin 'puoli vuotta', kun se on kaiketi aika tavallinen ja kuitenkin mielikuvissa aika eri asia kuin pari kuukautta.
  15. C

Mies haluaisi lähteä miesporukalla reissuun, ja kysyi mielipidettäni

Ei naisen pidä päästä jokapäivä. Vaan esimerkiksi niin, että molemmilla on 1-3 kertaa viikossa harrastus tai toisella säännöllisesti ja toisella epäsäännöllisesti pidempi. Tässä oli nyt kyse siitä, että AP:n mies ei voi koskaan hoitaa lapsia päivää pidempään kun ei osaa. Toki syytä on AP:ssakin...
  16. C

Mies haluaisi lähteä miesporukalla reissuun, ja kysyi mielipidettäni

No siis se mieshän oli itse kysynyt vaimon mielipidettä matkasta. Ihan helposti siihen voi sanoa, että tottakai voit mennä, mutta minä menen sitten omalle reissulleni. Ei siinä kukaan mitään ole kieltämässä (paitsi mies vaimoltaan sen vastaavan reissun). Eli oikeassa olet, ei parisuhteessa saa...
  17. C

Kiinnostava mies ei enää vastaa

Ennemmin uskoisin, että mies pitää AP:ta varalla. Ei sitä nyt kannata suoraan sanoa 'ei kiitos', voihan se olla et vaikka ens viikonloppuna panettais. Mutta kuten moni on sanonut: Jos mies ois kiinnostunut (siis todella kiinnostunut) ei olisi häslinkiä, eikä todellakaan olisi liian väsynyt...
  18. C

Tuhoutuisiko perheenne jos mies pettäisi sinua kerran?

Todennäköisesti kyllä. Haluaisin ihan varmasti voida antaa anteeksi ja yrittäisin myös, mutta tunnen itseni niin hyvin, että tiedän varmaksi etten siihen pystyisi. Paljon pienempiäkin asioita vatvon päässäni vuosikausia. Joten en vaan ikinä pystyisi mieheen enää luottamaan, enkä suhteessa...
  19. C

mies haukkuu minua näin

Eipä tuo kuulosta missään määrin normaalilta suhteelta. Kyllä mä oisin ottanut ja lähtenyt jo aikaa sitten.
  20. C

mies haukkuu minua näin

Ihmiset käyttäytyy erilailla ja toisille rumasti puhuminen on ihan tapa. Erityisesti suuttuneena saattaa suusta päästä sammakoita. Mutta. Aikuisen ihmisen pitää osata myös hillitä itseään. Vaikka kuinka olisi 'vain tapa' ja ei oikeasti tarkoita sanojaan, niin jos toinen suoraan ilmaisee, että...

Yhteistyössä