vituttaa, mies ei siivoa

• Viestiketjun aloittaja neptula
  • Ensimmäinen viesti
neptula
minulla on hermovamma alimman välilevyn kohdalla. olen tosi kipeä tunninkin ylhäällä olosta. minun pitää silti kumarrella täyttää astianpesukoe,siivota lasten ja meihen jälkiä lattialta/sohvilta. siivota pöydät yms.

en edes ole siivousintoilija, riittää kun mahtuu kulkemaan ja ruokapöydän ääreen syömään, eikä ole likaista.

itse siivosin aikanaan monta vuotta miehen jälkiä, koska mies oli laiska ja itsekäs, nyt mies meinaa jatkaa samalla linjalla vaikka fysiatri(ylilääkäri) on kehottanut että välttäisin provosoivia liikkeitä kuten kumara asentoa.

tuntuu niin pahalta, jos minä kaikki vuodet olin se joka siivosin miehenki jälkiä, enkä ansaitse nyt kipeänä sitä että vuorostaan mies tekisi enemmän.(mä olen kuitenkin tehnyt 5vuotta enemmän kotitöitä,jopa silloin kun mies oli vuoden yksin kotona ja minä töissä)

"asdfr"
Tiiätkö. Mä voin jossain määrin ymmärtää sun tunteet. Mä olen raskaana viikolla 30 ja mies ei siivoa edes tätä pientä hetkeä jona olen vähemmän kykenevä. Yleensäkin kaikki kotihommat on mun vastuulla kaupassa käymisestä lähtien. Mulla on raskauteen kuuluvia kipuja jotka kyllä helpottaa sitten joskus mutta juuri nyt vatsa on supistusherkkä varsinkin iltaisin koko päivän töissäistumisen jälkeen, samoin selkä. Voitko saada kotiapua siivoukseen, jos sulla on jokin diagnoosi tästä (esim. Kelalta ) ? Onko lapset minkäikäisiä, saatko heiltä apua, esim. viikkorahan avulla?

neptula
data
olet oikeassa olen kyllä kokeillut. En uskalla jättää siivoamatta jos tulee vieraita, kyllä mä kestäisin sen häpeän,jos se herättäs miehen,mutta pelkään että sit joku ajattelee ettei kyetä huolehtimaan lapsistakaan ja tekee ls ilmoituksen. joten enpä uskalla lähteä sille tielle.

kiitos ymmärryksestä :)

ei oo totta
[QUOTE="asdfr";29323092]Tiiätkö. Mä voin jossain määrin ymmärtää sun tunteet. Mä olen raskaana viikolla 30 ja mies ei siivoa edes tätä pientä hetkeä jona olen vähemmän kykenevä. Yleensäkin kaikki kotihommat on mun vastuulla kaupassa käymisestä lähtien. Mulla on raskauteen kuuluvia kipuja jotka kyllä helpottaa sitten joskus mutta juuri nyt vatsa on supistusherkkä varsinkin iltaisin koko päivän töissäistumisen jälkeen, samoin selkä. Voitko saada kotiapua siivoukseen, jos sulla on jokin diagnoosi tästä (esim. Kelalta ) ? Onko lapset minkäikäisiä, saatko heiltä apua, esim. viikkorahan avulla?[/QUOTE]

Viikko apua siivoukseen... eikä se viikko apu pitäisi olla se mies, että palkata siivoooja joka siivoaa kun talloudessa asuva toinen osapuoli ei vaan viitsi!
Herää kysymmys, että millaisenn ihmisen kanssa te oikein elätte, mikä on se voima mikä saa pysymään ihmisenn sellaisessa suhteessa missä toinen ei auta edes silloin kun sitä apua oikeasti tarvitsee. Ja kkyllä ttämä oli mustavalkoinen mielipide, mutta toisaalta niin on tuo asiakin.

"Timo"
Meillä taas muija on se jota ei siivous kiinnosta ja kaikki käärepaperit ym. menee helposti vaan lattialle sinne vaatekasojen joukkoon. Sit välillä itse siivoan koko päivän kämppää kuntoon ja hävitän kaikki roskat, ja jo samana päivänä taas vaan kaikki murut lattialle ja roskat jää pöydälle kuin koiralta paska tielle!

Tiedostaa itsekin saamattomuutensa ja yhdessä on tultu siihen tulokseen, että kasvatus on syy käytökseen. Kotonaan ei koskaan ikinä joutunut tekemään yhtään mitään, kun aina oli äiti siivoamassa kaikki jäljet.

"asdfr"
Jos ei ala auttamaan niin sitten varmaan maksaa mieluummin? Siis miehelle vois ilmoittaa että nyt palkataan siivooja kun kerran ei auta. Ja kysyin myös eikö lapset voi osallistua.

"asdfr"
Mun mies on niin pihalla normiarjesta ettei siihen huuto tai muukaan enää auta. Yksinkertaisesti ajattelematon tapaus. Joten...joko siivoan itse tai menetän hermoni joka kerta. Erota ei kannata sen takia. En toistaiseksi ole palkannut siivoojaa muttta ap:n tapauksessa voisi olla mahdollisuuksia kotiapuun ihan joltain instanssilta jos on esim. sairaseläkkeellä asian takia?

ei oo totta
[QUOTE="asdfr";29323271]Jos ei ala auttamaan niin sitten varmaan maksaa mieluummin? Siis miehelle vois ilmoittaa että nyt palkataan siivooja kun kerran ei auta. Ja kysyin myös eikö lapset voi osallistua.[/QUOTE]

Itse lähtisin kuitenkin sellaisesta lähtökohdasta, että mies osallistuu, vaikka sitten vaan väliaikaisesti. Tossahan ei ole kyse enää siivouksesta, vaan toisen ihmisen arvostamisesta, joka ainakin mielestäni on suuri osa toimivaa parisuhdetta. Ei varmasti erota kannata jos muut asiat toimii, mutta toisaalta arkihan se on mikä sitä elämää pyörittää ja nimenomaan se normiarki. En todellakaan sun ja apeen suhdetta miehiinne kyseenalaista, tälläinen vaan herättää itsessäänkin pohdintaa. Itse en voisi olla ihmisen kanssa joka ei osallistu arjen hoitoon, edes tuollaisina epätoivoisina kohtina. Mutta rakkaus on toisaalta ihmeellinen juttu, sen kyllä tiedän, joten mistäs sitä tietää. Yleensähän kun sanoo etten mä ainakaan koskaan löytää itsensä vastaavanlaisesta tilanteesta ennen kuin huomaakaan, joten sanon en ainakaan haluaisi olla sellaisessa suhteessa.

Jos olet koko yhdessäoloaikanne tehnyt kaikki kotityöt, niin mies on tottunut elämään kuin hotellissa. Ei se silloin tapojaan muuta. Jos tämä on asia, jonka takia ei halua erota, niin miksipä se mies muuttaisi käytöstään, kun sinä kuitenkin teet kaiken?

Tosin eipä tuollainen tapaus voi kovin paljon arvoa antaa puolisonsa hyvinvoinnille, kun ei se tunnu tippaakaan kiinnostavan.

Ja sitten voi kysyä, että miksi on parisuhteessa henkilön kanssa, joka ei puolisostaan yhtään välitä.

"asdfr"
Mulla on sellanen teoria että miehellä on jokin asperger tms lievänä. Se ei tiedä omista kamoistaankaan missä ne on. On kyllä mahdottoman hyvä keskittymiskyky, on matemaatiikassa hyvä ja ohjelmoi työkseen. Mutta työpäivän jälkeen ei enää tajua tästä maailmasta mitään. Ei näe roskia ennenku kompastuu niihin. Ei keskity pikkuasioihin eikä ole mitenkään organisointikykyinen lapsiperheen arjessa. Ei voi mitään. Muuten ihan hyvä mies.

Yhteistyössä