Tuhoutuisiko perheenne jos mies pettäisi sinua kerran?

• Viestiketjun aloittaja "Hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyllä. Heti.
Suostuisin terapiaan ja yrittäisin kaikkeni jotta voisin antaa anteeksi, mutta luulen ettei luottamustani ikinä voisi tuollaisesta palauttaa, eikä siten olisi enää mahdollista jatkaa.
Mitä taas lapsiin tulee, yritän ensisijaisesti opettaa heille, että parisuhteessa kuuluu olla hyvä olo.

"Sarina"
Ei tuhoutuisi. En edes mistään kertaluontoisesta haluaisi tietää, jos siinä ei olisi ollut mitään ja miestä kaduttaisi. Kyllä parisuhde kestää tuollaisen, varsinkin jos on lapsia. Jos lapsia ei ole niin jokainen voi tehdä nopean ratkaisun ihan omaa itseään miettien.

Hiippari
Ei meidän pesue siitä mihinkään tuhoutuisi.. Ei sitten kuulu lapsille millään muotoa mitä porukat touhuaa :D Mutta parisuhde vois olla koetuksella mikäli ukko menis sellaisesta kerta hairahduksesta avautumaan omantunnon tuskissaan. Sillä sais itselleen tietysti synninpäästön ja hoho.. Riippuis toki tilanteesta, olisinko kylmettynyt ja jättänyt huomiotta yms. Nyt ei sellaist ole ilmassa.. tuskin jaksas enää tökkiä muita mun jälkeen mut toki kaikkihan on mahdollista. ;)

Ei. Ja olen pyytänyt että kertoo kuitenkin jos sellaista sattuu jotta se asia voidaan sitten käsitellä tapaukseen "sopivalla" tavalla. Mies taas oli sitä mieltä ettei haluaisi edes tietää jos minä "astuisin harhaan". Luotamme kyllä toisiimme täysin eikä juuri pelkoa moisesta ole, mutta tästäkin on tullut joskus (ehkä palstan innoittamana) keskusteltua.

Vaikea on tietysti etukäteen tietää mitä ko tilanteessa todella tuntisi ja tekisi, mutta uskon etten kerrasta lähtisi lusikoita jakamaan kuitenkaan, kunhan mies katuu ja haluaa panostaa sitten meidän suhteeseen jatkossa..

ggbbm
En pysty vastaamaan yksiselitteisesti kyllä tai ei. Yksi paneminen ei ehkä olisi suhteen kannalta ratkaisevaa... ehkä riippuu vähän tilanteestakin. Enemmän vaikuttaa miten puoliso haluaa tilanteen selvittää, luvata voi vaikka kuun taivaalta, mutta tyhjillä lupauksilla ei ole mitään merkitystä. Suhdetta on myöskään mielestäni täysin turha jatkaa lasten takia jos luottamusta suhteeseen ei vaan saa yrityksistä huolimatta palautettua.

En tiedä tuhoutuisiko perhe, mutta parisuhde tuhoutuisi.

Saattaisin ehkä olemaan valmis vielä jatkamaan perheenä, sillä ajatuksella, että ehkä, mahdollisesti, ihan pienellä todennäköisyydellä meistä voisi vielä joskus tulla ehyt perhe uudelleen. En siis missään nimessä jatkaisi sitä ikuisuuksia, mutta sanotaanko vaikka, että 6kk. Jos sinä aikana en pystyisi antamaan tekoa anteeksi (mikä olisi siis melko todennäköistä), niin lusikat menisivät jakoon.

Jos lapsia ei olisi, mies lähtisi pihalle välittömästi. Mutta lasten vuoksi olisin valmis yrittämään asioiden selvittämistä ihan tosissani. Mutta veikkaan tosiaan, että yrityksen tasolle jäisi. Mä en oikein osaa antaa anteeksi isoja juttuja. Enkä unohtaa.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
Jos en pettämisestä tietäisi, niin eihän mun tarvitsisi tällaista edes miettiä, koska mun maailmassa mitään pettämistä ei olisi tapahtunut (viitaten noihin joihinkin aiempiin vastauksiin). En tiedä kertoisiko mies, jos pettäisi, ja mitkä seikat siihen kertomiseen/kertomatta jättämiseen vaikuttaisivat, mutta jos kertoisi, en välittömästi jättäisi yhden hairahduksen takia, vaan olisin valmis vielä yrittämään, pystynkö antamaan anteeksi jne. Samalla olisi hyvä tilaisuus miettiä, onko suhteessa kaikki hyvin jos toinen tekee tuollaista, ja pystyisikö parisuhteen laatua parantamaan.

Todennäköisesti kyllä. Haluaisin ihan varmasti voida antaa anteeksi ja yrittäisin myös, mutta tunnen itseni niin hyvin, että tiedän varmaksi etten siihen pystyisi. Paljon pienempiäkin asioita vatvon päässäni vuosikausia. Joten en vaan ikinä pystyisi mieheen enää luottamaan, enkä suhteessa olemaan onnellinen.

Mieheni tietää tämän, koska asiasta on hyvin perusteellisesti keskusteltu. Joten mies tietäisi tasan tarkkaan jo sitä 'hairahdusta' tehdessään mitä siitä seuraisi, joten kyse ei olisi hairahduksesta vaan tietoisesta perheen rikkomisesta jo siinä vaiheessa kun erehtyisi sinne väärään petiin, eikä valinta siis olisi minun vaan miehen.

Jotenkin on ihan absurdia miten aina kysytään siltä petetyltä osapuolelta, että rikkoisitko perheesi. Kun ei se ole se petetty vaan se pettäjä, joka sen perheen rikkoo (varsinkin jos asiasta on etukäteen keskusteltu ja kummallakin on tiedossa, mitä tuollaisesta 'hairahduksesta' seuraa). Kysyisitte joskus, että rikkoisitko perheesi vain yhden panon vuoksi.

• Tykkää
"Vieras"
Perhe ei tuhoutuisi, mutta mies lakkaisi kuulumasta siihen. Toiminnallaan eli pettämällä olisi itse tehnyt selväksi, ettei perheeseemme halua kuulua. Tosin ei minun mies petä, se ei ole tämän kaiken menettämisen arvoista.

• Tykkää
"vieras"
Tällä hetkellä vastaisin, että yksikin pettäminen olisi riittävä syy lopettaa parisuhde. Jos mies olisi valmis rikkomaan lupauksensa ja luottamuksen, en olisi hänelle enää ykkönen. Eivätkä ilmeisesti lapsetkaan, koska väkisinkin se vaikuttaisi jokaiseen perheenjäseneen ja särkisi jotain ainutlaatuista.

Jos tällainen tilanne tulisi vastaan ihan oikeasti, en tiedä mitä tekisin. Ehkäpä se ei olisi näin yksinkertaista kuin asialla spekulointi.

• Tykkää

Yhteistyössä