Tuhoutuisiko perheenne jos mies pettäisi sinua kerran?

• Viestiketjun aloittaja "Hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En usko, että erottaisi ainakaan heti. Sitä en osaa sanoa kuitenkaan tuhoutuisiko perheemme. Kyllä tavallaan ainakin siinä muodossa kuin se minulle on olemassa. Kyllä pettäminen varmasti jättäisi niin syvät jäljet, etten osaisi koskaan kunnolla antaa miehelle anteeksi saati koskaan enää luottaa kuten nyt. Varmasti asia painaisi jatkossa aina, vaikka se kuinka käytäisikin uudelleen ja uudelleen läpi. Lasten takia varmasti haluaisin kuitenkin yrittää ja toisaalta myös miestä kohtaan tuntemani rakkauden takia. Mahdotonta varmasti sanoa ellei ole tilannetta itse kokenut.

Ehdottomasti kuitenkin haluaisin tietää pettämisestä. Oli se sitten pidempään jatkunut suhde, yhden illan hairahdus tai vaikka maksullisissa käynti. Mihinkään en osaa oman mieheni kykenevän syyllistymään, mutta ei kai sitä koskaan voi tietää.

"rit"
[QUOTE="Vieras";29180620]Ei.
Oon tehnyt erittäin selväksi että mulle ei tarvitse kertahairahduksesta avautua. Eli en edes tietäisi koko pettämisestä.[/QUOTE]

voi kerro mikä asenteesi salaisuus on? tahtoisin itsekin ottaa noin rennosti.

Pin
Ei todellakaan. Jos olisimme kaksin, voisin ajatella tuossa tilanteessa vain itseäni ja tehdä kuten huvittaa, mutta tässä olisi nyt kaksi lisäkärsijää matkassa. Ei se auta kostaa miehen itsekkyyttä lapsille, jotka kärsisivät kaikista eniten siitä erosta.
Yrittäisin kaikin voimin elvyttää liiton (olettaen miehenkin haluavan sitä kuten tässä oli kyseessä).

Saraldo
[QUOTE="rit";29180892]voi kerro mikä asenteesi salaisuus on? tahtoisin itsekin ottaa noin rennosti.[/QUOTE]

Mäkään en halua tietää, jos mies kertaluonteisesti hairahtuu. Mun asenteen salaisuus on se, että mitä mä en tiedä, ei mua satuta. Onhan niitä perheitä, joissa toinen elää koko ajan kaksoiselämää eikä toinen saa välttämättä koskaan siitä tietää. Niin kauan kun se toinen ei siitä tiedä, hän on edelleen autuaan onnellinen avioliitossaan.

"sanna"
Meillä hajoaisi parisuhde ja perhe. Olemme puhuneet asiasta ja olemme samaa mieltä siitä, että emme usko mihinkään hairahduksiin. Jos toista pettää se on aina tietoinen teko ja tietoinen loukkaus toista kohtaan. Jos haluaa harrastaa seksiä tosen kanssa, niin täytyy erota ja hoitaa se homma loppuu, sitten voi mennä panemaan kuinka huvittaa. En voisi kunnioittaa pettäjää ihmisenä, miehenä enkä vanhempana. Kertoo niin paljon ihmisen luonteesta ja arvoista. Olemme molemmat samaa mieltä asiasta.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
Ei jos kyseessä joku kertaluontoinen hairahdus mutta avioliitto saattaisi kärsiä pahasti. Saataisiin ehkä keskustelemalla pelastettua, kai.
Vaikea sanoa mitkä tuntemukset oikeassa tilanteessa olisi ja mihin ratkaisuus päädyttäisiin.

Kyllä!Lasten isä petti mua mun parhaan kaverin kanssa-siinä rysänpäältä kiinni jääneenä sitten solkkasivat "ei tämä sitä ole miltä se näyttää" .Vuosi oli 2006.Vuonna 2009 otin ja keräsin omat kamppeeni ja lasteni kamppeet ja muutin pois.Sinne saakka koitin sinnitellä...lasten takia.Sitten en enää jaksanut.En voinut luottaa,uskoa mihinkään.

Meillä molemmat ovat tehneet toisilleen selväksi että haluamme kuulla mahdollisista hairahduksista. Ollaan myös onnettoman umpirehellisiä ihmisiä että tunnustetaan kaikki pikkujututkin toisillemme.
Joka tapauksessa toivon että jättäisin miehen heti jos hän pettäisi minua. Mutta en tiedä. Meillä on jotain niin kaunista että vaikea se olisi erota. Kuitenkin se kaikki kaunis olisi ollut valhetta jos niin kävisi, luottamus ja kunnioitus häviäisi.
Olen aika varma että asia menisi niin että alun raivoamisen jälkeen koettaisin jatkaa suhdetta. Ajan kuluessa huomaisin kuitenkin halveksivani miestä ja en enää kunnioittaisi häntä. Olisin varmaan kaamea akka pettämisen jälkeen. Tuolla käytökselläni suhteemme muuttuisi niin tradikaalisti väärään suuntaan että eroaisimme sitten viiveellä, joka tapauksessa pettämisestä johtuen.
Joten toivon että eroaisimme heti jos pettäminen tulisi ilmi.

Ajattelin ensin, että ei. Mutta... kyllä se tuhoutuisi. Minä voisin suostua terapiaan ja yrittää, hetken aikaa voisikin näyttää taas valoisalta mutta tunnen itseni. Olen niitä inhottavia ihmisiä, jotka eivät unohda. Riidan tullen, jos olisin tarpeeksi vihainen ja väsynyt, sanoisin jotakin aiheesta. Alkaisin pelätä, että koska hän pystyy tehdä sen kerran, ehkä hän pystyy myös rakastumaan toiseen naiseen?

Se olisi pahinta. Että satunnaisen seksin sijaan mies rakastaisi jotain toista.

[QUOTE="Vieras";29180847]Perhe ei tuhoutuisi, mutta mies lakkaisi kuulumasta siihen. Toiminnallaan eli pettämällä olisi itse tehnyt selväksi, ettei perheeseemme halua kuulua. Tosin ei minun mies petä, se ei ole tämän kaiken menettämisen arvoista.[/QUOTE]

Siellä on asiat oikein. :flower:

Mäkään en halua tietää, jos mies kertaluonteisesti hairahtuu. Mun asenteen salaisuus on se, että mitä mä en tiedä, ei mua satuta. Onhan niitä perheitä, joissa toinen elää koko ajan kaksoiselämää eikä toinen saa välttämättä koskaan siitä tietää. Niin kauan kun se toinen ei siitä tiedä, hän on edelleen autuaan onnellinen avioliitossaan.
Olet oikeassa tässä mutta silti minä valitsisin mieluummin totuuden kuin valheellisesti onnellisuuden.

• Tykkää
Reactions: Data
Vastaaja
kyllä hajoaisi. Teen suhteen alussa jo hyvin selväksi, että kerrasta poikki. Eli turha tulla anelemaan toista mahdollisuutta jos hairahtuu, sellaista ei tule. Aviomieheni on myös ehdottoman uskollisuuden kannalla eikä anteeksi antaisi.

"jeps"
Riippuu tilanteesta. Jos saisin jälkeenpäin tietää, että sellaista olisi tapahtunut vuonna yks ja kaks, kun ollaan parisuhteessa muutenkin käyty aika rankkoja vaiheita läpi ymmärtäisin ja pystyisin antamaan anteeksi. Jos se tapahtuisi silloin, kun kuvittelen, että meillä on kaikki ihan hyvin ja se tulisi ilmi kuin "salama kirkkaalta taivaalta" todennäköisesti anteeksi antaminen olisi todella vaikeaa...

"Vieras"
Siellä on asiat oikein. :flower:
Eikö ookki :) Vaikka tällä palstallahan ei saa tälläistä sanoa. Jos kerron olevani oikeinkin onnellisessa parisuhteessa, olemme luodut toisillemme ja emme koskaan pettäsi toisiamme, olen provo, sinisilmäinen tai joku haluaa nyt auliisti ilmoittaa, että mieheni kävi just panemassa sitä, ettei se missään töissä ole, vaikka niin luulen :)

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Sari"
[QUOTE="Vieras";29180620]Ei.
Oon tehnyt erittäin selväksi että mulle ei tarvitse kertahairahduksesta avautua. Eli en edes tietäisi koko pettämisestä.[/QUOTE]

Peesi. Minäkään en edes haluaisi tietää, jos mieheni joskus hairahtuu sivupolulle.

Yhteistyössä