Tuhoutuisiko perheenne jos mies pettäisi sinua kerran?

• Viestiketjun aloittaja "Hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmies
No tuo nyt on aika heikkoa logiikkaa, että sillä pettämisellä suoranaisesta halutaan perhettä rikkoa.

Eiköhän siihen hommaan sorru kaikkein heikoimmat ja ne joilla itsetunto on pystyssä vain toisten ihmisten huomion kautta.

[QUOTE="Vieras";29182578]Tottakai. Luottamus on mielestäni tärkeää molemmin puolin. Yhtälailla se nainen voi olla se pettäjä ja on siten kerjännyt tilannetta, jossa perhe hajoaa.[/QUOTE]

Peyote
En osaa varmaksi sanoa, mutta jollei se rikkoisi meidän suhdetta, tekisi se sen hyvin vaikeaksi. En tiedä miten voisin enää antaa koskea itseäni samoilla käsillä millä on koskenut jotain toista minun selän takana. Seksin osalta varmaan menisi ainakin piloille vuosiksi.

"vieras"
Minä valitsisin aina ennemmin totuuden.
Mä en ehkä kuitenkaan tässä tapauksessa. Jos totuus olisi, että mies on pettänyt jonkun tuntemani kanssa ja olisi vaarana, että vain minä en tiedä ja muut tietää, niin silloin koko totuus. Ja silloin tuskin tilannetta saisi korjattuakaan, avioliitto olisi pilalla.
Jos mies olisi hairahtunut jonku itselleenkin tuntemattoman kanssa, niin sen voisi jättää mieluiten kertomatta.

Ken guru
Meillä on tehyt alusta asti selväksi ettei petetä. Jos haluaa olla jonkun muun kuin oman puolison kanssa, niin sitä ennen erotaan. Toivotaan että näin ei käy. Ainakin toistaiseksi vielä suhteessamme on valtavasti rakkautta ja kummallakin tahtoa pysyä siinä.

Eli. Jos meillä niin kävisi että toinen pettäisi, olisi se automaattisesti sen "merkki" että keskinäinen suteemme ei enää jatkuisi. Kumpikin tietää tämän, ja kummankin tahto on sama.

"Vieras"
No tuo nyt on aika heikkoa logiikkaa, että sillä pettämisellä suoranaisesta halutaan perhettä rikkoa.

Eiköhän siihen hommaan sorru kaikkein heikoimmat ja ne joilla itsetunto on pystyssä vain toisten ihmisten huomion kautta.
Ahaa, vastaukseni ei siis miellyttänyt sinua? Miten niin heikkoa logiikkaa? Parisuhteen tietoinen tuhoaminen on myös sen perheen tietoista tuhoamista, yleensä perhe (ja sen onni), jossa on molemmat vanhemmat ja lapsia, perustuu nimenomaan vanhempien keskinäiseen parisuhteeseen. Minusta pettäminen on typerää, lapsellista käytöstä. En ajatellut itse tämmöiseen toimintaan sortua, mutta minulla ei olekkaan itsetunto ongelmia. Entä sinä? Sinä kun tunnut puolustavan hanakasti aina ihmisten oikeutta olla vapaa pirttihirmujen kahleista... Saako pirttihirmun mies pettää?

Vierasmies
Tietoinen tuhoaminen? Kyllä pettäminen voi olla hieman muuta kuin 100% tietoista. Sama logiikka olisi, että kerran pari hairahdut syömään herkkuja niin TARKOITUKSESI on lihottaa ja tappaa itsesi.

Kyllä minun mielestä ihmisen pää on niin monimutkainen kapistus, että se voi ajaa tekemään hulluja asioita vaikka se "toinen todellinen minä" ei sitä todellakaan haluaisi. Ja varsinkin esim. humaltuneena kun harkintakyky on huonompi.
Väärin pettäminen toki aina on.

Älä jaksa lässyttää tuota paskaasi, ottaako noin koville jos joku on erimieltä?

[QUOTE="Vieras";29182625]Ahaa, vastaukseni ei siis miellyttänyt sinua? Miten niin heikkoa logiikkaa? Parisuhteen tietoinen tuhoaminen on myös sen perheen tietoista tuhoamista, yleensä perhe (ja sen onni), jossa on molemmat vanhemmat ja lapsia, perustuu nimenomaan vanhempien keskinäiseen parisuhteeseen. Minusta pettäminen on typerää, lapsellista käytöstä. En ajatellut itse tämmöiseen toimintaan sortua, mutta minulla ei olekkaan itsetunto ongelmia. Entä sinä? Sinä kun tunnut puolustavan hanakasti aina ihmisten oikeutta olla vapaa pirttihirmujen kahleista... Saako pirttihirmun mies pettää?[/QUOTE]

Ken guru
Tietoinen tuhoaminen? Kyllä pettäminen voi olla hieman muuta kuin 100% tietoista. Sama logiikka olisi, että kerran pari hairahdut syömään herkkuja niin TARKOITUKSESI on lihottaa ja tappaa itsesi.

Kyllä minun mielestä ihmisen pää on niin monimutkainen kapistus, että se voi ajaa tekemään hulluja asioita vaikka se "toinen todellinen minä" ei sitä todellakaan haluaisi. Ja varsinkin esim. humaltuneena kun harkintakyky on huonompi.

:O :LOL:

Tämä oli ihan paras! :D

Ken guru
Että pettäminenkö käy yhtä helposti kuin karkin syönti? Ööööö... Jatkossa miesten ei kannata enää puhua naisten logiikasta varmaan mitään. Eitietoinen pettäminen, just.
Joo, mitäköhän se on: tiedostamatonta pettämistä (unohtaa että on parisuhteessa? ei huomaa pettävänsä?)?, epätietoista pettämistä (ei tiedä mitä pettäminen tarkoittaa? unohtaa että ei saisikaan pettää?), tiedotonta pettämistä (pettää kun on tiedottomassa tilassa?? ei tiedä tai on unohtanut mitä pettäminen tarkoittaa?)...

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Vierasmies
En väittänyt, että ne käy yhtä helposti, lue ja ymmärrä.

Vertasin sitä siihen, että herkuttelulla, satunnaisella tupakoinnilla ja muulla ilakoinnillakaan tuskin on TARKOITUS itseään tuhota vaikka niiden vaikutukset sinnepäin liippaakin.

Että pettäminenkö käy yhtä helposti kuin karkin syönti? Ööööö... Jatkossa miesten ei kannata enää puhua naisten logiikasta varmaan mitään. Eitietoinen pettäminen, just.

"Vieras"

Pyydän vilpittömästi anteeksi :) Erehdyin olemaan kanssasi eri mieltä, lupaan ettei tästä tule tapa :D
Olet harvinaisen hauska tapaus. Paneminen vieraan miehen kanssa ja mars-patukan syöminen ovatkin toisiinsa verrattavissa olevia asioita. En tuota ihan heti hoksannut :D Sitä paitsi humala ei ole selitys yhtään millekkään, jos ei ihminen humalassa osaa käyttää harkintakykyään, on silloin parempi olla juomatta.

"vieras"
Juuri viime viikolla pommi tipahti meille. Huomasin meillä olevan vieraan puhelimen ja luulin sen olevan joltain meillä käyneeltä pudonneen. Ajattelin sanoa miehelle kun hän tulee kotiin. Avasin kuitenkin ja katsoin niin huomasin se olevankin mieheni puhelimen, ts. hän oli ottanut toisen liittymän jolla oli soitellut ja viestitellyt toiselle naiselle. Voitte arvata ettäö päässä pimeni!!

Viestit oli just niin yököttäviä kuin vain voi rakastuneelta mieheltä odottaa. Ja kun ne olivat oman miehen lähettämiä toiselle! Yli kaksikymmentä vuotta naimisissa, tavallisessa avioliitossa olen luullut eläväni ylä- ja alamäkineen. Koko maailma on romahtanut. Neljä lasta, en tiedä miten selvitä.

Olen puhunut, huutanut, itkenyt ja vaikka mitä. Ikinä en olisi uskonut. Olen aina luottanut mieheen ja en ole koskaan ajatellutkaan että hänellä olisi joku toinen.

En tiedä, selviänkoö tästä, aika näyttää. Olen aina ajatellut että se on kerrasta poikki mutta nyt en enää tiedä... Koko maailma on sekaisin.

"vieras"
Toivottavasti on satunnaista ja ei, en usko sen _tarkoituksen_ oleva perheen tuhoaminen. Eiköhän sen tarkoitus ole yleensä hakea hyväksyntää ja hukuttaa omaa pahaa oloa.

Jatkuva pettäminen ja rakastuminen on täysin eri asia kuin yksittäinen pettäminen.
Ja höpönlöpön! Yksi kerta riittää hajoittamaan luottamuksen ja sen myötä parisuhteen, jos olisi lapsia niin sitten menisi perhe. Vain pettäjät ajattelee samalla tavalla kuin sinä. Ällöttävä olet.

Yhteistyössä