Tuhoutuisiko perheenne jos mies pettäisi sinua kerran?

• Viestiketjun aloittaja "Hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
[QUOTE="vieras";29182888]Minä taas olen ihan päinvastaista mieltä. :D

Eniten mua loukkaisi jos tämä toinen nainen olisi päässyt mieheni päänsisälle, sydämeen, tunteisiin sisälle.

Satunnaisen valinta kertoo kiihkosta, kiimasta, muista mielestäni "vähemmän tärkeistä" taustavaikuttajista.

Tällöin se vastapuoli ei ollut tärkeä, ainoastaan kuppi jossa huljuttaa vehjettään.[/QUOTE]
Mulle seksi on ainakin tärkeä asia, eikä sitä jaeta satunnaisen kanssa. Kyllä oma toiminta usein kertoo sen, mikä on tärkeää elämässä.

Musta ois huolettavaa, jos puoliso ois niin epäluotettava, että hairahtuisi jonkun hetken mielijohteen takia. Sellainenhan voi tehdä ihan mitä vaan, eikä siihen voisi koskaan luottaa.
Hm. Meillä on siis ihan vastakkainen näkemys. Minä en osaa yhdistää seksiä muuhun epäluotettavuuteen, vaikka siihen, että tuhlaisi yhteiset rahat salaa tai ottaisi salaa lainan tms. Melkein pitäisi noita pahempana asiana kuin seksiä jonkun tuntemattoman kanssa.

"sissi"
Kyllä. Mies on 7v sitten kerran pettänyt ja silloin, kun käytiin asiaa läpi kaksin ja terapeutin kanssa, sanoin, että kerran pystyn antamaan anteeksi, toista kertaa en. Meni kyllä jakeluun. En usko, että uskaltaa enää pettää, menettäisi perheensäkin samalla tällä kertaa. Silloin ei siis vielä ollut lapsia. Mies on käytöksellään auttanut saamaan luottamukseni takaisin :). Ja jos silti joskus pettäisi, maailmani ei kaatuisi siihen, olen sen kerran käynyt läpi, tiedän, että selviäisin taas, tällä kertaa ilman miestä.

"vieras"
Mulle seksi on ainakin tärkeä asia, eikä sitä jaeta satunnaisen kanssa. Kyllä oma toiminta usein kertoo sen, mikä on tärkeää elämässä.
No mun mielestä mun kommentti ei mitenkään väittänyt ettei seksi olisi tärkeää mulle parisuhteessa,että sitä on suotavaa harrastaa kaikkien kanssa tai ettei se hetken mielijohteesta tapahtunut vieraan kanssa paneskelu loukkaisi.

Mua vain loukkaisi huomattavasti enemmän tunteisiin perustuva petos, kuin ruumiillinen.
Tietenkin oman mausteensa siihen lisää se harkinta, jos on ollut vielä pitkä aika puntaroida tekoaan.

Jep, paljon pahempi mulle olisi esim. kuukausien suhde jossa avataan sydäntä ja jaetaan liian tärkeitä asioita.

"sanna"
Olen todella yllättänyt näostä vastauksista, en olisi uskonut että niin moni sallii "pieniä hairahduksia". Laitoin lainausmerkkeihin, koska en ymmärrä kuinka ihmiset voivat luokitella seksin harrastamisen joksikin pikku asiaksi, mahdollisesti tiedostamaksi teoksi? Ikänkuin sitä voisi jotenkin vahingossa ja harrastaa. Pikku hairahdus on se, kun laihiksiella ottaakin kahvin kanssa keksin. Millaisesa tilanteessa joku vois vähän puolivahingossa harrastaa seksiä?!? Samalla logiikalla pedofiileille voisi anta anteeksi pikku hairahdukset, eihän ne hei sitä tarkoittaaneet pahalla. Äärimmäisen surllista minun mielestä.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="sanna";29182974]Olen todella yllättänyt näostä vastauksista, en olisi uskonut että niin moni sallii "pieniä hairahduksia". Laitoin lainausmerkkeihin, koska en ymmärrä kuinka ihmiset voivat luokitella seksin harrastamisen joksikin pikku asiaksi, mahdollisesti tiedostamaksi teoksi? Ikänkuin sitä voisi jotenkin vahingossa ja harrastaa. Pikku hairahdus on se, kun laihiksiella ottaakin kahvin kanssa keksin. Millaisesa tilanteessa joku vois vähän puolivahingossa harrastaa seksiä?!? Samalla logiikalla pedofiileille voisi anta anteeksi pikku hairahdukset, eihän ne hei sitä tarkoittaaneet pahalla. Äärimmäisen surllista minun mielestä.[/QUOTE]

No ehken on aikuisten välinen seksi eri juttu kuin pedofilia?

Seksi on ruumiintoiminto. Siksi se ei ole niin tärkeä asia. Seksillä tarkoitan tässä nyt kahden aikuisen välistä vapaaehtoista seksiä, ei sotketa tähän nyt pedofiileja ja raiskauksia tai muuta.

Aries 78
Kyllä se lapsiperheen yhteinen taival päättyi siihen kun puoliso vietti yteistä hotelliyötä toisen kanssa. Ei tuntunut mitenkään aidolta ja vakuuttavalta ne pahoittelut ja itkut kun tajusi mitä tuleman pitää ja miten se oma toiminta vaikuttaa tuleviin tapahtumiin.

"vieras"
Se satunnaisuus loisi mulle vielä mielikuvan siitä etteise jää kumminkaan kertaan, koska se käy niin helposti ja huolimattomasti, vähän kuin vahingossa.
Mä ajattelen sen niin, että kiinnijäätyään hairahduksesta se pettäjä kyllä näkee sen vahingon, tuskan ja loukkauksen määrän puolisostaan, kun asiaa käsitellään.

Jos sen jälkeen tekee uudestaan "huolimattomasti ja helposti" on siinä ihmisessä jotain pahasti vialla.

Mutta en nyt enempää saarnaa, koska omaa kokemusta ei tilanteesta ole ja edelleen haluan uskoa että lähtisin jo siitä pienestäkin hairahduksesta.

"vieras"
Se satunnaisuus loisi mulle vielä mielikuvan siitä etteise jää kumminkaan kertaan, koska se käy niin helposti ja huolimattomasti, vähän kuin vahingossa.
Tääkin riippuu viitekehyksestä. Mun mies on reissutyössä ja voi olla pois kotoa kuukausia putkeen. Jos se kerran hairahtuisi niin mä näen sen jotenkin eri juttuna kuin että mies hairahtuu kun käy kerran naapurikaupungissa. :)
Mutta jos sillä olisi yksikään juttu työkaverinsa kanssa, niin se olisi meidän avioliiton loppu.
Näissä tilanteissa painaa niin moni asia ja suhteen historia.

"Sanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Käppers;29182986:
No ehken on aikuisten välinen seksi eri juttu kuin pedofilia?

Seksi on ruumiintoiminto. Siksi se ei ole niin tärkeä asia. Seksillä tarkoitan tässä nyt kahden aikuisen välistä vapaaehtoista seksiä, ei sotketa tähän nyt pedofiileja ja raiskauksia tai muuta.
Vertaus ontuu siinä, että eihän pettäminen laitonta ole kuitenkaan. Käytin vain vertauksena siihen, että niin moni tuntuu ymmärtävän pettämisen, jos se on joku kertaluontoinen hairahdus, mitä sitten se oikein tarkoittaakaan.

Mielestäni seksi ei ole vain ruumintoiminto, jos sillä loukataan muita eli petetään lupaus. Käytännössä tämä pätee kaikissa parisuhteissa, joissa ei olla erikseen sovittu avoimesta suhteesta. Minusta tämä on vain surullista, kuinka monet antaisivat pettämisen anteeksi ja pitävät sitä jotenkin merkityksettömänä asiana.

[QUOTE="Vieras";29182911]Avaatko hieman? Mitä yhteistä on puolison pettämisellä, sen sallimisella tai ei sallimisella ja lapsen väkivaltaisuudella? Varmaan yhtä paljon yhteistä kuin pettämisellä ja herkkujen syönnillä. Kuka täällä muka ajattelee kummallisesti? Mulla on tosi vaikea uskoa, että olet mies...[/QUOTE]

Tarkoitti sitä että ei sallisi mutta antaisi anteeksi. Sallia termiä käytti ensin Vieras-nimimerkki. Ymmärsin nuo vertaukset ja sen mitä Vierasmies ajoi takaa.

"vieras"
Pettäisin muutaman kerran takas.
Tämä olisi kai ainut vaihtoehto, jolla pysyisin edelleen selväjärkisenä suhteessa, mutta ei se suhde enään kovin selväjärkinen muuten olisi. Olen paljon lievemmistäkin syistä miettinyt vakavasti eroa (henkisesti liian raskasta, mitä pettämisenkin jälkeen toki olisi), joten hyvin pettämisen jälkeen ero olisi jopa helpompi, mitä jostain muusta syystä eroaminen. Olen miettinyt pitkään jatkaisinko, mutta tuskin pystyisin edes katsomaan miestä silmiin ja en pystyisi muuta miettimään kun "miksi" ja seksiä en voisi mieheni kanssa enään harrastaa ainakaan niin, että siitä nauttisin (<--suhde loppuisi todennäköisesti siihen).

Eli en.

Ainoa tuo, että menen pettämään ja ilmoittamaan miehelleni nämä kerrat ja kysyn että miltä nyt tuntuu. Kerron vaikka vähän yksityiskohtia ja lähden vielä ihan tietoisesti hyvin laittautuneena ulos ja ilmoitan, että en tule yöksi kotiin, menen jonnekin minne satun menemään. En vastaa koko yönä puhelimeen ja aamulla tulen kotiin. Olen aika satavarma, että ero tulisi miehen toimesta jo ennen lähtöä. Reilua?

"vieras"
[QUOTE="vieras";29183077]Tämä olisi kai ainut vaihtoehto, jolla pysyisin edelleen selväjärkisenä suhteessa, mutta ei se suhde enään kovin selväjärkinen muuten olisi. Olen paljon lievemmistäkin syistä miettinyt vakavasti eroa (henkisesti liian raskasta, mitä pettämisenkin jälkeen toki olisi), joten hyvin pettämisen jälkeen ero olisi jopa helpompi, mitä jostain muusta syystä eroaminen. Olen miettinyt pitkään jatkaisinko, mutta tuskin pystyisin edes katsomaan miestä silmiin ja en pystyisi muuta miettimään kun "miksi" ja seksiä en voisi mieheni kanssa enään harrastaa ainakaan niin, että siitä nauttisin (<--suhde loppuisi todennäköisesti siihen).

Eli en.

Ainoa tuo, että menen pettämään ja ilmoittamaan miehelleni nämä kerrat ja kysyn että miltä nyt tuntuu. Kerron vaikka vähän yksityiskohtia ja lähden vielä ihan tietoisesti hyvin laittautuneena ulos ja ilmoitan, että en tule yöksi kotiin, menen jonnekin minne satun menemään. En vastaa koko yönä puhelimeen ja aamulla tulen kotiin. Olen aika satavarma, että ero tulisi miehen toimesta jo ennen lähtöä. Reilua?[/QUOTE]

Siis tämä takaisin pettäminen auttaisi ehkä henkisesti paremmin selviytymään, koska kokisi saisi sillä paremmin osoitettua miehelle kuinka paljon oikeasti sattuu ja kuinka kusipää hän on ollut.

"Vieras"
Data! Eikö näissä Vieraanmiehen teksteissä ole ristiriitaisuuta?

Tämä...

En tietenkään salli enkä ole koko asiaa tuolleen ajatellut.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "Vieras" Näytä viesti
Eli pettäminen on ok, jos ei jää kiinni. Sallisitko tämän myös vaimollesi?

Ja tämä...

Kiitos, ällötys2!

Tiedoksesti että ajattelin tätä asiaa siltä kantilta että jos tulisin itse kertaalleen petetyksi. Lähtisinkö hajottamaan perhettä jos pettäjä olisi pahoillaan ja haluaisi pitää perheen kasassa.

Luultavasti uskoisin vahvasti ihmismielen heikkouteen ja jatkaisimme. Sen verran luupäinen ja kova tapaus olen, että mun maailma ja itsetunto ei siitä romahtaisi.

Minusta on, ei sallisi pettämistä ja sitten olisi kumminkin valmis ymmärtämään vaimonsa teon.

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29183079:
Olisiko sinun sitten helpompi antaa anteeksi suhde, jossa ei ole vielä menty sänkyyn, mutta on ihan tietoisesti ja suunniltelmallisesti tapailtu pidemmän aikaa?
Olisi. Mikäli sius mies sitten yhä olisi kiinnostunut jatkamaan mun kanssa ja lopettamaan sen suhteen.

säpäle harmaana
[QUOTE="Vieras";29183105]Data! Eikö näissä Vieraanmiehen teksteissä ole ristiriitaisuuta?

Tämä...

En tietenkään salli enkä ole koko asiaa tuolleen ajatellut.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja "Vieras" Näytä viesti
Eli pettäminen on ok, jos ei jää kiinni. Sallisitko tämän myös vaimollesi?

Ja tämä...

Kiitos, ällötys2!

Tiedoksesti että ajattelin tätä asiaa siltä kantilta että jos tulisin itse kertaalleen petetyksi. Lähtisinkö hajottamaan perhettä jos pettäjä olisi pahoillaan ja haluaisi pitää perheen kasassa.

Luultavasti uskoisin vahvasti ihmismielen heikkouteen ja jatkaisimme. Sen verran luupäinen ja kova tapaus olen, että mun maailma ja itsetunto ei siitä romahtaisi.

Minusta on, ei sallisi pettämistä ja sitten olisi kumminkin valmis ymmärtämään vaimonsa teon.[/QUOTE]

Salliminen on eri asia kuin ajan kanssa anteeksi antaminen.

[QUOTE="Vieras";29183105]Data! Eikö näissä Vieraanmiehen teksteissä ole ristiriitaisuuta?[/QUOTE]

Minä ajattelisin sen niin että sallia sanan merkitys oli eri noissa kahdessa tapauksessa. Mutta onhan siellä voinut olla jossain ristiriitaisuuksia, en kovin tarkkaan ole lukenut ketjua. Viittasin lähinnä tuohon vertaukseen.

Yhteistyössä