Tuhoutuisiko perheenne jos mies pettäisi sinua kerran?

• Viestiketjun aloittaja "Hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29183184:
Salliminen on eri asia kuin ajan kanssa anteeksi antaminen.
Se on joko tai, joko hyväksyy pettämisen tai sitten ei. Vierasmies ei ole ihan varma, mitä mieltä asiasta on :) Sekin on sallimista, jos kumminkin ajan kanssa antaa anteeksi, vai eikö ole?

"Saara"
[QUOTE="sanna";29182974]Olen todella yllättänyt näostä vastauksista, en olisi uskonut että niin moni sallii "pieniä hairahduksia". Laitoin lainausmerkkeihin, koska en ymmärrä kuinka ihmiset voivat luokitella seksin harrastamisen joksikin pikku asiaksi, mahdollisesti tiedostamaksi teoksi? Ikänkuin sitä voisi jotenkin vahingossa ja harrastaa. Pikku hairahdus on se, kun laihiksiella ottaakin kahvin kanssa keksin. Millaisesa tilanteessa joku vois vähän puolivahingossa harrastaa seksiä?!? Samalla logiikalla pedofiileille voisi anta anteeksi pikku hairahdukset, eihän ne hei sitä tarkoittaaneet pahalla. Äärimmäisen surllista minun mielestä.[/QUOTE]

Monilla on elämänkokemus ja viisaus karttunut vuosien varrella sen verran, ettei aina kannata jokaisesta virheestä laittaa koko elämää uusiksi. Asiat eivät ole yksinkertaisia ja mustavalkoisia. Joskus ehdottomuus voi olla tyhmää, kun olisi vain parempi sulkea silmänsä.

Vierasmies
Itse tulkitsen sanat sallia, hyväksyä ja antaa oikeuden , kohtuu samoiksi.

Se, että haluaisin säilyttää perheeni koossa pettämisestä huolimatta, ei TODELLAKAAN TARKOITA että lähtökohtaisesti sallisin tai antaisin oikeuksia pettää.
Onko tuo jollekin vaikea ymmärtää?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29183184:
Salliminen on eri asia kuin ajan kanssa anteeksi antaminen.

Blue
Olen nähnyt että perhe voi kärsiä vuosia suunnattomasti siitä että pettämisen jälkeen koitetaan kerätä parisuhteen sirpaleita kasaan joten olen tehnyt periaatepäätöksen. Mun parisuhde loppuu sillä sekunnilla jos mua petetään. Perhe ei lakkaa olemasta vaikka parisuhdetta ei enää ole. Se vain uudelleenjärjestyy siten että kaikilla on taas hyvä olla.

[QUOTE="Vieras";29183225]Sekin on sallimista, jos kumminkin ajan kanssa antaa anteeksi, vai eikö ole?[/QUOTE]

Tähän kävisi hyvin Vieraanmiehen esimerkki väkivaltaisesta lapsesta. Antaisitko anteeksi, entä sallisitko?

"Vieras"
Minä ajattelisin sen niin että sallia sanan merkitys oli eri noissa kahdessa tapauksessa. Mutta onhan siellä voinut olla jossain ristiriitaisuuksia, en kovin tarkkaan ole lukenut ketjua. Viittasin lähinnä tuohon vertaukseen.
Kyllä minä sen vertauksen ymmärsin, vaikka vähän typerä vertaus olikin. Olen todella yllättynyt, jos jotenkin peesaat Vieraanmiehen ajatusmaailmaa. Olen pitänyt sinua aivan kohtuullisen fiksuna, kuten taas tuota toista en, mutta ihan tahallaanhan se provosoi, ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä.

Vierasmies
Aivan.

Voisi heittää pallon niille jotka eivät kestäisi yhtä pettämistä. Oletteko te niin itsekeskeisiä, että ette edes lasten takia haluaisi säilyttää vanhaa normaalia perhettä koossa yhden erehdyksen jälkeen? Kieppuuko silloin päässä vain "minä minä, minun luottamus, minun seksuaalisuus ja arvostus on tapettu, minut on petetty" ---> "jumalauta muut vastaa ja kärsii siitä sit, nih"

[QUOTE="Saara";29183227]Monilla on elämänkokemus ja viisaus karttunut vuosien varrella sen verran, ettei aina kannata jokaisesta virheestä laittaa koko elämää uusiksi. Asiat eivät ole yksinkertaisia ja mustavalkoisia. Joskus ehdottomuus voi olla tyhmää, kun olisi vain parempi sulkea silmänsä.[/QUOTE]

säpäle harmaana
[QUOTE="Vieras";29183225]Se on joko tai, joko hyväksyy pettämisen tai sitten ei. Vierasmies ei ole ihan varma, mitä mieltä asiasta on :) Sekin on sallimista, jos kumminkin ajan kanssa antaa anteeksi, vai eikö ole?[/QUOTE]

Eli sinä sallit lapsesi ottaa tavaroita toisen kädestä? Sinä sallit hänen huitovan pikkusisartaan? Sinä sallit hänen puhuvan sinulle rumasti? Sinä sallit lapsesi kiroilun?

Peyote
Aivan.

Voisi heittää pallon niille jotka eivät kestäisi yhtä pettämistä. Oletteko te niin itsekeskeisiä, että ette edes lasten takia haluaisi säilyttää vanhaa normaalia perhettä koossa yhden erehdyksen jälkeen? Kieppuuko silloin päässä vain "minä minä, minun luottamus, minun seksuaalisuus ja arvostus on tapettu, minut on petetty" ---> "jumalauta muut vastaa ja kärsii siitä sit, nih"
Miks pallo on sillä jota on petetty? Eikö se pallo oo sillä pettäjällä enemmänkin, jos kerran niin välittää niistä lapsista, niin ei sillon petä. Jos ei sen vertaa välitä, niin asiahan on sillä pihvi.

säpäle harmaana
Miks pallo on sillä jota on petetty? Eikö se pallo oo sillä pettäjällä enemmänkin, jos kerran niin välittää niistä lapsista, niin ei sillon petä. Jos ei sen vertaa välitä, niin asiahan on sillä pihvi.
No tottakai se pallo on sillä jota on petetty? Tai jos sinulla on aikakone käytössäsi, niin ainahan se pettänyt voi mennä menneisyyteen perumaan tekonsa, mutta aika harvalla sellaista on.

Blue
[QUOTE="Vieras";29183246]Kyllä minä sen vertauksen ymmärsin, vaikka vähän typerä vertaus olikin. Olen todella yllättynyt, jos jotenkin peesaat Vieraanmiehen ajatusmaailmaa. Olen pitänyt sinua aivan kohtuullisen fiksuna, kuten taas tuota toista en, mutta ihan tahallaanhan se provosoi, ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä.[/QUOTE]

Vierasmies on yllättävän fiksu ja jalat maassa-oleva tyyppi. Välillä ampuu yli mutta joskus puheissaan on enemmän järkeä kuin muilla yhteensä. En yhtään ihmettele että Data on hänen kanssaan samaa mieltä, itsekin olen sitä monesti.

"vieras"
Älä? Ihanko totta?

Älä? Ihanko totta?
Et tosiaan ymmärrä peyoten kommentteja seksistä vain puolison kanssa sekä siitä, että se loukkaa ja pahasti, jos pettää. Otetaan nyt asiat vähän yksinkertaisemmin, että ymmärrät:

Puolison loukkaaminen/satuttaminen henkisesti tai fyysisesti, onko sinusta oikein?

Sellaisen asian tekeminen, jonka tietoisesti tietää olevan väärin, mutta tekee silti , koska ajattelee itsekkäästi, onko oikein?

Onko siis sinusta oikein haukkua vaimo huoraksi, lyödä turpaan, ottaa lento tukholmaan, pistää puhelin kiinni ja tulla takaisin ja ilmoittaa vaimolle ja lapsille, että sitä nyt vaan käytiin lomalla, haukkua vaimo paskaksi kokiksi, rumaksi, läskiksi, sanoa että menepä lenkille läski, tissisi roikkuvat, kertoa, että naapurin vaimo on paljon kauniimpi, heittää ovea päin, sylkeä naamalle... esimerkkejä vaimon satuttamisesta/loukaamiseta. Pettäminen on esimerkki myös ja varmasti tiedät, että pettäminen sattuu sitä vaimoa ja erittäin paljon.

Ja tästä toisesta kysymyksestä: Jätät lapset keskenään kotiin vaikka tiedät, että he ovat liian pieniä jäämään, halusit kaljalle ja vaimo on muualla. <--tiedät tehneesi väärin, mutta kun nyt ei jaksa ajatella. tai olette sopineet vaimon ja lasten kanssa, että menette yhteisellä kyydillä ,mutta sinun tekeekin mieli käydä kupilla kahvia paikallisessa pubissa ja lähdet puoli tuntia aikaisemin ja jätät vaimon ja lapsen miettimään toista vaihtoehtoa <--poikkeat sovitusta, olet törkeä, itsekäs, et taaskaan jaksanut ajatella. tai vaimo on viikkoa ennen sanonut menevänsä viettämään iltaa maijan ja liisan kanssa, kun sinä päätätkin samana iltana, että ei sinua huvita jäädä lasten kanssa, menkööt se vaimo toiste ja lähdet ovesta ulos itse <---poikkeat sovitusta, olet itsekäs

Vähän radikaaleja esimerkkejä, mutta jos vieraalle miehelle ei muuten tullut ymmärretyksi, millä tavalla pettäminen loukkaa ja sattuu mihin sitä voisi verrata ja mitä tarkoittaa parisuhde, johon on tietoisesti lähdetty ja sovittu säännöistä, joita tulee noudattaa, jotta parisuhde toimii.

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29183285:
No tottakai se pallo on sillä jota on petetty? Tai jos sinulla on aikakone käytössäsi, niin ainahan se pettänyt voi mennä menneisyyteen perumaan tekonsa, mutta aika harvalla sellaista on.
No minun mielestä tossa on jo yhdenlainen päätös tehty kun on menty pettämään. Peruuttamaton päätös, jolla voi olla peruuttamattomat seuraukset.

säpäle harmaana
[QUOTE="Vieras";29183273]Tulkinta kysymys, miten kukakin minkäkin sanan ymmärtää ja missä yhteydessä sitä käytetään. Pettämistä ja lapsen väkivaltaisuutta ei kumminkaan mielestäni voi verrata.[/QUOTE]

Miksei voi verrata? Tässä puhutaan yhden sanan merkityksestä. Samanarvoisia asioita nuo ovat, jos puhutaan kielenkäytöstä.

[QUOTE="Vieras";29183246]Kyllä minä sen vertauksen ymmärsin, vaikka vähän typerä vertaus olikin. Olen todella yllättynyt, jos jotenkin peesaat Vieraanmiehen ajatusmaailmaa. Olen pitänyt sinua aivan kohtuullisen fiksuna, kuten taas tuota toista en, mutta ihan tahallaanhan se provosoi, ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä.[/QUOTE]

Monessa asiassa olen eri mieltä mutta ei minun tarvitse kaikesta olla eri mieltä henkilön takia. Ihan kuten jos pidän jostakin taikka olen samaa mieltä valtaosasta, niin en ole kaikesta samaa mieltä. Viestin sisältö merkitsee eikä viestin tuoja. Toki en väitä että noudattaisin kokonaan tätä ihannetilaa vaan kyllä minulle merkitsee paljon miten viesti kerrotaan vaikka se ei ole loogista.

"vieras"
Olen nähnyt että perhe voi kärsiä vuosia suunnattomasti siitä että pettämisen jälkeen koitetaan kerätä parisuhteen sirpaleita kasaan joten olen tehnyt periaatepäätöksen. Mun parisuhde loppuu sillä sekunnilla jos mua petetään. Perhe ei lakkaa olemasta vaikka parisuhdetta ei enää ole. Se vain uudelleenjärjestyy siten että kaikilla on taas hyvä olla.
Hyvin sanottu, samaa mieltä olen. Lapsille on parempi, että vanhemmilla on hyvä olla. Itselläni ei olisi hyvä olla suhteessa enään pettämisen jälkeen.

Vierasmies
Joo, taas menee naisen logiikalla vähän överiksi ja liian tunteelliseksi, niin että todellisuus hämärtyy.

"pallo" on elämän jalkapallossa kulkeutunut puolivahingossa petetylle ja "kelaa taaksepäin"-nappia ei ole. Pettäjä teki virheen kun ei saanut fudattua palloa maaliin vaan se lipsahti toiselle. Nyt kysytään, että olisitko kiltti ja joukkueen takia tönäisit sen pallon maaliin, olen tosi pahoillani huonosta potkusta, sanoo pettänyt!

:D

säpäle harmaana
No minun mielestä tossa on jo yhdenlainen päätös tehty kun on menty pettämään. Peruuttamaton päätös, jolla voi olla peruuttamattomat seuraukset.
Toisaalta kyllä noinkin. Ei vastuu päätöksestä ole yksinomaan petetyllä. Mutta silti hän voi vielä asian viime kädessä ratkaista tahtomallaan tavalla. Mutta oman kykynsä mukaan tietysti.

"Vieras"
Vierasmies on yllättävän fiksu ja jalat maassa-oleva tyyppi. Välillä ampuu yli mutta joskus puheissaan on enemmän järkeä kuin muilla yhteensä. En yhtään ihmettele että Data on hänen kanssaan samaa mieltä, itsekin olen sitä monesti.
Fiksu? Minusta ei kovin fiksua kutsua naisia urpåiksi ja pirttihirmuiksi. Toki voisi olla fiksu jos lopettaisi tuon asioiden jankuttamisen ja käyttäisi aikuismaisempaa kieltä, ja ymmärtäisi ettei hänen totuus ole välttämättä se ainoa oikea. Odotan kovasti, josko fiksuus joskus paljastuisi tuon provosointi roolin takaa.

Blue
[QUOTE="Vieras";29183335]Fiksu? Minusta ei kovin fiksua kutsua naisia urpåiksi ja pirttihirmuiksi. Toki voisi olla fiksu jos lopettaisi tuon asioiden jankuttamisen ja käyttäisi aikuismaisempaa kieltä, ja ymmärtäisi ettei hänen totuus ole välttämättä se ainoa oikea. Odotan kovasti, josko fiksuus joskus paljastuisi tuon provosointi roolin takaa.[/QUOTE]

Välillä ei näe metsää puilta. :)

Yhteistyössä