Hakutulokset

1. C

olisiko sinusta ok jos miehesi aina vaikenee kun puhut esim.siitä mitä kaipaat/mikä loukkaa

Ei olisi ok. Hyvä kommunikaatio on jotakin mitä ilman en parisuhteeseen edes ryhtyisi. Kaikki seurustelukumppanini ovat olleet sellaisia, että jo ihan alkumetreillä on käynyt selväksi, että kommunikaatiotaitoja löytyy. Jos mies jossain vaiheessa vaan lakkaisi puhumasta tärkeistä asioista, niin...
  2. C

Miksi te otatte parisuhteet niin vakavasti ja kuvittelette olevanne satuhahmoja?

Mun perheeseen kuuluu siis äiti, lapset ja äänetön rahaatuova panojäsen. Mun miehen perheeseen taas kuuluu isä, lapset ja lapsiahoitava vähemmän äänetön panojäsen. Ihan parhautta :heart: Miksiköhän perhesuunnitteluksi ehkäisyneuvonnassa kutsutaan sitä, kun pidetään huoli siitä, että...
  3. C

G:Olisitko huolinut miehen joka olisi halunnut vain yhden lapsen?

En usko, että olisi. Itselläni on sisarus ja koen sen niin suurena rikkautena, että haluan saman tarjota myös omille lapsilleni. Toki tilanne olisi eri jos toista lasta ei vaan kuuluisi, mutta jos se jäisi halusta kiinni, niin vaikea olisi tilanne ollut. Miehen kanssa nämä asiat keskusteltiin...
  4. C

Mies ei halua pitää isäkuukautta

Näin ei ilmeisesti tosiaankaan ole. Luin tuossa juuri Kelan lehteä, jossa oli artikkeli aiheesta, sen mukaan miehet pitävat keskimäärin 24 päivää isyyslomaa. Isyysvapaa+ isäkuukausi on yhteensä päälle 50 päivää, joten todella moni jättää isäkuukauden pitämättä, jotta keskiarvoksi tulee niinkin...
  5. C

Mitä mieltä ootte aikuisista pleikkaria pelaavista miehistä?

En mä tiedä millaiset kriteerit sulla on täydelliselle miehelle. Mutta kyllä mun mielestä sellainen mies, joka mm. - on hyvä palkkaisessa työssä, osallistuu tasapuolisesti kotitöihin, leikkii päivittäin lasten kanssa, huomioi vaimoaan monin eri tavoin (esim. hieroo, tuo herkkuja kaupasta...
  6. C

Kuinka paljon pelaatte äidit?

Wow:ia pelasin ennen lapsia ihan liikaa ja vielä esikoisen vauva-aikanakin useamman tunnin päivässä. Sittemmin on se pahe jäänyt. Muista peleistä nykyään aikaa vienyt lähinnä Civilization. Aika monta tuntia aikoinaan käyttänyt myös semmoisiin peleihin kuin Baldur's Gate, NWN, Settlers, HoMaM...
  7. C

Mies sitten lähti entisen salarakkaansa kaupunkiin

Kylläpä vierasmies tekee urakalla itsestään pellen. Taitaisi olla just niin idiootti, että itse jäisi tuolla lailla kiinni :D Ei, se niiden puhelintietojen katsominen ei todista, että ei petä. Se saattaa kuitenkin todistaa, että pettää. Mikä tässä on se oleellinen pointti. Suurin osa...
  8. C

Mä sitten rakastan miestäni!

Multa löytyy kanssa kotoa yksi niistä maailman parhaista miehistä :) Viimeksi tänään nousi esikoisen kanssa, että sain jäädä vauvan kanssa nukkumaan ja nyt tekee tuolla meille lounasta :heart: Ihan joka päivä ajattelen, kuinka onnellinen olenkaan kun on noin ihana aviomies minulla. Ja...
  9. C

Tulin lasten kanssa asioilta ja mies teki itsestään marttyyrin..

Lue ajatuksella kaikki tähän ketjuun saamaasi vastaukset, sen pitäisi kyllä jo hieman avata silmiäsi. Aina tällaisissa kirjoituksissa aloittaja korostaa sitä, kuinka puoliso kyllä on todella ihana ja huomaavainen aviomies ja isä, mutta sitten tulee sellainen kasa paskaa sieltä tekstistä...
  10. C

Miksi olette tehneet lapsia ennen säännöllisiä tuloja/opiskeluita/ammattia?

Mut on aina kasvatettu siihen, että pitää olla ensin se tutkinto ja työ (ja talo ja auto ja koira) ennen kuin lapsia voi hankkia. Itse en ole oikein koskaan tiennyt mitä haluaisin työkseni tehdä, joten olen opiskellut ja käynyt töissä ja viimeisin paikka mistä valmistuin oli lukio. Kolmenkympin...
  11. C

Ei lähdetäkään matkalle, vaan aloitetaan remppa.. Pahan mielen purkamista..

Aika lailla off-topickia, mutta korjaanpa virheellistä tietoa: Ei pidä paikkaansa, että pitäisi tehdä esivalmisteluja. Esimerkiksi juuri Las Vegasissa pääsee naimisiin ilman, että on mitään lupia mistään maasta. Vihkilupa maksaa paikanpäällä pari kymppiä ja sen saa jonottamalla. Paikallisen...
  12. C

Onko järkevää alle vuoden seurustelun aikana rakentaa jo yhteinen talo ja hankkia lapsia?

Mun henkilökohtainen mielipide on, että alkuhuumassa ei kannata mitään isoja sitoomuksia tehdä (varsinkaan lapsia!). On totta, että ihmiset muuttuu ja koskaan toista ei voi täysin tuntea, mutta aika paljon paremmin sitä tietää mitä saa parin vuoden yhdessä olon jälkeen kun parin kuukauden. Ja...
  13. C

Mitä tapahtuu, jos en mene sovittuun lastensuojelutapaamiseen sosiaalitoimistolle?

Kyllä mä ainakin suhtautuisin vakavasti tapaamiseen, joka määriteltäisiin todella tärkeäksi ja kiireelliseksi. Vaikka 'muutakin elämää' olisi, niin ainakin peruisin tapaamisen. Jos nyt en just silloin siellä sairaalassa ollessa pystyisi, niin viimeistään seuraavana päivänä soittaisin ja...
  14. C

Onko tavallista jos kahden pienen lapsen isä...

Kyllä mun nähdäkseni sitäkin voi ennakoida. Ihmiset arvottaa erilailla omaa vapautta ja menemisen halua ja avoimesti keskustelemalla kyllä oppii aika paljon toisen ihmisen luonteesta ja persoonasta. Tosin jotenkin tuntuu palstaa lukiessa, että toiseen ihmiseen oikeasti kunnolla tutustumista ei...
  15. C

Onko erilliset rahat parisuhteessa aina katastrofi

Erilliset tilit on hyvin eri asia kuin erilliset rahat tai erillinen talous. Mulla on ex-miehen kanssa ollut yhteinen tili, johon tuli molempien palkat, tuet yms. ja nykyisen miehen kanssa on erilliset tilit. Kuitenkin perheen talous on molemmissa tapauksissa ollut hyvin pitkälti yhteinen...
  16. C

Onko tavallista jos kahden pienen lapsen isä...

No siis toki on olemassa näitä tapauksia, jotka synnytyssalissa muuttuvat unelmien prinssistä vuosisadan mulkeroksi. Mutta kyllä mä silti uskon, että suuremmassa osassa tapauksia toista ihmistä voi opetella tuntemaan ennen lasten hankkimista niin, että on edes jonkinlainen käsitys millainen...
  17. C

Mies ei antanut rahaa hoitovapaalla ollessani ja nyt vinkuu minulta, kun on itse ansiosidonnaisella.

En kutsuisi itse sinua idiootiksi, mutta hieman on kyllä outoa, että tuollaista miestä siedät ja hänen kanssaan vielä olet lisääntynytkin. Siis olet varmasti ollut tietoinen miehen kulutustottumuksista ja ei sekään että mies asettaa itsensä yhteisen perheen ja lasten edelle ole voinut ihan...
  18. C

Avioliitto: yhteiset vai omat rahat?

Ex-miehen kanssa oli yhteiset rahat yhteisellä tilillä. Oltiin molemmat köyhähköjä opiskelijoita/osa-aika työläisiä, joten oli ihan järkevää, että kaikki tulot tuli yhteiselle tilille, josta maksettiin kaikki menot. Systeemi toimi ihan kohtuullisesti, eikä rahankäytöstä tullut ikinä riitaa...
  19. C

Mies ei antanut rahaa hoitovapaalla ollessani ja nyt vinkuu minulta, kun on itse ansiosidonnaisella.

Miksi ihmiset menee naimisiin ja tekee lapsia tuollaisten miesten kanssa? Luulisi, että jotain viitteitä tuollaisesta mulkkuudesta olisi ilmassa jo suhteen alkuaikoina?
  20. C

(parisuhteessa)Seksuaalisesti haluttomat,mikä saa teidät ajattelemaan että te saatte päättää seksin määrän?

No mun mielestä se on molempien velvollisuus ymmärtää sitä toista. Ei niin, että jompi kumpi on se joka joustaa. Haluttomamman velvollisuus on pohtia itse tai hakea apua ja miettiä mistä se haluttomuus johtuu ja kommunikoida sille toiselle missä vika on ja miten sen voi korjata. Halukkaamman...

Yhteistyössä