G:Olisitko huolinut miehen joka olisi halunnut vain yhden lapsen?

• Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Tuskin.
Vaikka kyllä tuo omakin mies esikoisen jälkeen oli sitä mieltä, että toista ei tule. Oli mulla melkoinen mietinnän paikka.
Tuli sitten kuitenkin toinen :) nyt mies kuumeilee kolmatta :D

"vieras"
Riippuu tietysti kuinka ihana mies on ;) Olen kyllä aina halunnut enemmän kuin yhden lapsen ja onneksi mies on samoilla linjoilla. Nyt kun toinen on syntymässä oli mukava kuulla miehen suusta että ei ole ihan varma että onko kahdessakaan tarpeeksi. Kolme tosin alkaa tuntua jo ihan maksimille minusta.

Heh, ei me isännän kanssa aiheesta edes keskusteltu - ei ollut vielä ajankohtaista, mutta kun tulinkin sitten yllättäen raskaaksi, niin olihan se mahtavaa. Kolmannen jälkeen tuli päätös, että nämä kullannuput riittävät :)

suurperheen_äiti
Ero tuli muusta syystä, mutta saimme yhden yhteisen ja lisää mies ei olisi halunnut. Syy lapsilukuun oli että hänen kotimaansa oli jo liian täynnä. Nyt lapsia on 5 ja en todellakaan olisi halunnut miestä joka siihen yhteen olisi minutkin pakottanut tyytymään. Nyt olemme kuitenkin lapsiluvun päättäneet tähän nykyiseni kanssa. Ero jos tulisi, lapsia en enää itse haluaisi lisää, joten tästä mainitsisin heti ettei tulisi asia toisinpäin mitä itse en ennen halunnut.

"Hömelö"
Mä en ite ymmärrä ollenkaan hinkua useampaan lapseen. Musta on ihanaa kun ei tartte syyllistää itteeni siitä että kohtelenko mä lapsia tasapuolisesti, annanko molemmille yhtä paljon aikaa, onko jompi kumpi tärkeempi tms.

Mutta mä oon aina halunnu lapsen, koskaan ei oo ollu hinkua useampaan. Onneks mies on samaa mieltä.

"muu"
No, olisi kelvannut. Olisin halunnut vaan tietää etukäteen, ettei halua useampia lapsia. Nyt meni niin, että saatiin eka lapsi (ja minä vielä luvattoman nuorena, että ehdin toisen ja kolmannenkin) ja sitten ei enää mies haluakaan lisää. Jos olisin tämän tiennyt, niin olisi ehkä osannut vähän eri tavalla asennoitua kaikkeen. Nyt on ollut iso kasvun paikka kun esikoinen on 3 ja miehen suusta ei muuta kuule, kuin ei enää ikinä.

En usko, että olisi. Itselläni on sisarus ja koen sen niin suurena rikkautena, että haluan saman tarjota myös omille lapsilleni. Toki tilanne olisi eri jos toista lasta ei vaan kuuluisi, mutta jos se jäisi halusta kiinni, niin vaikea olisi tilanne ollut. Miehen kanssa nämä asiat keskusteltiin läpi ennen kuin lapsia alettiin hankkia ja molemmat olivat sitä mieltä, että kaksi lasta on hyvä määrä. Esikoisen syntymän jälkeen aloin haaveilla kolmesta, mutta mies oli sitä mieltä, että kaksi riittää. Nyt on kaksi pientä ja aika varmasti perheemme on nyt kasassa ja kolmatta ei tule.

Yhteistyössä