"Malla"
se Vihollinen vuoteessani-elokuvan mies. Kai kaikkien tölkkien ym. etiketin pitää olla tiettyyn suuntaan. Ja pyyhkeet täsmälleen oikein riippumassa. Pelottavaa.
Sori, mun pitää nyt tarttua tähän. Siis tarkoitatko että miehen mielestä sinun täytyy herätä ennen lapsia? Siis kun kirjoitit että "antaakseen mun nukkua pidempään". Mutta siis lapsetkaan eivät ole vielä silloin heränneet?Mies saattaa myös itse herätä seitsemän korvilla aamulla ja lähteä touhuamaan omia juttujaan antaakseen mun nukkua pidempään. Kovin pitkäänhän mä en tietenkään silloinkaan nuku, koska lapset heräilee aina viimeistään kahdeksan pintaan.
No ei ole provo - ikävä kyllä. Oliskin. Olen märehtinyt tätä juttua päässäni koko päivän ja edelleen oikeasti kiehuu joka ikinen kerta, kun asiaa ajattelen. Olen useamman kerran käynyt mielessäni läpi tuota edellisiltaista keskustelua, ja aina vain "onnistun" yhä uudelleen ja uudelleen suututtamaan itseni.Joko tää on taas joku provo tai sitten ap:n mies on sairastumassa ja tarvitsee psykiatrista hoitoa.
Todellakin menet etkä tee kuten minä aikoinani,syyllistyin kun mies syyllisti ja joka ikinen kerta peruin menoni.Meno loppui vasta kun otin avioeron.No ei ole provo - ikävä kyllä. Oliskin. Olen märehtinyt tätä juttua päässäni koko päivän ja edelleen oikeasti kiehuu joka ikinen kerta, kun asiaa ajattelen. Olen useamman kerran käynyt mielessäni läpi tuota edellisiltaista keskustelua, ja aina vain "onnistun" yhä uudelleen ja uudelleen suututtamaan itseni.
Mies tulee kotiin tunnin, kahden päästä, miten nyt töistä pääsee. Ajattelin, että puhutaan vaikka kun lapset katsoo telkkaria tai sitten viimeistään lasten mentyä nukkumaan. En vain tiedä, kuinka keskustelun aloitan. Sanonko vain, että mua jäi vaivaamaan se eilinen, vai mitä?
Ihana mies se muuten kyllä on - aikuisten oikeasti - ja ehkäpä jotain vikaa minussakin on kun en osaa lakata tätä märehtimästä. Mutta pahalta toi eilinen tuntui sittenkin.
Tänään on tullut imuroitua tuo keittiö pariin otteeseen. Yleensä sen imuroin kerran, nyt kahdesti. Ei kai olisi pitänyt lähteä tähän mukaan, mutta en haluaisi kuunnella mäkätystä tuosta aihepiiristä, jonka mielestäni hoidan ihan kiitettävästi tässä kolmen lapsen kanssa... Suunnittelin kylläkin, että viikonloppuna lähden muualle ainakin yhdeksi päiväksi - saapi mies katsoa, kuinka ne hommat kolmen lapsen kanssa luistaa.
Siis tarkoitan, että kun esim. jonain lauantaiaamuna mies heräilee siinä seitsemän korvilla, niin jättää mut ja lapset nukkumaan ja hipsii omien juttujensa pariin. Sanoo tosiaan, että jotta saisin nukkua hieman pidempään. Olen ajatellut, että mies ehkä kuvittelee lasten tajuavan lauantain jotenkin automaattisesti päivänä, jona voi, saa ja ehkä pitäisikin nukkua tavallista pidempään - mutta eihän se niin mene. Nukun kyllä hieman pidempään kuin tavallisesti, mutta mitään merkittävää eroa se ei esim. mun jaksamiselle ole tehnyt. (Tai ehkä tekeekin, ehkä mä en vain huomaa ) Lapset heräilee arkena ja pyhänä viimeistään kahdeksalta, ja arkisin olen tavallisesti hieman ennen heitä ylhäällä. Mies ei ole laittanut hanttiin, mutta ei mitenkään painostanutkaan tähän. Tykkään arkisin nousta hieman aiemmin siksi, että saisin siinä hetken ajan "hengailla" ajatellen vain itseäni. Tietty jos jotain suurempaa järjestelemistä on, niin mies kannustaa nousemaan aiemmin, että saan ne suurimmat asiat pois alta ennen lasten heräämistä.Sori, mun pitää nyt tarttua tähän. Siis tarkoitatko että miehen mielestä sinun täytyy herätä ennen lapsia? Siis kun kirjoitit että "antaakseen mun nukkua pidempään". Mutta siis lapsetkaan eivät ole vielä silloin heränneet?
Mies on aiemmin sanonut useampaan otteeseen, että arvostaa mun panostani kotona ja sitä, mitä mä teen kotona. Että on kiva tulla kotiin, kun on puhdasta ja ruoka valmiina. On myös sanonut, että ajattelee pääsevänsä kotona helpommalla kuin minä, kun kukaan ei roiku lahkeessa ja työkin on lähinnä istumatyötä.Mies kyykyttää sua. Huvikseen kenties tai sitten kuvittelee että sä pääset muka jotenkin vähemmällä kun oot 'vaan' kotona etkä töissä niin kuin hän. Tervettä tuo ei kumminkaan ole. Kuulostaa siltä että sä oot joku alamainen jota mies käskyttää. :/
Lue ajatuksella kaikki tähän ketjuun saamaasi vastaukset, sen pitäisi kyllä jo hieman avata silmiäsi.Olet kyllä oikeassa, en mä kyllä huomaakaan... Mutta auttakaa mua huomaamaan se, jos tuollaista oikeasti on mun viestieni perusteella havaittavissa.
Aina tällaisissa kirjoituksissa aloittaja korostaa sitä, kuinka puoliso kyllä on todella ihana ja huomaavainen aviomies ja isä, mutta sitten tulee sellainen kasa paskaa sieltä tekstistä, että en enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Onko ihmisillä tosiaan niin vääristynyt käsitys siitä mitä lause 'Ihana aviomies ja isä' tarkoittaa vai mikä mättää?Ihana mies se muuten kyllä on - aikuisten oikeasti - ja ehkäpä jotain vikaa minussakin on kun en osaa lakata tätä märehtimästä.
Oiskohan se kuuluisa kyllästyminen lapsiperhearkeen? Perhe tulee kalliiksi ja vie vapauden. Syyllinen on luonnollisesti puoliso ja vieras lapseton nainen ymmärtää miehen tuskan.Just, eli mies oli näemmä taaskin päässyt lähtemään töistä odotettua aiemmin ja lampsi sisälle. Tokaisi vain, että hei ja häipyi syömään. (Me muut oltiin jo syöty.) Menin istumaan vastapäätä miestä ja sanoin, että haluaisin puhua - vaikkapa illalla kun on rauhallisempaa. Mies kohautti olkapäitään, ei sanonut mitään mutta tulkitsin asian niin, että puhutaan vain mikäs siinä. Syötyään tokaisi, ettei jaksa juuri nyt olla kotona ja häipyi ovesta pihalle. Hetkeä myöhemmin kurvasi pihalta pois autollaan, minne lie mennyt. Kiva... kiukuttelu näköjään jatkuu, mikäköhän tällä kertaa on aiheena?
Ongelmat on nyt jossain muualla kuin imuroinnissa.Just, eli mies oli näemmä taaskin päässyt lähtemään töistä odotettua aiemmin ja lampsi sisälle. Tokaisi vain, että hei ja häipyi syömään. (Me muut oltiin jo syöty.) Menin istumaan vastapäätä miestä ja sanoin, että haluaisin puhua - vaikkapa illalla kun on rauhallisempaa. Mies kohautti olkapäitään, ei sanonut mitään mutta tulkitsin asian niin, että puhutaan vain mikäs siinä. Syötyään tokaisi, ettei jaksa juuri nyt olla kotona ja häipyi ovesta pihalle. Hetkeä myöhemmin kurvasi pihalta pois autollaan, minne lie mennyt. Kiva... kiukuttelu näköjään jatkuu, mikäköhän tällä kertaa on aiheena?
Joo ja toi kuvio on niin sairas, 3 vauvaa ja mutsi vaan puunaa jotain pikkuluukkua päivät pitkät, ei mitään järkeä, ei. Ukko menee miten tahtoo ja nyt sit vissiin on toinen nainen kuvioissa. Jotenkin aivotonta ja noloa tollanen elämä, molemmilta, miten nainen voi alentua tollaseen lattiarättinä+synnyttäjänä elämiseen 2000-luvun Suomessa, ei voi tajuta.Ongelmat on nyt jossain muualla kuin imuroinnissa.
Joskus siistii, joskus jättää kaiken kuin p*skan sieltä itsestään... Ei mikään hysteerikko ole eikä millintarkasti asettele esineitä paikoilleen. Mä olen meistä pikkutarkempi ja mietin aina esim. koriste-esineiden paikat ja kulmat tarkkaan Mutta näköjään mies on silti meistä se, joka enemmän näistä asioista pingottaa.Onko se sinun miehesi itsekin siisti? Siis laittaako aina kaiken paikoilleen, onko sillä omat kamat järjestyksessä ja siistiikö jälkensä tarkasti?
Tämäkin kuulostaa uskomattomalta, kurjalla tavalla.Tietty jos jotain suurempaa järjestelemistä on, niin mies kannustaa nousemaan aiemmin, että saan ne suurimmat asiat pois alta ennen lasten heräämistä.
No en usko miehellä olevan mitään vierasta naista tms. Joku muu asia varmaan painaa tai sitten se eilinen kolkuttelee miestäkin.Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästyy;29031655:Oiskohan se kuuluisa kyllästyminen lapsiperhearkeen? Perhe tulee kalliiksi ja vie vapauden. Syyllinen on luonnollisesti puoliso ja vieras lapseton nainen ymmärtää miehen tuskan.
Jos saataisiin vain illalla juteltua, niin ehkä tämäkin ongelma voisi ratketa... Tai ainakin voisi selvitä, mikä hitto miehellä oikein on. Sanoisi suoraan, mikä vaivaa, enhän mä ole ajatustenlukija...Ongelmat on nyt jossain muualla kuin imuroinnissa.
Ei sillä mitään seksisuhdetta täydy ollakaan. On vaan saattanut löytää esim. Työpaikan kahvipöydästä omaa näkemystään teidän perheestä tukevan kuuntelijan.No en usko miehellä olevan mitään vierasta naista tms. Joku muu asia varmaan painaa tai sitten se eilinen kolkuttelee miestäkin.