Wish A Baby 89

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kovasti Hilmalle voimia tähän päivää. peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki olis kuitenkin hyvin...

Ihan turhaan tuotakin tuskailet
jos päivä ei pilkota polkusi yllä.
Se valo, jota ulkoa löydä et,
sehän rintasi luolassa loimuu kyllä.

-Aaro Hellaakoski

Huomenta, Hilman uutisia odotellessa... Voimia ja jaksamista!
Sen verran kävin odottajien puolelta äsken vakoilemassa, että Safiiri oli saanut pienen tyttären eilen illalla. Oikein paljon onnea!

Täällä tiedossa normaali työviikko. Huomenna taas maailmalla ja loppu viikko kotona työpöydän ääressä. Viikon päästä ollaan jo viisaampia: joko täti tai plussa on ilmestynyt.

Safiirille hurjasti onnea!!

En oikein tiedä, mikä on oikea tapa toimia km epäillessä. Viikonloppuna kun soitin terveyskeskukseen, niin sanoivat, että jos ei kivut tai vuoto ole pahoja, niin ei kannata tulla. Yrittivät silloin soitella sairaalan puolella, jos olisin mennyt sinne heti. Mutta eivät saaneet kiinni ja sitten sanoivat, että tarvitsen kuitenkin lähetteen terveyskeskuksesta. Eli olisi pitänyt jonottaa noin kaksi tuntia lääkärille, jotta olisi päässyt eteenpäin. Ja kun tänään soitin terveyskeskukseen, niin olivat hyvin hämmästyneitä, kun en ollut käynyt lääkärillä. Että mitä p***ttä tässä olisi pitänyt tehdä?!?!?!! Seistä päällään ja kiekua?!? No, tänään on kolmelta aika, ehkä jotain selviää.

Kylläpä on taas ollut käytöstä terveyskeskuksessa. Taitaa olla se pahin flunssa-aika ja potilaita riittää monen tunnin jonoksi asti mutta silti pitäis muistaa se asiakaspalvelu.
Toivottavasti olis asiallinen lekuri iltapäivällä eikä mikään puoskari. Täällä meillä lisääntynyt valtavasti ulkolaiset lekurit ja työnjälki on kyllä kuulemani mukaan aika hurjaa. Ei sillä kyllä kai heissäkin on tosiosaajia aivan niinkuin meissäkin on niitä ns. puoskareita. Mun työterveyslääkäri on kyllä aivan ihana, ei voi valittaa, on kylläkin ihan suomalainen mies.

Annukka, tämä lääkäri jolle mulla on ip aika on mun omalääkäri. Ja hän on kyllä hyvä; nuori nainen ja oikein mukava. Onneksi pääsen hänelle.

Meillä oli viikonloppuna vieraina sisko miehineen. Jouduin kertomaan siskolleni km, vaikka en niin mielelläni olisi. (En nyt jaksa selitellä miksi piti kertoa.) Vaikka siskoni on lastenhoitaja ammatiltaan - ja tulee upeasti toimeen lasten kanssa - niin hän ei suhtaudu lapsiin kovin positiivisesti. Elikkä sain pienen ripittäytymisen siitä, kuinka raskasta vauvojen hoito on. Se on jatkuvaa vaipan vaihtoa, hyssyttämistä, imettämistä ja vauvan viihdytystä. Omaa aikaa ei ole ja vauva on Varma Surma Parisuhteelle. Kaiken kaikkiaan huono idea. Mutta minkäs teet; jos haluaa perheen, on niitä lapsia tehtävä! Kyllä mua pelottaa tulevassa lapsessa (kyllä me se vielä saadaan) moni asia; oma väsymys, lapsen vaativuus: jos hän nukkuu huonosti, on koliikkia, allergiaa tms., miten parisuhdetta jaksaa hoitaa, onnistuuko imettäminen jne jne.

No jaa, pahoittelut vuodatuksesta :/ Ei mun siskoni mitenkään ilkeä ole, vähän vain inhorealistinen tässä lapsi asiassa.

Pitänee tehdä töitä...ehkä...

Joo aika suorapuheinen Hilma tuo siskosi! Varmasti ovat kaikki hänen pointtinsa tosia, mutta toisaalta noista kommenteista puuttuu ne kaikki ihanat asiat, vai mitä!

Ei se varmasti ole niin, että lapsen saatuaan on elämä täyttä auvoa, mutta joka tapauksessa lapsi on takuulla haaveilemisen väärti ja lapsen saaminen niin suuri elämää mullistava asia, että jos vain itse tietää, että lapsen haluaa, niin kyllä sen eteen kannattaa töitä sitten tehdäkin! :)

Paljon voimia ja uskoa Hilma sinulle ja teille edelleen! Ja kaikille muille myös!

Mulla alkoi tänään menkat. Masentaa, ei voi muuta sanoa, mutta yritys jatkukoon. Mies sanoi itkeskellessäni, että hän haluaa olla vahva tällaisina hetkinä, kun minä olen heikko, piti sylissään ja lohdutti, ja sanoi että: "Rakkauden työt siis jatkuu meillä edelleen ahkerasti!" Hän osaa olla välillä niin ihana...

Toivottavasti Hilma saa hyviä tai edes lohduttavia uutisia lääkäriltään. Tuo sun sisko puhuu tietysti asiaakin, mutta eiköhän jokainen äidiksi haluava tiedä, että tuo vastuu tulee automaattisesti vauvan mukana.
Eli jos vaan haluat ja kykenet, niin sinuna yrittäisin mahdollisimman pian uudetaan(jos uutiset on huonot), mahdollisuus raskauteen pitäisi olla hyvä, ainakin oon käsittänyt, että km:n jälkeen olis.
Odotellaan nyt ensin kuitenkin mitä lääkäri sanoi..

Helinälle *lohtuhali*, ihana kun sun mies osaa sua lohduttaa!!

Kaikille plussia!!!!

Helinälle pahoittelut! Mutta on sulla hieno mies!

Lääkärillä käyty; ei tehty kuin pikainen tutkimus. Eli ilmeisesti suurinosa on poistunut ja loput poistuvat hyvää vauhtia. Kun en oikein mistään mitään tiedä, niin olisiko silti pitänyt pyytää ultrausta? Mites nuo raskaushormonien määrät? Lääkäri sanoi, että voi jatkaa yritystä heti, eli laskenko kierron alkaneeksi viime perjantaista?! Hmmm, pitänee mennä kermitteihin kyseleen..

Plussatuulia! Ketäs jännätään seuraavaksi?

Vielä kerran ihan hirmusesti voimia ja helja hilmalle!!!

Mulla ainakin silloin ultrattiin jälkitarkastuksessa, tarkastivat et kohtu on tyhjentynyt ym...

Toivotaan hilma että uusi tärppi tulee tosi pian!!

Täällä pupuilut alotettu eilen, yks oilitesti jäljellä...jos en saa siihenkään tasavahvoja ni ei voi sit mittään mennää nyt fiilispohjalla...empä enää oikee usko tärppiin joten en jaksa nyt stressata tän oon kanskaan...huomen se lääkäri..ahdistaa..

tikru ja koopee 14

Hilmalle vielä kerran voimia kestää tämän yli! Siskosi tosiaankin puhuu asiaa, mutta kyllä siihen vauvan saantiin liittyy niin paljon positiivistakin että ne ikääkuin menee tasan.

Tikrulle tsemppiä oviksen hyödyntämiseen, toivotaan että tuottaa tulosta!
Annukalle bdbdbdb että täti ei tulisikaan!
Helinälle haleja tädin ilmaantumisesta! Sun miehes osaa olla ihanan ymmärtäväinen ja lohduttaa hyvin! =)

Heh, mieheni nauroi tänään minulle, että huomaa kyllä mistä haaveilen. Pe-la välisenä yönä näin unta että sain oikein extra vahvan plussan r-testiin. Ja sit nyt su-ma välisenä yönä näin unta, että oltiin parilla laivalla risteilyillä ja niillä järjestettiin synnytysvalmennusta. Mulla alko sit siinä vuotaan jotain ruskeaa muka siteeseen jota ei edes ollu.. Kaikkee sitä näkeeki, outoja ja osittain huvittavia unia. =)

Helinälle tätipahoittelut!!

Annukalle bdbdbdbd :)

eipä vielkää mitää erilaista oo testissä, samaa ku eilen näytti tuo...miten must tuntuu et ainoostaan apteekin omilla oon saanu jotain näkyviin...noh, testit on nyt loppu enkä käy ostamas lisää et nyt mennää ihan ilman miten jaksetaan ja keritään...

Voi ei Hilma... Lohtuhali... Tuu vaan tuonne Kermeihin.. Siellä on 'kohtalotovereita'. Ymmärrän sua täysin... Mutta usko pois, suru helpottaa aikanaan... Siihen menee aikaa, mutta aika parantaa... Itku auttaa.. ja puhukaa miehen kanssa... Vaadi ultrausta ... ja raskaushormoonien laskun seuraamista verikokeella... Tuolla huhtikuisissa kävi nimittäin yhdelle niin, että hänellä oli hurjat vuodot alussa. Työterveyslääkärillä hän oli käynyt, diagnoosina km... Ei mitään jälkiseurantaa... kuukautiset ei alkanu ja kun ennen vuodenvaihdetta alettiin tutkimaan, niin todettiin, että raskaus oli jatkunutkin... ja nyt on onnellisena tuolla odottajissa... Toisaalta on tapauksia, että osa raskausmateriaalista on jäänyt kohtuun ja raskausoireet vaan jatkuu... on jouduttu kaavintaan yms... Tässä vaan pari esimerkkiä...

Hilmalle vielä, että kannattaa tosiaan ultrauttaa, ihmettelen kyllä kovasti miksi lääkäri ei sitä tehnyt :O Mistä sen keskenmenon voi varmistaa ilman ultraa???? *hali*

Jep, tänään soitan neuvolaan ja kyselen vielä hiukan. Josko sitten saisi asian unohtaa ja siirtyä eteenpäin.

Marilla oireilevia unia ;) On tuollaisia itsekin tullut katseltua aikasta paljon. Varsinkin synnytys unia, ehkä siksi kun asia hieman pelottaa.

Tikrulle kovasti tsemppiä ja bd! Toivon myös, että täti unohtaa Annukan!

Pientä onnea onnettomuudessa; "onneksi" km tuli viime perjantaina eikä vasta tällä viikolla. Olemme näetsän menossa ensi lauantaina Turkuhalliin katsomaan Circue-jotain-esitystä. Nyt on aikaa asiaa hieman sulatella eikä esitys mene harakoille.

Oli onnistunut lääkärikäynti kaiken kaikkiaan, ihan turhaan ahdistelin, lekuri oli oikeen mukava ja otti mun murheet tosissaan. Kysyin myös tästä ku se yksityinen tyly kyne vaan mainitsi pco-tyyppisistä munasarjoista. Ja tää lekuri sano että ei hän kyllä menis sanomaan että pco-tyyppiset...ja otti papan ja ens viikolla sit muut verikokeet. Niin ja sit ku ultrasi niin sanoi että ovis on just tapahtunut oikeelta puolelta, muniski oli hyvän kokoinen. Että tästä voipi päätellä että noihin testeihin ei oo luottamista! Että tästä lähtien ostan vaan ja ainoastaan niitä apteekin omia. Ei muuta ku tänään ukon kaatoa vielä ;)

Hilmalle lähetän vielä voimasäteitä!!!

Hilmalle vielä paljon lohtuhalauksia. Ihanaa, jos voitte yrittämisen aloittaa taas samantien (kunhan oot ultrassa päässyt käymään! Välillä kummastuttaa tuo lääkärien höllä asenne asioita kohtaan, että ise täytyy pitää huoli, että saa asianmukaista palvelua!!).

Mutta sitten on niitä asian omakseen ottavia asiantuntijoita, joihin voi luottaa ja jotka hoitavat asiat loppuun asti, kuten Tikrulla - ihan loistavaa! Ja ovis oli tapahtunut, ou jeah!

Annukalle pidetään peukkuja täälläkin.

Ai niin, ja ONNEA Safiiri, aivan upeaa!!

Hei, osaatteko sanoa, että täytyisikö mun kysellä lääkäriltä tästä, kun mulla aina ennen menkkoja tulee tuhruja, ekat jo viikkoo ennen menkkojen alkamista, ja pari-kolme päivää ennen kuin täti rysäyttää paikalle, tulee pientä tiputtelua. Oon joskus kuullut, että tollainen liittyy jotenkin keltarauhashormonin toimintaan, eikä oo kauheen hyvä juttu.. Mutta pitääkö se paikkansa, vai onko se täysin normaalia?

Helinä, kyllä ehottomasti kannattaa kysyä ja sitäpaitti noi tuhrut on tosi ärsyttäviä. Mulla vaihtelevalla menestyksellä nyt pysyneet pois. Veetee kyl auttanut noihin.

Hei nii ja safiirille kovasti onnea tyttösestä!!!

Hilmalle voimia!

Joo, toi joidenkin lääkäreiden touhu on välillä todellä välinpitämätöntä ja itse saa olla vaatimassa asianmukaisia tutkimuksia. Kokemusta on.

Mä kyllä kanssa heitän kohta noi hemmetin ovistikut mettään. Masentuu vaan, kun ovista ei löydy, vaikka selvästi oireilee. Onneksi gyne perjantaina, niin saa jotain infoa, että mitä tuolla sisuksissa tapahtuu. Koetin oikeen tähdätä ajan
ovisaikaan ja nyt ainakin näyttää siltä, että onnistuin:-)

Helinä, voithan sä noista tuhruista mainita, niin ei paina mieltä. Kun näitä juttuja lukee, niin tuntuu, että oikein mihinkään ei voi "luottaa". Ihmisten kropat kun toimii niin eri tavalla. Se on pistänyt silmään, että raskautuneet ovat luulleet raskautuvansa tiettynä aikana, mutta ultrassa on sitten selvinnyt, että ovis onkin ollut esim. viikkoa luultua myöhemmin:-O Mun pieni pää ei ymmärrä;-) Et jos bongaa oviksen, mut silti ovis onkin vasta viikon päästä. Kaksi ovista?!?

Joten, pitäiskö vaan luottaa luontaisiin vaistoihin ja pöllyytellä lakanoita silloin kun siltä tuntuu. Niinhän noi eläimetkin toimii:-D

Oona, välillä oon mietinyt ihan samaa. Jospa painelis menemään sen kummemmin miettimättä! Jos vaikka sais sen kallisarvoisen intuitionsakin takaisin, kun tuntuu, että se on kaikesta yrittämisestä ja toivomisesta ihan hukassa...

Vaikka kyllähän sitä toki on ihan mukavaa käyttää nykyteknologiaakin hyväkseen kun se kerran mahdollista on. Hih, ei kai niitä oviksia enempää kuin yksi voi yhden kierron aikana olla, vaikka enpä minäkään tajua tuota logiikkaa, että jos raskautuukin viikko oviksen jälkeen!

Mut joo, ehkä vaikka soitan terveyspuhelimeen ja kysyn heiltä, mitä mieltä ovat tuhruttamisesta, vai oisko parempia idiksiä, mihin soitella ja mistä kysellä...?

Voimia vielä kerran Hilmalle! Kannattaa tosiaankin vaatia sitä ultrausta, että selviää että kaikki on tullut ulos.. Lääkärit on välillä just selllasia...

Tikrulle onnea oviksen hyödyntämisestä, toivotaan että tuottaa toivottua tulosta =)
Oonalle tsempit oviksen löytymiseen!

Safiirille oikein paljon onnea prinsessan syntymästä! Pitkäänhän neiti tuntuikin pinnistelevän ;D

Hmph! Alkaa pikku hiljaa hiukka ottaa kupoliin tää ainainen menkkojen alkaminen.... Eli tänään on kp1, ja uutta tuntematonta (ja niin tuttua) kohti.. Nyt onkin sitten meinanut itkettää koko päivän aina välillä.. Noh, josko se tästä helpottas.

Voi itku, mitä uutisia täältä löytyikään... Haleja Hilma!! Oon tosi pahoillani teidän puolesta :( Ihailtavan reippaalta sä ainakin täällä silti vaikutat! Soittelitko neuvolaan ja pääsitkö jatkotutkimuksiin? Mä kyllä kans vaatisin ultrausta, ettei tulisi sitten myöhemmin ikäviä yllätyksiä. Noi tk-lääkärit ei varmaan oo niin asiaan perehtyneitä, että aina tajuais kaikkea.. Itse pitäis aina osata vaatia.. Mutta tsemppiä jatkoon! Ja on kuitenkin positiivista, että olet kerran päässyt noinkin pitkälle (kuten miehesi sanoi :)). Varmasti tulet raskaaksi vielä uudelleenkin ja saat sen vaavin ihan syliin asti. Rutkasti voimahaleja vielä!

Tikrulla olikin sitten ollut positiivinen lekurikäynti. Hieno homma! Vaihteeksi niinkin =) Ja huippua, jos ei oliskaan pco-tyyppistä munasarjoissa!

Helinä, pohdit niitä tuhruja. Ne voi tosiaan johtua keltarauhashormonin vajeesta, joka on helposti korjattavissa lääkkeellä. Mulla on kuitenkin ollut samaa ongelmaa jo vuosia (en edes muista miten kauan, mutta jo pillereiden syömisen aikaan se alkoi, ja pilsut lopetin jo pari vuotta sit, joten..). Mutta keltarauhasarvot mitattu siis verikokeella ja pitäis olla ok. Että en tiä, ja lääkäritkin tuntuu olevan aika neuvottomia, kun olen siitä kysellyt. Tosin endometrioosin yksi oire on tuo tuhruttelu. Nyt mulla luget on pitänyt tuhrut poissa. Kannattaa varmaan kysäistä gyneltä!

Marille tätipahoittelut. Joka paikkaan se taas ehtiikin... :(

Safiirille vielä onnittelut tyttösestä! Mutta nyt täytyy mennä taas..

Täällä taas ruudun ääressä. Oli eilen taas niin turhanpäiväinen palaveri. Hirveästi saa matkustaa ja yhtä tyhjän kanssa. Paperisaastetta tehtiin kilometritolkulla mutta eihän mikään muutu, jos ei niitä asioita sieltä paperista muuteta käytäntöön.... Toivossa on hyvä elää. Tiedossa on, että kaikilla liikaa hommia mutta kukaan ei viitsi, voi tai uskalla tehdä asialle mitään.

Hilmalle kovasti lohdutushaleja! Mitä ehdin täältä ja odotuspuolelta lueskella niin sait jo paljon hyviä neuvoja jatkoon.

Tikru suunnitteli ukon kaatoa, toivottavasti onnistui. Nyt vaan jännäillään jonkin aikaa tuliko tuloksia, peukkuja!

Marille pahoittelut tädistä. Se perhanan akka!

Helinä, niitä tuhruja täälläkin välillä, ei pysty ymmärtämään eli en osaa neuvoa. Mitä esim. oli ne viime viikon pienet "värivirheet"???

Ei koske eikä kolota, ihan perusolo. Ei siis osaa yhtään sanoa missä mennään. Täti tulee lyhyimmän kierron mukaan perjantaina ja pisimmän kierron mukaan tiistaina. Viikonloppuna siis jännäillään kovasti. Testien kanssa en rupea pelaamaan ennenkuin ovat selkeästi myöhässä. Eikö ole hyvä päätös?

Mikä on Keijun tilanne? Eikös me oltu aika samoissa "vaiheissa"?! Sulla mitään oireita tms.?

Oona. Jospa gyne näkis oviksen tienoon ja sitten vaan viikonloppuna tiukkaa hyödynnystä aamusta iltaan :)

Annukalle puhalla plussatuulta ja toivotaan että ne "värivirheet" oli kiinnittymisvuotoa! bdbdbdbdbd!

Niin tosiaan. mikäs se keijun tilanne nyt olikaan, missä kohtaa kiertoa mennään ja onko mitään normaalista poikkeava?

Onnistui eilen ukon kaato vaikkakin oltiin molemmat niiiin väsyneitä et ei meinannu tulla mitää ku molempia nauratti koko homma :) hehe...joo, sit taas kattellaa pari viikkoo ja oikeestaan jo viikon päästä normisti alkas tuntumaan tätimäistä oloa et aika hyvis ajoin se sit taas tietää jos tietää...:)

Nyt työnohjaukseen :)